تولید اولین محصول از دیترویت الکتریک

دیترویت الکتریک به‌تازگی ساخت اولین نمونه تولیدی خودروی اسپورت الکتریکی SP:01 را به پایان رسانده است. با دیدن عنوان این برند، شاید تصور کنید که SP:01 محصولی از امریکاست، ولی در واقع، این خودروی الکتریکی پرفورمنس مبتنی بر لوتوس اگزیج و در کارخانه مونتاژ لیمینگتون Spa در بریتانیا ساخته می‌شود. این مدل، قرار است به زودی روانه بازار آسیا و اروپا شود و این اولین نمونه تولیدی، برای بازار صادرات درنظر گرفته شده است.

Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01

SP:01 به عنوان «سبک‌ترین و سریعترین خودروی اسپورت ۲ سرنشینه تمام‌الکتریکی دنیا» مطرح است و از نظر نسبت قدرت به وزن، سرآمد کلاس خود است. همچنین این خودرو دارای یک «شتاب سرسام‌آور» است و هنگامی که مجهز به گیربکس دستی ۶ دنده باشد، می‌تواند در عرض ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته در حالت استاندارد، SP:01 می‌تواند با یک سیستم انتقال قدرت مستقیم یک سرعته اتوماتیک همراه باشد، ولی مشتریان آن می‌توانند یک گیربکس ۲ سرعته اتوماتیک یا دستی نیز سفارش دهند.

Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01

این زمان شتاب‌گیری با استفاده از قدرت سطح بالاتر ۲۸۲ اسب‌بخار در SP:01 پرفورمنس ممکن می‌گردد. این در حالی است که در مدل SP:01 پیور، قدرتی به میزان ۲۰۱ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌گیرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در این مدل برابر ۵/۶ ثانیه است. گشتاور تولیدی در هر دو مدل برابر ۲۸۰ نیوتن‌متر و یک باتری ۳۷ کیلووات ساعت در آنها مشترک است. دامنه مسافت SP:01 بر اساس تست چرخه NEDC به میزان ۲۸۸ کیلومتر تخمین زده شده است.

Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01

در مورد اینکه چقدر برای شارژ کامل این باتری‌ها زمان لازم است، اطلاعات خاصی در دست نیست، ولی دیترویت الکتریک اشاره کرده است که این خودرو از قابلیت شارژ و دیس‌شارژ دو جهته از طریق یک سیستم اختصاصی شارژ و پشتیبان خانگی موسوم به “360-Powerback” بهره می‌برد که می‌تواند آن را به یک منبع نیرو برای خانه تبدیل کند.

Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01

به گفته دیترویت الکتریک، به‌زودی اطلاعات مربوط به قیمت این مدل در بازارهای اروپایی و آسیایی ارائه خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

13 دیدگاه

    1. king 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      توجه کردین داشبورد همه ی ماشین های جدید داره شبیه هم میشه …..
      یه صفحه ی تاچ بزرگ که تمام کارایی از تهویه تا تنظیم ارتفاع ماشین رو داراست ……………….
      به نظر شما خوبه این طوری یا داشبورد هایی مثل s500 یا پانامرا………………………..

      پاسخ
  1. Mst
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    درکل ماشین خوبیه وخیلی بهتراز ماشینهای الکتریکی تویوتاس

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    ماشینه خیلی خوبیه..
    هرچند دیتروت با ماشینای برقی به نظرم خیلی به هم نمیان ولی درکل خوبه!
    حالا یه چیزه دیگه::
    دقت کردید خیلی از ماشینای اسپرت از طرح لوتوس اگزیج استفاده کردن؟؟
    به نظر من طرحش شاهکاره…

    پاسخ
  3. Archi KHAN
    سوابق: (1659 دیدگاه) ,

    یه جورایی ژنتیک وایپر تو طراحی خارجی اش نمود نداره عایا ؟!

    پاسخ
  4. شوقی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    البته طراحی پشتش هم خیلی شبیه TVR شده

    پاسخ
  5. ali a.j
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    آقای انیس حسینی دستتون درد نکنه

    لطفا مطلبی را به بررسی دوره اول فعالیت detroit electric { که از سال ۱۹۰۷ شروع شد و در سال ۱۹۳۹ به پایان رسید } اختصاص دهید

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4362 دیدگاه) ,

    دامنه مسافت خوبی در مقابل رقبا نداره، ولی ظاهر باحالی داره.

    پاسخ
  7. یاسین
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    چرا من باهاش ارتباطت برقرار نمیکنم

    پاسخ
  8. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    من با داشبورد و نمایشگر آنالوگ بیشتر ارتباط برقرار میکنم،اصلاً دوست ندارم یک صفحه تاچ بزرگ همه کارها رو انجام بده

    پاسخ
  9. سجاد
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    امثال این خودروى تمام الکتریک که روز به روز در حال اضافه شدن هستند، یعنی خداحافظی بزودی فروش نفت و بزودی دولتهای متکی به نفت باید کاسه گدایی دست بگیرن!!!
    فعلا که سرها زیر لحافه????

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.