سایر خودروهای اروپایی

احتمال بازگشت برند روسی ولگا

ولگا یک برند معروف روسی برای سدان‌های لوکس بوده که بخشی از گروه خودروسازی گاز روسیه است. این برند برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ و با معرفی مدل ولگا M21 متولد شد. سپس شرکت گاز طی چندین دهه به تولید سدان‌های لوکس مختلفی تحت برند ولگا نمود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به مدل‌های ولگا ۲۴، ولگا ۳۱۱۰۵ و ولگا ۳۱۱۱ اشاره کرد. آخرین خودروی تولیدشده توسط ولگا، سدان بزرگی بنام سایبر بود که بر اساس نسل دوم کرایسلر سبرینگ برای بازار روسیه طراحی و تولید شد؛ اما تولید این خودرو در سال ۲۰۱۰ خاتمه یافت و بدین ترتیب تولید محصولات ولگا نیز پس از بیش از نیم‌قرن به پایان رسید.

M21 اولین محصول ولگا سال 1956
M21 اولین محصول ولگا سال ۱۹۵۶

اما به نظر می‌رسد هنوز هم امیدهایی برای احیاء و راه‌اندازی مجدد این برند روسی مشهور وجود داشته باشد. آقای «Siegfried Wolf» رئیس شرکت گاز به‌عنوان شرکت مادر ولگا به‌تازگی در مصاحبه‌ای با روزنامهٔ روسی Vedomosti گفته است که ممکن است این برند خودروسازی به‌زودی بازگردد اما در بخشی کاملاً متفاوت به فعالیت خواهد پرداخت به‌گونه‌ای که ولگا بجای ساخت سدان‌های بزرگ لوکس ممکن است به تولید وسایل نقلیهٔ تجاری سبک بپردازد.

سایبر، آخرین محصول ولگا تولید از 2008 تا 2010
سایبر، آخرین محصول ولگا تولید از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰

وی در این رابطه گفته است:

«محصول جدید ولگا می‌تواند یک وسیلهٔ نقلیهٔ تجاری سبک مثلاً مانند فولکس‌واگن کادی باشد که ممکن است ابعادی کوچک‌تر از غزال داشته باشد».

غزال یک سری از وسایل نقلیهٔ تجاری همچون ون و وانت است که توسط گاز تولید می‌شود که زمانی ون‌های آن توسط ایران‌خودرو دیزل در کشورمان هم عرضه شدند. آقای Wolf معتقد است که ساخته‌های ولگا به خودروهایی جان‌سخت و قابل‌اعتماد شهرت دارند که این یک امتیاز خوب است.

ون غزال که زمانی در کشورمان هم عرضه می‌شد
ون غزال که زمانی در کشورمان هم عرضه می‌شد

او در ادامه افزوده است:

«به نظر من، ولگا برند ایده آل و مناسبی جهت ساخت خودروهایی برای پیشه‌وران، تکنسین‌ها و کشاورزان خواهد بود که نیاز به حمل‌ونقل بارها و ابزارآلات کمی دارند؛ بنابراین من ایجاد چنین بخشی را رد نمی‌کنم. اگر ما نهایتاً چنین خودرویی را تولید کنیم، از تمام ویژگی‌هایی که دیگر تولیدات ما با آن‌ها شناخته می‌شوند مانند قیمت رقابتی، کیفیت بالا و قابلیت اطمینان برخوردار خواهد بود».

نسخۀ جدید وانت غزال
نسخۀ جدید وانت غزال

Wolf گفته است که هنوز تصمیم نهایی برای عملی کردن این ایده اتخاذ نشده است. با توجه به اظهارات وی، همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این محصول جدید بر اساس یک پلت‌فرم جدید از خود گاز ساخته خواهد شد یا از پلت‌فرم خودروسازان دیگری استفاده خواهد کرد.

ولگا 3111 سال 1999
ولگا ۳۱۱۱ سال ۱۹۹۹

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. reza-a

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (414 ديدگاه)

    اگر میخوان ماشیین های سبک تجاری بسازن چرا باید با برند ماشین های لوکسشون عرضه کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (236 ديدگاه)

      دوست عزیز ، متولد شدن یه کمپانی جدید کلی هزینه داره که این شرکت نمیخواد متحملش بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ولگا طبق شنیده های من از پدر و پدربزرگم یکی از بی کیفیت ترین و غیر قابل اعتمادترین ماشین های دنیا بودن (بر خلاف ادعای مدیر عاملشون)، این ماشینا تو سرما نسبتا قابل قبول بودن ولی به هیچ وجه تو آب و هوای خاورمیانه جواب نمیدادن و به راحتی جوش میوردن (حتی در دمای زیر سی!!!) به علاوه به شدت بی کیفیت بودن و این باعث شد بر خلاف لادا که یه بازار کوچیکی تو ایران داشت اصلا دووم نیاره و حتی آدمایی که به شوروی علاقه مند بودن و اصطلاحا چپگرا بودن هم قید سوار شدنشو زدن. حتی خاطره ای برام گفتن که دسته دنده این ماشین انقد سفت بود که یه بار طرف موقع عوض کردن دنده تو دست طرف شکست. بدون شک ولگا و ماسکوویچ بدترین ماشینای روسی بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آرمااااان

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (358 ديدگاه)

      به نکته ی ظریفی اشاره کردی که خواستم بگم ?
      ماشینای مناسب خاورمیانه نبودن به خاطر جوش اوردنشون

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بازسازی یه برند توسط خود کشور سازنده بهتر از واگذار کردن به چینی هاست این کار باعث میشه لااقل کیفیت ساخت در کشور اصلی زیر سوال نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ye pesar

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    صنعت روسیه سالهاس سوخته اس و تموم شده
    کشوری که دایما به دنبال قدرت نظامی باشه همه چیزش رو از دست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا