سایر خودروهای اروپایی

تولید شاسی‌بلند هیبریدی و لوکس توسط اسپایکر

با توجه به امضای قرارداد با کونیگ زگ مبنی بر تأمین پیشرانه‌ها، خودروساز هلندی، اسپایکر هم‌اکنون برنامه‌های خود برای تولید شاسی‌بلند لوکس را از سر می‌گیرد.

spyker-d12-peking-to-paris-7_1035
اسپایکر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۰۶ کانسپت شاسی‌بلند D12 را معرفی کرد. به علت مشکلات مالی این خودرو هرگز تولید نشد اما پیش‌بینی استقبال فوق‌العاده از شاسی بلندهای پرفورمنس را به عینه دید.

spyker-d12-peking-to-paris-6_1035
رئیس اسپایکر آقای ویکتور مولر در مصاحبه با اتوکار اعلام نمود که برنامه‌هایی برای تولید شاسی‌بلند جدید وجود دارد.

او گفت:

ما یک دهه‌ی پیش و قبل از وقوع مشکلات، بخشی از راه برای تولید آن چیزی را که ما سوپر شاسی‌بلند SSUV می‌نامیدیم طی کردیم و در آن زمان جلوتر از شاسی‌بلند سازان لوکس بودیم.

خودروی اولیه‌ی ما D12 نام داشت و می‌خواستیم از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر فولکس‌واگن استفاده کنیم اما پیش از آنکه بتوانیم این خودرو را تحویل مشتریان بدهیم منابع مالی خود را از دست داده و مجبور شدیم تا سپرده‌های بیش از ۲۰۰ نفر را به آن‌ها بازگردانیم. آن خودرو یک تجربه‌ی فوق‌العاده نبود و من هرگز دوباره از آن مسیر کار نخواهم کرد.

مولر گفته که شاسی‌بلند جدید اسپایکر بر پایه‌ی پلتفرم آلومینیومی مهندسی شده توسط لوتوس ساخته خواهد شد و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر کونیگ زگ استفاده خواهد کرد. این خودرو همچنین از پیشرانه‌ای الکتریکی به منظور افزایش برد استفاده خواهد کرد.

در انتها مولر اضافه کرد:

این خودرو یک شاسی‌بلند هیبریدی پیشرفته و یکی از زیباترین خودروها در نوع خود خواهد بود. اگر اوضاع خوب پیش رود مشخصات خودرو قبلاً تعیین شده و من آرزو دارم آن را در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ نمایش دهم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    تازگیا همه یا شدن وانت ساز یا شاسی بلند ساز
    نکته جالب بدنه ی این ماشین عکس شماره 1 هستش که ستون وسط ماشین به سقف متصل نیستش و تا نصفه اومده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. zenvo

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اسپایکر 11 سال پیش میخواست شاسی بلند بسازه ولی پول کافی نداشت تو خود مقاله هم گفته 11 سال پیش (تازگیا) حساب نمیشه . علاوه بر جدا بودن ستون B که شما گفتی دسته دنده ی این ماشین هم خیلی خاصه نحوه ی عوض کردن دنده هم خیلی جالب بید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        zenvo جان حرفت درسته من کلی گفتم چون چند وقتی هست که تب وانت سازی و شاسی بلند سازی بالا گرفته
        درسته دسته دنده این ماشین هم جالبه طراحیش
        در کل ماشین خاصی هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علي

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    ماشین (((شتر گاو پلنگ ))) به این میگن
    تلفیقی از داشبورد (((بوگاتی ، موتور کونیک زخ ، نمای بیرونی لوتوس ))) و احتمالا خدمات پس از فروش در حد صفر .
    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      فکر کنم طراح های شرکت اسپایکر ادمای بی حوصله ای باشن. چون جلوی ماشینو قشنگ و تر تمیز درمیارن. بعد که به پشت ماشین میرسن حوصلشون سر میره یه طرح ساده میزنن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ashkan

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (23 ديدگاه)

        شایید باورت نشه ولی طراحی اسپایکر همین کلی بوده فقط الان یکم توپل میزنه این ماشین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    اسپایکر هلندیه نه انگلیسی.
    ——————————————————
    ((مولر گفته که شاسی‌بلند جدید اسپایکر بر پایه‌ی پلتفرم آلومینیومی مهندسی شده توسط لوتوس ساخته خواهد شد ))
    یه شرکتی پیدا شه این همه پتانسیل مهندسی رو به اوج برسونه…………………
    اگه جگوار بخره به نظرم خیلی خوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    شاهین جان اسپایکر یک خودروساز هلندی هست.
    _________________________________________
    اسپایکر ۱۳۷ سال پیش در هلند ، توسط دو برادر مسگر تاسیس شد ، اوایل فقط کالسکه میساخت ، در سال ۱۸۹۸ اولین اتومبیل خودش رو با موتوری که از بنز گرفته بود ساخت.
    در سال ۱۹۰۱ کالسکه ی طلایی برای ملکه ی هلند درست کرد که تا الان در مراسم تشریفاتی استفاده میشه.
    در ۱۹۰۳ اولین اتومبیل ۶ سیلندر ۴ چهار متحرک دنیا رو ساخت و باهاش در گرند پریکس شرکت کرد.
    ۱۹۰۷ سالی بود که اسپایکر با مدل 14/18PK به رتبه ی دوم در یکی از سخت ترین مسابقات تاریخ با نام Peking to paris رسید.طول مسیر این مسابقه ۱۵۰۰۰ کیلومتر بود. و حدود چند هفته در راه بودند.
    در سال ۱۹۲۰ هم « اسپایکر تناکس » رکورد استقامت رو که قبل ازاون در اختیار رولزرویس بود شکست.
    در ۱۹۲۰ رکورد سرعت توسط اسپایکر C4 شکسته شد.
    از ۱۹۲۵ تا ۲۰۰۰ خبری از اسپایکر نبود و این شرکت به مدت ۷۵ سال خاموش بود.
    در سال ۲۰۰۰ این خودروساز قدیمی و با سابقه با مدل C8 Spyder در نمایشگاه خودروی بیرمنگهام ورود مجدد خودش به. دنیای اتومبیل سازی رو اعلام کرد.
    از اون زمان این شرکت کوچیک و کم سر و صدا داره به کار خود ادامه میده و ماشین های بی نظیری میسازه. اسپایکر در حال حاضر فقط ۳۷ نفر پرسنل داره.
    ________________________________________
    شعار اسپایکر هم یک جمله ی زیباست. اسپایکر تعهد عجیبی به این جمله داره و در جای جای خودروهاش ازش استفاده همیکنه. قدمت این شعار به سال ۱۹۱۴ میلادی و زمانی که اسپایکر با شرکت هواپیماسازی هلند ادغام شد برمیگرده.
    « Nulla tenaci invia est via »
    « برای انسان تلاش گر ، هیچ مسیری غیرممکن نیست »
    _______________________________________
    ایده ی ساخت یک SUV پرفورمنس اولین بار در سال ۲۰۰۶ مطرح شد ، اسپایکر در این سال یک SUV با نام peking to paris معرفی کرد که از تصاویر اون کانسپت در این مقاله استفاده شده. در عکس دومی که نویسنده ی محترم گذاشته جمله ی معروف اسپایکر و اسم این ماشبن رو میتونید ببینید.
    _______________________________________
    اسپایکر یک خودروساز دوست داشتنی ، با سابقه و خاصه ، در فیلم Fast and furious6 و هم چنین فیلم War« 2006 » با بازی «جیسون استاتهام» و «جت لی» از اسپایکر سی۸ اسپایدر استفاده شد.
    امیدوارم خودروسازان کم سر و صدا ولی درستکاری مثل کوئینگ زگ و اسپایکر، هیچ وقت گرفتار ورشکستگی نشن و برای ما عاشقان دنیای خودرو ماشین های جذاب و دیدنی تولید کنند.
    خیلی تحسین برانگیزه که این جور شرکت های کوچیکی در مقابل خودروسازان بزرگی و ثروتمندی مثل بوگاتی یا استون مارتین قد علم میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      سلام مجید جان
      خودم هم به این موضوع توجه کردم اما توی منبع همینو نوشته بود و منم نخواستم تغییرش بدم.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      پس اون منبع غلط نوشته.
      اسپایکر یک خودروساز ۱۰۰ در ۱۰۰ هلندیه.
      شاید دلیلش این بوده که در سال ۲۰۱۱ یک شرکت انگلیسی که در گرینویچ مستقر هست میخواست اسپایکر رو بخره که البته این کار اصلا انجام نشد و اسپایکر تا الان روی پای خودش ایستاده.
      ________________________________________
      راستی یادم اومد بگم دوستانی که فرمول ۱ رو از قدیم دنبال میکنن احتمالا یادشونه اسپایکر در سال ۲۰۰۶ در مسابقات فرمول ۱ هم بصورت کامل شرکت کرد ، در این سال از موتور های تویوتا استفاده میکرد و در رده بندی کلی به رتبه ی دهم رسید. ( اون سال رنو اول شد ، فراری دوم ، و تویوتا پنجم).
      اسپایکر یک تیم مخصوص به نام « اسکادران اسپایکر» هم داره که باهاش در مسابقات مختلف مثل ۲۴ ساعته ی لمانز ، یا ۱۲ ساعته ی سبرینگ و سایر تورنومنت ها شرکت میکنه
      ________________________________________
      اسپایکر یک زمان اوضاع مالی بسیار خوب داشت و همینطور که گفتن در فرمول ۱ هم حضور داشت و میخواست خودشو گسترش بده.
      سرنوشت اسپایکر تا حدودی مثل بوگاتی ایتالیا (همونی که سال ۱۹۹۵ ورشکست شد )هست.
      بوگاتی ایتالیا وضعش خوب بود ، منتهی مالک این شرکت ، «رومانو آرتیولی »اومد لوتوس رو خرید و خودش رو در بحران بدهی فرو برد و ورشکست کرد. بعدش هم فولکس واگن بوگاتی رو احیا کرد.
      اسپایکر هم همین اشتباه رو با خرید SAAB در سال ۲۰۱۰ از جنرال موتورز مرتکب شد . اما حجم بدهی هایی که GM برای ساب گذاشته بود به حدی بود که SAAB یک سال بعد در سال ۲۰۱۱ اعلام ورشکستگی کرد و اسپایکر هم با SAAB به لپه ی پرتگاه ورشکستگی کشیده شد. و خیلی از منابع مالی خودش رو از دست داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Tohid Molaey

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (57 ديدگاه)

        شعار اصلی شرکت اسپایکر تولید خودروهایی است که گذر زمان آن هارا کهنه(طراحی )نخواهد کرد.
        درک شرکت خلاقیه ولی متاسفانه به علت مشکلات مالی که داشت باعث شد نتونه برنامه هاشو جلو ببره.
        این طرح اسپایکر D8 واسه سال 2006 بود،به نظرتون اگه اسپایکر به مشکل برمیخورد و میتونست همون موقع این خودرو رو تولید کنه چه تحول بزرگی تو بازار خودروهای لوکس ایجاد میشد و چقدر تو این بخش پیشرو بود؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. moein

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    این ماشین ها برا کلکسیونر ها خوبه زیاد حرفی برا گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Kamran

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خودروساز مورد علاقه منه این اسپایکر ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارمان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من فکر میکردم تو بازار ایران اس یو وی خز شده اما انگار جهانی شده به هر حال هیچی حسو حال رانندگی با سواری رو نداره
    این برتریهای اصیل باعث میشه که بی ام و سری ۳ اسطوره بشه یا فورد موستانگ یه شاسی بلند امثال این خودرو ها نام ببرید !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا