تراک زیبای کومبی EV

با وجود بازنشستگی فولکس واگن کومبی بعد از 56 سال تولید در برزیل و فرستادن آن به موزه هانوفر آلمان، هنوز جذابیتهای این خودرو، می تواند دستمایه نمونه های جدید نیز باشد. شرکت سنترو موتورز از برنامه‌هایش برای عرضه کومبی EV به عنوان یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی در امریکای شمالی خبر داده است. کومبی EV که برای حمل بارهای سبک تدارک دیده شده است، می‌تواند به سرعت نهایی 50 کیلومتر بر ساعت رسیده و با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافتی را در حدود ۸۰/۵ کیلومتر طی کند.

Kombi EV by Cenntro Motors
Kombi EV by Cenntro Motors

مطابق گفته شرکت سازنده، هر بار شارژ باتری این وسیله نقلیه، کمتر از ۶ ساعت طول می‌کشد. یک باتری ۶/۸ کیلووات ساعت، نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی را تأمین می‌کند و خروجی موتور به صورت ماکزیمم، ۱۶/۷ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر است. از این‌رو، کومبی EV می‌تواند در مدت ۸/۵ ثانیه به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

Kombi EV by Cenntro Motors
با استفاده از تکنولوژی KLD در نیرومحرکه، این وسیله نقلیه مصرف انرژی معادل ۲۴۰ مایل برای هر گالن سوخت (MPGe) یا ۰/۹۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. البته این عدد، هنوز توسط سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، رسمی نشده است و بهترین مصرف انرژی برای این کلاس خودرو، در حاضر در اختیار شورولت اسپارک EV با مصرف انرژی معادل ۱۱۹ مایل برای هر گالن سوخت است که برای ترکیبی از جاده و شهر به‌دست آمده است.

Kombi EV by Cenntro Motors
کومبی با دیفرانسیل دو چرخُ ظرفیت حملی به اندازه ۳۶۲/۸ کیلوگرم دارد و شعاع گردش آن ۳/۴۷ متر است. این وسیله نقلیه، بیشتر برای کاربردهای صنعتی در مسافت‌های کم، مانند سیستم تحویل محلی یا بخش انبارداری، تدارک دیده شده است.

Kombi EV by Cenntro Motors
کمپانی سنترو موتورز، کومبی الکتریکی را در دو مدل عرضه خواهد کرد. مدل فضای سبز (Green Space) یک قسمت بارگیر روباز در قسمت عقب دارد و این در حالی است که مدل اسپرت شهری (version sports City) دارای یک بدنه بسته است و حداکثر سرعت آن ۴۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف انرژی آن نیز معادل ۰/۹۸ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

Kombi EV by Cenntro Motors
سنترو (Cenntro) اعلام کرده که این وسیله نقلیه، ابتدا فقط در امریکای شمالی در تابستان سال ۲۰۱۴ عرضه خواهد شد و هنوز در مورد قیمت نهایی آن، تصمیم نگرفته است.
معاون اجرایی سنترو موتورز، ماریان مک‌اینرنی، می‌گوید:

کومبی یک وسیله نقلیه همه‌کاره‌ی واقعی است که با هدف کاربرد در زمینه‌های مختلف، از عملیات انبارها گرفته تا کشاورزی،  واز خاکبرداری و اقدامات نگهداری تا تحویل‌های سبک درون‌شهری، تولید می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

11 دیدگاه

    1. meysam
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      عجب ماشینایی میسازه این فولکس. 50 سال پیش یه ماشین ساخته، الان نه تنها طرحش قدیمی نشده بلکه تازه دارن کاربریشو عوض میکنن. اینقدر موندگاره که دست از سرش بر نمیدارن.

      پاسخ
  1. SALAR
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگه . حرف نداره فقط حیف برقی . لعنت بر پیشرفت اتومبیلهای الکترونیکی…..

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      چرا لعنت به پیشرفت اتومبیل های الکترونیکی ؟
      به نظرم این یک رنسانس در صنعت خودروست ، همونطور که خودروهای بنزینی از اول چنین پیشرفته نبودن و به این تکنولوژی رسیدن ، مطمئنم با وجود خودروسازان بزرگ و جهانی در زمینه خودروهای الکتریکی و هیبرید بسیار سریع پیشرفت به وجود میاد و با توجه به اهمیت محیط زیست در قرن اخیر این دینیه که خودروسازان باید به محیط زیست ادا کنند

      پاسخ
      1. خاوری مزراتی
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        من ازاین طراحی ساده کاربردی و زیبا خوشم میاد احسنت به وولکس واگن. این کمپانی عالی کارمینکه . مدل Lx1فوق العاده س. بنظرم یه راهکار خوبه برا ایران که با مشکل محیط زیست رودررو شده. تو آمریکا دولت برا ماشینای برقی یارانه میده عوضش هوای پاک هزینه ای به دولت تحمیل نمیکنه تو ایران چی؟ میخوان پایتختو منتقل کنن. مسخره س طرحاشون… به امید عقلانیت

        پاسخ
    2. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      خیلی بامزست
      هنوز قابله دیدنه
      و
      دیدنش خسته کننده نیست

      پاسخ
  2. sahand
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    کاملا،ماشینینای امروزی بیش از 100سال تجربه،و آزمونو خطا پشتشون خوابیده،ولی واسه ماشینای برقی این رقم کمی بیش از10 ساله،با توجه به اینکه یه روز سوختهای فسلی یا تموم میشه یا اونقدر گرون که دیگه استفاده ازشون به صرفه نیست،قطعا ماشینای برقی آینده روشنی(و البته کارآمد تری نسبت به امروز)پیش رو دارن.

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (1165 دیدگاه) ,

    به نظرم اگه مدل هیبریدی اش رو هم عرضه کنند جالبه!!
    حالا این که بنزینی هیبریدی باشه یا گازوئیلی هیبریدی یا چیز دیگه بستگی به قیمت اون سوخت در امریکا شمالی داره!!
    فقط مدل هیبریدیش نباید دیفرانسیل جلو باشه!!

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    خیلی جذابه و خوشگله
    چقد بامزست تو عکس اینجوریه از جلو چجوریه؟
    ماشین 60 سال پیش آلمان هنوز کاربری داره؟

    پاسخ
  5. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    از وانت پراید که بهتره هم مصرفش کمه زیر 1 لیتره هم قشنگ تر از وانت پرایده کار بریشم محدوده بدرد انبارو اینا میخوره
    اگه قیمتشم کم باشه خوبه
    یه عکس از داشبورد و فضای داخلش بود خیلی بهتر بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.