وی‌ال‌اف فورس وان; خودرویی از تبار وایپر

باب لوتز مدیر سابق جنرال موتورز و هنریک فیسکر طراح معروف خودرو با تیم فورس در نمایشگاه خودروی دیترویت از جدیدترین مخلوق خود یعنی خودروی اسپرت ده سیلندر VLF Force 1 پرده برداشتند.

VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10

فورس 1 که بر اساس وایپر ساخته شده است یک خودروی دو سرنشینه است و بدنه‌ی وایپر را به‌صورت کامل از فیبر کربن پوشانده است. این طراحی باعث شده که طراحی بیرونی این خودرو جذاب‌تر از وایپر باشد. طراحی داخلی هم کمی دست‌خوش تغییر شده است و جنس مواد بکار رفته در تریم های مختلف تغییر کرده است بااین‌حال ساختار کابین تغییر چندانی نداشته است.

VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10

این خودرو زیر کاپوت از پیشرانه ده سیلندر 8.4 لیتری اصلاح‌شده وایپر بهره می‌برد و 745 اسب بخار نیرو در 6100 دور بر دقیقه و 865 نیوتن متر گشتاور در 5000 دور بر دقیق را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این قدرت خارق‌العاده باعث شده که این خودروی اسپرت 1538 کیلوگرمی تنها در 3.0 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی 350 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. خریداران این خودرو می‌توانند از میان دو گیربکس شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک با تعویض دنده از پشت فرمان یکی را انتخاب کنند.

VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10

VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10

این تغییر نام سری VL به VLF و یا بحث جانشینی آن تنها به دلیل تغییر در بخش مدیریتی صورت گرفته است این تغییر به این نحو بوده که هنریک فیسکر به تیم مدیریتی سابق یعنی باب لوتز و گیلبرت ویارئال کارآفرین اضافه شده است.


باب لوتز مدیر سری خودرویی VLF دراین‌باره گفت:

فورس 1 یکی دیگر از نمونه‌های دراماتیکی است که ما در سری VLF آن را به تولید رساندیم. این سری با ترکیب پلتفرم‌های موفق جهانی و طراحی ظریف و اضافه کردن قطعاتی جدید خودروهایی سفارشی اسپرت و لوکس تحویل مشتری می‌دهد.

فورس 1 ده سیلندر کوپه از ماه آوریل سال 2016 وارد مرحله تولید می‌شود و در سه‌ماهه سوم سال 2016 آماده تحویل می‌شود. این خودرو فعلاً تنها به تعداد محدود 50 دستگاه تولید می‌شود و قیمت پایه‌ی 268500 دلاری دارد.


فورس 1 در نمایشگاه دیترویت در کنار سدان به‌روزرسانی شده‌ی دستینو اسپرتی قرار گرفته که کوروت ZR1 هشت سیلندر را با طراحی بدنه‌ی فیسکر کارما ترکیب کرده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

15 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      ماشین خوشگلیه وموتور 8.4 لیتری v10 فکنم بالای 20 تا مصرفش باشه
      ولی ادم وقتی به اعداد و ارقام فکر میکنه به این نتیجه یرسه
      واقعا پورش 911 توربو یه ماشین خارق العاده هست
      موتور 3.8 لیتری شتاب زیر 3 ثانیه
      مصرفش خیلی خیلی پایینه
      هندلینگ هم که راجبش حرف نزنیم بهتره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        الان پورشه 2 کلاس از این ماشین پایین تره!!!!
        آخه داداشم الان خدایی 911 چه ربطی به این پست داره؟؟؟
        پورشه awd هست و این ماشین دیف عقب…
        بعدش من خودم اعتقاد دارم که این ماشین زیر 3 ثانیه به 100 میرسه…
        چون خود وایپر 0-100 برابر 3.1 بود!!!!
        وایپر>911

        پاسخ
        1. rasa
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          جدی 911 چه ربطی به این داره الان یکی هم میاد میگه من با این پول لامبو میگیرم :/

  1. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    عجب خوفی شده
    عاغا همه چی یه طرف ، اون محل نگه داری بطری ها منو کشته …

    پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    خیلی خوش استایل و خوش تیپ و البته قدرتمند
    فقط انگار تو چراغ جلوش هیچی نیست خالیه خخخخخخ

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    ایکاش برنامه ی تولید وایپر متوقف نمیشد!باورم نمیشه با وایپر باید خداحافظی کنیم!!!!
    ایکاش ایکاش ایکاش نسل بعدی ای هم بود…!

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی شاخه مخصوصا اون چرم آجری صندلی هاش

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    موتور این ماشین دقیقا همون چیزی که باید در وایپر باشه ولی نبود و این باعث شکست وایپر شد.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل mamad
    mamad
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من وایپر رو خیلی دوست داشتم ولی حیف ک به فکر ارتقاش نبودن و رفتن براش جایگزین اوردن

    پاسخ
  7. benz
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    زیبا و خشن والبته گران…

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    خیلی عالی شده، اونقدر طراحیهای جدید به بازار میان که آدم فکر میکنه دیگه همه طراحیها تموم شدن، اما واقعا طراحی، هیچ وقت تمومی نداره و با وجود این همه طرح، باز هم میتونن یه طرح زیبا و ماندگار ایجاد کنن.

    پاسخ
  9. همایون
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    اصلا هم شبیه آستون نیست واقعا زیباست کاش وایپر رو هم با بدنه فیبر کربن، طراحی مجدد و کیفیت ساخت بالا تولید میکردن تا میتونست با کوروت و بقیه رقباش بجنگه و راحت فروش بره و دیگه نیازی به توقف تولیدش برای جلوگیری از ضرر کمپانی نباشه چون به نظرم مهمترین مشکل وایپر کیفیت ساخت پایین که به خاطر کم کاری کرایسلره این مساله متاسفانه خداییش حیف وایپر نباشه. جای خالیش حس میشه مثل پونتیاک GTO fire bird

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.