تجربه و آزمایشچشم اندازلکسوس

چرا لکسوس 600 میلیونی بخریم؟

ورود LX570 به کشور دقیقا در شرایطی رخ داد که واردات خودروھای ۸ سیلندر در ثبت سفارش کلا بسته و ممنوع بود. خبرھایی نیز از گوشه کنار درخصوص فروش سھمیه ثبت سفارش توسط واردت کننده و یا واردات آن توسط برخی از سازمانھای خاص (!) برای ورود این مدل به گوش می رسید . . .

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

در ھرحال جدا ازحاشیه آنچه خوش یمن قلمداد می نمود ورود این پاگنده خانواده لکسس بروی آسفالت ھای کشور با نوسان قیمتی ۵۲۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ناقابل بود و آگاھان بازار خبر از فروش رفتن سریع السیر ده ها دستگاه نمونه محدود وارداتی نشانگر استقبال خوب میلیونرهای ایرانی از آن بود.

شاید اگر از تاریخچه LX ھم ازما بپرسید باید گفت به سال ۱۹۹۶ برمی گردد که ابتدا تویوتا آنرا در کلاس شاسی بلند سایز متوسط و با نام LX450 و سپس در کلاس شاسی بلندھای فول سایز با کدھای LX470 و نهایتا LX570 رونمایی کرد.

جالب است بدانید این خودرو بدلیل حضور لندکروزر، ھیچگاه برای مصارف بازار داخلی خود ژاپنی ھا استفاده یا فروخته نشد تا صادرات آن معطوف به محدوده خاورمیانه، روسیه، چین، آمریکای شمالی و … شود که آمارھا حکایت از فروش بیش از ۱۰۰ ھزار دستگاھی آن از سال ۲۰۰۰ تاکنون را می دھند.

نسل پیشین LX570 مدل 2008
نسل پیشین LX570 مدل ۲۰۰۸

نشستن پشت فرمان LX 570 دقیقا ھمان حس ارتفاع سواری با تویوتا لندکروزر با ھمان زاویه، ابعاد و میدان دید را دارد با این تفاوت که فضای داخلی و سپس استارت پیشرانه سریعا رنگ تفکرات شما را تغییر داده و آماده آزمون موجودی متفاوت از محصولات لکسس می شوید؛ موجودی لوکس ، مغرور و البته قلدر!

البته طراحی بیرونی این ماشین خیلی از افراد عادی را که از کنارش می گذرند به گفتن این جمله وا می دارد: اینکه ھمون لندکروزه! البته با توجه به این طراحی حجم آلود، باید در نگاه نخست حق را به بیننده داد؛ ولی در حرکت، داستان کاملا متفاوت خواھد بود.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

نمای برونی این پاگنده لکسس یعنی LX در مدل ۲۰۱۳ دستخوش تغییراتی در چراغ ھای عقب و جلو و سپر عقب شده و ھمچنان بدلیل سود بردن از قطعات مشترک آنرا بسان لندکرروز و به مانند برادر خوش تیپتر آن نشان می دھد اما واقعییت این بوده که از نقطه نظر فنی کاملا متفاوت، با روح و کاراکتری خاص و اسپورت است و آنرا می توان توصیف یک بدنه اما با دو کالبد و روح متفاوت لقب داد.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

البته در طراحی داخلی طراحان لکسس سعی کرده اند تا تفاوت ھای بصری و کیفیتی خاصی را لحاظ کرده و دقیقا نشانگر فاصله بین لندکرزور و LX باشند که از ھردو منظر موفق به این کار شده اند، با تمامی این وجود تاحدودی خط و خطوط بکار گرفته شده در درھا و داشبود (شاید بخشی بدلیل ذھنیت و بخشی بدلیل تشابه) انسان را به طرف لندکروز می برد. اما تا روشن شدن موتور و حرکت روی جاده باید صبور بود و اینجاست که تمامی تفکرات تویوتایی رنگ باخته و یک محصول جدید با DNA خاص اعلام حضور می کند.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

LX جدید از سال ۲۰۰۷ تاکنون با موتورھای ۳UR-FE تولید می شود که نمونه ھای ۳۸۳ اسبی برای بازار آمریکا و کانادا و ۳۶۲ اسبی نیز هم برای بازار کشورھای حاشیه خایج فارس مثل امارات، عربستان و… و هم برای روسیه، اکراین، آذربایجان و … عرضه می شود که نمونه های وارداتی با مشخصات سفارش داده شده در بازار کشورھای حاشیه خایج فارس ھستند که تعریف جدید ECU سبب این خروجی متفاوت شده است.

موتور خورجینی ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر و ۳۶۲ اسبی در بدو امر آرام و بدون صدا کار می کند اما فشردن پدال گاز این معادله را برھم زده و آنچنان این جثه ۲.۷ تنی را از زمین می کند که بدون شک شاید باورش کمی برایتان دشوار باشد که در حدود ۸ ثانیه عقربه سرعت سنج را روی ۱۰۰ کیلومتر می بینید.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

در واقع نیروگاه ۵۳۰ نیوتن متری ( نمونه ھای ۵۴۶ نیوتن متری برای بازار آمریکا و کانادا تولید می شود) که زیر درپوش LX570 پنھان شده بی رحمانه روی آسفالت می تازد و وقتی سرعت از ۱۲۰ عبور می کند آنچنان صدای قرقرو شلاق سیلندرھا به گوش می رسد که دوست ندارید پایتان را از روی پدال گاز بردارید و گویی با یک خودروی اسپورت در حال راندن بوده و ھرچه قدر برپدال گاز می فشاری گویی موتور علاقه سیری ناپذیری به اوج گرفتن داشته و عقربه سرعت سنج به صورت تصاعدی بالا می رود و این اتفاق در حالی بیرون از کابین رخ می دھد که داخل اطاق به غیر از صدای اسپورت موتور ھمه چیز آرام و با ثبات در جریان است!

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

اگر علاقمند باشید سیستم صوتی فوق حرفه ای و بی نظیر مارک لوینسن ھم شرایط یک سالن اپرا را برایتان شبیه سازی می کند! اگر ھم قصد داشته باشید فرمان پذیری و چسبندگی آن را تست کنید (البته متذکر می شوم، نه درحد پورشه کاین) قرار دادن سیستم تعلیق روی حالت اسپورت شمارا وارد یک دنیای تازه از شاسی بلند سواری می کند که لکسس تعریف جالب توجی برای آن کرده، یعنی در مقابل اینکه دیگر از آن حرکات مواج و نرم لندکروزر خبری نیست، خودرو (بدون اذیت کردن در ضربات و کوبش ھای آزاردھنده) توی دست آمده و اجازه مانور بالایی را در سرعت و درتغییرخطوط به شما می دھد که مطئنا جرئت و جسارت چنین کاری را با لندکروزر نخواھید داشت.

درعین حال قرار گرفتن سیستم تعلیق روی حالت راحت ھم خیلی کنترل خودرو را از دست رفته و سیال نمی کند؛ اما از کوبیدن ھا و لرزش ھا کم نموده، با این تفاوت که ھمچنان خودرو، پایداری خود در حرکت را دارد، البته ناخود آگاه وقتی پشت فرمان ماشینی با رینگ ھای ۲۰ اینچی ھستید باید منتظر لرزش و کوبش باشید که در LX نیز این مسئله در ردیف عقب بیش از جلو نمایان می شود.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

اما مسئله ای که راننده و سرنشینان عقب را به خوبی حمایت می کند صندلیھای فوق العاده راحت، نرم و پھن بوده که حتی در سفرھای طولانی خم به ابروی شما نخواھند آورد. صندلی ھای عقب آن ھم فوق العاده راحت و جادار و نرم ھستند و وقتی آنھا را خم کنید یک فضای بار بسیار بزرگ در عقب خودرو در اخیتارتان قرار خواھد گرفت.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

جعبه دنده ۶سرعته خودکاری که لکسس روی این مدل سوار کرده برای رفتن به ضرایب بالاتر خیلی نرم و برای معکوس کشیدن خیلی تند و تیز و البته بی سروصدا تعویض می شود و روی ھیچ دور موتوری راننده را مایوس نمی کند.

فاکتور مھم دیگری که برای چنین غول قد بلندی با جثه ای سنگین ،ترمزھای آن بوده که LX با وجود اوج گرفتن ھای ناگھانی (از حالت سکون به حرکت) به یمن ترمزھای فوق العاده قوی براحتی و بدون لرزشی متوقف می شود.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

دوام این خودرو و مقاومت قطعات آن نیز ھمیشه در تست ھای مختلف زبانزد بوده و از طرفی دیگر نوع شاسی ،زیر بندی و سیستم تعلیق آن باعث شده که با توجه به روح اسپورتی که دربطن آن دمیده شده، با وجود بلند قد بودن و از زمین فاصله داشتن ولی براحتی بپیچد و قدرت مانور بالایی داشته باشد. البته قدرت مانور و چسبندگی انرا به ھیچ وجه با پورشه کاین نمی توان یکسان کرد ،اما به جرات این خودرو دراین بخش ھیچ شباھتی با لندکروزر و حتی پرادو جدید ھم ندارد.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

فاکتور دیگری که درشاسی بلندھای بزرگ سایزی این چنینی قابل بررسی است پارک کردن بوده که باید گفت بدلیل آینه ھای بزرگ با دید بسیار عالی در چپ و راست و دوربین دید عقب و حسگرھای نه چندان اعصاب خورد کن مشکل خاصی وجود نداشته وپس از مدتی ممارست و عادت کردن به ابعاد قاعدتا پارک کردن با آن شاید درحد یک ۲۰۶ راحت باشد!

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

با تمامی این ھمه نقاط مثبت، دو فاکتور (یکی داخلی و دیگری بصورت کلی) را می توان بعنوان نمرات منفی LX محسوب کرد. نکته داخلی قیمت فضایی و کاملا غیر منطقی آن (حدود ۶۰۰ میلیون تومان) و البته مصرف سوخت ۱۹ لیتری آن است.

در ھرحال تویوتا شاسی بلندھایی ھمچون لکسس GX و LX و البته تویوتا فور رانر را روی سخت افزار بروز شده لندکروزر و پلت فرم ۱۲۰ خود سوارکرده و نتیجه آن خلق محصولاتی شده که صنعت خودروسازی دنیا بر تواناییھای آن بارھا مھر تایید زده است.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

البته عاشقان تویوتا و لکسس می گویند که LX570 جواب دندان شکن ژاپنی ھا به رنجروور سواران است، اما تا این لحظه LX570 نشان داده اگرچه محصولی قابل رقابت با رنجروور اسپورت، کادیلاک اسکلید و مرسدس بنز GL-class نه چندان محبوب و … است اما شاید ھمچنان نتوانسته مکان خود را در بازار جای بیاندازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۱۳۶ دیدگاه‌ها

  1. *** Destiny ***

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    600 میلیون پول بدی پای یه شاسی بلند یا 1میلیارد بدی واسه پورشه پانامرا توربو؟ با این قیمتا توی دبی میشه لامبورگینی اونتادور با پکیچ سفارشی خرید یا بوگاتی کارکرد یا استون مارتین ونتیج 2013 فول اپشن. بسته کم خیانت کنید کم گرانفروشی کنید من نمیدونم چطور اسم خودتونو میزارید شیعه ی حضرت علی کافر همچین کاری نمیکنه مگه چه خبره یه ماشینو باید به چندین برابر قیمت بخریم خداوند همتونو به راه راست هدایت کنه یا شرتونو از سر مردم باز کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      عزیزم فعلا که ریش و قیچی دست ایناست و ما هم باید با این وضعیت کشور(مملکتمون رو هواست تا رئیس جمهور بعدی مشخص بشه) بسازیم…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کمیل

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        مشکل اینه دنبال سازش هستید، برید ببینید مردم تو کشورهای پیشرفته چطوری با جابه جایی ناچیز قیمت‌ها برخورد می‌کنند.

        اینجا اگر مردم متحد باشن و در برابر قیمت‌ها بایستن، اینطوری کلاه سرشون نمی‌ره، ضعف ایرانی جماعت نداشتن همبستگی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. معترض

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      شبیه لندکروز نیست آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آرش

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (193 ديدگاه)

      جهت اطلاع شما دوست گرامی باید عرض کنم نمیشه با 600 میلیون در دبی انتادور خرید.چون قیمتش 1500000 درهم هست که میشه 1.400.000.000 تومان نه 600 میلیون.در ضمن نمیشه بو گاتی دست دمو هم خرید ولی میتونی باهاش استون بخری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مهرداد

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بوگاتی کارکرده میشه گرفت با 1 میلیارد تومن؟؟!!! حداقل لامبورگینیو باهات موافقم…ولی بوگاتی که قیمت صفرس 2.5 میلیون دلار رو چجوری میخوای کارکردشو بگیری؟ حتی اگه تصادفی هم باشه نمیشه زیره 1.5 میلیون دلار پیدا کرد… در ضمن دلار هم 3400 هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. *** Destiny ***

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (15 ديدگاه)

        ای بابا شماهام گیر دادین به حرف من. عوض اینکه عمق مطلبو بگیرید نشستین حساب کتاب میکنید چرتکه میندازید. یعنی با 1میلیارد یه بوگاتی مدل 2008 نمیشه خرید؟ صفرش 2.5 میلیون 4 یا 5 سال کارکردش درمیاد 1میلیارد یا یه کم بیشتر. در ضمن من قیمت حبابی دلار الان رو نمیگم صحبت دلار 1200 تومنه نه دلار 3000تومن. اصلن در هر حال با 600 تا 1میلیارد میشه بهترین ماشینو توی دبی خرید که صدتا لکسس رو میزاره جیب بغلش. حالا بیا بگو قیمت دلار فلان قیمت درهم بهمان همین کارارو کردیم کلاه گذاشتن سرمون تا زانو اومده پایین به جای متهم کردن مصبب وضعیت فعلی نشستین از همدیگه آتو میگیریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2821 ديدگاه)

    من ام یکیشو تو خیابون دیدم!خیلی با حال بود!
    حالا کسی 10تومن پول داره به ما بلاعوض بده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. VAHID JINPACHI

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    زنده باد لکسوس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (612 ديدگاه)

      لکسوس خوبه……………… اما نمیدونم چرا باش حال نمیکنم….!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. john

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بله منم اگه یه نمه بچه پولدار بودم میشدم یه تستر ماشین در حد استیگ تاپگیر!!!پول حرف اولو میزنه تو این دنیا!!!!
    این لکسوسم باشه واسه مدیرای خودروساز و بچه هاشون.حیف سمند نیست که سوارش بشن؟
    ما همون دوو بسمونه!!!
    ولی هیچی ابهت رنجرورو نداره!

    حالا پدال اگه عشقت کشید اینو بذار اگرم نه که شما رو به خیرو ما رو به سلومت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (219 ديدگاه)

      کاملا موافقم. LX ماشین خوبیه ولی رنج روور واقعا ابهت دیگری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خدایم

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هییییی هی! پدال دلت خوشه! ما اینجا راجب ماشینا بحث میکنیم غافل از اینکه:

        تا 2 ماه دیگه همین پدالم نمیتونیم بیایم(سرور سایت خارجه که نه؟) دیگه این خبرا از کجا میخواد بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        پیـــــــــــــــــــــش به سوی پیونگ یانگ.همه باهم یکصدا :کره شمالی دوست داریم!

        دیگه حتی عکس این ماشینارو هم نمیتونیم ببینیم!!!!!!!!!!!خوابشم همینطور!!!!!!!

        آدم سرشو بکنه تو آخور علف بخوره سنگینتره به مولا! یا صاحب الزمان!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. رامتین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    600 میلیون واسه LX چرا باید داد؟؟؟ کمی روش بزار و پورشه کاین بخر. آخه ژاپن یا آسیا در حد آلمان که مهد مهندسی مکانیکه هست؟
    مثه اینکه یه تیم فوتبال از لیگ ژاپن بخواد با بایرن بازی کنه..
    ضمنا 360 قدرته که دارید تعریف میکنید؟؟ آوانتادور 700 اسبی در برابر پورشه911 جوری شکست خورد که من که عاشق لامبو بودم خجالت کشیدم! بعد 360 اسب بخار برای ماشین 3 تنی آسفالت را در مینورده؟
    اگه این تعریف داره هنسی ونموم با وزن 640 کیلو و سرعت 428 چیه؟ گرچه بین 80 میلیون ایرانی کسی توان نداره ماشین را با سرعت 400 طی کنه. عرضه میخواد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (78 ديدگاه)

      واقعا که چه نظر پر مغزی دادی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نیما

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من معذزت میخوام اما بعضیا فقط به برند نگاه میکنن
      حالا چون المان غول ماشین سازیه دلیل برتریه پوشه نسبت به لکسوس نیست
      این حرفو نزنید المان با اینهمه مهندس مکانیکی تو سطح فروش رتبه 5 یا 6 رو داره در صورتی که لکسوسو برند یک دنیاست
      غول درگ و درفت دنیا هم که نیسانه که اونم زاپنیه
      اینقدر مقرضانه نظر ندید
      این ماشین واقعا با ابهته واسه یک شاسی بلند همه هم اینو میدونن
      لوکس نیست مثل کایان اما واسه خودش خیلی حرفها واسه گفتن داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. sina

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      واسه یه شاسی بلند گشتاور مهمتر از قدرته اینم که گشتاورش در حد 403 رو دور موتور 2200 هستش که جون میده واسه بالا رفتن کوه و کمر. چیزی که واسش ساخته شده. معلومه رانندگیش تو خیابون به پای کاین نمیرسه چون واسه این ساخته نشده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خودم

        ۴ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        حالا سوالی که پیش میاد اینه که چرا مرفه ان بی درد در ایران این ماشین رو واسه خیابون گردی و حمل و نقل در شهر سوار میشن ؟؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مسی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    دلار رو چند حساب کردین … که شده 600 مـــــــــــــیِِِِِِِـــــــــــــــلـــــــــــــــــیــــــــــــــــــــون
    *********************************************

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (62 ديدگاه)

      90000$*2500=225000000
      +110درصد=472
      +دلال=
      500-600

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مسی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    ***************************************
    اگه یه کمی در نت سرچ کنید …
    .
    می بینید که حداکثر قیمت این ماشین برای مدل 2013
    .
    حداکثر 90 هزار دلار هستش
    .
    اونوقت به ما که میرسه میشه 600 میلیون
    ***************************************

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سام*

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    البته لکسوس lx 570 یک suv فول سایز با قابلیت رانندگی خارج جاده هست درست بر خلاف پورشه کاین که یک suv سایز متوسط برای استفاده شهری هست.مسلما در این قیاس پورشه از چسبندگی و قابلیت مانور بهتر درون شهری بهره میبره.بنظر من اگر بنا بر مقایسه باشه مقایسه لکسوس rx با موتور 4500(لکسوس rx 450)که البته تو بازار ایران نیست میتونه صحیح تر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان 16v

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ای روزگار چی بودیم و چی شدیم فقط دروغ و حسرتمونده برامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hadi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خیلی خوشکلو خفنه از نزدیک. اما به نظر من با رنجروور و مرسدس GL شاختر از اینن. و اینکه واقعا تو این قیمت اصلاااااااااااااااا نمیرزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. milad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من که عاشق لندکروزرم واقعا ابهت داره ماشین کار درستیه حالا اضافه کردن چاشنی لوکس و اسپرت به اینو دیگه باید با سوار شدن فهمید ولی مطمئنم که بهترین ماشین برای منطقه ی خاورمیانه همینه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. میثم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    600 میییییییلیوون؟!!!
    چه بر سر ما آمده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سالار

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جناب اقای رامتین 911 هم جوری جلو GT-R کم میاره که المانیا خجالت میکشن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماشالا دوستان چقدر پولدارن که میگن اینو نگیر جاش اینو بگیر یا خیلی خوبه
    ایرانیا در حد متوسط مالی تو پراید16تومنی موندن چه برسه به 600تومنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا من اشتباهى منفى دادم به دل نگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. میلاد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود بر همگی.من باشم میرم بنز G65 V12 AMG با 612 اسب بخار میخرم یا G63 V8 AMG با 520 اسب بخار قدرت.اسمشم تازه بنزه.هرچند که طراحیه اطاقش جعبه ای شکله.ولی من بنز رو به همه چی ترجیح میدم.تازشم فلسفه ی وجود بنز G کلاس بنا به دستور محمد رضا پهلوی به شرکت مرسدس بنزه.زنده باد المان.زنده باد مرسدس بنز.
    شعار کاخانه ی مرسدس بنز:یا بهترین یا هیچ.
    V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما میخوایم یه وانت باردو بخریم پول نداریم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. جلیل

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا که…یه کاری کردن مردم فقط مجبور شن ماشین اشغالیای خودشونو بخرند!!!اونم به زور!!!بعد اقازاده ها بشینن تو این ماشینا و حالشو ببرن.خیلی پستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ali

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بدلیل پولداری می خریم
    راستی شنیدید مدیرهای 2 کارخانه گاری ساز در برنامه ویژه خبری چی گفتند
    معجزه تیراژ موجب ثبات قیت ها بوده !!!
    ببخشید فکر کردن مردم …
    نه خیر کم فروشی، صادرات بی حساب، احتکار و دلال بازی خودشان باعث بالا رفتن قیمتها و … شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Boss

      ۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام ، یه سوال ازپدال دارم. ایا کیفیت. ساخت پورشه کاین بالاتره یا لکسوس lx570 ؟
      اگه میشه لطفأ جوابمو بدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhaed

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        بدون شک کیفیت لکسوس بالاتر از پورشست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. فراز

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام من خودم rx350دارم وخیلی خیلی راضی ام تو این 3سال هزار تومن هم خرج برنداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فراز

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام من خودم rx350دارم وخیلی خیلی راضی ام تو این 3سال هزار تومن هم خرج برنداشتهو کلا راضی ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. 911

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کاملا شبیه تویوتا لندکروزر 4500

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد.............

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پدال عزیز یه سوال داشتم اگه امکانش هست جواب بدید
    همین تیتری که شما زدید و محتویاتش رو عصر خودرو گذاشته بدون اینکه کلامی جابجا باشه…
    چیزی که واسم عجیبه اینه که نه شما منبعش رو ذکر کردین نه عصر خودرو تا متوجه بشیم کدومتون متن رو کپی کرده!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. نویسنده مطلب در کادر پایین نوشته، مشخص است. این مطلب توسط گروه جی فاکتور نوشته شده و در مجله ماشین نیز منتشر گردیده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود بر پدال عزیز.خواهشا از ماشین های دست دوم هم برامون مطب بذار.شاید کسی نظرش عوض بشه و از تولیدات داخل نخره.
        مثل:دوو اسپرو.تویوتا کارینا…..خلاصه ماشین های دهه ی نودی و هشتادی.ممنون.
        V12

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. میلاد

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود بر پدال عزیز.خواهشا از ماشین های دست دوم مانند:دوو اسپرو.تویوتا کرونا.گالانت.یا کلا ماشین های دهه نودی و هشتادی هم برامون مطلب بذار شاید کسی نظرش عوض بشه و سمت خودروهای تولید داخل نره و باهمون پول یه ماشین دست دوم تمیز بخره.ممنون.
        V12

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. میلاد

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درودبر پدال عزیز.لطفا از ماشین های دست دوم سالهای دهه ی نودی و هشتادی برامون مطلب بذارید.
        V12

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. ای روزگار...

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (612 ديدگاه)

        بماند که تو این گرونی مجله ماشین و نوآور داره از سبد خرید ماهانه من که خارج میشه…. ا هر کدومش 4000تومن ….. امیدوارم قدرت خریدمیون بره بالا….. این حرفا زشته ولی حقیقتم تلخه…..!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. اموزگار!!!

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسا له ریاضی امروز=سجاد و نیره صفر ریال پول دارند انها چه ماشینی میتوانند بخرند؟؟؟؟پورشه یا لکسوس؟؟؟؟انها سردر گمند …..کمکشان کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Alireza

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا چجوری حساب کردین که قیمتش شده 600 میلیون؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    این ماشین مدل 2013ش 90 هزار دلاره که با دلار 3400 و با احتساب 50% گمرکیش در مجموع میشه 459 میلیون! تازه این حداکثرشه!
    پدال جان درست نمیگم؟؟؟؟؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. vahid134

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اینجاست که باید گفت:
    دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سعید از بوشهر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    600م را باید داد به x6

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. دلامونته

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما ایرانی ها به خاطر ماشینامون و […] ( به خدا اگه بدنه سمند را پلاستیکی هم بکنند حتی یه ایرانی پا نمیشه اعتراض کنه ) فقط یاد گرفتیم توی تاکسی و بازار و …. در گوش هم از این وضع شکایت کنیم

    من دیگه حالم از سوار شدن پژو و پراید به هم میخوره، ارزون ترین ماشینی که به رویاهای من و همه جوونای متوسط جامعه نزدیک بود جنسیس کوپه بود که اونم دیگه فقط یه رویا شده، وقتی یه ماشین کره ای برام خیال و رویا باشه ، پس حرف زدن در مورد لکسوس و بنز و پورشه وقت تلف کردنه ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد.............

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اصن 600میلیون نه 500نه400نه 300نه200
    دلت خوشه alirezaاگه100تومن هم باشه پولشو نداریم عزییییز
    پدال راجب خودروهای جدید داخی مطلب بذار (البته دسته دوم)تا بحث ببینیم چی میتونیم بخریم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امروز با موتور 70 از کنار یکیشون رد شدم پشت چراغ قرمز با هم بودیم تا سبز شد تخته گاز رفتم یه چهار پنج ثانیه ای ازش جلو افتادم خیلی حال کردم ولی وقتی خواست از سبقت بگیره بایه غروری منو نگاه کرد دوست داشتم زمین دهن وا کنه برم توش اخه چرا یکی اینقد داره یکی هم مثل ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرید ملک

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    نویسنده محترم:
    بیشتر این مقاله دقیقاَ کپی مطلب چاب شده در مجله ماشین شماره 363 نوشته شده توسط آقای مسیح فرزانه است .
    بهتر است وقتی مطلبی از جای دیگری مینویسیم اسم منبع را ذکر کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید ملک

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      من با مجله ماشین در ارتباطم . از مجله در رابطه با گروه جی فاکتور پرسیدم , گفتند که آقای مسیح فرزانه اصلا در این گروه نیستند و این کپی برداری که در این سایت و عصر خودرو شده کاملا غیر غانونی است .
      واقعا از سایت معتبری مثل پدال بعید است که بدین شکل مطلب شخص دیگری را بدون اجازه وبا اسمی دروغین منتشر کند
      لطفا پاسخ دهید

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا