تجربه و آزمایشچشم اندازلکسوس

چرا لکسوس 600 میلیونی بخریم؟

ورود LX570 به کشور دقیقا در شرایطی رخ داد که واردات خودروھای ۸ سیلندر در ثبت سفارش کلا بسته و ممنوع بود. خبرھایی نیز از گوشه کنار درخصوص فروش سھمیه ثبت سفارش توسط واردت کننده و یا واردات آن توسط برخی از سازمانھای خاص (!) برای ورود این مدل به گوش می رسید . . .

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

در ھرحال جدا ازحاشیه آنچه خوش یمن قلمداد می نمود ورود این پاگنده خانواده لکسس بروی آسفالت ھای کشور با نوسان قیمتی ۵۲۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان ناقابل بود و آگاھان بازار خبر از فروش رفتن سریع السیر ده ها دستگاه نمونه محدود وارداتی نشانگر استقبال خوب میلیونرهای ایرانی از آن بود.

شاید اگر از تاریخچه LX ھم ازما بپرسید باید گفت به سال ۱۹۹۶ برمی گردد که ابتدا تویوتا آنرا در کلاس شاسی بلند سایز متوسط و با نام LX450 و سپس در کلاس شاسی بلندھای فول سایز با کدھای LX470 و نهایتا LX570 رونمایی کرد.

جالب است بدانید این خودرو بدلیل حضور لندکروزر، ھیچگاه برای مصارف بازار داخلی خود ژاپنی ھا استفاده یا فروخته نشد تا صادرات آن معطوف به محدوده خاورمیانه، روسیه، چین، آمریکای شمالی و … شود که آمارھا حکایت از فروش بیش از ۱۰۰ ھزار دستگاھی آن از سال ۲۰۰۰ تاکنون را می دھند.

نسل پیشین LX570 مدل 2008
نسل پیشین LX570 مدل ۲۰۰۸

نشستن پشت فرمان LX 570 دقیقا ھمان حس ارتفاع سواری با تویوتا لندکروزر با ھمان زاویه، ابعاد و میدان دید را دارد با این تفاوت که فضای داخلی و سپس استارت پیشرانه سریعا رنگ تفکرات شما را تغییر داده و آماده آزمون موجودی متفاوت از محصولات لکسس می شوید؛ موجودی لوکس ، مغرور و البته قلدر!

البته طراحی بیرونی این ماشین خیلی از افراد عادی را که از کنارش می گذرند به گفتن این جمله وا می دارد: اینکه ھمون لندکروزه! البته با توجه به این طراحی حجم آلود، باید در نگاه نخست حق را به بیننده داد؛ ولی در حرکت، داستان کاملا متفاوت خواھد بود.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

نمای برونی این پاگنده لکسس یعنی LX در مدل ۲۰۱۳ دستخوش تغییراتی در چراغ ھای عقب و جلو و سپر عقب شده و ھمچنان بدلیل سود بردن از قطعات مشترک آنرا بسان لندکرروز و به مانند برادر خوش تیپتر آن نشان می دھد اما واقعییت این بوده که از نقطه نظر فنی کاملا متفاوت، با روح و کاراکتری خاص و اسپورت است و آنرا می توان توصیف یک بدنه اما با دو کالبد و روح متفاوت لقب داد.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

البته در طراحی داخلی طراحان لکسس سعی کرده اند تا تفاوت ھای بصری و کیفیتی خاصی را لحاظ کرده و دقیقا نشانگر فاصله بین لندکرزور و LX باشند که از ھردو منظر موفق به این کار شده اند، با تمامی این وجود تاحدودی خط و خطوط بکار گرفته شده در درھا و داشبود (شاید بخشی بدلیل ذھنیت و بخشی بدلیل تشابه) انسان را به طرف لندکروز می برد. اما تا روشن شدن موتور و حرکت روی جاده باید صبور بود و اینجاست که تمامی تفکرات تویوتایی رنگ باخته و یک محصول جدید با DNA خاص اعلام حضور می کند.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

LX جدید از سال ۲۰۰۷ تاکنون با موتورھای ۳UR-FE تولید می شود که نمونه ھای ۳۸۳ اسبی برای بازار آمریکا و کانادا و ۳۶۲ اسبی نیز هم برای بازار کشورھای حاشیه خایج فارس مثل امارات، عربستان و… و هم برای روسیه، اکراین، آذربایجان و … عرضه می شود که نمونه های وارداتی با مشخصات سفارش داده شده در بازار کشورھای حاشیه خایج فارس ھستند که تعریف جدید ECU سبب این خروجی متفاوت شده است.

موتور خورجینی ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر و ۳۶۲ اسبی در بدو امر آرام و بدون صدا کار می کند اما فشردن پدال گاز این معادله را برھم زده و آنچنان این جثه ۲.۷ تنی را از زمین می کند که بدون شک شاید باورش کمی برایتان دشوار باشد که در حدود ۸ ثانیه عقربه سرعت سنج را روی ۱۰۰ کیلومتر می بینید.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

در واقع نیروگاه ۵۳۰ نیوتن متری ( نمونه ھای ۵۴۶ نیوتن متری برای بازار آمریکا و کانادا تولید می شود) که زیر درپوش LX570 پنھان شده بی رحمانه روی آسفالت می تازد و وقتی سرعت از ۱۲۰ عبور می کند آنچنان صدای قرقرو شلاق سیلندرھا به گوش می رسد که دوست ندارید پایتان را از روی پدال گاز بردارید و گویی با یک خودروی اسپورت در حال راندن بوده و ھرچه قدر برپدال گاز می فشاری گویی موتور علاقه سیری ناپذیری به اوج گرفتن داشته و عقربه سرعت سنج به صورت تصاعدی بالا می رود و این اتفاق در حالی بیرون از کابین رخ می دھد که داخل اطاق به غیر از صدای اسپورت موتور ھمه چیز آرام و با ثبات در جریان است!

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

اگر علاقمند باشید سیستم صوتی فوق حرفه ای و بی نظیر مارک لوینسن ھم شرایط یک سالن اپرا را برایتان شبیه سازی می کند! اگر ھم قصد داشته باشید فرمان پذیری و چسبندگی آن را تست کنید (البته متذکر می شوم، نه درحد پورشه کاین) قرار دادن سیستم تعلیق روی حالت اسپورت شمارا وارد یک دنیای تازه از شاسی بلند سواری می کند که لکسس تعریف جالب توجی برای آن کرده، یعنی در مقابل اینکه دیگر از آن حرکات مواج و نرم لندکروزر خبری نیست، خودرو (بدون اذیت کردن در ضربات و کوبش ھای آزاردھنده) توی دست آمده و اجازه مانور بالایی را در سرعت و درتغییرخطوط به شما می دھد که مطئنا جرئت و جسارت چنین کاری را با لندکروزر نخواھید داشت.

درعین حال قرار گرفتن سیستم تعلیق روی حالت راحت ھم خیلی کنترل خودرو را از دست رفته و سیال نمی کند؛ اما از کوبیدن ھا و لرزش ھا کم نموده، با این تفاوت که ھمچنان خودرو، پایداری خود در حرکت را دارد، البته ناخود آگاه وقتی پشت فرمان ماشینی با رینگ ھای ۲۰ اینچی ھستید باید منتظر لرزش و کوبش باشید که در LX نیز این مسئله در ردیف عقب بیش از جلو نمایان می شود.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

اما مسئله ای که راننده و سرنشینان عقب را به خوبی حمایت می کند صندلیھای فوق العاده راحت، نرم و پھن بوده که حتی در سفرھای طولانی خم به ابروی شما نخواھند آورد. صندلی ھای عقب آن ھم فوق العاده راحت و جادار و نرم ھستند و وقتی آنھا را خم کنید یک فضای بار بسیار بزرگ در عقب خودرو در اخیتارتان قرار خواھد گرفت.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

جعبه دنده ۶سرعته خودکاری که لکسس روی این مدل سوار کرده برای رفتن به ضرایب بالاتر خیلی نرم و برای معکوس کشیدن خیلی تند و تیز و البته بی سروصدا تعویض می شود و روی ھیچ دور موتوری راننده را مایوس نمی کند.

فاکتور مھم دیگری که برای چنین غول قد بلندی با جثه ای سنگین ،ترمزھای آن بوده که LX با وجود اوج گرفتن ھای ناگھانی (از حالت سکون به حرکت) به یمن ترمزھای فوق العاده قوی براحتی و بدون لرزشی متوقف می شود.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

دوام این خودرو و مقاومت قطعات آن نیز ھمیشه در تست ھای مختلف زبانزد بوده و از طرفی دیگر نوع شاسی ،زیر بندی و سیستم تعلیق آن باعث شده که با توجه به روح اسپورتی که دربطن آن دمیده شده، با وجود بلند قد بودن و از زمین فاصله داشتن ولی براحتی بپیچد و قدرت مانور بالایی داشته باشد. البته قدرت مانور و چسبندگی انرا به ھیچ وجه با پورشه کاین نمی توان یکسان کرد ،اما به جرات این خودرو دراین بخش ھیچ شباھتی با لندکروزر و حتی پرادو جدید ھم ندارد.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

فاکتور دیگری که درشاسی بلندھای بزرگ سایزی این چنینی قابل بررسی است پارک کردن بوده که باید گفت بدلیل آینه ھای بزرگ با دید بسیار عالی در چپ و راست و دوربین دید عقب و حسگرھای نه چندان اعصاب خورد کن مشکل خاصی وجود نداشته وپس از مدتی ممارست و عادت کردن به ابعاد قاعدتا پارک کردن با آن شاید درحد یک ۲۰۶ راحت باشد!

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

با تمامی این ھمه نقاط مثبت، دو فاکتور (یکی داخلی و دیگری بصورت کلی) را می توان بعنوان نمرات منفی LX محسوب کرد. نکته داخلی قیمت فضایی و کاملا غیر منطقی آن (حدود ۶۰۰ میلیون تومان) و البته مصرف سوخت ۱۹ لیتری آن است.

در ھرحال تویوتا شاسی بلندھایی ھمچون لکسس GX و LX و البته تویوتا فور رانر را روی سخت افزار بروز شده لندکروزر و پلت فرم ۱۲۰ خود سوارکرده و نتیجه آن خلق محصولاتی شده که صنعت خودروسازی دنیا بر تواناییھای آن بارھا مھر تایید زده است.

2013 Lexus LX570
۲۰۱۳ Lexus LX570

البته عاشقان تویوتا و لکسس می گویند که LX570 جواب دندان شکن ژاپنی ھا به رنجروور سواران است، اما تا این لحظه LX570 نشان داده اگرچه محصولی قابل رقابت با رنجروور اسپورت، کادیلاک اسکلید و مرسدس بنز GL-class نه چندان محبوب و … است اما شاید ھمچنان نتوانسته مکان خود را در بازار جای بیاندازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جی فاکتور

جی‌فاکتور از سال 1383 وارد حوزه صنعت خودرو شد و حدودا دو سال بعد نیز به یاری گروه تخصصی خود و استفاده از آخرین متدهای علمی در زمینه تست فنی خودروها، آزمایش فنی خودروهای داخلی، وارداتی و چندی از سرشناس‌ترین برندهای جهانی در سایر کشورها را آغاز نمود. این گروه علاوه بر همکاری با مجله ماشین، با برندهای خاص تیونینگی در جهان نیز روابط کاری نزدیکی دارد.

مطالب مشابه

‫۱۳۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدي

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من که از لندکروز بیشتر ازlx570 خوشم اومد.

    ومیاد.

    فقط تویوتاااااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. ali

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      لکسس همون تویوتاست

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Predator

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        پول یه اس کلاسو فول آپشنو بدم این؟…

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. مهران

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازنظر من لندکروز بهتر از لکسس من این حرف رو از روی تجربه میگم اخه من خودم لندکروز دارم

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. SHAYAN

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من هم لندکروز داشتم هم لکسوس و هم هامر دارم الان ولی به نظر من اول هامر بعد لکسوس و بعد هم لندکروز البته مال من 6 سیلندر بودش

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. amir.t.

        ۲۱ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (542 ديدگاه)

        اقا شایان مشخصه اول هامره.ولی اول لندکروز و بعد لکسوس…

        موافقم 0
        مخالفم 4
      2. Hamid

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (81 ديدگاه)

        البته هامر از اینا بهتره ولی از نظر کوهستانی و Off-Road ولی از نظر On-Road قطعا اول لکسوس LX برتر از هر دوتای دیگست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آرش

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز میخواستم بدونم شما که ماشین 6 سیلندر داشتی سواری با یه ماشین 6 سیلندر نسبت به 4 سیلندر چجوریه؟
        از نظر قدرت و سرعت چه تفاوتی باهم دارن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. amir.t.

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خوب ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد حسین

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط لکسوس رو عشقه.
    خیلی از تویوتا خوشگل تر و لوکس تره و امکاناتش فوله.
    به نظر من که عالیه. RX 350 هم خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. david

    ۱۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    in chie dige asheghesh shodam bekhoda

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط لندکرزو عشقه.آخه لکسوس هم شد ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. امیر

      ۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      یه جوری میگی انگار داری در مورد سمند حرف میزنی خب قبول کن از لند کروز سرتره

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. بابك

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      علی چی میگی واسه خودت میگه فقط جی ال ایکس ۴٠٧ هم ماشینه خودت بارت نیست چرا میخوای تحمیل هم بکنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    لندکروز سپر بلند خوشگلتره ولی lx به چیز دیگس
    نویسنده نوشته مرسدس gl نه چندان محبوب ، فکر کنم منظورش تو ایران بوده چون مرسدس gl خیلی محبوبه همه جای دنیا
    سپالی که اینجا میمونه اینه،که چرا لکسس 87000 دلاری رو که میشه حدود 260-70 میلیون تومان رو اینجا میدن 700 میلیون !!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجتبی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونایی که میگن این ماشینا به ما نمیخوره باید بدونن که کاملا در اشتباهن.تمام دنیا بر اساس باوره,شما باور کن که میتونی یکی ازینا داشته باشی شک نکن که بش میرسی.فقط یادتون باشه کناره باوره یه خورده تلاش میخواد.100%بدست میارین هرچی بخواین.موفق باشید;-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لقب سلطان آفرود فقط شایسته لندکروزه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. علی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من لکسوس 570 0 تا صد ضعیفی داره .از همه بهتر bmw X 6 5000cc هستش 0تا صد 3.8 ادمو دیوانه
    میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ماشین خوبیه اما لکسوس رو تویوتا با آپشن های بیشتر به بازار روانه کرده تا با بنز رقابت کنه
    به نظر من چرا آدم 350 میلیون اضافه بده
    فقط یه کم آپشن هاش از لند کروز بالا تره
    به نظر من لندکروز بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    چرا؟چون بهترین ماشین دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نوید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    ولی لند کروز یه ابهت دیگه داره
    این قدرتش خیلی بیشتر از لند کروزه و خیلی هم لوکس تره
    تو آفرود هم فوق العادست و کی میگه هامر اوله؟
    اول LX570
    دوم لند کروز
    سوم هامر (البته H1 نه)
    اینو با تحقیق و آزمایش بسیار میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. REZA . JUST TOYOTA

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    این که همون لندکروز هست
    تویوتا . لندکروز رو با اسم لکسس وارد بازار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. husssain

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوس همون تویوتا هستش اما با امکانات بیشتر وی
    ک ماشین لوکس هستش واگر لند کروزر هم اپشن های این رو داشت امش لکسوس میشد
    لکسوس سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sepehr

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طرف نمیدونه لکسس چیه میاد نظر میده…
    لکسس همون تویوتا.ولی ماشین های لاکچری تویوتا رو میگن لکسس.
    والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نوید (6*6)

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    منظورت از طرف کیه اگه منم مشکل از خودته که درست کامنت رو نمیخونی
    آخه اگه کسی رابطه ی بین تویوتا و لکسوس رو ندونه که اصلا دیگه چرا میاد تو پدال چه برسد به کامنت گذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید (6*6)

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    من اون حرفا رو از روی تجربه گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشکان سرمد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن سلام به تمامی کاربران و مدیر وب سایت پدال
    مطلب فوق به قلم آقای مسیح فرزانه و عکاس آن آقای علی رزوان می باشند.
    شایان ذکر است آقای مسیح فرزانه از اعضاء ارشد شورای سیاست گذاری مجله ماشین و موسس و مدیر عامل گروه صنعتی gfactor می باشند.
    متاسفانه بارها در سایتهای گوناگون مشاهده شده که تستهای گروه صنعتی جی فکتور بدون نقل منبع و اسم نویسنده و عکاس منتشر شده که جا دارد مسئولین سایت پدال نیز توجه بیشتر خرج دهند.
    دوستان می توانند از طریق لینک ذیل این تست را مطالعه نمایند
    http://www.gfactor.org/TestShow.aspx?TID=194
    با احترام
    اشکان سرمد
    کارشناس دپارتمان فنی
    گروه صنعتی جی فکتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم لند کروز وی 8 دارم عالی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عزیز

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. یه سوال داشتم. ببخشید میشه راهنماییم کنید؟ سمند سال مزیتش نسبت به سمند EF7 چیه؟…میخام بخرم ،گیجم. ممنون دوستای گلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ﭘﻮﻳﺎ ﭘﻮﺭﺷﻪ ﻛﺎﻳﻦ

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ﻧﻪ ﻫﺎﻣﺮ ﻧﻪ ﻟﻜﺴﻮﺱ ﻧﻪ ﻟﻨﺪﻛﺮﻭﺯ ﻣﻦ ﭘﻮﺭﺷﻪ ﻛﺎﻳﻦ ﻧﻮﻛﻤﺪاﺩﻱ ﺩاﺭﻡ ﻣﺪﻝ 2011 اﻻﻥ ﻫﻢ 700 ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻣﻴﻔﺮﻭﺷﻤﺶ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻳﻪ ﺣﻴﻮﻻﺳﺖ

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام … از نگاهی دقیق به این خودرو باید بگم که خودوری قدرتمند و زیبایی هست با اصالت و اینکه از کمی و کاستی و یا کیفیت بگم که این خودرو چیزی کم نداره همه چیزش در حد استاندارد و کامل هستش …و در جواب اون آقای کسری باید عرض کنم از نظر زیبایی لکسوس عالیه و گفتی قدرت پورشه بیشتره … نمی دونم از چی حرف می زنی موتوره لکسوس برای افرود ساخته شده بسیار قدرتمند تر از پورشه هست این نظر شخصی یا از روی احساس دوست داشتن نیست که می گم بلکه تجربه اشخاصی که خودورهای خارجی سوار میشن گفتم … ژاپن و آمریکا قول های خودروهای قدرتمند و البته زیبا هستند و اینکه سلطنتی و با اصالت خودرو تولید می کنند … هر چند کشورهای اروپایی هم از این قدرت و زیبایی در مورد خودرو …بسیار پیشرفته هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خودرو با قطعات عالی و با کیفیت و پلتفورم بسیار زیبا … خواسته باشید فقط آمریکا و ژاپن به جرات بگم حرف اول در دنیا می زنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آقای پویا با اصطلاح خودت پورشه سوار هستی … حرفی بزنید لطفا که منطقی باشه و دلیل حرف زدنتون با تجربه همراه باشه …فقط با تعصب در مورد خودروی خودت نظر ننویسید خواهش می کنم از حقیقت های خودرو اگر آگاهی کامل دارید نظر بدید … پورشه ماشین خوبیه شکی نیست اما بدونید که خودرو فقط کشور سازندش نیست که اون رو بهترین و با کیفیت ترین تولید می کنه بلکه دقت و تعهده و دقت بالای ساخت از نظر تمامی مشتریان اون شرکت مهم هستش …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا