سایر خودروهای اروپایی

نمایشگاه ژنو: رونمایی از پینین‌فارینا H600 مفهومی!

پینین‌فارینا طی دهه‌های اخیر با طراحی مدل‌های دو درب کوپه و کانورتیبل برای برندهای مختلف اروپایی اسم‌ورسم خوبی به ‌هم زد. حالا اما قدم تازه‌ای برداشته و در پروژه جدید خود یک محصول متفاوت خلق کرده است. این استودیوی خوش‌نام هم‌اکنون تحت تملک یکی از خودروسازان هندی بوده و بخشی از مخارج خود را از طریق سرمایه‌داران چینی تأمین می‌سازد.

H600

H600

H600
خودرویی موجود در تصاویر همان محصول جدید می‌باشد. سدان مفهومی H600 که توسط پینین فارینا برای یک گروه هنگ‌کنگی بنام Hybrid Kinetic طراحی شده است.

H600
این سه رگه ایتالیایی-هندی-چینی ازنظر ابعاد بدنه در حد و اندازه مرسدس بنز کلاس S و ب‌ام‌و سری ۷ بوده و درست مثل این دو آلمانی شناخته‌شده، طراحی چشمگیری دارد. باید اقرار کرد که حتی رنگ بدنه طوسی متالیک و طراحی بدون ستون و قرینه درب‌ها هم نقش قابل‌توجهی در زیبایی خودرو ایفا می‌کند. البته با نگاهی عمیق‌تر متوجه یک نکته تأمل‌برانگیز هم خواهید شد. نمای دماغه و بخش عقب بیننده را به یاد محصولات خودروسازان دیگر می‌اندازد که برای نام بزرگی همچون پینین‌فارینا اتفاق جالبی نیست.

H600

H600
طبق اطلاعاتی که تا به این لحظه منتشر شده، قوای محرکه از تعدادی موتور الکتریکی و یک مایکرو توربین (برای افزایش برد مسافت) تأمین می‌گردد. این مجموعه ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و قادر است H600 را طی ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت رسانده و تا مرز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش ببرد. برای مقایسه بد نیست اشاره بکنم که مرسدس-آاِم‌گ GT سدان مفهومی نیز عملکرد مشابهی دارد؛ تنها با این تفاوت که می‌تواند جامه عمل نیز بدان بپوشاند.

اگر به خاطر داشته باشید جاگوار نیز ایده‌ای مشابه H600 را برای C-X75 مفهومی خود متصور بود که بنا به دلایل متعدد ازجمله عدم توجیه اقتصادی، هیچ‌وقت عملی نشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. "Amir"

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (728 ديدگاه)

    کابینشو دیدم ناخودآگاه یاد رنو اسپیس افتادم ، داشبوردش ادمو یاد اون میندازه (حرفی از کپی نزدم !)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    جلوش خیلی شبیه مزراتی لوانته ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. s.m

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    مانیتور بزرگ تر از این نداشتن بزارن نصف اتاق ماشین مانیتوره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا