سایر خودروهای اروپایی

بازگشت از سرزمین مردگان، ساب 3-9

ساب سوئد دوباره زنده شده است! بعد از اینکه جنرال موتورز ساب را به ورشکستگی کشاند، حالا در آستانه سال ۲۰۱۴ دوباره شاهد معرفی مدل ۳-۹ سدان از طرف این شرکت هستیم. به گفته مدیر جدید ساب سال آینده شاهد خودروهای الکتریکی ساب خواهیم بود.

2014 9-3 Aero
۲۰۱۴ ۹-۳ Aero
به نظر نمی رسد که چیزی تغییر کرده باشد. بجز لوگوی ساب که دیگر نشانی از شیر در آن نیست! طراحی ساب ۳-۹ همانند گذشته است. یک سدان کلاسیک سوئدی که از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۲۰ اسب بخار سود می جوید. البته هنوز از توانایی ها و مشخصات این خودرو مطلبی منتشر نشده است.

ساب آئرو ۳-۹ از این هفته در سوئد و با قیمت معادل ۴۲۸۸۰ دلار به فروش خواهد رسید. اما در سایر بازارها و بدون درنظر گرفتن مالیات، قیمت آن حدود ۳۴ هزار دلار پیش بینی می شود. بعد از مخالفت جنرال موتورز در انتقال ساب سوئد به یک کنسرسیوم چینی، این شرکت در سال ۲۰۱۱ تعطیل شد و سپس توسط شرکت ملی خودروهای الکتریکی سوئد (NEVS) به تملک درآمد. ساب ۳-۹ آخرین خودروی ساب پیش از ورشکستگی بود و البته نقش اولین محصول در روند جدید این شرکت را نیز بازی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. آرمین 66

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    فنی خوبی داره قیافشم بدک نیست موتور 2.0 لیتری توربو با قدرت 220 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. زیگما

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اول از همه پلتفورم و موتور جنرال موتورز رو پس بده بعد بیاد شاخ بشه.
    قیمتش هم که ماشالله.
    ولی ظاهرش خوبه. :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      درسته قدرت بیشتری نسبت به بی ام و سری ۳ که تو همین بازه قیمتی هست داره اما قدرت رقابت با اون و امثال آئودی آ۴ رو نداره. به نظرم اگه میخواد تو بازار اروپا جایی داشته باشه یا باید از نظر فنی و کیفی به این دو تا برسه که بعیده یا باید انقدر ارزون بشه که بتونه با اسکودا اکتاویا مقایسه بشه. ولوو هم به خاطر قیمت بالاش دیگه موقعیت قبلیش رو حداقل تو بازار آلمان نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. SAEED

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    220 اسب بخار برا ی موتور 2000سی سی ک روی ی ماشین خانوادگی باشه جالبه!!
    از ظاهر ماشینای ساب خوشم میاد،مخصوصاً کلاس استیشنش!!امیدوارم باز بتونه جای خودشو تو دنیای جذاب خودرو پیدا کنه!!
    مرسی پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      وااااااای.دمت گرم پدال.چه خبر خوشحال کننده ای گذاشتی.

      من عاشق این برند بودم.البته هنوز هم هستم.

      ماشین های کملا ایمن.طوری که میشه گفت در بحث ایمنی بیش از حساسیت به خرج

      میدادند.

      یکبار تو یکی از برنامه های تلویزیون دیدم که یک ساب رو با یک بی ام و

      از نظر ایمنی مقایسه میکرد.هردوی ماشین هارو برعکس از ارتفاع بالا به

      زمین انداختند.ستون های ((( A ))) بی ام و خم شدند و سقف تغییر حالت

      داد.در صورتی که برای ساب هیچ تغییری نداشت.البته همین وسواس ها و بیش

      از حد ها و هزینه های بالا بود که ساب رو به ورشکستگی انداخت.البته دلایل

      دیگری هم دخیل بودند.

      این 4 مدل واقعا شاهکار بودند.

      http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-saab-9-5/

      http://www.netcarshow.com/saab/2012-9-5_sportwagon/

      http://www.netcarshow.com/saab/2012-9-4x/

      http://www.netcarshow.com/saab/2011-phoenix_concept/

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محسن.د

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    محصولات SAAB از لحاظ کیفیت و ایمنی حرف ندارن. خداکنه دوباره جون بگیره و با یه قیمت مناسب وارد بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sorena330

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    احتمالا یکی از مدیران سابق ایکو یا سایپا رو بردن تجاتشون داده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. alireza

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    خوشحال شدم شنیدم دوباره ساب زنده شده. درسته رقیب آلمانیها نمیشه ولی آلمانیا تو ایمنی باید شاگردیشو بکنن. به امید زنده شدن فرغون سازای خودمون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرید

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام توی تصاویر خودروهای قدیمی ساب ،یکیش خیلی شبیه سمند حودمون بود نمیدونم خودروی ملی ما همون ساب بود یا یه مدل قدیمی فولکس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمادی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بدک نیست برندش را همه جا میبینی ولی ماشینش ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. salar

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    gheymat kheyli balast.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جلال

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    ساب بردن دوست داشتنیه
    از نظر ایمنی هم حرف نداره
    من این برند رو دوست داشتم خصوصا مدل 9_2X
    از همون قدیمها من از قیافه تو دل بروش خوشم می اومد
    خوشحالم که دو باره زنده شده
    امیدوارم پر فروش هم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلال

      ۱۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      سلام
      اصلاح میکنم :2_9

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. شهاب

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    کسی میدونه این تبلیغه ک تو تلویزیون میکنه چه ماشینیه؟
    آخرشم میگه تحت لیسانس ساب سوئد!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساب یکی از برندهای خوشنام تو کشورهای اروپای شمالی و امریکا بود ولی سیاستهای کاهش هزینه که شرکتهای امریکایی طی این ده سال در پیش گرفتن باعث شد که شرکت ساب به این روز دچار بشه . علت اصلی گرفتاری ساب رو در این منجلاب سیاستهای عدم سرمایه گذاری بر روی این برند توسط شرکت جنرال موتورز بود.
    اونی که گفته موتور رو به جنرال موتور پس بده بهتره بدونید موتورهای پنج سیلندری و چهار سیلندری جنرال موتورز نمونه ی توسعه یافته ی موتورهای ساب هست .پس از خریده شدن ساب توسط جنرال موتورز خودروهای ساب پلتفرمی برای موتورهای جنرال موتورز شدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    این که خودش مرده چه جوری برگشته؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا