سایر خودروهای آسیایی

تاتا ZEST یک سدان هندی

شرکت تاتا موتورز طی مراسمی در دهلی نو و در آستانه‌ نمایشگاه خودروی ۲۰۱۴ دهلی نو خودروی تاتا زست را معرفی کرد. با داشتن ابعادی به طول ۳۹۹۵ میلی متر، عرض ۱۶۹۵ میلی متر و ارتفاع ۱۵۷۰ میلی متر و فاصله‌ی بین دو محور ۲۴۷۰ میلی متر، این خودروی سدان کامپکت وزنی معادل ۱۱۰۶ کیلو گرم دارد.

TATA Zest
TATA Zest

این خودرو که توسط استودیوهای طراحی این شرکت در شهرهای پونا، کاونتری و تورین طراحی شده است، همراه با دو نوع موتور عرضه می‌شود، موتور جدید Revotron چهار سیلندر ۱.۲ لیتری توربو (۸۳ اسب بخار نیرو در ۵۰۰۰ دور در دقیقه، ۱۴۰ نیوتن بر متر گشتاور بین ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه) یا موتور Quadrajet 1.3 لیتری دیزلی (۸۸ اسب بخار نیرو در ۴۰۰۰ دور در دقیقه، ۲۰۰ نیوتن بر متر گشتاور بین ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه).

TATA Zest
شرکت تاتا اعلام کرده است که مدل دیزلی مجهز به یک گیربکس جدید ۵ دنده‌ی اتوماتیک از نوع F-Tronic خواهد بود. بدین ترتیب این اولین خودرویی است که در کلاس خود مجهز به گیربکس اتوماتیک می‌باشد، همچنین تاتا زست ارزان‌ترین خودروی دیزلی اتوماتیک در هندوستان خواهد بود.
خودرو جلو پنجره‌ای جدید همراه با خطی موسوم به خط بشریت دارد (خطی که در زیر جلو پنجره بوده و به چراغ‌ها متصل می‌شود). چراغ‌های LED در کنار چراغ‌های مه شکن وجود دارند، در حالی که چراغ‌های اصلی نیز دارای لامپ‌های LED می‌باشند. رینگ‌های خودرو از نوع آلیاژی و ۱۶ اینچی است.

TATA Zest Interior
در داخل خودرو، تجهیزات و امکاناتی مانند سیستم سرگرمی جدید Herman همراه با یک صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری قابل استفاده با گوشی هوشمند، سیستم تشخیص صدا، اتصال به شبکه‌های اجتماعی و کنترل‌های آب و هوایی داخلی وجود دارد. تاتا زست به سیستم فرمان برقی حساس به سرعت نیز مجهز می‌باشد.
از نظر تجهیزات امنیتی، خودرو دارای ABS، سیستم پایداری سر پیچ و ایربگ های دو گانه می‌باشد. سیستم تعلیق مستقل با استرات های دو میله ای MacPherson و دیسک‌های ترمز خنک شونده در جلو و سیستم تعلیق مستقل با استرات های سه میله ای MacPherson به همراه ترمزهای Drum در محور عقب خودرو قرار گرفته‌اند. میله‌های تثبیت کننده (استابلایزر) در هر دو طرف خودرو وجود دارند.

TATA Bolt
تاتا زست از یک نسخه‌ی بروز رسانی شده‌ی پلتفرم X1 استفاده می‌کند، که زیربنای خودروی هاچ بک ویستا و مدل سدان مانزا می‌باشد. طول زیر چهار متر آن امکان بهره مندی آن از مزایای خودروهای کوچک در هندوستان را فراهم می‌کند. یک نسخه‌ی هاچ بک به نام تاتا بولت نیز در کنار این خودرو رو نمایی شد.

[jwplayer mediaid=”61525″] رقبای اصلی این خودرو هوندا Amaze، ماروتی Swift Dzire و همچنین مدل‌های آتی فورد فیگو و هیوندای Xcent می‌باشند. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    نگاه کنید داخلشو چقدر مواد با کیفیتی به کار برده.واقعا جالبه.از هندی ها خوشم میاد کارشون رو بلدن مثل چینی ها نیستن که خرکی کار کنن. درود بر هند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      قابل توجه شرکت های ایرانی
      حداقل از هند یاد بگیرید
      گاری ندید دسته مردم
      البته بعد از 35 سال فعالیت حتی واشرم
      نتونستید تولید کنید
      حتی لیاقت ناسزا رو هم ندارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      ایا می دانستید
      شرط اصلی ازدواج تو هند اینه که مرد دستشویی داشته باشه تو خونشون؟
      2 میلیارد نفر تو دنیا از نداشتن دستشویی در رنج هستن
      قابل توجه مسوولین
      اونوقت با این شرایطشون ماشین میسازن
      شما از ساختنه پیچ هم عاجزید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. غمگین

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (143 ديدگاه)

        دم هندی ها گرم که با برنامه ریزی درست بخشی از جگوارو خریدن وهم تاتامترزو هر روز گسترش میدن !اما خودروسازای ما حاضر نیستن محصولات به روز برندهای داغونی مثل سوزوکی و پژو رو منتاژ کنند ویا حداقل بخش عمده سهام سوزوکی رو بخرند در این صورت چون سوزوکی در هیچ بازاری موفقیت خوبی نداشته بازار ایران تنها بازاری که سوزوکی می تونه بایه قیمت گذاری حساب شده ماشین های به روزش رو تو بازار ایران پرکنه که حداقل ازلگن های ایرانی خیلی بهتره….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. SALAR

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    بازم به هندی ها از ما خیلی جلو ترن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    مشخص نیست دقیقا میخواستن تو چه کلاسی باشه! موتورش هم فکر نمیکنم خیلی پاسخگو باشه! ولی در کل نسبت به بعضی چینی ها،میشه گفت بدنیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      خیلی عالی کار کردند ، درونش واقعا زیباست و موتورش هم در کل خوبه!!!!!محمد حسین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرزاد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    یه ذره سبیه تیبای خودمون هست!چیه بابا این

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. k1

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      از تیبا خوشگلتره ولی پلت فرمش از روی جک j3 چینی به امانت گرفته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هادی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (458 ديدگاه)

      تیبا ما اگه یه داشبورد مثل این روش بود و دوگانه سوز و اتوماتیک بود یه خورده هم ایران خودرو فیس لیفت میکرد خداوکیلی حرف نداشت :D ولی چه بسا در این کشور ماشین برا راحتی و اسایش من و تو ساخته نشده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        شعار خودرو ساز های داخلی : مردم ایران نباید ماشین ارزان سوار شوند حتی اگر آن ماشین آشغال باشد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. saied

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    یعنی با شنیدن این خبرها خوب بعضی از مسولامون از خجالت خود کشی نمیکنن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    تاتا فقط بدرد بازار هند می خوره ماشینهای یکبار مصرف تولید می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرنگ

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اما پراید بدرد بازارهای جهانی می خوره و نسل های متمادی می توان از این خودروی بی نظیر بهره برد!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فواد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (291 ديدگاه)

    پدال مگه اینجا سایت ماشین نیست؟ این ابوطیاره چیه گذاشتی؟ شبیه اینارو تو مملکت خودمون خیلی میبینیم لاقل بذار دلمون به دیدن ماشینای دیگه تو سایت خوش باشه بابا. ضد حال نزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      این مطلبو می کذاره تا سواد ما بالاتر بره و فکرمون نسبت به دنیای بیرون باز بشه!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        با سبده کالا مردم رو تحقیر کردن و مسخره صد تا سایت اینترنتی و شبکه ماهواره ای
        البته بعضیا این وسط 2 روز صف وایستاده بودن برایه سبد
        نه کالا
        و
        وقتی دیدن سبد نیست و کالا تو پلاستیکه عصبانی شدن و شروع کردن به اعتراض
        :-D:-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          F.A
          میدونم مطالب مرتبط
          نگفتم
          پوزش می طلبم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. هادی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (458 ديدگاه)

      یعنی این انقدر داقونه که با پراید و 405 مقایسه میکنی ؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رضا مکانیک

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    از سایپا وایران خودروی آشغال بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اسم سیگار گذاشتن روش”zest”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. M.M

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چین..هند…هه واسه خودمون متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بیژن

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اقای عزیزی که گفتند این چه خودرویی این یک خودرو کوچک کم مصرف شهری که ایران خودرو وسایپا تا به حال نتونستند مثل این درست کنند طراحی داخلی برای یک ماشین تواین سطح عالیه وهمچنین امکاناتش طراحی ظاهری قابل قبولی داره وتناسباتش رعایت شده مسلما باقیمت پایینی که داره رقیبی سرسخت برای محصولات هم رده هیوندای وکیا میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (291 ديدگاه)

      جااااااان؟؟؟؟؟؟؟ هیوندای؟ کیا؟ تاتا؟ خیلی مقایسه همسانی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مهسا فقط آلمان و ایتالیا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بنظر من ایران در حال حاضر جهان چهارمه نه سوم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرنگ

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      که در این جهان فقط خودمون هستیم هیچکسی هم راه نمیدیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. arsham

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نگاه کنید هند چی میسازه بعد ایران چی میسازه.سمند دیزل140میلیون!!! خودروسازهای ایرانی نمیتونن یه ماشینو طراحی داخلی کنن چه برسه به اینکه بتونن ماشین دیزلی وهیبریدی و…بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    به نظر شما قدرتش یه کم، کم نیست؟؟ تازه محصول هندی ها اصلا قابل اعتماد نیستند… کیفیتشان در حد صفره. به درد نمی خورن البته شاید در آینده ای نزدیک رو به جلو پیشرفت کنند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    پدال قبلا یه کنایه ای مقاله ای چیزی مینوشتی واسه این لگن سازای داخلی الان چرا ساکت شدی؟؟گذاشتن عکسو اطلاعات ماشینای خارجی فقط داره حرصمونو در میاره…بخدا چند سال پول جمع کردم یه ماشین خارجی بخرم ولی الان فقط باید بشینم و حرص بخورم که چرا تو ایران به دنیا اومدم تو کشوری که هیچ کدوم از بالایی ها به فکر مردم نیستن و مجلس پر رو هم اومده 5 درصد دیگه گذاشته رو واردات د اخه لامصب فکر مارو هم بکن..روانی شدم بقران اینقد شب تا صبح تو آگهی ها دنبال یه دسته دوم خارجی گشتم نبود که نبود همه مدل پایین 2007 یا2008گیرم پولمو دادم خریدم خو میشه یه ماشین بالای 100 ملیونی خرجشو از کجا بیارم قبلا سانتافه صفر68 تومن بود میخریدی بعدش خرج یه ماشین 68ملیونی رو میدادی الان اگه بتونم دسته دومشم بخرم باز خرجشو نمیتونم بدم…بابا بخدا دیوانه شدیم از دست این دولت و مملکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. غمگین

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (143 ديدگاه)

      اقا محمد بد بختی مارو ببین که ما نمی تونیم الان با 68 میلیون یه مگان 2000 صفر بخریم یا باید بسترن B50 گروه بهمن بخریم یا همین سایپا s300 چینی تازه اگه بزارن همین قیمت بیاد!!!!
      این هم اگهی چند تا بسترن B50
      http://www.bama.ir/car/besturn/B50

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. sina ghk

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آیا میدانستید رییس شرکت تاتا موتورز از(خانواده) بازمانده های زرتشتی ایرانی در هند هستند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. jawad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    تاتا موتور روی خط پیشرفت افتاده قبلا فقط برای بازار داخلی یک سری ماشینهای از رده خارج ولی ارزان قیمت تولید میکرد با ورود کمپانیهای خارجی به هند رقابت شدت گرفت دیگر هندیها فقط ماشین ارزان نمیخوان بلکه در عین ارزانی بایستی مشخصاتی جهانی داشته باشه مثل مصرف پایین طراحی بروز کیفیت مناسب برعکس ایران که با حمایت همه جانبه از تولید ملی صنعت خودرو را درمسیر پسرفت قرار دادن و هر سال دریغ از پارسال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Masoud AMG

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    من یه علاقه خاصی به شرکت های نو پا دارم که می خوان هر جوری شده خودشون رومعرفی کنن ولی بازم دم تاتا گرم که راه درستو داره میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. meysam

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    درود به شرفشون. حداقل اینقدر غیرت دارن که خودشون دارن از ریشه خودروسازی رو یاد میگیرن، نه مثل این چینیا از راه کپی کاری. هم چین و هم هند دارن پیشرفت میکنن اما من هند رو بیشتر قبول دارم و آینده هم برای هنده فقط خیلی بی سروصدا داره میره جلو. حکایت این شعر معروفه که میگه( رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود) هند داره آهسته میره ولی میره و در آینده چین از سر زبونا میافته و هند جاشو میگیره. هندیا پیش خودشون میگن، فعلا دور، درو چینیاست عیب نداره بزار برن ولی قرار نیست همیشه اینجور بمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کورش

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا ما چرا خودمون را با چین وهند وگشورهای گدا گرسنه مقایسه میکنینم ما ایرانی هستیم با شش هزار سال قدمت ما باید با گشورهای غول دنیا رقابت کنینم مثل امریکا انگلستان المان ایتالیا وهمین ژاپن خودمان تمام مغزهای خوب دنیا در کارخانهای ماشین سازی ردی از بچهای ایران دارد ولی ایران میتواند هماند انان باشد ولی متاسفانه ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. iman

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وقتی خودرو ساز ها هر خودروی آشغالی رو با هر قیمت بدن بیرون، مردم می خرن،چرا باید ماشین خوب بسازن؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا