ام وی ام MVMخودروهای چینیسایر خودروهای داخلی

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: مدیران‌خودرو

می‌گویند در عصر قاجار، زمانی که اولین بالون توسط اروپایی‌ها به ایران وارد شد مردم که تا به آن زمان چنین چیزی را ندیده بودند، حیرت‌زده و متعجب به بالون نگاه می‌کردند و می‌گفتند که “فیل هوا کرده‌اند!”. از آن زمان عبارت “فیل هوا کردن” برای توصیف انجام کار بزرگ به کار می‌رود؛ اما در این روزها هرکس که از نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی مشهد عبور کند، دو بادکنک غول‌آسا را مشاهده خواهد کرد که بر فراز سالن عطار افراشته شده‌اند و آرم مدیران خودرو و MVM را به نمایش می‌گذارند. همین مسئله عبارت فوق را برای ما تداعی کرد. پس وقت آن رسیده تا ببینیم مدیران خودرو چه چیزی برای نمایش در نمایشگاه مشهد با خود آورده بود.

چری تیگو 5
چری تیگو ۵ با جلوپنجره مشابه رنجروور
بدون شک مهم‌ترین و پر سر و صداترین محصول این روزهای مدیران خودرو، چری تیگو ۵ است. تیگو ۵ یک SUV از شرکت چری است که قرار است برخلاف سایر محصولات این شرکت که با برند MVM در ایران به فروش می‌رسند، با همان برند چری وارد بازار ما شود. با توجه به این امر به نظر می‌رسد که مدیران خودرو به‌خوبی می‌دانند محصولات برند ام‌وی‌ام در بین عامه مردم و کارشناسان به برندی ارزان‌قیمت و نه‌چندان باکیفیت مشهور هستند و درنتیجه می‌خواهند متفاوت بودن این محصول با سایر محصولات پیشین را نشان دهند.

چری تیگو 5
چری تیگو ۵
البته حقیقتاً تیگو ۵ تفاوت‌های بسیاری از نظر طراحی، کیفیت ساخت، ایمنی و امکانات با سایر محصولات مدیران خودرو دارد. طراحی این خودرو که توسط تیم طراحی بین‌المللی چری، متشکل از جیمز برایان هوپ (طراح ارشد سابق دایملر-کرایسلر)، هانکان ساراچوغلو (طراح ارشد سابق پورشه) و سرجیو لوریریو (طراح سابق بنز و BMW) انجام شده است، یکی از بی‌نقص‌ترین طراحی‌ها در بین خودروهای چینی است. چه در نمای داخل و چه در نمای بیرون می‌توان این خودرو را مدرن و جذاب دانست. این خودرو همچنین موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است و مدیران خودرو آن‌قدر به این محصول مطمئن است که آن را ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی می‌کند که عددی بی‌نظیر در بین خودروهای مونتاژی است. علاوه بر طراحان بین‌المللی، در ساخت تیگو ۵ از قطعات برندهای بزرگ قطعه ساز جهان نیز استفاده شده است. بوش، Valeo، Sachs، Nexteer، Johnson Controls و … بخشی از این برندها هستند.

چری تیگو 5
چری تیگو ۵
البته در کنار این تفاوت‌ها، تیگو ۵ شباهت‌های زیادی هم با محصولات قبلی چری دارد. برای مثال موتور این خودرو همان موتور ۲ لیتری است که در ام‌وی‌ام X33 و ۵۳۰ و ۵۵۰ به کار رفته بود. این موتور قابلیت تولید ۱۳۸ اسب‌بخار توان و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و با یک گیربکس CVT همراه شده است تا از نظر فنی بتوان تیگو ۵ را بسیار نزدیک به X33 و ۵۵۰ دانست.

چری بر روی این محصول سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و بسیار به آن دل‌بسته است. به همین دلیل هم آن را در بازار بسیار رقابتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز عرضه کرده تا آن را در برابر رقبای قدرقدرتش بسنجد.

در سال ۲۰۱۲ چری با همکاری جگوار لندروور انگلستان شرکت مشترکی ایجاد کردند تا علاوه بر مونتاژ خودروهای لندروور، امور مربوط به ساخت قوای محرکه و تحقیق توسعه مشترک را نیز بر عهده گیرد. به مناسبت همین همکاری نسخه‌ای از تیگو ۵ با فیس‌لیفتی شامل جلوپنجره رنج‌روور در نمایشگاه حاضر بود تا نشان از عزم چری برای نزدیک شدن به استانداردهای رنج‌روور باشد.

هنوز در مورد اینکه این خودرو چه زمانی به بازار خواهد آمد و چه قیمتی خواهد داشت اظهارنظری نشده است؛ اما قطعاً این خودرو به صورت مونتاژ داخل خواهد بود و قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد داشت که با این حساب رقیب مستقیم هایما S7 ایران‌خودرو خواهد بود.

اما تیگو ۵ تنها خبر مدیران خودرو برای نمایشگاه مشهد نبود. ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید نیز خودرویی بود که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود. ام‌وی‌ام ۱۱۰ جزو اولین و ماندگارترین خودروهای چینی بازار ما است که سال‌ها بدون تغییر مونتاژ می‌شد و نیاز به تغییر در آن کاملاً احساس می‌شد. البته در کشور ما که خودروسازان عادت دارند که خودروها را چندین سال و حتی چندین دهه پیاپی بدون کوچک‌ترین تغییری مونتاژ کنند، عرضه مدل‌های فیس‌لیفت و نسل‌های جدید یک اتفاق نادر محسوب می‌شود. درواقع خودروسازان بخش خصوصی با عرضه مدل‌های به‌روز و طرح‌های فروش متنوع قصد دارند سهم خود را در بازار افزایش دهند. در حالی که خودروسازان بخش دولتی به دلیل وجود انحصار در بازار نیازی به این قبیل کارها نمی‌بینند.

MVM 110S
MVM 110S
اما ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید که با نام ۱۱۰s شناخته می‌شود، ظاهری فانتزی تر و به‌روزتر از مدل قبلی دارد. این خودرو در همه نماها دچار تغییر شده و به نظر می‌رسد که با رنگ‌بندی جذاب و طراحی فانتزی جوانان و بانوان را هدف‌گذاری کرده است. نمای عقب این خودرو کاملاً دستخوش تغییر شده و دستگیره درب‌های عقب نیز تغییر مکان داده است. غیر از این‌ها کابین خودرو نیز تغییرات مثبت زیادی داشته است و در بسیاری از بخش‌ها رنگ آبی فیروزه‌ای دیده می‌شود.

MVM 110S
MVM 110S
MVM 110S
MVM 110S
اما چیزی که در مورد ام‌وی‌ام ۱۱۰ جدید بیش از هر چیز حائز اهمیت است این است که این خودرو در دو مدل بنزینی و تمام برقی عرضه خواهد شد؛ بنابراین ام‌وی‌ام ۱۱۰ برقی اولین خودروی برقی ساخت داخل خواهد بود و همین مسئله می‌تواند ۱۱۰ را به خودرویی تاریخ‌ساز بدل سازد. ام‌وی‌ام ۱۱۰ شاید بهترین خودروی برقی نباشد، اما اولین خودروی برقی کشور ماست و خودرویی است که باب خودروهای برقی در کشور ما باز خواهد کرد. البته در مورد قیمت و زمان عرضه این خودرو به بازار خبر دقیقی در دسترس نبود و نماینده مدیران خودرو گفت که برای اخذ مجوزهای لازم برای این خودروی برقی ممکن است بیش از یک سال زمان لازم باشد.

اما در مورد مدل بنزینی هم لازم به ذکر است که این مدل در دو تیپ استاندارد و راحت (comfortable) عرضه خواهد شد هر دو آن‌ها از نظر قوای محرکه کاملاً با ام‌وی‌ام ۱۱۰ فعلی مشابه هستند و فقط کمی در امکانات رفاهی تفاوت دارند. در مورد قیمت دقیق ۱۱۰ جدید نیز هنوز اطلاعات دقیقی موجود نیست اما قطعاً قیمت آن زیر ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

نکته جالب توجه دیگر در غرفه مدیران خودرو حضور یک دستگاه ۵۵۰ و یک دستگاه X33 مخصوص پلیس بود. این خودروها برای استفاده پلیس دچار تغییراتی شده بودند. از جمله در مدل ۵۵۰ بین صندلی عقب که محل قرارگیری متهمان است با صندلی‌های جلو حفاظ قرار داده شده بود و مجهز به بی‌سیم پلیس شده بود. به گفته مسئول غرفه هنوز تصمیم خاصی برای استفاده از این خودروها در ناوگان نیروی انتظامی گرفته نشده است و هدف از نمایش این مدل‌ها دریافت بازخورد مردم نسبت به آن‌هاست. همان‌طور که همه می‌دانیم در دوره‌های اسبق با هدف افزایش اقتدار و توانمندی‌های نیروی انتظامی، آخرین مدل‌های مرسدس بنز E و C کلاس جهت استفاده در ناوگان نیروی انتظامی خریداری گردید و این خودروها تا به امروز یکی از سمبل‌های نیروی انتظامی بوده است؛ اما در حال حاضر… بگذریم. به‌هرحال هر چه که هست اصلاً بعید نیست که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد گشت زدن مأموران زحمتکش نیروی انتظامی با خودروهای ام‌وی‌ام باشیم.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم خودروسازان بخش خصوصی قصد دارند با ایجاد تغییرات و به‌روزرسانی مدل‌های خود، سهم خود از بازار را افزایش دهند. به همین دلیل در نمایشگاه اثری از مدل‌های قدیمی‌ ام‌وی‌ام نبود و مدل‌های ۵۵۰ و ۳۱۵ جدید به‌طور کامل جای ۵۳۰ و ۳۱۵ را گرفته بودند. به گفته مسئول غرفه مدیران خودرو دیگر برنامه‌ای برای تولید مدل‌های ۵۳۰، X33 قدیم و ۳۱۵ قدیم وجود ندارد و همه این مدل‌ها با نمونه‌های جدید جایگزین شده‌اند.

ادامه دارد…

گزارش و تصاویر: مهندس علیرضا رحیقی

  1. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد (قسمت اول)
  2. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: کرمان‌موتور پیشگام در افزایش قیمت
  3. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: مدیران‌خودرو
  4. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شمشیرهای از رو بسته سوبارو
  5. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شوالیه وارد می‌شود!
  6. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: ماجراجویان کره‌ای
  7. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: گروه بهمن سوار بر قطار گرانی
  8. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
  9. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: سایپا
  10. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: قسمت پایانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Jon Snow

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    :D :D
    اون ماشین پلیسه تو حلقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      نمایشگاه های خارجی میبینی، بعد میای اینارو میبینی اصن حالت خراب میشه. اینا همه به کنار اون ماشین پلیس رو کجای دلم بذارم ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (137 ديدگاه)

        اون رینگ آبیه چی میگه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      من از فردا میرم خلاف کار میشم چون دیگه پلیس دسش بم نمیرسه
      فکرشو کنید
      پلیس داره تعقیبت میکنه یهو میل گاردانش میوفته رو زمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. وحید

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      شکسته شدن انحصار خودروسازان داخلی امر نا ممکنی به نظر می رسید که با عرضه متنوع خودرو های چینی با قیمت های مقبول و پایین دست یافتنی تر شده.در این نکته که خودرو سازی چین راه طولانی تا رسیدن به شرکتهای صاحب نام کشور های پیشرفته در پیش دارد شکی نیست اما عرضه همین خودرو ها با برداشتن قدمی هر چند کوچک در این مسیر میتواند خدمتی در زمینه افزایش اطلاعات مردم با گوناگونی برندهای غیر داخلی،همچنین افزایش توقع و سطح انتظار عمومی از خودرو،آشنایی بیشتر با حق و حقوق خود و در نتیجه نابودی طعرفه های سنگین کمرک و آزادی انتخاب هموطنان کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نریمان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام . با تشکر از مطلب و قلم زیباتون .
    چینی ها تونستن بازار خودرو تو رنج قیمتی زیر 100 میلیون رو تو دست خودشون بگیرن . بخصوص در کلاس کراس اوور های کوچک . قسمت ابتدایی متن به این نکته اشاره کرد که محصول تیگو 5 از نظر کیفیت و طراحی با محصولات قبلی وارداتی مدیران خودرو فرق داره . حالا این دوستان مدیران خودرو و دیگر شرکت های وارد کننده به خیال باطلی که دارن فکر میکنن با کاهش قیمت و وارد کردن خودروهایی با کیفیتی بالاتر خودروهای قبلی بتونن جایگاهشان رو تو بازار نگه دارن . مثل ec9 jeely یا 820 lifan یا s6 auto و از این دست مثال ها زیاده . این شرکت های وارد کننده تونستن از آب گل آلود تحریم ها جیب مردم رو خوب خالی کنن و حالا دنبال این هستن که جایگاهشون رو از دست ندن . باید دید در آینده چه اتفاقات دیگری رخ میده !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر مرادی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    یه زمانی که الگانس وارد ناوگان پلیس شد ملت فقط وامیستادن ماشینو تماشا میکردن…اما حالا باید وایسن بخندن..گریه کنن..
    بعدشم هرچقدر هم از ماشین چینی تعریف کنید به دل من یکی نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سروش

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    چینیا با اینکه برندای قابل اطمینانی نیستند ولی دارن با برنامه پیشرفت میکنن .
    همکاری های زیادی با برندهای برتر دنیا دارند. با طراحای مطرح کار میکنن . راهی که خودروهای کره ای رفتن اینا با سرعتی خیلی بیشتر از اونا دارن پیشرفت میکنن . کاری که ما نتونستیم تو ۴۰سال انجام بدیم. حکایت ما شده زندگی وسط یه جزیره دور افتاده . ما در جزیره ای وسط اقیانوسیم یکدفعه دو خودروی پژو 405 و 206 با فاطله زمانی کمی آب اونارو میاره تو ساحل ما و ما هم ازون موقع تا الان اونارو نگاه میکنیم و میسازیمشون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. lmbx

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    این چینی ها دارن همه ی دنیا رو میگیرن چند روز پیش تو چهار سوی علم نشون میداد که سرمایه گذاری چینی ها تو بخش انرژی های تجدید پذیر 2 برابر امریکا هست چیزی حدود 40 میلیارد دلار!بعد در عرض چند سال 50 درصد سلول های خورشیدی جهان رو تولید میکنند که در اینده به 95 درصد میرسه!میخواستم بگم که واقعا دارن با سرعتی زیاد پیشرفت میکنند همین برند هواوی تو این چند ساله چه قدر پیشرفت کرده گوشی هاش الان داره با ایفون و سامسونگ رقابت میکنه.مطمئنا تو خودرو هم پیشرفت میکنن.ولی منم با نظر دوستمون موافقم اصلا با ماشین چینی حال نمیکنم!ماشین که مثل موبایل نیست که،ماشین های چینی انگاری روح ندارن ،مردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      کو گوش شنوا حالا هی ما بگیم کیه که باور کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. شایان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    قدرت چین و نگاه کنید تا به بهترین بودنشون پی ببرید اون ماشین پلیس فوق العادست کیفت ساختش منو دیوانه خودش کرده شمارو نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      شایان جان من از این به بعد فقط میام پدال که جواب شما رو بدم و برای شروع میخوای یه لیست از کمپانیهای معتبر بهت بدم که خیییییلی بهتر از چینی ها باشن
      با حروف الفبا شروع میکنم که گیج نشی دوست خوبم
      اهم اهم
      acura
      alfaromeo
      aston martin
      audi
      bently
      bmw
      cadillac
      chevrolet
      chrysler
      citroen
      dodge
      ferrari
      fiat
      ford
      honda
      jaguar
      jeep
      kia
      ktm
      Lamborghini
      Land Rover
      Lexus
      Lincoln
      Lotus
      Maserati
      Maybach
      Mazda
      McLaren
      Mercedes-Benz
      Mini
      Mitsubishi
      Nissan
      Opel
      Pagani
      Peugeot
      Porsche
      Proton
      Ram
      Renault
      Rolls Royce
      Saab
      Seat
      Skoda
      Spyker
      SRT
      Ssangyong
      Subaru
      Suzuki
      Toyota
      Volkswagen
      Volvo
      امیدوارم استقاده کرده باشی دوست خوبم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بی طرف!

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام جناب آرمان
        همینVolvoوsaab که ذکر کردین توسط geely و baic چین خریداری شدن و الان چینی محسوب می شن!
        در ضمن اون برندهایی که شما فرمودین آیا قیمت هاشون با خودروهای چینی برابره که مقایسه می کنین؟ خواهشن یکم منصف باشین و این قدر برند های معروف گرون قیمت رو با خودروهای چینی مقایسه نکنین!
        چین الان داره به بیش از 70 کشور دنیا خودرو صادر می کنه که میشه به روسیه،برزیل و هند،استرالیا و حتی انگلستان! Geely امسال قراره بره واسه فروش به ایالات متحده آمریکا!با مدل GC9 برو تحقیق کن ببین چیه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. افشین

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    انقدری که اینا واسه X33 پلیس کفشون بریده آمریکایی ها واسه شورلت تاهو پلیس کف نکردن…اون وقت این ماشین میخواد مثلا جای لندکروز رو تو ناوگان پلیس بگیره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسين

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    خیلی ممنون از مطلب خوبتون، از نمایندگی سوبارو هم گزارش بزارید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      آره راست میگه حالم به هم خورد از این چینی ها از یه غرفه غیر چینی و غیر ایرانی هم اگه امکانش هست گزارش بذارین
      البته از نویسنده به خاطر نگارش متن تشکر میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. M3 RS 4D

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    mvm 110s تمام برقی … خودروی که تاریخی میشه …..
    یه روزی توی بنز سهام داشتیم …. اون روز تاریخی نبود ….. حالا که یه ماشین از چین اوردن که برقیه ,این تاریخی …..
    از ماست که بر ماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. SOOFI

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برخورد با مشتری صفر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سارا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    برند لوکس چری ! قبلآ با ماشین چری a5 معرفی شده نیازی به تعریف و تمجید مجدد نداره … ماشینی که هیچکس دوستش نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. وحید

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فعلا تا ابد الدهر دور ایناست
    من واسه مردمم متاسفم که اینقدر ذلیل شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا♥BMW♥

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    ما داریم ماشین چینی هارو مسخره میکنیمو میگیم آشغاله و…در حالی اونا دارن روز به روز بیشتر پیشرفت میکنن…آینده مشخصه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. دانیال

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    خیلی و به ماشین های لوکسی عین tigoo5 -x33-s7 توجه کردید
    لطفا از غرفه های بنتلی – تویوتا- بنز -تویوتا-جکوار-شورلت-فیات واین دسته ماشین های آَشغال مطلب بزارید البته نمایشگاه مشهد به خاطر کلاس بالاش به این برند های آشغال غرفه نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    یه کلام همشون آشغال
    ماشین پلیس یعنی ماشین پلیس های امارات خخخخ ام وی ام ماشینه عایا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ALiHidden

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    این پلیسه دیگه آخرشه :|

    چین ب کجا رسید ما ب کجا رسیدیم ( البته جایی نرسیدیم فقط پست رفت کردیم :| )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نوید جهرمی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    با تشکر از شما بابت پوشش خبری ک هیچ جای دیگه ندیدم.
    این چینیا خیلی بهتر از مسؤولامون بازار ایران رو میشناسن و براش برنامه میریزن. حداقلش اینه ک هر از چن سال مدل جدیدی از محصولشون رو عرضه میکنن و مدل قبلی رو از چرخه خارج میکنن. کیفیتشون درسته ک خوب نیست اما هر چی داره میگذره دارن پیشرفت میکنن.
    یادمه زمانی ک سمند وارد روسیه شده بود و با هر ماشین چینی اونجا ک مقایسه شده بود با اختلاف فاحش پیروز بود. اما الان ب زور بتونه باهاشون برابر باشه و ب نظرم حتی شکست میخوره.
    اونا هرروز پی پیشرفت و بهبودن چون دارن رقابت میکنن. ما هم درجا ک نمیزیم هیچ، پسرفت هم میکنیم.
    من برم یکم خیره شم به افق
    افسوس ب مملکتی ک چی بود و چی شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسین

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هر چقدرم که بی کیفیت باشند بهتره هم وطنای ما عمل میکنن.
    اونا مدلاشونو عوض میکنن و ما داریم 405 و پراید مونتاژ میکنیم.
    تازه هیچکدومم محصول خودمون نیستن.
    طراحی مدلای به اصطلاح ملی هم کپیه.
    منم موافقم که نباید چینی بخری چون چندین ساله که هیچ چیز با کیفیتی تولید نکردن.
    ولی ایده هاشون بهتره ماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. milad

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خدا شاهده اگه من میرفتم نمایشگاه از جلوی غرفه چینی ها رد نمی شدم یعنی فک کنم 6یا 7سالی هست که دیگه نمیرم نمایشگاه مثل خیلیا ولی واقعا باعث تاسفه که هموطنانم با این ذوق و شوق دور این ماشینا جمع شدن ..یه جورایی از ماست که برماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امین

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با آوردن چند تا اسم طراح از شرکتهای معروف که نمیشه به یه خودرو اعتماد کرد
    خودرو باید از نظر فنی هم خوب باشه و امتحانش را طی چند سال پس بده نه اینکه مثل مردم ما چشم بسته حتی ندیده بری و ثبت نام کنی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. AHMADREZA

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اصلا زیبا نیستند هر چقدر این طراحاش معروف باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sunmartin

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    ایران تبدیل به محل آزمون و خطای برندهای چینی شده و با این شکل امیدی به آینده خودرو حتی بصورت وارداتی هم نیست کلا نمایشگاه چینی بود کاش در جهت هرچه بهتر شدن نمایشگاه از کارکنان چینی و پرسنل آن کشور دوست و برادر استفاده میشد .و من ا..توفیق انجمن چینی پرستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sina

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خودمونیما رینگ های X33 پلیس قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ارمان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ببخشید زیاد کامت میزارم دوستان اما این مهههمه
    همین الان به من اطلاع دادن فرودگاه امام راه نیست دیگه جا نیست هواپیماها بشینه. چرا؟
    همه دارن از اروپا امریکا و غرب اسیا میان ایران به نماشگاه ماشین برسن خدای نکرده از تکنولوژی روز عقب نمونن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. YaShar

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    چه دلمون بخواد چه نخواد در آینده نزدیک چینی ها حرفهای زیادی تو دنیا برای گفتن خواهند داشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. AMIR

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این به پلیس چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    وای خدای من…..مخم ترکید از خنده…..اخه ام وی ام اشغال رو ببین….خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    عمر مفید همه شون…..دو سال هست وتمام…یعنی تقریبا700روز!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مجتبی

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    از دوستانی که اینقد بد ماشینای چینی رو میگن باید بپرسم چندتاتون ماشین چینی داشتید مگه؟ اینکه بخواید یه حرفی رو دهن به دهن کنید که نمیشه! من هم جک داشتم هم جیلی یکی از یکی بهتر واقعا کیفیتش خیییییلی سرتر از ماشینای ایرانیه در ضمن شرکتای چینی عمرشون 10 سال نیست قابل مقایسه با خودروستزای برتر دنیا نیستند این پیشرفت رو باید تحسین کرد! اونی که باید سرکوفت بشه خودروسازای خودمونن که روز بروز پسرفت میکنن (هیچکدوم از ماشینای تولید داخل مثل سمندوپژو دیگه رینگ آلومینیومی نداره) در صورتیکه تا 3 سال پیش اکثریت داشتن قیمتشونم یک سومه الآن بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. :o

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سلام. کسی MVM 550 اتومات داره ؟ماشین خوبیه ؟ مصرفش چقدره ؟ شتاب و قدرتش چطور ؟
    وضعیت تامین لوازم و خدمات mvm چطوریه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا