آرش AF8، یک شبه فراری با موتور آمریکایی

بعد از چند هفته نمایش تیزرهای مختلف از سوپر اسپرت آرش، سرانجام چشم ما به جمال این خودرو آن هم یک هفته پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو، روشن شد. چهار سال پیش مدل AF10 با طرحی شبیه فراری انزو توسط آرش معرفی شده بود و حالا با AF8 مواجه گشته‌ایم. آرش AF8 با طراحی آشنا و تکامل یافته همان مدل، جذاب و البته بدون افراط و حتی نوآوری، انتظارهای اولیه ما را بدون پاسخ گذاشت.

Arash AF8
Arash AF8

پیشرانه 7.0 لیتری هشت سیلندر خورجینی، یک یادگاری آمریکایی از GM است. این موتور می‌تواند 550 اسب بخار نیرو در 6500 دور بر دقیقه و 640 نیوتن متر گشتاور در 5000 دور بر دقیقه تولید نماید. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخها منتقل می‌شود. AF8 روی چرخهای آلیاژی 20 اینچی سوار شده است. ابعاد این ماشین 4.15 طول، 1.9 عرض و 1.1 متر ارتفاع است. وزن این خودرو 1200 کیلوگرم است. شاسی نیز از لوله‌های فولادی با کشش بالا ساخته شده است. پانل‌های بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند.


آرش شتاب این ماشین را برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، 3.5 ثانیه اعلام کرده و نهایت سرعت آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. برای متوقف کردن این خودرو از دیسک‌های خنک شونده 380mm در جلو و 362mm در عقب با 6 و چهار عدد کالیپر پیستون استفاده شده است.


چراغهای زنون، چراغهای LED عقب و تعلیق دو جناقی و اگزوزهای تیتانیومی، از دیگر موارد قابل ذکر این خودرو می‌باشند.

30 دیدگاه

      1. towncar
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        موندم کی یا به این جمله دیسلایک دادن

        پاسخ
  1. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    امان از دست این 7 لیتری جنرال موتورز! هر جا اسم تیون میاد اسم این موتور هم میاد!
    در ضمن پدال اون نظرم رو با ایمیل اشتباهی ارسال کردم لطفا تاییدش نکن.

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      به شخصه طراحیه عقبشو دوست ندارم
      خیلی میتونست از این بهتر باشه

      پاسخ
  2. فرامرز
    سوابق: (741 دیدگاه) ,

    دیسک ترمز ۳۸۰ میلیمتر یعنی ۱۵ اینچ = بزرگترین رینگی که رو خودروهای تولید داخل استفاده میشه!

    پاسخ
  3. Chevo
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    شايد واسه يه سوپر اسپورت 500ph زياد بالا نباشه اما شتاب خيلي خوبه

    پاسخ
    1. SALAR
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      حتی اگر زشتم باشه ولی همین که اسم یه ایرانی به دوش می کشه باعث افتخاره

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        دنا هم اسم ایرانی رو به دوش میکشه پس قابل افتخاره!

        پاسخ
      2. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        دنا هم اسم ایرانی رو به دوش میکشه پس قابل افتخاره!
        پدال باز با ایمیل اشتباه کامنت دادم. تاییدش نکن.

        پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    اونايى كه لامبورگينى رو دوست دارند رنگ مشكى (براى پوشاندن نقص ) اين رو بگيرند(البته اگر قيمتش كمتر باشه) گرچه پيشنهاد مى شه مدل اصل يك ماشين ارزان تر رو بگيرند

    پاسخ
  5. H
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    انگار دنده عقب با 100km خورده مانع ثابت !

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      ارش فربد
      یه مرده ایرانیه خلاق
      و
      عاشق خودرو

      پاسخ
  6. sasan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    نمای جلو کاملا” لامبورگینیه!!
    یه شبه لامبورگینیه دروواقع!!

    پاسخ
    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      ساسان خان بهتراینه بگیم شبیه ماشینهای مختلفه. آرش فربد قبلا هم دست به طراحی خودرو زده بود. شرکت فربود و ماشین سوپراسپورتی که ساخت خیلی سروصدا کرد

      پاسخ
  7. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    آرش اسم ـه یونانی ـه ای مردمان . . . .

    خیلی از اسمامون یونانی ـه مثل : پرسپولیس اون یکی دیگر و……

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      به احتمال زیاد اشتباه میکنی ، ارش اسمی هست که در شاهنامه بکار رفته و تمام اسامی شاهنامه کاملا ایرانیست

      پاسخ
    2. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      امادر مورد پرسپولیس این اسمی هست که یونانی ها به شهر پارسه میگفتند در حقیقت نام شهر پارسه به یونانی میشه پرسپولیس ، این اسمی که یونانی ها به کار میبردن نه ایرانی ها

      پاسخ
  8. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    شاید دیسلایک بدید یا بگید از خود راضی هستم.اولا کار خلاقانش قابل تحسینه ولی باید از چند تا طراح خودرو کمک میگرفت

    پاسخ
  9. amirhosein
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه فرغون سازیا (سایپا ایران خودرو) یکم از این باد بگیرن
    به دو نفر تو ایرا میشه افتخار کرد یکی این یکی کوروش منصوری البته تو صنعت ماشین

    پاسخ
  10. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    تلاشش قابل تحسینه خب این که در حد و اندازه سوپر اسپرتای دیگه نیست چیز عجیبی نیست دل نشین نیست طراحیش اگه با سوپر اسپرتای دیگه مقایسه بشه اما در حد خودش خوبه

    پاسخ
  11. Chevo
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    با احترام به همه سوپر اسپورتهاي الماني ،ايتاليايي،ژاپني بدون اغراق كوروت 2014 با نواوري جديد موتوري(تنظيم زمانبندي سوپاپها ،مصرف بنزين 8li در 100km),طراحي اتاق زيبا و قيمت بسيار مناسب بهترين گزينه براي خريد يك سوپر اسپورت مي باشد

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    دقت کردین اگه این آقا آرش توی ایران بود الان داشت با پرایدش مسافر کشی میکرد

    پاسخ
  13. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    بابا دوران موتورهای بزرگ دیگه تموم شده. 7 لیتر یا قدرت 550 ! اصلا خوب نیست و پس در تهیه این اتومبیل، بهیچ وجه از تفکرات مهندسی استفاده نشده. بی ام و m3 با تیونینگی اخیرا به قدرت 560 رسیده (با حجم 4 لیتر فقط) و سرعت 370 را زده که وقتی با این اتومبیل مقایسه میشه، خنده داره. یا شورلت کوروت با قدرت 500 صرفا 10 لیتر میسوزونه که بینظیره.

    پاسخ
  14. مهران
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    گرچه زیاد نوآورانه نیست ولی دمش گرم
    دمش گرم
    دمش گرم
    خدا کنه جرمی کلاکسون تستش کنه

    پاسخ
  15. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    نویسنده ی محترم “یک شبه فراری با موتور آمریکایی”یعنی چی؟؟؟!!!!

    شاید اشتباه شده چون این ماشین اصلا به ماشینای فراری شباهت نداره،فقط چیزی که اینجا می بینم شبیه به لامبور و مکلارن هست البته پشتش نه.

    پاسخ
  16. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مرسی
    باافتخاربریم به استقبال یک برندایران ایرانی درصنعت جهانی خودروسازی وواقعابی انصافیه منفی بافی کنیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.