روولوچون؛ آخرین پاگانی زوندا [ویدئو]

اختصاصی ژنو 2014: خودرویی که می بینید Revolucion نام دارد که نه تنها آخرین مدل تولیدی پاگانی زوندا بوده بلکه پنجمین و آخرین دستگاه باقی مانده از آن است؛ پس آماده شنیدن یک قیمت نجومی برای آن باشید . . .

[jwplayer mediaid=”65265″]

روولوچون که در واقع همان واژه لاتین Revolution (به معنای تحول و انقلاب) است که به زبان ایتالیایی رفته؛ دارای شاسی فوق مستحکم و فوق گران قیمت مونوکوکی است که هم از تیتانیوم و هم از فیبرکربن ساخته شده؛ به همین دلیل وزن خالص خودرو بیشتر از 1070 کیلوگرم نیست.

انجین روولوچون همان 6.0 لیتری V12 دست ساز AMG است که حالا 800 اسب بخار به همراه 730 نیوتن متر گشتاور دارد؛ یعنی نسبت قدرت به وزن این ایتالیایی حالا به عدد 748 اسب بخار به هر تن می رسد. اما وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس سکوئنشال شش سرعته تمام منیزیومی است که زمان تعویض هایش تنها 20 میلی ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت این خودرو حدود 350 کیلومتر برساعت بوده و شتاب غیر رسمی آن نیز به 2.6 ثانیه میرسد.

 

علاوه بر بهبود کیت بدنه و استفاده از باله بزرگ عقب که به تقلید از خودروهای فرمول، مجهز به سیستم DRS یا Drag Reduction System بوده و اجازه می دهد ارتفاع و زاویه آن در دو حالت مختلف قابل تنظیم باشد، بر روی روولوچون سیستم کنترل کششی تعبیه شده که مهندسان آلمانی Bosch آنرا طراحی کرده اند و دارای 12 حالت مختلف است.

برای متوقف کردن این گلوله علاوه بر بهبود مجدد سیستم ABS خودرو، از کیت ترمزهای برمبو با دیسک هایی از جنس کربن/سرامیکی CCMR استفاده شده؛ تکنولوژی دیگری که بازهم از خودروهای فرمول به عاریت گرفته شده و حدود 15 % سبکتر و چهار برابر کارآمدتر از ترمزهای زونداهای استاندارد است.

همانطور که گفته شد از روولوچون تنها 5 دستگاه ساخته شده که قیمت پایه‌ای هرکدام حدود 3,000,000 دلار است. فراموش نکنید که این مدل اجازه ورود به خیابان ها را ندارد.

29 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    باید راننده f1 باشی تا به نهایت کاراییش برسی
    وگرنه برای همه ما بی حد و مرزه…

    پاسخ
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    پاگانی ماشیناش واقعا عالیه .

    بچه ها کسی میدونه موتورهایی که پاگانی از شرکت معظم AMG میگیره و روی

    ماشین نصب میکنه ، توربو داره یا نه ؟؟؟

    چون تو این مطلب اشاره ایی به توربو نشده !!!!!!!!!!!!!

    بالهای عقبش هم ساخت شرکت بوش المان است که دارای 12 حالت مختلفه !!!!

    ولی چه فایده نمیشه تو خیابون باهاش اومد .

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      راستی چطوریه که بوگاتی میتونه تو خیابون بیاد و این مدل پاگانی

      نمیتونه ؟؟؟

      پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          F.A
          احسنت به پاگانی
          بخاطره انتخاب amg

      1. احمدرضا بی ام و
        سوابق: (128 دیدگاه) ,

        میلاد پاگانی راهنما نداره

        پاسخ
    2. Mohammad XX
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      موتورهاش تنفس طبیعی هستند میلاد جان

      پاسخ
    3. علی
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      موتور پاگانی تا الان بدون توربو شارژ بودند در اصل اصلاح شده همون موتور اولی هستند که بنز روی sl73 گذاشته بود ولی در سری هیورا مجهز به توربو شده اند و جالبیش اینجاست که چون موتورهای توربو لگ یا همون تاخیر دارند پاگانی amg رو خیلی تحت فشار گذاشت تا این تاخیر رو از بین ببره و بالاخره amg تونست کاری کنه که این تاخیر توربو به حداقل برسه و یا اصلا به چشم نیاد واقعا این ماشین شاهکاره مهندسی همراه با قبل تپنده آلمانی هست

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        از همه دوستان متشکرم . لطف کردید .

        پاسخ
  3. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    درود بر نبوغت مهندس پاگانی
    چه اعجوبه ایه

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    اینکه چند کیلو فیبر کربن بوده شده پاگانی

    پاسخ
  5. دانشجو مملکت
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    زیباست اما احساس می کنم شبی فراری (انزو فرای ) و لامبورگینی ( وننو ) است شاید به خاطر این که هر سه ایتالیای هستن

    پاسخ
  6. محمد ، 5.7L ، V8 ، 385 HP
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    یک سوال ، دقیقا الآن پاگانی چه چیزی از بوگاتی بیشتر داره که گرون تره؟؟؟

    پاسخ
  7. TOP GEAR
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    روولیشن چیه من از عکس های آخری فهمیدم زوندا ار R منظورتونه البته فرقی نداره گمونم این زوندا ار دو باشه چون یدونه قبل ترشم بیرون داده بودند

    پاسخ
  8. Saied
    سوابق: (820 دیدگاه) ,

    يعني يكي نه ميليارد ميده تا يدونه ماشين بخره!!!!!!!! البته ماشين كه چه عرض كنم!!! اسباب بازي 🙂

    پاسخ
    1. دانشجو مملکت
      سوابق: (114 دیدگاه) ,

      این جا با این اقتصاد 8.5 ملیارد میدن ماشین می گیرن دیگه عرب ها رو فکر کن بیشتر هم می دن

      پاسخ
  9. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    من که دلم نمیاد بیارمش تو خیابون اگه صاحبش بودم مبارک صاحبش باشه

    پاسخ
  10. enzi
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    در واقع نسخه جدیدتر ZONDA R هست که هیولای تو پیست بود
    این که چرا اینقدر گرونه خوب یه نگاهی به رکوردش تو پیست معروف نوربرگ رینگ بکنید که با 6:47 رکورددار هست

    پاسخ
  11. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    3 میلیون دلار چه خبره تازه اونم فقط 5 عدد

    پاسخ
  12. Parham
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    حیف اجازه ورود به خیابونو نداره وگرنه من پنج تاشم باهم می خریدم!!!!!!!!!

    پاسخ
  13. ASTON MARTIN
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قیمتشو که خوندم از خوندن بقیه مطالب منصرف شدم

    پاسخ
  14. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فقط کونیزگ اگرا وان!!!
    پوز همه ماشینارو چه تو سرعت چه تو ایردینامیک چه تو امنیت به خاک مالیده!!من عاشقشم😍😍😍
    کدومن ماشین با ١۴٠٠اسپ و ۴۴٠کیلومتر فقط با هشت سیلندر وبا فقط و فقط با ۵ لیتر حجم میتونه این عملکرد عالی رو داشته باشه!!
    اونوقت این ماشین ٠-٣٠٠رو ١١ثانیه پر میکنه و از سرعت ٣٠٠تا بخواد برسه به حالت سکون فقط ۶ثانیه زمان میبره!!!
    و از لحاظ هندلینگ هم که خدااااا!حالا کسی هس که منکرش باشه!😡😠

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.