سایر خودروهای آمریکایی

رونمایی از کانسپت خودروی جاده‌ای پانوز دلتا وینگ

«دلتا وینگ تکنولوژی» به برنامه‌اش در رابطه با توسعه و آماده‌سازی یک خودروی اسپورت دماغ‌باریک برای حضور در خیابان‌ها ادامه می‌دهد و به تازگی، یک نسخه در اندازه‌های واقعی از کانسپت پانوز دلتا وینگ GT ارائه داده است. دلتا وینگ که به هر دو فرم دو سرنشینه GT و چهار سرنشینه طراحی شده، به عنوان خودروی فوق‌بهینه جاده‌ای مطرح بوده و براساس مدل عجیب‌و‌غریب دلتا وینگ، شرکت‌کننده در رقابت‌های لمانز ساخته شده است.

Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
با توجه عرض بسیار اندک در جلو، وزن کم و همین‌طور، طراحی نرم و صیقلی بدنه، کمپانی سازنده تخمین می‌زند که پانوز دلتا وینگ GT بتواند مصرف سوختی معادل ۳/۱۸ لیتر در بزرگراه و ۴/۳۶ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. این در حالی است که هنوز پیشرانه‌ای هم برای «دلتا وینگ» انتخاب نشده است. در عین حال، کمپانی در حال بررسی بین پیشرانه‌های تمام‌الکتریکی، هیبرید و حتی سلول سوختی هیدروژنی است. با توجه به مزیّت بالای خودرو در زمینه آئرودینامیک که ضریب دراگ آن برابر ۰.۲۶ است و همین‌طور وزن اندک، گفته می‌‌شود که دلتا وینگ می‌تواند به میزان قابل‌توجهی، دامنه مسافت خودرو را با استفاده از یک بار شارژر باتری یا یک مخزن کامل هیدروژن افزایش دهد. شاسی این خودرو نیز «ظاهراً» می‌تواند هر گونه پیشرانه‌ای را در خود جای دهد.

Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
Panoz DeltaWing GT Road Car Concept
در همین حال، «دلتا وینگ تکنولوژی» در حال توسعه یک نسخه مسابقه‌ای تک‌سرنشینه از مدل اسپورتش، با استفاده از یک فریم لوله‌ای است. هدف‌گذاری کمپانی برای یک وزن کلی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم است و قدرتی نیز برابر ۳۵۰ تا ۴۰۰ اسب‌بخار با استفاده از یک موتور مسابقه‌ای برای آن متصور شده است. در هر صورت، دلتا وینگ هنوز گزینه دقیق مورد استفاده برای پیشرانه را مشخص نکرده است. آزمایش‌های اولیه مدل مسابقه‌ای و همین‌طور جاده‌ای پانوز دلتا وینگ از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اگر طراحی بدین شکل بماند بعید است مورد اقبال عمومی قرار بگیرد.در هر حال زیبائی یک آیتم مهم در انتخاب خودرو می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali Reza

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کاش فقط کنسرت نباشه!!
    خیلی عالیه ????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali Reza

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کاش فقط کانسپت نباشه!
    چون واقعا خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فکر نمی کنم با این مدل، ماشین زیبایی ساخته بشه، البته اگه واقعا اینجوری باشه، جای زیادی برای سرنشینان نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سينا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نه بدنش مثل قیف میمونه ، اگه بیاد تو خیابون از اون ماشینا میشه که دائم باید ببریش صافکارى ، مخصوصا هنگام لایی کشیدن جلو ماشینو میبى میگى ردى ولى یهو عقب ماشینت گیر میکنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سینا5445

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از این مزخرف تر ندیده بودم تو عمرم اصلا خلاقیت توش به کار نبردن
    پراید خودمون از این بهتره خخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali Reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اگه بخوره به یکی چیزی ازش نمی مونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا