سایر خودروهای اروپایی

آخرین کانسپت رینسپید با یک باغچه در کابین

بیست و سومین کانسپت رینسپید با عنوان «آوِیسیز» در موتور شوی ژنو ۲۰۱۷ به نمایش درمی‌آید. آقای اِریندارک‌نکت (Rinderknecht) کسی است که چندان علاقه‌ای به مفهوم «جنگل‌های شهری» ندارد و بر این اساس، به جای اضافه‌کردن تکنولوژی‌های داخلی، یک گلدان متحرک ساخته است.

oasis_int_hires_007
به گفته رینسپید، آوِسیز یک وسیله نقلیه خودران با کاربری محدود مشابه خودروی گوگل نیست، بلکه یک خودروی «نسل جدید» با مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و طراحی‌های ظاهری خاص در داخل کابین خود است. در هر حال، از بابت یک شعاع گردش بسیار کوچک برای آوِیسیز باید مطمئن بود؛ چرا که از یک زاویه فرمان تهاجمی و دو موتور الکتریکی داخل چرخ ZF با گشتاور برداری بهره می‌برد.

oasis_ext_hires_020
مهمترین ویژگی‌ای که در داخل کابین این خودرو خودنمایی می‌کند، یک باغچه کوچک در پشت شیشه جلو است که قابلیت جدا شدن دارد و از فضای کافی برای پرورش گیاهانی مانند تربچه یا بونسای برخوردار است. در تکمیل لوازم مناسب برای تجربه یک اتاق پذیرایی، در لیست تجهیزات استاندارد آوِیسیز تجهیزاتی مانند مبل، میز و تلویزیون، همگی به رنگ سفید درنظر گرفته شده‌اند. کف چوبی و ساختار سبک آلومینیومی با طراحی‌های چرمی و الگوهای پشمی با کیفیت بالا همراه شده‌اند تا فضایی هر چه دلنشین‌تر در داخل کابین ایجاد گردد.

oasis_ext_hires_019
سرنشینان این خودرو برای ارتباط با جهان خارج از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، تویتر و واتساپ، می‌توانند از یک نمایشگر عریض ۵K استفاده کنند. کنترل این سیستم به صورت صوتی یا بدنی انجام می‌شود. البته این نمایشگر دربرگیرنده تمام اطلاعاتی است که در سفر به آن احتیاج پیدا می‌کنید و همین‌طور تصاویر از آینه‌های نمای عقب الکترونیکی که در هنگام عدم‌نیاز، کم‌نور خواهند شد.

oasis_int_hires_002
غربیلک فرمان آوِیسیز نیز به صورت تخت در می‌آید و تبدیل به یک کیبورد یا سطحی برای انجام کارها می‌شود. در نتیجه، همیشه نرم‌افزارهایی مانند آفیس یا اسکایپ در دسترس خواهند بود. در حالت «رانندگی خودکار»، آوِیسیز نه‌تنها شما را به فرودگاه می‌برد، بلکه ۲ روز بعد نیز برای رساندن‌تان از فرودگاه به منزل یا محل کار، به استقبال شما می‌آید؛ چرا که از طریق سیستم ابری، ردّ شما را در طول سفر دنبال کرده است. آقای «اِریندارک‌نکت»  معتقد است که با استفاده از یک ارتباط پهن‌باند و آخرین نسخه ارتباطات بین خودرویی، اگر جامعه‌ای علاقه داشته باشد که کالا‌ها و خدمات را به شکلی اقتصادی در اختیار همگان قرار دهد، آوِیسیز می‌تواند مانند یک کارت خرید و سرویس تحویل عمل کند و به عنوان مثال، در هنگام شب برای تحویل یک پیتزا به در خانه یک مشتری برود. کلیدهای دیجیتالی و کانال‌های ارتباطی امن، امکان چنین خدماتی را فراهم می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ماشین که بتونی داخلش تربچه پرورش بدی ???
    چه بیکارن اینا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mehran

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    باغچه؟ تو ماشین؟ قفس مرغ عشقامو کجاش بزارم؟ باربیکیو نداره؟استخر؟ حتمن شاه نشینم داره! وای خدا اینا قاطی کردن?????????
    دوستان هرکی فک میکنه مخترع این عقلش سر جاش بوده لایک کنه هرکی فک میکنه غیر از این بوده دیسلایک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرشاد سجادیان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد از این ایده، روحیه رو شدیدا بالا می‌بره ?❤?⚘☘????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا