سرمایه‌گذاری‌ روی سوپرماشین تمام‌الکتریکی ریماک

شرکت نوپای کروات با نام «ریماک اتومبیل»، شرکت کوچکی که پشت نمونه اولیه سوپرماشین تمام‌الکتریکی است، گام بلندی در تجاری کردن ایده‌های خود برداشته است. آن‌ها دو سرمایه‌گذار مهم برای این کار پیدا کرده‌اند که یکی اهل کلمبیاست و دیگری در هنگ‌کنگ زندگی می‌کند.

Rimac One
Rimac One

اولی، فرانک کانایت یه‌پس، مدیر یک مؤسسه اقتصادی در کرواسی است و به دنبال علاقه‌مندی خود در زمینه انرژی پاک در کنار اشتیاقش به خودروهای اسپرت است. کسی که اشتیاقش را به سوپرماشین‌ها کتمان نمی‌کند و همیشه فراری‌های اسپورت سوار می‌شود.


سرمایه‌گذار بعدی، یک شرکت فلز و معدن با نام «سینوکوپ ریسورسز» است که اعلام کرده ۱۰ درصد از شرکت ریماک اتومبیلی را به ارزش تقریبی ۵ میلیون یورو به علاوه ۲ میلیون یورو سهام بورس، خریداری خواهد کرد.

Rimac One Interior
Rimac One Interior

در نتیجه، این کمپانی به فکر توسعه خود افتاده و می‌خواهد تعداد کارکنان خود را دو برابر کند و تا پایان ۲۰۱۴، تعداد آن‌ها را به ۱۰۰ نفر برساند. البته هدف تنها کمک به پروژه سوپرماشین تمام‌الکتریکی نیست، بلکه ریماس در نظر دارد تا دوچرخه‌های الکتریکی نیز تولید کند و تحویل آن‌ها را نیز از همین امسال شروع کند. این دوچرخه‌ها گریپ G-12 نام خواهند داشت و هرکدام قیمتی برابر ۶۰۰۰ یورو خواهند داشت. به نظر می‌رسد که این شرکت نتواند در حال حاضر از عهده تمام سفارش‌ها برای این محصول برآید.


خودروی سوپراسپرت‌ ریماک ۱۰۸۸ اسب‌بخار قدرت دارد که برای آن شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیه و نهایت سرعت حدود ۳۰۵ کیلومتر برساعت را به ارمغان می آورد. باتری ها نیز می توانند با هر بار شارژ کامل تا 600 کیلومتر مسافت را البته در حالت عادی پشتیبانی نمایند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

29 دیدگاه

  1. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    واقعا اگه چنین چیزی باشه که عالیه ولی اینجا که چنین خبرایی نیست دوس دارم تا زنده هستم حذف شدن تعرفه گمرک و دادن دلار مبادله ای به هر کسی که میخاد خودرو وارد کنه رو با چشام ببینم چرا ما مردم نباید درخواست حذف تعرفه های ظالمانه و دریافت دلار مبادله ای رو بدیم و این دبیر انجمن گاری سازها اینقد درخواست گرون شدن بده تاجونش بالا بیاد

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . قبلا گفتم که امید جان . دبیر انجمن خودروسازان برشش از رئیس جمهور

      بیشتره . 9تا سمت داره . اینها میخوان ماشینارو گرون کنند که کسی

      ماشینارو نخره و ایرانخودرو و سایپا ورشکسته بشن . بعد خودش با دارودستش

      بیان این دوتا شرکت لگن سازو بخرن و ….. دیگه از فکرشون اگاه نیستم .

      […] حتی در ورزش هم دخالت میکنه و برش داره . دیگه بازش نمیکنم .

      فقط بگم که خیلی اشغاله . خیلی .

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        اما به اسم حمایت از ایرانخودرو و سایپا و ضررهاشون میخواد

        ماشینو گرون کنه . اما پشت این اقدام کثیفش ، یک اقدام کثیف تر

        خوابیده .

        پاسخ
        1. امید
          سوابق: (1324 دیدگاه) ,

          درود میلاد جان والا چی بگم اینا کلا مثل روباه مکار بودن ما هم پینوکیو

  2. خاوری
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    جدا از شباهت فوق العاده آشکارش به جگوار cx75دوس داشتنی و زیبا بلحاظ مهندسی هم گویا شباهت زیادی به اون مدل خاص داره مخصوصا که بلحاظ پیشرانه و سیستم هیبریدش
    البته خب جگوار یه چیز دیگه س ولی این ریماس رو هم چون سبزه لایک میزنم

    پاسخ
  3. کاظم قاقی
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    تعرفه ها باشن بهترن اینجوری سرمایه تو کشور باقی میمونه و ازتولید داخلی هم حمایت میشه.

    پاسخ
    1. امید
      سوابق: (1324 دیدگاه) ,

      بله همه دارن میبینن چقد داره از تولید حمایت میشه ولی فک کنم یکم زیادی داره حمایت میشه
      اینا عرضه ندارن یه خودرو بسازن با این گاری هاشون هم هوا رو الوده می کنن
      هم جون مردم به خطر می ندازن و هم سرمایشونو
      البته اگه مردم نخرن انشاالله نابود میشه این غده سرطانی
      با نبود این گاریها مشکل الودگی خیلی خیلی خیلی کم میشه مصرف سوخت شاید به یک سوم برسه و کلی پول بیشتر تو جیب دولت میمونه ما خودروهای هیبریدی داریم که 3تا4 لیتر در 100 کیلومتر میسوزونن ولی اینجا کمترین مصرف شاید 7 یا 8 لیتر برای پراید باشه که اونم تو شهر 10 اینا میسوزونه ببین چقد فرق داره این به نفع مردمه و همه

      پاسخ
  4. خودم
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    از ماشین الکتریکی متنفرم.ماشین باید بنزین باشه هم پر قدرته هم بی خرج در قبال الکتریکی.فعلا حرف اول سوخت از نظر قدرت رو بنزین میزنه پس حرفی نیست.
    از گاز سوز هم متنفرم.چون گاز خودش اصطلاک محسوب میشه.فقط فقط بنزین

    پاسخ
  5. مصطفی فقط MP4-12C
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    دیدمش گفتم جگواره دیدم نه نیست.خیلی شبیه مدلای کانسبت جگواره.

    پاسخ
  6. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    امیدوارم داستان اتومبیل های بنزین سوز به پایان برسه

    مطمئن هم هستم که تا 50 سال اینده مجبوریم که به سمت خودرو های الکتریکی بریم

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    وقتی نوجوون(تین!) بودم ازین ماشینا با طراحی رادیکال خیلی خوشم میومد ولی الان نه

    پاسخ
  8. نیهاش آنتونیو تابارز
    سوابق: (3134 دیدگاه) ,

    600 کیلومتر برای یه سوپرکار! به نظر من که خوبه.

    پاسخ
  9. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    هم قشنگه و هم موتور خوبی داره، یه عنوان اولین کارش خیلی خیلی خوبه، البته با این مشخصات یکمی از موتورای بنزینی تو این سطح ضعیف تره ولی این تکنولوژی هنوز جای پیشرفت داره، مطمئنا تا چند سال دیگه از موتورای بنزینی هم میزنن جلو

    پاسخ
  10. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    چراغای جلوش یه مقدار شبیه فراریه
    ولی به نظر من ماشینای اسپرت نباید تمام برقی باشن
    کسی که ماشین اسپرت سوار میشه دوست داره باهاش با سرعت بره و وقتی با اینا با سرعت بری سریع شارژ خالی می کنه که حداقل یه نصف روز برای شارژ کاملش وقت لازمه
    باید این ماشینا هیبریدی باشن تا هم مصرف کمی داشته باشن و هم به خاطر شارژ کردن موتور بنزینی مسافت بیشتری رو میره و هم اگه باتری های موتور برقی تموم شد بتونی از موتور بنزینی استفاده کنی
    به نظر من این ماشین با این که طراحی قشنگ و مشخصات فنی خوبی داره ولی چون اسپرته نمی تونه موفق باشه

    پاسخ
  11. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    یه مدت پیش داشتم تخته گازو نگاه می کردم
    یه تسلا آورده بودن که تمام برقی بود
    طبق ادعای کارخونه با شارژ کامل می تونست 350 کیلومتر راه بره شتابش هم 3.2 ثانیه بود ولی وقتی باهاش تخته گاز می رفتی 20 دقیقه بیش راه نمی رفت و کامل شارژش تموم می شد

    پاسخ
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    هر ماشین برقی ایی و هیبریدی خوب نیست . حتی برای خرید اینجور ماشینا هم

    باید رفت سراغ کارخانه های معروف .

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درسته میلاد جان، چون برای خرید این ماشینا هزینه خیلی زیادی میپردازی حتما باید از کارخونه ای که امتحان خودشو پس داده خرید، این جور ماشینا دیگه جای ریسک ندارن

      پاسخ
  13. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    مثل کارخانه های خودرو سازی ما مثل آدمی که در یک بیابان تاریک با یک فانوس قرار داره که حتی نمیدونه کدوم سمت باید بره و دلخوشیش اون پیت نفتیه که مدام تو مخزن فانوسش خالی میکنه

    پاسخ
  14. sajjad
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    شبیح مازراتی کواتروپرته شده قبلا از این که اسمشو بخونم فکر کردم مدل جدیدشه .واقعا که عالی شده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.