حادثه برای کونیگ‌زگ One:1 در نوربرگ‌رینگ

سه روز پیش طی حادثه‌ای در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان یک دستگاه کونیگ‌زگ One:1 که از نادرترین هایپرماشین‌های جهان به‌شمار می‌رود، به‌شدت صدمه دیده و طعمه شعله‌های آتش شد.

koenigsegg-one1-destroyed-in-brutal-nurburgring-crash-hypercar-caught-fire_1
کونیگ‌زگ اخیراً اعلام کرده بود که پس از لغو محدودیت‌های سرعتِ اعمال‌شده، برای ثبت یک رکورد جهانی جدید به جهنم سبز باز خواهد گشت. اما بخت با آن‌ها یار نبود و در جریان یکی از آزمایشات، One:1 دوست‌داشتنی دچار سانحه‌ای سهمگین شد و آسیب بسیار زیادی بدان وارد آمد.

koenigsegg-one1-destroyed-in-brutal-nurburgring-crash-hypercar-caught-fire_6
جزئیات حادثه خیلی واضح نیست اما نشانه‌های روی تیرک‌ها نشان می‌دهند که خودرو در قسمت Adeneuer Forst پیست در حال حرکت بوده که حین نزدیک شدن به یک پیچ راست‌گرد ترمزها قفل می‌کنند و موجب برخورد شاخ به شاخ آن به حفاظ و پرتاب به داخل چمن‌های مجاور می‌شوند. براساس مدارک، سانحه در سرعت بسیار بالایی رخ داده و بالافاصله پس از وقوع، قسمت عقب بدنه دچار حریق گشته؛ اما خوشبختانه زود خاموش شده است.

sb2_7746
این درحالی است که علی‌رغم صدمات سنگین خودرو، آسیب جدی به راننده وارد نشده و بعد از ظهر همان روز از بیمارستان مرخص شده است.

koenigsegg-confirms-rebuilding-one1-destroyed-in-nurburgring-crash-driver-safe-109563_1
متأسفانه این دومین دستگاه از مجموع 7 دستگاه One:1 تولید شده بود که با بدنه فیبر کربنی و خطوط طلایی‌رنگ اولین بار در فستیوال سرعت گودوود سال 2014 به نمایش عموم درآمد. مالک آن نیز گویا فردی ساکن کشور آلمان است.


البته این اولین بار نیست که یک کونیگ‌زگ در جریان دور آزمایشی در جهنم سبز تصادف می‌کند. سال 2014 همین اتفاق برای یک نمونه پروتوتایپ آگرا R رخ داد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

18 دیدگاه

  1. HAMID
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    کل داستان به کنار
    طرف ماشینش داغون شده خودش همون روز از بیمارستان مرخص شده(گرفتین چی میگم دیگه؟؟)

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      در هر صورت سایپا مطمئن. این وصله ها اصلآ به سایپا نمیچسبه. خ خ خ خ خ.

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    وقتی نمیتونی چرا میری توی پیست، البته این اتفاق ممکنه برای هر هایپر کاری اتفاق بیفته.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3726 دیدگاه) ,

      برای هر هایپرکاری نه. این سومین باره. کونیگزگ با رانندگی بینظیر استیگ هم از پیست تاپگیر خارج شده بود.
      چند وقت پیش در تاپیک “از مرغ یخزده تا سوپر کار” بود هم در مقایسه ی کونیگزگ با بوگاتی گفته بودم که استفاده از قدرت این اعجوبه خیلی سخت یا حتی محاله. حالا حرفم تا حدی اثبات شد من از بابت حادثه ای که اتفاق افتاده بسیار ناراحتم و از طرفی به خاطر سلامتی راننده خوشحال…
      تقصیر راننده نیست. نکته ی جالب اینه که کونیگزگ هیچ وقت خودش مستقیما ماشین هاشو در جهنم سبز تست نکرده. همیشه میگه “اگه کسی از مالکان حاضره ما کمک میکنیم”. یعنی ریسک یک و نیم میلیون (در مورد سی سی اکس )دلاری نمیکنه. در حالی که مثلا تمام مراحل زمان گیری و ثبت رکورد اونتادور اس وی توسط شرکت لامبورگینی و راننده ی رسمی لامبورگینی انجام شد. اونتادور رکورد 6:59:73 ثبت کرد. گویا یک هوراکان هم تست شده و رکورد مورد انتظار (زیر 7 دقیقه )بدست نیومده تا ببینیم سوپرلجرا چیکار میکنه
      اما در مورد کونیگزگ… کسی که ماشین 5 میلیون دلاری!!! که برای تست میبره هیچ چیزیو به شانس واگذار نمیکنه. مطمئن باشین بهترین راننده ی ممکن رو انتخاب کرده. چون قیمت این ماشین با یک خراش روی بدنه 1 میلیون دلار افت میکنه. و ثروتمند ترین افراد هم حاضر نیستند 4 میلیارد تومن ضرر کنن.

      این همون فرقیه که بین شرکت کهنه کاری مثل بوگاتی با زنوو وکونیگزگ وجود داره.
      ماشینایی مثل کونیگزگ فقط به قول دوستمون برای چشم در آوردن خوبن.
      همه چیز فقط به چهار تا عدد و رقم مثل شتاب و گشتاور و اسب بخار نیست. این عددا فقط خوبن که باهاشون حال کنی.
      کونیگزگ شاید در مسیر مستقیم اونم در درگ 500 متر یا 800 متر موفق باشه ولی بقیه ی اوقات نمیشه از قدرت و گشتاورش استفاده کرد.

      من از جاه طلبی و بلند پروازی و ابتکارات خارق العاده ی کریستین ون کونیگزگ خیلی خوشم میاد. در دوره ای از زندگیم این شخص الگوی من بود و الان هم خیلی دوستش دارم وامیدوارم موفق بشه. ولی از مقایسه هایی که بعضی دوستان بین کونیگزگ و بوگاتی میکنن ناراحت میشم. چند بار گفتم بازم میگم همه چیز فقط شتاب و رکورد پیست نیست. همه چیز فقط درگ نیست. هنر اینه که یک ماشین بتونه خودشو همه جا نشون بده. بتونه ادعا های کارخونه رو اثبات کنه. شخصی مثل جیمز می که راننده ی حرفی نیست بوگاتی رو به 414 و 408 کیلومتر رسوند.

      پاسخ
  3. فری
    سوابق: (242 دیدگاه) ,

    این هایپر کار ها ،اشتباه راننده رو نمیبخشن،فقط یه لحظه تصمیم غلط= پودر شدن ماشین

    پاسخ
  4. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    اخه با اگرا رفتی جهنم سبز چه غلطی کنی ……
    با اگرا باید تو شهر با سرعت 40 تا بری چشم دربیاری ……..

    پاسخ
  5. Vahid porsche
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    ای بابا انقد زور نزنید نمیتونید به پورشه برسید دیگه قبول کنید😂

    پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        جناب پاگانی
        بهترین رکورد ثبت شده در تاریخ پیست
        Nürburgring رو در سال ۱۹۸۳ پورشه با مدل افسانه ای 956 با زمان 6:11 به ثبت رسونده

        پاگانی فعلا باید بوق بزنه !!!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3726 دیدگاه) ,

          ببخشید اگه نظرم تکراری میشه. یک دفعه صفحه refresh شد و یک ساعت تایپ کردن من الکی بود.

          ملاک فقط لیست منتشر شده در اینترنته. شما اگه nurbergring times رو تایپ کنین میفهمین نه از پاگانی روولوسیون خبریه نه از 959. چون اون رکورد ها معلوم نیست تحت چه شرایطی ثبت شدن.
          از طرفی به نظر من خیلی خیلی عجیبه ماشینی که10-12 سال پیش پلتفرمش طراحی شده و در برنامه ی hyper5 کندترین زمان رو ثبت کرد با پورشه 918 که بهترین زمان رو داشت 0.5 دقیقه اختلاف داشته باشه.
          عمده ی موفقیت پاگانی تا سال 2008 بود چون پاگانی خیلی سبکتر از رقیباش بود ولی با استفاده ی گسترده از فیبر کربن در سایر هایپرکار ها این مزیتو از دست داد.
          از طرفی پاگانی به خاطر استفاده از گیربکس تک کلاچه شتاب خیلی خوبی نداره و در مقابل 918 با شتاب 2.5 ثانیه ای شتاب 3.2 داره و

      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3726 دیدگاه) ,

        حتی رکورد هوآیرا در پیست تاپ گیر هم به خاطر استفاده از لاستیک مخصوص مورد اطمینان نیست.

        پاسخ
  6. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    یا گاف از خودروسازی کوینخ زگ یا راننده دیگه
    البته چندوقت پیش هم همچین حادثه ای سرپیچ پیش اومده بود برای کوینخ زگ

    پاسخ
  7. سعید اسی
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    واقعا چه میشه گفت ..
    . ببین طرف همون روز مرخص شده ..
    ماشینش این شده اماوخودش همون روز مرخص شده … یه ایرانی رانا با موتور برقی ساخت نمیدونم کدوم سازمان گفت غیرمجاز همچین چیزی … واقعا رضوانی .. آرش … اینا مخ های ایرانن که دفتن تو خارج … حرومشون باشه ایران خودرو و سایپا گه پولای ایرانیا رو میخورن … حرومشون باشه

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      با پراید هم تصادف کنی همون روز سر از برزخ درمیاری

      پاسخ
  8. سلمان
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    کونیخ زگ به مراتب از نظر تکنولوژی و … از بوگاتی بهتره
    اینجا جای بحث نیست وگرنه واستون اثبات می کردم
    علت تصادف هم معلومه دیگه
    راننده هر چقدر هم حرفه ای باشه که معلوم حرفه ای نبوده! باید مدتی با اون ماشین تو پیست با سرعت کمتری رانندگی کنه تا قلق ماشین دستش بیاد
    کنترل کونیخ زگ خیلی سخته و تو تاپ گیر هم این موضوع رو گفتن
    حالا یه ***اومده فک کرده کشکه رفته ترکونده ماشین رو چ ربطی به کارخونه داره دیگه!

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
    احمدرضا خواجه زاده
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    فرض کنین با پراید برن جهنم سبز اتفاقاتی که میفته
    1به خاطر فشار زیاد به موتور آتش میگیره
    2 که نمیزاره اولی اتفاق بیفته اینه توی پیچ اول چپ میکنه و رانندش هم کشته میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.