سایر خودروهای آمریکایی

گربه وحشی سرزمین‌های قطبی، با چهار چرخ

به نظر نمی‌رسد وسایل نقلیه زیادی تولید شده باشند که بتوانند شانه به شانه وایلدکت ۴X حرکت کنند یا از آن پیشی بگیرند. این مدل توانسته است استانداردهای جدید از کیفیت، عمکلرد و طراحی را وارد کلاس خود کند. از بدنه تنومند آن گرفته تا سیستم تعلیق آن برای مسافت‌های طولانی همه و همه به بهترین شکل طراحی شده‌اند.

arctic cat wildcat 15w
arctic cat wildcat
قلب تپنده وایلدکت ۴X یک موتور ۹۵۱ سی سی ۴ زمانه SOHC 4 سوپاپه با V-Twin است که به سیستم پاشش سوخت الکترونیک مجهز بوده و ظرفیت باک آن ۳۳.۳ لیتر است.
داخل وایلدکت ۴X مجهز به صندلی‌های الهام گرفته شده از سری ریس، دستگیره‌های سرنشینان، ظرفیت کابین ۱۳۶ کیلوگرم، و نمایشگرهای دیجیتال و آنالوگ است.

Arctic Wildcat
Arctic Wildcat
از مهم‌ترین قابلیت‌های وایلدکت ۴X می‌توان به قدرت سیستم هدایت، سیستم انتقال قدرت ۵ دنده، ۴WD، سپرهای آلومینیومی و تایرهای Blackwater Evolution و رینگ‌های آلومینیومی Beadlock اشاره کرد.
قیمت wildcat 4X Limited کمتر از ۲۳ هزار و ۶۹۹ دلار نیست.

Arctic Wildcat
شما نمی‌توانید به سادگی wildcat 4X Limited را از دست بدهید. در این بسته ۹۰ اسب بخار دیگر در کنار سیستم تعلیق عقب با ۵ اتصال و سیستم کلاچ گیری خارق‌العاده آن به گونه ای ترکیب شده است که از تصورتان خارج است. تقریباً اکثر قسمت‌های بدنه شامل درب‌ها، سقف و رینگ‌ها از آلومینیوم درجه ۱ ساخته شده است.

Arctic Wildcat
موتور wildcat 4X Limited به یک محفظه احتراق Pentroof مجهز شده که هر سیلندر آن دارای ۴ سوپاپ و دارای سیستم تزریق سوخت الکترونیکی است. در کنار قابلیت‌های بی‌شمار وایلدکت باید بوگییم که سیستم احتراق آن واقعاً کامل و بی نقص است. این مسئله باعث می‌شود تا توان بیشتر انتقال پیدا کند و در نتیجه کارایی افزایش یافته و آلایندگی آن نیز کاهش یابد. این موتور ۹۵۱ سی سی کاملاً کارآمد و مطمئن عمل می‌کند.

Arctic Wildcat
سیستم تعلیق عقب وایلدکت با پنج اتصال تا ۱۸ اینچ ارتفاع جای بازی دارد که در هم کلاسی‌های آن هیچ کدام یارای رقابت با وایلدکت را ندارد.

Arctic Wildcat
نمایشگر آنالوگ و دیجیتال وایلدکت کاملاً کاربردی طراحی شده و به ۱۴ عملگر و نشانگر مجهز شده است. این نشانگرها شامل نمایش ساعت، میزان سوخت، دکمه وضعیت، دکمه set/reset، مسافت سنج، وضعیت دنده، سرعت سنج، نمایش سوزنی، قفل دیفرانسیل، نور بالای چراغ، وضعیت باتری و فشار مخزن سوخت است.

Arctic Wildcat
لاستیک‌ها و رینگ‌های wildcat 4X Limited از با کیفیت‌ترین ها تهیه شده است. تایرها در بهترین موقعیت خود قرار داد و رینگ‌های آن نیز آلومینیومی است. wildcat 4X Limited به معنای واقعی همه چیز تمام است.

Arctic Wildcat
ضربه گیرهای Elka Stage 5 دارای سیستم میرایی کم سرعت و پر سرعت است که قابلیت تنظیم آن وجود دارد تا عملکرد آن‌ها نرم تر و سریع‌تر شود. وزن کم وایلدکت و استفاده از قطعات و سیستم‌های کم اصطکاک به این معنی است که وایلدکت ۴X آماده هر کاری است.

Arctic Wildcat
به وسیله سوئیچ قفل دیفرانسیل می‌توانید بین وضعیت‌های دیفرانسیل جلو و عقب یا همان ۴WD سوئیچ کنید که هدایت در شرایط ۴WD ساده‌تر است. زمانی که نیاز به کشش بیشتر دارید می‌توانید دوباره به وضعیت قفل دیفرانسیل جلو باز گردید.

Arctic Wildcat
در زمان‌های مورد نیاز سیستم دستیار الکترونیکی کمک راننده به صورت خودکار فعال می‌شود و باید ممنون فناوری پیشرفته موجود در آن باشیم که حتی مواقعی که نیاز به عبور از صخره‌ها و سنگ‌ها با سرعت کم است، می‌تواند شرایط را تشخیص دهد.

وایلدکت ۴X با سپرهای آلومینیومی عرضه می‌شود. این سپرها باعث می‌شود تا ظاهر wildcat 4X Limited پهن‌تر به نظر برسد. اگر خواستید به جایی بکوبید خیالتان راحت باشد این سپرها به اندازه کافی سفت و محکم هستند.

Arctic Wildcat
Wild Cat برای این وسیله ۱۳ اینچ تلورانس از سطح زمین را در نظر گرفته است که اگر این عدد را با تعلیق ۱۷ اینچ جلو ۱۸ اینچ عقب جمع کنید به نتیجه شگفت آوری می‌رسید.
فرق نمی‌کند شما در جلو یا عقب وایلدکت ۴X نشسته باشید در نهایت اگر راننده نیستید که فرمان دست شما باشد پس نیاز به دستگیره‌های مناسب دارید. وایلدکت ۴X هم از این گزینه غافل نبوده و بهترین دستگیره‌ها را در بهترین محل برای شما تعبیه کرده است.

Arctic Wildcat
قسمت عقب وایلدکت ۴X می‌تواند تا ۱۳۶ کیلوگرم بار را تحمل کند که می‌توانید به راحتی تجهیزات خود را در فضای عقب آن جای دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    باهاش میشه زد تو دل جنگل و یه حال اساسی و یه ماشین سواری جنگلی دل چسب رو تجربه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirhossein0011xe@gmail.com

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام به همه من میخواستم یه ماشین دست ساز بسازم که وزنش 200و300کیلو اما نمی دونم چه انجیلی براش بزارم که هم قوی باشه و هم قیمتش مناسب باشه( تا 700تومن)نو یا دست دوم فرقی نمی کنه.( راستی تهرانم میشینم )بچه ها نظر بدید ممنون میشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        انجین ایژ روستا عالی وقدرت منده ۳۵۰سی سی فقط مشکلش استارتی نبورنشه وعلا هم وزنش بین۷۰ تا۸۰ کیلویه هم قدرتش خیلی بالاست قیمت انجینشم تا حد۵۰۰ تومنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. arman

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      نسبت به اطاق و کاربردش به نظرم چرخهاش کمی کوچیکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مارال

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    به درد دست انداز های خیابونهای ما میخوره و برای رد شدن از روی سرعت گیرها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. زیگما

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    مردم اونور بیشتر برای مسافرت و طبیعت گردی آخر هفته از این چیزا استفاده میکنن
    کاش می فهمیدیم سازنده انجینش چه شرکتیه، اینجوری بهتر میشه تصمیم گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    سیستم تعلسق جالبی داره و کمک فنرهای خیلی قوی
    از لاستیک هاش خیلی خوشم اومد کاملا آفرودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    عینه حشره ها میمونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. e.scamp

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    بیشتر بدرد تخریب محیط زیست میخوره امیدوارم خریداراش حتما به فکر محیط زیست باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Masoud AMG

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام این که نه دری نه پیکری حتی شیشه جلو هم نداره بعد بااین 120 تا تو سرزمین های قطبی بری حتما به یه تیکه یخ تبدیل میشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چاپلو

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      arctic cat به معنای گربه سرزمین های قطبی هستش
      منظور اسم وسیله هس که قبول دارم ربطی به کاربردش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. چاپلو

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    تشکر ویژه از اقای مهندس غفاری بابت مطلب خوب و کاملشون.
    ماشین واقعا جالبیه مخصوصا تعلیقش هرچند موارد استفادش خیلی خاصه و شاید در ماه 2 دفعه هم ادم سوارش نشده.
    درسته تا چند وقت اول ادم خیلی با اینا حال میکنه ولی در مجموع به در همه جور ادمی نمیخوره یه جورایی مخاطب خاص داره مخصوصا با اون قیمت بالا 24 هزار دلاری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوق العاده است!!
    عاشقش شدم ، ای کاش شرایط خریدشو داشتم ، با این بزنی به دل طبیعت…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا