ام وی ام MVMچریسایر خودروهای داخلی

بررسی MVM 110S

ام وی‌ام ۱۱۰ یا چری QQ یکی از اولین خودروهای چینی است که به کشور ما وارد شد و آغازگر ورود سیل برندها و مدل‌های چینی به کشور ما شد. این خودرو که یک کپی ضعیف از دوو ماتیز بود، علیرغم انتقادات فراوانی که درزمینهٔ کیفیت و ایمنی آن وجود داشت، تنها به علت برخورداری از قیمت نسبتاً پایین توانست در بازار ما ماندگار شود. اما پس از سال‌ها عرضه با ظاهر و ویژگی‌های فنی ثابت، نیاز به تغییرات در این خودرو احساس می‌شد. درنتیجه مدیران خودرو اقدام به تولید نسخه فیس‌لیفت شده آن با نام MVM 110S کرد و در این روزها اولین سری‌های تحویلی آن در خیابان‌های ما دیده می‌شود. فیس‌لیفت ام وی‌ام ۱۱۰ شامل تغییراتی ظاهری و فنی می‌شود و آن را به خودرویی به‌روزتر تبدیل کرده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در بخش ظاهری از کمپانی طراحی تورینو ایتالیا کمک گرفته شده است تا این خودرو را به‌روزرسانی کرده و باعث جذب مشتریان جدید گردد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، تغییرات اعمال شده مثبت بوده‌اند و باعث تبدیل یک خودروی قدیمی، زشت و بی‌هویت، به خودرویی نسبتاً به‌روزتر، جذاب‌تر و هماهنگ‌تر شده‌اند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
کاملاً مشخص است که هدف طراحان MVM 110S ساخت خودرویی با ظاهری شاد و فانتزی بوده است تا باعث جذب جوانان و بانوان گردد که با در نظر گرفتن استانداردهای این کلاس از خودروها، می‌توان گفت که توانسته‌اند به این هدف نزدیک شوند. طراحی بخش‌های مختلف این خودرو تماماً با در نظر گرفتن همین هدف ساخته شده‌اند و از این نظر هماهنگی قابل قبولی بین بخش‌های مختلف آن وجود دارد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
نمای جلوی‌ام وی‌ام ۱۱۰S ظاهری خندان و بشاش دارد که بسیار جوان‌تر از نسخه قبل از فیس‌لیفت به نظر می‌رسد. چراغ‌های بزرگ و گرد با تغییرات کوچکی همچنان بر سر جای خود هستند، اما اضافه شدن خطی به قسمت بالای محل قرارگیری پلاک، باعث شادتر شدن چهره خودرو شده است. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است و به قسمت‌های پلاستیکی سیاه رنگ اطراف چراغ‌های مه شدن متصل گردیده تا طرح لبخند بزرگی را تشکیل دهد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در نمای کناری ضربه‌گیرهای پلاستیکی حذف شده‌اند و جای آن‌ها را خطوطی گرفته‌اند که با اتصال بخش‌های مختلف جلو و عقب، از سادگی نمای کناری کاسته‌اند. گلگیرهای خودرو کمی حجیم و عضلانی شده و چرخ‌های کوچک آن را دربر گرفته‌اند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
نکته جالب در نمای کناری محل قرار گرفتن دستگیره درب‌های عقب است که اگر قبلاً محل آن‌ها را ندانید، باید اندکی برای یافتن آن‌ها زمان صرف کنید. دستگیره درب عقب مماس با پنجره و به‌صورت زاویه‌دار تعبیه شده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
چیز دیگری به بسیار به بهبود نمای کناری خودرو کمک کرده است، عوض شدن طرح ساده پنجره‌ها، با طرح به عقب کشیده شده مدرن‌تر و اسپرت تر است و خطوطی که قبلاً بسیار ساده و صاف بودند، اکنون نرم‌تر شده و به شکل منحنی درآمده‌اند. علاوه بر این‌ها، سقف خودرو در قسمت عقب کمی به سمت پایین انحنا پیدا کرده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در نمای عقب بهترین نکته حذف چراغ‌های گرد و احمقانه عقب و تبدیل‌شدن چراغ‌ها به حالت ستونی است. وجود کادر مشکی رنگ در اطراف شیشه عقب کمک شایانی به بهبود این نما کرده است و درمجموع نمای عقب را به سوپرمینی های مدرن بسیار نزدیک کرده است. در پایین نیز همانند بخش جلو، دو چراغ مه شکن عقب توسط نوار پلاستیکی ضخیم مشکی‌رنگی به هم متصل شده‌اند و همان حالت لبخند که قبلاً در نمای جلو شاهد آن بودیم را تکرار کرده‌اند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
درمجموع می‌توان گفت که طراحی خارجی MVM 110S نسبت به نسخه قبلی تغییرات قابل قبولی پیدا کرده است و توانسته است به یک سوپرمینی مدرن نزدیک شود. هرچند که باوجود ارتقای یک اینچی سایز رینگ‌ها نسبت به مدل قبلی، جا داشت که یک سایز دیگر نیز به آن اضافه گردد. درب صندوق‌عقب نیز بسیار کوچک است و احتمالاً نمی‌توان در حالت عادی روی فضای آن حساب چندانی باز کرد. البته صندلی‌های عقب این خودرو این امکان را دارند که به‌طور کامل جمع شده و فضای مناسبی را ایجاد کنند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در داخل کابین MVM 110S نمی‌توانیم بگوییم که همه چیز عالی شده است، مخصوصاً وقتی که به حجم بالای پلاستیک خشک به کار رفته در جای‌جای کابین دقت می‌کنیم. اما واقعاً پیشرفت نسبت به نسخه قبلی مشهود است. تریم داخلی کابین به رنگ مشکی درآمده است که در نوع خود جلوه بهتری به کابین داده است. علاوه بر این، طراحی داشبورد به‌طور کامل تغییر یافته است، محفظه‌ای بر روی داشبورد برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده و در بخش‌هایی از داشبورد از رنگ نقره‌ای برای ایجاد تنوع استفاده شده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
طراحی صفحه کیلومتر نیز دچار تغییرات فراوانی شده است و کیلومتر شمار به‌صورت دیجیتال درآمده است. دیگر از سه دایره که وظیفه نمایش سرعت، دور موتور و وضعیت آب و بنزین را بر عهده داشتند خبری نیست، در عوض یک دایره بزرگ در پیش چشم راننده قرار خواهد داشت که تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را به وی نمایش خواهد داد.

درمجموع طراحی داخلی نیز از تغییرات مثبتی برخوردار شده است، هرچند که استفاده از پلاستیک خشک در کابین کمی بیش از حد است و باید حداقل در بخش‌هایی که تماس دست و بدن با آن‌ها زیاد است از جنس دیگری استفاده می‌شد.

از نظر فنی MVM 110S نیز نسبت به مدل قبلی تغییراتی داشته است. در مدل قبل، دو گزینه موتور با حجم‌های ۰.۸ و ۱.۱ لیتر قابل انتخاب بودند که به ترتیب توانایی تولید حداکثر ۵۱ و ۶۸ اسب بخار قدرت و ۷۰ و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشتند. این در حالی است که در نسخه فیس‌لیفت شده، تنها یک گزینه برای موتور در دسترس است که یک لیتر حجم دارد. این موتور یک لیتری سه سیلندر، توانایی تولید حداکثر ۶۸ اسب بخار (در برخی منابع ۷۰ نیز ذکر شده است) توان و ۹۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. درنتیجه حجم موتور کمتر شده است و توانایی آن اندکی بهبود یافته است. بیشینه سرعت این خودرو از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است (که البته حرکت با این سرعت‌های بالا با چنین خودرویی اصلاً کاری عاقلانه نخواهد بود!) و مصرف سوخت ترکیبی آن به تنها ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده و ضد لغزش است و در عقب از نوع غیرمستقل با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده می‌باشد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
یکی از نقاط ضعف بزرگ MVM 110 ایمنی پایین آن بود. تاکنون نیز اطلاعات دقیقی از تغییرات در بخش ایمنی آن در نسخه فیس‌لیفت اعلام نشده است. این خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو می‌باشد. همچنین دارای سیستم‌های ترمز ABS و EBD بوده و ترمز چرخ‌های جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است. همچنین در هر دو تیپ آن، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب به‌صورت استاندارد وجود دارند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
از نظر تجهیزات جانبی MVM 110S با دو تیپ Luxury و Comfortable عرضه می‌گردد. قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3 با پورت USB و بلندگوی استریو، شیشه‌بالابر برقی برای ۴ درب، فرمان هیدرولیک، بدنه و درب‌های تقویت‌شده، زیر پایی، چراغ رانندگی در روز، نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای، و صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی امکاناتی هستند که در هر دو نسخه به‌طور استاندارد وجود دارند.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
در تیپ Luxury امکاناتی مانند آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، گرم‌کن شیشه عقب و برف‌پاک‌کن شیشه عقب نیز به تجهیزات فوق اضافه می‌گردد.

CHERY NEW QQ MVM 110S
CHERY NEW QQ MVM 110S
قیمت و شرایط بازار:
مدیران خودرو MVM 110S را در نسخه Comfortable با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و نسخه Luxury را دو میلیون تومان گران‌تر به فروش می‌رساند. در این شرایط این خودرو نه‌تنها گران‌تر از پراید و تیبا ۲ قرار گرفته است، بلکه در ردیف خودروهای بزرگ‌تر و قدرتمندتری مانند پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند قرار گرفته است. MVM 110 که اندک فروش خود در قبل را مدیون قیمت پایین خود و رقابت با پراید قدیمی و بی‌کیفیت بود، در حال حاضر کار بسیار سخت‌تری برای موفقیت خواهد داشت. این خودرو در گذشته از سرآمدان بی‌کیفیتی در بازار ما بود و اگر بخواهد پیشرفتی درزمینهٔ کیفیت نداشته باشد، احتمال موفقیت آن بسیار پایین خواهد بود. به نظر ما، بسیار بهتر می‌بود که مدیران خودرو برچسب قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان را بر روی هر دو تیپ MVM 110S قرار می‌داد. در شرایط قیمت‌گذاری فعلی، مدیران خودرو باید تلاشی جدی برای بهبود کیفی خودرو و بهبود خدمات پس از فروش انجام دهد تا بتواند افرادی که به دنبال یک خودروی کوچک و کم‌مصرف، برای کاربردهای درون‌شهری هستند را به خود جذب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. دوستان عزیز
    تو سربالایی شدید و گردنه کشش داره یا کم میاره؟ هم از نظر تجربی اونایی که تجربه دارن بگن و هم از نظر فنی باتوجه به مشخصات فنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام من یه ماهه دارم
      تو گردنه اگر خوب دندها رو پر کنی خیلی خوبه من با 4 سرنشین راحت گردنه رو رفتم بدون مشکل زیاد بهش فشار نمیارم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مهیار

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      تو سربالا یی و شیب هم عالیه من که راضی هستم فکرشم نمیکردم اینطوری باشه فکر میکردم باید خیلی انتظاراتم کم باشه ولی واقعا خوب بود .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. مرتضی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام کشش داره.حتی با سرنشین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Mostafa

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من امروز فیکس یک ماهه خریدم علاوه بر حجم زیاد ادمایی که میگفتن نخرید واقعا ازش راضی هستم
    تا امروز 5500 کیلومتر رفتم هیچ مشکلی هم نداشتم مثل اهنپارهای داخل نیست 1000 تا بری از هم وا بره ایمنیش و نرمی و …. خیلی عالیه تو ترافیک اصلا خسته کننده نیست خیلی نرمه کلاچ ترمزش
    فقط فقط تنها چیزی که یکم تو سک انداخته مصرف سوختشه البته هنوز 100درصد مطمعن نیستم چون میگن پاشش بنزینش رو تنزیم میکنن مصرفش تو سرویس اولیه کم میشه به صورت علمی از از وقتی چراغ بنزین روشن میشه تا چراغ بنزین بعدی کلیومتر رو ثبت میکنم و بنزین ی رو که میزنم و در اخر بنزین مصرفی رو به کیلومتر رفته تقسیم میکنم وعدد 6/3دقیق به دست میاد البیته این عدد ترکیبیش هست یعنی تو گردنه ترافیک بیرون از شهر وبار کاملو….سوپر هم میزنم ترکیبیش میشه 5/7
    حالا تو سایت ایران خورد برید سمند ال ایکس ef7رو زده 6/2عقل سلیم حکم میکنه یه ماشین 1340 کیلوگرمی با 4 سیلندر با114 اسب بخار با چه معیاری 6/2میسوزونه
    طرف میاد میگه یه باک زدم رفتم فلان جا وفلان جا و باز مثلا دوخطش مونده خوب این. معیار تشخیص سوخت طرفه نه خیر اینجوری نیست هر کی خواست کیلومتررفته از روشن شدن این پراغ تا چراغ بنزین بعدی رو ثبت و بنزینی که برا این کیلومتر زده رو تقسیم به کیلمار رفته کنه معیار میاد دستش البته از بینزین پرسرب انتظاری نباید داشت وتا کسی داخل این ماشین نشینه نمیتونه در موردش قضاوت کنه داخلش از 206 بهتر فقط صندوقش کوچیکتره وطولش مثل 206 پهناش کمتر از 206 با حذف قوس های کناری و ارتفاع از 206 بلندتر دلیل راحتی سرنشین .
    پس کل تبلیغلات شرکت به جز مصرفش که حدود 6 هست و کمتر بقیش درسته
    پس لطفا با عقده و…. نظر ندین علمی نظر بدین تا اگر کسی خواست بخره اطلاعات داشته باشه واقع بین باشیم مرسی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا ممنونم از توضیحاتت

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. حمی

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (11 ديدگاه)

      یی اف سون داشتم
      با بنزین سوپر مصرف ترکیبی دقیق اندازه بگیری زیر هفت و نیم نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. مهیار

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    توفیقی آذر مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر کمترین مراجعه به تعمیرگاه های خدمات پس از فروش مربوط به کدام خودرو است؛ گفت: خودروی تیگو ۵ و ام وی ام ۱۱۰جدید کمترین مراجعه به نمایندگی های خدمات پس از فروش ما را دارند.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. ابوالفضل

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم میخوام این ماشین رو بخرم
    فقط اگه کسی این ماشین رو داشته بگه برای مسافرت چجوره؟؟؟
    بعضیا میگن فقط به درد تو شهری میخوره!!
    اگه خواسته باشیم بریم شمال تو اون سرازیری های جاده و گردنه های چالوس چجوریه؟؟؟
    اگه کسی تجربه داره ما رو در جریان بزاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهیار

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من تقریبا روزی 120 کیلومتر باهاش میرم و میام به نظرم خیلی خوبه خیلی راحت و بی لرزش می تونی تا سرعت 130 یا 140 تا هم بری باهاش تو سطح شیب دار هم با دنده درست هیچ مشکلی نداره ولی انتظار نداشته باش با دنده 4 بری یا اینکه با دنده 3 و بخوای تو شیب 30 درجه شروع به حرکت کنی ولی من خیلی تست کردم تقریبا خوب بود و حتی وقتی یک ماشین کامیون هم از کنارت رد بشه بادش حرکتت نمی ده چیزی که من تو پراید 111 دیدم که ماشین می لرزه
      در کل بد نیست تست کنی بعد خودت می خری

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز الان ١٠ ماه می شه که من این ماشین رو دارم مسافرت هم باهاش رفتم (سمنان تا رشت) راضی بودم انتظار زیادی نباید داشته باشی اما واقعا خوبه تو شهری عالیه تا الان ٢٠ هزارتا باهاش راه رفتم فقط کمک عقب مشکل داشت که خوده نمایندگی عوض کرد جالبه که ایران خودرو سایپا کمک فنر رو جز گارانتی نمی دونن در کل اگه ماشین رو زود به زود عوض نمی کنی بخرش چون موقع فروش افت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        من ١١١ دارم و کمک فنر رو با گارانتی برام تعویض کرد یه بار هم تا بندر عباس رفتم و برگشتم قطع به یقین ماشینم هر جا به مشکل هم میخوردهم قطعاتش بود هم نمایندگی :) .. نظری در مورد ام وی ام ندارم چون نداشتم و الان یه پارس موتور زانتیا هم دارم ولی پراید رو باید پراید سوار باشی سوارش شی موتورشم گرگه من تو جاده هایه خیلی خلوت رانندگی کردم دنده ۴ تا مرز ١٨٠ تا میره میدی ۵ بازم گاز میخوره ولی من دیگه نرفتم بقیشو خخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مهسا

          ۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام
          منم یه 111 دارم خیلی ازش راضیم، یه بار بدون اینکه رادیاتورش آب داشته باشه تقریبا 10 کیلومتر سربالایی رو باهاش رفتم و هیچیش نشد، البته هر چند کیلومتر توقف میکردم آمپر که مییومد پایین دوباره میرفتم.
          الان دیگه دلمو زده و میخوام ام وی ام بگیرم به نظرتون این کار رو بکنم

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. علی

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه مدل 89 اتومات دارم خیلی راضییم سرعت و شتاب و امکاناتش به کنار که مناسب و خوبه اتومات راحت تر میشه رانندگی کرد ، وقتی خانومم هم می خواد بره بیرون خیلی راحت تر رانندگی میکنه باهاش وخودم خیالم راحته چون کلاچ نداره و نیاز نداره هی بایه دستش کلاچ بگیره ودنده کمو زیاد کنه ،در کل خوبه بیشتر از پراید می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سروش

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند ماهه خریدم برخلاف انتظارم ماشین خوبیه ،منزل ما ولنجک و هر روز سربالایی بدون مشکل میرم و میام

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. غلامرضا

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست من سلام.توسرعت بالا صدای باد وطوفان داره مثل پراید یانه.لطفا اونی که هستو بگو.پراید100به بالا صدای باد وطوفانو…این چیزارو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من این ماشینو تقریبا ۱ ساله دارم و باهاش حدود سی هزارتا رفتم و هم مصرفش، هم استحلاکش خیلی پایین بوده. به نظر من که ماشین خوبیه و تا حالا که خیلی ازش راضی بودم و حداقل میتونم بگم نسبت به همه ماشینهای هم قیمت خودش خیلی هم بیشتر میارزه چون تکلیفش معلومه .از لحاظ طراحی ظاهرش هم که بعضیا میگن عقبش خیلی جالب نیست باید بگم که خودم خیلی سعی کردم که ببینم شبیه این ماشین هست یاذنه!!!
    و به خودروهایی که تو این کلاس و سبک هستن مثل پژو ۱۰۷، هیوندا i10، فیات پاندا یا کیا سول ۲۰۱۶ رسیدم که دقیقا با همین سبک و استایل طراحی شدن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. غلامرضا

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست من سلام.توسرعت بالا صدای باد وطوفان داره مثل پراید یانه.لطفا اونی که هستو بگو.پراید100به بالا صدای باد وطوفانو…این چیزارو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نیکان

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من این ماشینو تقریبا ۱ ساله دارم و باهاش حدود سی هزارتا رفتم و هم مصرفش، هم استحلاکش خیلی پایین بوده. به نظر من که ماشین خوبیه و تا حالا که خیلی ازش راضی بودم و حداقل میتونم بگم نسبت به همه ماشینهای هم قیمت خودش خیلی هم بیشتر میارزه چون تکلیفش معلومه .از لحاظ طراحی ظاهرش هم که بعضیا میگن عقبش خیلی جالب نیست باید بگم که خودم خیلی سعی کردم که ببینم شبیه این ماشین هست یاذنه!!!
    و به خودروهایی که تو این کلاس و سبک هستن مثل پژو ۱۰۷، هیوندا i10، فیات پاندا یا کیا سول ۲۰۱۶ رسیدم که دقیقا با همین سبک و استایل طراحی شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Arash

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست ولی چیزای اضافی روش کار رفته و میتونست بهتر باشه و دکمه مه شکن هم پایین داشبورد هست میتونست روی دسته کنار فرمون باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. parsa vana

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چرا چرخ هاش اینقدر کوچیکه اصلا با بدنه هماهنگ نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا نظرات الکی ندید.مخصوصا اونایی که ماشین بهتر سوار نشدن.ام وی ام ۱۱۰ جدید ماشین خوبیه خیلی نرمه یعنی فقط سیستم تعلیقش بهتر از ۲۰۶ و ماشین های هم رده هستش ولی از نظر آیرودینامیکی به ۲۰۶ نمیرسه .من یکماهه خریدم وتا الان ۱۵۰۰ تا باهاش راه رفتم پشیمون نیستم و واقعا برای ۳۳ تومنی که دادم اینو خریدم متاسفم
    ایرادات فنی
    ۱- ضعف موتور تو سربالایی(اگه بخوای کم نیاره با دنده پایین تر با دور موتور بالا باید برونین)
    ۲-صدای موتور خیلی زیاده تو اتاق
    ۳-تو سرعت بالای ۷۰ تا صدای باد شدیدی میاد تو اتاق که فوق العاده آزار دهنده هستش
    ۴-چون ۳ سیلندره اتاق لرزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  12. محسن

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من واسه خانومم ثبت نام کردم
    با اطلاعاتی که کسب کردم از نظر فنی خیلی کم استحلاکه و مکانیک شرکت می گفت ما خیلی دوست داریم یکی از موتورای این ماشین رو باز کنیم و توش رو ببینیم ولی تا حالا ماشین تعمیری نداشتیم
    فقط یه سوال دارم مدل لاکچری دوربین دنده عقب داره یا نه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. وحید افشار

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه نداره،سنسور دنده عقب داره فقط اما با یه هزینه کم میتونی خودت بذاری هرچند با توجه به ابعادش سنسور براش کافیه کاملا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهیار

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام من 10 هزار تا باهاش رفتم و تنها کاری که کردم بنزین زدم و روغن و فیلتر عوض کردم
    ماشین عالی هست شتاب و کشش اون در حد 206 تیپ 2 هستش جادار تر از 206 هست بسیار کم خرج بسیار نرم و من تو جاده هم هر روز هستم و عالی هست خیلی راحت به سرعت 130-140 تا میرسی و بیشتر از این هم به نظر من نیازی نیست این ماشین بره ولی خوب 170 تا هم میره مصرفش با توجه به بنزینی که تو ایران هست 4.2 نیست حدود 6.5 می سوزه با بنزین معمولی ما سربالایی ها بسیار عالی هست اتفاقا چیزی که ازش انتظار نمیرفت کشش ماشین در سربالایی ها بود که من هم باورم نمی شد ولی خیلی راحت با 4 سرنشین می تونی سربالایی ها رو رد کنی من که از خریدم اضی هستم پژو رو دادم اینو خریدم خدا رو شکر عوض اینکه بد گویی های کسانی که حتی یک بار هم سوار نشدن رو گوش ندادم خودم تحقیق کردم رفتم از کسانی که داشتن پرسیدم و بعد خریدم شما هم پیشنهاد می کنم تو خیابون از کسانی که دارند سوال کنید بعد حساب دستتون میاد .
    لطفا کسانی که این ماشین رو ندارند و سوار نشدند اطلاعات اشتباه ندند و یک عده رو سردرگم نکنند

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. محسن تاتا

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان..
    من حدود سه ماهه یکی از این ۱۱۰ جدید ها گرفتم.البته دلیل خریدم شرایط فروش خوبش بود.با پیش پرداخت ۴,۶۰۰,۰۰۰ ت.
    تا قبل از اینکه دستم اومد تو شک بودم که چرا گرفتم…ولی بعد از اینکه تحویل گرفتم،متوجه شدم که نسبت به ماشینهای هم قیمت خیلی سرتره.مثلا پژویی(۲۰۶ یا ۴۰۵) که امید نداری تا سر کوچه برسه یه واشر سرسیلند میخواد.. نیست.فقط تنها ایرادی که متوجه شدم از کنار لچلی های کوچک پشت آئینه در جلو صدای باد میپیچید که با چسب آکواریوم آب‌بندیش کردم.
    .البته تجربه کیا پیکانتو هم داشتم.قیمت اون ۷۵ میلیونه البته ۲۰۱۷ شده ۸۲ میلیون،تقریباً پول دوتا و نصف این ماشینه.خیلی هم سرتر از این نیست چه راه رفتن و چه کیفیت و صدای اضافه.اون فقط دنده اتوماتیکه و چند تا آپشن بیخود داره مثل گرمکن صندلی یا بلوتوث که با عوض کردن یه ضبط حل میشه…
    از هر لحاظ عالیه…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. حامد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من وقت زیادی برای ماشین ها میذارم و باید بگم که ماشین خوبیه البته بستگی به این داره که برای این ماشین سی تومن یه خورد زیاده مثالا اگر شما با همین مقدار یه 206 با امکانات فول تهیه کنید شاید قدرت و کشش و ظاهر مناسبتری در اختیار شما بذاره یا با همین مقدار میتونین به سراغ گزینه های دست دوم همین شرکت برید اگر میدونید که کیفیت تولید این شرکت بالاست. الان تو بازار در این رنج تنوع زیاده مخصوصا در بازار دست دوم ولی برای خانومهایی که خودروی صفر با ابعاد کوچک و کاربرد درون شهری دوست دارن توصیه میشه و بیشتر به نظر میاد اقایون از خودروهای با ظاهر بزرگتر از این و مخصوصا قدرت بیشتر اتومبیل خوششون بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امید

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یک ماهی هست خریدم ماشین خوبیه ولی بزرگترین عیبش صدای باده که از سرعت 60 تا به بالا میپیچه تو اتاق و صدای واقعا بدیه. یک مورد خیلی ابتدایی که به چشم خریدار خنده داره نداشتن اسپیکر عقب و گذاشتن فضای خالی برای اونه. به طوری که جای قرار گرفتن اسپیکر هست ولی خالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهیار

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      تو لاکچری اسپیکر عقب داره

      موافقم 3
      مخالفم 0
  17. امیرسعید

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم ندارم و هیچ وقت پول به ماشین چینی نمیدم ولی سوار شدم و رانندگی هم باش کردم .بنظرم اصلاً به قیمتش نمی ارزه . صدای موتور زیاد میاد تو اتاق ، قدرت و کشش هم نداره . قیافه هم واسه آقایون نداره . فقط از نظر یه خانوم عروسکیه و خوشگله . ایمنی ش و کیفیتش در کل پایینه . یه 206 تمیز میشه با این پول گرفت که بهتره در کل .

    موافقم 0
    مخالفم 6
  18. Ehsan 1991

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الهی فدای دوستان خوبم بشم..اخه چرا همه شرایطو در نظر نمیگیرین؟چرا فقط ظاهر بین هستینو تو عمق قصیه نمیرین.
    من خودم چننندین ساله با پدرم نمایشگاه داریم..اقا
    کیا پیکانتو میتسوبیشی میراژ و…
    همه مدل های هم اندازه و هم طراحی این ماشینن
    اون 3 براره این قیمت خوردن..
    اخه طرف 7 تومن میده با ماهی 500هزار
    یه ماشین راحت کم خرج و صفر رو سوار میشه
    بده مگه؟ مگه تو پیست داری اخه ک میگی گاز نمیخوره؟z4 سوار شی یا اینو جفتشون تو شهر 80 تا باید بری..نقد ک نمیخای پول بدی بعدم 206 خوبه ک تو یسال 3بار واشر سر سیلندر میخاد؟
    چه انتظاری از یه مدل سوپر مینی دارین؟ بنز اسمارت ک نیست اقا ..از 111 خیلی بهترو باکلاستره…
    عااااااالیه عااالیه من 3 تا ام و ام 110 داشتم خیلی عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. Ehsan 1991

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بخدا با حفظ احترام برای خودرو ساز های داخلی باید بگم خورو های چینی دارن میترکووونن…
    اگ کسی میتونه اقساط بده اونم با بهره کم حتما بره سراق چینی ها..از هر مدلی که دوست داره
    من نمیگم پراید یا پژو اشغاله. ن اصلا
    ولی. دوستان ما که شرایطمون به بنزو BMW نمیرسه…
    چرا از زیبایی روانی نرمی و البته شرایط خرید مناسب چینی ها استفاده نکنیم…
    طرف 20 تومن پیش میده با ماهی1و200 قسط
    ی ماشین چننند میلیونیو سوار میشه…
    که همه اپشن هارو داره..
    با 60 تومن نقد میخای بری مزدا3 ده سال پیشو بخری که چی؟که دوست و همسایه بگن عه فلانی
    مزدا گرفته؟همون همسایتون بعد ی هفته ک
    ماشینت 7 روز دم تعمیر گاه خابید میاد پیشت؟
    الان با 18 تومن ماهی 800/900 دارن ام و ام 315 رو میدن به مردم…همون طراحی داخلش پژو و سمندو میرزه…نمایندگی هم که میری میذارنت رو چشماشون…بخدا دگ دوره سمندو پژو تموم شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. SAEID

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستای گلم
    لطفا راهنماییم کنید بین mvm110 new و پراید 111 کدومش رو بخرم.
    ممنون میشم.
    لطفا زود
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بنظر من پراید! درسته شاید ظاهرش کمی قدیمی شده باشه اما اولا نزدیک به 12 میلیون کمتر پول پرداخت میکنی که میتونی پس انداز کنی دوما شتابش بیشتر از این هست سوما قطعاتش همه جا موجوده چهارما افت قیمت بسیار بسیار کمتری داره! البته بازهم سلیقه ای است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان ج

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      110جدید شک نکن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  21. میلاد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من میخوام با 15ملیون یه ماشین بگیرم….این ماشین چطوره؟؟
    چه ماشین دیگه ای رو پیشنهاد میکنین؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مرتضی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دارم ۶۰هزارتا باهاش رفتم.هنوز آخ نگفته.نرم.برو.تعادل عاااالی.سوختش یکم بالا هست.شیراز تهران اراک بوشهر اهواز وبندر عباس و عسلویه باهاش رفتم بدون مشکل

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدمت شما عرض کنم من میخواستم یه ماشین واسه خانومم بخرم.حدود ده الی پانزده میلیونم پول داشتم.از ماشینای دست دوم سرچ کردم تا ماشینای صفر.نمایندگی سایپا وایرانخودرو هم رفتم واسه خرید اقساطی.هرچند جواب سلام آدم رو هم بعضیهاشون بزور میدن.اونجا به نتیجه دلخواهم نرسیدم.تاا اینکه رفتم نمایندگی مدیران خودرو.اونجا معنی احترام به مشتری رو بچشم دیدم.بااطلاعاتی که اونها راجع به این ماشین بهم دادن وپرس وجویی که از چندنفرخریدار این ماشین داشتم و قدرت خرید خودم را دیدم شک نکردم و رنگ سفیدش رو خریدم.بهرحال ظاهرماشین هم عین باطنش باید مورد پسند باشه.واین گزینه همه اون فاکتورهای یه ماشین شهری خوشگل و قیمت مناسب و بروز و البته قابل خرید با شرایط اقساط رو برای من داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نوید

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر قیمتش هم باهاش در تناسب بیشتر باشه عالی
    مدل برقی نیاز بیشتر جامعه ما هست ولی فروشش گسترده نشده

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mostafa

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام تجربه ای که طی 2 هفته با ام وی ام 4 سیلندر مدل 93 و با طی مسافت حدود 2000 کیلومتر باهاش داشتم رو بنویسم. من ساکن ایران نیستم و سالی یکی 2 بار میام ایران. ماشین های مختلفی رو تا رینج 40 میلیون سوار شدم. شامل پراید 111، پژو، سمند، 206، تندر90، تیبا 2. با هر کدوم هم از 5000 تا 20000 کیلومتر راه رفتم. تجربه ی رانندگی ام شامل جاده ی کفی و کوه بود. در طی رانندگی دور موتور همیشه کمتر از 3500 بود. دست اندازها رو هم نرم رد میکردم. اما هر روز یه داستانی داشت. ازخرابی منبع کاتالیز گرفته تا بروز ایراد در اکسل و استپر. در کل باید بگم ام وی ام 110 مزخرفترین ماشینی که در عمرم سوار شدم. یعنی پراید اوراقی می ارزه به این. قیمتش کمتر از پرایده اما هزینه قطعات اندازه ی زانتیا. با این پول بهتره سراغ 111 برید. چون هم لوازمش ارزونه و هم مکانیکش فراوون.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  26. Leyli

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود یک ساله که ام وی ام 110 لاکچری خریدم.خیلی خیلی ازش راضیم حتی یکبار هم جز سرویس اولیه به تعمیرگاه نرفتم. کارکنان ام وی ام بسیار خوش برخوردو مودب هستند قبل از خرید این ماشین یه سر به نمایندگی سایپا زدم از برخورد کارمندان فروش بدم اومد.تازه دوستم 206 صفر خریده تا حالا چند بار قطعه تعویض کرده. مگه آدم از یه ماشین چی میخواد کیفیت خوب و خدمات پس از فروش عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمید

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من الان یک ماهه که گرفتم از لحاظ موتوری بد نیست ولی خوب هم نیست اگه قصد خرید رو دارید خواهشا براش پول ندین تو این یک ماه هر چی پیچ و مهره بوده داخل داشبورت باز شده و صدای واشر و پیچ و … میده انگار تو داشبورتش جیر جیرک لونه کرده رو دری هاشم به صدا در اومده که متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست فقط خودرو دست مشتری دادن شرط نیست . من در کل راضی نیستم

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. مهیار

      ۱۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      جالبه برای من احتمالا ماشین دیگه ای سوارید چون من یک ساله دارم 22 هزار تا هم راه رفتم و کلا رحم نمی کنم به ماشین تو خاکی و … هم میرم باهاش هنوز جز روغن و بنزین چیزی به خوردش ندادم عجیبه برام حرف شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. حمید

    ۲۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان صادقانه میگم من لاکچری دارم به نصبت قیمت،مصرف سوخت،قیمت قطعات و دستمزد تعمیر و کیفیت نمیارزه نخرید با همین کیفیت ساخت حتی بهتر پراید بخرید نزدیک 14 میلیون از پولتون رو ذخیره کنین گول ظاهر قشنگ ماشین رو نخورید.
    مصرف سوخت درون شهری بین 7.5 تا 7.8 میسوزونه یعنی برای یه موتور 1000 سی سی مزخرفه همچین مصرفی!!!
    تازه من پول صفر ندادم و دست دوم در حد نو خریدم ولی پشیمونم.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  29. مهرانا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از راهنمایی کامل و درستت چون من دارم میخرم همه میگن نخر. ولی کسایی که دارن راضین و میگن بخر یه دوگانگی مینو گرفته که حد نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حامد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب
    دو تا سوال داشتم
    1 » آمپر آب خودروی 110 اس کجاست ؟ (توی صفحه دیجیتالی بزرگ ؛ ماشین بنده مدل 95 هست و تازه خریداری کردم )
    و
    2 » دکمه آب پاش شیشه شور برف پاک کن عقب کجاست و چطوری آب بپاشم ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا