رادیکال RXC ؛ لمانز سواری در خیابان [ویدئو]

فرانکفورت 2013: بزودی باید به دیدن چنین خودرویی در خیابان ها عادت کنیم! چون کمپانی انگلیسی رادیکال به هیچ وجه از تصمیمش برای عرضه نسخه خیابانی RXC کوتاه نمی آید . . .

2013 Radical RXC
2013 Radical RXC

به لطف اسپویلر بزرگ جلو و همچنین باله عریض عقب که قابل تنظیم بوده و مطابق خودروهای GT3 مسابقه ای ساخته شده، نیروی عمودی وارد بر RXC حداکثر معادل 900 کیلوگرم است تا راننده این خودروی دو نفره بدون هیچگونه نگرانی، مانورهای ناگهانی را در هر سرعتی تجربه کند.

RXC درب های گالوینگی داشته و بدنه آن هم اکثرا با قطعات کربنی و کامپوزیتی شکل گرفته؛ شاسی این خودرو مطابق استانداردهای FIA ساخته شده و استفاده از رول کیج های فولادی هم برای ایمنی هرچه بیشتر سرنشینان بوده است.

پیشرانه RXC همان موتور Duratec 37 Ti-VCT فورد است که قبلا بر روی موستانگ های V6 بکار رفته؛ این پیشرانه 3.7 لیتری با سیستم کامپیوتری Radical/AER Life می تواند از استاندارد آلایندگی یورو 5 براحتی عبور کند.

البته رادیکال پیشرانه سری RP-V8 خود را هم برای مشتریانی که می خواهند از RXC تنها در پیست ها استفاده کنند نیز مهیا کرده که با حجم 3.0 لیتر بیش از 480 اسب بخار قدرت دارند. گیربکس هفت سرعته ترتیبی RXC نیز که شیفترهای فرمان دارد با همکاری زیرمجموعه RPE ساخته شده است.

سایر مشخصات رادیکال RXC عبارتند از:

  • 4300 میلیمتر طول.
  • 1960 میلیمتر عرض.
  • 1127 میلیمتر ارتفاع.
  • قدرت 380 اسب بخار در دور 6750.
  • گشتاور 434 نیوتن متر در دور 4250.
  • شتاب 2.8 ثانیه.
  • حداکثر سرعت 280 کیلومتر برساعت.
  • تعلیق چهار حالته بصورت سفارشی.
  • رینگ های 17 اینچی.
  • تایرهای خیابانی دانلوپ با سایز 235/620 در جلو و 290/645 در عقب.
  • تایرهای مسابقه ای SP Sport دانلوپ با سایز 215/45 در جلو و 255/40 در عقب.
  • دیسک های ترمز 330 میلیمتری در جلو و 310 میلیمتری در عقب با کالیپرهای 6پیستونه.
  • دیسک های ترمز کربن/سرامیکی سفارشی.
  • باک بنزینی 100 لیتری آلومینیومی.
  • فرمان مسابقه ای قابل تنظیم در دو جهت.
  • آینه بغل های برقی با سیستم گرمایشی.
  • داشبورد AiM MXL2 LCD که برای نخستین بار رادیکال از آن استفاده کرده.
  • صندلی های اسپرت Corbeau با کمربندهای 6 نقطه ای مطابق استاندارد FIA.

25 دیدگاه

    1. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      واسه این که طبق گفته این سایت زیر 2000 پوند (890 کیلو) وزن داره که در مقایسه با سوپر کارها (که اکثراً سنگینتر از 1300 کیلو هستن) حداقل 50 درصد سبک تره.

      پاسخ
    2. مارال
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      هدفشون طراحی یه ماشین کلاسیک پر سرعت بوده یا یه سوپر کار؟ این که اصلا ریخت و قیافه نداره ،

      پاسخ
      1. یه پسل باهوش
        سوابق: (1125 دیدگاه) ,

        شبیه تراکتوره

        داخلشم که فداش بشم

        این کمپانی رادیکال رو باید … کشید

        پاسخ
      2. فرامرز
        سوابق: (743 دیدگاه) ,

        لیست رکوردهای نوربرگ رینگ رو ببینید، تو ماشین هایی که مجوز ورود به خیابون رو دارن دو رکورد اول دست ماشین های رادیکال هست. نمیگم بهتر از لامبورگینی و فراریه و مسلماً به طور کلی قابل مقایسه نیست، اما هدفش رسیدن به شتاب خوب با سبک کردن خودرو بوده که خیلی چیزا رو واسه این هدف نادیده گرفتن

        پاسخ
    3. aventador twin turbo
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      جالبه که چجوری می گذارند وارد خیابان ها شود چون zonda R رو نگذاشتند وارد خیابان ها شود . تازه قیافه ی پاگانی خیلی بیشتر از این به ماشین شهری می خوره.

      پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        درسته صفر تا صد اش از آونتادور و فراری و……کمتره ولی تو صفر تا 200 و صفر تا 300 کم می آره

        پاسخ
    4. محمد حسین
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      همیشه دوست داشتم به این جور فرمونا با این جنس دست بزنم . کجا میشه پیدا کرد

      پاسخ
    5. محمد حسین
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      اون دکمه های زیادو دیدم یاد آسانسور خونمون افتادم

      پاسخ
    6. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      هر چیزی که انگلیسی باشه خوبه…

      بگو خب…

      پاسخ
  1. Ali.N
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    خداییش دگ پراید از این خوشگل تره

    حسن جان راست میگه این چه شتابیه؟شاید اشتباه چاپی!!!

    پاسخ
  2. محسن
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    من اگه اینو تو خیابون ببینم از ترس سکنه می کنم

    پاسخ
  3. پژمان
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    اقای پدال از فراری 458 اسپشیال هم در نمایشگاه فرانکفورت کلیپ و مطلبی بزار ممنون

    پاسخ
  4. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    ماشین باید علاوه بر سرعت و قدرت و شتاب
    یه فاکتور بسیار مهم دیگه هم داشته باشه
    اونم راحتیه و طراحی interior…
    متأسفانه این رادیکال انگار از این فاکتور بویی نبرده که هیچ ، بلکه راحتی رو فدای شتاب کرده.

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (192 دیدگاه) ,

      منم پرایدو ترجیح میدم خیلی هم عالیه…

      پاسخ
  5. میثم
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    داشبورد رو از پراید کپی زدن لامصبا :)))))))))
    به دریچه کولر دقت کنین D:

    پاسخ
  6. امیرحسین
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    اِههههههههههه…!

    نیگا کن!!!چقدر شبیه اسباب بازی های دوران بچگیمونه!!!!نه؟؟؟

    پاسخ
  7. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    اصلا خوشگل نیست.
    شتاب اونقدر ها هم مهم نیست که بخوام به خاطر 2.8 ثانیه بیام پول این بی ریخت رو بدم.
    ولی قیفش خیلی شبیه این اودی است:

    http://www.netcarshow.com/audi/1999-r8r/

    ایران و المان

    پاسخ
  8. Ata
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تا حالا تو عمرم ماشینی که تصادف نکرده ولی این قدر له و لورده است رو ندیده بودم.

    پاسخ
  9. قادر
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    سلام در کل نسخه خیابانی همچین خودروی چه جوری تایید میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.