ایستگاه خبرسایپا

دلیل افزایش قیمت تندر، بازنشستگی پراید و شریک آمریکایی

رنو برخلاف خودروساز هم‌وطنش یعنی پژو تا آخرین روزهای تحریم نیز با شرکای ایرانی خود باقی ماند تا از سرمایه‌گذاری خود در اینجا، پاسداشت کند. با این وجود و علی‌رغم انتشار بیانیه لوزان سوئیس، این شرکت فرانسوی سطح همکاری خود را به دلیل اختلافات مالی با طرف‌های ایرانی، به پایین‌ترین حد ممکن کاهش داده است.

Tondar90
Tondar90
کاهش فعالیت‌های این شرکت را می‌توان در تعداد تندرهای تولیدی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا به‌وضوح دید. در این زمینه محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی تولید شرکت سایپا، عنوان کرده که عدم ایفای تعهدات شرکت رنو در تأمین قطعات این خودرو باعث شده تا ظرفیت تولید این خودرو کاهش پیدا کند؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون پارس‌خودرو ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ دستگاه تندر ۹۰ را دارد، اما روزانه ۵۰ تا ۶۰ دستگاه تندر ۹۰ تولید می‌کند. وی همچنین افزود که در حال حاضر پارس‌خودرو با مذاکره با رنو به‌دنبال افزایش تحویل قطعات و رشد تولید یک خودرو است، اما تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت تک قطعات تحویلی از سوی رنو پارس صورت نگرفته است، ضمن آنکه رنو سطح همکاری را کاهش داده تا محدودیت‌ها برطرف شود. قربانی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی پارس‌خودرو تأمین قطعات است، تصریح کرد که هنوز قرارداد جدیدی با رنو منعقد نشده است و در حال مذاکره هستیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۲ هزار دستگاه از تعهدات این شرکت به مشتریان به سال ۹۴ منتقل شده است، اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال ۹۳ میزان تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا کرد به همین منظور نتوانستیم به تمام تعهدات خود در سال گذشته عمل کنیم، اما در فروردین و اردیبهشت امسال به تمام تعهدات معوق خود عمل خواهیم کرد.

tondar-facelift
تندر L90 فیس لیفت SR
معاون برنامه‌ریزی تولید شرکت سایپا در ادامه با اشاره به اینکه افزایش یک میلیون تومانی قیمت پارس‌تندر با هماهنگی شورای رقابت بوده است در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا علاوه بر نرخ یک درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده، قیمت تندر ۹۰ افزایش پیدا کرده است، افزود: ما هیچ افزایش قیمتی در محصولات خود خلاف قانون و بدون هماهنگی با شورای رقابت اعمال نکرده‌ایم. خودروی پارس‌تندر پیش از این با یک ایربگ تولید می‌شد، اما براساس قانون این خودرو باید به دو ایربگ مجهز می‌شد که این شرکت نیز اطلاعات هزینه‌های نصب ایربگ را به شورا ارسال کرد و هماهنگی لازم را برای افزایش هزینه‌های تولید آن با شورای رقابت انجام داده است. وی در انتها به این نکته نیز اشاره کرد که تجدیدنظر در قرارداد تندر-۹۰ با رنو در حال انجام است و پیگیری خواهیم کرد تا تولید افزایش یابد، این در حالی است که پارس‌خودرو به‌طور جدی مذاکره با رنو را ادامه خواهد داد.

بازنشستگی پراید
معاون تولید سایپا روز گذشته همچنین در مورد ادامه تولید پراید عنوان کرد که توقف تولید این خودرو در سال ۹۵ برنامه‌ریزی شده است، اما اگر بازار کشش داشته باشد، پراید را فعلاً تولید می‌کنیم. قربانی در مورد هدف‌گذاری شرکت سایپا برای سال ۹۴ اظهار کرد که هدف‌گذاری سال جاری در سایپا تولید ۵۸۴ هزار دستگاه خودرو است. وی تصریح کرد: دو موضوع زنجیره تأمین و تأمین تقاضای بازار از جمله راهبردهای سایپا در سال جاری است و بر این اساس، هدف‌گذاری افزایش تولید و توسعه صادرات در دستور کار قرار گرفته است؛ به همین دلیل در سال ۹۳، صادرات با ۱۲۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۲، به ۱۲۳ هزار دستگاه رسیده و در سال جاری نیز هدف‌گذاری صادرات با ۱۲۰ درصد رشد طراحی شده است. قربانی توسعه محصول را به‌عنوان راهبرد سوم سایپا در سال جاری عنوان و تصریح کرد که بر این اساس، تولید انبوه خودروی H۳۰۰، تیباهاچ‌بک و سراتو در دستور کار قرار گرفته است و ساینا نیز در نیمه دوم سال جاری به تولید انبوه می‌رسد، ضمن اینکه خودروی آریو نیز تا پایان اردیبهشت شماره‌گذاری خواهد شد.

pride-produce
شریک آمریکایی؟
وی در پاسخ به سؤال یک از خبرنگاران مبنی بر مذاکره سایپا با خودروسازان آمریکایی خاطرنشان کرد: مذاکرات در سطح سیاسی باید اتفاق بیفتد و سطوح بالای کشور این مذاکرات را پیگیری کنند، این در حالی است که سایپا هنوز با طرف آمریکایی وارد مذاکره نشده است، اما بنا داریم تا در ادامه مسیر خود، مدل‌ها و برنامه‌های وزارت صنعت را در مذاکرات خود پیش برویم. به گفته قربانی، اگر قرار باشد شرکای خارجی بیشتری را جذب کنیم باید به پیش‌شرط‌های آن هم توجه داشته باشیم، این در حالی است که بخشی از این ارتباطات به حوزه‌های سیاسی برمی‌گردد و اگر دولت بسترها را فراهم کند، از مذاکره با خودروسازان آمریکایی استقبال می‌کنیم.

تیبا
سهم چینی‌ها در سایپا
معاون تولید سایپا در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر تغییر شرایط برای شراکت با خودروسازان اروپایی و آمریکایی و تأثیر آن در شراکت با چینی‌ها گفت: آنچه برنامه سایپا است، اختصاص سهم ۵ درصدی به چین از تولیدات این شرکت است، این در حالی است که فارغ از اینکه طرف‌های شراکت، از چه کشوری هستند، به کیفیت و قیمت اهمیت می‌دهیم.

سایپا S300 یا زوتای Z300
وی اظهار کرد: از ۵۸۴ هزار دستگاه تولید در سال ۹۴، حدود ۲۷ هزار دستگاه به چینی‌ها اختصاص خواهد یافت، بنابراین اگر بازار نسبت به تولید محصولات چینی اقبال نشان دهد، سهم چین را بالا خواهیم برد. البته در این میان پاس کردن استانداردهای مشترک و امکان رقابت قیمتی را نیز درنظر خواهیم گرفت. به گفته قربانی، ازنظر قیمت و کیفیت باید تولیدات با چین قابل رقابت باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. تحریم خودروی ایرانی جهاددراه خداست

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    عجب!!!!پس پراید همچنان میخواد تولید شه لابد بازار هم همچنان کشش داره اونوخ میشه بگین دقیقا تا کی این کشش ادامه داره؟یا خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      تا وقتی که مردم فقیرند و قدرت خرید ماشین خوب ندارند پراید هم هست. پراید نباشه با 20 میلیون کدام خودروی قابل قبول قابل خریده ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        حس می کنم حرفای این بابا-معاون تولید سایپا- بوی خون میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hitler

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      معاون تولید سایپا روز گذشته همچنین در مورد ادامه تولید پراید عنوان کرد که توقف تولید این خودرو در سال ۹۵ برنامه‌ریزی شده است، اما اگر بازار کشش داشته باشد، پراید را فعلاً تولید می‌کنیم.

      سال 1440.اینجا ایران است.به دلیل کشش بازار پراید کماکان تولید می شود.
      من با سود مشکلی ندارم.با دله دزدی و خوردن حق مردم هم مشکلی ندارم.با ثروت یک شبه و مردم فقیر هم مشکلی ندارم.فقط چرا؟آخه مگه چقد سخته یک محصول جایگزین با شرافت آوردن یا اصلاحات یک خودرو؟
      نه واقعا چرا باید همون موتور هشت سوپاپ مزخرف رو اون بدنه طلقی سوار شه؟
      جون مردم و ما به جهنم.خدا هم که نمیشناسین.انصاف هم که ندارین.مگه گلوی یکی چقد باید گشاد باشه که این همه حقو بخوره تازه بیاد بگه اگر بازار کشش داشته باشد.خوب عزیز من کسی که کار نداره و میخواد بره مسافر کشی یا جوون عشق ماشین که تازه گواهینامه گرفته و پول نداره (که قسمت بزرگی از جامعه رو شامل میشه)تا ابد هست و این یعنی کشش بازار دیگه.

      پ.ن:مردم هم چاره ای ندارن ،نخرن چیکار کنن.
      پ.ن2:جورج اورول در کتاب 1984از مفهوم دوگانه باوری استفاده کرده اینکه بدونه انجام دادن یک کار به ضررته ولی امید داشته باشی که سود ده باشه.
      این دقیقا مصداق ماست.(کامیاب کبیر)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hitler

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (499 ديدگاه)

        اصلاح میکنم:بدونی انجام یک کار به ضررته.
        بدونه اشتباه تایپی هس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. آرماااان

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      این کشش همیشه ادامه داره دوست عزیز،در واقع پراید کار تنظیم جمعیت رو انجام میده،داره مردمو به کام مرگ میفرسته و نمیزاره جمعیت ایران از مرز ۹۰ بالاتر بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سعید

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (222 ديدگاه)

      قبلا یکی می خواست ماشین بخره به عنوان اولین ماشین می تونست یه پراید بخره اما ماشاا… الان که دیگه قیمتاش رفته بالا …

      بعضی وقتا توی خیابون یه سری راننده ها پشت پراید چنان فیگور می گیرن که راننده بنز و بی ام و و مازاراتی این جور قیافه نمی گیرن … مخصوصا اونایی که حتی دلشون نمیاد پلاستیک روی صندلی ها رو بکنن …چرا آخه !!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسين

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    جالبه هر ماشینی تولیدش کم میشه یا متوقف میشه گرون میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      آی گفتی. نمونه بارزش این مگان و تینا هست. یعنی من موندم کدوم عقل سالمی میاد 185 میلیون میده تینای تولید 3 سال پیش رو میخره؟! با این پول میشه کمری و آکورد 2015 فول خرید. یا مگان کاملا از رده خارج 130 میلیون!؟ واقعا آدم شاخ در میاره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. جواد

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (79 ديدگاه)

      ما ال نود پارس خودرو آخر نود گرفتیم مدل E2 دو ایربگ فقط 16 تومن نمیدونم مملکت به کجا داره میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mamas

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این در حالی است که فارغ از اینکه طرف‌های شراکت، از چه کشوری هستند، به کیفیت و قیمت اهمیت می‌دهیم. … سایپا مطمئن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi Khan

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    کلا ما خودمون هم مردم کشسانی هستیم آااا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    بازار کشش داشته باشه فعلا ادامه میدین؟ به دانبال افزایش سهم چین هستید؟
    شما انحصار و ناچاری مردم در انتخاب پراید رو به کشش بازار ربط میدین؟
    اصلاً شما چطور میتونید سرتون رو بالا بگیرید از تولید خودرویی با سیستم مربوط به 50 سال پیش دفاع کنید؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا ،ملت از این پراید پیر ب خدا خسته شدن ،چرا اینقدر ب فکر مردم نیستین …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جالبه که الان که حرف خودروسازهای امریکایی و… شده باز این سایپا خودشو میندازه جلو. تو مگه وکیل وصی مردمی؟ آخه همه میدونن شماها فقط به فکر سود و جیبتون هستید.
    امان از روزی که خودروی مثلا امریکایی بخواد از مسیر شما به دست مردم برسه ( اگر مردمی باشن که توانشو داشته باشن تحویلش بگیرن!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    …معاون تولید سایپا روز گذشته همچنین در مورد ادامه تولید پراید عنوان کرد که توقف تولید این خودرو در سال ۹۵ برنامه‌ریزی شده است، اما اگر بازار کشش داشته باشد، پراید را فعلاً تولید می‌کنیم…
    خدایا کشش بازار!!!!! مسوولین مارو ببینید. دارن کجا زندگی می کنن اینا؟اصن توجیه هستن آیا؟! حداقل خودشون که تو ایران زندگی می کنن حالشون بد نمیشه این همه پراید تو خیابون ببینن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام دوستان
    چرا ادامه ندن به تولید پراید وقتی این همه سود داره و فروش میره و مردم ما هم از سر ناچاری مجبورن بخرن تولیدش میکنن دلشون برا من و شما نسوخته که فقط فکر جیب خودشونن خدایاااااا چقدر ظلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mamad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مشکل از مردمه حالا شما هر جی میخواید بگسد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هکتوریوس

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشکل از مردم نیست…
      شما لطف کن یه جایگزین با قیمت پراید معرفی کن، مطمئن باش مردم استقبال میکنن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من مردم باید ماشین چینی بخرن تا سایپا و ایران خودرو به خودشون بیان بخدا از ماشینای ایرانی خسته شدیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hamed

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تا موقعی که مرزها بسته باشه و رقابت نباشه همین آش و همین کاس!!!
    یه سر برید عراق ببینید چه خبره!!! اسپورتیج و سانتافه براشون چرت ترین خودرو بعد برای ما آرزو
    تا کجا مردم می خوان از شرکت های ایرانی خرید داشته باشن خدا میدونه!!! آقا نخرید!!!!!!یک سال نخرید!!!! بزارید به قول خودشون همش صادر بشه براشون سود داشته باشه ولی از اون طرف گمرک خودرو آزاد بشه
    میان ماشین 2000 سی سی به بالا رو ممنوع اعلام می کنن به خاطر مصرف بعد مردم ما هم میگن راست میگن دیگه!!!! در حالی که 3000 سی سی اونا از سمند و ال 90 و206 خودمون کمتر مصرف می کنه!!!! جهل و نا آگاهی پدر مملکت رو در آورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. MILAD

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    95! کشش! بسته تورو خدا این همه ظلم تا کی میخوایید از این انحصار سو استفاده کنید پدر مردم بدبختو در اوردید … اخه تا کی کسی نمیخواد کاری بکنه ….برید چینی های محترمو ببینید خجالت بکشید….مردم چاره ندارن چون انتخاب دیگه ای ندارن والا شما از کافرا بدترید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی مردم خوب و دلسوز
    همه کامنتدهارو همیشه میخونم چوندحرف دل ؛ حرف دل خودم و امسال من.
    مرسی که نظر میدین اگه این اقایون یک بار این نظرات شما رو نگاه کنن میفهمن چقدر عقب افتادییم تو خودرو سازی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سعید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    چندسال پیش میگفتن تولید پراید تا سال 93 متوقف میشه،بعدش گفتن پراید و 405 فقط تا سال 94 تولید میشه،حالا هم که شده 95 !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    احتمالا این گاو شیرده که بعد از پیکان عهد بوق دومین کالای پدلساز آقایان و رجال بود هیچگاه هز جرخه سیر تسلسل خارج نمیشه بلکه بمانند شریک قافله و یار غار ویران خودرو مصداق 405 را ایفا میکنه که از گونه ای (پراید 132 به 133 و ایکس 100 به ایکس 200)با مزخرف ترین تغییرات مبدل و خودروی تیبا (مینیاتور اسبق)در ورژن های 2 و 3 و سدان و ناچ بک و هاچ بک و سافاری و کاماری و وانت و غیره و ذالک تولید شده و بخورد ملت محق داده میشه البته در کنار این خودرو 405 نیز با نام های جدید و دهن پر کن و ظاهر افتضاح “دنا” (سمند بزک شده سابق)1 و 2 و دنا توربو و دنای سال و پارسال پیرارسال و دیروز و امروز و فردل و هزار دروغ و دبنگ و خدعه ..ساخته و آماده تحویل ؛و پس از یک جنگ زرگری با سازمان “رفاقت”به دست مشتری داده میشه .در کنار این موارد چندین و چند خودروی جدید چینی و کاردستی از جمله دانگ فنگ اتومات و دانگ فنگ شبیه 206 و جانگ سو و خودروی جدید و رخشان هابال و چانگان ایدرو و چانگان بادرو چانگان ای 55 و میوتوتانا وارد و با طرح های شربتی به قیمت خودرو های روز دنیا فروخته میشه “هر روز بدتر از دیروز”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهترین نظرکه تا حالا خوندم..لایک دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. آرش

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    به همین مسئول کشش دار بگن که بیا یک سال با پراید زندگی کن تو خیابونا باهاش رانندگی کن زن و بچه و خونوادتو بذار توش برو مسافرت تو جاده های درب و داغون این مملکت رانندگی کن تا ببینم اون موقع که با ماشینت که تمام عزیزانت توشن ی کامیون از کنار پرایدت رد میشه چه حالی میشی ؟ اونموقع بازم حرف از کشش میزنی ؟
    طرف خودش bmw سوار میشه حرف از کشش برای پراید میزنه
    کاش مسئولین ما یک ذره انصاف داشتن انصاف هم نه یک ذره به خدا اعتقاد داشتن فقط یک ذره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سیاوش

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چقدر بدبخت شدیم که به ماشینای معمولی کشورهای دیگه ، میگیم لوکس.یارو موهاوی سواره 100 بار نشونش میده. بزرگترین ظلم در حق مردم ایران آزاد نکردن واردات خودروِ. این همه جون مردم به خاطر ماشینای داخلی گرفته میشه ، بس نیست؟؟؟؟ آخه سوناتا و آزرا هم شد ماشین لوکس ؟ اینا خارج از ایران معادل پارس و دنای ما حساب میشه.واقعاً افسوس میخورم وقتی میبینم مردم تو افغانستان و پاکستان هم همه تویوتا سوارن اونوقت ما… سالی 20 – 30 هزار نفر از مردم مون به خاطر پراید و پارس و 405 و سمند میمیرن … تو همون اهریمن جهانی ، هیوندای و کیا رو به زوررر راه میدادن تو کشورشون چون امنیتش پایین بود اونوقت ما یه کاری میکنیم ملت همین ها رو هم نتونن بخرن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سیاوش

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یعنی برادران چینی بروند آمریکاییها بیان وا مصیبتا جواب … را چی بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. افشین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    از مسولین تقاضا دارم یه دلیل مسخره ی دیگه هم برای افزایش قیمت 405 بگید :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ali136125

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    تا زمانی که شرکت های داخلی فکر جیب خودشون باشن همین طوره
    مگه ما خودومن کم طراح خوب داریم
    شرکتا وقتی صدای مردم در میاد پالون خر شون عوض میکنند سر مردم کلاه میزارن
    خدا کنه یک روزی بیاد یکی به داد دل ما برسه
    من یک عشق ماشین ده سال مغازه مکانیکی داشتم از بس این چیزا رو دید کارم ول کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Abbas

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    باسلام . زمانی نه چندان دور بهترین خودروهای آسیایی اروپایی تو ایران مونتاژ میشد هرچند

    با قیمتهای گرانتر از عرف بین المللی اونهم به خاطر انحصار خودرو درایران دست مردم

    میرسید اما حالا دل خوش کردیم به پراید و سمند و 405 وچینی های درجه 2 و3

    ازقدیم گفتن خلایق هرچه لایق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمدMohammad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    منظور از کشش بازار این است که تا وقتی هنوز هرانسانی در ایران هست که از پراید جون سالم به در برده باید کشته بشود هر وقت همه مردند و نابود شدند آن وقت دیگر کشش بازار تموم میشه و پراید از رده خارج میشه حالا تعداد کشته های هر سال پراید در ایران را تقسیم بر جمعیت کل ایران کنید آن وقت است که متوجه می شوید پراید چند سال دیگه تولید خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آرمان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    تا کُنِشی وجود نداشته باشد واکنشی در کار نخواهد بود پس منظورایشان از کشش بازار همان عکس العمل مردم در برابر کُنِش ایشان است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sky watcher

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من نمیفهمم این l90 چیه اصلا
    ماشین از این داغونتر ندیدم ظاهر که هیچ از پشت شبیه مینیبوسه
    از جلو که دیگه نابوده
    تودوزی داخلیش از این بدتر واقعا نمیشد پلاستیک خشک بازیافتی
    طراحی 405 صدسال پیش خیلی از طراحی این l90 بهتره حیف پول بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. hero

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    اینا میخوان تندر 90 رو 50 میلیون بفروشن. ولی چون رنو پارس قبول نمیکنه
    تولیدشو تا حد امکان کم کردن که ملت مجبور شن برن سراغ آشغالای چینی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر امنیت پراید در سطح پژو ایران خودرو بود الآن دست کم پنجاه هزار نفر زنده بودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. میثم

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    یک عده از خدا بی خبر و سودجو که نه جون و مال این مردم بیچاره براشون مهم و نه وجدانی دارن تا به خودشون بیان تا اینطور منابع یک ملت حروم نکنند…
    تا کی این صنعت سردرگم و بی هدف میخواد از جیب و جون ملت هزینه ژست خودروساز بودن بپردازه ؟!!!
    اخه چه کششی چه تولیدی ؟!!
    کجای این کره خاکی به امثال شماها میگن خودروساز ؟!!!
    بعد نیم قرن کافی تعرفه واردات صفر شه تا نسخه تون برا همیشه پیچیده شه !!! اون موقه که میفهمید کشش بازار برای چیزایی که سر هم میکنید چقدره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. دلسوز

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خداییش اعتماد به نفس مدیران سایپا خیلی بالاست نمیدونم شاید روشون زیاده بابا شما باید خجالت بکشین این ابو طیاره ها رو تحویل مردم میدین و مردم هم واقعا پولشونو دور میریزن هر روز بی کیفیت تر و لی قیمت فضایی شورای رقابت هم باید به شورای رفاقت تغییر نام بده اینجا کی از مصرف کننده حمایت میکنه؟ پراید تولید میکنین با رده ی انرژی Dاونوقت بیست میلیون از مردم میگیرین افتخار هم میکنین؟فقط فکر جیبتون هستین وبس وجدانا چیتون درسته؟ ساخت خودروتون؟نمایندگیتون؟گارانتیتون؟ باید خجالت بکشین اگه وجدان داشته باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hero

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      رفاقتو خوب اومدی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. ahmad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواهش میکنم به شعور مردم دیگه توهین نکنید(تا بازارکشش داشته باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا