آرینرا هوساریا، نسخه GT مسابقه‌ای

خودروی زیبایی که می بینید حاصل دسترنج کمپانی Arrinera  است، شرکتی لهستانی که Hussarya را به عنوان اولین جنگنده‌اش در کلاس GT برگزیده. در زیر پوسته پرنقش و نگار هوساریا، یک مورد موتور ۶٫۳ لیتری V8 مابین محورهای جلو و عقب جا خوش کرده  که با اشاره‌ای روی پدال نیروی ۴۳۰ اسب تنومند را از طریق جعبه دنده‌ای شش سرعتِ و ترتیبی به چرخ‌های عقب می‌فرستد. گفتنی است که آرینرا فرزندش را از داشتن پدل شیفتر محروم نکرده است.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer

برای نگه داشتن این ماشین لهستانی تبار که در کلاس GT4 جای می‌گیرد سازندگان دست به دامن سیستم ترمز آلکان (Alcon) برده‌اند تا با کالیپر ترمز شش پیستونی و دیسک‌های ترمزی با ۳۸۰ میلی‌متر قطر، شتاب این غول بی شاخ و دم را مغلوب سازد. اما بر و بچه‌های آرینرا به این هم راضی نشده و برای کنترل حتی بیشتر از این روی ترمزها، کیت ABS  بوش موتور اسپرت را نیز به خدمت گرفته‌اند.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer

آرینرا هوساریا از یک شاسی space-frame  ساخته شده از لوله‌های فولادی بهره می‌برد که نشان استاندارد فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی را بر سینه دارد. به لطف مواد با کیفیتی همچون فیبرکربن و کولار که در ساختمان آن استفاده شده، هوساریا تنها ۱٬۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد. همان‌گونه که از یک خودروی مسابقه‌ای انتظار می‌رود، این خودرو نیز مجهز به سیستم تعلیق دو جناغی با کمک فنر و دامپر های Ohlins است که تنها به همین منظور ساخته شده اند.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer

آن‌گونه که خودرو ساز می‌گوید طراحی ساخته‌شان از اصول آئرودینامیکی تأثیر پذیرفته و تعدادی از مشخصه‌های آن همچون دریچه ورودی هوای روی سقف، اسپویلر بزرگ عقب و دیفیوزر عظیم‌الجثه نیز از صنعت هوانوردی الهام گرفته شده اند.

Arrinera Hussarya GT Racer
Arrinera Hussarya GT Racer

درون آن اما مجهز به صفحه رنگی هوشمند کازورث شده تا آمار حیاتی خودرو را به صورت زنده به نمایش در آورد و از آنجا که تنها رسالت ماشین لهستانی مسابقه دادن است، به جز این در کابین ساخته آرینرا چیزی  جز صندلی‌های ساخته Corbeau و ” تنها سویچ‌های مورد نیاز ”  نمی‌یابید.


تا پایان سال تنها دو یا سه مورد از این مسابقه‌ای کلاس GT4 ساخته خواهد شد اما انتظار می‌رود که نسخه‌ای جاده‌ای از آن که “بسیار شبیه” به نسخه مسابقه‌ای است، راهش را به نمایشگاه های خودروی آنور آب ها باز کند. اما هنوز تمام نشده؛ آنگونه که از شواهد امر پیداست کمپانی مادر در صدد است تا نسخه‌ای ویژه از آن را با نام هوساریا ۳۳ عرضه کند.


اما داشتن همچین خودروی چقدر برای رانندگان  بی باک آب می خورد؟ خدمتتان عارضیم که آرینرا هوساریا جی تی در بازه قیمتی ۱۸۶-۲۰۰ هزار دلار قرار می‌گیرد و دیری نخواهد پایید که عملیات تست آن در بریتانیا آغازشود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

8 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
    Carbonado Aventador
    سوابق: (3637 دیدگاه) ,

    چرا انقدر از نمای جلو و عقب شبیه هوراکان GT3 هست!!!!
    عکس پست رو که دیدیم اولش فکر کردم هوراکانه!!!!

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      هم شبیه هوراکانه هم مکلارن mp4 c12

      پاسخ
  2. GT500
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    خوب نمی شود باهاش ارتباط برقرار کرد. ازش خوشم نیومد.

    پاسخ
  3. 11A11
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست این ماشین مخصوصأ نسخه خیابانی اش پارسال این ماشینو شناختم

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    به قول دوستان، از چند مدل الگوبرداری شده و ظاهر و استایل خاصی نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.