هنریک فیسکر قصد تأسیس شرکت جدیدی را دارد

پس از ورشکستگی شرکت فیسکر که توسط هنرینک فیسکر تأسیس شده بود و سرانجام به چینی‌ها فروخته شد، حالا مجدداً او در حال راه‌اندازی شرکت جدیدی جهت تولید جایگزین سدان لوکس پلاگین‌هیبریدی کارما است. هدف این شرکت جدید که فعلاً «Fisker Inc» خوانده می‌شود، ساخت اولین خودروی پریمیوم الکتریکی خود در نیمهٔ دوم سال 2017 است. این شرکت ادعا می‌کند با فناوری جدید باطری‌های خود می‌تواند بُردی بیش از 650 کیلومتر را با یک‌بار شارژ برای خودرو فراهم کند.

تیزر خودروی جدید فیسکر
تیزر خودروی جدید فیسکر

فیسکر بسیاری از جزئیات این خودروی جدید را اعلام نکرده است اما تیزر اولیهٔ طرح این شرکت (تصویر بالا) طراحی جسورانه‌ای را نشان می‌دهد. این خودرو به نظر جمع‌وجور می‌رسد که دارای کاپوتی کشیده و قسمت سرنشینان بزرگی است. همچنین گلگیرهای عقب عظیم این خودرو که هنوز نامش مشخص نشده نشان می‌دهد که احتمالاً فیسکر همچنان عملکرد را اولویت قرار داده است. در رزومهٔ کاری هنریک فیسکر طراحی خودروهایی چون آستون‌مارتین ونتیج و DB9 دیده می‌شود درحالی‌که این تیزر ترکیبی از یک خودروی سرعتی و لوکس را نشان می‌دهد.

Fisker Karma 2012
Fisker Karma 2012

فیسکر دراین‌باره به بلومبرگ گفته است:

«این‌یک خودروی اسپرتِ بزرگ و جادار خواهد بود و طراحی بسیار زیبایی خواهد داشت زیرا باوجود فناوری‌های جدید هیچ بهانه‌ای برای ساخت یک ماشین زشت وجود ندارد. همچنین قطعاً برخی از عناصر طراحی این خودرو دارای امضای من خواهد بود».

Henrik Fisker Thunderbolt
Henrik Fisker Thunderbolt 2015

تکنولوژی قوای محرکهٔ این خودروی جدید نیز توسط یکی دیگر از بخش‌های شرکت جدید یعنی بخش «نانوتکنولوژی فیسکر» تأمین خواهد شد درحالی‌که برخی از نهادهای نزدیک و مرتبط با فیسکر گفته‌اند که این شرکت بر روی ساخت باطری‌های انقلابی تمرکز کرده است. در این رابطه جزئیات بسیار اندکی منتشر شده است اما سازنده گفته است که به روش‌های گوناگونی از باطری‌های لیتیوم یون جهت ذخیره‌سازی انرژی مدرن استفاده خواهد کرد. دراین‌ارتباط رئیس بخش نانوتکنولوژی فیسکر «Jack Kavanaugh» به بلومبرگ گفته است: «ما در حال توسعهٔ پروتوتایپ‌هایی هستیم که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود».

Henrik Fisker Galpin Mustang
Henrik Fisker Galpin Mustang 2015

شرکت جدید فیسکر همچنین قصد ساخت یک مدل ارزان‌قیمت‌تر را هم دارد. البته این برنامه با شک و تردید روبرو است زیرا ساخت یک محصول برای شرکتی نوپا و جدید به‌اندازهٔ کافی دشوار هست. البته هنریک فیسکر پس از ورشکستگی شرکتش در سال 2014 همچنان علاقه و تخصص اصلی‌اش یعنی طراحی خودرو را ادامه داد به‌گونه‌ای که در سال 2015 خودروی Thunderbolt را بر اساس آستون‌مارتین ونکوئیش ساخت و سپس یک موستانگ خاص با نام Galpin را هم معرفی نمود. او حتی یک قایق بادبانی غول‌پیکر را هم طراحی کرده است.

Karma Revero 2016
Karma Revero 2016

در سوی دیگر پس از خرید دارایی‌های شرکت ورشکستهٔ فیسکر توسط یک شرکت چینی، هم‌اکنون خودروی کارما نیز با نام جدید Revero به خط تولید بازگشته و سازندهٔ سفارشات خرید آن‌را با قیمت 130 هزار دلار می‌پذیرد. همچنین نمونهٔ دیگری از سدان کارما هم توسط شرکتی بنام «VLF Automotive» تولید می‌شود. در این مدل جدید که Destino نام دارد، قوای محرکهٔ هیبریدی کارما با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 شورلت کوروت ZR1 جایگزین شده است.

VLF Automotive Destino
VLF Automotive Destino 2016

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

8 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    .
    ماستنگ رو ببین تو رو خدا.❤❤❤
    .
    .
    3 خودروساز خاص رو خیلی دوست دارم. طرح هاشون هم زیباست هم با اصالت
    اسپایکر
    پگانی
    فیسکر کارما

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      چقدر لاته این فورد بدکردار
      بابا لات بابا الوات نکشیمون
      دوتا انگشتر یاقوت بزرگ کم داره با یه تسبیح که بچرخونه سر کوچه گیر بده به بچه سوسول هایی مثل لامبو فراری پورشه ………..

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        طراحیش عالی بی نظیره

        پاسخ
  2. volvo fh
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    اگه بخاد ادامه بده,باید زیر مجموعه یه شرکت خودروسازی بزرگ بشه,که اگه ضرر هم داد,هواشو داشته باشن.اینجوری دوباره ورشکسته میشه.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
    احسان آرسنالی
    سوابق: (1106 دیدگاه) ,

    از این فیسکر ها و لامبوها و بنزها و پاگانی هاو … کشور ما نداره!!!!؟ یعنی کل کشور ۸۰ میلیونی ما یه مهندس واقعی تربیت نکرده😐.
    فربیو و منصوری و اون سومی اسمش یادم.نیست تو ایران نیستند پس ایرانی محسوب نمیشند چون پولشون میره تو جیب و بانکهای خارجی

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      ما در ایران نوابغ خیلی زیادی تو زمینه خودرو داریم ولی طبق معمول مشکلات هم زیاد داریم.
      انحصار بازار خودرو و تکنولوژیهای مربوط به اون و رقابتی نبودن که باعث میشه که شرکتهای خودروساز سرمایه گذاری نکنند .یعنی نیازی نیس دنبال طرح و ایده نو باشند. تنوع هم خیلی مردم میخوان چین هست چهار تا ماشین از اونها میارند میدن به ملت.
      افرادی هم که فقط و فقط با علاقه خودشون وارد این کار میشند بخاطر عدم دسترسی به تکنولوژی روز دنیا و هزینه های وحشتناک و دردسرهای زیاد اداری و قانونی چه اینور چه اونور برای خرید لوازم از خارج از کشور و مهمتر از همه نبود قانون جهت ثبت طرح و باز نبود مشتری واسه اون طرح و ….
      بخام بگم یک رمان میشه نوشت بهتره فقط نگاه کنیم و بگیم به به .
      در پایانبرای مثال اگه یک سری به سایت تی تی بزنید و کارهای استاد رضا گیلاسی را ببینید که با قطعات خودروهای 50 سال پیش واس خودش کلی ماشین و این آخریش یک هامر اچ 1 ساخته ، میفهمید که ایران هم نابغه و طراح زیاد داره ..

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      طراح و نابغه داریم ولی بها داده نمیشه

      پاسخ
  4. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    زیاد هم موفق نبود که حالا میخواد یک شرکت دیگه بزنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.