سایر خودروهای آمریکایی

فارادی فیوچر پیکاپ تراک الکتریکی می‌سازد؟!

از زمانی که کانسپت FFZERO1 در نمایشگاه CES سال پیش معرفی شده فارادی فیوچر در کانون توجه بوده و کارشناسان زیادی درباره‌ی این شرکت اظهارنظر کرده‌اند؛ اما یک سال گذشته خیلی هم خوب نبوده چراکه فارادی فیوچر با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده است.

faraday-future-ff-91-front
با این وجود، این کمپانی آمریکایی که از حمایت‌های چینی‌ها برخوردار است در نمایشگاه CES 2017 از مدل FF 91 خود رونمایی کرد. این خودرو با تأکید بر ارتباطات، توانایی‌های خودرانی، بسته‌های پیشرو در کلاس خود و البته پرفورمنسی خیره کننده تولید شده است.

faraday-future-ffzero1-concept-chassis-04
فارادی فیوچر در حال حاضر مطمئناً برنامه‌های زیادی دارد و البته مشکلات نیز کماکان پابرجا هستند. درست همین هفته Business Insider گزارش داد که ۸ مدیر فارادی فیوچر گفته‌اند از بهار سال پیش تاکنون چندین مدیر ارشد این کمپانی را ترک کرده‌اند.

البته مهم‌ترین چیزی که در حال حاضر در ذهن فارادی فیوچر می‌گذرد گسترش محصولات است. مطمئناً از تولید FF 91 شگفت‌زده می‌شویم اما آن‌ها با هزینه‌های توسعه و تولید مدل جدید چگونه کنار خواهند آمد؟

carscoops-ff-truck
خب با نگاه با آمار فروش بازار خودروی آمریکا می‌توان دو بخش مشخص را دید: شاسی بلندها و تراک ها. خب نظرتان درباره‌ی ورود به بازار تراک ها با خودرویی تمام الکتریکی چیست؟ پیش از آنکه ایده‌ی یاد شده را رد کنید باید بگوییم که ایلان ماسک اعلام کرده تسلا برنامه‌هایی برای ساخت یک پیکاپ تراک در آینده‌ای نزدیک دارد.

باید اذعان کرد که تراک هایی که دارای کابینی لوکس و توانایی‌های حمل اسباب و وسایل هستند و البته قدرت و گشتاور زیادی را درست از لحظه‌ی حرکت در اختیار می‌گذارند خودروهایی جذاب به نظر می‌رسند. فورد با الکتریکی کردن F150 آینده (البته در فرم هیبریدی) گشتاور پیشرانه را در دورهای پایین افزایش خواهد داد.

قدرت عظیم ۱۰۵۰ اسب بخاری و گشتاور شگفت‌انگیز ۱۸۰۰ نیوتون متری FF 91 می‌تواند قاره‌ها را به هم نزدیک کند (!) و اگر در تراک به کار گرفته شود تمامی کارهای مزارع و ساخت‌وسازها را انجام دهد!

faraday-future-ffzero1-concept-chassis-03
اگر این خودرو ساخته شود چگونه خواهد بود؟ خب شاید چشممان به خودرویی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و محافظ‌های پلاستیکی اطراف بدنه بخورد که ظاهر FF 91 را بهتر از خودروی کنونی بکنند.

با کارایی‌ای خیره‌کننده و محدوده‌ی حرکتی مناسب، آیا یک تراک الکتریکی می‌خرید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. faramarz

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    حال کاری با هیچی ندارم.اما انصافا خیلی زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (244 ديدگاه)

    اول بذارید تکلیف کمپانی مشخص بشه و بفهمیم اصلا قراره همچین شرکتی وجود خارجی داشته باشه بعد در مورد ساخت مدل های مختلف صحبت کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Parker

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    تقلای یک شرکت برای زنده موندن …
    چقدر زیباست این تلاش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Continental

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    وای خدا پیکاپم خز شد بسته دیگه همه دارن پیکاپ میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا