سایر خودروهای اروپایی

BAC درصدد ساخت هایپرکاری هیبریدی جهت رقابت با بزرگان

Briggs Automotive Company یا به‌طور مخفف BAC، به خاطر ساخت خودروی کابین باز و تک‌نفرهٔ Mono مشهور شده است که یکی از خودروهایی روی کرهٔ زمین است که بیشترین تمرکز را برای استفاده در پیست‌ها دارد. در زیر پوست این ماشین یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری با ۳۰۵ اسب بخار قرار گرفته است که مونو را در حدود فقط ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ اما این شرکت کوچک بریتانیایی برنامه‌های بسیار بزرگی برای آینده‌ای نزدیک دارد.

bac-mono-2

BAC در مصاحبهٔ اخیر خود اعلام کرده است که ساخت یک ابر خودروی هیبریدی را به‌عنوان رقیبی سرسخت برای مک‌لارن P1، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری برنامه‌ریزی کرده است. این هایپرکار برخلاف مونو دارای دو صندلی و سقف بوده و حدود ۱ میلیون پوند قیمت خواهد داشت. بسیاری از جزئیات این هایپرکار هنوز مشخص نیست اما بنیان‌گذار BAC آقای «Neill Briggs» می‌گوید که این خودرو تکنولوژی‌ها را بجای فرمول یک از فرمول E اقتباس خواهد کرد. برای اینکه این رؤیا کمی به واقعیت نزدیک شود، BAC برای کمک به توسعهٔ هایپرکار آیندهٔ خود یک هیئت مشاوره از مالکان مونو تشکیل داده است.

bac-mono-1

Briggs دراین‌ارتباط گفته است:

«چند سال پیش مردم فکر می‌کردند که ابر خودروها هیولاهای عظیمی هستند که حتی رانندگی با آن‌ها چندان سرگرم‌کننده نیست اما می‌توان دید که امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های مسابقه‌ای در این خودروها مانند هایپرکار آیندهٔ مرسدس، آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز شده‌اند».

bac-mono-3

البته در حال حاضر نیز BAC نشان داده است که توانایی‌های زیادی در پیست‌ها دارد به‌گونه‌ای که در ماه نوامبر گذشته مونو یک دور پیست Anglesey در بریتانیا را سریع‌تر از مک‌لارن P1 GTR طی کرد؛ بنابراین امیدواریم که هایپرکار آیندهٔ این شرکت نیز قادر به انجام همین کار باشد؛ اما به همراه خبر ساخت این هایپرکار، BAC گزارش داده است که بر روی ساخت نسخهٔ الکتریکی مونو نیز کار می‌کند. ولی حتی با تمامی این برنامه‌ها، BAC وعده داده است که همچنان در بازار بسیار منحصربه‌فرد باقی خواهد ماند. این شرکت پیش‌بینی کرده است که بیش از ۱۲۰ دستگاه خودرو در سال تولید نخواهد کرد.

caterham-7-vs-ariel-atom-vs

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    با مدل فعلی که ۳۰۵ اسب قدرت داره رکورد پی وان رو زده اگه قدرت موتورش برسه به ششصد اسب چه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    پدال جان لطفا یه گزارش از این خودروسازای کمتر شناخته شده انگلیسی بده ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASA

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    زیاد خوشم نمیاد از این جور ماشینا
    لذت رانندگی رو نمیشه باشون حس کرد
    البته از نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Chrysler

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      این ماشینا اتفاقا ته لذت رانندگین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    فقط یه ایراد غیر قابل حل در مورد این ماشین(همون طور که جرمی کلارکسون تو تاپ گیر سابق بهش اشاره کرده بود) وجود داره و اون هم قیمتش!!!!!قیمت مدل Mono نزدیک صد هزار پوند بود و مدل بعدی یک میلیون پوند!!!!!!!!!!خیلی گرونه!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا