تاتا ZEST یک سدان هندی

شرکت تاتا موتورز طی مراسمی در دهلی نو و در آستانه‌ نمایشگاه خودروی 2014 دهلی نو خودروی تاتا زست را معرفی کرد. با داشتن ابعادی به طول 3995 میلی متر، عرض 1695 میلی متر و ارتفاع 1570 میلی متر و فاصله‌ی بین دو محور 2470 میلی متر، این خودروی سدان کامپکت وزنی معادل 1106 کیلو گرم دارد.

TATA Zest
TATA Zest

این خودرو که توسط استودیوهای طراحی این شرکت در شهرهای پونا، کاونتری و تورین طراحی شده است، همراه با دو نوع موتور عرضه می‌شود، موتور جدید Revotron چهار سیلندر 1.2 لیتری توربو (83 اسب بخار نیرو در 5000 دور در دقیقه، 140 نیوتن بر متر گشتاور بین 1750 تا 3000 دور در دقیقه) یا موتور Quadrajet 1.3 لیتری دیزلی (88 اسب بخار نیرو در 4000 دور در دقیقه، 200 نیوتن بر متر گشتاور بین 1750 تا 3000 دور در دقیقه).

TATA Zest
شرکت تاتا اعلام کرده است که مدل دیزلی مجهز به یک گیربکس جدید 5 دنده‌ی اتوماتیک از نوع F-Tronic خواهد بود. بدین ترتیب این اولین خودرویی است که در کلاس خود مجهز به گیربکس اتوماتیک می‌باشد، همچنین تاتا زست ارزان‌ترین خودروی دیزلی اتوماتیک در هندوستان خواهد بود.
خودرو جلو پنجره‌ای جدید همراه با خطی موسوم به خط بشریت دارد (خطی که در زیر جلو پنجره بوده و به چراغ‌ها متصل می‌شود). چراغ‌های LED در کنار چراغ‌های مه شکن وجود دارند، در حالی که چراغ‌های اصلی نیز دارای لامپ‌های LED می‌باشند. رینگ‌های خودرو از نوع آلیاژی و 16 اینچی است.

TATA Zest Interior
در داخل خودرو، تجهیزات و امکاناتی مانند سیستم سرگرمی جدید Herman همراه با یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری قابل استفاده با گوشی هوشمند، سیستم تشخیص صدا، اتصال به شبکه‌های اجتماعی و کنترل‌های آب و هوایی داخلی وجود دارد. تاتا زست به سیستم فرمان برقی حساس به سرعت نیز مجهز می‌باشد.
از نظر تجهیزات امنیتی، خودرو دارای ABS، سیستم پایداری سر پیچ و ایربگ های دو گانه می‌باشد. سیستم تعلیق مستقل با استرات های دو میله ای MacPherson و دیسک‌های ترمز خنک شونده در جلو و سیستم تعلیق مستقل با استرات های سه میله ای MacPherson به همراه ترمزهای Drum در محور عقب خودرو قرار گرفته‌اند. میله‌های تثبیت کننده (استابلایزر) در هر دو طرف خودرو وجود دارند.

TATA Bolt
تاتا زست از یک نسخه‌ی بروز رسانی شده‌ی پلتفرم X1 استفاده می‌کند، که زیربنای خودروی هاچ بک ویستا و مدل سدان مانزا می‌باشد. طول زیر چهار متر آن امکان بهره مندی آن از مزایای خودروهای کوچک در هندوستان را فراهم می‌کند. یک نسخه‌ی هاچ بک به نام تاتا بولت نیز در کنار این خودرو رو نمایی شد.

[jwplayer mediaid=”61525″]
رقبای اصلی این خودرو هوندا Amaze، ماروتی Swift Dzire و همچنین مدل‌های آتی فورد فیگو و هیوندای Xcent می‌باشند. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

36 دیدگاه

  1. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    نگاه کنید داخلشو چقدر مواد با کیفیتی به کار برده.واقعا جالبه.از هندی ها خوشم میاد کارشون رو بلدن مثل چینی ها نیستن که خرکی کار کنن. درود بر هند

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      قابل توجه شرکت های ایرانی
      حداقل از هند یاد بگیرید
      گاری ندید دسته مردم
      البته بعد از 35 سال فعالیت حتی واشرم
      نتونستید تولید کنید
      حتی لیاقت ناسزا رو هم ندارید

      پاسخ
    2. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      ایا می دانستید
      شرط اصلی ازدواج تو هند اینه که مرد دستشویی داشته باشه تو خونشون؟
      2 میلیارد نفر تو دنیا از نداشتن دستشویی در رنج هستن
      قابل توجه مسوولین
      اونوقت با این شرایطشون ماشین میسازن
      شما از ساختنه پیچ هم عاجزید

      پاسخ
      1. غمگین
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        دم هندی ها گرم که با برنامه ریزی درست بخشی از جگوارو خریدن وهم تاتامترزو هر روز گسترش میدن !اما خودروسازای ما حاضر نیستن محصولات به روز برندهای داغونی مثل سوزوکی و پژو رو منتاژ کنند ویا حداقل بخش عمده سهام سوزوکی رو بخرند در این صورت چون سوزوکی در هیچ بازاری موفقیت خوبی نداشته بازار ایران تنها بازاری که سوزوکی می تونه بایه قیمت گذاری حساب شده ماشین های به روزش رو تو بازار ایران پرکنه که حداقل ازلگن های ایرانی خیلی بهتره….

        پاسخ
  2. SALAR
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    بازم به هندی ها از ما خیلی جلو ترن .

    پاسخ
  3. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    مشخص نیست دقیقا میخواستن تو چه کلاسی باشه! موتورش هم فکر نمیکنم خیلی پاسخگو باشه! ولی در کل نسبت به بعضی چینی ها،میشه گفت بدنیست!

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      خيلي عالي كار كردند ، درونش واقعا زيباست و موتورش هم در كل خوبه!!!!!محمد حسين

      پاسخ
  4. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    یه ذره سبیه تیبای خودمون هست!چیه بابا این

    پاسخ
    1. k1
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      از تیبا خوشگلتره ولی پلت فرمش از روی جک j3 چینی به امانت گرفته شده

      پاسخ
    2. هادی
      سوابق: (170 دیدگاه) ,

      تیبا ما اگه یه داشبورد مثل این روش بود و دوگانه سوز و اتوماتیک بود یه خورده هم ایران خودرو فیس لیفت میکرد خداوکیلی حرف نداشت 😀 ولی چه بسا در این کشور ماشین برا راحتی و اسایش من و تو ساخته نشده…

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        شعار خودرو ساز های داخلی : مردم ایران نباید ماشین ارزان سوار شوند حتی اگر آن ماشین آشغال باشد

        پاسخ
  5. saied
    سوابق: (822 دیدگاه) ,

    یعنی با شنیدن این خبرها خوب بعضی از مسولامون از خجالت خود کشی نمیکنن 🙂

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    تاتا فقط بدرد بازار هند می خوره ماشینهای یکبار مصرف تولید می کنه.

    پاسخ
    1. بهرنگ
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      اما پراید بدرد بازارهای جهانی می خوره و نسل های متمادی می توان از این خودروی بی نظیر بهره برد!!!!

      پاسخ
  7. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    پدال مگه اینجا سایت ماشین نیست؟ این ابوطیاره چیه گذاشتی؟ شبیه اینارو تو مملکت خودمون خیلی میبینیم لاقل بذار دلمون به دیدن ماشینای دیگه تو سایت خوش باشه بابا. ضد حال نزن

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      اين مطلبو مي كذاره تا سواد ما بالاتر بره و فكرمون نسبت به دنياي بيرون باز بشه!!!!!!

      پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        F.A
        با سبده کالا مردم رو تحقیر کردن و مسخره صد تا سایت اینترنتی و شبکه ماهواره ای
        البته بعضیا این وسط 2 روز صف وایستاده بودن برایه سبد
        نه کالا
        و
        وقتی دیدن سبد نیست و کالا تو پلاستیکه عصبانی شدن و شروع کردن به اعتراض
        :-D:-)

        پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          F.A
          میدونم مطالب مرتبط
          نگفتم
          پوزش می طلبم

    2. هادی
      سوابق: (170 دیدگاه) ,

      یعنی این انقدر داقونه که با پراید و 405 مقایسه میکنی ؟!؟!

      پاسخ
  8. رضا مکانیک
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    از سایپا وایران خودروی آشغال بهتره

    پاسخ
  9. بیژن
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    اقای عزیزی که گفتند این چه خودرویی این یک خودرو کوچک کم مصرف شهری که ایران خودرو وسایپا تا به حال نتونستند مثل این درست کنند طراحی داخلی برای یک ماشین تواین سطح عالیه وهمچنین امکاناتش طراحی ظاهری قابل قبولی داره وتناسباتش رعایت شده مسلما باقیمت پایینی که داره رقیبی سرسخت برای محصولات هم رده هیوندای وکیا میباشد

    پاسخ
    1. فواد
      سوابق: (272 دیدگاه) ,

      جااااااان؟؟؟؟؟؟؟ هیوندای؟ کیا؟ تاتا؟ خیلی مقایسه همسانی بود

      پاسخ
  10. مهسا فقط آلمان و ایتالیا
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    بنظر من ایران در حال حاضر جهان چهارمه نه سوم

    پاسخ
    1. بهرنگ
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      که در این جهان فقط خودمون هستیم هیچکسی هم راه نمیدیم!

      پاسخ
  11. arsham
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    نگاه کنید هند چی میسازه بعد ایران چی میسازه.سمند دیزل140میلیون!!! خودروسازهای ایرانی نمیتونن یه ماشینو طراحی داخلی کنن چه برسه به اینکه بتونن ماشین دیزلی وهیبریدی و…بسازن

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    به نظر شما قدرتش یه کم، کم نیست؟؟ تازه محصول هندی ها اصلا قابل اعتماد نیستند… کیفیتشان در حد صفره. به درد نمی خورن البته شاید در آینده ای نزدیک رو به جلو پیشرفت کنند…

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    پدال قبلا یه کنایه ای مقاله ای چیزی مینوشتی واسه این لگن سازای داخلی الان چرا ساکت شدی؟؟گذاشتن عکسو اطلاعات ماشینای خارجی فقط داره حرصمونو در میاره…بخدا چند سال پول جمع کردم یه ماشین خارجی بخرم ولی الان فقط باید بشینم و حرص بخورم که چرا تو ایران به دنیا اومدم تو کشوری که هیچ کدوم از بالایی ها به فکر مردم نیستن و مجلس پر رو هم اومده 5 درصد دیگه گذاشته رو واردات د اخه لامصب فکر مارو هم بکن..روانی شدم بقران اینقد شب تا صبح تو آگهی ها دنبال یه دسته دوم خارجی گشتم نبود که نبود همه مدل پایین 2007 یا2008گیرم پولمو دادم خریدم خو میشه یه ماشین بالای 100 ملیونی خرجشو از کجا بیارم قبلا سانتافه صفر68 تومن بود میخریدی بعدش خرج یه ماشین 68ملیونی رو میدادی الان اگه بتونم دسته دومشم بخرم باز خرجشو نمیتونم بدم…بابا بخدا دیوانه شدیم از دست این دولت و مملکت

    پاسخ
    1. غمگین
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      اقا محمد بد بختی مارو ببین که ما نمی تونیم الان با 68 میلیون یه مگان 2000 صفر بخریم یا باید بسترن B50 گروه بهمن بخریم یا همین سایپا s300 چینی تازه اگه بزارن همین قیمت بیاد!!!!
      این هم اگهی چند تا بسترن B50
      http://www.bama.ir/car/besturn/B50

      پاسخ
  14. sina ghk
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    آیا میدانستید رییس شرکت تاتا موتورز از(خانواده) بازمانده های زرتشتی ایرانی در هند هستند؟

    پاسخ
  15. jawad
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    تاتا موتور روی خط پیشرفت افتاده قبلا فقط برای بازار داخلی یک سری ماشینهای از رده خارج ولی ارزان قیمت تولید میکرد با ورود کمپانیهای خارجی به هند رقابت شدت گرفت دیگر هندیها فقط ماشین ارزان نمیخوان بلکه در عین ارزانی بایستی مشخصاتی جهانی داشته باشه مثل مصرف پایین طراحی بروز کیفیت مناسب برعکس ایران که با حمایت همه جانبه از تولید ملی صنعت خودرو را درمسیر پسرفت قرار دادن و هر سال دریغ از پارسال

    پاسخ
  16. Masoud AMG
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    من یه علاقه خاصی به شرکت های نو پا دارم که می خوان هر جوری شده خودشون رومعرفی کنن ولی بازم دم تاتا گرم که راه درستو داره میره.

    پاسخ
  17. meysam
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    درود به شرفشون. حداقل اینقدر غیرت دارن که خودشون دارن از ریشه خودروسازی رو یاد میگیرن، نه مثل این چینیا از راه کپی کاری. هم چین و هم هند دارن پیشرفت میکنن اما من هند رو بیشتر قبول دارم و آینده هم برای هنده فقط خیلی بی سروصدا داره میره جلو. حکایت این شعر معروفه که میگه( رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود) هند داره آهسته میره ولی میره و در آینده چین از سر زبونا میافته و هند جاشو میگیره. هندیا پیش خودشون میگن، فعلا دور، درو چینیاست عیب نداره بزار برن ولی قرار نیست همیشه اینجور بمونه.

    پاسخ
  18. کورش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بابا ما چرا خودمون را با چین وهند وگشورهای گدا گرسنه مقایسه میکنینم ما ایرانی هستیم با شش هزار سال قدمت ما باید با گشورهای غول دنیا رقابت کنینم مثل امریکا انگلستان المان ایتالیا وهمین ژاپن خودمان تمام مغزهای خوب دنیا در کارخانهای ماشین سازی ردی از بچهای ایران دارد ولی ایران میتواند هماند انان باشد ولی متاسفانه ***

    پاسخ
  19. iman
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    وقتی خودرو ساز ها هر خودروی آشغالی رو با هر قیمت بدن بیرون، مردم می خرن،چرا باید ماشین خوب بسازن؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.