سایر خودروهای اروپایی

معرفی کراس‌اوور الکتریکی بورگوارد در نمایشگاه شانگهای

برند آلمانی بورگوارد که به‌تازگی احیا شده است قصد دارد با مدل جدید BXi7 خود به بخش خودروهای الکتریکی نیز وارد شود. این خودرو در اصل یک نسخه تمام الکتریکی از کراس‌اوور BX7 این شرکت است که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان اولین محصول جدید بورگوارد پس یک وقفۀ طولانی ۵۰ ساله معرفی شد.

طراحی بیرونی BXi7 تقریباً مشابه همان مدل BX7 باقیمانده است و فقط جلوپنجرۀ آن که دارای تیغه‌های عمودی بود با یک نمونه متفاوت جایگزین شده است. همچنین تغییراتی هم در سپرها ایجاد شده و شکاف‌هایی به کناره‌های آن‌ها اضافه شده است. این در حالی است که رینگ‌ها هم تغییر کرده و تریم آبی نیز به تمایز بیشتر این نسخه الکتریکی از نمونۀ معمولی کمک کرده است. علاوه بر این، درحالی‌که درِ باک BX7 در سمت راست قرار دارد، این نسخۀ الکتریکی از یک پورت شارژ در سمت چپ استفاده می‌کند.

تم آبی به داخل کابین این کراس‌اوور الکتریکی هم کشیده شده درحالی‌که صفحه آمپر آنالوگ خودرو نیز با یک نمونۀ تمام الکتریکی جایگزین شده است. علاوه بر این، در کابین BXi7 از چرم دورنگ نیز استفاده شده است. نکتۀ تعجب‌آور اینکه هنوز مشخصات فنی این ماشین اعلام نشده است اما بااین‌حال میدانیم که باطری‌های آن توسط ال‌جی تأمین شده است. همچنین این برند آلمانی که توسط شرکت چینی فوتون حمایت شده است، قصد دارد BXi7 را در کارخانۀ جدیدی در سال ۲۰۱۸ به تولید برساند. کار بر روی احداث این کارخانه آغاز شده و برنامۀ آن تولید ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال است.

اولین محصول بورگوارد پس از احیا یعنی کراس‌اوور BX7 هم‌اکنون در چین عرضه می‌شود درحالی‌که این شرکت دو کراس‌اوور دیگر را هم معرفی کرده است. یکی از این مدل‌ها BX5 نام دارد که در حال حاضر آماده عرضه در چین است و دیگری نیز BX6 است که تا اواخر امسال به بازار چین عرضه خواهد شد.

 

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    دوستان احتمالا بعضی دوستان خبرش رو شنیدن که این شرکت المانی بعد از سالها دوباره زنده شده و به بازار ایران هم قراره بیاد چندتا نکته که راجع به این برند المانی مهمه بدونین اینه که یه زمانی بزرگترین و مهمترین برند خودروسازی المان بوده و بعد از جنگ جهانی به دلایل اقتصادی ورشکست شد البته در دوره هایی زیر پرچم فولکس واگن پلتفرم هایی رو طراحی کرد ولی بالاخره سال 2015 تصمیم گرفت دوباره برگرده به بازار دنیا منتهی در شروع کارش تصمیم سیاست اقتصادی بودن رو پیش بگیره درسته که الان چینی ها مالک برندش هستن ولی ظاهرا شواهد از این حاکیه که این برند 100 درصد المانی باقی مونده و تمامی مراحل طراحی و تست یک مدل جدید در خود المان انجام میشه و استانداردهای مهندسی المان رو پاس میکنه الانم توی کاراش با رعایت حق پتنت و پلتفرم میخواد از گروه فولکس کمک بگیره و از موتورهای این گروهم استفاده کنه و البته طراحیاش که یه شباهتهایی به ائودی و پورشه هم داره اگر به همین منوال کارش ادامه پیدا کنه میتونیم به زودی شاهد حضور یه برند اقتصادی المانی خیلی باکیفیت باشیم که بخصوص توی ایران مطمئنم خیلی خیلی محبوب میشه ظاهرا هم قراره قرار داد تولیدش رو با بهمن یا ایران خودرو به نتیجه برسونه اما ظاهرا با بهمن به نتایجی هم رسیده و از طرف گروه بهمن اینطور گفته میشه کراس اور BX5ش با موتور دولیتری توربو و گیربکس هفت سرعته کلاج دوبل در صورت تولید داخل با قیمت حدود 140 میلیون تومن روانه بازار میشه و مدل BX7 بنزینیش که در واقع در سکمنت D کراس اورهاس هم در فاز بعدی وارد بازار میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      یاسین مطمئنی با این قیمت میخوان وارد کنن ؟؟؟ اونم یه برند آلمانی رو ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        بهرام اولا پلنشون تولیده البته بعضیا هم میگن شایدم اوایل وارداتی بیاد اما واقعیت اینه این برند تصمیم گرفته اقتصادی کار کنه چرا چون این برند سالها زیر خاک بوده و الان اگه بیاد یه ماشینی مثلا هم قیمت حتی ژاپنی ها بده فروش ضعیفی رو تجربه میکنه الان میخواد جون بگیره برنامشم اینه که ماشین هایی نزدیک به مهندسی المانی تولید کنه که تو بازارهای اقتصادی اونایی که توان خرید ماشین المانی رو ندارن حداقل یه چیزی نزدیکش رو بتونن بخرن اینجوری تو یه ماشین اقتصادی داری که طراحی مستقل المانی داره پلتفرم المانی داره ولی خب تو بحث متریال و حالا کیفیت عملکرد به پای ژرمن ها نمیرسه ولی خب مسلما از چینی ها خیلی خیلی بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. توحید

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      موتور های بورگوارد از فوتون تامین میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ماشین های خیلی زیبایی تولید میکنه حتما در آینده موفق خوهند بود خصوصا که مهندسی آلمانی توش مشخص هست از سبک طراحی و دیزاین داخلی خودروها البته در مورد هندلینگ نمیشه نظر داد ولی احتمالا بایستی خوب روش کار شده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    مثل اینکه داره میاد ایران .
    بعد مدت ها شاهد یه برند پدر مادر دار تو کشور هستیم .البته با قیمت نجومی .
    طراحیشم عالیه به ائودی هم شباهت زیادی داره
    البته جلوش شبیه کیا سورنتو شده .
    فقط خدا کنه قیمت معقولی براش درنظر بگیرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا