ایستگاه خبر

ماجرای ورود خودروهای لوکس از ابوموسی

در شرایطی ماجرای ورود خودروهای لوکس به ویژه پورشه از جزیره ابوموسی خبرساز شده که این واردات با استفاده از مجوز خاص صادر شده از سوی دولت صورت گرفته است.

 nf00163361-2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود دو سال پیش رییس‌جمهوری وقت با سفر به جزیره ابوموسی مجوز واردات خودرو بدون پرداخت تعرفه گمرکی را به هر یک از ساکنین این جزیره اهدا کرد.

 016294009_30300

پس از آن با توجه به سطح مالی ساکنین این جزیره، دلالان برای خرید این مجوزها فعال شدند. خودروهای وارد شده از جزیره ابوموسی بیشتر پورشه بوده و گفته می‌شود که سود واردکنندگان از واردات هر یک از این خودروها حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

 0,,16294026_401,00

این در حالی است که به گفته یک واردکننده خودرو، قیمت خرید هر یک از این مجوزها از ساکنین ابوموسی قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان بوده است. در این زمینه معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخیراً اعلام کرده که ساکنین ابوموسی معتقدند که مجوزهای خود را ارزان فروخته‌اند بنابراین خریداران این مجوزها باید برای پرداخت مجدد پول، مراجعه کنند.

 15106

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: از ابتدا نیز معلوم بود ساکنین ابوموسی با توجه به سطح مالیشان قادر به واردات خودرو نیستند. بنابراین بهتر بود دولت برای حمایت از آن‌ها راهکار دیگری را غیر از اعطای مجوز واردات خودرو بدون تعرفه در نظر می‌گرفت.

 016294005_30300

وی با بیان این که شنیده می‌شود ساکنین ابوموسی مجوز خود را به طور میانگین به قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته‌اند، خاطرنشان کرد: بیشتر خودروهای وارد شده از جزیره ابوموسی پورشه است که در سال گذشته تعدادی از آن‌ها مصادف با مصوبه دولت در زمینه ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی وارد شده و سودی حدوداً ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر خودرو را نصیب واردکنندگان کرد.

 mivuckx21qawdhbj7pdo

این واردکننده خودرو تصریح می‌کند: به نظر می‌رسد که مسوولان باید در رابطه با اعطای مجوزهای این چنینی دقت بیشتری کنند زیرا برخی از این مجوزها حاصلی جز ایجاد رانت و دلال پروری ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۷ دیدگاه‌ها

  1. رهام

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    راستش هیچ کس از دیدن این ماشینهای لوکس بدش نمی یاد ولی یه چیزی فکر کنین یه بدبخت بایه ماشین داخلی لگن که ترمز بریده بزنه به یکی از این ماشینا،قدیما که اینا نبود میگفتن ماشینو میزاریم میریم ولی الان با این ماشینای جدید کلیه و قلب و بقیه چیزاتم باید بزاری بری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. adel051

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره والا من یه بنده خدایی رو میشناسم با سمند از پشت زده به یه پورشه پانامرا دادگاه واسش 60 میلیون خسارت زده . الان مونده اون 60 میلیون رو چجوری بده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رامتین

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    چی میگی اصغر خان. شما تحصیلاتت چیه؟ من ارشد مهندسی مکانیک هستم، داری بمن یاد میدی؟؟ تعریف گشتاور زاویه ای چیه؟ اصلا دیپلم داری؟ […]
    در همین مملکت کسایی هستند که تا 2و3 ماه پیش بهشون ارز 1200 میدادن و از بعضیها اصلا گمرک و مالیات هم نمیگیرن (البته از شماها میگیرن چون یه فرد کاملا عادی هستی)، پس همون 120000 دلار کمتر از 250میلیون در میاد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اصغر

      ۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      لازم نبود سوادتو به رخم بکشی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      تو کارشناسی ارشد واحد اخلاق هم باید اضافه کنن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Abbas

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ادب مرد به زدولت اوست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رامتین جان تا لیسانسشو که همه میدونن علمی کاربردی بوده حالا بالاترشو با پول اومدی یا … خدا میدونه پس انقدر کلاس نذار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن.د

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    آقای مهندس رامتین! نظر هرکسی با هر تحصیلاتی محترمه و قطعا هرکس تو هر حرفه ای باشه اطلاعات زیادی داره که خیلی های دیگه ازش خبر ندارن،بله شما تعریف گشتاور زاویه ای رو میدونی ولی مطمئن باش آقا اصغر و بقیه مردم چه باسواد چه بیسواد هزارتا کلمه و راهکار و…بلدن که شما حتی بهش فکرم نکردی!
    (درضمن بنده، هم رشته شما هستم!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مارال

    ۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (125 ديدگاه)

    شهرام ، من دوتا از استاد هام که هر دو بوشهری بودند ، دکترای برق داشتند ، یکیشون از شریف یکیشونم از سوئد، پس نمیشه رو هوا گفت که جنوبی ها بی سواد هستند، بعدشم تو آدم مغرور و خودخواهی هستی . من این حدیث را همیشه به خودم گوشزد میکنم و به تو هم میگم :
    حضرت علی میفرماید: آدمی را چه به فخر و مباهات ، اولش نطفه ای بدبو و آخرش لاشه ای بد بو است ، نه میتواند روزی خود را به تنهایی به دست آورد و نه می تواند از مرگ خود جلوگیری کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. skazi 68

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دعوا نکنید بحس ماشین بود اصلا تو بیا بزن تو گوشم ولی یه بار بده این ماشینو بشورم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    محمد خان من در جواب اون نظر جناب اصغر که گفته 120 تا نظر دادی، یکی از یکی بیخودتر واقعا اعصابم خرد شد، چون در کلیه نظرات قبلیم همیشه فنی صحبت کردم، پس مقصر من نیستم. ضمنا بنده، دانشجوی دکترای دانشگاه تهران هستم. (وگرنه در اعلام نظرم نمیگفتم حذف تعرفه گمرک را برای اساتید دانشگاه هم بمانند ورزشکاران حذف کنند) البته اگر باور ندارید ایمیلتو بدید تا اسکن مدرکمو بفرستم. من قصد تعریف از خودمو ندارم ولی لطفا به دیدگاه اولم که اینطور بهش جواب داده شد، توجه کنید تا دلیل تندیم معلوم بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقیر

      ۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      اقا رامتین دکتری شما از جنس دکتری دولت قبلی و دارو دستش میباشد چون سراسر از عصبانیت و تندخویی میباشد….منم داشجوی ارشد بازرگانی بودم که به علت فشار مال اقتصادی دولت جهانی عدالت محور انصراف داده و به شغل کارگری و ازاد روی اوردم….تو این 8سال هستند از رانت سوارانی که موهاشونو مثل هالیوودیها و فوتبالیستها فشن میکنند و دانشجوی ارشد و دکتری هستند حالا کدام مرجع صلاحیت دانشجویی به این حضرات داده همه میدونند….
      خلاصه اگه سر کیسه رو تو این مملکت شل کنی دکتری سهله درجه عالی و پروفسوری هم قاب شده برات تقدیم میکنند که امیددارم رییس جمهور محترم اینها را از بیخ و بن قطع کنند…
      یا حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رامتین

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    جناب فقیر (البته ببخشیدا، اسمتونو نمیدونم) قبول داشته باشید همه جوانهای مملکت نسبت به گذشته تندخو تر شدند. منم امیدوارم این دولت جلوی این همه مدرک دادنهای جعلی را بگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. parssa

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا یه نفر دیگه پولشو می خوره بعد شما سر چی دعوا می کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فقیر

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    اقا پارسا عزیز کلام شما حکایت اون مردی هست که تو کشتی جایی که نشسته بود را سوراخ میکرد و به بقیه میگفت جای خودمه و به هیچ کس ارتباطی نداره…….
    اگه غیرت و جسارت داشتیم و البته همدلی این وضعیت ما نبود که پژو405 دهه1980 را به قیمت پورشه در اروپا به ملت قالب میکنند وتازه ادعا میکنند که ضرر میدهند…
    بله پارسا خان اگه ذره ای به فکر هم بودیم دست کمی از کره و ژاپن نداشتیم که جلوتر بودیم….خوب نیست فقط به فکر جیب و 4دیواری خو باشیم….

    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. reza

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همچنین میگه دکتری دانشگاه تهران انگار دانشجوی هاروارده

    تو این همه حرف واسه زدن دارن اما وقتی پای عمل میرسه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amir.t.

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    وارد بشن یا نشن هیچ فرقی به حال من ندارن پس اهمیتی نداره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا نوین فر

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیچاره اونایی که پول ندارن بخرن باید با حسرت نگاش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا