سایر خودروهای آمریکایی

اطلاعات جدید از رودستر سه‌چرخ واندرهال

شرکت آمریکایی واندرهال چند وقت پیش یک رودستر اسپرت سه‌چرخ را با نام لاگونا معرفی نمود که البته به دلیل برخورداری از بدنهٔ فیبر کربنی به جهت کاهش وزن، قیمت بالایی داشت. سپس چندی بعد واندرهال نسخهٔ ارزان‌تری از رودستر سه‌چرخ خود را با نام ونیز معرفی نمود که بدنهٔ فیبر کربنی آن با یک نمونهٔ آلومینیومی جایگزین شده است.

این شرکت می‌گوید به مدت هفت سال در حال توسعه و ساخت این رودسترهای سه‌چرخ بوده است. نخستین پروتوتایپ این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ کاوازاکی ZX-10R بود و دومی از پیشرانهٔ یاماها R1 استفاده می‌کرد. سپس سومین پروتوتایپ واندرهال به یک پیشرانهٔ روتاکس با دنده‌عقب مجهز شد و نهایتاً در سال ۲۰۱۲ پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو جنرال موتورز برای این ماشین انتخاب شد.

طراحی و نمای بیرونی این رودستر سه‌چرخ یادآور مورگان Three Wheeler انگلیسی است که البته برخلاف مورگان، ساختهٔ واندرهال طراحی مدرن‌تری دارد. همان‌طور که اشاره شد، نسخهٔ پایهٔ این ماشین ونیز نام دارد که وزن خالص آن ۶۲۳ کیلوگرم است. این مدل مجهز به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچی، سیستم صوتی ۶۰۰ واتی BT و غربیلک فرمان چوبی است.

قیمت پایهٔ ونیز از ۲۹,۹۵۰ دلار آغاز می‌شود و با پرداخت ۲۵۰ دلار به‌عنوان سپرده می‌توان یک دستگاه از آن‌را سفارش داد. برای مقایسه، قیمت پایهٔ خودروی پولاریس اسلینگ‌شات که از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند از ۲۲ هزار دلار آغاز می‌شود و نهایتاً به ۲۸.۵ هزار دلار در بالاترین تیپ می‌رسد.

محصول لوکس‌تر و بالاتر واندرهال نیز مدل لاگونا است که از بدنهٔ فیبر کربنی سود می‌برد که ۲۰ هزار دلار به قیمت آن اضافه می‌کند. در تیپ اسپرت پریمیوم این ماشین تهویه مطبوع (!)، چهار ترکیب چرمی پریمیوم، کف‌پوش پشمی مشکی دولوکس، رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی، غربیلک فرمان با قسمت پایینی صاف و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل، سیستم صوتی پریمیوم، دسته‌دندهٔ فیبر کربنی و سیستم تعلیق قابل تنظیم اضافه می‌گردد و قیمت آن‌هم از ۵۸,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود.

اما نسخهٔ بالاتری از این هم وجود دارد که لاگونا Bespoke Motoring Experience نام گرفته است. این مدل نیز به پدال‌های تعویض دنده، گرمکن و تهویهٔ صندلی‌ها، رنگ سفارشی بدنه، رینگ‌های قابل انتخاب بیشتر، لاستیک‌های تویو R888 و تریم کربنی در رو دری‌ها، پوشش پیشرانه، پوشش غربیلک فرمان، کنسول و داشبورد مجهز است. قیمت این مدل بالا رده نیز به ۷۷ هزار دلار رسیده است.

به گفتهٔ واندرهال، هرکدام از این مدل‌های مختلف این رودستر اسپرت سه‌چرخ که انتخاب شوند، همگی حس منحصربه‌فرد، لذت رانندگی و هیجان بالا را ارائه می‌کنند که بازگشتی است به عصر طلایی رانندگی. بدین ترتیب مشخص است که بازار بخش خودروهای سه‌چرخ رو به افزایش است و با ورود سازندگان جدید، این کلاس شلوغ‌تر و متنوع‌تر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    قیمتش خیلی گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فقط ژاپن

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    صفر تا صد و حداکثر سرعت ذکر نشده !!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. كاپيتاليسم

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (194 ديدگاه)

    حیف که مورگان قیمت فضایی میزاره وگرنه استایلشو نه پولاریس داره نه واندرهال ، با این حال پولاریس اسلینگ شات انتخاب ارزنده تری بین این سه گزینه هست هست بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. خسرو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    امریکا اینهمه تو ایمنی سخت گیری میکنه اونوقت این اگه باد عزراییل بخوره بهش که سقط میشن سرنشیناش/ درکل برای شهربازی یا تو یه شهرک شمالی بد نیست/ برای توی شهرو خیابون فاقد شخصیت و خیلی چیزای دیگست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرهمایون

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دوست عزیز خودروهای سه چرخ در بیشتر نقاط دنیا (ازجمله امریکا) در رده موتورسیکلتها طبقه بندی میشوند و درنتیجه استانداردهای ایمنی موتورسیکلت برای انها صادق است نه خودرو .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سالار

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکدوم از تصاویر از سمت عقب راست ماشین نیست برای قسمت داخلی رینگ عقب که شامل دیسک ترمز هم شده چه فکری کردن که بد نما نباشه چون میشه قسمت پشت رینگ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا