پرده‌برداری از خودروی وحشی رضوانی بیست

سرانجام نسخه نهایی و تولیدی رضوانی بیست، به عنوان یک خودروی اسپرت خالص، خام و قدرتمند رسماً معرفی شد.

Rezvani Motors Beast production verison
Rezvani Motors Beast production verison

رضوانی موتورز و مالک ایرانی آن یعنی فردیس رضوانی، این خودرو را بر مبنای طراحی هواپیماهای جنگنده، سر و شکل داده است. سمیر سادیخف، طراح مشهور آذربایجانی، یک طراحی منحصر به فرد را برای این خودرو به سرانجام رسانده است.

Rezvani Motors Beast production verison
Rezvani Motors Beast production verison

بیست (Beast) روی شاسی و ساختار آریل اتم 3 بنا شده است. در واقع این خودرو تنها ارائه یک بدنه آئرودینامیکی برای آریل اتم محسوب می‌شود. این بدنه شیک از جنس فیبر کربن با دماغه کشیده و رو به پایین خود، چراغ‌های کوچک و نگاه زهردار، هواکش‌های متعدد و بزرگ در جلو و پهلوها، اسپویلر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی براق، متمایز از هر خودروی دیگری به نظر می‌رسد. شیشهٔ جلو بدون فریم و خودرو بدون سقف می‌باشد.

Rezvani Motors Beast production verison
Rezvani Motors Beast production verison

با ورود به کابین، فضایی بسیار ساده و خام را مشاهده خواهید کرد. صندلی‌ها تماماً از فیبر کربن بوده و نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ همراه با سیستم سرگرمی سازگار با اپل CarPlay و فرمان اسپرت خودرو جلب نظر می‌کنند.

Rezvani Motors Beast production verison
Rezvani Motors Beast production verison

قدرت این خودرو توسط یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری سوپرشارژر و توربوشارژر تأمین می‌شود. تقویت موتور باعث شده تا قدرت آن به 500 اسب بخار برسد.

Rezvani Motors Beast production verison
Rezvani Motors Beast production verison

با وجود وزن بسیار پایین 748 کیلوگرمی خودرو و نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده آن، این خودرو قادر است شتاب حیرت‌انگیز صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 2.7 ثانیه ثبت نماید. البته بیشینه سرعت آن تنها 265 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

Rezvani Motors Beast production verison
Rezvani Motors Beast production verison

قیمت پایه رضوانی بیست از 165 هزار دلار آغاز می‌شود و ساخت هر دستگاه آن به گفته رضوانی، بین 8 تا 12 هفته زمان خواهد برد.


در آینده اخبار بیشتری از این خودرو و شرکت رضوانی خواهیم شنید.

46 دیدگاه

  1. Mostafa&S
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    ساختن سوپراسپرت کار هر کسی نیست فقط کافیه اینو با کونیگ زک مقایسه کنید اگه این سوپراسپرته پس اون چیه…

    پاسخ
    1. پژمان
      سوابق: (297 دیدگاه) ,

      افرین به این ایرانی مثل منصوری باعث افتخاره . لافراری تو جدیدترین تست موتورترند 0 تا 96 رو تو 2.4 ثانیه ثبت کرد پدال عزیز ازت میخوام حتما تو سایت بذار چون تست فوق العاده ای هستش

      پاسخ
    2. سجاد
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      فقط منتظریم یه هموطن یه کاری بکنه ، بکوبیمش . . .
      پراید خوبه؟

      پاسخ
    3. رپـــــــــــباز
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دادا حداقلش اینه که تلاششونو دارن میکنن
      خودرو ساز داخلی بهش فکر هم نمیکنه!!

      پاسخ
    4. mahdi
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اولا چون ایرانه حتما باید حمایت بشه از طرف خودمون
      دوما وقتی از دنیای ماشین چیزی نمیدونی الکی نظر نده کونیخزگ یک شرکت با قدمت بالا و تولید کننده سوپر اسپرت نیست بلکه هایپر اسپرته

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        یه حرفایی میزنی ها اگه این ایده رو تو ایران بدن خود ما ایرانی ها جوری میزنیم تو ذوقش که دیگه فکر ساخت ماشین رو هم نمی کنه

        پاسخ
  2. esi
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    ولی فکر کنم خیلی وقته معرفی شده
    من از خیلی وقت پیش تو سایتش دیدم

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    به نظر من خیلی از اتم بهتر و زیباتره و بدنه فوق العاده ای داره
    قیمتش کمی تنده فقط
    خوشحالم به خاطر ساختش توسط یه ایرانی

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    شک ندارم این دوستمون اون زمانی که توی ایران بود داخل شرکت سایپا جاسوسی کرده و اطلاعاتشون رو به سرقت برده که الان تونسته مثل سایپا یه اَبَر خودروی خاص بسازه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    اما خداوکیلی موتور 2.4 با 500 اسب خیلی خره
    بابا تویوتا با اون عظمت داره از موتور 2 لیتری 200 اسب میگیره

    پاسخ
    1. amirali
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      اینگونه نیست که تویوتا نتواند موتوری با بازدهی بالا و در حد سوپر اسپورت بسازد . الیاژی که در ساخت چمبر و پیسون و سوپاپ و سر یلندر این گونه خودروها استفاده می شود هزینه بسیار بالایی دارد که در مقابل آن هزینه استفاده از فیبر کربن در بدنه انها ناچیز به نظر می رسد و همچنین در ساخت این نوع موتورها فاصله هوایی بین رینگ ها و بدنه چمبر بسیار دقیق و ناچیز بوده و جنس رینگ ها از سوپر الیاژهای با قیمت بسیار بالا هستند که معدود شرکتهایی قادر به تولید انها هستند اینها از عواملی هستند که باعث می شود یک موتور احتراق داخلی راندمان بالاتری نسبت به سایر موتورهای معمولی داشته باشد و بتواند تا دورهای 9000 نیز استقامت کند در مقابل خودروهای شهری توان کمتر و بازدهی کمتری دارند ولی قیمت انها مقرون به صرفه است . اگر علاقه مند هستید که مقایسه ای بین یک موتور معمولی و فرمول یک را مشاهده کنید مستندی در این رابطه وجود دارد که تمام جزئیات ساخت یک موتور سوپر اسپورت را نشان می دهد.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل datsun
        datsun
        سوابق: (599 دیدگاه) ,

        اگه منظورت gt 86 باشه اون بدون توربو و
        سوپر شارژ 200 اسب بیرون میده

        پاسخ
  6. Archi khan
    سوابق: (1660 دیدگاه) ,

    به امید رونق و بزرگ شدن این برند.
    اما صندلی هایی با فیبر کربن ! یکم ناراحت نیس ! ( تو عکس هم مشاهده کنین! ) 🙂

    پاسخ
  7. agera R
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    خبر موفقیت ایرانی تو خارج از کشور هم خوشحال کننده است هم ناراحت کننده، اگه ایران خودرو و سایپا 2تا از این نخبه ها داشت الان پژو و پراید سوار نمیشدیم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مهرداد فراهانی
      مهرداد فراهانی
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      ایران خودرو و سایپا اگر از این نخبه ها هم داشته باشند فراریش میدن، مشکل این خودرو‌سازها اینه که نمیدونن میخوان چی کار کنن. اشتباه مدیریتی دارن. به خاطر حمایت های بی جای دولتی و … شدن مثل یه بچه لوث و بی دست و پا.
      …. یه قانونی توی دنیای صنعت وجود داره و اثبات شده و اون اینه که اگر شرکت یا اختراعی را از مالک اصلیش دزدیده بشه، هیچگاه به موفقیت نمیرسه. اینا یه مطالعه از آمار شرکت های ورشکسه اثبات کرده.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل محمد داوری
      محمد داوری
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      نخبه که توو ایران زیاده.
      ولی اینا نمی خوان استفاده کنن.
      وقتی جنس بنجلشون رو هوا فروش میره دیگه چرا هزینه کنن؟

      بیچاره مصرف کننده

      پاسخ
    3. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      اگه سایپا و ایران خودرو ازین نخبه ها داشتن بازم دردی رو به حال ما دوا نمیکنن چون اصلا به فکر مشتری نیستن فقط میخوان با کمترین خرج بیشترین پول رو ازجیب مردم بکشن،وقتی بازار ایران یه بازار انحصاریه و فقط تو دست دو خودرو سازه و ملت هم همچنان به خریدشون ازین خودرو سازای بی کیفیت ادامه میدن اوضاع هیچ تغییری نمیکنه
      بعدشم اینقدر جوون طراح تو این مملکت هست که استعدادشون داره الکی هدر میره،ایران قدر این همه استعداد رو نمیدونه،اران از لحاظ تعداد فارق التحصیل مهندسی تو دنیا الان رتبه دوم یا سوم رو داره

      پاسخ
  8. The Best Or Nothing
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    اگه این و امثال این بزرگواران رو ایران بتونه مدیریت و جذب کنه ما هم میتونیم خودرو هایی در حد آلمانی و یا حتی بهتر از اونا بسازیم

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      درسته ایرانی هایه زیادی نابغه هستن هم در داخل و هم در خارج ولی دیگه نمیشه تا اون حد حتی نصفشونم نمیشه ولی اگه تا نصفشونم بشه بازم عالیه

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل mahdi-GM
    mahdi-GM
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    درود به این ایرانی که بازم پرچم ایران رو توی دنیا بالا برد.

    پاسخ
  10. امید
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    ماشین به این قشنگی درست کرده … یکمم تو کابینش وقت میذاشت فوقش یه ماه دیرتر ماشینو میداد بیرون

    پاسخ
  11. شنتیا فراریه
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    فقط یه چیزی از این ماشین کمه اونم ترمز دستیش

    پاسخ
  12. sjs
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    آقایThe Best Or Nothingبانظرتون موافقم…
    (حتی بهتر…)

    پاسخ
  13. X100
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا یه ایرانی نباید بتونه تو کشور خودش همچین کاری رو انجام بده؟ واقعا متاسفم هم برای خودم و هم برای همه عشق ماشینایی که دارن تو ایران زندگی میکنن ولی توانایی خرید ماشین مورد علاقه شونو ندارن امیدوارم یه روز هممون به عشقمون برسیم.
    همچنین بیشتر از اون متاسفم برای …

    حرف واس گفتن زیاده حیف که اینجا جاش نیس.

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل amin
    amin
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    اقا این ماشین نسبت به حجم موتورش قدرت فوق العاده ای داره!!!! حالا یک سوال این ماشین حجم موتورش زیر 2500 ….یعنی الان اگه کسی پولشو داشته باشه میتونه واردش کنه ؟؟!!!

    من اگه پولشو میداشتم و میشد وارد کرد قطعا یکدونه میاوردم…هم خاص هم حمایت از تولید یک ایرانی محسوب میشه…شتابش هم خیلی خوبه

    پاسخ
  15. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    طراحیش که واقعا خاصه. قدرتش هم با توجه به حجم موتور واقعا معرکه است.

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل متین
    متین
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    سلام …
    ای کاش یه موتور قویتر می بستن آخه 2.4 لیتری اونم 500 اسب (همینش فوق العاده است که از یه موتور 2.4 لیتری قدرت باورنکردنی 500 اسب رو بگیره) واسه این ماشین با این بدنه و این شاسی خوب کمه (من فکرم رو 700 تا بود) … ولی همینشم جای تقدیر داره … ولی فک نکنم کسی بتونه 2 ساعتم تو ماشین بشینه (به خاطر صندلی های فیبر کربنی سفتش !!! ) …
    شب خوش …

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1467 دیدگاه) ,

      دادا با بتوجه به وزنش عالیه این قدرت . همین جور تست نکرده شتابش زیر 3 هس.
      هدف از این ماشین ها حداکثر توانایی داخل پیسته.
      بعد صندلیش هم میشه صندلی اسپرت ریکاردو انداخت کلی حال کرد.

      پاسخ
  17. تصویر پروفایل استون مارتین
    استون مارتین
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    توی سمند خشکل تره تا این ایین چیییییه اخه ؟ به این میگن داشبورد ؟ ترو خدا صندلیهارو ببییین انگار رو سنگ نشستی طراحی بیرون عالی داخلی مضخرف

    پاسخ
    1. Xman
      سوابق: (546 دیدگاه) ,

      داش سروش ! مسکه شما تو عمرت ماشینای RAC رو ندیدی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! این ماشینا چیزی مثل فرمول 1 هستن شتاب فوق الاده اما چون موتور کوچیکی دارن( موتوراشونو کوچیک میزنن تا وزن کمتری داشته باشن) تاپ اسپیدشون پایینه . داخله ماشینای فرمول1 رو دیدی داداش ! هیچ چیزی نداره ! گرفتی دادا؟

      پاسخ
  18. Xman
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    بعد از منصوری این دومین ایرانیه افتخار افرین هست . ترو خدا نگا ببین چی ساخته ؟!!!! هیچ اپشنی نداره خیلی ساده وبی الایش حریف می طلبه ! 160 هزارتا واقعا فوق الاده است برای یه سوپر اسپورت ! شتاب 2.7 خیلی خوبه .

    پاسخ
  19. عادل مهدی فر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این هم قیمتش خوبه هم ظاهرش و برای اولین ماشین یه کمپانی خیلی خوبه
    این لایکان عربا رو که می بینید مطمئن باشید یه پیچش رو هم خودشون نساختن و بودجه ساخت لایکان هم مطمئنا صد برابر بودجه ساخت این ماشین بوده.

    پاسخ
  20. دكتر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اگر واقعا یک ایرانی به نام رضوانی هم توان سرمایه گذاری هم توان مدیریت و عملی کردن همچین ایده ای رو داره،و مدیرییتش به تولید خودرو به این زیبایی و پر قدرتی می رسه (اونم تو نمونه اولیه -که نمونه کاملش پخته ترم هست)
    پس واقعا بدبختی مملکت ما از مردم نیست
    از مدیران و مسئولین هست، باید خودرو تحت مدیریت ایشون رو با خودرو سایپا مقایسه کرد!! ایا سایپا و ایران خودرو نمی تونند یک بخش ساخت خودرو های لوکس داشته باشند؟

    پاسخ
  21. بیژن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت همه دوستان من ی خودروی دست ساز ساختم 2سال کشید اونم با امکاناتی ک اینجا داریم طراحی و ساخت کار بسیار سخت و طاقت فرسایی کسایی ک دستی تو این کار دارن متوجه حرف من میشن پس ندانسته راجع ب کارکسی نظر ندیم و مقایسه نکنیم با ابر تولیدی ها

    پاسخ
  22. دانیال
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    کاشکی این شرکت های ایرانی تو ایران بود

    پاسخ
  23. مهیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دیدگاه سازنده همچون استفاده از شاسی اتم پر واضح نشان میدهد که هدف خودرو ساز ساخت سوپراسپورت با مشخصات همان اتم میباشد از بدون سقف بودن خودرو شکل ظاهری فرمان و حتی نوع طراحی نمایشگر کیلومتر داخل خودرو و البته به همراه طراحی دلربای بیرونی که واقعا ظاهر متفاوت یک برند رو به نمایش میگذاره ، در مورد این هم که دوستان میفرمایند اسب بخار کم است عرض کنم این جمله بی معنی است زیرا خودرو ساز میتوانست هزار اسب رو ماشین سوار کند (با تکنولوژی امروز افزایش عدد اسب بخار کار سختی نیست ) و ماشین به محض حرکت پرواز کند ، چند نکته در میزان اسب بخار تولیدی در خودرو ملاک است اول اینکه لازم است بدانید خودروهای فرمول وآن همگی ۱.۶ سی سی توربو سوپر هستند در ضمن سیستم سوسپانسیون یا تعلیق یک خودرو و فاصله ای که بدنه خودرو تا زمین دارد و البته ایرودینامیک طراحی شده به همراه جنس بدنه وزن خودرو و البته ساختار گیربکس ازجمله مهمترین عوامل در تامین نیروی خروجی احتمالی موتور میباشد ، صرفا یک عدد چهار رقمی نشاند دهنده سریع رفتن نیست همانطور که بوگاتی ویرون بارها و بارها درگ های بسیاری به خودروهایی که اصلا در حد نامش نیستند باخته ، خودرویی مثل نیسان جی تی چنان ویرون را از پیش بر میدارد گویی بن جانسون با کودکی پا به ماه مسابقه میدهد ، پس به این ایرانی افتخار کنید و بدانید که لایکان لبنان که البته مقرشان در امارات هست باعث افتخار دنیایی عرب هست ، هرچند که بیست هم تمامی اعضای آن مطمئنا ایرانی نبودند همانطور که مستر دیزاینر آن نبوده.

    پاسخ
  24. milad best
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا عالی با استفاده از سوپر شارژر و توربو شارژر 500 اسب قدرت گرفته با این موتور کوچیک هوندا . آرش از موتور های 8 لیتری جنرال موتورز استفاده میکنه ولی حداکثر سرعتش از این بیشتره ولی طراحی بیرونی این از آرش بهتره . من شنیدم منصوری هم میخواد ماشین خودشو بسازه با برند خودش

    پاسخ
  25. Hooman
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    موتور۴ سیلندر۲۴۰۰ سی سی با۵۰۰اسب بخار قدرت فوق العادست. دمت گرم فردیس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.