هیولای مخوف رضوانی

قدرتمندترین محصول رضوانی، Beast X نام خواهد داشت که این خودروی سبک وزن را مبدل به هیولایی خطرناک و وحشی می‌نماید.

2016 Rezvani Beast X
2016 Rezvani Beast X

فردیس رضوانی زمانی که اولین رندرها از Beast اولیه را منتشر کرد، چندان جدی گرفته نشد اما آخرین محصول او و گروهش، قوی‌ترین هایپراسپرت های مشهور را به مبارزه می‌طلبد.

2016 Rezvani Beast X
2016 Rezvani Beast X

بیست X از موتور تقویت شده 4 سیلندر هوندا با حجم 2.4 لیتر و دو توربوشارژر عملکرد بالای بورگ وارنر همراه با اینتر کولر سود می‌برد که نیروی خروجی آن در دور موتور 7350 به 700 اسب بخار می‌رسد. نیروی این پیشرانه کوچک اما پرتوان از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب با دیفرانسیل لغزش محدود منتقل می‌شود. هرچند رضوانی در پی تدارک یک گیربکس اختیاری 6 سرعته اتوماتیک ترتیبی (sequential) با امکان شیفت دستی است.

2016 Rezvani Beast X
2016 Rezvani Beast X

به گفته رضوانی، شتاب صفر تا 96 کیلومتر مدل X تنها 2.5 ثانیه است که 0.2 ثانیه از مدل 500 اسبی Beast سریع‌تر است. البته این خودرو نسبت به نسخه قبلی، 91 کیلوگرم وزن بیشتر داشته که مجموعاً وزن آن را به 839 کیلوگرم می‌رساند.

2016 Rezvani Beast X
2016 Rezvani Beast X

2016 Rezvani Beast X
2016 Rezvani Beast X

رضوانی موتورز برای بدنه این خودرو از فیبر کربن و برای شاسی از فولاد استفاده نموده و ترمزها نیز از تنوع 4 پیستونه Alcon مسابقه‌ای می‌باشند. سیستم تعلیق مستقل همراه با میله ضد غلطش از آلومینیوم و دامپرهای Bilstein با عملکرد بالا و تنظیم شونده در 10 وضعیت و همچنین چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی با تایرهای 295/30 در جلو و 235/35 در عقب از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند.


رضوانی این خودرو را با استاندارد جاده‌ای ساخته و به طور قانونی قادر به تردد در مسیرهای عمومی می‌باشد با این حال این خودرو یک رقیب واقعی برای خودروهای مسابقه‌ای ویژه پیست هم تلقی می‌شود.
قرار است تنها 5 دستگاه از این نسخه آن هم با قیمت 325 هزار دلار به فروش برسند.


[دانلود ویدئو]

24 دیدگاه

  1. REZA
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    با موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر و دو توربوشارژر 700اسب بخار نیرو تولید میکنه و 0-100 2.5ثانیه-واقع عالیه انشاا…رضوانی روز به روز پیشرفت کنه و موفق تر بشه

    پاسخ
    1. Hitler
      سوابق: (458 دیدگاه) ,

      دهن موتور سرویس میشه این همه اسب بخار بده بیرون

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      ایرانی جماعت خارج ک میره خوب پیشرفت میکنهااا ولی تو خود ایران همیشه باید جزو آخرین ها باشیم
      در خودرو رضوانی و منصوری
      در پزشکی پرفسور سمیعی
      درناسا و کلی جاهای دیگه هم تعداد بسیار زیادی ایرانی هست اما نمیدونم چرا ایران جهان سومه

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    نسبت نیرو به وزنش عجیب و غریب خوبه
    چه هیولایی شده

    پاسخ
  3. سعيد رنجكش جهرمي
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    حیف شد که فقط 5 تا بیشتر تولید نمیشه وگرنه باید منتظر این خودرو در ایران می بودیم چون حجم موتور زیر ٢۵٠٠سی سی هست و خودرو لوکس محسوب نمیشه

    پاسخ
    1. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      تعریف خودرو لوکس قرار عوض شه و قیمت ملاکه

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      دلم میخواد بدونم هندلینگ و پایداری این مدل با رقیباش چقد اختلاف داره

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    این ماشین، واقعا معرکه است. عجب طراحی منحصر به فردی داره، به نظر من، طراحیش خیلی خیلی قشنگ تر از کونیزگ و هنسی هست. کونیزگ و هنسی طراحی خوبی دارن، ولی حس وحشی بودن و خشونت این ماشین واقعا مثال زدنی هست. موتورش هم که قدرت بی نظیری با این حجم تولید می کنه. واقعا مرحبا.

    پاسخ
  5. KING 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    شتابش خوبه…………….. ولی انگار چراغ نداره

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل BEHNAM 11
    BEHNAM 11
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    رضوانی چن ساله پیش اصلا جدی نبود داستانش ولی مسه این که حرفایی واسه گفتن داره

    پاسخ
    1. خسته
      سوابق: (83 دیدگاه) ,

      اره بابا کلی حرف واسه گفتن داره ولی کسی نیست که گوش بده..
      واسه همین همیشه حرف هاش تو دلش میمونه و عقده میشه..

      البته بعضی وقتا میاد پیش من یه دل سیر حرف میزنه یکم سبک میشه میره.،

      پاسخ
  7. ALi
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    تو موزیک ویدیو” همونی که میخوامی” کامران و هومن این ماشین بود . ..

    پاسخ
    1. mohammad_boss429
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      in ahang mano yade ye khatereye kheiliiiiii mozakhraf mindaze

      پاسخ
    2. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      تو موزیک ویدیو chris brown – zero هم بود

      پاسخ
  8. مهران
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    این رضوانی واقعا معرکس
    مطمئنا کارخونه آنچنانی مثل بزرگان خودرو نداره
    ولی با هر مدلی که میده بیرون بیشتر از اون بزرگان صرو صدا به پا میکنه کافیه یه نگاهی به اخبار خودرویی دنیا بندازین همهجا اسمش هست
    این افراد افتخار ایرانیان
    باهوش و ساده و قدرتمند
    بر خلاف اون سوپر اسپرت عقده توجه عربی لایکان که برای جلب نظر مجبورن با چسب الماس بچسبونن روش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
      (new great britain(king mclaren
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      هرکسی که تلاش کنه مزدشو میگیره حالا میخواد ایرانی باشه یا عرب.
      باهوش ساده وقدرتمند هم جالب بود گفتی!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
      1. مهران
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        از اسم شما معلومه ایرانی بودن یا نبودن برات زیاد مهم نیست
        در همون بلاد “گریت بریتین” برای اکثر مردم بریتین یا عرب بودن خیلی مهمه

        پاسخ
      2. خیلی خیلی خسته..
        سوابق: (75 دیدگاه) ,

        منم با روباه پیر موافقم .،
        هر کسی زحمت بکشه و البته اگه با کمی شانس تو مکان و زمان مناسبش هم قرار داشته باشه به نتیجش هم میرسه.
        ایرانی ها درسته که نسبتن باهوشن { البته وقتی که صحبت از منافع شخصی باشه! } و از پس برداشتن تمام موانع موجود بر سر راه خود ! در راه رسیدن به هدف مطلوب { حالا به هر قیمتی که باشه ! } بر می آیند اما دیگه سوپر اسپایدر من نیستن .،
        ایرانی ها از این لحاظ باهوشن که واسه رسیدن به هدفشون که همانا منافع شخصی هست از هیچ کاری فرو گذار نمیکنن.، حتی آدم فروشی ،
        اما صحبت از کار گروهی یا منافع جمعی که میشه همه میندازن گردن هم و همه خسته میشن.، مثه من که همیشه خسته هسم..
        خلاصه هماهنگ نیستن ،
        مثلا کمپین ! دیدی طاقت نیاوردن ؟!
        زرتی رفتن خریدن..
        حقشونه اینا اصن،، ماها این همه نرفتیم بخریم اما اینا به همه ماها از پشت خنجر زدن و دریدند مارا اینها با آنها..
        “اینا” هم مردمه ما داریم آخه ؟!.، “اینا” حقشونه هرچی سرشون بیاد.. ببین با کیا شدیم اینا..!
        البته هنوز به درستی مشخص نیست “اینا” کیان.!. در چه نواحی زندگی میکنند و به چه زبانی صحبت میکنند و از چه چیزی تغذیه میکنند..
        آخه ماها که نبودیم ، شماها هم که نبودین ،، پس حتمن یا “اینا” بودن یا “اونا”.
        به هر حال هرکی هستن اینا ما که نیستیم از اونا.. ما همه چیمون درست و انسانی هست.، “ماها” همیشه چوب کارای “اینا” رو میخوریم …. همیشه کارای سخت واسه ماهاست..، “من و شما” ..
        اه اعصابم خورد شد باز،،
        بیخیال .. با اجازتون من برم ،
        باید ۲۰۶ صفری که تازه گرفتم رو ببرم نمایندگی .،
        آخه یکم صدا میده موتورش و دنده چهار هم درست جا نمیره ، البته مهم نیست.. کی حالا میزنه چهار،.! فوقش اگه لازم شد از ۳ پر گاز میپرم ۵.،به همین راحتی.
        از این بدترش هم رفتم قبلا ! هر چیزی یه راهی داره بلاخره،،

        یکم هم روغن کم میکنه .، البته بعضی وقتا فقط!
        یکم هم صدا زوزه میده تو سرعت بالا.، یه ناله ی عجیب و البته جگرسوز که بغض گلوی آدم رو میگیره.. گویی داره از درداش برات میگه…
        به هر حال سرگرم کنندس.، رانندگی بدون هم صحبت کسل کنندست. واسه همین درستش نکردم !
        من آدم همزاد پنداری هسم.، حس کردم اگه پیداش کنم و ببین این صدای ناله از کجاست شاید غرورش بشکنه و دیگه روش نشه واسم درد دل کنه و تو خودش بریزه و یه روز سر ریز شه و منفجر شه..
        بگذریم ، یکم هم آب کم میکرد که البته بعد از ۱ ماه نشون اینو اون دادن بلاخره یکی شانسی فهمید از کجاس!. . نگو بنده خدا داشته تو گود نشتی روغن رو میگرفته که ناگهان قطره ای جوشان در پس یخه ایشان می افته و بعد از اندکی سوزش ، ذهن کنجکاو و مشوش ایشان رو به سمت منشا آب رهنمود میکنه و به این نتیجه درخشان میرسه که از بدنه سیلندرش بوده… !!!!! ))))))))(((((((
        “رو بدنه سیلندرش یه ترک خورده بود که یه نشتی کوچیک به وجود آورده بود.،!!! در حد نیم الی یک لیتر در هر روز، { بسته به میزان استفاده } !”

        از خوشحالی تو لباس زیرم نمیگنجیدم…
        آخه دیگه کم کم میخواسم تمام قطعات ماشین رو از هم جدا کنم تا ببینم این قطره های مرموز آب که زیر ماشین جمع میشن از کجا تراوش میکنن که از جاهای مربوطه نیستند آخه.،!
        خلاصه فرداش بردم نمایندگی و آنها نیز با احترام و تشکرات ویژه بابت اطلاع رسانی ، با دیدی کارشناسانه و فنی مشغول انجام آزمایشات گوناگون و عملیات های ویژه و تخصصی بر روی اتومبیل گردیدند،
        از قبیل آزمایش فشار هوای لاستیک ،آزمایش اطمینان از سالم بودن فیلتر بنزین و روغن و فیلتر هوا و فوت کردن در آن ، آزمایش اطمینان از سالم بودن کمک ها با کمک نشیمن گاه و نشستن بر روی ناحیه موردنظر و بالا پایین شدن ، آزمایش آیروداینامیک و مقاومت در برابر هوا ، آزمایش دوام و استقامت در تصادفات و آزمایش پر باد بودن کیسه های هوا و یک فقره آزمایش لگد زدن به لاستیک ها که تا این لحظه هنوز متوجه نشدم چه ربطی داشتند این آزمایشات به صورت مساله { خصوصا آزمایش آخر ! } سرانجام به سراغ مشکل اصلی آمده و با نگاهی کارشناسانه و لبخندی ملیح و پدرانه فرمودند : چیزی نیست..
        یکم آب کم میکنه فقط ..همین،،هه هه..
        درین لحظه به مدت ۳۰ ثانیه نفس گیر در چشمان یکدیگر زل زده و به موضوعات پیرامون فکر میکردیم که ناگهان ایشان فرمودند : حالا اگه بخای درسش میکنیم.!،
        دقایقی بعد فردی از قسمت انبار آمد و فرمود: با کمال تاسف و تاثر ناچارم به عرضتون برسونم فعلا سیلندر نداریم ! ،، درز گیر هم نداریم ! :|:
        حالا چیزی نیست،. اگه بخواید میتونید یه هفته ماشینتون رو اینجا بزارید تا در اسرع وقت براتون یه سیلندر اصلی و شرکتی و فابریک با قیمت آزاد !؟ سفارش بدیم { حتما از چین منظورشه ، آخه میگه فابریک شرکتی.. }.
        ناگهان در چشمام اشک شوقی جمع شد.،
        با فلش بکی به گذشته و تجربیات ناگوار حاصل از ماشین سپردن ماشین به نمایندگی و خراب تر شدن آن ! و با تشکری ویژه از ایشان از درب گاراژ ، ببخشید ،، نمایندگی خارج شدم و کارت گارانتی رو دم در انداختم تو سطل زباله و با خودم عهد بستم که اگه موتور هم منفجر شد دیگه مزاحم اوقات شریف این خدمت گذاران به ملت نشوم،،
        زیرا ماشین خودمه و مسولیتش هم با خودمه ،
        انسان باید مسولیت پذیر باشه و از پس مشکلاتش بر بیاد و نباید گردن نمایندگیو بیمهو دولتو ملتو غیره بندازه ..
        “اینا” خودشون به اندازه کافی مشکلات دارن.، ما دیگه نباید بیشترش کنیم.
        “ماها” باید خودمون به فکر حل مشکلات خودمون باشیم..

        ماشین هم آب و آتیشه.،
        اینم به هر حال یه تَرَک کوچیک بیشتر نیست،،
        تَرَکه دیگه.، واسه همه ممکنه پیش میاد،
        ممکنه هر جایی بخوره..
        گاهی هم دلش میخاد جاهای به خصوصی بخوره.،،
        مثل بدنه سیلندر موتور !
        حتما قضا و بلا بوده.. همین که به ماشین خورده باید خوشال بود،
        ممکن بود به خودم بخوره..

        البته الان دیگه هیچ مشکلی نداره و باهاش کاملا مچ شدم ، بهش خو گرفتم..،
        روزی نیم لیتر الی ۱ لیتر { بسته به میزان استفاده } آب بهش اضاف میکنم ، کمی هم روغن .. هفته ای یه بار هم همه جاش رو چک میکنم و شص هفتاد تومن میرم تو خرج که کاملا هم طبیعیه البته،
        ماهی یه بار هم لامپ ، لوازم ترمز ، فیوز ، تسمه ، وولبرینگ و دیسک صفحه عوض میکنم که بازم طبیعیه البته..
        به هر حال همه جا هر ماشین صفری قائدتا تا روی فرم بیوفته به یه سری سرویسای اولیه نیاز داره تا بلاخره آب بندی بشه،،
        ایتس اوکی.
        هم اکنون با گذشت چند ماه از اون روز میتونم بگم یه احساس خوشنودی و شعف در استفاده از ماشینم دارم.. دیگه عادت کردم بهش و دوستای خوبی واسه هم شدیم..

        راسی یادم رفت بگم ،،
        یه تعمیرکار زبده بلاخره مشکل نشتی رو دید و یه چیزی از تو آت و آشغالای کف گود پیدا کرد و به زور چپوند توش و نشتی تا حد زیادی بر طرف شد.،
        البته روز بعدش همون آب از قسمت رادیات بخاریش زد بیرون..
        ظاهرا قسمتی از آب اضافه بر سازمان هست و باید به هر ترتیبی که شده خارج شه.
        لذا بنده اون آشغالی که چپونده شده بود رو خارج نموده و دیگه مزاحمش نشدم تا راحت هر وقت و از هر جایی که دلش خواست خارج شه،
        و تا به امروز در کنار هم راضی و خوشنود زندگی کردیم و با هم به تفاهم کاملی دست پیدا کردیم..

        پاسخ
  9. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    دیگه چی باید گفت به این هیولای پناهنده هموطن.طراحیشم نسبت به قبلی بهبود یافته.فقط اون چراغاشو کاش به دید میکرد>عین شوالیه هاس بسته با دید کم…

    پاسخ
  10. اشکان
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    خوبه با این وزنش پرواز نمیکنه…خخخخخخ!!!!

    پاسخ
  11. Kamran.k
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    وام 25 میلیونی به این خودرو تعلق میگیره ملت برن بخرن ؟؟
    اونایی که رفتید پراید خریدید یادتون باشه کلاه سرتون رفته حسابی ..سایپا تحویل ماشیناشو منوط کرده به تامین مالی پول از طرف بانکها.از حالا جنگ بین خودرو سازا و بانکها سر تامین مالی و اینکه کی وظیفه داره نقد شدن چکارو پیگیری کنه راه افتاده …
    حالا بدویید تا ماشین بیاد دستتون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.