بازگشت شرکت کورد پس از 80 سال

کورد (Cord) یک شرکت خودروسازی پیشروی آمریکایی بود که در سال 1929 تأسیس شد. پیشرفت‌هایی چون سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چراغ‌های جلوی مخفی شاید امروزه بی‌اهمیت بنظر برسند اما هنگامی‌که در اولین محصول شرکت کورد با نام L29 و به دنبال آن مدل‌های 810 و 812 ارائه شدند کاملاً انقلابی بودند؛ اما متأسفانه کورد تفکر روبه‌جلوی خود را حفظ نکرد و در سال 1932 تعطیل شد. سپس در سال 1936 مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت اما سرانجام یک سال بعد یعنی در سال 1937 به‌طور کامل تعطیل شد. ولی نزدیک به 80 سال بعد کورد دوباره زنده شده و در آستانهٔ بازگشت قرار دارد.

کورد L-29
کورد L-29

کلیهٔ حقوق شرکت کورد در سال 2014 توسط شخصی بنام «Craig Corbell» خریداری شد و به لطف تصویب قانون «تولیدکنندگان وسایل نقلیهٔ موتوری در تیراژ محدود»، این شرکت قصد دارد پس از 80 سال دوباره فعالیت خود را آغاز کند. این قانون خودروهایی که در تعدادی محدود ساخته می‌شوند را از رعایت برخی موارد و قوانین مانند انجام آزمون‌های تصادف معاف می‌کند به همین دلیل سازندگان تولید محدود می‌توانند خودروهای خود را راحت‌تر و با هزینهٔ کمتری تولید کنند. Craig Corbell دراین‌باره می‌گوید:

«تا پیش‌ازاین هزینهٔ تولید خودروهای تولید محدودی مانند کورد بسیار گران تمام می‌شد و سودآوری آن کاهش میافت اما اکنون بسیاری از قوانین خودروهای تولید انبوه برای نمونه‌های تولید محدود اجرا نمی‌شوند و این فرصتی فوق‌العاده است».

کورد 812
کورد 812

این قانون که در سال 2015 به تصویب رسید موجب شده است که شرکت‌هایی مانند کورد، دلورین و AC همان محصولات اصلی قدیمی خود را مجدداً با قوای محرکهٔ مدرن تولید کنند. به‌عنوان‌مثال به‌تازگی مجدداً تولید دلورین DMC-12 و AC کبرا آغاز شده است و هر دو از پیشرانه‌های V8 مدرن جنرال موتورز استفاده می‌کنند.

کورد L-29 کانورتیبل
کورد L-29 کانورتیبل

کورد هم از همین رویه پیروی خواهد کرد و قصد دارد همان محصولات قدیمی خود را مجدداً تولید کند. بااین‌حال Corbell هنوز هیچ جزئیاتی از احیای کورد منتشر نکرده است. این شرکت گفته است بحث همکاری کورد با خودروسازان دیگر مطرح است و احتمالاً خودروی کامل این شرکت اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.

کورد 810 کانورتیبل
کورد 810 کانورتیبل

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

9 دیدگاه

  1. سیدامین فاخر
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه ماشینای آنتیک و کلاسیک
    ولوکس با پیشرانه های مدرن تولید بشن
    حرکت خوبیه والبته قیمت زیادی هم مطمناََ داره
    و مورد استقبال مرفحین قرار میگیره

    پاسخ
  2. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    زنده باد کورد 🙂
    پاینده باشی کهنه سرباز آمریکایی.

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      کهنه‌مهندس
      کهنه‌سرباز چرا؟

      پاسخ
  3. madjid
    سوابق: (3776 دیدگاه) ,

    .
    مردم دنیا دوباره برگشتن به گذشته ها… (post-modernism)

    پاسخ
  4. ونوم
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    امیدوارم بازم یه شرکت پیشرو باشه و برای شروع و نشون دادن تاریخچه ی شرکت مدل های قدیمی با پیشرانه ی بروز ولی ایشالله بعدا دوباره سوپر اسپرت و سوپر لوکس بزنه

    پاسخ
  5. بنتلی
    سوابق: (1052 دیدگاه) ,

    خییلی خبر خوبیه…امیدوارم شرکتای معروف بیشتری احیا بشن و علاوه بر خودروهای کلاسیک مدلای بروز هم تولید کنن…در انتها باید یه چیزی درمورد کامنت قبلیم بگم…من اشتباهی ب جای ‏lucid motors‏ نوشتم لوکال موتورز…از همتون عذر میخوام…

    پاسخ
  6. فرامرز
    سوابق: (751 دیدگاه) ,

    یادمه تو مداد رنگی های ۱۲ رنگ استدلر که ۲۰ سال پیش تازه مد شده بود و قاب فلزی داشت عکس چند تا ماشین آنتیک با قدرت و حجم موتور داشت که یکیش کورد بود. یکیش هم یه ب ام و خیلی قدیمی بود که فکر کنم فقط ۱۸ اسب بخار قدرت داشت. مدل ها هم واسه حدود ۱۹۴۰ بودن

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Mercede kaviani
    Mercede kaviani
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    وسپاس بی کران از مطلب بسیار عالی شما
    امیدوارم سایر کمپانی ها نیز اقدام به تولید مجدد مدل های کلاسیک خود با موتور وسیستم ها مدرن کنند مثلا مرسدس مدل 600 واس کلاس دهه 1970 کادیلاک مدل فیلت وود دهه های 1960و 1970 ولینکلن مدل های کنتینتال دهه 1970 وجاگوار لندرور رنجرور نسل یک و دیملر دی اس 420 و رولز-رویس مدل های فانتوم 5 و 6 و سیلور شادو کرنیش و کامارگ
    و بنتلی مدل ار تایپ کنتنتال مدل دهه 1950
    با سپاس از پاسخ و راهنمای شما
    دوستدار شما
    مرسده کاویانی

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4355 دیدگاه) ,

    ولی در کل، سازگاری نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.