خودروهای چینیسایپا

دوقلوهای برلیانس، ساکنان جدید جاده مخصوص

گرچه برخی خودروسازان از مشاهیر عالم نبوده و نامشان در کهکشان گیج‌کننده رقابت، کم‌فروغ است؛ اما از آن حد از درایت و آینده‌نگری برخوردارند که در ره رسیدن به مقصود، از بزرگانی مدد خواهند، که در قلل رفیع شهرت و اعتبار به سر می‌برند. یکی از گمنامان این عرصه هم برلیانس نام دارد که از دیار زردفامان روانه اقلیممان شده و بر آن است که با استعانت از ژرمن‌ها سوداهای بزرگی را عملی سازد. بی‌شک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نیست و همچون دیگر برادران خود جوان و جویای نام است؛ شاید به همین خاطر است که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را در آن‌ها بیازماید.

Brilliance H320
Brilliance H320
شرکت برلیانس در سال ۱۹۹۲ میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو بنیان نهاده شد؛ محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین می‌باشد. این مجموعه تا سال ۲۰۰۲ میلادی تنها به ساخت مینی‌بوس اشتغال داشت. در سال ۲۰۰۳ میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدل‌های گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس واگذار شود. گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر معطوف نمودند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال ۲۰۰۸ میلادی کنار نهاد و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آن‌هم در سال ۲۰۱۰ میلادی متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر می‌شوند.

Brilliance H330
Brilliance H330
هم‌اکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته می‌شود که به ترتیب عبارت‌اند از: انواع سری ۳ سدان (۳۱۶I و ۳۱۶I sport و…) و سری ۵ سدان ۵۲۰LI)،۵۲۵LI،۵۳۰LI،۵۳۵LI) و خودروی کراس‌اوور X1 (18I،۲۰I،۲۸I). همچنین قرار است که به‌زودی از پیشرانه‌های ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود؛ با این وجود، هنوز هم بیشتر قطعات به کار رفته در ب ام و های ساخته شده در این مجموعه، وارداتی است؛ به‌طوری که تا نیمه نخست سال ۲۰۱۰ میلادی، حدود ۶۰ درصد از قطعات مورد استفاده در این مدل‌ها، از خارج از چین وارد شده است. همچنین خودروهای ب ام و ساخته شده توسط این کمپانی هم تا حدودی با نمونه‌های عرضه شده در مابقی دنیا تفاوت دارند و حتی برخی از آن‌ها از بدنه کشیده‌تری نسبت به نمونه‌های استاندارد خود برخوردارند. شرکت برلیانس در زمینه تولید خودروهای میکرو ون نیز با شرکت تویوتا همکاری دارد و برخی از این مدل‌ها را تحت لیسانس این شرکت تولید می‌کند. علاوه بر این، کمپانی مذکور مدل‌هایی را هم با برند خود تولید می‌کند که عمده آن‌ها عبارت‌اند از DOLPHIN،FSV و FRV، H220 و H230، H320 و H330،H530،M1، M2، M3 و کراس‌اوور V5.

Brilliance H320
Brilliance H320
در سال ۲۰۰۷ میلادی، این شرکت تصمیم گرفت که وارد بازار اروپا شود، به همین لحاظ سدان نسبتاً بزرگ BS6 را روانه این قاره نمود. از جمله ممالکی هم که این خودرو به آن صادر شد، کشور بلژیک بود. اما عرضه این مدل شکست سنگینی را برای برلیانس به همراه داشت! بی‌شک در این مورد، آیتم ایمنی نقش اصلی را ایفاء نمود. ماجرا از آنجا آغاز شد که خودروی مذکور در انستیتو ایمنی ADAC آلمان نمایش ضعیفی را از خود بروز داد و بدتر از آن، در موسسه ایمنی EURONCAP تنها یک ستاره را کسب نمود. این موارد موجب شد که صدها تن از خریداران اروپایی این خودرو، سفارش خریدشان را معلق نمایند. برای جبران این ضعف‌ها، برلیانس این خودرو را از نو طراحی نمود و ۶۰ بخش اصلی آن را کاملاً تغییر داد. پیامد این تغییرات هم کسب سه ستاره از انستیتو ایمنی LDIADA اسپانیا و نیز کسب همین تعداد ستاره از موسسه EURONCAP بود. با این وجود، بهای این مدل به طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا رفته بود و از طرفی نیز شرکت واردکننده آن در سال ۲۰۰۹ میلادی ورشکسته بود، به همین خاطر برلیانس سعی کرد که کار فروش این مدل را به‌تنهایی به‌پیش ببرد؛ ولی به دلیل افزایش قیمت و نیز بی‌میلی بازار اروپا نسبت به آن – به خاطر شکست کاملاً علنی آن در تست تصادف – برلیانس را وادار کرد که بازار اروپا را ترک نموده و در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی صادراتش را به این قاره خاتمه دهد.

Brilliance H330
Brilliance H330
آن‌طور که از شواهد برمی‌آید قرار است به‌زودی دو مدل از ساخته‌های برلیانس، در یکی از مجموعه‌های جاده مخصوص مونتاژ گردند. یکی از این دو، مدل سدان H330 و دیگری هم هاچ بک H320 می‌باشد. در ابتدا به نمونه سدان آن می‌پردازیم.

2013 Brilliance H330
۲۰۱۳ Brilliance H330
برای نخستین بار در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، برلیانس H330 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. بدنه آن که از ترکیب نسبتاً مدرنی بهره می‌برد، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است. این مدل نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FSV می‌باشد. شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که در راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را مشابه با سدان H530 و کراس‌اوور V5 طراحی نمود. علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سلف خویش داشته ولی برخی از رسانه‌های چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند.

Brilliance H330 Interior
Brilliance H330 Interior
در کابین این خودرو نیز تغییرات درخوری نسبت به مدل FSV صورت پذیرفته و از متریال به‌مراتب بهتر و نیز تجهیزات بیشتری استفاده شده است. همچنین برلیانس مدعیست که برای کاهش هر چه بیشتر صدا و لرزش در کابین، آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله نموده است. کنسول میانی آن نیز کاملاً تغییر یافته و کارآمدتر شده است. البته برخی از منابع از جنس فرمان این خودرو ایراد گرفته و آن را ارزان‌قیمت ارزیابی نمودند و همچنین اندازه دکمه به کار رفته در LEVER جعبه‌دنده اتوماتیکش را نیز بسیار بزرگ و خاص خودروهای سنگین دانستند.

Brilliance H330
Brilliance H330
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر این‌ها، خودروی فوق به سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانه‌ها شرکت AG CONTIENTAL آلمان می‌باشد. بنا به ادعای وب‌سایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل ۴۰.۲ متر، سرعت این خودرو را از ۱۰۰ کیلومتر به صفر برسانند.
دومین خودرویی که به آن می‌پردازیم خودروی هاچ بک H320 می‌باشد. این مدل از ساختار فنی مشابه ای با نمونه H330 برخوردار است. مدل مذکور نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FRV می‌باشد. طراحی این خودرو نیز همچون سدان H330 توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا صورت پذیرفته است. برخی از رسانه‌های چینی طرح این خودرو را الهام گرفته از نسل پیشین ب ام و سری یک می‌دانند و تغییرات صورت گرفته در نمای جلو این خودرو را خوب و مناسب ارزیابی می‌کنند. در کل طرح بدنه آن از پویایی و دینامیک خاصی برخوردار است که کمتر در خودروهای چینی مشاهده می‌شود.

Brilliance H320 hatchback
Brilliance H320 hatchback
کابین این خودرو نیز همچون مدل H330 کاملاً ساده و کاربردی طراحی شده است و نسبت به نمونه پیشین خود کاملاً ارتقاء یافته و مواد مرغوب‌تری و مناسب‌تری هم در آن به کار رفته است. علاوه بر این، به کاهش صدا و نیز ایزولاسیون هم توجه خاصی مبذول شده است. گرچه در این مورد خاص راه درازی را در پیش دارد تا بلکه همسنگ همتایان غربی، ژاپنی و کره‌ای خود گردد.

Brilliance H320 interior
Brilliance H320 interior
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد. علاوه بر آن، از سیستم‌های همچون ABS و EBD نیز بهره می‌برد. همچنین بنا بر ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، مسافت ترمزگیری در آن از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر معادل ۳۹.۱ متر است.

Brilliance H320
Brilliance H320
پیشرانه‌های مورد استفاده در هر دو خودرو H320 و H330 مشابه یکدیگر می‌باشد. این موتور ۴ سیلندر خطی و با حجمی معادل ۱.۵ لیتر می‌باشد؛ توان آن معادل ۱۰۵ اسب بخار و خروجی گشتاوری آن نیز برابر با ۱۴۳ نیوتن متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم هر دو خودرو از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.

Brilliance H320
Brilliance H320
بهای این دو خودرو هنوز به طور دقیق مشخص نشده است؛ گرچه در برخی از منابع به نرخ‌هایی بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان اشاره رفته است.

مشخصات فنی (سدان H330 و هاچ بک H320)

موتور: ۴ سیلندر خطی مجهز به سیستم VVT (سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ)

حجم موتور:۱۴۹۸ سی‌سی

توان:۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۴۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

سرعت: ۱۷۰ کیلومتر

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۱.۹ ثانیه برای مدل H330 و ۱۱.۵ ثانیه برای مدل H320

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

مصرف ترکیبی: ۶.۳ لیتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنباله‌ای با فنر پیچشی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلی‌متر برای هاچ بک H320 و

۴۵۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلی‌متر برای سدان H330

وزن: ۱۲۷۰ کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

حجم صندوق بار: ۴۶۰ لیتر برای مدل سدان H330 و ۳۱۴ لیتر برای مدل هاچ بک H320

Brilliance H320 engine
Brilliance H320 engine

ایمنی در (سدان H330 و هاچ بک H320)

۲ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی در (سدان H330 و هاچ بک H320)

سانروف

سیستم START/STOP (پیشرانه)

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX

پوشش چرمی صندلی‌ها (گزینه سفارشی)

صندلی گرم شونده جلو (گزینه سفارشی)

۶ عدد بلندگو (۴ عدد به صورت استاندارد)

کامپیوتر سفر

مه شکن‌های جلو

فرمان تمام الکتریکی HPS

آینه‌های جانبی برقی

رینگ‌های آلومینیمی

تهویه مطبوع اتوماتیک

قیمت

قیمت در چین: ۷۰/۸۰۰ الی ۷۸/۸۰۰ یوآن برای هاچ بک H320 و ۶۹/۸۰۰ الی ۷۵/۸۰۰ یوآن برای سدان H330

قیمت در ایران: هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴۱ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    h320نمای عقبش خیلی شبیهmvmاست چینیا از همدیگه هم کپی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      تو بازاری که رقیبه خاصی وجود نداره چینی ها چه میکنند و این بدترین خبر برای ماست
      از نظر شخصی بنده نقاط جذاب زیادی واسه اراعه نداره توی کابین هم که هم مشکی داره هم نوخودی و هم طوسی نمیدونم چقدر تو ذوق میزنه اما حتما میزنه
      کلا باید نسیت بهش بی تفاوت بود چون رقیباش نه از خودش سرترن نه کمتر یه عده هم نسبت به خریدش علاقه نشون میدن , مبارکشون باشه 23 سال تجربه دارن و ماشین صادر میکنن اونم به کشوری مثل ایران که یه زمانی خودرو داشت خودرو سازی داشت بعد سایپا و ایرانخودرو حتتتی تلاش نمیکنن یاد بگیرن وا میستن چار قاچ نگاه میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali mtr

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        جلو پنجرش شبیه بى ام و نیست خیلى شبیشه اون خطوط عمودى مو نمیزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          جلوپنجره بیشتر شبیه لینکلنه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سامان از تبریز

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من یه بار تو نمایش گاه ارس
      سوارس شدم
      چندتایی هم تو تبریز هست ولی اصلا دوس داشتنی نیست قیافش از جلو شبیه بی ام و هست ولی اصلا تو دل برو نیست
      در کل به نظر من ارزشش رو نداره ادم میتونه یه ذره بیشتر هزینه کنه و یه خودرو با کیفیت ژاپنی بخره
      مثل سویک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. S97

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        حالا این کپی اونه یا اون کپی اینه؟!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کیانوش 38

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (98 ديدگاه)

        راستش درست متوجه نمیشم منظور شما از “یه ذره بیشتر هزینه کردن” چیه و این “یه ذره” چقدره واقعا. چون همین سیویکی که شما مثال زدید قیمتش احتمالا دو و نیم تا سه برابر این ماشین خواهد بود. کی دلش نمی خواد به جای یه ماشین چینی یه ماشین ژاپنی داشته باشه؟ ولی متاسفانه کسایی که این ماشین رو میخرن احتمال زیاد بین چینی و ژاپنی حق انتخاب نداشتن بلکه بین چینی و ایرانی می تونستن یکی رو انتخاب کنن. بالاخره ما توی کشوری هستیم که ماشین ژاپنی همه مدلش لوکس حساب میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان از تبریز

          ۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          اقای کیانوش هوندا سویک الان 19 هزار دلاره اینم اگه خیلی ارزون باشه میشه 14 هزار دلار
          فقط 5 هزار دلار فرق دارند

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. TerraByte

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        داداش این یه خورده تقریبا چقدر میشه؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. E 36

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      آخه چرا مردم ما باید این آشغالای چینی رو سوار شن؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    لوگو ش هم کپی تویوتاست!! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سرباز وظیفه احسان آرسنالی

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      بیشتر شبیه لوگوی سایون(از برندهای تویوتا) هستش البته به نحوه قرارگیری لوگو هم مربوطه مثل سایون کمی رو به بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. S97

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      بعله،BYD نیز زمانی هم لوگویی بسیار شبیه به BMW داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نوید

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    ببخشید خارج از بحثه

    استرس بازی چند دقیقه قبل از بازی با آرژانتین هم بیشتر بود
    بقیشو دیگه توصیف نمیکنم چون همگی شاهد وناظر بودید
    چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mostafa&S

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    نمیدونم! چرا به ماشن چینی نمی تونم اعتماد کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      شاید بگیم چینی ماشین چینی بده، غیر قابل اعتماده، نمیدونم کپیه و از این جور حرفا…
      اما یک نکته مهم رو فراموش نکنید که ماشین های چینی قبل از تمام این حرف ها، ماشین هستند…
      گرفتین که؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مردم ایران جای عروسک های تست ایمنی ماشین های گمنام شرکت های گمنام رو گرفته و خون مردم ایران شده جوهر قلم امضاکننده کیفیت این ماشین ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mjh

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کار ندارم به اینکه طراحیش کپی برداریه یا نه هرچند مدل هاچبکش نمای عقبش کپی mvm315 طراحی شده.ولی انصفا چطور سایپا دلش میاد سر مشتریانی که این همه سال ازش خودرو خریدنو روز به روز پولدارترش کردن همچین بلایی بیاره؟به خدا وقتی سوار پرایدم میشم خودمو خر میکنم که تحریم بودیم توانشو نداریم بضاعتمون همینه و… اشکال نداره کجبوریم سوار میشیم.ولی وقتی میبینم به همین کلاهبرداریای خودشون رازی نمیشن و میرن با پول ملت لقمه حاضر و آماده چینی وارد میکنن واقعا سوزش داره خب جای این همه مدلای رنگووارنگ چینی تمرکز و سرمایتونو میزاشتین ی مدل داخلی طراحی میکردین حتی اگه دوباره ی چیزی بسازید شبیه تیبای بد قیافه به این کارا شرف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      صد رحمت به وویران خودرو اگر چه از مردم پول زیادی میگیره و ماشین بی کیفیت و شاسی عهد دقیانوس میده به ایرانیا ولی حداقل قیافشو عوض میکنه و داشبوردشو هم تغییراتی میده نه مثل سایه بون که پراید کپنی تولید میکنه میده به مردم و تیبا هم مثل پراید خواهد کرد.
      هر چقدر از405 و سمند و تولیدی های ایرانخودرو متنفرم از پراید بیشتر متنفرم…
      باز405 یه بدنه داره و اروپایی ولی پراید چی داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پستونک

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      همه ما ماشین ساخت داخل داشتیم تعارف که نداریم ولی کلاهمون رو قاضی کنیم .خودروهای ترکیبی ما رو ببین : پی کی – روا -پیکان پژو =RD .. که همشون شکست 100% بود حالا خودرو های ملی ما : سمند (ترکیبی انگلیسی و فرانسوی با مشکلات بی نهایت) -رانا (فیس لیفت عجیب از 206)-تیبا(یک لحظه فکر کردن به اینکه طراحش در حال رقص بابا کرم داشته طراحی می کرده ) دنا هم که بماند .
      واقعا ملی گرایی و میهن پرستی را بزارید کنار اگرما مثل خیلی از کشورها دیگه خودرو نسازیم و قبول کنیم که کار ما نیست وبا قیمت واقعی وارد کنیم بهتر نیست (هر چند که تا حالا هم غیر از مونتاژ از رده خارج شده انبار شرکتهای دیگه و فیس لیفت های مسخره )چیزی نساختیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. behzad

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    باید قبول کنیم همین آشغالای چینی خیلی بهتر از فرقون ملی های خودمونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارماااام

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    برای آدمای با درآمد متوسط و پایین فقط دو گزینه وجود داره
    اولیش انتخاب ماشین ایرانی
    دومیش انتخاب ماشین چینی
    اولیش خیلی بده
    دومیشم بد
    انتخاب ماهم بین بد و بدتره،پس بهتره بد رو انتخاب کنیم،بعدم برلیانس مطمئنا کیفیتش از سایر خودروهای هم قیمت ایرانی خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. kasra

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بابا اینقد چینی بده بده نکنید…فکری به حال خودمون کنیم جای انتقاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود
      ما هم اسم هستیم ایا؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Zonda R

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با تشکر از سام گرامی
    مطلب جامعی بود
    در مورد طراحی از نمای جلو خوب از اب دراومدن ولی معمولا چینیا طراحی عقب ماشیناشون چنگی به دل نمیزنه
    ثر نمونه هاچبک هم از نمای جانبی از ستون c و کمی در نمای پشت شبیه 315 mvm هستش
    حدود 2 ماه پیش 7 خودروی جدید سایپا مورد ازمایش قرار گرفت در پیست ازادی
    مدل h320 رو این طور توصیف کرده بود:
    دینامیک و پویایی خوبی داره که میتونه سالها بعد از 206 نوید یه هاچبک خوب رو بده
    ممنون که خوندید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      باسلام مافیای داخلی کم بود مافیای واردات هم اضافه شد
      با ابلاغ رسمی نعمت زاده به خسرو تاج
      واردات خودرو انحصاری شد
      با ابلاغ رسمی وزیر صنعت ، معدن و تجارت به خسرو تاج و سپس رییس سازمان توسعه و تجارت از این پس واردات خودرو به کشور تنها از طریق نمایندگان رسمی شرکت های خارجی در ایران انجام خواهد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        آره مهدی جان منم برای محدودیت واردات واقعا متاسفم

        اگه هر جای دیگه دنیا بود بعد از سه برابر شدن قیمت دلار حداقل تعرفه های بعضی از خودرو های ارزان رو بر می داشتن

        اما حیف که امروز به بهانه ی سامان دهی واردات و خدمات پس از فروش ،بازار خودرو های وارداتی رو گرون و غیر منصفانه و حتی غیر معقولانه می کنن

        امروز ما ایرانی ها از بی کیفیت بودن خودرو های چینی گلایه مندیم
        اما حیف که با بودجه حتی 100 میلیون تومانی که اینجا پول کمی نیست نمیشه ماشینی رو که تاکسی بعضی از کشور های منطقه هست رو خرید

        انحصار و و حمایت از تولید کننده برای چی ؟
        برای اینکه از منتاژ خودرو های فرانسوی و کره ای به چینی برسیم
        واقعا اگه این راهی که تا به امروز اومدیم درست بود چرا نتیجه اش این شده
        و اگه غلظ بود چرا ادامه اش می دیم؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سام

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری فرزاد عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سجاد

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بازار خودرو ایران با این وضعیت به طور کامل در اختیار چینی ها داره در میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. TerraByte

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش خیلی خوب و قشنگه و صددرصد از مونتاژی های ویرانخودرو بهتره!

    فقط ایکاش موتورش یه خورده قویتر بود!فکر کنم این موتور واسه این ماشین ضعیفه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. siavash

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یکی از ایرادای ماشینهای چینی موتورهای پرسروصدای اونهاست خصوصاً در دورهای بالا که آرامش کابین به هم میزنه و این نشان از مواد بی کیفیت و غیر استاندارد داره نمونه اون هم تو پراید یورو4 چینی دیده میشه تو پرایدهای کره ای با خیال راحت دور موتورو میبری بالای 4000 ولی تو این پرایدهای چینی شده در دور موتور بالای 4000 انگار موتور داره از هم میپاشه البته هر چقدر پول بدی آش میخوری ما پولشو میدیم ولی چه کنیم که ارزش پول پایینه و نتیجه همین میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $@kasra@$

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بهتر بود میگفتی تو ایران هر چقد پول میدی اشت بیشتر ابکیه تا رشته و مخلفات!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    این چینی ها کی میخوان بفهمن که ترکیب رنگ طوسی و کرم اصلا رنگ قشنگی برای داشبورد نیست؟ اونم با این طراحی که اونا دارن.
    ضمنا منتظر نظرات آقای sunmartin هم هستم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یه پسر

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    جالبه این ام وی ام 315 هاچ بک به شدت بخیال خودشون از روی بی ام وی سری 1 اسکی رفتن

    قیمتش با توجه به قیمت یوآن چین میشه 35 تا 40 میلیون که شاید تو همین حدود توی ایران فی بخوره

    که در هر حالت گرونه اما با توجه به اینکه ال نود (صندوق صدقات ) با نصف آپشن های های این ماشین چینی ها بین 35 تا 50 میلیون قیمت می خوره
    نمیشه گفت این ماشین ها گرونن

    حالا من که ترجیح نمی دم ماشین چینی مونتاژ سایپا سوار شم و 206 مدل 85 رو به همه اینا ترجیح می دم

    بازم مث همیشه خیلی ممنون از آقای مهندس کاویانی که مطالب کاربردی می ذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سام

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    خدمت دوستان عرض می کنم زمانی که این متن در دست تدوین بود، قیمت قطعی این خودروها اعلام نشده بود، ولی چندی پیش شرکت عرضه کننده ،بهای ثبت نامی نمونه اتوماتیک سدان H330 را 53/5 میلیون تومان و نمونه دستی آن را نیز 43/8 میلیون تومان اعلام نمود. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اگه این باشه اصلا بدرد خریدن نمی خوره تندر از این بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. کاظم

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحی های تو دل برو ندارن!!!ولی از لگن های داخلی خیلی بهترن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saeed

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    میگن هدرز داره ها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سارا

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نه جدآ این نوشته ها چرا اینجوریه … مثل کتاب های زمان قاجار میمونه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امین

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    من میخوام یه چیز بگم . خواهش از همتون دارم که تعصب رو بذارید کنار . من خودم به عنوان یه انسان دوست دارم بهترین ماشین با ایمنی بالا و زیبایی سوار بشم. الان این ماشینهای چینی رو ببینید بعضی از شرکتهاشون سال تاسیسشون به بیست سال نرسیده اما دارن خوب کار میکنن حتی با همین کمی کردناشون. قرارداد با غولهای ماشین سازان دنیا و برنامه ریزی . الان اینا دارن راه چند سال قبل کره رو میرن مطمئن باشین چند ساله دیگه ارزومون میشه ماشین چینی رو سوار بشیم همینطور که الان ارزومون هست ماشین کره ای سوار بشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sunmartin

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    با تشکر از کاویانی که سریع اقدام کرد و تحلیل خوبی بود

    و سلام خدمت آقا علیرضای خودمون که دنبال گرفتن سوژه از بنده و ..در مورد برلیانس فقط میتونم بگم طراحیش هماهنگ تر از سایر چینی ها بغییر از mg هست استفاده از حجم های ماسل در گلگیر و باد گیر های سپر و بیرون زوگی ملایم و خطوط هماهنگ با هد لایت خودرو تا انتها ک طراحی مناسب و اسپورت درب ها نمای خاصی به H330 داده از طرفی استفاده از گیربکس 5 دنده و مونور معمولی 105 اسبی کمی مصرف کننده به سک میندازه که با کولر روشن و با این حجم یعنی 10 تا 12 میلیمتر در هر سمت کوچکتر از jac چه نتیجه ای در بر خواهد داشت اگه پوتور و گیربکس هماهنگ باشن همبن قدزت کافی و واقعی از کهر در میاد اما اگه هماهنگی وجود نداشته باشه و کشش و گشتاور مناسب نباشه با یک خوددوی ضعیف روبرو میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین این حرفا رو نزنین. من شما رو خیلی دوست دارم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ماهان گاز

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نمای عقبش هم دنای خدمونه یا دنای خودمون عقبش کپی اونه%

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودروی داخلی

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    در یک کلام آشغاله اما نه آشغال تر از تولیدات داخلی باعث تاسفه که تولیدات داخلی از این هم آشغال ترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سلام خواستم بدونم کسی از دوستان میدونه این خودرو در تست تصادف سی انکپ چه امتیاز و ستاره ای دریافت کرده؟ و همچنین تست در چه سالی صورت گرفته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      بعد از تحقیقات بسیار من که چیزی ازش پیدا نکردم. یعنی یا اصلا تست نشده و یا اینکه با اسم دیگه ای تست شده. ولی برخی از دوستان نتایج تست هایی رو پیدا کرده بودن که یک یا دو ستاره گرفته بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. siavash

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    به نظر من این ماشین تو رده قیمتی پرشیا و تندر 90 و جک و لیفان 620 و mvm 530 قرار میگیره مسلماً که مشتری های پرشیا و تندر اینو نمیخرن چون طرز فکرشون متفاوته وگرنه تا الان چینی خریده بودن تندر 90 و پرشیارو با 4-7 میلیون بالای قیمت کارخونه نمیخریدن پس اگر کیفیتش خوب باشه مشتری های کرمان موتور و مدیران خودرو هدف گرفته اگرم کیفیتش پایین تر از جک و لیفان و ام وی ام باشه که قافیه رو کلاً باخته ولی شاید برای بعضیا مونتاژ پارس خودرو بودن این ماشین یه مزیت حساب بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کپ تویوتا کروان. حتی ارمش هم شبیه تویوتاس.
    البته تویوتا کروان تصادفی!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    با توجه به روندی که در پیشه طی مدت کوتاهی بازار خودرو ایران اشباع میشه از خودروهای چینی و ظاهرا جایی برای عرض اندام خودروهای تولید داخل نمیمونه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. sunmartin

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    بزودی تولید انواع مشتقات 405 از جمله سمنو و سورن و یریر و سورنا و دنا و .متوقف و نیز تولیدات مستقات 306 از قبیل رانا و sd و قسطی و برچیده و بجاش دانگ فنگ و چانگان و لیمچان و ووسانگ نیانگ و یانگوم و بسترن و فاو و هووال و جک و بایک و باااید و چری و لیفان و سایرین که بعدا به جمع اضافه میشن ..در همین سابت پدال کاویانی گرامی با تدبیر اندیشی درست 2 سال قبل قلم زد :چیزی به ایخیر لازار توسط چینی ها باقی نمانده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کیانوش

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون دوستانی که فقط بلدن بیان و پای هر پستی مثل پیرزنهای عقده ای ناله و نفرین نثار صنعت خوردوی کشور کنن ازشون خواهش میکنم […] فقط در مورد پست اظهار نظر کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. نگاه

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قدمی رو به جلو در تولید برلیانس
    تولید برلیانس در پارس خودرو آغازشد
    پارس خودرو تولید محصول جدید برلیانس سری‌H300 را با مدل H330 سدان آغاز کرد.
    به گزارش روابط عمومی , مهندس محسن رضا باواخانی-مدیر پروژه برلیانس بابیان آغاز تولید برلیانسH330 گفت: با تلاش شبانه روزی و اجرای یک برنامه چالشی زیر ساخت ها و فرآیندهای تولید آماده و به صورت کامل اجرایی شده است.
    وی با اشاره به آموزش پرسنل و آماده سازی زیرساخت ها و تجهیزات گفت :تولید محصول زودتر از موعد شروع شده و حتی از برنامه
    جلوتر هستیم که در این مرحله از پروژه تمرکز فعالیت ها در افزایش تولید و کیفی سازی محصول است و این فرایند ضامن اثبات برتری محصول و درخشش مجدد نام پارس خودرو به عنوان با کیفیت ترین خودروساز کشور خواهد بود.
    مهندس باواخانی با تاکید مجدد بر تولید باکیفیت برلیانس , وعده داد خودروهای ثبت نام شده به موقع و در زمان مقرر به مشتریان تحویل داده خواهد شد.
    پارس خودرو در سال 94 برنامه تولید18هزاردستگاه برلیانس H320 و H330 در دو تیپ اتوماتیک و دستی را دارد که درحال حاضر تولید H330شروع شده و تولید مدل H320نیز از خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا