MF4-CS و جشن 25 سالگی وایزمن

نمایشگاه ژنو 2013: کمپانی آلمانی وایزمن از محصول جدید خود در ژنو رونمایی کرد؛ کوپه ای با تیراژ محدود 25 دستگاه که قیمت پایه ای آن از 193,193.28 یورو یا معادل تقریبی 251,300 دلار آغاز میشود . . .

Wiesmann GT MF4-CS
Wiesmann GT MF4-CS

اما تیراژ محدود 25 دستگاهی MF4-CS به بهانه 25 سالگی وایزمن درنظر گرفته شده و قرارست این خودرو بعد از نمایشگاه ژنو راهی نمایندگی های منتخب وایزمن در سه کشور آلمان، لوکزامبورگ و سوئیس شود. MF4-CS را می توان نسخه ارتقا یافته MF4-S دانست که برای نخستین بار در ژنو 2009 رونمایی شد. پیشرانه این خودرو یک موتور V8 با قدرت 420 اسب بخار است که شتاب صفرتا صد این کوپه را به 4.2 ثانیه و حداکثر سرعتش را به مرز 293 کیلومتر برساعت می رساند؛ ناگفته نماند که این پیشرانه همان موتور 4.0 لیتری معروفی است که پیش از این بر روی بی ام و M3 اتاق E92 نصب شده بود.

نسبت قدرت به وزن MF4-CS به 1.32 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار می رسد که وزن 1,350 کیلوگرمی آن تاثیر بسزایی در رسیدن به این نسبت داشته است. از جمله مشخصات دیگر این خودرو عبارتند از گلگیرهای عضلانی، اسپلیتر نسبتا بزرگ در زیر سپر جلو، استفاده از فیبرکربن در ساخت اسپویلر و سقف خودرو، آنتی رول بار، کیت ترمز اسپرت و LEDهای مخصوص روز.

وایزمن بصورت سفارشی می تواند با حذف دستگیره درب ها، استفاده از صندلی های اسپرت و همچنین جایگزینی شیشه های خودرو با پلی کربنات  چیزی تاحدود 20 کیلوگرم از وزن خالص MF4-CS بکاهد؛ البته اگر خواهان رسیدن به کمترین وزن ممکن هستید می توانید سیستم پخش و سیستم تهویه را هم از درون کابین حذف کنید. وایزمن برای این خودرو دو پکیج سفارشی با نام Carbon Pack و همچنین Track Pack با کمربندهای چهارنقطه ای و تایرهای میشلین از مدل Cup نیز مهیا کرده است.

8 دیدگاه

  1. Infinite
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    طراحی خیلی خاص و جالبی داره. یک حس نوستالوژیک به انسان دست میده. به این شرکت بیشتر میاد انگلیسی باشه تا آلمانی. طراحی های این شرکت با شرکت های دیگه آلمانی کاملا متفاوته.

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (793 دیدگاه) ,

      دقیقا انگار کپی برداری از مرگانه انگلستانه

      پاسخ
      1. N.I.M.A
        سوابق: (46 دیدگاه) ,

        اقا نیما مرگان و وایزمن هر دو ماشینهایی با امکانات مدرن ولی ظاهری کلاسیک میسازن و کار حرفه ای هر دوشون از سال 2006 و تو یه زمان شروع شده.تا اونجایی که یادمه از همون سال تا حالا وایزمن همین شکلی بود،به نظر من کپی نیست…

        پاسخ
      2. داوود
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        آقا نیما اینو یادت باشه آلمان اونقدر کوچیک نشده که بخواد از انگلیسی ها اونم تویه صنعت اتومبیل تقلید کنه جوابتو N I M A داد

        پاسخ
  2. پوراحمدی
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    داوود خان آلمانیها تو صنعت خودرو حرف ندارند اما شما خودروسازی انگلیس رو هم دست کم نگیر شما یه نگاهی به لیست خودروهای انگلیسی بنداز : آستون مارتین رولز رویس بنتلی جاگوار مک لارن روورها و … که طیف وسیعی رو شامل میشن. کمپانیهایی هم هستند که شاید شما اسم اونا رو هم نشنیده باشید مثل لیلاند که کامیونهاش هنوز داره کار میکنه

    پاسخ
  3. پوراحمدی
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    ضمنا بدنه اش خیلی شبیه دوج وایپر و جلو پنجره اش هم برگرفته از آلفارومئو هست داخل کابینش هم اصلا قشنگ نیست

    پاسخ
  4. جواد آلمانی
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    آقای نویسنده خیلی عذر میخوام ها ولی وایزمن اشتباه و ویزمن درسته- من خودم آلمانیم خوبه و میدونم که میگم در صورتی وایزمن تلفظ میشد که این جوری بود
    Weismann
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.