معرفی نسخه رام‌تر رضوانی بیست

اگر مدل 500 اسب بخاری Beast با قیمت 165 هزار دلاری‌اش از نظر شما گران قیمت می‌باشد، استارت آپ کالیفرنیایی رضوانی قصد دارد با ارائهٔ یک مدل ارزان‌تر با نام Beast Speedster میزان فروش خود را افزایش دهد.

Rezvani Beast Speedster
Rezvani Beast Speedster

این مدل نیز از همان موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر سوپرشارژر دار هوندا سیویک Si استفاده می‌کند که در مدل اولیه وجود داشت. ولی در مدل Beast Speedster، نیروی موتور با کاهشی 200 اسب بخاری به 300 اسب بخار رسیده است. در نتیجهٔ این کاهش نیرو قیمت آن نیز به 139 هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

Rezvani Beast Speedster
Rezvani Beast Speedster

چنین قیمتی هنوز هم برای یک خودروی با بدنهٔ فیبر کربن آریل اتم (نسخهٔ 365 اسب بخاری با قیمت پایهٔ 89 هزار دلاری) که نیروی خود را از یک موتور تقویت شدهٔ هوندا سیویک تأمین می‌کند، مخصوصاً با در نظر گرفتن این که مدل 365 اسب بخاری پورشه باکستر اسپایدر قیمت پایه‌ای معادل 82 هزار دلار دارد بسیار زیاد محسوب می‌شود.

Rezvani Beast Speedster
Rezvani Beast Speedster

Rezvani Beast Speedster
Rezvani Beast Speedster

رضوانی شتاب صفر تا صد Beast Speedster که با داشتن وزنی معادل 748 کیلوگرم دقیقاً هم وزن مدل 500 اسب بخاری Beast می‌باشد را 3.5 ثانیه اعلام کرده است. شتاب صفر تا صد مدل Beast نیز 2.7 ثانیه می‌باشد.

Rezvani Beast Speedster
Rezvani Beast Speedster

فردیس رضوانی، مدیرعامل استارت آپ رضوانی در ابن بازه می‌گوید: “ما قصد داشتیم در این مدل بر چابکی بیشتر از سرعت تاکید و تمرکز کنیم”. وی ادامه می‌دهد: “به عنوان مدل تکمیل کنندهٔ Beast قدرتمند 500 اسب بخاری، تمرکز اسپیدستر بیشتر بر روی هندلینگ، و عملکرد ناب در جاده به عنوان یک خودروی سقف باز می‌باشد”.

Rezvani Beast Speedster
Rezvani Beast Speedster

طبق اعلام کمپانی، طراحی داخلی این مدل در مقایسه با Beast ارتقا پیدا کرده است. در مدل اسپیدستر روکش چرمی به صندلی‌های فیبر کربنی، غربیلک فرمان و دسته دنده اضافه شده است و صندلی‌های خودرو مجهز به کمربندهای ایمنی چهار تکه‌ای شده‌اند.

Rezvani Beast Speedster
Rezvani Beast Speedster

با دیدن تصاویر، متوجه می‌شویم که صفحهٔ نمایش مدل 500 اسب بخاری با یک پنل معمولی جایگزین شده است که مجهز به دکمه‌های استاندارد آریل اتم می‌باشد. اگر بخواهیم رو راست باشیم، این موضوع یک نقطه ضعف برای این خودرو محسوب می‌شود، زیرا امروزه معمولی‌ترین و ارزان‌ترین خودروها نیز مجهز به صفحهٔ نمایش در داخل کابین می‌باشند، چه رسد به خودرویی که قیمتی معادل بی ام و i8، پورشه 911 جی تی 3 و مرسدس AMG GT S دارد، فکر کنم متوجه منظور من شدید…!

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

18 دیدگاه

    1. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      گرونفروشی کلا تو خون خودروسازان ایرانی هسست!!

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    کلا این سبک ماشین ها بدرد پیست می خورن و در زندگی روز مره نمیشه استفادشون کرد. ولی این با همه شون فرق داره، ۱_خیلی گرونه ۲_امکانات اولیه نداره ۳_ جذاب نیست ۴_ ماشین های خیلی بهتر با امکانات بیشتر نسبت به بازه قیمتیش داره ۵_ هم کلاس هاش از نظر ساختی و عملکردی از این ارزون تر هستن.

    پاسخ
  2. آرش آمریکایی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    این ماشین عالیه و افتخار اسم ایرانی باهاشه کاش تولید ملی بود

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    هرچی هم حتی همه دنیا ازش بد بگن اون حس وطن دوستیم نمیزاره درمقابلش بی تفاوت باشم در همه حال حتی با نقطه ضعفاش دوسش دارم چون محصول هنر ایرانیه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل O /\/\ I D
      O /\/\ I D
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      نادر فقیه زاده م ایرانی و سری 6 رو طراحی کرده و تو طراحی سری 7 جدید ; کمک تیم طراحی بوده ولی اینکه زیبایی سری6 و 7 ربطی به هنر ایرانی بودن داشته باشه کاملا اشتباهه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
      « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (137 دیدگاه) ,

      قابل توجه دوستان عزیز طراح این ماشین یک طراح تقریبا تازه کاره آذربایجانیه پس ربطی به هنر ایرانی نداره!
      کل ماشین هم بر اساس آریل اتم ساخته شده!(که ایرانی نیس)
      موتورش هم که هوندا سیویکه که تقویت شده(اینم ایرانی نیس!)
      من نمیدونم کریس براون(خواننده معروف آمریکایی) چرا اینو خریده؟؟( البته اون هر ماشینی دلش بخاد رو خریده الان تو گاراژشه گفته واسه تنوع و خاص بودن اینو هم بخریم!!!)
      نتیجه گیری: صحر خیز باش تا کامروا شوی |:

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل فردین بهادری نژاد
    فردین بهادری نژاد
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    با قیمت این میشه ماشین های خیلی بهتر و با امکانات بیشتری گرفت
    ولی طراحیشو دوست دارم خیلی خاص و خشنه
    راحت میتونه چشم ها رو به خودش خیره کنه

    پاسخ
  5. عباس.
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    رضوانی سارنده ایرانی در خارج کشور اومده ماشین درست کرده با این قیمت .ما هم پراید درست میکنیم پژو و همه گران میفروشیم ولی چرا ایران اینطوری شده. با اینکه افتخارات زیادی داریم .ولی کاش به نفع داخل بود ارزان بود برای خود مردم ایران در طول کل عمرشون زندگی بهتر داشتن با محصولات با کیفیت ارزان هم داخلی هم خارجی. و ایران بهترین کشور از نظر پیشرفت و رفاه بین مردم بود بهتر از هر کشوری. ولی متاسفانه حد خیلی پایینی هستیم در حد نوک خودکار کوچیک ضعیف توی زندگی روزمره

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    من عاشق این ماشینم ولی روراست اینکه مرسدس amg gt رو میخرم اگه پولشو داشتم
    صفحه کیلومترش واسه سال 2015 افتضاحه

    پاسخ
    1. VENENO
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      من کوروت میخریدم ؛ با تیونینگ گایگر????????????

      پاسخ
  7. میلاد
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    طراحیه خارجیش زیبا و جذابه اما طراحیه داخلیش خیلی جای کار داره، خیلی زیاد، واقعا عجیبه که چرا طراحیه داخلیش اینقدر ضعیفه.

    پاسخ
    1. armin
      سوابق: (336 دیدگاه) ,

      صفحه کیلومتر شمار و دور موتورش مثل ۴۰۵

      پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    طراحی خیلی قشنگ و جونداری داره، قسمت فنی و تکنولوژی رو نمیدونم.

    پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    یه خودروی خاص فقط از نظر طراحی خارجی
    یه پوسته ی جالب ، با این پول معقولانه اس خودرویی خریده بشه که زیرش یه موتور خفن خوابیده باشه ، مثل …..

    پاسخ
  10. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    از خدامون هم باشه
    با این کار کمپانی رضوانی خودش رو تو دل خودرو سازهای با قیمت بالا جا میندازه و 10 سال دیگه تازه علت این کارشون رو میفهمیم حتما برنامهایی دارن . از الان غیر از فروش باید کلاس بالای کار خودشون رو نثبیت کنن
    اگه امسال رضوانی و منصوری نباشن دنیا فکر میکنه ما شتر سوار میشیم ؛ که تقریبا هم ….!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.