چشم اندازسایپاهفته نامه

در دیگر کشورهای دنیا با قیمت پراید چه خودروهایی می‌توان خرید؟

چند وقت پیش بود که مدیرعامل شرکت سایپا در اظهارنظری شگفت‌آور مدعی شد که هیچ خودرویی در دنیا توان رقابت با پراید ازلحاظ قیمت و کیفیت را ندارد. در همان زمان انتشار این خبر، وعدهٔ تهیهٔ مطلبی تحت عنوانی که در بالا مشاهده می‌کنید را به شما مخاطبین عزیز پدال دادم و حالا این مطلب را آماده کرده‌ام تا بفهمیم آیا ادعای مدیرعامل سایپا واقعاً صحت دارد یا خیر.

saipa-x100

در کشورهای مختلف دنیا یا مستقیماً توسط خودروسازان معتبر جهانی یا به‌وسیلهٔ همکاری مشترک با خودروسازان معتبر و سازندگان محلی و یا توسط خودروسازان بومی هر کشور خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمتی جهت استفادهٔ قشر متوسط و ضعیف جامعه تولید می‌شوند که عمدتاً قیمت‌های بسیار پایینی دارند. در ادامهٔ این مطلب به معرفی تعدادی از این خودروها در کشورهای مختلف دنیا می‌پردازیم که قیمتی مشابه پراید دارند. برای انجام مقایسۀ عادلانه، قیمت پراید را هم به تومان در نظر گرفته‌ایم و هم معادل دلاری آن‌را. برای این مقایسه، قیمت پراید به تومان ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان و به دلار ۶۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده است؛ بنابراین خودروهایی که در این مطلب معرفی می‌شوند همگی حدوداً همین قیمت را دارند. همچنین جهت جلوگیری از اطالهٔ مطلب صرفاً به بیان قیمت، موتور و تجهیزات خودروها می‌پردازیم درحالی‌که مشخصات کامل تمامی آن‌ها موجود و قابل‌ارائه است.

saipa-132-2014-01

کشور چین بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ خودرو در جهان است و شرکت‌های خودروسازی داخلی فراوانی هم دارد. خودروسازانی که خیل عظیمی از محصولات آن‌ها راهی کشورمان هم شده‌اند. در این کشور، عمدتاً سازندگان داخلی یا شرکت‌های جوینت ونچر، خودروهای ارزان‌قیمتی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که در اینجا یک نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

شرکت جنرال موتورز چند وقتی است با شرکت‌های چینی Wuling و SAIC از طریق سرمایه‌گذاری مشترک، برندی را با نام Baojun تأسیس کرده که به تولید خودرو در چین می‌پردازد. جدیدترین محصول این شرکت، یک هاچ‌بک متوسط بنام ۳۱۰ است. این خودرو که در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود، قیمت بسیار پایینی دارد. برای مقایسه با پراید، تیپ دوم بااوجون ۳۱۰ را انتخاب کرده‌ایم که ۳۹,۸۰۰ یوآن معادل حدوداً ۱۹ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۰ اسب بخار قدرت است که تنها ۵.۳ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. تیپ دوم بااوجون ۳۱۰ دارای امکاناتی چون آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های هالوژن، ترمز ABS و EBD، ایربگ راننده، چهار پنجرهٔ برقی و تهویه مطبوع است. خودرویی به‌مراتب مدرن‌تر و ایمن‌تر از پراید که حتی قیمتی کمتر از آن دارد.

baojun-310-1

کشور بعدی روسیه است که شرکت محلی لادا بیشترین سهم را از بازار خودروی آن دارد. شرکتی که به‌تازگی همکاری‌هایی را با شرکت رنو-نیسان آغاز کرده است. لادا چند وقتی است سدان کوچکی بنام گرانتا را به بازار عرضه می‌کند که قیمت بسیار مناسبی دارد. این خودرو در دو نمونهٔ سدان و لیفت‌بک تولید می‌شود که قیمت نمونهٔ سدان آن از ۳۸۳,۹۰۰ روبل معادل ۱۹,۱۰۰,۰۰۰ تومان و مدل لیفت‌بک از ۴۰۴,۲۰۰ روبل معادل ۲۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان آغاز می‌شود. لادا گرانتا مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر است که با سه سطح قدرت ۸۷ اسب بخار، ۹۸ اسب بخار و ۱۰۶ اسب بخار عرضه می‌گردد.

lada-granta-liftback-1

اما کشوری که مهد خودروهای ارزان‌قیمت بوده و بیشترین خودروهای ارزان‌قیمت در آن عرضه می‌شوند، هند است. در این کشور خودروسازان خارجی و داخلی خودروهای ارزان‌قیمت فراوانی را عرضه می‌کنند که تعدادی از آن‌ها را در اینجا معرفی می‌کنیم.

ابتدا از خودروساز بومی هند یعنی تاتا موتور شروع می‌کنیم که خودروی نانوی آن ارزان‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود؛ اما از نانو که بگذریم، تاتا به‌تازگی محصول جدیدی را بنام تیاگو معرفی کرده که با قیمت مناسبی به بازار عرضه شده است. تیپ پایهٔ تیاگو ۳۹۴ هزار روپیه معادل ۱۸,۶۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد اما ما برای مقایسه با پراید تیپ دوم آن با قیمت ۴۲۹ هزار روپیه یا ۲۰,۳۰۰,۰۰۰ تومان را انتخاب کرده‌ایم. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر دیزل است که ۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این هاچ‌بک هندی از تجهیزاتی چون فرمان برقی، تهویه مطبوع و ایموبلایزر برخوردار است.

tata-tiago-1

گروه خودروسازی رنو-نیسان چند وقتی است که برند داتسون را مجدداً احیا کرده و توسط آن خودروهای ارزان‌قیمتی را جهت عرضه در کشورهایی مثل هند تولید می‌کند. ارزان‌ترین محصول این شرکت، مدل جدید ردی‌گو است. یک هاچ‌بک کوچک شهری که قیمت آن از ۲۳۹ هزار روپیه معادل تنها ۱۱,۳۰۰,۰۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود. بالاترین تیپ این خودرو ۳۱۹ هزار روپیه معادل ۱۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۸۰۰ سی‌سی سه سیلندر با ۵۳ اسب بخار قدرت است و از تجهیزاتی چون تهویه مطبوع با دریچه برای سرنشینان عقب، فرمان برقی، پنجره‌های برقی و دو ایربگ سود می‌برد.

datsun-redi-go-1

اما داتسون محصول بزرگ‌تری را هم برای کشورها درحال‌توسعه تدارک دیده که گو نام دارد. بالاترین تیپ بنزینی این خودرو، ۴۱۴ هزار روپیه معادل ۱۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر با ۶۷ اسب بخار قدرت. از تجهیزات استاندارد این تیپ هم می‌توان به تهویه مطبوع، پنجره‌های برقی جلو، ایربگ راننده، قفل مرکزی و چراغ‌های مشایعت‌کننده اشاره کرد.

datsun-go-1

اما یکی از خودروسازانی که در هند بیشترین خودروهای ارزان‌قیمت را تولید می‌کند، شرکت ماروتی است که در اصل زیرمجموعهٔ هندی شرکت سوزوکی محسوب می‌شود و محصولات خود را هم با برند سوزوکی در هند عرضه می‌کند. این شرکت طیف وسیعی از خودروهای ارزان‌قیمت را در هند عرضه می‌کند که در اینجا یکی از آن‌ها را که آلتو A10 نام دارد معرفی می‌کنیم. گران‌ترین و بالاترین تیپ بنزینی این خودرو ۳۵۱ هزار روپیه معادل ۱۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. ماروتی-سوزوکی آلتو A10 از یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر با ۶۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و تجهیزات فرمان هیدرولیک، ایربگ راننده، تهویه مطبوع و ایموبلایزر برای آن ارائه شده است.

maruti-alto-k10-1

خودروساز بعدی مطلب ما هیوندای است که هاچ‌بک کوچک ائون را خاص بازار هند تولید می‌کند. این خودرو در بالاترین تیپ خود ۳۶۸ هزار روپیه معادل ۱۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. در سینهٔ ائون یک پیشرانهٔ کوچک ۸۰۰ سی‌سی سه سیلندر نصب شده که ۵۵ اسب بخار قدرت دارد. تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک، پنجره‌های برقی و قفل مرکزی از تجهیزات بالاترین تیپ هیوندای ائون هستند.

hyundai-eon-1

و درنهایت آخرین خودرویی که در این مطلب قصد معرفی آن‌را داریم، هاچ‌بک کوچکی بنام بریو محصول شرکت هوندا است. البته این خودرو قیمت بیشتری نسبت به دیگر خودروهای این لیست دارد به‌گونه‌ای پایین‌ترین تیپ آن با قیمت ۴۶۹ هزار روپیه معادل ۲۲ میلیون تومان عرضه می‌شود؛ اما در عوض بریو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر است که ۸۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که به‌صورت استاندارد از تجهیزات پنجره‌های برقی جلو، فرمان برقی، تهویه مطبوع، قفل مرکزی و ایموبلایزر برخوردار است.

honda-brio-1

بنابراین می‌بینیم که با قیمتی هم‌اندازهٔ پراید و یا حتی کمتر چه خودروهای جدیدتر، مجهزتر، ایمن‌تر و کم‌مصرف‌تری را در سطح دنیا می‌توان خریداری کرد. خودروهایی مانند بااوجون ۳۱۰ که واقعاً با توجه به قیمتشان، خودروهای ارزنده‌ای هستند؛ اما مدیرعامل سایپا هنگام بیان آن اظهارنظر جنجالی گفته بود که «اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می‌کنیم»؛ بنابراین به ایشان پیشنهاد می‌کنیم اگر به گفتهٔ خود پایبند هستند، نگاهی به مطلب فوق انداخته تا هم تجدیدنظری در ادعای بی‌رقیب بودن پراید نموده و هم از یکی از خودروهای معرفی‌شده، طبق حرف خودشان برای عرضه در بازار داخلی استقبال کنند. امری که البته تقریباً ناممکن به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۲ دیدگاه‌ها

  1. SaMaN

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نویسنده عزیز به همین خیال باش که این اتفاق بیفته….!

    اینجا ایرانه!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      قشنگ ترین همون 310 اولیه که چینى بود( و بیشترین آپشن)
      بعدش حد تناسب میان کیفیت و زیبایى هیونداى
      و با کیفیت ترین هم هوندا

      من شخصا هیونداى رو ورمیدارم چون هم با کیفیته و هم قشنگه (پشت هوندا اصلا قشنگ نیس)
      ولى خوب امکانات خاصى نداره! در عوض 17 میلیونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. bkh

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (233 ديدگاه)

      یه سایت خبری رفتم امروز تیتر زده بود (سایت تابناک)
      فشار افراد خاص به خودروسازان برای عدم توقف پژو ۴۰۵ و پراید .
      حالا به نظرتون افراد خاص چه کسانی بودند .؟ .همون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      مدیر عامل سایپا حالا یه …..
      شما چرا جدی میگیرید
      ضمنا قانون کار تو ایران حدودا ماهی 200 دلاره که فکنم بین این کشورها
      جزء پایین ترینهاست
      ما از هر لحاظ حساب کنید بدبختیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. علیرضا4225

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (132 ديدگاه)

      جناب نویسنده با این مطلب ، درست و حسابی مدیر عامل سایپا رو شستی و تو آفتاب پهن کردی تا خشک بشه واقعا دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ReventОn

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      من از صاحب صفحه ی پدال عاجزانه تمنا میکنم این مقاله رو هر چند وقت به چند وقت شیر کنه،
      اگرم کسی میتونه فایل پی دی افشو تهیه کنه برا کانالا و چت روما، دم همگی گرم
      واقعا وقتی هوندا هیوندا رو دیدم نابود شدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسام

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خدایا این بدبختی رو از ما نگیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MjM

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    امیدوارم این مقاله در تمام سایتهای خبری و کانالهای تلگرامی منتشر بشه تا همه کاملا متوجه بشن حتی اونهایی که کمترین اطلاعات خودرویی دارن حداقل دیگه اقایون نتونن به ملت دروغ به این بزرگی بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا پ

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    این مطلبو باید پرینت بگیری خش خش فرو کنی تو حلق اون مدیری که این حرف و زد تا براش جا بیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      اونا براشون مثل روز روشن و جاافتادس ولی وقتی منفعتشون تو پرایده خودشونو به کوری میزنن
      ملت بدبختم که چاره ای ندارن مجبورن بخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. nima

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    بله.پراید بی رقیبه،معلومه که بی رقیبه،اما در چی؟؟
    در گرفتن جان انسانها،در داغدار کردن خانواده ها،در آلوده کردن هوا،در هدر دادن منابع ملی،در خالی کردن جیب ملت و صد البته مهمتر از همه بی رقیب در پر کردن جیب آقایان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هرمز

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      آفرین عالی گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شمت

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لادا و هوندا عالیه اگر در ایران مونتاژ بشن
    3 تا مزیت دارد
    1. موتور پرقدرت
    2.بدنه محکم رویهم به اندازه 4 تا پراید استحکام دارد
    3.جون سخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sadegh

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ترمز دستی اون داتسون گو توحلقم!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      دقت نکرده بودم مثل نیسان آبیه که!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (124 ديدگاه)

      مینی بوسی eee !!!! :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Parsa

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    میگم شاید واقعا مسئولین راس میگن و ما جزو ادما نیستیم???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. هرمز

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خداوکیلی وقتی این مطلبو میخوندم برای مظلومیت این ملت چندبار بغزم گرفت،..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Porsche..dodge

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    تیاگو.برانتا و 310 رو باید با دنا مقایسه کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا پ

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    310 هم طراحی بیرونش هم کابینش خیلی خوبه
    داتسون گوطراحی بدنش بجز کابینش ومخصوصا ترمز دستیش که اون دوستمون اشاره کرد?
    گرانتای لادا
    و آخری هوندا هم خوبه
    همشون پرقدرتتر و جادارتر از بقیه هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Efk

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    حداقل دست مزدم تو کشورا در نظر بگیریم که هرکی چقد هزینه کارگرش میکنه،از اینم نگذریم که کارمون به جایی کشیده که با بدبختای هندی مقایسه میشیم
    جالبه برام چرا کسی ازین جهت نگاه نمیکنه
    تازه مسولین منتم سرمون میذارن که برید شکر کنید مثل سوریه نشدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دولت مردان آمریکاییه به مردمشون القا میکنن که یک رویا امریکایی هست که باید به این سبک زندگی کنن و یا همین کشور های خلیج فارس که سبک و خواسته زندگیه مردمشون اعلا بخشیدن.اما ما در نقطه ای هستیم که به کم ترین وسایل عادی یک زندگی اون هم نسبت به ضعیف ترین قشر جامعه چین و هند مقایسه میشیم و کم هم میاریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ZIGMA

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    البته فراموش نکنیم قیمت اصلی پراید 17 میلیونه و نباید مالیات بر ارزش افزوده و بیمه و … رو جزو قیمت حساب کرد ولی متاسفانه در این مطلب و بر خلاف واقعیت قیمت پراید رو 20 21 میلیون در نظر گرفتن که به دور از انصافه
    ضمن اینکه اکثر خودروهای نامبرده در بالا در تیپ های پایه فاقد تجهیزات ایمنی مثل ایربگ و ای بی اس هستند (مثل اسپارک، کوئید، و تقریبا همه مدل های ارزان قیمت هندی در مدل پایه) ولی پراید دارای این تجهیزات هست
    و اکثر خودروهای بالا بسیار کوچک تر از پراید هستند(کوئید و تیاگو)
    بعضی از خودروهای نامبرده بالا حتی در داخل خودرو روی ستون c هیچ پوششی قرار داده نشده و فلز ستون c کاملا عریان هست!!!
    و اکثر خودروهای بالا در تیپ های پایه حتی کولر هم ندارن(برای مثال فولکس واگن پولو مدل پایه و شورولت اسپارک پایه )
    و اکثر خودروهای بالا قدرت کمتر از پراید دارن
    و اکثر خودروهای بالا در کشور هایی ساخته میشن که دستمزد کارگر بسیار پایینتر از ایرانه
    بنابراین خواهش میکنم با این مطالب خودمونو گول نزنیم
    حرف مدیر سایپا بد برداشت شده، ایشون در واقع درست میگفتن
    ایشون سالیان سال در صنعت خودروی کشور خدمت کردن و تحصیل کرده داشنگاه معتبر هستند
    من میدونم که مردم از وضعیت کنونی عصبانی و ناراضی هستن
    ولی این دلیل نمیشه که حقیقت رو وارونه جلوه بدیم
    پراید خودرویی 4 سیلندره که دارای ابعاد و اندازه مناسبی هست
    دارای آپشن های قابل توجهی هست(با توجه به قیمت)
    مثلا برفپاکن چند زمانه یا تنظیم یک حالته فرمان که حتی النود های پایه هم ندارن!ولی پراید داره!
    یا فرمان هیدرولیک که در بسیار از خودروهای بالا فقط در مدل های گران عرضه میشه
    در بسیاری از خودروهای بالا سپر ها کاملا پلاستیکی هست ولی در 132 شما با سپر های هم رنگ بدنه روبرو میشین
    بسیاری از خودروهای چینی که شما با قیمت میبینین بسیار بی کیفیت هستند
    ولی پراید به عنوان یک خودرو تک ستاره در کیفیت همچنان کیفیت قابل تحملی داره
    انتظار های مردم رو با این مطالب بالا نبرید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (50 ديدگاه)

      خوب میشی !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (754 ديدگاه)

        اگه میخواس بشه شده بود دیگه امیدی بهش نیس

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Efk

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (211 ديدگاه)

      بله تو چه کشورایی ساخته میشن؟برای کدوم قشرون؟ ببین داریم با کیا مقایسه میشیم البته کاری به اون بندگان خدا ندارم منظورم سطح زندگیه که تو این چند سال تو ایران چقدر افت کرده که با اینا مقایسه میشیمو یکیم پرو پرو بیاد بگه برید همید پرایدم از سرتون زیاده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amin

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      2کلام هم از………
      زیگما جان به این کار در زبان عامیانه میگن ماله کشیدن دوست عزیز
      آپشن های قابل توجه پراید!!!!!اوه چقدر ***!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ستون c در این خودروها عریان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      آقا اگه اینطوره که ایشون میفرمایند فردا حمله کنیم پراید بخریم!!!!!!!!!!!!!!!!
      از سایت پدال توقع داریم از مقالشون که قطعا نتیجه تحقیقات و بررسی واقعیات بازار خودرویی جهان هستش در مقابل تهمت های ایشون دفاع کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        خیلی وقتا جواب ندادن به بعضی حرفا خودش بهترین جوابه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Ali

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      عزیز من مالیات و این جور چیزا بالاخره همش از جیب من و شما در میره
      ضمنا این خودرو ها همه جزو پر فروش ها تو رنج خودشونن
      و اینکه
      مثل اینکه شما تازگی ها پراید نخریدی تا به این مرز و بوم امیدوار تر بشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. MPH

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      نکنه مدیرعامل سایپا از اقوامتون هستن؟؟؟
      زیگما اگه همه حرفات درست باشه بحث کیفیتت مطمئنا اشتباهه
      چطور کیفیت پرایدو قابل تحمل میدونی؟؟؟مگه از این بدترم میشه؟؟؟حالا اگه خیلی ارزون بود میشد نادیده بگیری ولی ارزونم نیست ……
      “”ماشینای چینی بسیار بی کیفیت اند””باور کن از پراید بدتر نیستن.بخدا هیچ نکته مثبتی نداره پراید
      بعدشم اون تک ستاره کیفیتش واسه این بوده که کمترین حد یک ستارس(احتمالا) وگرنه تست واقعی بگیرن ستاره هاش منفی میشن،سایپا کلی ستاره بدهکار میشه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. توحید ملائی

        ۲۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (57 ديدگاه)

        از این موارد من زیاد تو برنامه های تلویزیونی دیدم ،تو یه برنامه ای یه مهمون دعوت کرده بودن(پایش) میگفتن ایشون بی طرفه و جزو مشاورای بزرگ اقتصادی هستن طرف با آمار و ارقام نادرست میگفت تعرفه واردات خودرو ما از بیشتر کشورها پایین تره!!! و هی دفاع میکرد از عملکرد خودروسازان!
        بله درسته این آقا یا از اقوام مدیر عامل سایپا هستن یا از جیره خورهای بزرگ شرکت ،از همه اینا گذشته یادتونه که نعمت زاده وزیر صنعت و معدن گفته بودن هرکی ماشین ایرانی نخره ضد انقلابه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. علیرضا4225

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (132 ديدگاه)

      جناب زیگما امیدوارم که صحبت های شما از روی خیر خواهی باشد و غرضی در این کار نداشته باشید وگرنه گمان نمی کنم حتی مسوولین شرکت معظم سایپا هم چنین خزعبلاتی رو در مورد پراید قبول داشته باشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. احمد

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مستدل، منطقی و صحیح
      هر چند به نظر میزان عصبانیت مردم بیش از اونه که اجازه فکر کردن بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. mehran911

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      به به آقا زیگمای گل
      چه عجب بعد از یک سال برگشتی
      با این کامنتت اصلا حال نکردم
      چون میدونم خودتم میدونی به این راحتی که گفتی نیست و دلایل زیادی بر اشغال بود پراید وجود داره ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. محمد

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اره تو خوبی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. كوروش

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    من از لادا خوشم اومد اتومات هستش (amt) اپشناش خوبه ، ظاهرش قابل قبوله فرمانش برقیه !!!! از همه مهم تر خودرو های روسی بسیار جون سخت هستند و واقعا کیفیت خوبی دارند
    البته شتر در خواب بیند …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ahmad

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، دستتون درد نکنه و واقعا خسته نباشید.
    این جور مطالب فوق العادن، چون باعث رو شدن اظهار نظرهای کذب یه مشت منفعت طلب میشه.واقعا آفرین به پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نویدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    جناب xigma اولا به سپر هم رنگ بدنه و برف پاک کن چند زمانه و فرمون هیدرولیک(که پراید در مدل پایه نداره) نگو آپشن که خندم میگیره…دوما شما فرض کن پراید موتور هشت سیلندر و سانروف و سیستم esp و گیربکس اتومات و کروز کنترل هم داشته باشه،باز هم خودرو به حساب نمیاد چون ایمنی و استحکامش در حد دوچرخه ست…مطمئن باش بین خودروهایی که در مقاله اسمشون برده شده،ضعیف ترینشون حداقل ایمنیش دو برابر پرایده….کسی از مدیر سایپا سپر هم رنگ بدنه و برف پاک کن نخواست،مردم خودرو ایمن میخوان تا امنیت و سلامت رو برای خانواده ها به ارمغان بیاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. زمان

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقای عزیز برابر از پراید بد نگو ..ناراحت میشن یهو دیدی گفتن پراید دو ستاره از s500..سه ستاره از پورش .یامازراتی گرند کواتره هم بالاتره ودشمن احتمال حمله یا تحریم به سرش میزنه وبایددر تولیدش صرفه جویی کرد و پخش رو که برداشتن صندلی و داشبورد ویا قطعه ای دیگر رو هم بردارن ناشکری نکنید ..وخبر جدید BMW در یکسری از خودروهای زاپاس نمیگذاره چون 11سال گارانتی لاستیک داره وسایپا آچار چرخ دیگه نمذاره چون11روز بعد از تحویل منهدم میشه وصاحبش رو به بهشت میفرستدودر ضمن هزینه بهشت فرستادن حساب نمیشه .این هم یک آپشن است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    داچیا لوگان 2016 ساخت مراکش قیمتی برابر 7000 دلار در مدل فول ودر مدل پایه حدود 6000دلار دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. javanmard

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظر من تمام شرکتهای خودروسازی باید تو رنج خودروهای ارزان قیمت تولیداتی داشته باشن. و باز به نظرم اگر قرار نیست که گمرکی برای خودروها حذف یا کم بشه بهتره که گزینشی عمل کنن مثلا بعضی از خودروها و با قیمت مناسب رو اجازه بدن که بدون گمرکی یا کمترین حق گمرکی وارد بشه. که البته خب زهی خیال باطل!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ali

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تو این ملت از بس همه چیز سر جاش هست و به بهترین شکل ارائه میشه دیگه نمیتونیم کامنتی بزاریم و نظری بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ali

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    پراید از چند نظر بی رقیبه !
    1. خیلی ارزون تموم میشه نسبت به تموم این خودرو های که پدال مثال زده… 2. چون خیلی ارزون تولید میشه و از همه این ماشین های که گفتید سود بیشتری میره تو جیب دولت… 3. از همه این ماشین ها پر مصرف تر و آلاینده تر هست… 4. از همه این ماشین ها ایمنی کمتری داره و هزاران کشته داده تو ایران… و کلا دولت جون و مال مردم معمولی براش مهم نیست… خودروسازی ایران یه همچین مدیر های توش مدیریت میکنن که اینقدر بی سواد و بدون اطلاع هستند و بی لیاقت هستند و مردم رو هم گاگول و بدون دانش فرض میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. م.ر

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با نتیجه گیری از حرفای این بنده خدا در کشورهای دیگر مالیات برای خودرو پرداخت نمیشود و نیز دوست عزیز دستمزدکارگر در ایران ایران 200 دلاره که با اجازتون از چین کمی کمتر ،از روسیه نیز بسیار کمتر و تنها از هند کمی بیشتر می باشد و البته در برابر ژاپن که حداقل 12000 دلار است که دیگر هیچ. لطفا با اطلاعات بیشتر سخن بران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. omid

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    ” ببینید این خودروهایی که شما گفتید رقیب نیستند که، همه شون یه سری قوطی حلبی هاچ بک هستن با فضای داخلی محدود. شما پراید مارو ببینید که با اون شاسی فوق العاده محکم و تقویت شده X100 که خودش دنیایی رمز و راز داره فقط چند مدل اتاق براش داریم،111 و 131 و 132 که قشنگ 5نفر با همه اسبابشون توش جا میشن ! بعد هم آخر آخر امکانات اینها دو ایربگ و ایموبلایزر و شیشه برقی و کولر بود که پراید خودمون نه تنها همه رو داره، بلکه به تجهیزاتی مثل تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ سوم ترمز ، قفل مرکزی ، ترمز ضد قفل ، گرمکن شیشه عقب و … بسیاری تجهیزات مدرن و روز دنیا برخورداره که چند سر و گردن پراید رو بالاتر نگه میداره. پس حرف اضافه نزنید، ناشکری نکنید، مثل بچه آدم همین پرایدو سوار شید، بلکه رستگار شوید. ”
    یه لحظه خودمو جای جناب تازه مدیرعامل شده گذاشتم ببینم پاسخشون چی میتونه باشه !! :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. پرسپولیس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    عجب استانداردی برای کشور بزرگ ایران تعریف کرده مدیرعامل سایپا فکر کردم که میخواهد بگویدصنعت خودروی ژاپن والمان رابه لرزه دراورده خودروی خودران سبزتحویل مردم میدهدمیخوام صدسال سیاه خودروی ارزان تولیدنشودهمیشه چیزارزان هزینه ارزان بودنش از وسیله گران بیشتره گران یعنی استحکام پاک وماندگار وشیک ارزان یعنی هزینه عقب مانده گی وسقوط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پرسپولیس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    تعریف کرده مدیرعامل سایپا فکر کردم که میخواهد بگویدصنعت خودروی ژاپن والمان رابه لرزه دراورده خودروی خودران سبزتحویل مردم میدهدمیخوام صدسال سیاه خودروی ارزان تولیدنشودهمیشه چیزارزان هزینه ارزان بودنش از وسیله گران بیشتره گران یعنی استحکام پاک وماندگار وشیک ارزان یعنی هزینه عقب مانده گی وسقوط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمیدرضا

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من خودم به شخصه جای چنتا خودرو رو خالی میبینم مثل سوزوکی سلریو و یا پژو 107 همین طو رسیتروئن سی وان البته با توجه با این لیست بهترین خودروها همان لادا و بااوجون هست البته اگر درست نوشته باشم در کنارش محصولات داتسون و هوندا امیدوارم روزی دیگران هم مثل بینندگان این سایت باشند و فکرشان بیش از یک وسیله برای جابه جا کردن افراد باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. he

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    درود
    اینا اگر بخوان اینا رو بیارن کمتر از 60.000.000 نمیدن به مردم
    پراید رقیب نداره چون بیشترین سود رو داره براشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Infinite

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    دوست دارم همه مردم عمیق‌تر به این قضیه نگاه کنند…
    پراید، بااوجون، لادا و و و…
    کدام یک از این‌ها، این درد رو دوا می‌کنند؟
    مشکل ما پراید داشتن و لادا نداشتن نیست!
    مشکل ما اقتصاد ماست… مشکل ما پول ماست… مملکتی داریم که ارزش پولش پایینه. مملکتی داریم که اقتصاد مریضی داره. مملکتی داریم که خیلی از مردمش برای هم‌وطن خودشون و مملکت خودشون دلسوزی نمی‌کنن. مملکتی داریم که ***یا درست کار نمی‌کنن یا اگر بخوان تک و توک در بینشون درست کار کنن هم نمی‌ذارن و نمی‌تونن.

    ***
    خدا کنه یک روز این مملکت درست بشه…ببخشید… خدا کنه یک روز این مملکت رو درست کنیم…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (452 ديدگاه)

      ممنون از پدال که بخش های اصلی حرفم رو سانـسور کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Infinite

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (452 ديدگاه)

      پدال عزیز، اگر صلاح می‌دونی کل نظر روبردار. کل نظر رو… ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. A

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    لعننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننتتتتت به هرچی خودروساز قاتل داخلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا