پیشرانه هیبریدی برای آریل اتم

اگر به دنبال یک رانندگی خشک و خالی هستید، آریل اتم برای شما ساخته شده است؛ یک قطعه راستین برای لذت در دنیای اتومبیل که برای جذب هر چه بیشتر احساسات و روشنایی روز در محیط پیرامون طراحی شده. برای بسیاری، «اتم» یک نمونه از خالص‌ترین چیزی است که می‌توان در بین خودروهای مختلف پیدا کرد. مکمّل این حال و هوا، موتور کوچک چهار سیلندر هوندا است که در زیر بدنه روباز آن قرار گرفته است. این موتور ممکن است ابعاد کوچکی داشته باشد، ولی «اتم» چندان میانه‌ای با محیط زیست نداشته و به همان سرعتی که لبخند را بر چهره راننده‌اش می‌نشاند، سوختش را نیز مصرف می‌کند. با این حال، روند هیبردی‌سازی، می‌تواند شرایط را برای آریل نیز تغییر دهد و به‌زودی شاهد گشتاور لحظه‌ای یک موتور الکتریکی در این خودرو خواهیم بود.

arielatom35-l
روز به روز خودروسازان بیشتری به سمت هیبریدی‌کردن محصولاتشان به منظور کاهش میزان آلودگی و مصرف سوخت حرکت می‌کنند و در نتیجه، ابعاد موتورهای خودرو به‌تدریج در حال کوچک‌شدن است. بر این اساس، سایمون ساندرز (Simon Saunders) در گفتگو با Autocar به این موضوع اشاره کرده که با توجه به قوانین موجود، این کمپانی استفاده بیشتری از تکنولوژی هیبرید برای سری محصولاتش خواهد کرد. وی در این زمینه می‌گوید:

تکنولوژی موجود در NSX بسیار مدرن و گران‌قیمت است، ولی به تدریج در «زنجیره غذایی» اتومبیل‌ها به هاچ‌بک‌های داغ راه پیدا خواهد کرد. در این زمان است که می‌توانیم از این تکنولوژی در اتم نیز بهره‌مند شویم.

2014-ariel-atom-35r-front-three-quarter-motion-2

2014-ariel-atom-35r-rear-three-quarter-motion-2
«ساندرز» سپس به این نکته اشاره می‌کند که آریل همین الان نیز با توجه به قابلیت گشتاور لحظه‌ای سیستم پیشرانه هیبرید، به استفاده از این نوع پیشرانه در محصولاتش فکر می‌کند:

بدیهی است که این (سیستم پیشرانه هیبریدی) برای هوندا بیشتر جنبه محیط زیستی دارد، ولی برای ما بیشتر به عملکرد و پرفورمنس مربوط می‌شود.

honda-uk-ariel
یک شاهد دیگر تأیید هیبریدی‌شدن آریل در این گفته «ساندرز» است که به احتمال ارائه یک اتم کاملاً الکتریکی در آینده اشاره دارد. البته ساندرز در مورد چهره ظاهری این خودرو سخنی به میان نیاورده، ولی مطمئناً یک نسخه کاملاً الکتریکی، انحراف عمده‌ای نسبت به طبیعت بنزینی «اتم» محسوب می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

4 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3779 دیدگاه) ,

    با تشکر و درود.

    هیچ وقت از این ماشینایی که میان همه چیزشونو بر میدارن… یک تیکه پتو میندازن روی شاسی میشه صندلی. یک موتورم از هوندا برمیدارن. بعد شتاب میشه 2 ثانیه. بعد میان رکورد مثلا فراری رو توی یک پیست غیرسرعتی مثل پیست تاپ گیرمیشکنن و کلی هم تو بوق میکنن خوشم نمیومده. اینا اصلا ماشین نیستند. باید مثل موتور سیکلت جدا بشن. اگه به اینا بگن موتورسیکلت به نظر من مناسب تره.
    البته برای کسایی که لذت رانندگی رو میخوان خوبن. ولی به نظر من اسباب بازی هستن.
    به نظر من پاگانی بهترین سبک ساز تاریخ هست… نه امکانات رو کم میکنه… نه سقفو بر میداره. موتورشم که وی 12 توربو هست…ولی رکورد همین آریل اتم یا BAC مونو رو در پیست تاپ گیر میزنه.

    پاسخ
    1. عام پوری
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      اگه شما بلدی بورو یادشون بده!!! منم پاگانی دوس دارم فقط بدم میاد موتورش مال خودش نیست مثل اینه ک شرت پای شمارو من برات بخرم. :)))

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    دیگه همه میخوان هیبریدی بشن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.