سایر خودروهای آمریکایی

خودروهای آمریکایی، حضور در بازارهای جهانی

مردم شما شایسته‌ی زندگی بهتری هستند و همین موضوع درباره‌ی مردم دیگر نقاط جهان نیز صدق می‌کند. درباره‌ی دونالد ترامپ صحبت نمی‌کنیم. این نوشته درباره‌ی کمپانی‌های خودروسازی آمریکا و یا حداقل برخی از آن‌هاست که با ورود رئیس‌جمهور جدید شاید منزوی‌تر شوند.

Cadillac CT6 2016
Cadillac CT6 2016
در هفته‌ای که ترامپ به‌طور شوکه کننده‌ای به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد ما نیز با راندن برخی مدل‌های جذاب آمریکایی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس شوکه شدیم. ساخته‌های بیوک، کادیلاک، شورلت و کرایسلر به تنهایی محصولات بدی نیستند؛ اما وقتی در برابر رقبای آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و سوئدی قرار می‌گیرند این احساس ایجاد می‌شود که آمریکایی‌ها در لیگی متفاوت و نه بالاتر حضور دارند.

New 2017 Buick LaCrosse
New 2017 Buick LaCrosse
برای مثال برخی خودروهای انگلیسی مثل استون مارتین DB11، جگوار اف-پیس، مک لارن ۵۷۰S و رنجروور اووک کانورتیبل در اصل بریتانیایی بوده و کلاس و پرستیژ بالایی دارند و در عین حال خودروهایی برای تمام نقاط جهان هستند.

2016-Lincoln-MKX-AWD-27-EcoBoost-front-three-quarter-in-motion-06
اما در مقابل خودروهایی مثل بیوک لاکراس، کادیلاک CT6، شورولت کروز و مالیبو هیبرید به همراه کرایسلر پاسیفیکا همان حس و حال “خودرویی برای تمام نقاط جهان” را ندارند؛ و آن فاکتور “باید آن را بخرم” در محصولات آمریکایی کجاست؟ ما این را دیگر نمی‌توانیم احساس کنیم؛ و این را به عنوان کسی می‌گوییم که پیش از این دو خودروی آمریکایی را خریداری کرده است.

2017 Chrysler Pacifica Hybrid
۲۰۱۷ Chrysler Pacifica Hybrid
ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها تمام فوت‌وفن ساخت خودرویی جذاب برای سرزمین‌های خارجی را می‌دانند درحالی‌که کره‌ای‌ها و انگلیسی‌ها نیز در این زمینه عملکرد خوبی دارند؛ اما آمریکایی که روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شود (انتخاب ترامپ یک نشانه از آن است) در این زمینه قافیه را می‌بازد. حتی ظاهر، احساس، بو و سواری خودروهای آمریکایی برای همین کشور و نه برای جهان است. این مایه‌ی شرمساری است اما متأسفانه حقیقت دارد… نظر شما چیست؟

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    معلومه ماشین امریکایی مختص به خود کشور امریکاس
    تو اروپا کی میاد دوج چلنجر 8 سیلندر با موتور392 بخره اخه
    ماشینهای امریکایی یه خصوصیات خاصی داره که تو دنیا شاید پسندیده نباشه که مهمه هم نیست همون که تو امریکا بفروشه کافی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اصلا فروش در امریکا کافی نیست.
      شایسته ی خودروهای امریکایی نیست که منزوی باشن.
      خودروهای امریکایی به زودی بازار های بیشتری رو فتح خواهند کرد
      در مورد ترامپ هم زمان بهترین پاسخگو به سوالات هست. باید صبر کرد. شاید بتونه یک تکان جدی به خودروسازی امریکا بده. مخصوصا با تجربیات خودش در تجارت.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        حرف من یه چیز دیگس
        تا دهه ی 1980 امریکاییها بزرگ ترین و پرفروش ترین بازارشون خود امریکا بود و کانادا هنوزم همینطوره و تو بازارهای جهانی حضور فعالی نداشتند اما فروششون خیلی هم خوب بود
        الان هم خودروسازان امریکا بازار خود امریکا و کانادا رو داشته باشند نیازی به بازارهای دیگه ندارند
        فروش فورد سری اف فقط در امریکاسال قبل بیش از 750/000 بود
        فروش شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا رو هم بیش از600/000 تاس در امریکا
        فورد موستانگ سالی 70/000 تا فقط در امریکا فروش داره
        فروش دوج رم در سال 400/000 فقط در امریکافروش داره حالا کانادا بماند
        اما میتونند به این امار فروش در اروپا برسند؟؟ معلومه که نه پس زیاد فرقی نداره حضورشون در خارج از امریکا و امریکا بازارش بسیار براشون سود اور تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          علی جان
          امریکا همین الان با فروش بالای ماستنگ در آلمان خلاف حرف شما رو ثابت کرده.
          شورلت بولت هم مطمئن باش اگر به همون خوبی باشه که GM میگه باز هم در اروپا و آسیا فروش بسیار بالایی رو تجربه میکنه.

          هیچ وقت نگو نمیشه.
          ماستنگ تونست. پس بقیه هم میتونن. فقط امریکایی ها باید یکم روی نقطه ضعف هاشون کار کنن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          من نمیگم نمیتونند
          من میگم همون بازار کشور خودشون و کانادا رو هم داشته باشند کافی هست
          حالا اگه اروپا و اسیا هم شد چه بهتر
          حرف من فقط همینه که خودروسازان امریکایی هیچ زمان زیاد علاقه ای به بازارهای خارج از امریکا و کانادا نداشتند و مدرک حرفم هم محصولاتی که تولید کردند و هنوزم تولید میکنند
          مثل چلنجر . یوکان . تاهو و………….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. madjid

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درسته علی جان.
          ولی الان قضیه فرق میکنه.
          ببین قبلا بازار آمریکا در انحصار آمریکایی ها بود.
          اما الان ژاپنی ها و آلمانی ها و حتی جدیدا کره ای ها و چینی ها به بازار امریکا حمله ور شدن.
          از طرفی نمیشه ژاپنی ها و آلمانی ها رو بیرون کرد. چون دنیا مثل یک دهکده شده و نمیشه جلوی تجارت آزاد رو گرفت
          بهترین راه برای خودروسازان آمریکایی علاوه بر حفظ بازار داخل ، حمله ور شدن به قلمروی خودروسازان آسیایی و اروپایی و سهم خواهی از بازار اون هست.
          وگرنه نمیتونن فروش بالایی داشته باشن.

          به نظر من باید این کار رو از طریق برند های بومی مثل Opel یا Baoujoon انجام بدن. در ژاپن هم باید یک برند تاسیس کنن.

          به قول معروف ” بهترین دفاع ، حمله کردن هست ”
          در دنیای امروز کسی که گوشه نشینی اختیار کنه بازندست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          حرفهات همه درسته
          حرف حق جواب نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. madjid

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنون.
          از گفتگو باهات لذت بردم دوست عزیزم.❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          همچنین دادا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ونوم

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        دم اقا مجید گرم که با انصاف شده خیلی اقایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          چاکر داش ونوم گل خودم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. سپهر

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (48 ديدگاه)

        ترامپ تجارت نمیفهمه چیه، پولشو از تو کازینو ها و چیز خونه ها کشیده بیرون، تو رو خدا از ترامپ یک تاجر باهوش و از این صفتها نسازین. اونی که شما میگی ، ایلان ماسک یا بیل گیتسه یا رییس علی بابا یا آمازون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Nima

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      خوبه این مجله اتواکسپرسه
      توى انگلیسه نمیدونه پرفروش ترین ماشیناشون چیاس و مبداش کجاس!!!
      انواع فورد مثل دو مدل ترانزیت و فوکوس و فیستا رو میگم، تازه محصولات واکسهال و اپل کورسا هم بش اضافه کنید!(اپل اینزیگنیا همون بیوک رگال و اپل موکا همون شورولت ترکس و …) جنرال موتورز و فورد چیزى توى بازار خارجى ندارن فقط به جاى این که با برند هاى داخلى مثل شورولت و کادیلاک و بیوک و جى ام سى صادرش کنن به جاش از برند هایى مثل هولدن-اوپل-واکسهال و … استفاده میکنن. بیوک هم که بازار چین رو به اون بزرگى در دست داره! فورد هم که ماشالله همه جاى دنیا پیدا میشه.(همه جا کارخونه داره) موفقیت ماستنگ هم توى اروپا یه نمونه. این اتواکسپرس کلا یه مشکلى داره ها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ونوم

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      علی شوی عزیز بازار امریکا خیلی بزرگه و خودروسازان امریکا با همون بازار سود میبرن و اگه بازار خارجی نداشته باشن سرپا و قدر میمونن ولی همین الان هم خوب بازاری دارن تو دنیا از جمله مدل های فوکوس و فیستا و اپل و… تو اروپا و بیوک و شوی تو چین و…. در ضمن خود ایران میتونه تقریبا بالای هفتصد هزار ماشین امریکایی بفروشه اگه مجوز بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        کاملا درسته ونوم جان صحبت های شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    البته مدلای جدید شورولت کادیلاک بوییک فورد لینکلن جیپ فراگیرن فقط دوج وکرایسلره که واقعا عامه پسند برای خیلی ازکشورا نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي دانشمند

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    طرفدارا ی خودروهای آمریکایی قشنگ این مطلبو ببینن با اینکه من هم از ماشین آمریکایی مثل جیپ فوق العاده خوشم میاد ولی باید قبول کرد که صنعت خودروسازی قاره آمریکا در مقابل اروپای و ژاپن موفق نیست … خودرو آمریکایی کیفیت ژاپنی هارو نداره آمریکایی ها هندلینگ اروپایی هارو ندارن خودروهای آمریکایی خیلی وقته آشغال شده حدودا 30سال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      علی دانشمند(کاربر 1000 اسم همیشگی))
      زیاد جو نگیردت
      طرز صحبت کردنت نشون میده که خیلی از ماشین امریکایی بدت میاد که 1000 سال هم مهم نیست برا کسی
      باهات بحث نمیکنم چون وقتم بسیار با ارزش تر از اونی هست که با بحث با امثال شما هدرش بدم
      فقط برو ارشیو پدال ببین امسال کدوم کشور بیش از همه تونست جایزه ماشین سال رو بگیره
      امریکا 2 تا نماینده
      المان 1 نماینده
      ژاپن هم که اصلا هیچچچچچچچچچچ
      پس تو خیالات خودت خوش باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        همین الان برید در قسمت منع فروش مدلهای دیزلی فولکس و رنو در فرانسه ببینید المان و ژاپن چقدر گاف دادند و لینک تقلب کلاه برداری نیسان هم گذاشتند که میتونید ببینید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. madjid

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عای جان
      علی دانشمند کاربر هزار اسم نیست. من با نظراتش آشنا هستم و میشناسمش. پسر خوبیه .
      ولی هیچ وقت از نظر هاش حتی ذره ای خوشم نیومده !!
      اصلا نظراش جالب نیست !

      نیاز نیست به هر کسی جواب بدی.
      بذار تو حال خودشون باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        نیاز به جواب نداشت که بهش بدم فقط خواستم بگم که تو خیالات سیر میکنه همین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علي دانشمند

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1033 ديدگاه)

          شما دوتا گفتید قصد جواب دادن به من ندارید ولی فقط چند کامنت برام جواب نوشته اید. دوتاتون هم میتونید واقعیت هارو قبول نکنید. ضعیف بودن صنعت خودروسازی آمریکا در مقابل اروپا و ژاپن رو میشه از این مقاله براحتی نتیجه گرفت و صدالبته نیازی به این مقاله نبود چون همه ی دنیا میدونن خودروسازی آمریکا نه کیفیت داره نه لذت رانندگی. در آخر مخاطبهای پدال با + و – دادنشون حرفهای ما سه نفرو تایید و تکذیب میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          جناب دانشمند
          اگه با این حرفها خنک میشی و فشار مافوق سنگینی رو که داری تحمل میکنی رو از شما بر میداره باشه شما راست میگی
          اگه امریکا ضعیف تره چرا 2 نمایندش در سال 2017 ماشین سال شد؟؟؟؟
          چرا فولکس 35000 نفر از کارکنانش رو داره اخراج میکنه و تو پدال هم مطلبش هست اما جنرال موتورز داره نیروی کار جدید استخدام میکنه؟؟؟؟؟
          چرا فورد موستانگ پرفروش ترین کوپه دنیا و محبوب ترین کوپه المان میشه و المانیها هنوز اندر خم یه کوچن؟؟؟؟؟
          و دهها چرای دیگه که تا 1000 سال هم نمیتونی جواب بدی چون بغض داری از خودروسازان امریکا و واقعیت رو نمیبینی
          پس همچنان با این نظرات گوهر بارت خوش باش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. madjid

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نه دوست عزیز .
          + و – هم برای ما مهم نیست. هیچ وقت نبوده
          .
          .
          .
          سوء تفاهم نشه. برای همه ی کاربرا احترام زیادی قائلم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ونوم

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          چرا مجید جون علی دانشمند همون خسته شده هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          ونوم جون مثل خسته شده بازم داریم در سایت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Daniel

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (952 ديدگاه)

      ژاپن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      نخندون مارو داداشششششششششششششش.
      تو داری آمریکا رو با ژاپن مقایسه میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      دلم میخواد آمریکا دست حمایتشو از پشت ژاپن برداره تا ببینی دنیا دست کیه!!!
      اینا همه تبلیغه که ژاپنی فلانه بهمانه. تا وقتی خودروهای آمریکایی وجود دارن کی تو آمریکا میره ژاپنی سوار شه.
      کیفیت رو که داری میگی خود آمریکایی ها اختراع کردن حاجیییییییییی.
      اصلا کلمه کیفیت اختراع اوناس… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي دانشمند

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        شما که میگی تا وقتی خودروی آمریکایی وجود داره کسی تو آمریکا سوار ژاپنی نمیشه!!!! اطلاعاتت خیلی ضعیفه؟! اگه یکم اطلاعاتت قوی بود میدونستی که تویوتا کمری و کرولا تو آمریکا تو سگمت خودشون پرفروشترین هستند و اجازه نفس کشیدن به خودروی دیگه ای نمیدن.
        پرفروشترین سدان فول سایز لوکس همیشه یا بی او و سری هفت یا بنز اس کلاس بوده و کسی سراغ لینکان یا کادیلاک نمیره
        خود آمریکا ماشینهاشونو قبول ندارن شماهم بجای تعصب حقیقت هارو قبول کن که آمریکا مقابل ژاپن و اروپا حرفی واسه گفتن نداره و نخواهد داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          مرد حسابی اینا همش تبلیغه
          بنظرت ی کشور دست روی دست میزاره تا یه کشور بیگانه اقتصادشو خراب کنه؟؟؟؟؟
          اینارو واسه ایجاد کردن ی فضای رقابتی میگن تا خودروسازهای خودشون بیشتر تلاش کنن.
          واضحه که مردم هر کشور اگر محصولاتشون کیفیت خوبی داشته باشه (غیر از این خراب شده) محصولات کشور دیگه رو استفاده نمیکنن و مثل ما مجبور نمیشن حسرت اجناس دیگر کشورها رو بخورن.
          اون حرف هارو هم واسه چندتا آدم ساده مثل منو خودت میگن. باور نکن.
          آمریکا از همه لحاظ آقای دنیاست.
          در یک کلام اونجا مرغ همسایه غاز نیست… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          دانشمند جان اینم بدون تو همون المان با توجه به بودن مدلهایی مثل سری 3 بی ام و . تویوتاgt86. نیسان 370z و……………. موستانگ محبوب تر معرفی میشه و برام همین کافی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. The R

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (93 ديدگاه)

        1- آمریکا زیرساخت صنایع ستگین ژاپن رو بعد از جنگ جهانی دوم پایه ریزی کرد.
        2- اقتصاد ژاپن قبلا وابستگی زیادی به امریکا داشت ولی الان خیلی کمتر شده.
        3- پرفروش ترین ماشین های خانوادگی تو امریکا ژاپنی هستن.
        4- تو امریکا بعد از سه مدل پیکاپ فورد اف سری، شوی سیلورادو و داج رم، 6 مدل بعدی لیست پرفروش ترین خودرو ها ژاپنی هستن. یعنی رتبه 4 تا 9 تو کراس و اس یو وی و سدان.
        http://online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html
        این لینک وال استریت ژورنال هست و آمار فروش از اکتبر 2015 تا اکتبر 2016.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          عزیزم ژاپن کشوریه که مواد اولیشو از خودش نداره و کاملا وابسته آمریکا هستش. پس چجوری میگی وابستگی نداره به آمریکا.
          در اینم که کیفیت دارن شکی نیست اما بعد از آمریکا و آلمان قرار میگیرن.
          همین لیستی که گذاشتی رتبه 1 تا 3 اون ماله آمریکا بوده.
          تازه اینی که گذاشتی برای 2015 هستش. باید تغییرات رو در 2016 ببینی… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ونوم

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        دانیل جان اسیایی ها هیچ نواوری ندارن هر چیز که امریکا کشف و اختراع کنه اونا تقلید میکنن انصافا بعضی ها خوب مثل کره و… بعضی ها مثل ما بد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. بهزاد

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        دوست گرامی دنیل اگر وارد مباحث حمایت های مالی و غیره میشید بهتره نگاهتون را از تصورات قدیمی که در کتاب های 50 سال پیش نوشته بردارید و شرایط امروز را در نظر بگیرید.
        همین امروز میزان بدهی آمریکا به کشورهای چین و ژاپن به ترتیب حدود 1 تریلیون و 800 میلیارد و 1 تریلیون 200 میلیارد دلار میباشد که در هر ماه افزایش پیدا میکنه! عربستان هم با بیش از 700 میلیارد دلار حساب کنید و سایرین که اوراق قرضه از آمریکا میخرند.
        به عبارت بهتر این میزان تزریق پول برای سرپا نگه داشتن اقتصاد آمریکا توسط این کشورها معانی زیادی داره و مباحث طولانی میطلبه و بهتره از عبارت های اگر آمریکا پشت فلان کشور نباشه فلان میشه را در حال حاضر بهش نپردازیم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ونوم

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      اقای علی دانشمند اگه هندلینگ ندارن شورلت کامارو که تو پیست کل خیلی از سوپر اسپرته رو خوابوند چه برسه کوروت و چه برسه کوروت زد ار 1 و فورد جی تی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. maserati

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اتو اکسپرس همیشه دروغ میگه و خیلی متعصبانه است الان در بین خورد های فینالیست خودروی سال حضور پر رنگ تری از ژاپنی ها داشتند و خودروی سال هم یک خودروی آمریکایی است و الان فورد رتبه دوم فروش در اروپا را دارد پس چطور میگین که منزوی هستند آیااااا.و همچنین بیوک تو چین تروکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      اتو اکسپرس انگلیسه منافق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بنزما

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (505 ديدگاه)

    Madjid جان داداش کم کم داره ازت خوشم میاد خیلی با مزه ای و سرزنده ایشالا هیشه شادو موفق باشی دادا چندسالته را راستی؟
    کلا کاری ندارم من روانی دوچ چلنجرم یه زمانی هم عاشق کامارو بودم این موستانگه جدید هم خیلی
    واسم وسوسه انکیزه ولی خدایی دوستان یه چیزیو دقت کردید همیشه توی طول چند هزارساله تاریخ بشر یا ابتکارو قدرت دست مشرق زمین بوده یا مغربزمین این چند صد سال اخیر مغرب زمین بود به نظر میرسه دوباره داره به سمت مغرب زمین میچرخه با توجه به قدرت گرفتن هند چین و دوباره روسیه همین نفوذ ایران تو منطقه و (فشار بی مدیریتی متاسفانه از داخل) قدرت ژاپن و کره جنوبی وحتی توان نظامیه کره شمالی .پیشرفت سریع اندونزی و در نقطه مقابل بحران های اروپا از هم گسیختگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ضعف اقتصادی کشورهای جنوبی اروپا پایینتر اومدن قدرت های اقتصادی اروپا از هندو ژاپن و چین
    و حتی الان ایتالیا از برزیل هم قدرت اقتصادیش کمتر شده و پیش بینی میشه فرانسه و انگلیس تا ده سال دیگه از ده تای برتر خارج بشن
    بر عکس رشد اقتصادی سریع کشورهایی مثل کره جنوبی که در صورت پیشرفت این روند منافع کشورهای غربی بیش از این در دنیا تحلیل خواهد رفت که سرعت سقوط اقتصاد غرب بیشتر میکنه
    خیلی وقتا غربی ها منافعشون بخاطر تری نظامیشون خیلی جاها حفظ میشد که الان اون هم کم رنگ تر شده و سردمدارشون امریکا که از همیشه تو این هفتاد سال ناپایدار تر شده تظاهراتی که تو نکالیفرنیا و تکزاس مردم فریاد جدایی از امریکا رو میزنن حتی سیاست مدار های قدیمی و کار کشتشون هم به اینده کشورشون اطمینان ندارن
    و خودشون میگن عمر امپراطوریه امریکا تقریبا به سر اومده و داره اخرین نفس هاش برای حکمرانی بر دنیا میزنه واقعیت اینه اگه اینجوری هم نباشه
    دیگه امریکااون امریکا نیست با میلیاردها دلار کسری بوجه که بواسطه قدرت نظامی داره به اروپا و جهان فشار کسری بوجشو تحمیل میکنه که تا یه روزی میتونه این کارو بکنه و اگه نتونه ….
    اکثر کشور ها دنبال راهکارن معامله هاشون دیگه با دلار نباشه از همین الان اژیر قرمز برای کشورهای غربی روشن شده جهان در حال بلوک بندی جدیده
    ببخشید طولانی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اصلاح تو متن به سمت مشرق زمین میچرخه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بنزما

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      با این روند که طی میشه خمتتون عرض کردم بعید نیست تا 30 سال اینده کشورهای غربی که زرنگ نباشن فقر شدیدی که خیلی از کشورهای اسیایی تجربه کردن تجربه کنن مثل یونان که روزایی اومد که چند وقت پیش مردم توی صفای تولانی قذا وامیسادن اگه کشورهای اروپایی از الان تا یه حدی یه فکری واسه خودشون نکنن چه بسا وضعی بدتر تو اینده از یونان پیدا کنن
      این البته قانون نا نوشته ی دنیاست که ظلمی پایدار نمیمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. madjid

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ممنون. منم ازت خوشم اومده.
      نه دوست عزیز حرفات کاملا غلطه.
      ببین ملاک حرفات معتبر نیست.
      الان شما بیشترین رشد اقتصادی رو در دنیا نگاه کنی مربوط به چاد ، نائورو، جزایر مالی ، گینه و … هست .
      غربی ها راه پیشرفت رو پیدا کردن و به جایگاه رفیعی رسیدن.
      در آسیا فقط ژاپن کشوری هست که از همه نظر رشد کرده
      هند با وجود اینکه از نظر اقتصادی خیلی رشد خوبی داره اما از بقیه ی نظر ها حتی در حد یونان که بدهکار ترین شکور دنیا هست و 300/000/000/000 دلار قرض بالا آورده نیست.
      در بمبئی (پایتخت ) موش هایی هستن اندازه ی هندونه !!
      و کلی موارد دیگه.

      چین هم من به شنزن و پکن و هنگ کنگ رفتم. واقعا فقط همین 3 شهر در حد شهر های اروپایی که من تعریفش رو شنیدم و خودم نرفتم هستن. بقیه ی شهر ها و کشور اصلا در حد شهر های یونان هم نیستن.

      پیشرفت زیاد یک کشور خودش باعث کند شدن سرعت پیشرفت میشه.
      چون سطح رفاه بالا میره و مردم دیگه اون کار کردن بدون توقع رو ندارن. حقوق حالا بالا میره و کاهش تولید. هر کار کنی اتفاق میافته.
      این سناریو در مورد همه ی کشور ها تکرار شده و خواهد شد.
      خود چین یک زمانی رشد اقتصادی 17 درصدی داشت اما الان به6.5 درصد رسیده و برای سال 2020 حدود 5.2 درصد پیش بینی میشه.

      ببشتر ازین هم لازم نمیدونم بحث کنم.

      شاد باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ببخشید بمبئی بزرگترین شهر هند هست.
        پایتخت دهلی هست 😁😁😁

        موش های هندونه ای !! مال بمبئی هست 😜
        در مدرس و دهلی هم وضع اصلا و ابدا در حد پایتخت یک کشور اروپایی حتی مثل یونان نیست

        فعلا. موفق باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بنزما

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (505 ديدگاه)

        دوست عزیزم ممنون از توضیحت ولی اخرش چرا خودت با خودت ناراحت شدی که یگی بیشتر از این لازم نیست بیشت بحث کنم !
        نه عزیز بحث من در مورد رفاه مردم ای موضوع نبود پنجاه سال پیش هم بعد جنک مردم المان روزی یه وعده غذا میخوردن ولی الان چی؟الان تو سطح عالی هستن این پیشرفت اقتصادی در نهایت برای یکی دو نسل بعد رفاه و ارامش میارن
        اره دیگه عریرم خودتم میگی یه چیزی که اشبا میشه به حالت دیگه اگه زمان بگذره برمیگرده ا
        شما تارخ دوره اندلس مطالعه کن
        منم نگفتم الان کشورهای اسیایی جلوترن گفتم طبق این روند جلوتر میرن
        اینم حرف من نیست حرف بانک جهانیه
        همون پکنی که میگید جمعیتش از کل خیلی از کشورهای اروپایی بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نه بنزما جان خودم از خودم ناراحت نشدم !
          برای این گفتم همینقدر کافیه بحث کنم چون راستش به اندازه ی 1000 کامنت در مورد غرب و شرق حرف دارم که بزنم و توضیح بدم !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ونوم

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        تازه چه بدهی سنگینی هم داره دوستان تحقیق کنن تو نت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. (new great britain(king mclaren

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      بنزما جان چه حرفایه خنده داری میزنی شما.
      عزیزم همین کامپیوتر یا موبایلی که شما داری از غرب بد میگی اختراع همین غربی هایه طفلکیه??
      اصلا مشرق زمین چه اختراع مهمی داشته؟؟؟؟؟؟؟؟
      موتور جت-خودرو-هواپیما-کامپیوتر-فضا پیما-موبایل-اینترنت-و هزاران مورده دیگه………همش ماله اروپایی ها و آمریکایی ها بوده.
      تعداد جوایز نوبل آلمان و بریتانیا رویه هم بزاری(229 ) کشورهای مشرقی که گفتی یک دهمشم ندارن.حالا بماند آمریکا و بقیه ی کشورهایه اروپایی.
      بریتانیا با 123 جایزه نوبل. چین با 5 جایزه نوبل?
      اصلا جوایز نوبل فیزیک بریتانیا به تنهایی بیشتر از خیلی کشورهایه مشرق زمینه.
      همین کره ی جنوبی که مثال میزنی میگی آینده ماله اوناس با یک جایزه صلح نوبل اونم تو سال 2000 میخوان برترین کشوره دنیا بشن؟؟؟؟
      یعنی خنده دار نیست کشور فنلاند با 5/5 میلیون جمعیت تعداد جوایزه نوبلشون با چین 1/5 میلیاردی یکیه؟؟؟؟
      بیشتر گریه آوره.
      همین مشرق با اختراع غربی ها و اروپایی ها و آمریکایی ها مشرق شده.
      یعنی یه دنیا حرف دارم تو خیلی از ضمینه ها. با همین چیزایی که گفتم امیدوارم قانع شده باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنزما

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (505 ديدگاه)

        عزیز من بنده هم که حرف شما رو میزنم ؟یگم چند صد سال علم و قدرت دست غربی هاست ولی بحث قبلش و احتمالن بعدشه قبلش که حدود پانصد سال به قبل که رقی ها اسپانیا یا اندولس را فتح کرده بودن یا اون زمانی که دوره جنگ های سلیبی که به ادعای خودشون علم دسی عینک هم ازایران اونجا بردن اون زمانی که کل علم نجوم و ریاضیات برای مشرق زمین بود زمانی که فرانسوی ها به ایران اومدن و دیدن چه جالب چیزی به اسم بیمارستان درایران وجود داره زمانی که راهبردی ترین اختراعات ان موقع مال مشرق زمین بود البته اون موقع که امریکا کلا وجودخارجی نداشت زیاد دلتو به جایزه نوبل خوش نکن خیلی سیاسیه
        مثلا الان رییس جمهور میانمار جایزه صلح نوبل داره روزانه صدها زن و بچه رو به خاک و خون داره میکشه ارتش تحت نظرش !!
        چین باید بدونی که الان دومین کشور بزرگ تولید کننده علم جهانه با یه سرچ ساده میشه فهمید هند جز پنج تاست بحث منم الان نیست گفتم اینده وگرنه الان تورتری تکنولوژ غرب هیچ حرفی نیست
        مرسی عزیزم که توضیح دادی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. reza-a

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (426 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی تا قبل از گرونی نفت دهه 70 میلادی ماشین های واقعا پر ابهتی بودن اما بعد از اون (که مجبور شدن ماشین های کوچیک بسازن) احتمالا فکر کردن چون تو ساختن ماشین های بزرگ مهارت دارن دیگه لازم نیست برای ساختن ماشین های کوچیک به خودشون زحمت بدن که کم کم صنعت خودروسازی آمریکا از نظر کیفیت (کیفیت نسبت به اون زمان) و کاربردی بودن اینطور شد که دیگه رقیب سختی برای خیلی از خودروسازی ها نیست
    ماشین هایی مثل کامارو موستاگ کوروت چون حالت نماد برای شرکت ها داشتن این و خیلی ها از مشتریاشون بخاطر سابقه این ماشین ها رو مخرن (که االبته خودمم دوستشون دارم) به این شکل موندن
    ولی اگر ماشین های آمریکایی عادی بازار رو نگاه کنین سطحشون زیاد بالا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      reza-a
      با بخش از صحبت هات موافقم و با بخشیش خیر
      خودروسازان امریکایی درسته به اندازه ی اروپا و اسیا شاید نتونند ماشین جکع و جور کم مصرف درست کنند اما استاد در ساخت ماشینهای فول سایز با قیمت مناسب و پرفورمنس بالا هستند نمونشم شورولت ss و دوج چارجر هلکت هست
      موضوع اینکه خودروسازان امریکایی با توجه به قیمت دریافتی به شما امکانات زیاد میدند و کیفیت در حد مطلوب
      اگه کیفیتشون پایین هم باشه که نیست بازم نقطه ضعف نیست چون در قبال پولی که مشتری میده همون میزان هم کیفیت دریافت میکنه
      اگه کیفیت بیشتر میخوایید با پرداخت مبلغ بیشتر میتونیید داخل خودرو ی امریکایی خودتون رو با چرم الکانترا بپوشونید و لذتش هم ببرید
      همیشه باید توقع بجا داشت نتیجه توقع اشتباه میشه صحبت های جناب استاد علی دانشمند که واقعا دانشمنده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. reza-a

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (426 ديدگاه)

    مشکل خودرو ساز های آمریکا اینه که میخوان مثل اروپا ماشین بسازن که جالب نیست آمریکایی ها بهتره به سبک اصل خودشون کار کنن می تونن ماشین های بزرگ مثل قدیم درست کنن که به شرایط الان بخوره اما دارن تلاش می کنن ماشین های لوکس مثل ماشین های اقتصادی بسازن مثل لینکلن کانتیننتال که دیفرانسیل جلو برای این ماشین بده وقتی به مدل های قبلیش نگاه می کنی یا کادیلاک سدان فول سایز نداره بزرگ ترین سدانش CT6 مگه کادیلاک بدون سدان فول سایز میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      1- از نظر نظامی = آمریکا اگه بخواد در عرض یه سال می تونه چین و هند رو با خاک یکسان می کنه به تعداد وسایل جنگی نگاه نکنید که مثلا چین یک دهم آمریکا هواپیمای نظامی داره به کیفیت و توانایی اون هواپیما نگاه کنید که هر کدوم از هواپیماهای نظامی آمریکا از پس 20 تا از هواپیماهای ساخت چین بر میان
      از نظر اقتصادی = اگه نسبت به جمعیت حساب کنیم که چین و هند اصلا نسبت به جمعیتشون خوب عمل نکردن و در دنیا فقط آلمان و انگلیس و ژاپن نسبت به جمعیتشون عملکردشون مثل آمریکا بوده
      از نظر رفاه = وضعیت زندگی مردم چین و هند نسبت به آمریکا اصلا قابل قیاس نیست
      از نظر نفوذ = که دنیا دست آمریکاست
      و …
      خلاصه مقایسه چین و هند با آمریکا مثل یه جوک خنده داره
      از نظر خودروسازی هم آمریکا خودروهایی رو درست می کنه که نسبت به قیمتشون خیلی می صرفن
      توی این صد سالی هم که گذشته خیلی از مردم های دنیا زندگیشونو با ماشین های آمریکایی گذروندن و چه خاطراتی که با خودروهای آمریکایی ندارن و من نمی دونم خود روسازی هند و چین تو این صد سال که بهترین دوران خوروسازی بوده کجا بودن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنزما

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (505 ديدگاه)

        سلام عزیز دلم این مقایسه ها به شدت از طرف سازمان ملل و مراکز دولتی امریکا و استراتژیک دنیا به تعداد زیادی داره انجام میشه به گونه ای که بانک جهانی داره میگه تا بیست سال اینده قدرت اقتصادی اول ودوم جهان هند و چینن و امریکابه رده سوم سقط میکنه اونوقت به نظر شما بانک جهانی که از همه بیشتر الان تحت نفوذ امریکاست جوک میگه؟
        همین الانش ایتالیا از ده تا قدرت اول اقتصاد جهان شوط شده فرانسه و انگلیس حتی جز پنجتا اول هم نیستن
        و تا چهار سال دیگه ده تای اول واقعیت هایی که داره اتفاق میفته را باید دید
        رضا زاده هم یه زمانی رکورد دنیا رو زد ایا کسی بعد از اون نمیاد و نیمده
        بعدم عزیز من بحث من روی قدرت های نوظهور اسمش روشه نوظهور بعد انتظار داری کیفیت زندگیمردمشون چی باشه باید سی سال دیگه ببینی
        اینم یادت باشه هر چقدر جمعیت بیشتر بالابردن کیفیت زندگی مردم سخت تر
        همین الان یه سرچ کن کیفیت زندگی امریکا که هفتاد سال برتر جهانه جز ده تای اول هم نیست ژاپن هم همینطور
        پنجتا اول کشورهای کوچیک با جمعیت کمن ما هم نگفتیم چین و هند الان اخرشن نه عزیزم مشکل ما ایرانی ها اینه که صفرو صدیم حد وسط نداریم یا یکی خیلی عالیه یا بد عالم داداش من عرض بنده با توجه به امارهای جهانی بحث ایندست حالا شما بگو صد سال پیش هند کجا بود
        یه چیزیم در مورد قدرت نظامی بگم که بعد از بوجود اومدن سلاح هسته ای دیگه
        بین کشورهای هسته ای فلان و بهمان ملاک نیست همین الان چین بمب اتم داره که به اذعان پنتاگون اگه بزنه تو امریکا
        کشور امریکا رو به حفره ای بزرگ تبدیل مکنه خدا وکیلی عین جمله خود پنتاگون
        گذاشتم حفره میدونی یعنی چی که
        حالا بگو هواپیماش خوشکل تره برو تره
        داداش جنگ های اصلی الان بین قدرت ها جنگ اقتصادیه که برو یه سرچ کوچیک کن قدرت های اقتصادی اینده تو خود گوگل امریکا از خود مراجع امریکایی غربی بهت میگن اوضاع از چه قراره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (new great britain(king mclaren

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          بنزما جان اولا که همین چین رو غربی ها چین کردن.
          من یه جا میخوندم (مجله رایانه خبر) گفته بودن اگه اروپایی ها و آمریکایی ها اگه قرار باشه دیگه وظیفه ساخت لوازمشون(از پوشاک بگیر تا تجهیزات الکترونیکی و….) به چین ندن چین به طور کامل اقتصادش نابود میشه.
          چین تا وقتی اجناس دیگران رو تولید میکنه چین میمونه وگرنه هیچ.
          قدرت هکریه خوبی هم دارن.
          یعنی آمریکایی ها از دستشون دیوونه شدن.
          یعنی روز یا ماهی نیست که نگن هکرهای چینی از فلان شرکت تسلیحات سازی در فلان کشور(بیشتر آمریکا) اطلاعات اساسی ندزدیدن.
          اکثرشون هم بخوان چیزی بشن در فلان دانشگاه اروپایی یا آمریکایی تحصیل میکنن.
          این قدرتی که امثال چین یا کره یا ……میمبینی الان دارن از صدقه سری همین اروپایی ها و آمریکایی هاست.
          وگرنه تا 60 یا 70 سال پیش چینی ها توانایی تولید گاری رو هم نداشتن.(تو فیلم های چینی که داستانه قدیمی داره اگه نگاه کرده باشی یه آدم میشینی تو گاری و یه آدم دیگه اون رو حمل میکنه.)
          ولی همین اروپایی ها از بیش از 200 سال پیش سیستم حمل و نقل داشتن.و از راه آهن و قطار استفاده میکردن.
          حرف زیاده نمیشه همشو زد.من یکمیشو گفتم……..
          قربانت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. GOD BLESS AMERICA

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    ماجرا اینه که بازار آمریکا انقدر مهمه که اگه بقول
    ( علی شوی نوا ) همین رو هم داشته باشن
    بس شونه.

    اما من میگم اگه ترامپ بتونه پای خودروسازان آسیایی/اروپایی رو از بازار آمریکا ببره و دستشان رو کوتاه کنه، اونوقت بازار انحصاری و تحت فشار تبدیل به انفجار پول و تکنولوژی و صنعت میشه.
    کافیه به چنین بازاری دو دهه زمان داده بشه اونوقت تبدیل به غولی میشه که تویوتا رو به عنوان عصرونه میخوره.
    تاریخ پر از مدرک مستدل و محکمه که چرا آمریکا میتونه این کار رو بکنه ، اما متأسفانه مثل کمک های چند صد میلیارد دلاری اوباما به اقتصاد آمریکا همیشه این دلالان و واسطه های بزرگ مالی هستند که چنین ارقام بزرگی رو می بلعند.
    قبلا هم گفتم اگه ترامپ بازار آمریکا رو انحصاری کنه و بیگ تری رو حسابی گوشمالی بده میشه بت زندگی من ، لامصب این کار از خدا شدن کریتوس هم سخت تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      کامنتها رو میخوندم دیدم طبق معمول داش علی داره پشت خطوط دشمن تک و تنهایی همه رو قلع و قم میکنه.
      دست مریزا داداش میخوام به نیابت از عمو سام یه لقب بهت بدم.

      (Ali (CHEVY NOVA = ارتش یک نفره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        علی = دومنیک تورتو سایت پدال
        خدا شدن کریتوس. منو یاد God of War انداختی.
        یادش بخیر فقط تا شماره 2شو تونستم بازی کنم. تو حسرت بقیش موندم… .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          چاکرم داداشهای گلم GOD BLESS AMERICA و Daniel
          جایی بخوان از خودروسازان امریکایی بد بگن و منم اونجا باشم دیگه مراعات هیچ چیز رو نمیکنم البته در چهارچوب ادب

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Daniel

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          داش علی خوب کاری میکنی
          ما هم تا اونجا که سوادمون یاری میکنه کمک میکنیم تا یسری از دوستان از خواب غفلت بیدار شن… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بنزما

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      دوست عزیز ارزو و حسرتی که شما برای پیشرفت کشور دیگه ای میخوری واقعا د نوع خودش بی نظیر و قابل تامل!!!!
      این اتفاق فقط در یک کشور جهان سوم ممکنه.

      این جاست که شاعر میگه از ماست که بر ماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        بنزما جان ما که پیشرفت نمیکنیم حداقل عشقم امریکا ایشالله صدر باشه همیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (505 ديدگاه)

          ونوم جان حرف شما رو قبول دارن بذار من بدون سانسورش بگم ***{عده ای از اونا}ایران اگه یه کم از دزدی و رانتشون کم کنن از جوونا و استعدادا حمایت کنن کشور چیزی غیر از این میشه
          ولی افسوس که کسی گوشش بدهکار نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. GOD BLESS AMERICA

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (758 ديدگاه)

        داداشمون بنزما؛
        من معتقدم 99.99% از جمعیت آمریکا در حال خیانت مستقیم یا غیر مستقیم به آرمانشهری که آمریکا میتونست باشه و نشد، هستند.
        پس تا اونجا هنوز 00.01% از جمعیت وطن پرستند امید به بهبود اوضاع هست.
        اما ایران بدون بلانسبت …(به جان مادرم نوشتم ولی پاک کردم، بس که نوشتم و سانسور شد. خودت تا تهش رو بخون)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (505 ديدگاه)

          سلام عزیز دلم این مقایسه ها به شدت از طرف سازمان ملل و مراکز دولتی امریکا و استراتژیک دنیا به تعداد زیادی داره انجام میشه به گونه ای که بانک جهانی داره میگه تا بیست سال اینده قدرت اقتصادی اول ودوم جهان هند و چینن و امریکابه رده سوم سقط میکنه اونوقت به نظر شما بانک جهانی که از همه بیشتر الان تحت نفوذ امریکاست جوک میگه؟
          همین الانش ایتالیا از ده تا قدرت اول اقتصاد جهان شوط شده فرانسه و انگلیس حتی جز پنجتا اول هم نیستن
          و تا چهار سال دیگه ده تای اول واقعیت هایی که داره اتفاق میفته را باید دید
          رضا زاده هم یه زمانی رکورد دنیا رو زد ایا کسی بعد از اون نمیاد و نیمده
          بعدم عزیز من بحث من روی قدرت های نوظهور اسمش روشه نوظهور بعد انتظار داری کیفیت زندگیمردمشون چی باشه باید سی سال دیگه ببینی
          اینم یادت باشه هر چقدر جمعیت بیشتر بالابردن کیفیت زندگی مردم سخت تر
          همین الان یه سرچ کن کیفیت زندگی امریکا که هفتاد سال برتر جهانه جز ده تای اول هم نیست ژاپن هم همینطور
          پنجتا اول کشورهای کوچیک با جمعیت کمن ما هم نگفتیم چین و هند الان اخرشن نه عزیزم مشکل ما ایرانی ها اینه که صفرو صدیم حد وسط نداریم یا یکی خیلی عالیه یا بد عالم داداش من عرض بنده با توجه به امارهای جهانی بحث ایندست حالا شما بگو صد سال پیش هند کجا بود
          یه چیزیم در مورد قدرت نظامی بگم که بعد از بوجود اومدن سلاح هسته ای دیگه
          بین کشورهای هسته ای فلان و بهمان ملاک نیست همین الان چین بمب اتم داره که به اذعان پنتاگون اگه بزنه تو امریکا
          کشور امریکا رو به حفره ای بزرگ تبدیل مکنه خدا وکیلی عین جمله خود پنتاگون
          گذاشتم حفره میدونی یعنی چی که
          حالا بگو هواپیماش خوشکل تره برو تره
          داداش جنگ های اصلی الان بین قدرت ها جنگ اقتصادیه که برو یه سرچ کوچیک کن قدرت های اقتصادی اینده تو خود گوگل امریکا از خود مراجع امریکایی غربی بهت میگن اوضاع از چه قراره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. نت

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    امریکا ابرقدرت اول دنیا و رهبر جهان هست بخاطر همین هست که همه چیزش با تمام دنیا باید فرق کنه.بهترین کشور دنیاست امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اینکه خودروهای امریکایی چقدر در اینده موفق خواهند بود پیش بینی ناپذیر چون عمده محصولات امریکایی پر فروش خیلی مردم پسند دیگر کشورها نیستن مثل سوپر دیوتی و یا ماسل کارها ولی نوع هدف گذاری و برندهای امریکایی خواهند تونست با استفاده از تکنولوژی های مدرن و عامه پسند فروششان در دنیارو تضمین کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ASTON

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    ضمن تشکر از نویسنده مقاله
    والا من دو بار مقاله رو خوندم اما معنی بعضی از کلی گویی ها رو متوجه نشدم در ضمن در ایران کلی گویی و آرمان گویی بسیار رواج داره و باعث بدبختی ما هم همین شده مثل کلمات : مبارزه با ظلم و بی عدالتی و پیروی از آرمان و کمک و حمایت به مظلومین و …
    الان این یعنی چی ؟

    همان حس و حال “خودرویی برای تمام نقاط جهان” را ندارند؛
    با راندن برخی مدل‌های جذاب آمریکایی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس شوکه شدیم
    آن فاکتور “باید آن را بخرم” در محصولات آمریکایی کجاست؟
    ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها تمام فوت‌وفن ساخت خودرویی جذاب برای سرزمین‌های خارجی را می‌دانند

    به نظرم باید به جزیات تفاوت و عدم موفقیت در بازارهای جهانی میپرداخت ضمن اینکه باید به بازار هدف خودروهای آمریکایی توجه داشت
    منظورم اصلا دفاع از ماشینهای آمریکایی نبود
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. FreeBird

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی هیچ وقت مثل سالهای اخیر فراگیر نبودند نمیدونم نویسنده اتواکسپرس این صحبتها رو از کجاش در اورده.
    نمونش بازار چین و فروش جهانی موستانگ و موفقیت فروش برند جیپ.ضمن اینکه نویسنده باید در نظر میگرفت همه امریکایی ها جهانی نیستند و بازار هدف برای بعضی از اونها بازار آمریکای شمالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. GOD BLESS AMERICA

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    آقایون داداشام خطم کلام ؛
    پرچم آمریکا بالاست و بالا خواهد بود فقط به شکلی متفاوت. آمریکا خانه نشین خواهد شد و نیروهای نظامی خودش رو از تمام جهان فرا خواهد خواند.
    به چیزی مثل بریتانیای کبیر بعد از جنگ جهانی اول تبدیل خواهد شد، اما بارها ثروتمندتر و قدرتمندتر.

    همین حالا هم بوش میاد مثلا ترامپ اعلام کرده برنامه مهاجر پذیری لاتاری و پیمان تجاری آسیا پاسیفیک را به طور کامل تعطیل میکنه، شاید همه این منزوی شدن رو به ضرر آمریکا بدونن ولی در اصل کاملا به نفع آمریکاست چون:
    1. این آمریکاست که دیگه نمیخواد از نیروی کار ارزان مکزیک، آمریکای لاتین و شرق آسیا استفاده کنه.
    2. این آمریکاست که دیگه تکنولوژی در اختیار جهان قرار نمیده .
    3. نیروی کار و مواد اولیه از هر نوعی در خاک ایالات متحده موجوده پس این ایزولیشن به نفع آمریکاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یاس ی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    خدای من چه خبر شده سایت پدال!!!!!!!!!!!!!!!
    تبدیل شده به سایت طرفداری از یک کشور و حمله به کشورهای دیگر !!!!!
    فکر کنم خود آمریکاییها و هندی ها تا حالا انقدر راجب این موضوع بحث نکرده بودن.
    عزیزان اینجا یک سایت راجب ماشین هستش نه صفحه مربوط به میزگرد بررسی عملکرد اقتصادی کشورهای در حال پیشرفت در تقابل با کشورهای پیشرفته.تمومش کنید لطفا . اینهمه بحث بی مورد آخه چه فایده ای داره. خودشون انقدر بحث نمیکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بیوک و کادیلاک، شاهکارن. ابهت خاصی دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا