پادرا، جانشین وانت نیسان آبی می‌شود

زامیاد می‌خواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی به‌روزتری جایگزین کند. مدیرعامل شرکت زامیاد،‌ در نشستی با رسانه‌ها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغه‌های تولید،‌ تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سال‌های اخیر استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یک‌سو اجرای این طرح‌ها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا

مهندس حمیدی افزود: 42 سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حمل‌ونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول به‌شرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سال‌های آینده را دارا است.

وانت نیسان جونیور زامیاد Z24
وانت نیسان جونیور زامیاد Z24

وی افزود: توان باربری این محصول معادل 3 وانت است و این در حالی است که محصولی که یک‌سوم این خودرو بار حمل می‌کند در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که نیسان آبی زامیاد در هر 100 کیلومتر سه برابر بار حمل می‌کند و تنها 12 الی 13.2 لیتر مصرف سوخت دارد.
مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت 18 لیتری وانت‌های نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید می‌شد، اظهار داشت: کاهش مصرف 1 لیتر بنزین بسیار سخت و هزینه‌بر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود 5.5 لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفه‌جویی سوخت ذخیره شده است.
وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دست‌ساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس 6 دنده مجهز شده است و تاکنون 110 الی 120 دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگان‌ها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا

مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: تا امروز نزدیک به 50 دستگاه از این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.
وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدل‌های انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا

در ادامه مهندس فداکار، معاون مهندسی شرکت زامیاد، گفت: یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث می‌شود میزان مصرف سوخت نیسان آبی است درحالی‌که طی بررسی‌های انجام شده وانت NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار 11.7 لیتر و نیمه بار 12.9 لیتر و تمام بار 14.62 لیتر و ترکیبی 13.11 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.
وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار 8.48 لیتر و تمام بار 10.05 لیتر و ترکیبی 9.35 لیتر بنزین مصرف سوخت دارد.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا

در ادامه مهندس درویش،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، افزود: طی دو سال اخیر سبد محصولات این شرکت شامل محصولات دوگانه‌سوز، دیزل و بنزینی بوده که از 38 هزار دستگاه خودرو فروخته شده 36 هزار دستگاه دوگانه‌سوز و دیزل می‌باشد.
وی افزود: در سال جاری، 32 هزار دستگاه خودرو در شرکت زامیاد تولید شد که تنها 1400 دستگاه آن مدل بنزین سوز است.

زامیاد پادرا
زامیاد پادرا

وی در ادامه به پروژه‌های در حال اجرا در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعدادی از پروژه‌ها بر روی پلت فرم نیسان انجام شده که می‌توان به پروژه‌های پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 (تغییر اتاق) اشاره کرد. همچنین پروژه‌هایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که می‌توان به ارتقا موتور به یورو 6 دیزل، گیربکس جدید 6 دنده و بهینه‌سازی شاسی اشاره کرد.
مهندس درویش در ادامه به پروژه‌های محصول جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، پروژه DSFK که کامیونت زیر یک تن با استاندارد یورو 5 و دو ایربگ می‌باشد در محدوده قیمتی 30 میلیون تومان و شمار 2 هزار دستگاه تا اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین محصول ون مسافری و باری برای طرح روستایی به‌صورت CBU وارد و در سال آینده عرضه خواهد شد.

104 دیدگاه

  1. موسی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باید ۱۶سوپاپ بشه…..وسلام.

    پاسخ
  2. فراز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بله من خودم یه نیسان به مدل 1363دارم که روزانه 300کیلومتر حتی بیشتر باهاش رانندگی میکنم خیلی عالی میشه که بتونم با یه نیسان دیزل تعویضش کنم اما…….قیمت

    پاسخ
  3. شهرامشاه
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    با عرض درود و سلام موتور Z24 که هم خانواده KA24 میباشد که اولی با حجم 2389cc و دومی با همین حجم 2389cc و قطر و کورس پیستون برابر 96*89 بوده که موتور Z24 در وانت نیسان و موتور KA24E در نیسان پیکاپ مورد استفاده قرار میگیره خوب حالا حساب کنیم این موتور پیکاپ که در ایران از نوع 16 سوپاپ بوده حالا بماند موتورش از اول روز تا حالا روز به روز ضعیفتر ابتدا میگفتن 155اسب بخاره بعدها الکی گفتن 160 اسب بخاره بعد گفتن 150 و بعد با 133.2 اسب بخار که نامشم به نیو پیکاپ تغییر یافت خوب ما میگیم موتور که همونه حالا 16سوپاپه با نسبت تراکم بالاتر آقای شرکت سایپا و زامیاد و پارس خودرو بیایید موتور 16 سوپاپه نیسان پیکاپه رو وانت نیسانه بزنید که هم تکنولوژیش بهتره هم میتوانید مقداری قیمتش را به این بهانه بالا ببرید اگر هم مقدور نیست به خاطر اوضاع اقتصادی مردم طبقه پایین حداقل روی وانت پادرا جایگزین موتور نیسان پیکاپ KA24E بگذارید. خیلی سپاس زیاد سخت نگیرید?

    پاسخ
    1. خسرو پرویز
      سوابق: (35 دیدگاه) ,

      با عرض درود و سلام موتور Z24 که هم خانواده KA24 میباشد که اولی با حجم 2389cc و دومی با همین حجم 2389cc و قطر و کورس پیستون برابر 96*89 بوده که موتور Z24 در وانت نیسان و موتور KA24DE در نیسان پیکاپ مورد استفاده قرار میگیره خوب حالا حساب کنیم این موتور پیکاپ که در ایران از نوع 16 سوپاپ بوده حالا بماند موتورش از اول روز تا حالا روز به روز ضعیفتر ابتدا میگفتن 155اسب بخاره بعدها الکی گفتن 160 اسب بخاره بعد گفتن 150 و بعد با 133.2 اسب بخار که نامشم به نیو پیکاپ تغییر یافت خوب ما میگیم موتور که همونه حالا 16سوپاپه با نسبت تراکم بالاتر آقای شرکت سایپا و زامیاد و پارس خودرو بیایید موتور 16 سوپاپه نیسان پیکاپه رو وانت نیسانه بزنید که هم تکنولوژیش بهتره هم میتوانید مقداری قیمتش را به این بهانه بالا ببرید اگر هم مقدور نیست به خاطر اوضاع اقتصادی مردم طبقه پایین حداقل روی وانت پادرا جایگزین موتور نیسان پیکاپ KA24DE
      16 سوپاپه بگذارید. خیلی سپاس
      زیاد سخت نگیرید😆😅😭👀

      پاسخ
  4. احسان
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    چی میشد جفت دیفرانسلش میکردن،تکنولوژیشو نداریم?؟؟؟

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    خدا وکیلی ماشین های شما ماشین نیس من رفتم صفر خریدم تا الان دارم واسش خرج میکنم
    اصلا واشین وارد کشور کنید

    پاسخ
  6. سعیدشکری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.کی میگه وانت نیسان 100کیلومتر13لیتربنزین میسوزانه. بنده صفرمدل1394خریدم بخدا100کیلومتر20لیترمصرف داره.هزینه سوختش کمرموشکونده. انژکتوره

    پاسخ
  7. امین
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    نیسان واقعا خرکاره طرف باهاش 4 تن بار میزنه میره شهرستان آخ نمیگه

    پاسخ
  8. محسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدایش خیلی تلاش کردین چراغاش عوض کردین شما مردم ایران چی فرض کردین خوردرو ملی تولید کنید ن اینکه سال ب سال چراغاش عوض کنید به این بهانه ما گرونتر بدین به مردم

    پاسخ
  9. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلا م چند وقته میخوام ینیسان بخرم تا حالا نیسان نداشتم بین دو گانه سوز و دیزل موندم و در مورد مدل هم نمیدونم چی بهتره میتونم بیستو دو هزینه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  10. شهرامشاه
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    با عرض درود و سلام موتور Z24 که هم خانواده KA24 میباشد که اولی با حجم 2389cc و دومی با همین حجم 2389cc و قطر و کورس پیستون برابر 96*89 بوده که موتور Z24 در وانت نیسان و موتور KA24E در نیسان پیکاپ مورد استفاده قرار میگیره خوب حالا حساب کنیم این موتور پیکاپ که در ایران از نوع 16 سوپاپ بوده حالا بماند موتورش از اول روز تا حالا روز به روز ضعیفتر ابتدا میگفتن 155اسب بخاره بعدها الکی گفتن 160 اسب بخاره بعد گفتن 150 و بعد با 133.2 اسب بخار که نامشم به نیو پیکاپ تغییر یافت خوب ما میگیم موتور که همونه حالا 16سوپاپه با نسبت تراکم بالاتر آقای شرکت سایپا و زامیاد و پارس خودرو بیایید موتور 16 سوپاپه نیسان پیکاپه رو وانت نیسانه بزنید که هم تکنولوژیش بهتره هم میتوانید مقداری قیمتش را به این بهانه بالا ببرید اگر هم مقدور نیست به خاطر اوضاع اقتصادی مردم طبقه پایین حداقل روی وانت پادرا جایگزین موتور نیسان پیکاپ KA24E بگذارید. خیلی سپاس زیاد سخت نگیرید😆😅😭👀

    پاسخ
    1. خسرو پرویز
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      موتور Z24 که هم خانواده KA24 میباشد که اولی با حجم 2389cc و دومی با همین حجم 2389cc و قطر و کورس پیستون برابر 96*89 بوده که موتور Z24 در وانت نیسان و موتور KA24DE در نیسان پیکاپ مورد استفاده قرار میگیره خوب حالا حساب کنیم این موتور پیکاپ که در ایران از نوع 16 سوپاپ بوده حالا بماند موتورش از اول روز تا حالا روز به روز ضعیفتر ابتدا میگفتن 155اسب بخاره بعدها الکی گفتن 160 اسب بخاره بعد گفتن 150 و بعد با 133.2 اسب بخار که نامشم به نیو پیکاپ تغییر یافت خوب ما میگیم موتور که همونه حالا 16سوپاپه با نسبت تراکم بالاتر آقای شرکت سایپا و زامیاد و پارس خودرو بیایید موتور 16 سوپاپه نیسان پیکاپه رو وانت نیسانه بزنید که هم تکنولوژیش بهتره هم میتوانید مقداری قیمتش را به این بهانه بالا ببرید اگر هم مقدور نیست به خاطر اوضاع اقتصادی مردم طبقه پایین حداقل روی وانت پادرا جایگزین موتور نیسان پیکاپ KA24DE بگذارید. خیلی سپاس زیاد سخت نگیرید بخدا میشه 2 دیفرانسیلشم کرد 4*4 بشه حتی کمک دار بشه مگه مزدا گر 2000 چه برتری نسبت به نیسان داره تازه نیسان زنجیرتایمدار مزدای گر و قراضه و لگن تسمه تایم داره سخت نگیرید دقت کنید 😭😭😭😭😭😭😭

      پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من با همین وانت جدید رانددگی کردم در 200کیلومتر 40لیتر سوخت دنده 5 هم نداره پدر موتور توی جاده درمیاد از کرمان مهدی

    پاسخ
  12. هوشنگ نجاتی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام این ماشین ها از ظاهر خیلی از نیسان ابی ها بهتره باید 16 سوپاپ بشه…اگه قسمت بشه 1 دونه میخرم هوشنگ نجاتی مأمور رفع سد معبر

    پاسخ
  13. فرشاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه. من موندم چرا شرکت زامیاد گیر داده به وانت اگه همین موتور رو روی یه بدنه باتغیرات جزیی که سه درب باشه مثل پاترول قدیمی با دیفرانسیل جفت کلی فروش داره. من ازهمین الان آماده پیش خریدش هستم

    پاسخ
  14. خسرو پرویز
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    با عرض درود و سلام موتور Z24 که هم خانواده KA24 میباشد که اولی با حجم 2389cc و دومی با همین حجم 2389cc و قطر و کورس پیستون برابر 96*89 بوده که موتور Z24 در وانت نیسان و موتور KA24DE در نیسان پیکاپ مورد استفاده قرار میگیره خوب حالا حساب کنیم این موتور پیکاپ که در ایران از نوع 16 سوپاپ بوده حالا بماند موتورش از اول روز تا حالا روز به روز ضعیفتر ابتدا میگفتن 155اسب بخاره بعدها الکی گفتن 160 اسب بخاره بعد گفتن 150 و بعد با 133.2 اسب بخار که نامشم به نیو پیکاپ تغییر یافت خوب ما میگیم موتور که همونه حالا 16سوپاپه با نسبت تراکم بالاتر آقای شرکت سایپا و زامیاد و پارس خودرو بیایید موتور 16 سوپاپه نیسان پیکاپه رو وانت نیسانه بزنید که هم تکنولوژیش بهتره هم میتوانید مقداری قیمتش را به این بهانه بالا ببرید اگر هم مقدور نیست به خاطر اوضاع اقتصادی مردم طبقه پایین حداقل روی وانت پادرا جایگزین موتور نیسان پیکاپ KA24E بگذارید. خیلی سپاس زیاد سخت نگیرید😆😅😭👀

    پاسخ
  15. خسرو پرویز
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    با عرض درود و سلام موتور Z24 که هم خانواده KA24 میباشد که اولی با حجم 2389cc و دومی با همین حجم 2389cc و قطر و کورس پیستون برابر 96*89 بوده که موتور Z24 در وانت نیسان و موتور KA24DE در نیسان پیکاپ مورد استفاده قرار میگیره خوب حالا حساب کنیم این موتور پیکاپ که در ایران از نوع 16 سوپاپ بوده حالا بماند موتورش از اول روز تا حالا روز به روز ضعیفتر ابتدا میگفتن 155اسب بخاره بعدها الکی گفتن 160 اسب بخاره بعد گفتن 150 و بعد با 133.2 اسب بخار که نامشم به نیو پیکاپ تغییر یافت خوب ما میگیم موتور که همونه حالا 16سوپاپه با نسبت تراکم بالاتر آقای شرکت سایپا و زامیاد و پارس خودرو بیایید موتور 16 سوپاپه نیسان پیکاپه رو وانت نیسانه بزنید که هم تکنولوژیش بهتره هم میتوانید مقداری قیمتش را به این بهانه بالا ببرید اگر هم مقدور نیست به خاطر اوضاع اقتصادی مردم طبقه پایین حداقل روی وانت پادرا جایگزین موتور نیسان پیکاپ KA24DE بگذارید. خیلی سپاس زیاد سخت نگیرید😆😅😭👀

    پاسخ
  16. الیاس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مردم چ دیدگاهی دارن بخدا هرچیزی سر جاش دیگ..آدمایی هستن تو کشورمون ک با همین نیسان دارن خرج چند تا خونوادرو میدن اونوقت شرکت بیاد برات پاترول بزنه…!!!!مگه پیک نیک میخوای بری.تنها ماشینی ک واقعن بیشتر مردم دارن باهاش کار میکننو خرج زندگیشونو میدن و کار خوبی میکنن وانت نیسانه..این طرح جدیدشم ک استاندادهارو رعایت کرده عالیه…قیمتشم خوبه نسبت ب پراید وانتی ک 25تومن دارن میدن.خواهشن نظر میدید جوانبو درنظر داشته باشید….

    پاسخ
  17. خسرو پرویز ( شهرامشاه )
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    موتور Z24 که هم خانواده KA24 میباشد که اولی با حجم 2389cc و دومی با همین حجم 2389cc و قطر و کورس پیستون برابر 96*89 بوده که موتور Z24 در وانت نیسان و موتور KA24DE در نیسان پیکاپ مورد استفاده قرار میگیره خوب حالا حساب کنیم این موتور پیکاپ که در ایران از نوع 16 سوپاپ بوده حالا بماند موتورش از اول روز تا حالا روز به روز ضعیفتر ابتدا میگفتن 155اسب بخاره بعدها الکی گفتن 160 اسب بخاره بعد گفتن 150 و بعد با 133.2 اسب بخار که نامشم به نیو پیکاپ تغییر یافت خوب ما میگیم موتور که همونه حالا 16سوپاپه با نسبت تراکم بالاتر آقای شرکت سایپا و زامیاد و پارس خودرو بیایید موتور 16 سوپاپه نیسان پیکاپه رو وانت نیسانه بزنید که هم تکنولوژیش بهتره هم میتوانید مقداری قیمتش را به این بهانه بالا ببرید اگر هم مقدور نیست به خاطر اوضاع اقتصادی مردم طبقه پایین حداقل روی وانت پادرا جایگزین موتور نیسان پیکاپ KA24DE بگذارید. خیلی سپاس زیاد سخت نگیرید بخدا میشه 2 دیفرانسیلشم کرد 4*4 بشه حتی کمک دار بشه مگه مزدا گر 2000 چه برتری نسبت به نیسان داره تازه نیسان زنجیرتایمدار مزدای گر و قراضه و لگن تسمه تایم داره سخت نگیرید دقت کنید 😭😭😭😭😭😭😭

    پاسخ
  18. عرفان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ۳۳میلیون تومان قیمت ماشینه حتی یک هیرولیک نداره باید سفارش بده اونم ۱۰۵۰۰۰۰ تومانه اخ با پژو ارزیابی کن ببین کدومش بهتره من وانت دارم هر۱۰۰تا ۲۳تا میسوزنه مگه پول علف خرسه خب بگیم امنیت نداره همین موتورو میزنی رو پادرا اونم فقط اربگش زیاده وسینه اش خوشگله

    پاسخ
  19. قاسم
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با عرض سلام و خسته نباشید به اونایی که فقط منافع خودرو سازان را در نظر میگیرند بنده یه وانت تک کابین ال 200 میتسوبیشی دارم واسه 23 سال پیشه هر وقت با نیسان مقایسه میکنم تنم میلرزه که از سال 1353 زامیاد داره تولید میکنه اما تا الان تغییر زیادی ندیدیم افسوووووووووووووس

    پاسخ
  20. فردین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    داداچ داری اشتباه تولید میکنی.نمیخریم

    پاسخ
  21. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هرچقدرم که خوب باشه جای نیسان ابی خودمونو نمیگیره… قیافش قشنگ نیس .. سوسول ماشینه بابا .. ما با نیسان تک چرخ میزنیم . مسابقه میدیم .. در ضمن 5 تن برنج میزنیم

    پاسخ
  22. ولی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باعرض سلام متور نیسان دیزل ازلحاظ متورضعیف هست که باید هر دوسال تعمیر کرد بدنشم تکراری بایک رنگ آبی تکراری حالا نیسان جدید درعکس مشاهده میشه خوبه اما صندلیش خیلی بد هست اگه مسیر 500 کیلومتر بری وسط صندلی ترمز دستی هست بد شده باید راننده پشت وانت استراحت کنه اگه ترمز دستی مثل قبل وصندلی مثل قبل باشه مشتر ی این پادراوانت زیاترخواهد شد اما باچنین صندلی خیلی خیلی کم مشتریش خواهد بود.

    پاسخ
  23. فرشید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام ب دوستان گل
    لطفا عزیزانی ک حتی تو زندگیشون نیسان سوار نشدن و ندیدن الکی نظر ندن نیسان دوتن بار میزنه زیاد و نهایت ۳تن نباشد ۳/۵تن ن ۴ و ۵ تن لطفا دروغ نبافین. با تشکر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.