سایر خودروهای آسیاییسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپایی

با دوام ترین خودروها در کلاس‌های مختلف

در مطالعات دوام خودرو در جی‌. دی. پاور، هر ساله خودروهایی با طول عمر ۳ سال از کلاس‌های مختلف بررسی می‌شوند. بر این اساس، خودروهای مختلف بر اساس میزان مشکلاتی که برای صاحب اصلی آن‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته ایجاد کرده‌اند، رتبه‌بندی می‌شوند. این مشکلات در ۲۲ گروه مختلف مشخص شده و بر اساس ایجاد مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه، ثبت می‌شوند (PP100). هر چه این مقدار، کمتر باشد، کیفیت بهتر خودرو را نشان می‌دهد. این پژوهش، از سازندگان خودروی سراسر دنیا برای رسیدن به نتایج خود، کمک گرفته است. در تحقیق امسال، خودروهای ساخت سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از نکات جالب نتایج تحقیق امسال، این است که خودروهای سال ۲۰۱۱ نسبت به سال ۲۰۱۰ (تحقیق سال گذشته) مشکلات بیشتری را برای صاحبان خود ایجاد کرده‌اند. مدل‌هایی که در ادامه مرور می‌شوند، خودروهایی هستند که بهترین عملکرد را در زمینه دوام در کلاس خود داشته‌اند. لیست به تفکیک کم‍پانی‌ها و بر اساس حروف الفبا، مرتب شده است.

آکورا RDX مدل ۲۰۱۱

2011 Acura RDX
۲۰۱۱ Acura RDX

آکورا RDX مدل ۲۰۱۱ نمره بهتری را نسبت به مرسدس‌بنز کلاس GLK مدل ۲۰۱۱ و ولوو XC60 داشته است؛ خودروهایی که به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم کلاس خودروهای CUV کامپکت پرمیوم قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۱، آکورا، هیچ تغییری در مدل RDX ایجاد نکرده بود. در این خودرو، موتور چهار سیلندر توربو شارژ و دیفرانسیل جلو به کار رفته و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ نیز به صورت یک آپشن، عرضه شده بود.

بیوک لاکرن ۲۰۱۱

2011 Buick Lucerne
۲۰۱۱ Buick Lucerne

در کلاس خودروهای بزرگ، عنوان با دوام‌ترین خودروی تولید ۲۰۱۱ به بیوک لاکرن رسیده است و مدل‌های تویوتا آوالون و فورد توروس به ترتیب دوم و سوم هستند. در آن سال، بیوک برای مدل لاکرن، سیستم پایداری را به صورت استاندارد عرضه کرد و سیستم‌های رادیویی جدید در آن به کار برد.

تویوتا کمری ۲۰۱۱

2011 Toyota Camry
۲۰۱۱ Toyota Camry

تویوتا کمری ۲۰۱۱، به همراه بیوک لاکراس و هوندا آکورد در بین بهترین خودروهای کلاس متوسط، از نظر دوام قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۱، تویوتا برای طراحی دوباره نسل جدید کمری آماده می‌شد و بنابراین تغییری در کمری ۲۰۱۱ انجام نداد.

تویوتا سیه‌نا ۲۰۱۱

2011 Toyota Sienna
۲۰۱۱ Toyota Sienna

تویوتا سیه‌نا ۲۰۱۱، بالاتر از هوندا اودیسه ۲۰۱۱ و کرایسلر تاون اند کانتری ۲۰۱۱، در صدر با دوام ترین خودروهای کلاس مینی‌ون ایستاد. سال ۲۰۱۱، مصادف با طراحی دوباره تویوتا سیه‌نا بود.

جی ام سی سیه‌را HD مدل ۲۰۱۱

2011 GMC Sierra HD
۲۰۱۱ GMC Sierra HD

جی ام سی سیه‌را HD مدل ۲۰۱۱، عملکردی بهتر از همتای خود، شورولت سیلورادو HD ۲۰۱۱ داشت و بهترین خودروی بادوام در کلاس پیکاپ‌های بزرگ، لقب گرفت. فورد سری F سوپر دیوتی ۲۰۱۱ نیز در جای سوم قرار گرفت. GMC تغییرات عمده‌ای را در سیه‌را HD ۲۰۱۱ به‌وجود آورده بود؛ یک شاسی جدید برای آن درنظر گرفته بود، پیشنهاد یک موتور جدید دیزل برای آن می‌داد، سیستم تعلیق را هوشمندانه‌تر کرده بود و خیلی تغییرات خوب دیگر.

جی ام سی سیه‌را LD مدل ۲۰۱۱

2011 GMC Sierra LD
۲۰۱۱ GMC Sierra LD

جی ام سی سیه‌را LD مدل ۲۰۱۱ در کلاس خودروهای پیکاپ سبک، عنوان با دوام‌ترین خودرو را به‌دست آورد. تویوتا تاندرا ۲۰۱۱ و شورولت آوالانچ ۲۰۱۱، خودروهایی بودند که در پشت‌سر سیه‌را LD قرار گرفتند. در آن سال، شورولت، سیه‌را LD را مجهز به نسخه جدید تکنولوژی OnStar کرده بود.

جی ام سی یوکون ۲۰۱۱

2011 GMC Yukon
۲۰۱۱ GMC Yukon

جی ام سی یوکون ۲۰۱۱، بالاتر از مدل‌های شورولت تاهو و تویوتا سکویا، در صدر خودروهای با دوام  کلاس CUV بزرگ ایستاد. در آن سال، یوکون شامل نسخه جدیدی از سیستم OnStar شده بود.

سایونxB  مدل ۲۰۱۱

2011 Scion xB
۲۰۱۱ Scion xB

سایون xB  ۲۰۱۱، در جایگاه اول خودروهای با دوام کلاس کامپکت چندمنظوره قرار گرفت و کیا سول ۲۰۱۱ و شورولت HHR در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در آن سال، سایون، طراحی xB را به‌روز کرده بود و تجهیزاتی برای راحتی بیشتر داخل کابین اضافه کرده بود. همچنین، سیستم توقف هوشمند، از شتاب‌گیری‌های ناگهانی خودرو، جلوگیری می‌کرد.

شورولت کامارو ۲۰۱۱

2011 Chevrolet Camaro
۲۰۱۱ Chevrolet Camaro

شورولت کامارو ۲۰۱۱ در صدر با دوام‌ترین خودروهای کلاس اسپورت متوسط تولید ۲۰۱۱ قرار گرفته است. این در حالی است که  فورد موستانگ ۲۰۱۱ و هیوندای جنسیس ۲۰۱۱ در جایگاه دوم و سوم، ‍پشت‌سر آن قرار گرفته‌اند. در آن سال، شورلت، نمونه کانورتیبل از کامارو را معرفی کرد. همچنین، قدرت موتور V6 اضافه شده بود و سرویس‌های OnStar به صورت استاندارد، عرضه شده‌ بودند.

شورولت ولت ۲۰۱۱

2011 Chevrolet Volt
۲۰۱۱ Chevrolet Volt

شورولت ولت ۲۰۱۱ بالاتر از تویوتا کرولا ۲۰۱۱ و هوندا سیویک ۲۰۱۱ در صدر با دوام‌ترین خودروهای کلاس کامپکت سال ۲۰۱۱ ایستاد. این اولین سال حضور شورولت ولت در بازار بود. در این‌ خودروهای چهار نفره الکتریکی، نیروی برق به کمک یک ژنراتور بنزینی، تأمین می‌شد و مشکلات رایج در محدودیت مسافت خودروهای الکتریکی را رفع می‌کرد.

کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱

2011 Cadillac DTS
۲۰۱۱ Cadillac DTS

کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱ و لکسوس LS مدل ۲۰۱۱، هر دو بالاتر از ب ام و سری ۷ که در جایگاه سوم قرار گرفته، به عنوان بادوام‌ترین خودروهای تولید ۲۰۱۱ در کلاس خودروهای بزرگ پرمیوم شناخته شدند. همچنین، صاحبان خودروهای کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱ و لکسوس LS مدل ۲۰۱۱، کمترین مشکلات را در بین‌ تمام خودروهای بررسی شده در این تحقیق، تجربه کرده‌اند.

کادیلاک اسکالاد ۲۰۱۱

2011 Cadillac Escalade
۲۰۱۱ Cadillac Escalade

کادیلاک اسکالاد ۲۰۱۱، مرسدس بنز کلاس GL ۲۰۱۱ و لینکولن نویگیتر ۲۰۱۱ به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم بادوام‌ترین خودروهای کلاس CUV بزرگ پرمیوم تولید شده در سال ۲۰۱۱ معرفی می‌شوند. در آن سال، سیستم راهبری اسکالاد، ارتقا یافت.

لکسوس ES مدل ۲۰۱۱

2011 Lexus ES
۲۰۱۱ Lexus ES

لکسوس ES مدل ۲۰۱۱، با دوام‌ترین خودرو در کلاس کامپکت پرمیوم شناخته شد و مدل‌های لینکولن MKZ و لکسوس IS در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در آن سال، لکسوس، تکنولوژی توقف هوشمند را به مدل ES اضافه کرد. در این سیستم از شتاب‌گیری‌های ناخواسته جلوگیری می‌شد.

لکسوس GS ۲۰۱۱

2011 Lexus GS
۲۰۱۱ Lexus GS

لکسوس GS ۲۰۱۱، بالاتر از مرسدس‌بنز کلاس E و لینکلولین MKS در رده نخست با دوام ترین خودروهای کلاس پرمیوم متوسط قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱، لکسوس، سیستم توقف هوشمند را همانند مدل ES، برای GS نیز به کار برده بود.

لکسوس LS مدل ۲۰۱۱

2011 Lexus LS
۲۰۱۱ Lexus LS

همان‌طور که در مورد کادیلاک DTS نیز گفته شد، لکسوس LS در کنار کادیلاک DTS در بالای جدول با دوام ترین خودروهای پرمیوم بزرگ، بالاتر از ب ام و سری ۷ ایستادند. این دو خودرو، کمترین مشکلات را برای صاحبان خود، در بین تمام خودروهای تولید ۲۰۱۱، ایجاد کرده بودند.

لکسوس RX ۲۰۱۱

2011 Lexus RX
۲۰۱۱ Lexus RX

بین خودروهای کراس‌آور پرمیوم متوسط سال ۲۰۱۱، این لکسوس RX بود که عنوان «با دوام ترین» را به خود گرفت. مدل‌ لکسوس GX  در رده دوم و مدل‌های آکورا MDX  و مرسدس‌بنز کلاس M، مشترکاً در رده سوم قرار گرفتند. لکسوس برای مدل RX خود نیز، سیستم توقف هوشمند را ارائه کرده بود.

مینی ‌کوپر ۲۰۱۱

2011 Mini Cooper
۲۰۱۱ Mini Cooper

مینی ‌کوپر ۲۰۱۱، بالاتر از فولکس‌واگن GTI مدل ۲۰۱۱ و سایون tC ۲۰۱۱ در صدر خودروهای کلاس اسپورت کامپکت قرار گرفت. در آن سال، مینی، تغییرات زیادی در کوپر ایجاد کرده بود؛ مواردی مانند رادیو‌های HD و ماهواره‌ای و سیستم فرمان بهینه. همچنین مهندسان این شرکت، قدرت مینی را نسبت به سال‌های گذشته، اندکی افزایش داده بودند.

هوندا CR-V مدل ۲۰۱۱

2011 Honda CR-V
۲۰۱۱ Honda CR-V

هوندا CR-V مدل ۲۰۱۱، خودرویی بود که به عنوان با دوام ترین خودروی تولید ۲۰۱۱ در کلاس CUV کامپکت شناخته شد. تویوتا FJ کروزر و تویوتا RAV4 دیگر کراس‌آورهایی بودند که در بین بادوام‌ترین‌هایی این کلاس حضور داشتند. در سال ۲۰۱۱، تریم جدید SE به خط تولید هوندا اضافه شد و هوندا در حال آماده‌سازی برای طراحی دوباره CR-V برای سال ۲۰۱۲ بود.

هوندا کراس‌تور ۲۰۱۱

2011 Honda Crosstour
۲۰۱۱ Honda Crosstour

هوندا کراس‌تور در بین خودروهای CUV متوسط تولید ۲۰۱۱، بالاتر از تویوتا فور رانر و نیسان مورانو، در صدر ایستاد. در این سال، هوندا بر روی مصرف سوخت کراس‌تور کار کرده بوده و استفاده از سیستم تنظیم هوا را آسان‌تر کرده بود.

هوندا المنت ۲۰۱۱

2011 Honda Element
۲۰۱۱ Honda Element

هوندا المنت ۲۰۱۱، بالاتر از جیپ پاتریوت ۲۰۱۱ و کیا اسپورتیج ۲۰۱۱، به عنوان با دوام ترین خودروی کراس‌آور ساب‌کامپکت شناخته شد. البته دو مدل دیگر، فاصله بسیار نزدیکی تا کسب این عنوان داشتند. سال ۲۰۱۱، آخرین سالی بود که هوندا المنت به فروش می‌رسید.

هوندا فیت ۲۰۱۱

2011 Honda Fit
۲۰۱۱ Honda Fit

هوندا فیت، کیا ریو و نیسان ورسا، به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم با دوام‌ ترین خودروهای کلاس ساب-کامپکت تولید ۲۰۱۱ قرار گرفتند. در آن سال، هوندا، تجهیزات جدیدی مانند سیستم پایدار، پورت USB، سیستم ورود بدون کلید و سیستم کنترل حرکت را به صورت استاندارد در هوندا فیت ارائه کرد.

هوندا ریج‌لاین ۲۰۱۱

2011 Honda Ridgeline
۲۰۱۱ Honda Ridgeline

هوندا ریج‌لاین ۲۰۱۱، در زمینه دوام عملکردی بهتر از فورد رنجر ۲۰۱۱ و جی ام سی کانیون ۲۰۱۱ داشت و در رده نخست خودروهای پیکاپ‌های متوسط قرار گرفت. هوندا در سال ۲۰۱۱، هیچ‌گونه تغییری در ریج‌لاین ایجاد نکرده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰۰ دیدگاه‌ها

  1. توفیقی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    فقط لکسوس
    با دوامترین کم خرج ترین زیباترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا 2272

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      فقط لکسس و تویوتا

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. matin

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      لکسوس فوق العاده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      تویوتا و زیر مجموعه اش لکسس تقریبا تو همه ی بخش ها رتبه آورده بودن ! باز هم ایمان نیاوردید؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (433 ديدگاه)

        ……….. وای چقدر خوشحال شدم.
        .
        .
        حالا نمیدونم اونایی که میگفتن کمری و تویوتا های جدید اصلا کیفیت ندارن، بدردنخورن ، مثل قبل نیستن یا…. کجا هستن؟
        .
        .
        تویوتا چرا با این همه فراخوان بازهم بهترین کیفیت رو داره و جز با دوام ترین برند های دنیاست؟
        .
        .
        کجا هستن اونایی که با من مخالفت کردن موقعی که گفتم این فراخوان ها به قول معروف روانی و ظاهری هستن و احتمال این اشتباه 1 به 100000 هست؟
        .
        .
        فقط ژاپن
        زنده باد تویوتا
        زنده باد لکسوس
        زنده باد نیسان
        زنده باد هوندا
        زنده باد
        (حرفی از المان نزدم، حلا نیاین به من گیر بدین که گفتی ژاپن و تویوتا بهتر از بنز هست یا نمیدونم از این حرفا.)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . امین جان المانیها یخورده خرجشون بالاتره ، چون

          تکنولوژیشون بالتره . چون برای اولین بار سیستم هارو در

          ماشینهاشون استفاده میکنند .

          خودت انصاف داشته باش .

          کاری به نشریات ندارم .

          تو خود همین پدال ، در ماه چنتا خبر از بنز و ب ام و

          و ائودی فولکس میبینی و از تویوتا و لکسس و اکورا و

          اینفینیتی میبینی ؟؟؟

          چه در تکنولوژی . چه در نواوری . و …..

          المان پیشتاز تکنولوژی و نواوری هست .

          صحت این موضوع رو نمیدونم ، ولی جایی خوندم که لکسس

          LS از فنرهای میباخ استفاده میکنه .

          همون نیسان بیش از 50 درصد سهامش دست رنو است .

          اینفینیتی هم که از بعضی پلت فرم های بنز استفاده

          میکنه . بازم بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          میلاد میخوام خفت کنم ولی دلم نمیاد. :-P

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          میلاد میذاری این دهن صاحب مرده ما بسته بمونه یا نه؟ مشکل علمی داره کامنتت. :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. amin

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (20 ديدگاه)

          توچرا ذوق میکنی.نمیری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Saied

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1262 ديدگاه)

          به این حرفا میگن توجیح که المان ……

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          ببینم زمان شاه ، این المانی ها و فرانسوی ها و

          امریکایی ها بودند که در ایران مدرسه ی های فنی و حرفه

          ای ساختند . ژاپن هم ساخت ؟؟؟؟ ژاپن هم صنعت داشت ؟؟؟

          در سال 1910 موتوری طراحی کرد ، که در هر سیلندر 4

          سوپاپ داشت . همون تکنولوژی ای که الان لکسس در

          موتورهاش داره . 103 سال پیش . شماها 103 سال پیش

          کجا بودید ؟؟؟

          ژاپنی ها داشتند ((( تا تاشی توشه ))) بازی میکردند .

          در دهه ی 50 انژکتور را داخل خود محفظه ی سیلندر کار

          گذاشت . یعنی انژکتور مستقیم . همونی که لکسس داره

          الان تو موتورهاش استفاده میکنه . ژاپن تکنولوژی ساخت

          موتور 12 سیلندر داره ؟؟؟ اونم اقتصادی ؟؟؟؟

          من دوست دارم چنتا از تکنولوژی روز دنیا رو نام ببری

          که لکسس تحقیقاتشو انجام داده و به ثبت رسونده .

          بگوووووووو .

          صنعت خودروی ژاپن اینجوری شکل گرفته :

          پایه گذار تویوتا : بچه ها میگن المان و امریکا یک

          چیزی ساختن ، خود به خود حرکت میکنه . میگن موتور

          داره . ما هم باید کپی کنیم . ما هم باید بسازیم .

          صنعت خودروی ژاپن اینجوری بوده . جمعش کن بابا .

          بنز و فورد ، به گردن خودروسازی حقف دارند .

          دنیا به اینها تعظیم میکنه . کجای کاری . من این

          امارا قبول ندارم . همونطور که اگر عکس این امار بود

          ، تو و ژاپنی ها قبول نداشتید .

          خودت بگو چرا هرکسی میخواد پز بده یا خالی ببنده که

          ماشین چی داره میگه بنز داریم ؟؟؟

          چرا همیشه تو اکثر تبلیغات از بنز استفاده میکنند ؟؟؟

          چرا بیشتر کشور ها برای سرانشون از المانیها ماشین

          میگیرند ؟؟؟ که به قول تو هزینش بالاتره و پول برندشو

          میگیره ؟؟؟ حتی کشور های افریقایی .

          چرا جوایز پاساژ ها و شرکتهای بزرگ ، بیشتر محصولات

          پورشه و بنز و ب ام و است ؟؟؟

          چرا لکسس نیست ؟؟؟؟

          چون لکسس سابقه ای نداره ؟؟؟

          چرا با اینکه ایرتویا خدمات بهتری تو ایران میده

          نسبت به ستاره ی ایران ، مردم بیشتر بنز میخرند ؟؟؟

          چرا لکسس یک صدم فروش بنز و در ایران نداره ؟؟؟

          چون تازه کاره . چون مردم ایران قبولش ندارند .

          چون صنعت خودرو دست المانه . شماها جز کپی کاری

          کار دیگری بلد نیستید !!!!

          همون لکسس یک صدم تکنولوژی میباخ و رولز رویس و

          و بنتلی نداره .

          چرا پاپ فقط از بنز استفاده میکنه ؟؟؟

          چرا خود المان برای تاکسی هاش از بنز استفاده میکنه ؟

          مگه نمیتونه برای خرج کمتر از فولکس جتا و پاسات

          استفاده کنه ؟؟؟ یا اشکودا . یا حتی اپل .

          احتمال میدم جوون باشی و در حد سن و سال خودم .

          دیدی میخوان کیفیت بالای یک جنسو مثال بزنند یا بزرگ

          کنند از بنز استفاده میکنند ؟؟؟

          مثال :

          طرف کارش درسته در حد بنز .

          کیفیت داره در حد بنز و …..

          مردونه بگو . تا به حال این جملات و با لکسس شنیدی ؟؟؟

          انتخاب خودروی 2013 در دیترویت . این نشون میده که

          مجله ماشین در این تست هیچ نقشی نداشته و فقط ترجمه

          شده !!!!

          ((( صفحه ی 18 : مرسدس بنز SLS سری مشکی ، یک خودروی

          از هر نظر جذاب ، چابک و دوست داشتنی است ، مضافا به

          اینکه هرجا که حضور داشته باشد ، نظر همگان را به

          خود جلب میکند . ولی تنها عاملی که مانع از ان شد که

          به رتبه ی اول دست پیدا کند ، قیمت بالا بود .

          بنابراین با کسب رتبه نایب قهرمانی ، به کار خود

          خاتمه داد .درنهایت قهرمان این رقابت ها شورولت کوروت

          بود و برنده شدن ان برای اولین بار ، به دلیل اصلاحات

          زیادی بود که در ان نسبت به مدل های سالهای قبل به

          انجام رسیده بود . ))) پس ژاپن کو ؟؟؟

          چرا شرکت های بزرگ بیشتر با المانیها کار میکنند ؟؟؟

          چرا دوکاتی میخواد موتورشو تقویت کنه میاد سراغ

          amg ؟؟؟؟ چرا شرکت سیگارت ریسینگ که یک قایق ساز هست

          میاد برای تقویت موتورهاش از شرکت amg کمک میگیره ؟؟؟

          چرا از ژاپن کمک نگرفت ؟؟؟ مگه کیفیتش بالاتر نیست ؟؟؟

          مگه خرجشون کمتر نیست ؟؟؟

          چرا بیشتر تیونر ها روی محصولات المان و امریکا کار

          میکنند ؟؟؟ چرا کسی زیاد سراغ لکسس نمیره ؟؟؟؟

          کدام شرکت المانی رو محصولات ژاپن کار مکینه ؟؟

          ولی ژاپن رو محصولات المان کار میکنه . شرکت والد .

          ژاپن بهتره بره همون چرخ خیاطی بسازه .

          این نشون میده المان تو همه زمینه ها سر رشته داره .

          تویوتا بلده رو هلیکوپتر هم کار کنه ؟؟؟

          رو قایق چی ؟؟؟

          بلده کامیون همه جارو بسازه ؟؟؟؟

          اصلا بلده کامیون بسازه ؟؟؟ یا مقداری از سهام فوسوی

          ژاپن هم در اختیار بنزه ؟؟؟

          بلده چرخ بنز یونیماگ رو بسازه ؟؟؟ خود یونیماگ

          پیشکش .

          اینم از صنعت کامیون امریکا :

          مرسدس بنز سهام کامل شرکتهای دیترویت دیزل ، وسترن

          استار ، توماس ، فریتلاینر و اوریون را ، که همگی در

          تولید موتور دیزل و کامیون و اتوبوس فعالیت دارند در

          تملک دارد. دایملر از طریق شرکت اسمارت سهم کمی از

          تسلای امریکا را خریده و در حال تحقیق در زمینه

          خودروهای الکتریکی با تسلای امریکا است .

          تکنولوژی بنز در رگ اون شرکتهای امریکایی جاریست .

          بازم برات بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          برو جوجه ای هنوز !!!!!!!!!!!!!!!!

          قدمت کارخونت چقدره ؟؟؟ 100 سال میشه ؟؟؟

          قدمت برند لکسس چقدره ؟؟؟؟

          همون بنز های 190 E که قبل ها دست پلیس بود از قدمت

          برند لکسس بیشتره . چه برسه به نسل های قبلی E کلاس

          و سرور دنیا : بنز S کلاس .

          برای خوار کردن صنعت ژاپن همین بس که تا چند سال پیش

          از سیستم تعلیق شمشی ( فنر تخت ) استفاده میکرد .

          الان هم در مدل هایلوکس استفاده میکنه .

          ترمز عقب های کاسه ایی .

          بنز چی ؟؟؟ مدلهای بنز 190 دیزل قدیمی علاوه بر

          دیفرانسیل 3 تکه از ترمزهای دیسکی در چرخ های عقب

          استفاده میکرد . تویوتا چی ؟؟؟ داشت با دیفرانسیل یک

          تکه و ترمز عقب دیسکی سر میکرد . بازی میکرد .

          چرا استون مارتین با بنز قرارداد میبنده تا از

          موتورهای بنز استفاده کنه ؟؟؟؟ چرا پاگانی زوندا

          از موتور های 12 سیلندر بنز با تقویت AMG استفاده

          میکنه ؟؟؟ژاپن نداره ؟؟؟ معلومه . جوجست پیش المان

          ؟؟؟
          چرا لوازم خانگیه ژاپن علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب ،

          زیاد وارد نمیشه ؟؟؟ اصلا کسی تمایل نداره بره دنبال

          نمایندگیش ؟؟؟

          همینطور لوارم اشپز خانه .

          اگر بخوام که میتونم تو صنعت لوازم خانگی هم باهات

          بحث کنم . چون تجربه ی فروش و استفاده ی برندهایی

          چون :

          زیلیت . لایف هایت . فیسلر . WMF . اوشنباخ . روزنتال

          . هایلو . امزا و برندس و ناخمن و ……. داشتم .

          بازم بگم ؟؟؟

          بسه دیگه خسته شدم . ……….

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      حالا قبول کنین که بنز و بی ام و با بهترین کیفیتاشون استهلاک بالایی دارن. و همین دلیل شده تا جز با دوام ترین خودرو های دنیا نباشن.
      .
      .
      کم خرج ترین و کم استهلاک ترین ماشین های دنیا در دست ژاپن هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاروو

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        این همه ماشین امریکایی رو نمیگی چسبیدی به ژاپن ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          من نسبت امریکایی ها خنثی هستم. بحثی هم که الان هست بین ژاپن و المان هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علي اقا

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (81 ديدگاه)

        منم از چند نفر مطلع پرسیدم گفتن بی ام و استهلاک بالایی داره و مالک حسابی تو خرج میوفته. راسته؟؟
        اقایون عشق المان پاسخگو باشن :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رهگذر

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (41 ديدگاه)

          نه حداقل مدلهای دهه نودش فوق العاده سگ جونه سگ جون میگم سگ جون میشنوی باید باهاش مسافرت بری من رفتم رودسر رودسر به اردبیل اردبیل دشت مغان تا مرز دره حیران حتی انزلی هم رفتمالبته اینا به ترتیب جاهایی رفتم نوشته نشده تابستون تو سراب 120 تا رفتم رو برجستگی های خودجوش اسفالت سرم به سقف خوردتازه کمربند بسته بودم ماشین هیچ مرگیش نشد در ضمن تو مغان تابستون کم ماشین داغ کرده دیده نمیشه ولی بی ام و فقط بنزین میریختم و حرکت البته بگم یه کولر خشک و خالی هم نداشت ولی فوق العاده ماشین راحتی بود داشبورد سادش با پرخشی که سمت راننده داشت فوق العاده زیبا و بود دسترسی به شاسی ها راحت صندلی عالی فرمون رله ترمز هم خوب خلاصه مرگ نداشت حیف واسه خودم نبود حالا هر چی میگردم اصلا نیست چون کلا تعداد کمی وارد ایران شده بود که بیشترش دست نیروهای نظامی (سپاه) بود و عده کمی شانس رانندگی باهاش رو داشتند

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. meysam

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (52 ديدگاه)

        درسته که ماشینای آلمانی استهلاک بالاتری نسبت به ژاپنی دارن ولی به این نکته هم توجه کنین که در اونور آب فرهنگ رانندگی، کیفیت سوخت، استاندارد راهها، نوع استفاده از ماشین و کارکرد متوسط ماشین در یک سال و … به شدت با ایران فرق داره که این موارد هم به شدت در استهلاک ماشین تآثیر داره. وقتی شما در کشوری زندگی کنین که همه این موارد در اونجا لحاظ شده باشه مثلا آلمان، آمریکا و … عملا ماشین در طول عمر خود به خرج زیادی نمیافته و ماشین آلمانی هم در عوض اون اضافه خرج، لذت رانندگی، هندلینگ عالی حتی طراحی عالی و کلی امکانات دیگه میده که به هیچ عنوان تو ماشینای ژاپنی، کره ای، و حتی در خیلی موارد آمریکایی با وجود همه پیشرفتهاشون نمیبینی.در ضمن موتورهای با سوخت فسیلی تقریبا به آخر خط رسیدن و در آینده نیروی الکتریکی به احتمال زیاد در همه ماشینا فراگیر میشه( از همین الان شواهد نشون میدن) پس استهلاک موتور اهمیتشو به میزان زیادی از دست میده و چیزی که باقی میمونه، طراحی و لذته و آسایش و تکنولوژیه و یه سری چیزای خورده ریز که انصافا آلمان تو این موارد حرف اول رو میزنه. ولی انصافا ژاپنیها هم وحشتناک دارن پیشرفت میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . البته میثم جان تو ایران بیشتر ایجوریه .

          الان بنز S کلاس قینتش 1580000000 میلیونه . واقعا

          نمیرزه . طرف قیمتشو میبره بالا چون اسمش بنزه . لوازم

          یدکیشو گرون میفروشه چون بنزه . تازه با این حال ،

          مردم بیشتر از لکسس میخرنش . خداییش با عقل جور در

          میاد که بنز C200 از لکسس ES250 گرون تر باشه ؟؟؟

          در ضمن این برای زمانی بود که تویوتا برند لکسس

          نداشت . یعنی زمان شاه . خب معلومه اونموقع بنز خرجش

          بیشتر از تویوتا بوده . چون اصلا قابل مقایسه نبودند

          و نیستند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. meysam

          ۱ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          حدود 4 یا 5 سال پیش در یکی از شهرهای کوچک اطراف اصفهان یک بنز 190 دیزلی زمان ناصرالدین شاه قاجار سوار شدم. اولش خیلی تو ذوقم خورد که این چیه دیگه، بعد یه عمری رفتیم طرف رو ببینیم ببین با چی مارو میبره میگردونه. اما بعد از اینکه سوار شدیم(قبلش سوار هیچ بنزی نشده بودم) از مسیرهای خاکی که میرفت واقعا تعجب کردم از فنربندی فوق العاده نرمش. واقعا 10 سرو گردن از سمند و پژو بالاتر بود اینو جدی میگم.وقتی تو چاله چوله و دست انداز میرفت تنها احساسی که بهم دست میداد این بود کا انگار ماشین داره رو موج دریا راه میره چون اصلا خبری از تکون نبود فقط خیلی نرم بالا و پایین میرفت. باور کنین دوست نداشتم از خاکی بریم تو جاده آسفالت. من به شخصه حاضرم پول بیشتری برای استهلاک ماشین خرج کنم اما آلمانی سوار شم چون یه چیز دیگس. در ضمن فکر کنم کسی که بنز میخره زیاد به استهلاکش فکر نمی کنه. در واقع کسی که بنز سوار میشه در جایگاهی است که دغدغه مالی نداره و به استهلاک اصلا فکر نمیکنه و بر عکس کسی که مثلا تویوتا سوار میشه کم استهلاک بودن براش اولویت اوله و بعد چیزای دیگه. خلاصه اینکه ماشین آلمانی برای قشر مرفه ساخته شده که تعدادشون کمه اما ژاپنی برای عوام ساخته میشه که تعدادشون زیاده. البته نخواستم به نظر کسی توهین کنم. فقط نظرم رو گفتم. اگر باعث ناراحتی کسی به خصوص دوستداران ژاپنی شدم معذرت میخام. در ضمن من خودم سوبارو و میتسوبیشی رو خیلی دوست دارم. اما همیشه به آلمانی فکر میکنم تا بهش برسم . به امید روزی که هممون بتونیم اونی رو که دوست داریم سوار شیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. فرید

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به به به به به به…ای جووووووووووووونم….باز لکسوس یه خار شد رفت تو چش این عشق بنز و ب ام و …ای جونم….بابا یه دونه بنز و ب ام و نیست…آخه من نمیدونم چرا باز میگید بنز…چطور روتون میشه سرتون رو بگیرین بالا آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      فقققققققققققققققققققط لکسوس…فقط تویوتا….باز بیاین بگین بنز…کی میخواین این حقیقت رو قبول کنین که لکسوس از بنز بهتره آخه…۴ مدل لکسوس تو آمار بالا هست…ای ججوووووووووووووووووونم عاشقتم لکسوس که همه جا پرچم لکسوس رو میکوبونی تو سر این بنز و ب ام و […]…عاشقتم لکسوس….عاشقتماااااااااااااااااااااااااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    عالی بود .

    ممنون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    وقتى که AMG قایق مى سازد

    «مجله ماشین» – کمپانى قایق سازى cigarette racing در اخرین محصول خود به سراغ amg رفته تا در کنار هم یکى از سریع ترین قایق هاى جهان را بسازند.

    به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، amg ماه پیش در نمایشگاه لس آنجلس از کانسپت زیباى خود با نام vision gran turismo رونمایى کرد تا به همگان ثابت کند که در کانسپت سازى هم حرف اول را مى زند. این خودرو نه تنها ماشین بازها را عاشق خود کرد بلکه توانست قلب قایق سازانى مانند سیگارت ریسینگ را هم بدست آورد. حال این کمپانى که مثل فرارى قایق ها مى ماند از amg کمک خواسته تا قایقى با الهام از این خودرو بسازد و حالا خبر رسیده که ساخت این قایق تمام شده و آماده رونمایى در نمایشگاه قایق ها در میامى شده است. در کابین این قایق که amg آنرا طراحى کرده، حرف اول را فیبرکربن مى زند سپس چهار عدد صفحه نمایش با رزولیشن بالا و همچنین آخرین سیستم صوتى تصویرى و ردیابى خودنمایى مى کنند. براى پیشرانه این قایق دو عدد موتور 9 لیترى v8 در نظر گرفته شده که در مجموع مقدار باورنکردنى 1650 اسب بخار قدرت تولید مى کنند که نتیجه این همه قدرت، رسیدن به سرعت 230 کیلومتر در ساعت برروى آب است. براى این قایق قیمتى معادل 1.5 میلیون دلار تایین شده است.

    ایران و المان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      رونمایی رسمی از نسخه ارتقا یافته کلاس Gتوسط براباس

      براباس – تیونر اختصاصی محصولات مرسدس بنز – به تازگی آخرین دستاورد خود ، نسخه ارتقا یافته خودروی سه در کلاس g را رونمایی کرد.

      طبق اعلام این شرکت تیونینگ آلمانی مرسدس – بنز ارتقا یافته g500 swb 6.1 widestar دارای ویژگی های جدید است که آن را از نسخه پایه متمایز می کند. این خودرو یکی از معدود محصولاتی از مرسدس – بنز است که با فاصله کم محورها عرضه می شود. نسخه قابل تولید این خودرو که g500 ba3 نام دارد ، دارای رینگ های 22 اینچی نه پره می باشد.

      مرسدس – بنز کلاس g ارتقا یافته سه در دارای بسته افزایشی بدنه با نام widestar است که به آن ظاهری هجومی تر می دهد. این طرح هجومی به همراه رنگ سیاه بدنه و روکش های مشکی چرم صندلی ها تکمیل می شود. هنوز درباره نوع موتور نصب شده برروی این خودرو اطلاعات قابل استنادی در دست نداریم اما گمان می کنیم ظرفیت موتور آن از 5.5 لیتر به 6.1 لیتر افزایش پیدا کرده است که در صورت صحت چنین امری شاهد افزایش قابل توجه قدرت خودرو خواهیم بود.

      متاسفانه در حال حاضر جزئیات چندانی درباره خودروی فوق در دسترس نیست و بایستی منتظر ارائه جزئیات بیشتر درباره آن از سوی شرکت براباس باشیم.

      ایران و المان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        ورود کوپه جدید فولکس واگن به بازار

        مجله ماشین – فولکس واگن، از ورود نسخه به روز شده کوپه دیفرانسیل جلو «شیراکو» در تابستان امسال خبر داد و اعلام کرد، آن را ماه آینده در نمایشگاه «ژنو» در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

        تغییراتی که در این کوپه 6 ساله اعمال شده، شامل بدنه، کابین و پیشرانه بوده و به صورت کلی، مواردی به شرح ذیل را در بر می گیرد:
        – سپرهای جدید به همراه دیفیوزر مشکی رنگ عقب
        – تغییر فرم جلوپنجره
        – در نظر گرفتن چراغ های زنون با گرافیک جدید
        – تغییر طرح لامپ های led عقب
        – تغییر در مکانیزم نحوه باز شدن درب صندوق عقب که با حرکت دادن لوگوی vw انجام می شود (مانند ب ام و m135i)
        – رینگ های جدید 17، 18 یا 19 اینچی
        – تغییر در طراحی پنل داشبورد راننده و. . .
        به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، پیشرانه شیراکو، نسخه به روز شده ea888 و از نوع 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر خطی بوده که با 3 تعریف قدرت متفاوت 177، 217 یا 276 اسب بخار ارائه میشود. البته امکان سفارش پیشرانه دیزلی 2 لیتری 4 سیلندر خطی با سامانه سوخت رسانی ریل مشترک و تعریف قدرت 148 یا 181 اسب بخار نیز برای این کوپه جذاب وجود دارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را گیربکس 6 سرعته معمولی یا 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه (به صورت سفارشی) بر عهده دارند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          به نقل از سایت CAR.IR ( پدال ) :

          مدیران بوگاتی به مجله اقتصادی بلومبرگ گفته‌اند تا زمانی که همه مدل‌های ویرون موجود در کارخانه فروخته نشود از مدل جدید خبری نیست.

          این کارخانه فرانسوی ۳۰۰ ویرون معمولی و ۱۵۹ ویرون ویژه ساخته است. ویرون‌های کوپه همه فروش رفته اما ۴۰ ویرون کانورتبل هنوز برای فروش باقی مانده است.

          برای یافتن خریدار برای سوپرکارهای باقی مانده، بوگاتی چهار برنامه تبلیغاتی در آمریکا برگزار کرده است. بوگاتی تا ۲۵خریدار که قدرت خرید ویرون را داشته باشند به این برنامه‌ها دعوت می‌شوند تا از نزدیک رانندگی با ویرون ۱۲۰۰ اسب بخاری گرند اسپورت ویتس را در پیست تجربه کنند.

          بازاریابی برای سازندگان سوپرکار چندان معمول نیست. هم مک‌لارن پی۱ و هم فراری لافراری همگی پیش از آنکه اولین مدلشان ساخته شود پیش فروش شده‌اند.

          مدیران بوگاتی می‌گویند تا ویرون‌های باقیمانده را نفروشند مدل جدیدی عرضه نخواهند کرد. پیش بینی آنها این است که تا دوازده ماه آینده برای ۴۰ ماشین باقیمانده خریدار پیدا شود اما احتمال داده می‌شود خبر مدل جدید تا یکی دو سال دیگر اعلام نشود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. 50-GTR

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (493 ديدگاه)

          تو هم تا میبینی پست به نفعت نیست بیا اخبار آلمانو بگو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          برا چی به نفعه من نباشه .

          اولا که این خودروها برای سال 2011 است .

          من که اینو قبول دارم .

          ولی این شماها هستید که میگفتید : چون فولکس واگن

          خودروی سال 2013 اروپا شده ، ما قبول نداریم . پارتی

          بازی شده .

          اقا زیگما کی بود میگفت من یورو ان کپ رو قبول ندارم .

          همش پارتی بازیه !!!!!!!!!!!!!!!

          پس منم میگم تو امار دست بردن . خوبه ؟؟؟

          در صورتی که امروز دنبال یک مطلبی در سایت عصر خودرو

          بودم ، دیدم قابل اتکا ترین برند در سال 2011 اکورا

          بوده و بعدش بنز . به محض اینکه پیدا کردم میذارم .

          در ضمن من بحث و منحرف نکردم . تو پست بنز هم

          ازین اخبار گذاشته بودم . به پدال گفتم ،

          نذاشت ، من گذاشتم .

          ایران و المان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. رضا 2272

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (186 ديدگاه)

          آقا میلاد یه ذره جو نمیدی جدیدن؟ زیر هر خبر 200تا کامنت میذاری، هر کدوم حداقل 20 خط :|
          یه جوری از آلمان طرفداری میکنی انگار اونجا به دنیا اومدی یا از طرفداری یه سودی بهت میرسه!
          من عاشق آلمان و باواریا و مونیخم. 2 سال اونجا بودم، عاشق vw و audi ام اما تو دیگه یه جور قضیه رو جدی گرفتی انگار نصف سهام خودروسازی آلمان مال خودته!
          قبلا میومدم تو پدال قسمت نظرا، همیشه از علمت استفاده می کردم و کلی اطلاعات مفید میدادی، اما حالا..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. زیگما

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          در واقع این پاسخ من به اون کسایی بود که در مورد خودروی سال امریکا ،همون حرف رو زدن! یادته که؟؟یادته چی میگفتن؟
          من هم برای در آورددن لجشون اون حرفو زدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Saied

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1262 ديدگاه)

          میلاد شورشو در اوردی!!!! بابا ماشین الممانی واسه پولدار هاست! ماشین ژاپنی واسه اقایون باکلاس اقتصادی! این کار قابل انکار نیست! تو همین ایران خودمون وقتی یک میلیارد و پانصد میلیون میدی به اس مدل ٢٠١۴. اگه یه دور باهاش بزنی، بد بخای بفروشی سیصد میلیون ضرر میکنی!!!! ولی لکسوس نسبت به بنز اینجور نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. 50-GTR

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (493 ديدگاه)

      اینایی که گفتی اضلا چه ربطی به این پست داشت؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        اینا رو به این خاطر گذاشت تا بحث رو منحرف کنه و کسی در مورد ضعف آلمانی ها در این بررسی حرفی نزنه! میلاد ها ها ها ها ها ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        قابل اتکا ترین خودرو در سه سال گذشته
        عصرخودرو: آمارها نشان می دهد که قابلیت اتکا و اطمینان به خودرو برای اولین بار در 15 سال گذشته روند نزولی داشته است. با این حال قابل اتکاترین خودرو برای سومین سال متوالی برند لکسوس تویوتا بوده است.

        به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مؤسسه تحقیقاتی جی.دی. پاور، داده ها نشان می دهند که تعداد مشکلات و خرابی به ازای هر 100 خودرو برای اولین بار در 15 سال گذشته افزایش یافته است. یکی از آمارهای بسیار مهمی که این مؤسسه تحقیقاتی سالانه منتشر می کند نتایج نظرسنجیدر مورد قابلیت اتکا به خودرو یا Vehicle Dependability Study است. برای اندازه گیری قابلیت اتکا به خودرو مؤسسه جی دی پاور به اندازه گیری تعداد خرابی های در خودروهایی می پردازد که حداکثر از عمر آنها 3 سال گذشته و تعداد دفعات مراجعه برای تعمیر در این مدت مورد مطالعه قرار می گیرد.

        برای گردآوری داده های این مطالعه 41 هزار نفر به سؤالات مؤسسه جی دی پاور پاسخ گفته اند. با مطالعه و نظرسنجی از صاحبان اول خودروهای مدل 2011 به بالا، مطالعات نشان داد که به طور متوسط به ازای هر 100 خودرو 133 مشکل یا خرابی وجود داشته اما در سال قبل تعداد مشکل 126 به ازای هر 100 دستگاه خودرو بوده است. بیشتر این مشکلات هم به موتور و سیستم انتقال قدرت ‍[گیربکس و اکسل] مربوط بوده است. به بیان دقیق تر مشکل فزاینده، در کاهش کیفیت موتورهای 4 سیلندر مشاهده شده است.

        در بین برندهای موجود در بازار برند لکسوس قابل اتکاترین خودرو شناخته شده و این سومین سالی است که لکسوس جایگاه خود را حفظ کرده است. این برند به ازای هر 100 خودرو فقط 68 مشکل داشته در حالی که مرسدس بنز 104، کادیلاک 107، آکورا 109 و بیوک 112 مشکل به ازای هر 100 خودرو داشته اند.

        با این اوصاف بعد از لکسوس 8 برند از خودروهای جنرال موتورز مخصوصاً خودروهای مدل های بعد از سال 2011 مستحق جایزه «قابلیت اتکا خودرو» بوده اند. به بیان دیگر شورولت ولت، کادیلاک اسکالاد و بیک لوسرن جایزه قابل اتکا ترین خودروهای آمریکایی را از آن خود کرده اند. به دنبال آن 7 برند تویوتا شامل لکسوس، تویوتا و سایون جوایز قابل اتکاترین خودرو را به خود اختصاص داده اند. هوندا هم 6 جایزه به خود اختصاص داد.
        پنجشنبه 24 بهمن 1392 15:2

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (433 ديدگاه)

          با میلاد موافقم اینا ماله سال 2011 هست. باید دید توی سال 2013 و 2014 چه ماشینایی بادوام ترین میشن؟ اون موقع خبری از سی کلاس و اس کلاس 2014 نبوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سام*

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (218 ديدگاه)

          این مطلبو منم خونده بودم فقط فکر کنم یه اشتباه تایپی داره(اصل مقاله) اونجا گه میگه از 100 خودرو لکسوس 68 خراب بوده و امار بنز 104 اعلام میکنه کادیلاک 107.بنظر درستتر میاد که از هر 1000 تا باشه نه 100 تا.اخه چطوری از هر 100 لکسوس 68 تا خراب بوده یا بنز به ازای 100 تا 104 تا خراب بوده!!!!!!!!!شایدم منظور از 10000 بوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. زیگما

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    حتی یه آلمانی هم نبود!هه هه هه هه هه
    8 محصول ازجنرال موتورز …..
    7 محصول از تویوتا……
    بنز ؟پورشه؟ب ام و؟ ایول دارن به خدا همیشه تو این کیفیت سنجی ها آخر هستن :)
    بدجور از زقبای امریکایی و ژاپنی شکست خوردن.
    البته این کیفیت سنجی مربوط به خودروهای سال های پیش هست . کیفیت سنجی در مورد خودرو های 2014 هنوز اعلام نشده……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 50-GTR

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (493 ديدگاه)

      آلمان رو خوب اومدی… الکی که نیست کیفیتو دوام یعنی ژآپن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط BMW

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      هیچ آدم عاقلی این آمار و باور نمیکنه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. 50-GTR

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (493 ديدگاه)

    ژاپنی=خرکار …….. بهترین کیفیت و دوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sorena330

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    آمریکایی ها وژاپنی ها درصدر…
    درود بر آمریکا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. towncar

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    منبع رو هم میفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمدرضا بی ام و

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    لیستش کاملا الکی بود فقط ماشین های آلمانی باید باشند تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مرتضی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    بازار آمریکا بهتریناش اکثرا امریکایی شدند رفت پی کارش!!! باید گفت هوندا کاملا چراغ خاموشه اما واقعا در بازار امریکا مشتری هاش رو راضی نگه داشته ظاهرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این ایرادات از شیر مرغ تا جون ادمیزاد رو شامل میشه.مثلا از مشکلاتی که دستگیره در و حتی لوازم اضافی برای راننده ایجاد میکنن رو شامل میشه تا بدترین ایرادات فنی و موتوری واسه همین مثلا تو این امار ممکنه شولت و فورد و رو بالاتر از بنز و بی ام و ببینید.شاید واسه همینه که خود امریکایی ها هم خیلی به این امارا اعتماد نمیکنن چون خیلی کلی بررسی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. زیگما

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    بررسی های جی دی پاور بسیار قابل اعتماد هست و بسیاری از کمپانی ها و افراد برای انتخاب خودرو به این سایت مراجعه میکنن. اینکه میگن آماراش رو قبول ندارن، حرف کاملا غلطیه.از اتوبلاگ تا موتور ترند تا خود کمپانی های خودروسازی از این آمار ها استفاده میکنن. هر حرفی که میگه “این آمار ها قابل قبول نیست” یا “غلطه” یا” کسی اینارو قبول نداره” کذب میگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کافر مقدس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    وقتی حرف از دوام مییاد خوب معلومه اول آمریکایی بعد ژاپنی . . . . . . . چه کاری بود این همه تحقیق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Kayhan

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    حالا کاری ندارم این جی دی پاور چقدر مغرضانه بررسی میکنه و همیشه توی بررسی هاش به صورت کاملا اتفاقی آمریکایی ها و بعدش ژاپنی ها قرار میگیرن!
    اینکه ژاپنی ها واقعا بادوامن شکی نیست توش ولی در مورد آمریکایی ها: مگه اصلن این ماشینا میتونن خراب بشن؟ موتوری که ۲ اسب بخار بر لیتر تولید میکنه میتونه خراب بشه؟ یا مثلا کجای اتاقشون خراب بشه وقتی ته ته تکنولوژی اتاقشون نشون دهنده دور موتوره؟
    خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. زیگما

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    هه هه این بررسی بعضی هارو بدجوری به درد آورده!
    بد بویی تو این صفحه پپیچیده…..اوه اوه اوه :))))))))
    (شوخی کردم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (615 ديدگاه)

      بسمه تعالی

      زیگما فقط من ارزشمند نیستم هممون ارزشمندیم.

      من وقت هایی که بیکارم میام اینجا از معلومات بقیه استفاده کنم و وقتی می بینم یه دوستی دیگه به سایت نمیاد و یا به یه دوستی توهین میشه ناراحت میشم!!!

      حالا که می بینم به میلاد توهین میشه یا به تو ویا بیشتر وقت ها به خودم ناراحت میشم و به همین خاطر دلیلی نمی بینم که به این سایت بیام!

      وقتی هم که شما با هم بحث می کنید ترجیح میدم حرفی نزنم تا خودتون تموم کنید.

      دیگه سعی کنیم بی دلیل با یکی بحث نکنیم.**قابل توجه بعضی ها**

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. کافر مقدس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    میلاد جان اینایی رو که کپی پیست میکونی خودت میخونیشون اصن:دی . . . . .

    منبع ت هم که همیشه عصر خودرو ـــــه . :دی

    دعا کن امشب سی تی بارسا رو بزنه تا دلت یکم خنک بشه از دست زیگما:دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود کافر جان .

      من در روز چنتا سایت خبری میرم . میبینم بعضی هاش تو پدال نیست . منم

      میذارم . خوشبختانه من فوتبالی نیستم .

      من هر 4 سال یکبار فوتبال نگاه میکنم ، اونم جام جهانی . اونم فقط بازی

      های المان . قبلا فقط فرانسویهارو نگاه میکردم . عاشق فابین بارتز بودم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        میلاد نظرت درباره آکورا RDX که از سری Glk بنز نمره بهتری گرفته چیه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ahmad

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        میلاد بسوزه پدر عاشقی .وقتی عاشق یه برند باشی باید بدون دستمزد برای آبروش کار کنی.الان هر کاری میکنی تا یه مطلبی پیدا کنی تا از بنز دفاع کنی.منم دقیقا همین حسو در مورد سوپر اسپرتهای ایتالیایی مخصوصا فراری دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. امید

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    از این که خودرو سازهایی غیر از آلمان و اروپا بهترین شدند خوشحالم به چند دلیل:
    البته من خودم خودرو سازهای آلمانی خصوصا پورشه رو دوست دارم و تحسین می کنم (البته کی هست که نکنه)
    با این حال این باعث پیشرفت خودرو سازهای آلمانی می شه وقتی حریف قوی باشه رقابت بهتر میشه و من به عنوان یک مصرف کننده هم انتخاب های بیشتری در خودروها پیدا می کنم و هم احترام و کیفیت بیشتری را دریافت می کنم.
    در کل خودروساز های آلمانی واقعا ظرفیت بالایی در تکتولوژی های جدید دارند ولی یک خورده ای هم مغرور شدند و همه آن چیزی می توانند ارایه نمی کنند ولی خودرو سازی مثل تویوتا، نیسان، هوندا داره با قیمت پایین تر کیفیت بالاتر ارایه میده که این خیلی به پیشرفت صنعت خودرو کمک می کنه. دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط BMW

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      اصن این حرفی که میزنی منطقی نیس مثلا یه کمپانیایی مث پورشه و بنز و بی ام و مگه یه نفر دو نفر هستن که مغرور شن کیفیتشون بیاد پایین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Alireza

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    منابع

    http://autos.jdpower.com/content/blog-post/oqipcvV/top-12-most-dependable-vehicles-from-the-2014-vds.htm

    ==============================================================

    http://autos.jdpower.com/content/blog-post/wlmh8Wb/engine-and-transmission-problems-on-the-rise-according-to-j-d-power-2014-vehicle-dependability-study.htm

    2014 Vehicle Dependability Study Results
    By a significant margin, Lexus is the highest-ranked brand for vehicle dependability, its models averaging 68 problems per 100 vehicles (PP100) compared with 104 PP100 for the second-highest-ranked brand in the study, Mercedes-Benz, and 107 PP100 for the third-highest-ranked brand, Cadillac. Among mainstream brands, Buick ranks highest with 112 PP100, followed by Honda and Toyota, each with 114 PP100. For reference, the industry average in the 2014 VDS is 133 PP100.

    At the corporate level, General Motors (Buick, Cadillac, Chevrolet, and GMC) earns more dependability awards than any other automaker, with eight of the company’s models ranking at the top of their respective segments. Toyota Motor Corp. receives a total of seven segment-level awards for its Lexus, Scion, and Toyota brands, while Honda Motor Co. receives six awards in the 2014 Vehicle Dependability Study for its Acura and Honda nameplates.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کافر مقدس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    دوستان تا وقتی که ما دنیامون کوچیک ـه و از پست مانیتور راجع ب کل دنیا نظر میدیم نه ما ب ماشین آمرکیایی میرسیم نه دوستان ب ماشین آلمانی ژاپنی و….. .

    دراین وسط خوشا ب حال حکمرانانی که مردمانشان تفکر نمکینند . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ساسان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فوفول های کره ای خواب این لیست رو هم نمی بینن

    تویوتا و لکسوس همیشه بهترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي اقا

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (81 ديدگاه)

      عاالی بود. D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. وحید

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان باور کنید اگه بنز و تویوتا بفهمن توی ایران آدما بدون اینکه سوار تولیداتشون بشن اینقدر طرفدارشونن میان اینجا کارخونه میزنن و با بهای تمام شده به همه ایرانیا ماشین میدن.کاش اینهمه انرژی رو جایی که لازمه خرج میکردیم تا صاحب این ماشینا شدن رو به یه آرزو برامون تبدیل نمیکردن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فقط BMW

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    من این ارزیابی رو یه درصد هم قبول ندارم شک هم ندارم همه این برنامه ها تبلیغاتیه!!! مگه میشه بنز و بی ام و تو یه همچین لیستی اسمشون نباشه!!!صد در صد تبلیغاتیه!!!در ضمن بنز و بی ام و ثابت شده هستن نیازی هم ندارن اسمشون یه همچین جاهایی برده شه ولی این تویوتا و لکسوسه که بیشتر از فناوری و ابتکار دنبال تبلیغاتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرید

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (787 ديدگاه)

    آقای (فقط BMW)
    کی به کی میگه دنبال تبلیغاتن…بابا این بنزه که خودشو کشته با تبلیغای باغ وحشیش…هر سری یه حیوون میاره وسط میگه اینم تکنولوژی من…شما فکر کن این آمار تبلیغاته…اینو نگین چی میخواین بگین…کل دنیا سایت جی دی پاور روبه عنوان مرجع رسمی قبول دارن…حالا شما میای میگی تبلیغاته…بابا قبول کنین…شما هم بجای تبلیغات مرغ و خروسی برو از این تبلیغات کن….
    چشم حسودای لکسوس و تویوتا و هرچی ماشین ژاپنی بترکه که نمیتونه موفقیتشون رو ببینه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط BMW

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      تو کل دنیا ماشین بازا چشمشون به تاپ گیره من با مدرک ثابت میکنم تاپ گیر تبلیغاتیه جی دی پاور هم یکی مث بقیه پولکیه!!!در ضمن ما نمیتونیم موفقیتش رو ببینیم؟؟؟ این حرفت خیلی خنده دار بود :)) آخه چی دارین که نتونیم پیشرفتتون رو ببینیم؟؟؟ما میگیم تولید موتور های جت،انجین رولز رویز،خط تولید موتور با برند بی ام و شما چی دارین بگین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      فرید جان شما که چیزی از علم تبلیغات نمیدونی ، همون بهتر که برای

      فهموندن تکنولوژی از حیوون استفاده کنند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. Saied

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بعضیا یه معذرت بدهکارن! و دیگه کل کل نکنن که ما خیلی میدونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      کسی به این امار ها توجه نکنه . اینها همش ساختگیه .

      منم اگر بمب اتم می انداختم رو سر مردم ژاپن و ویتنام و …. به طوری که

      هنوز هم افراد معلول و ناقص و ….به دنیا میان ، ماشین که سهله ، همه

      چیزشنو با کیفیت اعلام میکردم . امریکا داره با این کار از دل ژاپن در

      میاره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا 2272

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (186 ديدگاه)

        چرا مثه بچه ها فکر میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرهاد

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (378 ديدگاه)

        توجیه خوبیه
        چقدر خوبه به بعضی متعصبا این جوری فشار بیاد
        (:

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. فرهاد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    ایولا دارن این ژاپنیا ی بی ادعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرهاد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    حالا همش به فراخوان تویوتا گیر بدین.

    اینم قابل توجه آلمان دوستان
    http://www.asrekhodro.com/fa/page/40453/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D9%87+%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اولا که 5 عدد بوده . دوما پورشه فروشش رو متوقف کرده . نه مثل تویوتا بده

      بیرون بگه فراخوان میدیم ، میان نمایندگی درست میکنیم .

      ولی المان ها فروش رو متوقف میکنند .

      المان ها هرچقدر هم که فراخوان بدن به تویوتا نمیرسند .

      یک مورد از فراخوان های تویوتا در سه سال 10 میلیون خودرو بود .

      از نظر شما اقای بیسواد 10 میلیون خودرو با 5 عدد خودرو یکسان است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (378 ديدگاه)

        واسه اون 10 میلیون هیچ اتفاقی نیفتاد
        و فقط برای محکم کاری بود
        ولی این مثل 405 آتیش میگیره. نه تو رو خدا میخوای متوقف نکنه
        خدا تومن پول ماشین بدی بعد بسوزه.(هر چند خودم طرفدار پورشم ولی مثل بعضیا تعصبی ندارم)
        در ضمن من هیچ تعصبی رو ماشینای ژاپنی هم ندارم.
        اون مطلبو واسه این گزاشتم چون همش به فراخوان های تویوتا که واسه محکم کاری هست گیر ندین.
        شما هم با این سواد و کمالات برو آلمان واسه بنز کار کن ما هم افتخار میکنیم(البته گرد گیری روی ماشینا)
        خوش باش (:
        سعی کن کمتر به بقیه توهین کنی

        *طرفدار ماشین خوب (کشور و کمپانی مهم نیست)*

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. فقط BMW

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این به کل دنیا ثابت شده هیچ رقمه آسیایی ها و آمریکایی ها نمیوتنن تو خودرو سازی به اروپایی ها برسن و همیشه برندشون پرچمش بالا بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فقط BMW

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    من خودم طرفدار سر سخت بی ام و هستم ولی بنز رو به عنوان ماشین با دوام و راحت خیلی قبول دارم و وقتی که دیدم اینجا حتی اسمی از بنزهم برده نشده مطمئا شدم یه آمار غلط و تبلیغاتیه و چرته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فقط BMW

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    من از یکی از دوستام شنیده بودم ماشین های آلمانی رو هیج وقت تو این جور لیست هااسم نمیبرن چون همیشه اول میشن و انگیزه رقابت رو از بین میبرن!!! فقط در همین حالت میتونه این لیست صحیح باشه در غیر این صورت شک نکنین همش چرته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد . هیوندای و کیا تا چند سال دیگر تمام شرکت های خودروسازی جهان را با خاک یکسان می کنند

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    هیوندای جنسیس در کلاس اسپورت جایگاه سوم را بدست اورده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sami

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      … در خواب بیند پنبه دانه!!!!!!

      کیا و هیوندای آشغال سازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. شروین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    آخی! عزیزم!! الهی!!! بنز توش نبود؟ بمیرم برا بنز! چه حیف!! بنز بنز که میگفتن این بود؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . تو اون پست دیدی که کم اوردی و رفتی . حتی یکی دیگه هم بهت گفت .

      برو دنبال توپ بازیت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (515 ديدگاه)

        برو پست رو بخون ببین کی کم آورده. توپ بهت میدم بازی کنی!!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا