خودروهای چینیسایپا

نگاهی اجمالی به زوتی Z300، غریبه ناشناخته چینی

زوتی یا زوتای و یا هر آنچه که او را خطاب کنیم برای ما ایرانی‌ها آوایی گنگ و غریب است. چند صباحی بیشتر نیست که قوه شنیداری‌مان به نام‌هایی همچون چری و لیفان و….. عادت نموده، اما زوتی از مقوله دیگری ست و ناخودآگاه پرسش بزرگی را در پس ذهنمان حک می‌کند. بی‌شک این برند از ناموران عالم نیست و چه بسی شمارگان تولیدش، از برخی همتایان ایرانی‌اش نیز کمتر است؛ اما هر چه باشد، این مرکب چینی وارد سرای مان شده و حتی اگر مهمانی ناخوانده هم باشد باز هم نیاز به شناسایی فزون‌تری دارد. چند وقتی است که مدلی از این برند روانه سرزمینمان شده، نام اصلی‌اش Z300 می‌باشد، ولی در این سامان، روزی S300 و چندی بعد آریو نام نهاده شد!

Zotye Z300
Zotye Z300

کمپانی خودروسازی زوتی (ZOTYE) در حدود ۱۰ سال پیش و به تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۰۵ میلادی، توسط هولدینگ زوتی بنیان‌گذاری شد. پیش از این، شرکت مذکور به ساخت و صدور قطعات یدکی انواع خودرو می‌پرداخت. گرچه این شرکت از همان آغاز فعالیتش اقدام به توسعه خطوط تولیدی خود نمود و افزایش تیراژ را وجه همت خویش ساخت، ولی هنوز هم این کمپانی در مقیاس جهانی کوچک محسوب می‌گردد. برای آنکه جایگاه کنونی این شرکت را بهتر دریابیم تنها کافی است که نظری کوتاه به میزان فروش آن در بازار چین بیندازیم؛ طبق آمار، کل فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱۰۲/۹۲۰ دستگاه بوده که از این لحاظ رتبه سی و پنجم را در بین برندهای موجود کسب نمود.

Zotye Z300
Zotye Z300

اولین خودروی تولیدی این برند، یک کراس‌اوور کوچک بود که در سال ۲۰۰۶ میلادی روانه بازار شد؛ نام اولیه این مدل RX6400 بود، ولی بعدها اسمش به NOMAD تغییر یافت. این مدل برمبنای خودروی ژاپنی دایهاتسو TERRIOS تکوین یافته بود. از سال ۲۰۰۸ میلادی، این کمپانی صادرات محصولاتش را آغاز کرد و نکته جالب اینجاست که شرکت زوتی خودروی NOMAD را هم با نام ۲۰۰۸ روانه بازارهای جهانی نمود! از عمده‌ترین خریداران این مدل هم می‌توان به کشورهایی همچون هندوستان و آفریقای جنوبی و نیز ممالک واقع در آمریکای لاتین اشاره کرد. هم‌اکنون این خودرو در هندوستان با نام PREMIER RIO مونتاژ می‌شود؛ پیشرانه مورد استفاده در آن نیز از نمونه‌های دیزلی محصولات پژو و کد آن هم TUD5 می‌باشد. در سال ۲۰۱۰ میلادی نمونه فیس لیفت شده ۲۰۰۸ به نام ۵۰۰۸ به بازارهای داخلی چین عرضه شد. علاوه بر این، شرکت زوتی در زمینه تولید خودروهای برقی هم فعال است و در این باب با شرکت LUIS MOTORS GMBH آلمان همکاری می‌نماید. یکی از محصولات این شراکت مدل ۵۰۰۸ الکتریکی بوده است که به نام LUIS 4U در بازار اروپا فروخته شد. در حال حاضر، عمده تولیدات این شرکت را مدل‌هایی همچون M300،Z100، Z200 و Z300 و T200، T600 و خودروی MPV به نام V10 و نیز خودروهای برقی E20 و E100 شامل می‌شود. همچنین قرار است که در آینده‌ای نزدیک، مدل‌های نیمه لوکس و نسبتاً زیبای Z500 و Z600 نیز روانه بازار شوند. برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز، برخی از مدل‌های تولیدی این شرکت را به اختصار معرفی می‌نمایم.

Zotye Z300
Zotye Z300

M 300: این خودرو بر اساس فیات MULTIPLA ساخته شده و به طور کامل هم به آن شباهت دارد؛ دلیل این امر هم به خرید پلت فرم آن – توسط زوتی از شرکت فیات- برمی‌گردد. این مدل در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار معرفی شد.

Zotye M300
Zotye M300
Z 100: در طراحی این مدل از نسل هفتم سوزوکی آلتو الهام گرفته شده است. در حال حاضر خودروی مذکور جزو ارزان‌ترین هاچ بک‌های موجود در بازار چین است. زمان معرفی آن هم به سال ۲۰۱۳ میلادی برمی‌گردد.

Zotye Z100
Zotye Z100
Z 200: این خودرو در دو نسخه سدان و هاچ بک تولید می‌شود. طراحی بدنه آن نیز بر مبنای فیات سی‌نا و پالیو می‌باشد. پلت فرم این دو مدل هم توسط زوتی از فیات خریداری شد. این مدل‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار معرفی شدند.

Zotye Z200
Zotye Z200
T 200: این مدل در آوریل ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار چین شد. خودروی مذکور یک فیس لیفت اساسی از مدل ۵۰۰۸ می‌باشد.

Zotye T200
Zotye T200
T 600: یک SUV سایز متوسط است که شباهت بسیاری به مدل توراِگ فولکس‌واگن و آئودی Q5 دارد. این خودرو از دسامبر سال ۲۰۱۳ وارد بازار چین شده است.

Zotye T600
Zotye T600
حال به قهرمان اصلی ماجرا یعنی خودروی Z300 و یا همان آریو می‌پردازیم. این مدل در سال ۲۰۱۲ میلادی به بازار چین معرفی شد. از همان آغاز ورود، برخی از رسانه‌های چینی به‌سختی از آن انتقاد نموده و طراحی بدنه‌اش را یک کپی یک‌به‌یک از تویوتا ALLION مدل ۲۰۰۷ و یا حتی بدتر از آن، بی‌شرمانه! قلمداد نمودند. برخی از آن‌ها حتی پا را فراتر نهاده و تولید این مدل را یک عقب‌گرد برای زوتی عنوان کردند و این عمل را از شرکتی که پیش از آن به REBADGE برخی از مدل‌های فیات و دایهاتسو می‌پرداخت، بعید دانستند. با این وجود، این نکته هم را باید در نظر گرفت که طراحی این خودرو به تمامی توسط تیم مستقر در داخل کمپانی انجام شده، که این خودش به تنهایی گامی بزرگ برای شرکتی چنین کوچک است. در حال حاضر این مدل بزرگ‌ترین سدان شرکت زوتی می‌باشد؛ گرچه به‌زودی قرار است که سدان های Z500 و Z600، که به لحاظ اندازه از آن بزرگ‌ترند به بازار عرضه شوند. خبری هم که شاید چندان برای خریداران ایرانی این خودرو خوشایند نباشد این است که، چندی پیش Z300 تحت عمل فیس لیفت قرار گرفت و سپرها، جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب آن هم کاملاً تغییر یافت و این بار برخلاف نمونه پیشین، شباهت فراوانی به خودروهای هوندا پیدا نمود! این مدل فیس لیفت شده نیز قرار است به‌زودی وارد بازار چین شود که امیدواریم نماینده ‌ایرانی زوتی هم همزمان آن را در کشورمان عرضه کند.

Zotye Z300
Zotye Z300

توضیح در مورد REBADGE (تغییر برند): این مفهوم از طراحی به معنای تغییر نام یا برند یک خودرو به نام دیگر است. این عمل هم یا بر اساس توافق بین شرکت مادر و کمپانی طرف قرارداد صورت می‌پذیرد و یا اینکه در بین مدل‌های تولیدی خود کمپانی صورت می‌پذیرد. این ایده برای نخستین بار توسط جنرال موتورز پایه‌گذاری شد و اگر بخواهیم مثال ملموسی در این رابطه بیاوریم شاید بهترین آن کادیلاک اسکلید و جمس یوکان باشد، که به‌جز برخی تفاوت‌های اندک در طراحی داخلی و خارجی در بقیه موارد کاملاً مشابه یکدیگرند. در کل، این شیوه از طراحی، از تغییر آرم و برند تا تغییر سپرها، جلوپنجره و چراغ‌ها را در بر می‌گیرد.

Zotye Z300
Zotye Z300

این خودرو در ابتدای ورودش از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری، که منبع آن از میتسوبیشی بود، بهره می‌گرفت. این موتور از توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار برخوردار بود که به همراه یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شد. ولی زوتی این پیشرانه را به علت ضعف‌هایی که داشت کنار نهاد و به جایش نمونه ۱.۶ لیتری ساخت میتسوبیشی را برگزید. این موتور توانی معادل ۱۲۰ اسب بخار را به همراه یک جعبه دنده ۴ سرعته تیپ ترونیک ارائه می‌دهد. همچنین قرار است که به‌زودی یک موتور توربوشارژ با توانی معادل ۱۵۰ اسب بخار، نیز برای این مدل معرفی شود. احتمالاً این پیشرانه در نمونه فیس لیفت شده آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Zotye Z300 dashboard
Zotye Z300 dashboard

در مورد فضای درونی این خودرو نیز نظرات متفاوتی وجود دارد؛ برخی از منابع، کیفیت مواد مورد استفاده در داخل آن را قابل قبول ارزیابی نموده و برخی دیگر نیز از صفحه نمایشگرش انتقاد کرده و آن را ارزان قیمت و تا حدی دمده تلقی نمودند. در کل فضای موجود در کابین، برای یک خانواده چهارنفره کاملاً مناسب بوده و حجم صندوق بار آن هم تا حد زیادی جوابگوی نیازهای خریداران می‌باشد. از لحاظ تجهیزات رفاهی هم این خودرو در وضعیت مناسبی به سر می‌برد و شاید یکی نکات مثبت آن را بتوان وجود دوربین دید عقب در آن دانست که در خودرویی در این رده کمتر مشاهده می‌شود. به لحاظ سواری هم بیشتر منابع آن را خودرویی نرم و آرام ارزیابی نمودند.

Zotye Z300 Interior
Zotye Z300 Interior

به لحاظ ایمنی هم این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP دریافت نموده است؛ علاوه بر آن از ۶ کیسه ایمنی هوا نیز سود می‌برد و به سیستم‌های ABS، EBD و BOS هم مجهز است.

Saipa S300
Saipa S300
Saipa S300
Saipa S300

در خاتمه این را می‌خواهم بگویم که خودروی Z300 با فروش ۲۵,۰۶۰ دستگاه در نیمه نخست سال ۲۰۱۴، رتبه هشتاد و دوم را در بازار چین کسب نمود.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۰ سی‌سی

توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر

نوع جعبه دنده: ۴ سرعته تیپ ترونیک

سیستم تعلیق جلو: مکفرسون استرات

سیستم تعلیق عقب: میله پیچشی

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷ لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۶۵/۱۷۶۶/۱۴۸۶ میلی‌متر

فاصله دو محور: ۲۷۰۰ میلی‌متر

وزن: ۱۳۲۵ کیلوگرم

حجم صندوق عقب: ۴۵۷ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

ایمنی

۵ ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS))

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD))

سیستم کمکی ترمز BOS))

برخی از تجهیزات این خودرو

صندلی‌ها با پوشش چرمی

تهویه مطبوع اتوماتیک

چراغ‌های LED عقب

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور

سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)

تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان + CD+AUX + پورت USB

مانیتور LCD

۶ عدد بلندگو

سنسور دنده عقب

دوربین دید عقب

سانروف

Zotye Z300
Zotye Z300

قیمت

در ایران: ۷۶ میلیون تومان (تقریبی)

در چین: ۸۲,۰۰۰ الی ۸۷,۰۰۰ یوآن

[jwplayer mediaid=”99866″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پیشرفت خوبی داشت.2005تاسیس شده 2006 خودرو ساز شده مخصوصا از مدل M300 خیلی خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      به جای خریدن این لگن چینی یه کمری 2009 می گیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. E 36

        ۲۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (918 ديدگاه)

        مافیا بلخره یه حرفی زدی لایک بگیری! آفرین!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ALIUnited

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      فقط یه چیزی بگم که “5 ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP”
      C-cnap کنترل ایمنی خود چینه که زیاد معتبر نیست

      شاید بیشترتون می دونستید ولی خواستم یاد آوری کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    سلام

    مگان 2000
    ماکسیما 87-88
    سراتو 2010
    ب ام و 2005-2007
    آزرا و سوناتا 2007-2008
    مزدا 3 1387
    سوزوکی گرندویتارا 1388-1389

    همه ی اینا تو محدوده ی قیمتی 70 تا 80 میلیون پیدا میشن.هموشنو به نامبرده ترجیح میدم.

    سام عزیز ممنون از مطالب خوبت 3>
    ارادتمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. انزو

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      بی ام و مال من. :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. faraz777

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      آخ قربون دهنت منم همینو میگم!!!
      پدال جان تا میتونی از این ماشین های بی نام ونشون چینی مطلب بذار که مردم بدونن دارن پول پای چه … میدن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سام

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری شاهین عزیز،بنده هم خدمتتون ارادت دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام . من موتوری اختراع کرده ام که نسبت تراکم متغیر دارد (موقعی که ماشین نیاز به سرعت کم دارد نسبت تراکم بالا و موقعی که ماشین نیاز به سرعت زیاد دارد نسبت تراکم پایین دارد) در این موتور دود هم به صورت 100 درصد خارج میشود . آیا میتواند یک طرح موفق شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (447 ديدگاه)

      دوست عزیز سلام. این طرح شما مورد بررسی بسیاری از کارخانه های بزرگ از سالها پیش قرار گرفته بوده چون سبب هماهنگی با انواع سوخت می شود. طرحهای مختلفی هم برای آن داده اند منتها نکته ای که مطرح است اولا دوام و میزان استهلاک قطعات است و بعد قیمت و سپس توانایی ساخت و تعمیر و هزینهٔ تمام شده. اگر طرح شما در مورد این نکات خوب عمل کند می تواند طرح موفقی باشد. صد البته در ایران طرح شما خاک خواهد خورد مگر سرمایه گذار حسابی پشتش باشد!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. saeed.shariati

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      علیرضا جان سلام طرحتو به سازمان ثبت اختراع و شرکت های دانش بنیان نشون بده انشاالله که موفق میشه تا اونجایی که من تو این کار بودم هرجا میری باید یه نمونه از طرحتو کامل ساخته باشی چن سال پیش که اینجوری بود حالا نمیدونم با ارزوی موفقیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        تحت هیچ شرایطی این کارو نکن!!! مطمئن باش اگه تو ایران بری و طرحت ارزش داشته باشه قبل از طی کردن مراحل ثبت دزدیده می شه. شک نکن. اگه واقعاً مطمئنی و به طرحت ایمان داری هزینه هاش رو تقبل کن و یه کشور با درجه اعبار و کارایی مناسب بوروکراتیک پیگیر ثبت طرحت باش. من خودم به شخصه چندین و چند نمونه از این دزدی ها رو شاهد بودم.امیدوارم موفق باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. جواد

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سلام چند نفر باس جمع شن با یه شرکت ایرونی ماشین طراحی کنن و بسازن .اگه یکی هم ساختن بازم اشکال نداره مگه برای پیشرفت ما نیاز به تولید انبوه داریم؟ ما باید از ایده های بلند پروازانه شروع کنیم تا حداقل اینارو بتونیم خودمون بسازیم. به خدا ایران خودروییا دارن کار می کنن ولی سایپا فقط درجا میزنه و دست رو دست میزاره ماشین وارد می کنه. اگه الانم حداقل از مرسدس تقلید کنیم مثل چین پیشرفت می کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      مشکل اینجاس که توانایی تقلید از مرسدس رو هم نداریم!
      :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. $@kasra@$

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درود،جواد جان با حرف شما موافقم.
      تولید سمند سورن با داشبورد جدید و امکانات بالا
      تولید خودروی رانا(هر چند که تقلید از206 ولی بازم خوب بود)
      تولید خودروی دنا(داشبورد جدید با امکانات فوق العاده بالا)
      درسته که تمام این ها بر اساس پلت فرم های پژو206 و یا405 ساخته شده اند
      ولی تغییر ظاهر وتغییر داشبورد و اضافه شدن امکانات از طرف ایران خودرویی هارو نمیشه نادیده گرفت.
      تو سال های قبل هم ایران خودرو به مراتب بهتر از سایپا عمل میکرد.
      حداقل 405 یک ذره به اندازه نیم انگشت ایمنی داره ولی پراید که قاتل اصلی هموطنان گرامی ما و حالا هم تیبا(اگر چپی هاشو دیده باشید به حرف من پی میبرید)
      امیدوارم ایرانخودرو بتونه در اینده پیشرفت های زیادی بکنه.الان هم با توجه به شرایط ایران،بد عمل نکرده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حامد

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    فکر کنم باید در گینس یک رکورد به نام سایپا ثبت کنند: فروش یک لگن به قیمت 76 میلیون برای اولین بار در دنیا!!!!
    به نظر دوستان راه حل عملی حل مشکل خوردو ها در ایران چیست؟ راه حلی که همین الان به دست خودمان و بدون دخالت حکومت قابل انجام باشد. منظورم نخریدن نیست که اصلا جواب نمی دهد.
    من پیشنهاد این است که افراد دلسوز با تخصص های متنوع و مختلف دور هم جمع شوند و شروع کنیم یک شرکت تولیدی کاملا خصوصی و غیر وابسته ایجاد کنیم که علاقه مندان بتوانند ایده هایی که در اینجا می دهند را به آن منتقل کنند ما کلی متخصص های زبده چه در ایران و چه در خارج از ایران داریم در تمامی زمینه های خوردو که می توان از آنها دعوت به همکاری کرد و با مدیریت درست و کار و تلاش صحیح و بدور از طمع کسب سود ها کلان در کوتاه مدت بتوانیم محصولات خوبی را با شرایط مناسب به مردم بدهیم. به نظر من خیلی ها از این وضعیت خسته شده اند و قطعا اگر گزینه ی جایگزین مناسبی داشته باشند به آن روی خواهند آورد. متاسفانه همه ی ما انتقاد می کنیم اما اگر در موقعیتی قرار بگیریم بسیاری از ما سود شخصی را ترجیح داده و همان چیزی را که از آن انتقاد می کنیم اجرا می کنیم و این خیلی دردآور است. باید از یک جایی شروع کرد باید این صنایع بیمار نه فقط خودرو را از نو ساخت فقط و فقط هم بدست خود این مردم ممکن است اگر خودشان بخواهند می شود اگر سود حرام نخواهند می شود اگر کمی سختی را تحمل کنند می شود برای این کشور کارهای بزرگ کرد. خود من الان ارشد الکترونیک ام در دانشگاه امیرکبیر . بار ها تصمیم گرفتم که بروم از این وضع جهنمی خودم را راحت کنم. اما همیشه چیزی جلوی مرا می گیرد که تو مسئولی تو خودت هم در این مشکلات مسئولی فرار کردن یعنی نامردی نامردی در حق مردمی که شاید بتوانی کار کوچکی برایشان انجام دهی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      درود بر تو انسان شریف… تنها راه حلش همینه عزیزم..درست گفتی..تنها وجود شرکت هایی که به کیفیت اهمیت میدن میتونه به بازار تکون اساسی بده اما مطمئن باش برای دریافت مجوز و اعتبار و تولید با مشکلات بسیار بزرگ و حتی کارشکنی روبرو میشه… البته فردی بانفوذ و تیم مدیریتی توانمند و شایسته در همین شرایط افتضاح کسب و کار هم میتونن کار رو بدست بگیرن… بخشی از بحثای تامین مالی این شرکت رو میشه با همکاری سرمایه گذاران دوراندیش داخلی حل کرد و باقی رو با استفاده از فاینانس خارجی ها حل کرد..حداقل یک میلیارد دلار برای شروع کار و سه سال زمان لازمه اما مطمئن باش بازاری به بکری ایران تو منطقه پیدا نمیکنی… پر از ظرفیت های بازاریابی و فروش خودرو و البته صادرات

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        امکان نداره در صورت فراهم بودن شرایط هم یه عده بذارن کاسبی چند ده سالشون با خطر رو به رو بشه
        مشکل خودروسازی ایران اینه که اصلا خودرو سازی نیس بنگاه داریه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. جواد

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (79 ديدگاه)

          حیف که میشه فقط یه لایک داد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حامد

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خوب درسته بنگاه داریه اما باید برای هرچیزی که ارزشش رو داشته باشه جنگید. حداقل کاری که میشه کرد اینه که به هر کسی یه مسئولیتی تو این جاها داره و ما میشناسیمش بگیم کارش رو درست انجام بده تا شاید لگن های بهتری سوار شویم!ً!!! در مورد شرایط اقتصادی هم الان ایران تشنه ی محصولات خوب و در سطح جهانیه و شرایطش وجود داره به هر حال برای هر هدف بزرگی قطعا یک شبه نمیشه به نتیجه رسید و سال ها زمان می بره شاید 100 سال طول بکشه اما بالاخره باید تغییر رو شروع کنیم حتی با دست خالی. اصلا همین آگاهی دادن و هدایت افرادی که می توانیم روشون تاثیری بگذاریم قدم اوله. برای آغاز یک حرکت همیشه برداشتن قدم اول سخته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. جواد

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      داش دقیقا حرف دل منو زدی. من خودم یه طراحی کردم البته کوپه موتور عقبه خیلی جمع و جوریه حتی از 4c هم جمع و جور تر و طراحیش تو همون مایه هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ehsan

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (84 ديدگاه)

      دوست عزیز پس شما هنوز در جریان نیستی! چه کسانی با نفوذ خیلی بالا خواستن این کارو بکنن اما زورشون نرسید امیدوارم منظورمو گرفته باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. م.پ

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگر من و شما هم از کشور بریم که چیزی درست نمیشه
      نظام و دولت از مالیات مردم برای تحصیل من وشما خرج کرده تا براش نیروی کار بشیم باید بمونیم و کشورمونو بسازیم
      درود به شرف شما و امثال شما
      ان الله مع الصابرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. CIFEX

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      دوست عزیز ایده بسیار خوب شما بسیار قابل تحسین و تامل است ولی خوب با شرایط کشور ما در حال حاضر نه تنها ایده شما بلکه بسیار از ایده های دیگه اصلا قابل اجرا نیست .
      همونطور که میدونید صنعت خودروسازی ما یک صنعت کاملا انحصاری و رانتی هست و ورود هر فرد با باشخصیت مستقل به این صنعت با هر میزان سرمایه سرعا به شکست خواهد انجامید .
      از انجاییکه صنعت خودرو کشور با گردش مالى سالانه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم یرای حدود ۵۰۰ هزار نفر، یکى از کانون‌هاى توجه سیاستگذاران کشور است و ایجاد باند های قدرت بسیار بانفوذ وکسترده در این دو خودروساز کشورمون بسیاری ار اقدام ها رو ناممکن میکنه
      سخن نگفته بسیاز زیاده و البته بی اثر برای فهمیدن عمق فاجعه شما رو ارجا میدم به :::: قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان در صحن مجلس ::::
      بسیاری از نکات این گزارش اونقدر حیرت انگیزه که حتی تصورش هم سخته
      اگه اون رو بخونید عمق فاجعه رو خواهید فیمیید
      جالب تر اونه که مجلس بعد از قرایت این گزارش در صحن علنی این گزارش و بعد از یک مدت کلا بی خیال شد و انگار نه انگار …..
      حتما کلشو بخونید
      من چند تا از باحالاشو میزارم اینجا :
      ۲-۷: یکی از شیوه‌های رایج فروش خودرو در شرکت ایران خودرو تحویل خودرو امانی به نمایندگی‌های فروش می‌باشد، در مواردی واگذاری خودروهای امانی به نمایندگی‌ها بر اساس تضامین ماخوذه از آن‌ها صورت نگرفته و در چهارچوب بررسی‌های به عمل آمده حد اقل ۴۴ نمایندگی فاقد هرگونه تضمین نزد شرکت بوده که در موارد وصول مطالبات معوق از آن‌ها را با مشکل مواجه نموده است از برخی از نمایندگی‌ها بطور نسبی وثیقه ملکی دریافت شده است، لیکن بدهی سنواتی آن‌ها تسویه نشده است و به علت عدم نظارت صحیح و مدیریت کارا و اثر بخش بر اقدامات نمایندگی­‌ها سوء استفاده­های کلانی از اختیارات به همراه کلاهبرداری از مردم توسط برخی از نمایندگی‌ها مشاهده گردید.

      ۳-۷: در بررسی اسناد و مدارک فروش مشخص گردید شرکت ایران خودرو تخفیف­هایی خارج از اصول و ضوابط به صورت فروش دستوری به برخی اشخاص اعطا نموده است به عنوان نمونه هیأت مدیره این شرکت در جلسه ۱۶۳خود مصوب نموده به منظور تحقق دستور وزیر صنایع و معادن وقت تعداد ۳۶۵۰ دستگاه خودرو به شرح ذیل با تخفیف ویژه در اختیار افراد معرفی شده قرار دهد:

      ۵۰ دستگاه خودرو با ۸۰ درصد تخفیف
      ۲۰۰ دستگاه خودرو با ۵۰ درصد تخفیف
      ۴۰۰ دستگاه خودرو با ۳۰ درصد تخفیف
      1000 دستگاه خودرو با۱۰ درصد تخفیف
      2000 دستگاه خودرو تمام قسط و بدون سود تسهیلات

      همچنین هیأت مدیره شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۷ نیز مصوبه‌ای پیرامون ارایه مجوز تخفیف به افراد معرفی شده از سوی وزیر صنایع و معادن وقت داشته که برابر تصمیمات متخذه در این مصوبه مقرر می‌شود تا سقف ۳۰۰۰ میلیون ریال در اختیار مدیر عامل شرکت ایران خودرو قرار داده شود. که البته در تحقیقات به عمل آمده اعضاء هیات مدیره اقدامات خود را در حدود اختیارات دانسته، ولیکن اشاره­ای به حفاظت از حقوق سهامداران و منافع مردم نداشتند.

      ۸: در بررسی مدارک مشاوران شرکت سایپا طی سالهای ۱۳۸۸ الی ۱۳۹۱ ملاحظه گردید چندین نفر با تحصیلات کمتر از دیپلم به عنوان مشاور مدیر عامل شرکت سایپا مشغول فعالیت بوده‌اند.

      ۳-۸: در بررسی مدارک مشاهده گردید فردی با مدرک تحصیلی دیپلم طبیعی و بازنشسته شرکت هما طی سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به عنوان معاون بازرگانی شرکت پارس خودرو مشغول فعالیت بوده است. همچنین کار‌شناس و مدیر وقت صادرات شرکت پارس خودرو به ترتیب با مدارک تحصیلی کاردانی زبان عربی و کار‌شناسی شیمی به دلیل عدم آشنایی با نحوه تکمیل مدارک تجاری طی سالهای ۸۲ الی ۸۵ منجر به زیان شرکت به مبلغ ۸۷۰. ۰۰۰ دلار شده­اند عدم توجه واحدهای نظارتی وقت شرکت موجب اغفال آن‌ها توسط افراد مذکور شده بود که با پیگیری هیات تحقیق و تفحص موضوع در دستور کار مدیریت شرکت قرار گرفته است.

      اینم کاملش :

      http://www.tabnak.ir/fa/news/417819/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%AA-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82-%D9%88-%D8%AA%D9%81%D8%AD%D8%B5-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AD%D9%86-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۲۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        دوست عزیز کم بیش با آنچه مطرح کردید آشنا هستم اما بحث اینجاست که من هم قبول دارم این سیستم بیمار است و کثاقت تمام رده های آن را گرفته اما قطعا ناامید شده کار درستی نیست. این یک مبارزه است که ممکن است سالها طول بکشد باید برای آنچه ارزشمند است جنگید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Ali mtr

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    سایپا از قبل از انقلاب بوده بعد این همه مدت فقط بلده پراید بزنه حالا این ده ساله این همه محصول داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    لگن ,قراضه, فرغون, دیگه چى بگم؟ شما هم دوتا بگید… تنها افتخار سایبان اینه که آرم z رو کنده آرم خودشو چسبونده جاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    من با این پول هر ماشین کارکرده غیر چینى میگیرم ولى پول زبون بستمو نمیدم جاى این چینى … این نهایت بیارزه همون 23 چهار تومنه هشتاد تومن بدم جاى چى این ماشین؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Night Fury

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    یک کپی تمام عیار دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اولی انگار خود اکورده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علیرضا 21

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    80 میلیون واسه این!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟
    بری یه کمری تمیز 2007 پیدا کنی 1000000 شرف داره به خدا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسن

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    مقاله رو دوست نداشتم
    واسش زحمت کشیده شده ولی اطلاعاتی که دنبالش بودم رو بهم نداد
    جذاب نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    چه میدونم شاید خوب بود.محصولات چینی همه یا شانس یا اقبال اند.تو چین هرکی دلش خواست ماشین میسازه و خودروسازان ما هم که ماشاالله چه استقبالی میکنن.
    دیروز داشتم ماشین چینی بریلیانس رو برانداز میکردم که پارس خودرو تولیدش میکنه.یعنی فقط باید جلوپنجره اش رو ببینید کپی ب ام و است.
    خدایا به کجا ها داریم میریم وقتی که برند چند ده ساله ی ما از برندای حداکثر ده ساله ی بی اصالت کپی میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. siavash

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوست عزیز درباره سراتو سایپا نیز مطلب بزار این ماشین از باقی ماشینهای سایپا بیشتر تحویل داده شده ولی اصلا مقاله ای ازش نمیبینیم در صورتیکه چانگان و زوتی و ایدو یا بسترن بهمن موتور یا s5 کرمان موتور که یا تحویل داده نشده یا به تعداد اندک دست مردم هست همش دربارش مقاله میزارید وسط این همه ماشین چینی یدونه کره ای مونتاژ ایران هست کسی حاضر نیست یه مقاله براش بنویسه شاید اگر چینی بود بیشتر راغب بودید مقاله بنویسید نیمدونم باعث تاسفه یا خوشحالی.باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      دوست عزیز،در نزد بنده از این لحاظ، هیچ فرقی بین محصولات چینی و غیر چینی وجود ندارد، امااز آنجایی که بیشتر خودروهای جدید مونتاژ داخل را انواع چینی تشکیل می دهند و از سویی دیگر نیز این خودروها کمتر در بین عامه مردم شناخته شده هستند، سعی کردم از آنها بیشتر بنویسم.در مورد خودروی مورد نظر شما هم مختصر مطلبی نوشتم که چندی پیش به سایت پدال پست نمودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احسان 1

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    سلام چرا یکی پیدا نمیشه بدون تعصب از دارندگان خودروهای چینی از همون mvm 110 تا جیلی که گرون ترین چینیه بازار ایرانه بیاد از عیب و مزایا شون بگه ببخشید همه استاد من خودمو میگم یعنی راهنماییم کنه من موندم تو پیج جیلی میرم از جیلی دفاع میکنن تو جی 5 میری از اون دفاع میکنن ببخشید ولی بیان بگن که چی چیزین این چینایا تا به یه جمع بندی برسم خوبن یا نه با اون پولی که داریم مثلن 40 تومن بریم ایرانی همون ال نود و پارسمونو بگیریم یا ام وی ام 530 یا لیفان 620 ببخشید گفتم بدون تعصب خودم میخوام بفمم چینی خوبه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      راستش منم نظر تورو دارم
      تو ماشینای چینی موجود در بازار فقط جیلی سرش به تنش میرزه و بقیه رسما سطل اشغالم زیادیشونه
      راستش دلیل انتخاب ماشین چینی تنوع بیشتر محصولاته
      چطور بگم…ملت از ماشینای تولید داخل خسته شدن و میخوان یه جورایی یه ماشین جدید بیارن تو زندگیشون که خب با در نظر گرفتن رنج قیمت چاره ای جز انتخاب ماشین چینی ندارند البته انتخاب های دیگه ای هم هست از محصولات ژاپنی و حتی اروپایی که خب اونام رنج قیمت بالاتری دارند و یا مدل چند سال پسش هستند و از طرفی هم تبلیغات و رسانه و حمایت شرکت های دولتی و نیمه دولتی همگی به کمک ماشین های چینی اومده
      در کل اینو بگم…خوشمون میاد چون مجبوریم خوشمون بیاد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      البته فراموش کردم MG رو هم نام ببرم البته اگه چینی بخوایم حسابش کنیم و اصالتشو نادیده بگیریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        احسان جان ماشین های چینی همه بی کیفیتن
        اما این به این معنا نیس که حالا چون اینا بی کیفیتن فسیل های ایرانی با قطعات چینی نهایت کیفت ان
        نه
        بین چینی ها هم ماشین با ماشین فرق می کنه . مثلا لیفان 620 با 2 میلیون اختلاف قیمت به مراتب از ام وی ام 530 بهتره
        اینو بر اساس تجربه می گم
        باید ببینی از ماشین چی می خوای
        اگه فقط کیفیت نسبی و یه ارامش فنی حداقلی مهمه که این صندوق صدقات که بهش می گن ال نود نسبت به همه کیفیت بهتری داره

        یا سمند از لحاظ قیمت از همه به صرفه تره
        حتی 206 از 315 بهتره
        اما جک جی 5 و لیفان 620 اگه نمایندگی های خوبی داشته باشن از از پارس و خیلی از ماشین ها بهترن
        هر ماشینی مشکل داره با 50 میلیون جنازه تویوتا و بنز رو نمیشه خرید هیچ سوناتای 2007 هم نمی دن
        پس باید دید با مشکلات کدوم ماشین آدم می تونه کنار بیاد و یکی رو انتخاب کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          تو اون پیج ها که اصلا یک مشت آدم از خدا بی خبر جمع شدن که
          تفاوت صندوق عقب و کاپوت رو هم نمیدونن
          هر کی هر ماشینی داره میاد میگه خیلی عالیه
          اومدن میگن یه چرخ ام وی ام 315 می ارزه به صد تا 206

          حالا انارو ول کنین در مورد لیفان 620 باید بگم که افتضاحه ولی s5 نسبتا خیلی خوبه
          توجه کنید میگم نسبتا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. iman

        ۲۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (92 ديدگاه)

        البته فراموش کردی volvo ولوو رو هم نام ببری اونم باید اصالتشو فراموش کنی گرچه هردو فقط کارگرای مونتازش چینی هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

          ۲۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          بله درسته
          ممنون از یادآوریت!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز. من مالک یک لیفان 620 هستم و تجربه رانندگیم با این خودرو رو توی لینک زیر نوشتم. اگه میخواین در مورد این خودرو اطلاعاتی کسب کنید به این لینک مراجعه کنید.

      http://www.pedal.ir/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-43000-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86-620-%D8%AA%D9%84%D9%86%D8%AA/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان 1

        ۲۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (45 ديدگاه)

        علیرضا تجربتو خوندم خوب مظلبی بود دستت درد نکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۲۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          خواهش میکنم دوست عزیز. امیدورام مفید بوده باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. احسان 1

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      با تشکر از همه ی دوستان که پاسخ دادن ممنون ولی یه پسر صندوق صدقه رو خوب اومدی هههههههههههه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. کافر مقدس

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    عقب دنا دقیقا عقب همین ــــــــــــــــــــــــــــه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    صدای مردن خودروسازی داخلی به گوش میرسه.حیف.وقتی به دنا ایران خودرو نگاه میکردم باخودم گفتم خیلی خوش ساخته.حالا چرا دست به دامن این موجودات زشت و ناقص الخلقه چینی افتادیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسر

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      جواب این سوال می تونه خود دنا باشه

      وقتی سمند مانیتور دار رو می خوان 48 میلیون بفروشن در صورتی که 620 با موتور وی وی تی 44 میلیونه معلومه که این همه توقع کار دستشون می ده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. یه پسر

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اگه ما تو چین بودیم الان بروبچ پدال دور همی یه کمپانی خودرو سازی زده بودیم

    سال 2006 شروع کردن

    الان صادرات هم دارن

    ولی در کل آریو نسبت به جیلی و بسترن بی 50 اف و چانگان خود سایپا و حتی رقبای ارزان تری مث جک جی 5 اتومات

    طراحی ظاهری بدی داره

    یه عیب دیگه هم که داره اینه که آرم سایپا روش می خوره که الهام دهنده کیفیته واقعا

    در نهایت من زیاد به کیفیت ماشین های چینی اهمیت نمی دم چون خود تویوتا یا بنز هم نمی تونن ماشین با کیفیتی بسازن که که هم تو سایز سدان باشه و مانیتور زینگیل پینگل داشته باشه هم 60 هفتاد میلیون تومن هم بیشتر قیمت نداشته باشه چه برسه به چینی ها

    والا مطمئنا تو گمرکات چین موقع صادرات این ماشین ها تو بارنامه می نویسن اسباب بازی

    70 میلیون واسه آدمی مث من پوله و الی با وجود تعرفه و قیمت دلار 13000 هزار دلار بیشتر نیس

    و من الله توفیق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. godfather

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    اینا دگه چین
    طراحشون با مفهوم تناسب اشنایی نداشته
    تازه زحمت کشیدن کپی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید134

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سازندگان خودرو در ایران مخصوصا سایپا و ایرانخودرو وقتی این مقاله رو میخونن عرق شرم رو پیشونی شون نمیشینه؟شرکتی با 10 سال سابقه و فروش 100000 تا در سال ماشین به ایران صادر میکنه تازه انهم ماشینی که میگن خودش طراحیش کرده . واقغا شرم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خدابه داد خریدارش برسه چینی باشه وسایپا هم مونتاژکرده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یونس

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آدم باید بی عقل باشه که بیاد این همه پول به این بده یره یه ماشین دسته دو ولی خیلی بهتر از اینو میخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سامان از تبریز

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    خدا را هزار مرتبه شکر میکنم که تو تبریز فروش این اشغالها صفر هستش
    با 75 میلیون تومن تو تبریز یه فورد اج صفر یا موستانگ و کامارو کارکرده میشه خرید

    لعنت به گمرک و لعنت به خودرو سازهامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسر

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      ما که دستمون کوتاس
      نایب زیاره ما هم باشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      سامان جان داداش اگه زحمتی برات نیست و عکس کامارو رو داری از تبریز میتونی تو سایت بذاری؟
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان از تبریز

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داداش عکس کامارو هزار تا دارم که هم خودم گرفتم هم دوستام
        چجوری میتونم بزارم تو سایت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. ناصر ساتیا

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به نظرم پدال را باید تحریم کرد که مطالب چینی از هیچ نوعی نذاره خداییش از لحاظ اعصاب و روان 70میلیون عصب موجود در بدن را میازارد کشور به ظاهر مسلمان با 2 کشور کمونیست خدا نشناس قلقلیه ای خدا ……ما چقدر بدبختیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ثبت نامش اواخر 92 شروع شد و اونقدر استقبال ازش زیاد بود که ظرفیتش طی چند روز پر شد. بعد از اون یه سری دیگه هم ثبت نام کردن که اونم خیلی سریع پر شد. به نظر میرسه دوستان بنگاهی این بار هدف بدی رو انتخاب کردن! با توجه به سایر ماشینای بازار نهایتا میتونه 60 تومن قیمت بخوره. چون از جک جی 5 اتومات فقط یک مانیتور و دوربین عقب بیشتر داره. که تازه 60 تومن هم خیلی براش زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mohsen

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با 70 تومن میشه از سایپا سراتو 1600 سیسی دنده ای گرفت یا 14 تومن دیگه + 76 تومن زوتی میشه 90 تومن که سراتو 2000 اتومات میشه از سایپا خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرشاد

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    الان سایپا برلیانس دنده دستی رو برا فروش گذاشته با قیمت 44 میلیون، وزنش 1240 کیلو هست با یه موتور 103 اسب بخاری و گشتاور 138 نیوتن متر، خو این تنه لش چطور میخواد راه بره خدا میدونه. با قیمت 44 میلیون آینه بغلش دستیه.
    کی اینو میخره از سایپا آخه؟سورن 1220 کیلو وزنشه،موتور ای اف 7 113 اسب قدرتشه و گشتاورش 155 نیوتن متر و تهویه اتوماتیک و داره و حداقل آیینش دستی نیست باز ما میگیم 35 میلیون گرونه بعد این چینی ها….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      یه جا تو سایت خوندم یکی بنده خدایی که تو یه شرکت مونتاژ همین ماشین چینی ها کار می کرده گفته: قیمت این ماشین های چینی خیلی پایین تر از این میتونه باشه اما برای ما یک کف قیمت تعیین شده که نمی تونیم از اون پایین تر بیایم وگر نه بازار خودروسازهای داخلی به خطر میفته…

      اگر اینطور باشه واقعاً اُف بر آن ها اُف…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. احمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الان جک اتومات را با قیمت خیلی بهتر دارند میدند و اکثر مردم که خریدند راضیند
    این دو خودرو ساز داخلی (سایپا و ایران خودرو ) با مونتاژهای اشقالش مسلما بعد از چند سال تولیدش به دلیل عدم استقبال و رقابت دیگر چینی ها ضرر بدی میدند
    تو ماشینهای چینی فقط جکج5 اتومات و جیلی مناسب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. E 36

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    خودروساز داخلی این آشغالارو به مردم غالب میکنه چون سودش بیشتره کاری هم به بقیه چیزا ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    سراتو 1.6 با قدرت واقعی 125 اسب می ارزه به کل محصولات ساخت چین از ام جی گرفته تا لیفان و گیفان و چری چهری و چانگان و بسترن و برلیانس و بایک و هاوال و گریت وال ،همشون سر و ته یک کرباسن هیچ فرقی ندارن جک من بعد ازچند ماه که باهاش حسابی مدارا کردم مثل خشحشه بچه شده صدا از زیر و زبرش میاد تو فروم جک مطرح کردم که افراد گول نمای هدلایت (جلو)نخورن (چون از عقب تو هواست و شبیه خودروهای دهه نوده) اما با هجمه استیضاح عده ای مواجب بگیر و چینی پرست مواجه شدم جک اس 5 هم همینه. ام جی تا بحال چه گلی بسرتون زده تا بحال پلت فرم و تکنولوژی طراحی کرده تمام پلت فرم هاشم که از روی روور قدیمی و سئات تولدو و ..انجین هم که از یک شرکت بی نام و نشان ژاپنی میگره رام و دف هم مال یه شرکت اسپانیایی هست این چه خودروی ترکیبیه بیشتر شبیه سالاد 4 فصل میمونه من کلا از هرچی چینی زده شدم یه کیا ریو 85 دارم که تا بحال چشمش نزنم به تعمیرگاه مسبرم نرفته فقط دوبار تسمه تایم که جزو سرویس های دوره ای هست عوض کردم درسته آپشن هاش سایپای از خدا بی خبر حذف کرده ریو حتی گرمکن صندلی و تیوتر توی ستون هاش داشته اما آپشن خودروهای چینی بی کیفیت و غیر کاربردی هستن قسمت نشاندهنده ایروکندیشن جک مثل چری 520 کوچک و با چشم غیر مصلح دیده نمیشه اما محصولات کیا دوام و زیبایی واقعی دارن یه خوورو چینی در نظر بگیرید تمام قسمت هاش کپی شده بدون هبچ روح و اصالتی بعد هم که بخوای بفروشی با انا انزلنا باید بری جلو واسه فروش خریدار خاص خودش داره در حال حاضر خرید هیچ خودروی چینی بالای رنج 50 ملیون کاری اشتباه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین من نمیدونم این مبحث چه ربطی به ام جی داشت که باز پای ام جی رو وسط کشیدین؟ شما انگار خیلی دوست دارین که بحث و دعوا راه بندازین. ماشالا تعداد غلط های فنی کامنتاتون هم که داره به بینهایت میل می کنه! قبلا دو سه تا سوتی بیشتر نمیدادین که قابل اغماض بود! الان دیگه غرض ورزی شما به جایی رسیده که وقتی نمی تونین توی بحثای مستقیم حرفی رو بیان کنید، توی تاپیکای نامربوط بحث رو وسط میکشین. من به خاطر این که این مبحث ربطی به ام جی نداره جوابتون رو نمیدم. کیفیت و قابلیت های ام جی به همه ثابت شده و قطعا به هیچ عنوان قابل مقایسه با برند های چینی درجه 3 ای مثل زوتای و جک و لیفان و چری نیست. در بین خودروهای موجود در ایران هم بر اساس صحبتای قبلیمون ارزش در برابر پرداخت خیلی بالایی داره.
      من قبلا هم ازتون خواهش کردم که اگه از این برند خوشتون نمیاد، لااقل به نظرات بقیه احترام بذارین و با این حرفای غیر منطقی و نادرست به این خودرو و دوستادارانش توهین نکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمدی

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش عصبی نشو
      با نظرت کاملا موافقم اما یکی از فامیلامون ام جی 6 داره ازش خیلی راضیه و تعریف میکنه.
      خودمم که داخلش نشستم(بعنوان شیرینی مارو یه دوری داد!!!) واقعا احساس خوبی بهم دست داد
      ______________________________________________
      پدال جان بی زحمت یک بررسی از خودروی ام جی 6 بزار خیلی ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نریمان

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      اقای سان مارتین

      موضوع چه ربطی به ام جی داره با یک مشت پرت و پلا ، شما اگر شناختی از این برند نداری بهتره سکوت اختیار کنی ، هنوز نمیدونی که گروه روور – ام جی از سال ۱۹۸۰ پلتفرمهای مشترک داشته ، هنوز نمیدونی که اکثر خودروسازهای معتبر سعی میکنند از کمپانیهای مختلف استفاده کنند ، شرکت ایسین أاپن که گیربکس لکسوس ، کادیلاک ، فورد رو میزنه شد بی نام ، نشان ؟ موتور ام جی ۶ که ساخت خود ام جی در بیرمنگام انگلیس هست تا سال ۲۰۱۴ و از ۲۰۱۵ از موتور و گیربکس با طراحی مشترک ام جی – جی ام ساخته شده ، شما لطفا خودت رو کنترل کن ، میگم نکنه تو زندگی قبلیت یک مشکل اساسی با ویلیام موریس داشتی که ناخودآگاه هر جا میپری به ام جی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. نریمان

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      مدل MG3 شرکت ام جی موتور را به سمت موفقیت در فروش سوق میدهد
      عصرخودرو: بر اساس تازه ترین ارقام منتشر شده توسطSMMT شرکت ام جی امروز به عنوان سریع ترین نشان تجاری خودرویی رو به رشد در سال 2014 معرفی شد. به دنبال عرضه بسیار موفق مدل جدید، سوپر مینی MG3، توسعه وسیع شبکه فروشندگان و اضافه شدن موتور جدید دیزل برای مدل MG6 فروش این شرکت موفق انگلیسی 361% رشد پیدا کرد.

      http://www.asrekhodro.com/fa/page/53622/%D9%85%D8%AF%D9%84+MG3+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D8%A7%D9%85+%D8%AC%DB%8C+%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D9%87+%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4+%D8%B3%D9%88%D9%82+%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF.html

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. احمدرضا

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      کاری با ماشینهای چینی ندارم ولی این سراتوی سایپا که خیلی ها به خاطر اسم کیا کشته مرده اش هستند عملاً یک ماکت بی یال و کوپال از سراتوی اصلیه. سایپا تا تونسته از سر و تهش زده. چیزی که به نظر میرسه سراتوی سایپا مدل 2010-2014 سراتو باشه که آپشتهای زیادی ازش حذف شده. از جمله 8 ایربگ، تبدیل ترمز دیسکی عقب به کاسه ای، حذف سیستم ایمنی BAS، حذف حالت تیپ ترونیک، حذف سانروف و نویگشین، استفاده از صندلیهای با کیفیت نه چندان بالای داخلی.
      در واقع سراتوی سایپا یک شیر بی یال و دمب و کوپال از سراتوی اصلیه که عملاً چیزی از اصالت کره ای خودشو نداره. خودروهای چینی لااقل توی موسسه ایمنی C-NAP یک تست نصفه نیمه تصادف میدن و یک امتیازی بهشون میدن اما این سراتوی سایپا کجا تست ایمنی شده ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. iman

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      دوست ندارم راجع ماشینای دیگه صحبت کنم چون هرکدوم برای صاحباشو محترم هست، صحبتهای بنده مختص سان مارتین هست بقیه ناراحت نشن

      سراتو که واقعا لگنترین ماشین کره محسوب میشه ماشین 16 هزار دلاری رو میکنن تو پاچه ملت 120 میلیون هیچ فرقی با ریو نداره اونقت امثال شما خوشحالن ک ماشین کره ای هم قدمت ایران فرقون دارن بهشون میندازن!!، فقط کادنزاس ک قیمتش میتونه رقیب ام جی 6 باشه
      شما تشریف بری چین میبینی که مرسدس از 34 هزار دلار هست، ام جی 6 33 هزار دلار هست عزیزم دو برابر سراتوی محبوب شما که واقعا هیچی ندره
      تست مجله ماشینو ببین شما ولی تغییری روت نمیده چون حرف صاحبان فن رو دوست نداری چون از واقعیت فراری هستی

      هیوندای و کره بدترین تو امریکا شدن امسال رتبه اول تو خرابی و … داشتن اینقدر فکر نکنین چین و کره خیلی فرق دارن، این از بدبختی ما ایرانیاس ک چون پل گزاف میدیم ب این ماشینا فکر میکنیم چیزی هستن

      ولی این جمله رو تو سایت امجی انگلیس نوشته دقیقا
      آیا ام جی چینی محسوب میشه بعد از فروش سهام
      جواب :خیر کلیه تجهیزات ساخت و مواد ونظارت توسط ام جی هست علاوه بر طراحی و نحوه ساخت و… کلیه خودروها توسط کارخانه ام جی انگلیس چک نهایی میشوند و باز به چین و بقیه جاها شیپ میشوند

      یعنی اسمبل نهایی در خود انگلیس هست
      کاری که تو ولوو که داستان شبیه ام جی داره هم انجام نمیشه!! که اونم ب قول شما چینی هست

      تو ساب سوید هم که به قول شما چینی هست نیست!!

      چرا تو پیج ولو و ساب یا جگوار و لندرور و جنرال موتورزو …. نظر راجع به اونها داده نمیشه؟ چون تعصب و احساسات بچگانه منطق این قضیه هست

      طراحی شاسی ام جی میرزه به کل ماشینهای کره ای که هر روز یه قیافه دارن و فرداش از قیافه میفتن الباقی تکنولوژیها پیش کش
      حیف که تعصب نمیزاره ارزش جنس خوب و کار مهندسی رو بفهمیم بعضی از ما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. siavash

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ماشینهای چینی روی کاغذ مشخصات عالی دارند ولی حالا ماشینو بگیری درو ببندی صدای حلبی بده کل کابین بلرزه هرروز نمایندگی بری برای ایرادای ریزو درشت هرروز جای فرمون مواد بازیافتی بگیری تو دستت و تو کابین ماشینت پر باشه از بوی مواد بازیافتی که آخرشم بگی نه آپشناشو خواستم نه این ماشینو برمیگرده به سلیقه اینا چیزاییه که تو کاغذ نمیاد و بعد از سوار شدن و استفاده کردن آدم متوجه میشه به نظر من هم کیا سراتو گزینه مناسبیه چون هم آدم از دوام قطعات مطمئنه هم ماشین امتحان پس داده ای هست اینقدر خوب بوده که تو بازار آمریکا هم فروش کرده از لحاظ ارزشی هم یه سر به همون سایت فروش خودروهای چینی chinaautoweb بزنی میبینی الان چین سراتو 2008 مونتاژ میکنه و قیمتش بالای 110000 یوآن حالا بماند که سراتو سایپا 2011 هست در صورتیکه کل ماشینهای چینی وارداتی ایران از شاسی بلندها گرفته تا سدانها همه زیر 100000 یوآن هستند پس اگه چینی بخرید فقط سود وارد کننده هارو بیشتر کردید و خودتون ضرر کردید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا