QUANT ؛ الکتریکی 900 اسبی [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014: کوانت با اینکه یک محصول مفهومی است اما هرکسی جرئت شوخی کردن با آن را ندارد! بعد از هیولای کانسپت وان حالا نسل جدید سوپرکارهای الکتریکی در راه است  . . .

[jwplayer mediaid=”64834″]

برای معرفی این خودرو بهترست به سراغ گفته های آقای Nunzio La Vecchia برویم؛ مدیر فنی کمپانی NanoFlowCell که همکاری متعددی با کونیگزگ و همچنین کمپانی Bosch دارد:

نه یک محصول مفهومی است و نه یک خودروی نمایشی. کوانت ماحصل یک پروژه تحقیقاتی است برای طراحی و توسعه سیستم های ذخیره سازی انرژی و همچنین نسل آتی باتری های سلولی.

NanoFlowCell Quant e-Sportlimousine
NanoFlowCell Quant e-Sportlimousine

با طول 5.25 متر، کوانت حتی از S-class های مرسدس نیز بزرگتر است؛ 2.2 متر عرض و 1.35 متر ارتفاع دارد و فاصله محوری اش نیز معادل 3.1 متر است. اما ویژگی های ابعادی جالب آن عبارتند از :

  • درب های گالوینگی دو متری.
  • شیشه جانبی 1.7 متری.
  • وزن سنگین 2300 کیلوگرمی.
  • رینگ های بزرگ 22 اینچی.

پیشرانه کوانت در لیختن اشتاین و بدست مهندسین آلمانی NanoFlowCell ساخته شده. برای هر چرخ این خودرو از یک موتور الکتریکی استفاده شده که مجموعا حداکثر قدرتی معادل 912 اسب بخار را تولید می کنند اما در حالت عادی این قدرت به حدود 643 اسب بخار می رسد.

 

از آنجایی که مجموع گشتاور موتورهای کوانت به 2900 نیوتن متر می رسد پس دور از انتظار نبود که این سوپر اسپرت 4 نفره بتواند در 2.8 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 380 کیلومتر برساعت دست یابد.

قدرت این پیشرانه به لطف نسل جدید باتری هایی است که هنوز اسمش را نمی دانیم! طبق ادعای کمپانی این باتری های با ولتاژ 600 و جریان اسمی 50 آمپری، به لحاظ نسبت قدرت به وزن بیش از 5 برابر کارآمدتر از باتری های رایج لیتیوم/یونی بوده؛ مسافت قابل پیمایش آن نیز که مابین 400 تا 600 کیلومتر با یکبار شارژ اعلام شده، بازهم 5 برابر بیشتر از نمونه های هم وزن لیتیوم/یونی آنست.

[jwplayer mediaid=”64842″]

28 دیدگاه

  1. SALAR
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    میگیم 900 اسب بخاره . ولی برقی . صدای موتورم که نداره . پس هیجان هم نداره . به چه دردی می خوره .

    پاسخ
    1. farhad
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سالار جان صدای اسپورتی موتور به راحتی قابل شبیه سازی هستش و تازه خوبیش اینه که بدون نیاز به منبع و کیت اگزوز صدای هر سوپر اسپورتی رو که بخواین مثل لامبورگینی یا فراری یا پاگانی یا بوگاتیو…. رو در ان واحد در اختیار دارید و میتونید انتخاب کنید

      پاسخ
  2. فرزاد
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    با این وزن سرعت وشتاب این ماشین فوق العاده است

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      زیباست
      رگه هایی از کونیخزگ و
      I3 bmw
      توش بچشم میخوره
      ولی زیباست

      پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    “به لطف نسل جدید باتری هایی است که هنوز اسمش را نمی دانیم!”، پدال زودتر اطلاعات این باتری ها رو بذار که انقلابیه واسه خودروهای الکتریکی

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      با یکبار شارژ 400 تا 600 کیلومتر میره ، این ها باطری نیستند شاهکارند

      پاسخ
  4. PRC
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    از نیسان هم گنده تره!!!
    (نیسان آبیا رو میگم)

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      اگه باطری ها به این درجه از پیمایش
      با یه بار شارژ
      عالیه
      حتی از تسلا s
      با 480 کیلومتر با یه بار شارژم بیشتره

      پاسخ
  5. احمدرضا بی ام و
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    پدال بی ام و ایکس 4 اومد

    پاسخ
  6. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    اولا طراحیش خوبه،

    دوما کار بسیار خوبی کردن که از موتور الکتریکی استفاده کردن اونم با این همه قدرت!!!!!!!!!!!!

    سوما همه ی خوبی ها یه طرف، ولی تا تست نشده نمی تونیم زیاد در موردش حرف بزنیم.

    پاسخ
  7. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    از لحاظ فنی که فوق العادس با این ابعاد و وزن
    طراحیش هم قشنگه

    پاسخ
  8. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    پدال مقایسه نمیزاری دیگه؟؟

    پاسخ
  9. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    درود بر شرف همچین نوآوری هایی
    کاش هرچه زودتر همه گیر بشه تکنولوژی خودروهای الکتریکی
    هوا آلوده نمیشه دیگه

    پاسخ
  10. فرامرز
    سوابق: (743 دیدگاه) ,

    با این تکنولوژی باتری استقبال از خودروهای برقی آینده رشد میکنه به خاطر این که خودروهای برقی موجود به خاطر نیاز به حجم زیادی از باتریهای لیتیومی گرون و سنگین میشن و معمولاْ بدون موتورهای کوچک سوختی نمیتونن مسافت زیادی رو با یک بار شارژ طی کنن. امیدوارم دولت ها و خودروسازها حمایت کنن تا سریعتر توسعه پیدا کنه. و ای کاش دولت های مدعی ما هم کمی هوشمندانه و منصفانه برخورد کنن و ما بتونیم از این انرژی پاک و کم خطر تو خودروهای آیندمون داشته باشیم یا حداقل امکان واردات خودروهای الکتریکی فراهم بشه.

    پاسخ
  11. ali aghaa
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    بابا دمشون گرم خیلی حال کردم،فقط طراحی داخلیشس یه جوریه،تک هس اما خیلی به دل نمیشینه

    پاسخ
  12. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    تو آمریکا و اروپا کسایی که خودروی برقی یا هیبریدی بخره یارانه میدی … ولی اینجا چی

    من گاهی ایده آل میشم اما نباید از این مسئولای داخلی انتظارا زیادی داشت اینکاره نیستن
    اصن طرف نمیدونه ماشین هیبرید یعنی چی؟؟
    بعد دم از مبارزه با آلودگی هوا میزنه

    پاسخ
  13. saeid
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    تو فکرم که خودروسازای کشورکی دست از سر ارتقا چراغ عقب جلوی پراید برمیدارن!؟؟ تا 200 سال دیگه هم تکنولوزی هیبریدی ایران نمیاد 🙁

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      استفاده از باتری
      یعنی
      بقایه بیشتره طبیعت

      پاسخ
  14. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی خیلی نمیدونم بگم عالی خوب شاهکار این اخرشه با موتور الکتریکی 400تا600 کیلومتر پیمایش 2.8 ثانیه به 100 میرسه سرعت 380 کیلومتر بر ساعت واقعا درود بر تمام مهندسین این پروژه و مدیرانش افرین این میتونه صنعت خودروهای الکتریکی رو زیر و رو کنه خودم یکی از طرفداراشم اگه قسطی ماهی 200هزار تومان بدین میخرمش
    درود بر خودرو کوانت 900 اسبی

    پاسخ
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . خیلی عالیه . تازه خیلی هم قشنگه .

    دیگه حرفی ندارم .

    پاسخ
  16. I Love Ferrari
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    با این قدرت و سرعت دیگه باید اینو سریعترین ماشین 4 نفره دنیا دونست.حتی سریعتر از فراری FF

    پاسخ
  17. مسلم
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    یه تحقیق نشون داده که خودروهای الکتریکی تا ثیر زیادی بر مبزان آلودگی هوا ندارند چون تولید برق و انتقال اون یه فراینده که راندمانش حدود 20 درصده یعنی برای مصرف یک واحد برق باید حدود 5 واحد سوخت در نیروگاه سوزانده بشه( من سه سال در نیروگاه منتظر قائم کرج کار کردم و سه سال هم در شرکت توزیع)
    چیزی که برای کاهش آلودگی هوا مفیدتره استفاده از تکنولوژی هیبریدیه که با افزایش راندمان باعث کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمتر میشه و بهتر از اون استفاده از سوخت هیدروژنه که تولید آلایندگی نداره

    پاسخ
  18. حسین آلمان نازی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    زنده باد ابر مهندسان آلمانی که این شاهکار بدست اونا ساخته شده درووووووووووووووووووووووووووووود ژرمن ها

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.