سایر خودروهای اروپایی

QUANT ؛ الکتریکی 900 اسبی [ویدئو]

اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: کوانت با اینکه یک محصول مفهومی است اما هرکسی جرئت شوخی کردن با آن را ندارد! بعد از هیولای کانسپت وان حالا نسل جدید سوپرکارهای الکتریکی در راه است  . . .

[jwplayer mediaid=”64834″]

برای معرفی این خودرو بهترست به سراغ گفته های آقای Nunzio La Vecchia برویم؛ مدیر فنی کمپانی NanoFlowCell که همکاری متعددی با کونیگزگ و همچنین کمپانی Bosch دارد:

نه یک محصول مفهومی است و نه یک خودروی نمایشی. کوانت ماحصل یک پروژه تحقیقاتی است برای طراحی و توسعه سیستم های ذخیره سازی انرژی و همچنین نسل آتی باتری های سلولی.

NanoFlowCell Quant e-Sportlimousine
NanoFlowCell Quant e-Sportlimousine

با طول ۵.۲۵ متر، کوانت حتی از S-class های مرسدس نیز بزرگتر است؛ ۲.۲ متر عرض و ۱.۳۵ متر ارتفاع دارد و فاصله محوری اش نیز معادل ۳.۱ متر است. اما ویژگی های ابعادی جالب آن عبارتند از :

  • درب های گالوینگی دو متری.
  • شیشه جانبی ۱.۷ متری.
  • وزن سنگین ۲۳۰۰ کیلوگرمی.
  • رینگ های بزرگ ۲۲ اینچی.

پیشرانه کوانت در لیختن اشتاین و بدست مهندسین آلمانی NanoFlowCell ساخته شده. برای هر چرخ این خودرو از یک موتور الکتریکی استفاده شده که مجموعا حداکثر قدرتی معادل ۹۱۲ اسب بخار را تولید می کنند اما در حالت عادی این قدرت به حدود ۶۴۳ اسب بخار می رسد.

 

از آنجایی که مجموع گشتاور موتورهای کوانت به ۲۹۰۰ نیوتن متر می رسد پس دور از انتظار نبود که این سوپر اسپرت ۴ نفره بتواند در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه نیز به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

قدرت این پیشرانه به لطف نسل جدید باتری هایی است که هنوز اسمش را نمی دانیم! طبق ادعای کمپانی این باتری های با ولتاژ ۶۰۰ و جریان اسمی ۵۰ آمپری، به لحاظ نسبت قدرت به وزن بیش از ۵ برابر کارآمدتر از باتری های رایج لیتیوم/یونی بوده؛ مسافت قابل پیمایش آن نیز که مابین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ اعلام شده، بازهم ۵ برابر بیشتر از نمونه های هم وزن لیتیوم/یونی آنست.

[jwplayer mediaid=”64842″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. SALAR

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    میگیم 900 اسب بخاره . ولی برقی . صدای موتورم که نداره . پس هیجان هم نداره . به چه دردی می خوره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farhad

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سالار جان صدای اسپورتی موتور به راحتی قابل شبیه سازی هستش و تازه خوبیش اینه که بدون نیاز به منبع و کیت اگزوز صدای هر سوپر اسپورتی رو که بخواین مثل لامبورگینی یا فراری یا پاگانی یا بوگاتیو…. رو در ان واحد در اختیار دارید و میتونید انتخاب کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا 2272

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      حداقل خودت واسه خودت like بزن :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    با این وزن سرعت وشتاب این ماشین فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      زیباست
      رگه هایی از کونیخزگ و
      I3 bmw
      توش بچشم میخوره
      ولی زیباست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    “به لطف نسل جدید باتری هایی است که هنوز اسمش را نمی دانیم!”، پدال زودتر اطلاعات این باتری ها رو بذار که انقلابیه واسه خودروهای الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      با یکبار شارژ 400 تا 600 کیلومتر میره ، این ها باطری نیستند شاهکارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. PRC

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    از نیسان هم گنده تره!!!
    (نیسان آبیا رو میگم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      اگه باطری ها به این درجه از پیمایش
      با یه بار شارژ
      عالیه
      حتی از تسلا s
      با 480 کیلومتر با یه بار شارژم بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمدرضا بی ام و

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    پدال بی ام و ایکس 4 اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    اولا طراحیش خوبه،

    دوما کار بسیار خوبی کردن که از موتور الکتریکی استفاده کردن اونم با این همه قدرت!!!!!!!!!!!!

    سوما همه ی خوبی ها یه طرف، ولی تا تست نشده نمی تونیم زیاد در موردش حرف بزنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    از لحاظ فنی که فوق العادس با این ابعاد و وزن
    طراحیش هم قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    پدال مقایسه نمیزاری دیگه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سبحان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ترکوندن اصن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. خاوری مزراتی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    درود بر شرف همچین نوآوری هایی
    کاش هرچه زودتر همه گیر بشه تکنولوژی خودروهای الکتریکی
    هوا آلوده نمیشه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرامرز

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    با این تکنولوژی باتری استقبال از خودروهای برقی آینده رشد میکنه به خاطر این که خودروهای برقی موجود به خاطر نیاز به حجم زیادی از باتریهای لیتیومی گرون و سنگین میشن و معمولاْ بدون موتورهای کوچک سوختی نمیتونن مسافت زیادی رو با یک بار شارژ طی کنن. امیدوارم دولت ها و خودروسازها حمایت کنن تا سریعتر توسعه پیدا کنه. و ای کاش دولت های مدعی ما هم کمی هوشمندانه و منصفانه برخورد کنن و ما بتونیم از این انرژی پاک و کم خطر تو خودروهای آیندمون داشته باشیم یا حداقل امکان واردات خودروهای الکتریکی فراهم بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali agha

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بابا دمشون گرم….خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ali aghaa

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بابا دمشون گرم خیلی حال کردم،فقط طراحی داخلیشس یه جوریه،تک هس اما خیلی به دل نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خاوری مزراتی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    تو آمریکا و اروپا کسایی که خودروی برقی یا هیبریدی بخره یارانه میدی … ولی اینجا چی

    من گاهی ایده آل میشم اما نباید از این مسئولای داخلی انتظارا زیادی داشت اینکاره نیستن
    اصن طرف نمیدونه ماشین هیبرید یعنی چی؟؟
    بعد دم از مبارزه با آلودگی هوا میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. saeid

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    تو فکرم که خودروسازای کشورکی دست از سر ارتقا چراغ عقب جلوی پراید برمیدارن!؟؟ تا 200 سال دیگه هم تکنولوزی هیبریدی ایران نمیاد :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      استفاده از باتری
      یعنی
      بقایه بیشتره طبیعت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. امید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خیلی خیلی خیلی نمیدونم بگم عالی خوب شاهکار این اخرشه با موتور الکتریکی 400تا600 کیلومتر پیمایش 2.8 ثانیه به 100 میرسه سرعت 380 کیلومتر بر ساعت واقعا درود بر تمام مهندسین این پروژه و مدیرانش افرین این میتونه صنعت خودروهای الکتریکی رو زیر و رو کنه خودم یکی از طرفداراشم اگه قسطی ماهی 200هزار تومان بدین میخرمش
    درود بر خودرو کوانت 900 اسبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . خیلی عالیه . تازه خیلی هم قشنگه .

    دیگه حرفی ندارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. I Love Ferrari

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    با این قدرت و سرعت دیگه باید اینو سریعترین ماشین 4 نفره دنیا دونست.حتی سریعتر از فراری FF

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Zonda R

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    البته هنوز کانسپته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. saied

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی عالیه :) دمشون گرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مسلم

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    یه تحقیق نشون داده که خودروهای الکتریکی تا ثیر زیادی بر مبزان آلودگی هوا ندارند چون تولید برق و انتقال اون یه فراینده که راندمانش حدود 20 درصده یعنی برای مصرف یک واحد برق باید حدود 5 واحد سوخت در نیروگاه سوزانده بشه( من سه سال در نیروگاه منتظر قائم کرج کار کردم و سه سال هم در شرکت توزیع)
    چیزی که برای کاهش آلودگی هوا مفیدتره استفاده از تکنولوژی هیبریدیه که با افزایش راندمان باعث کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمتر میشه و بهتر از اون استفاده از سوخت هیدروژنه که تولید آلایندگی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین آلمان نازی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زنده باد ابر مهندسان آلمانی که این شاهکار بدست اونا ساخته شده درووووووووووووووووووووووووووووود ژرمن ها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا