سوپراسپرت اتریشی کی‌تی‌ام در جاده‌های ایران

حدودا دو سال پیش بود که اخباری مبنی بر واردات خودروی سوپر اسپرت کمپانی KTM توسط شرکت کویر موتور به گوش می‌رسید. اخباری که با توجه به رابطه نزدیک این دو شرکت چیز عجیبی نبود و خیلی زود هم توسط مسئولان کویر موتور مورد تایید قرار گرفت. تنها چیزی که در آن زمان کمی بعید به نظر می‌رسید موافقت راهنمایی و رانندگی با پلاک شدن و تردد این خودرو با توجه به ویژگی‌های خاصش بود؛ اما بعد از ورود حدود شش دستگاه از این خودرو به کشورمان و فروش یکی از آنها شاهد بودیم که مراحل صدور پلاک به خوبی طی شد و معلوم گشت که از این پس شاهد حضور یک سوپر اسپورت قدرتمند و با کیفیت و البته گران قیمت در جاده‌های ایران خواهیم بود.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

به همین بهانه امروز به سراغ این خودرو رفته‌ایم تا اطلاعات، مشخصات و ویژگی‌های آن را در اختیار شما مخطبان عزیز و محترم سایت پدال قرار دهیم.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

پیشینه و چگونگی تولد:
بیشترین شهرت کمپانی KTM اتریش در جهان، حاصل قهرمانی‌های متعدد این برند در مسابقات معتبر و بزرگ موتورسواری است. در ایران نیز بیشتر ما این کمپانی را با موتورسیکلت‌های مرغوب و البته گران قیمتش می‌شناسیم اما این کمپانی اتریشی همچنان به دنبال گسترش فعالیت‌های خود و ایجاد تنوع در محصولاتش بوده و در همین راستا حدود هفت سال پیش و در نمایشگاه سال 2008 ژنو سوئیس از محصول جدید خود با نام X-BOW R رونمایی کرد.

2011 KTM X-Bow R
2011 KTM X-Bow R

X-BOW R یک خودروی سوپر اسپرت حرفه‌ای بود که در سینه خود موتور Audi آلمان را حمل می‌کرد، حضور این موتور از کمپانی مطرح کشور همسایه در کنار دیگر ویژگی‌های این خودرو، X-BOW Rرا تبدیل به یک الگوی جدید، برای ارتقای سطح استاندارد خودروهای مسابقه‌ای نمود.
استقبال فراوان از مدل های R و X-BOW RR و درخشش خیره کنندۀ آنها در مسابقات X-BOW BATTLE، مسئولان کمپانی کی‌تی‌ام را بر آن داشت تا محصول چهار چرخ خود را رسما به جاده شهرها هم وارد کنند، تصمیمی که در سال 2013 و با معرفی نسل جدید این مدل از خودروهای اسپرت با نام GT (که بر پایۀ سری Rطراحی و ساخته شده است)، رنگ و بوی حقیقت به خود گرفت.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

طراحی بدنه X-BOW GT :
ساخت و طراحی بدنه این خودرو بر عهده شرکت WETHJE آلمان گذاشته شد، شرکتی که شایستگی خود را به خوبی و در همکاری با برندهای بزرگی چون BMW، پورشه و آئودی به اثبات رسانده است.
حاصل این همکاری این شد که X-BOW GTعنوان اولین خودروی شهری جهان که از بدنه مرکزی یک تکه (Monocoque) تماما فیبر کربن را با خود به یدک می‌کشد. وجود چهار لایه فیبر کربن به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد و بسیار چشمگیر، نه تنها استحکام بدنه اصلی یک تکه را تا میزان قابل توجهی افزایش داده است بلکه وزن آن را به عدد فوق العاده سبک هشتاد کیلوگرم رسانده و از سوی دیگر، نیاز به کار تعمیراتی در طول عمر خودرو را به شدت کاهش می دهد.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

با نیم نگاهی به قسمت زیرین این تکه، متوجه یک جداره کاملا تخت سه تکه می شویم که نوع طراحی آن برگرفته از خودروهای مسابقات فرمول 1 است .همچنین بهره‌مندی از لایه‌های فیبر کربن، مواد اپوکسی رزین(epoxy resin) ، مونتاژ با نهایت دقت و ظرافت، طراحی بسیار خاص آیرودینامیک و استفاده از آخرین فناوری تولید قطعات و سیستم ها، موجب کاسته شدن بسیار چشمگیر وزن خودرو و در نتیجه افزایش سرعت و شتاب خودرو در کنار بالا رفتن قدرت مانور و پایداری X-BOW GTبر سطح جاده شده است.
اولین تمایز سری GT با دو برادر بزرگتر خود (R و RR) که در نگاه اول نظر و توجه بینده را به سمت خود جلب می کند، اضافه شدن شیشۀ محافظ جلو (Wind Screen) و پنجره های کناری با طراحی زیبا و بدون قاب به همراه سقف قابل نصب و برداشت با نام X-TOP است. این ویژگی‌ها از آن جهت به X-BOW GTاضافه شده‌اند که این محصول از مجوز پیمودن جاده‌های شهر برخوردار شده و همچنین سرنشینان آن از بر سر نهادن کلاه ایمنی ویژه مسابقات بی‌نیاز شوند.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

نوع طراحی شیشه محافظ جلو و شیوه اتصال آنها با پنجره های کناری، محیطی همانند فضای محافظ کلاه ایمنی را به راننده القا می‌کند و حالتی با نام “helmet visor effect” را به وجود می آورد تا راننده خود را در فضای میدان مسابقات و در پیست های حرفه‌ای احساس کند.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلاتی همچون بخار شیشه جلو که ممکن است بر اثر سرد بودن شیشه در فصل‌های خنک سال به وجود بیاید، از یک فناوری کاملا جدید در سیستم گرمایشی شیشه محافظ جلو استفاده شده است؛ بدین گونه که این شیشه در درون خود از سیم‌های بسیار ظریف انتقال دما بهره‌می‌برد، سیم‌هایی که به صورت طبیعی قابل مشاهده نیستند.
نکته جالب دیگر این است که پنجره‌های کناری که به عنوان درب‌های خودرو نیز محسوب می شوند با استفاده از سیستم شوک گازی (gas-charged shock absorber) و با ظرافت و نرمی هرچه تمامتر باز و بسته می‌شوند. اتصال مفاصل درب به ستون های A یا اصطلاحاً A-Pillars که نزدیکترین ستون به چرخ های جلو به شمار می‌روند نیز فضای کمتری را نسبت به شیوه های مرسوم اشغال کرده است.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

طراحی داخلی:
قرار نیست وقتی که درون کابین X-BOW GT می‌نشینید حس کنید که سوار یک خودروی لوکس هستید، همانطور که از ظاهر این خودرو هم پیداست شما درون آن مملو از حس و هیجان مسابقه خواهید بود چرا که در طراحی داخلی، تمامی استانداردهای مربوط به خودروهای مسابقه‌ای حفظ شده و از این نظر هیچ خودروی شهری دیگری شبیه X-BOW GT نیست.

KTM X-BOW GT Interior
KTM X-BOW GT Interior

صدفی های صندلی این خودرو با ظاهری مدرن و زیبا و با استفاده از موادی بسیار با کیفیت توسط RECARO آلمان طراحی و ساخته شده‌اند و به صورت مستقیم به بدنه کربنی متصل هستند.


در کنسول مرکزی نیز بهینه سازی کاملی صورت گرفته تا از ویژگی های مدرن‌تری برخوردار شود و سوئیچ های گوناگون از دکمه ON/OFF موتور گرفته تا دکمه تهویه و هیتر را در خود جای دهد. به دلیل اینکه X-BOW GT یک روداستر (Roadster) مخصوص میادین مسابقات حرفه‌ای است، به کمربندهای ایمنی با اتصال چهار نقطه ای محصول کمپانی حرفه ای SCHROTH آلمان مجهز شده که به صورت سفارشی قابل ارتقا تا شش نقطه نیز می‌باشند .

KTM X-BOW GT Interior
KTM X-BOW GT Interior

وجود این نوع از کمربندها خاطر سرنشینان را از یک رانندگی ایمن آسوده می‌کند و اساسا نیازی به وجود کیسه هوا نخواهد بود زیرا امکان برخورد سر و بدن سرنشینان با فرمان و تجهیزات جلو وجود نخواهد داشت. همچنین میله‌های محافظ (roll bars) آلومینیومی با اتصال به بدنه اصلی، حداکثر ایمنی را حتی در صورت واژگونی ایجاد خواهد نمود؛ چرا که نوع طراحی ، شیوه نصب و مواد به کار رفته در این نوع میله ها قدرت تحمل 2.5 برابر وزن خودرو را به آنها می دهد.

KTM X-BOW GT Interior
KTM X-BOW GT Interior

بیشتر فرامین مورد نیاز راننده نیز به صورت کلیدهای مختلفی بر روی فرمان اسپرت X-BOW GT تعبیه شده‌اند، بعلاوه آنکه این فرمان از قابلیت تنظیم عمق و ارتفاع هم برخوردار است.

KTM X-BOW GT Interior
KTM X-BOW GT Interior

KTM X-BOW GT Interior
KTM X-BOW GT Interior

انجین:
از بحث طراحی ظاهری که بگذریم تازه به مهمترین و نفس‌گیرترین ویژگی‌های این خودروی عجیب و دوست داشتنی خواهیم رسید و خواهیم دید که مهمترین عوامل شهرت و یکه تازی این سوپر اسپرت اتریشی در زیر پوست آن نهفته است. X-BOW GT از انجین بسیار قدرتمند AUDI TFSI با قابلیت توربوشارژینگ با توان 210 کیلووات (285.5 اسب بخار) در 6.400 دور در دقیقه و سیستم سوخت رسانی با ویژگی تزریق مستقیم (Direct Injection) بهره می‌گیرد.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

پوشش انجین با شکاف‌های تهویه هوا با طراحی پره‌ای، به قطعات بدنه در قسمت عقب متصل می‌شود و نسبت به مدل های R و RR یک ظاهر جدید و عضلانی تر به GT می‌دهد. همچنین بهبودهای فراوانی در طراحی، کارایی، آیرودینامیک و امنیت GT نسبت به سری های قبلی X-BOW به چشم می‌خورد که در مجموع، حالتی پایدارتر و چالاکی بالاتری به خودرو می‌دهند تا شما بتوانید رانندگی ایمن و پر هیجانی را با یک خودروی مسابقه‌ای و در جاده‌های شهر، تجربه کنید.
بدنه سبک و انجین قدرتمند، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را برای X-BOW GT به عدد اعجاب آور و وسوسه انگیز 4.1 ثانیه می‌رساند و در این زمینه آن را از سوپر اسپورت‌های پر مدعایی همچون مازراتی گرن توریسمو (Maserati GranTurismo) هم جلوتر می اندازد. این ویژگی‌ها، سرعتی معادل با 231 کیلومتر بر ساعت به X-BOW GT می‌بخشد و موجب می شود بسیاری از خودروهای اسپرت را حتی در آینه بغل خود هم نبیند.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

سیستم تعلیق:
سیستم تعلیق در محور جلو از نوع میله فشاری (PUSHROD) که برگرفته از خودروهای مسابقات فرمول 1 است امکان دمپینگ فشرده با قابلیت تنظیم سرعت بالا و پائین و نیز دمپینگ ارتجاعی (rebound) را به نمایش می گذارد. چنین سیستم تعلیقی به دلیل هزینه ساخت بالا و پیچیدگی ساختار مهندسی، در تعداد بسیار کمی از خودروها به کار گرفته می‌شود.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

در سیستم ترمز نیز X-BOW GT از ترمز دیسکی شکاف دار چهار پیستونی ثابت با قابلیت تهویه داخلی در چرخ‌های جلو و دیسک دو پیستونی در چرخ‌های عقب بهره می‌برد که محصول کمپانی BREMBO ایتالیا هستند. این کمپانی اعتبار خود را از ساخت سیستم‌های ترمز فوق حرفه‌ای به دست آورده است و امروزه بیشتر کمپانی‌های بزرگ و مطرح جهان از محصولات این شرکت برای سیستم ترمز موتورسیکلت، خودرو و دیگر وسایل نقلیه تولیدی خود استفاده می‌کنند.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

تایرها با استفاده از مواد مصرفی با کارایی بسیار بالا (که به صورت اختصاصی برای خودروهای سوپر اسپرت ساخته می‌شوند) و توسط کمپانی مطرح MICHELIN فرانسه تولید شده‌اند. این تایرها ایمنی خود را در سخت‌ترین شرایط جوی و جاده‌ای به نمایش می گذارند و قدرت هندلینگ عالی در جاده‌های دارای خشکی و یا رطوبت بالا را برای X-BOW GT به ارمغان آورده‌اند. همچنین تایرها بر روی رینگ‌های اسپرت محصول BBS آلمان قرار می‌گیرند تا حسن انتخاب کی‌تی‌ام در جمع آوری بهترینها در کنار هم را یکبار دیگر به رخ بکشد.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

نکاتی مهم در مورد این سوپر اسپرت اتریشی:
محصول بسیار خاص KTM در یک کارخانه بسیار مجهز در گراتس اتریش ساخته می‌شود. در این محیط مهندسی، فقط 100 دستگاه X-BOW در مدل های R، RR و GT در سال و توسط تیمی از برترین متخصصان خودروسازی ساخته می‌شود. در ضمن دانستن اینکه بخش زیادی از کار مونتاژ این محصول به صورت اختصاصی و با صرف دقت فراوان با دست انجام می شود برای علاقه‌مندان به خودروهای خاص جالب خواهد بود.

بحث ایمنی در وسایل نقلیه همیشه از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است، حال اگر قرار باشد این وسیله نقلیه از شتاب و سرعت قابل توجهی هم بهره ببرد، اهمیت این مقوله دوچندان خواهد شد. به همین منظور به کار بردن دقت در فرایند ساخت X-BOW بسیار بالاست به صورتی که تمامی فرایندهای عملیاتی به صورت الکترونیک ذخیره می‌شوند. حتی مقدار گشتاور بستن تک تک پیچ‌ها به صورت الکترونیک ذخیره می‌شود و از لاگ آن خروجی گرفته شده و بایگانی می شود.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

اجزا و قطعات بدنه به صورت ماژولار نصب و برداشته می‌شوند که این نوع طراحی نیاز به کار تعمیراتی را کاهش داده و در عین حال، سرعت تعمیرات را بالا می‌برد؛ یعنی همان استانداردی که برای مسابقات حرفه‌ای در نظر گرفته می شود.
فاصلۀ شاسی تا زمین تنها 126 میلیمتر است تا بر ویژگی اسپرت خودرو تاکید کند.

از دیگر ویژگی های خاص این محصول (البته نه برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم) این است که علاقمندان یا خریداران می‌توانند در هر زمان به کارخانه تولید رفته و از نزدیک شاهد تولید آن باشند و حتی در همانجا نسبت به سفارش اقدام کنند. همچنین علاقمندان می‌توانند در محیط آموزشی موسوم به Red Bull Ring شرکت نموده و اولین تست رانندگی با X-BOW را تجربه کنند.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

این محصول در ایران فقط به رنگ نارنجی و با قیمتی بیش از 700 میلیون تومان عرضه شده و با 24 ماه گارانتی (بدون محدودیت کیلومتر) پشتیبانی خواهد شد.

مشخصات سوپر اسپرت X-BOW GT :

انجین:

  • نوع انجین : چهار سیلندر خطی توربو، محصول آئودی (AUDI) آلمان.
  • حجم سیلندر : 1984 سی‌سی (سانتیمتر مکعب).
  • حداکثر توان : 210 کیلووات (285.5 اسب بخار) در 6.400 دور در دقیقه.
  • حداکثر سرعت اسمی : 231 کیلومتر بر ساعت (شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه).
  • چیدمان سوپاپ ها : 16 سوپاپ، DOHC.
  • جعبه دنده : 6 دنده، دستی.
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتور، تزریق مستقیم (Direct Injection).
  • سطح آلایندگی : EURO 6.
  • تجهیزات کاهش آلایندگی : مبدل کاتالیست.
  • مصرف سوخت تقریبی : 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر.
  • گنجایش مخزن سوخت : 40 لیتر.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

تعلیق و ترمزها:

  • تعلیق جلو : دو عدد کمک فنر گازی مجهز به پایدارکننده، محصول WP Suspension اتریش.
  • تعلیق عقب : دو عدد کمک فنر گازی مجهز به پایدارکننده، محصول WP Suspension اتریش.
  • ترمز جلو : دیسک 305 میلیمتری، سیلندر ترمز چهار پیستونی، محصول BREMBO.
  • ترمز عقب : دیسک 262 میلیمتری، سیلندر ترمز دو پیستونی، محصول .BREMBO
  • تایر جلو : MICHELIN , 205/40-17 فرانسه.
  • تایر عقب : MICHELIN , 255/35-18 فرانسه.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

نمایشگرها:

  • سرعت سنج : تمام دیجیتال، محدوده هشدار سرعت قابل تنظیم، نمایشگر میانگین سرعت.
  • مسافت سنج : تمام دیجیتال، نمایشگر مسافت سنج کل (ODO Meter)، دو شاخص مسافت سنج مقطعی (Trip Meter)، نمایشگر مدت زمان سواری، نمایشگر زمان باقی مانده برای اجرای سرویس دوره‌ای.
  • دورسنج : تمام دیجیتال، نمایشگر 2 شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایشگر دنده، نمایشگر وضعیت سیالات، نمایشگر دمای مایع خنک کننده، نمایشگر مصرف سوخت، صفحۀ پیغام نقص فنی، چراغک سیستم ضد سرقت.

KTM X-BOW GT
KTM X-BOW GT

وزن و ابعاد:

  • وزن خالص : 847 کیلوگرم.
  • طول : 3.738 میلیمتر.
  • عرض : 1.915 میلیمتر.
  • ارتفاع : 1.202 میلیمتر.
  • فاصله محورهای دو چرخ : 2.430 میلیمتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

20 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل "Amir"
    "Amir"
    سوابق: (446 دیدگاه) ,

    چند وقت پیش خیلی سعی کردن وارد کنن وارد ایران ، به نتیجه ای نرسیدن متاسفانه !

    پاسخ
    1. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      داداش من دوسال پیش تو نمایندگی کویر دیدم،یک سال پیشم تو اصفهان تو نمایشگاهش بازم دیدم،تمامی موتورهای سوپر اسپرتو گذاشته بودن تو نمایشگاه،از اپریلا بگیر تا دوکاتی و هوندا ووووووو تا هیوسانگ و مگلی

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    خیلی ممنون از اطلاعات داده شده. همانطور که معلوم شد، واقعا امکانات و تکنولوژیهای خاصی در این خودرو نهفته هست و جای تحسین بسیار داره، اما به هر حال، از آنجایی که از روی خودروهای مسابقه ای ساخته شده، استایل و طراحی خودروهای مسابقه ای رو داره و اون ابهت و شکوه یک خودروی سوپر اسپرت جاده ای(مثل لامبورگینی، بوگاتی و …) رو نداره و فقط در مجموعه خودروهای مسابقه ای، بسیار درخشان و پر ابهت هست.

    پاسخ
  3. arman
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    همینجوری هول هولکی یه ترجمه کردی …
    حداکثر توان : 210 کیلووات (5 اسب بخار)
    (شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت: 1 ثانیه).

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل بیژن دولت سرایی
      بیژن دولت سرایی
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اگر قسمت انجین رو مطالعه کنید میبینید که اسب بخار 285.5 و شتاب 4.1 نوشته شده…
      فقط به دلیل مشکلی که در هنگام بارگذاری پیش اومده، در آخر متن و در قسمت مشخصات قسمت قبل از اعشار اعداد حذف شده که اون رو هم در اسرع وقت اصلاح میکنیم..

      پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      این سوپر اسپرت تو ایران با عبور از اولین دست انداز داغون میشه

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل محمد
    محمد
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    خدا رو شکر که این مطلب گذاشته شد!، من الان 700 میلیون دارایی دارم! نمی دونستم چجوری خرجش کنم!، میرم الان یکی از اینا می خرم.

    پاسخ
    1. mahmood
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      یکی هم برا من بگیر پولشو برات کارت به کارت میکنم

      پاسخ
  5. Nissan...Japan
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    بیشتر از سوپر اسپرت شبیه ترکیبی از خودرو های فرمول یک و فان باگیه 😀 اصلا مال استفاده روزمره نیس حتی جاده

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل حمید
    حمید
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    الفا 4سی یه چیزی تو مایه های اینه. وزن بسیار سبک و شتاب عالی اما قیمتش واقعا گزافه. با این پول ماشین های خیلی خفنی میشه خرید. ماشینی مثل بی ام و سری 4 کانورتیبل فول با قیمت خیلی کمتر. یا بنز کلاس ای کانورتیبل

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    سلام قیمت ایکس بوی جی تی 94.323 دلاره. قیمت بی ام و ام فور هم 66.395 دلاره قیمت کوروت استینگری سی هفت هم 56.395 دلاره. چرا وقتی می تونند ماشین راحت و قابل استفاده در زندگی روزمره و پیست بخرند، میرن ماشین مخصوص پیست می خرن؟????

    پاسخ
    1. بهمن
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      واقعا عجیبه که همیشه از اینجور نظرها برای این دست خبرها وجود داره. شما چطور فکر نمیکنی که کسی که این ماشینو میخره حتما یک ماشین بهتر از اونایی که شما نام بردی برای استفاده روزمره ویا استفاده آخرهفته هم داره و بواسطه علاقه و صدالبته توان مالی این ماشین رو هم میخره. ازطرفی کلکسیون ساعت های سوییسی گرانقیمت هم خواهدداشت که البته بامنطق شما یک ساعت ویولت هم کار همه اونارو میکنه. یا شایدم یک موتور صدمیلیونی بخره برای آخرهفته که باز یکی خواهدگفت با این پول میشه یه موتور پالس و یک پراید خرید و باقیشم گذاشت بانک و سودشو گرفت. برادر من این اقلام لوکس برای آدمای خاصه که حتی در آمریکا یک درصد رو تشکیل میدن نه من و شما. ما فقط میتونیم ببینیم و از زیبایی و مهندسی اونها لذت ببریم یا حسرت بخوریم.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل BMW E9
        BMW E9
        سوابق: (395 دیدگاه) ,

        سلام. اون دسته از آدم هایی که توان مالی توپی دارن و یا متوسط رو به بالا. براشون قیمت ماشین و کارایی که داره فرق نمی کنه و عاشقش میشن و می خرن. من اصلا با اون دسته از افراد کار ندارم. می گم ماشینی که برای پیست ساخته شده و کارایی مثل روندن در شهر نداره و سواری خشکی دارن. چرا باید این همه قیمت داشته باشه, با پول کمتر یا حتی قیمت برابر ماشین هایی هست که می تونی همه جا یا تقریبا همه جا بری ( SUV & Sport ) و غیره . مگه آدم چند بار به پیست میره که بخواد این همه پول برای ماشین مخصوص پیست بده. شاید بگید خوب تو پارکینکش نگه می داره تا موقع استفاده, خوب آره برای افراد که بالا گفتم مشکلی نیست چون چندین ماشین تو پارکینکش هست. ولی برای افرادی عادی نه. مگه پیست برای پولداراس. در کل می گم ماشین مخصوص پیست در این سبک به درد نمی خوره, مگه اینکه ارزون بشه.

        پاسخ
    2. امین
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      پویا جان مطمئنا کسی که ماشین های خاص دیگه ای نداشته باشه نمیاد اینو بخره و این طور خودرو های برای کلکسیونر ها خوبه

      پاسخ
  8. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    دستت درد نکنه بیژن جان.
    به نظرم با این قدرت شتاب فوق العاده ای داره و هم چنین برای پیست خودروی ارزشمندی محسوب میشه.
    ولی در کل فلسفه ی این نوع خودرو رو درک نمیکنم خب آدم با قیمت کمتر میره یه کامارو ZL1 میگیره که به نظرم از هر لحاظ بهتره.
    بعدشم کلا تو مملکت ما مثل اینکه تقاضای بازار رو برای ارائه ی محصول در نظر نمی گیرن.خوشحال میشم بدونم چند درصد از مردم ایران خواهان واردات این تیپ خودروها با این قیمتن!خودروهای به اصطلاح ارزون داره تو کشور ما با ده ها برابر بیشتر قیمت گذاری میشه وای به حال این سوپر اسپرت ها که نیاز امروز کشور ما نیست!!!!

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    یه سوال چرا به این خودرو میگن سوپر اسپورت در حالی که قدرت وسرعت کمتری نصبت به بعضی خودرو های اسپورت داره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل محمد زمانلو
      محمد زمانلو
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      چون که اولا هر لیتر از موتورش حدود 143 اسب بخار تولید می کنه که بیشتر از 100 hp /lit
      هستش و دوم اینکه نسبت وزن به قدرت (hp) هم خیلی پایین و حدود 0.33 که با
      سوپر اسپرت های قدر برابری می کنه .

      پاسخ
  10. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    این ماشینه یا موتور؟
    با هوندا 125 من سر به سر اگه عوض می کنند من حرفی ندارم

    پاسخ
  11. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    مال پیسته نه خیابونای درب و داغون ایران! :\

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.