تجربه و آزمایشچشم اندازسایپا

سه ساعت و چهل دقیقه با تیبا (مینیاتور)

تیبا خودرویی است که در سال ۱۳۸۸ معرفی و حدود ۱۹ ماه بعد نیز اولین نمونه‌های آن وارد بازار شد. داستان نام این خودرو را دیگر همه می‌دانند. به قول یکی از نویسندگان « سایپایی‌ها حتی در نام آن هم مشکل داشتند چه رسد به مراحل ساخت»

تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند.

تفاوت‌های اصلی در مدل‌های چهارگانه تیبا

المان‌های طراحی تیبا چندان چشم‌نواز نیستند و می‌گویند که بیشتر به سمت خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی شباهت دارد اما به هرحال مسئولان سایپا همه توان خود را بکار گرفته‌اند تا خودروی مشتری پسندی به بازار عرضه شود! طبق یک فلسفه قدیمی « زیبایی، امری نسبی است » بدین معنی که از یک فرد به فرد دیگر کاملا متغیر است اما در مورد تیبا باید گفت که قریب به اتفاق مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن نگاه می کنند؛ بدین معنی که گویا بهتر از این‌ها هم می‌شد آن را طراحی کرد اما …

ورود به کابین . . .

حتما همه مالکان به محض ورود به کابین تیبا، صندلی‌های ریو را دیده‌اند! رودری‌ها نیز شباهت زیادی به پرایدهای جدید دارد. هرچند صفحه کیلومترشمار و دورسنج خودرو تفاوت چندانی با پراید ندارد ولی با این حال طراحی درونی تیبا را نمی‌توان امری کاملا جدید یا کاملا تکراری دانست.

جنس کنسول میانی در حد و اندازه خودرویی با این قیمت نبوده و به سروصدا افتادن آن در طول زمان محتمل است. وضعیت قرارگرفتن کلیدهای روی کنسول وسط نیز رضایت بخش نیست ( البته در مقایسه، اگر بهتر از تندر ۹۰ نباشد قطعا بدتر از آن هم نخواهد بود)

نمای ۳۶۰ درجه‌ای کابین تیبا

برای دیدن نمای داخلی تیبا ابتدا بر روی تصویر فوق کلیک کرده و سپس نشانگر موس را روی آن بکشید

شروع حرکت . . .

با اینکه خیلی‌ها معتقدند پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری تیبا و ریو یکسان است اما سایپایی‌ها به شدت با این موضوع مخالفند! آن‌ها می‌گویند موتور تیبا هشت سوپاپه است درحالیکه موتورهای ریو ۱۶ سوپاپ دارند. از طرف دیگر تیبا با حداکثر قدرت ۸۰ اسب‌بخاری خود در حدود ۱۸ اسب‌بخار کمتر از ریو قدرت دارد.

با روشن نمودن خودرو و شنیدن صدای کم موتور و آرام کار کردن آن، حتما احساس رضایت اولیه‌ای خواهید داشت. هنگام گذاشتن اهرم دنده در دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری روبروست.

وقتی خودرو شروع به حرکت می‌کند و دور می‌گیرد فرمان هیدرولیکی آن از سفتی خود در درحالت سکون خارج شده و ناگهان تند و تیز می‌شود بگونه‌ای که تغییر لاین‌های سریع را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مورد این ویژگی باید بسیار مراقب بود چرا که هنگام این تغییر جهت‌ها در سرعت‌های بالا، قسمت انتهایی خودرو تمایل چندانی برای پیروی دستورات راننده ندارد.

برای شتابگیری‌های ناگهانی تنها می‌توان در همان دنده اول، روی تیبا حساب کرد؛ داشتن شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه‌ای نیز دلیلی بر این امر است. اما اگر به صفحه کیلومترشمار نگاه کنید خواهید دید که دور موتور تا ۸۰۰۰ درجه‌بندی شده و ردلاین آن نیز از ۶۰۰۰ آغاز می‌شود. اما درعمل خواهید دید که موتور بیشتر از ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ گاز نمی‌خورد و بعد از آن به قولی « کات‌آف » می‌کند.

جزئیات دیگر . . .

تیبا با وزن ۱۰۲۷ کیلوگرمی خود، از فنربندی قابل قبولی برخوردار است. عکس‌العمل ترمزهای آن در مواقع ناگهانی به شما یادآوری می‌کند که باید بیشتر از این‌ها مراقب باشید. البته به نظر می‌رسد اگر ترمزهای عقب آن از کاسه‌ای به دیسکی تغییر می‌کردند، عملکرد سیستم ABS آن بسیار بهتر می‌شد.

آنگونه که سایپایی‌ها می‌گویند تیبا در سیکل ترکیبی مصرفی در حد ۷/۱ لیتر دارد که باک ۴۰ لیتری آن جوابگوست. در مورد وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب نیز اصلا جای نگرانی نیست و باید در این مورد خاطر جمع بود. کولر خودرو نیز کابین را بخوبی خنک می‌کند(ظاهرا این امر تنها در چند ساعت اولیه تست این خودرو بوده و در مدت‌ زمان‌های طولانی را دیگر باید از خریداران آن جویا شد)

صندوق بار تیبا با توقعات خانواده‌های ایرانی کاملا سازگاری داشته و مناسب است. برای دنده‌ عقب رفتن نیز دید عقب – به خودی خود – کافی است؛ البته اگر از آینه‌های کوچک جانبی بهره بگیرید اندکی با مشکل روبرو خواهید شد چرا که اندازه آن مشابه آینه‌های پراید بوده و دید مناسبی را فراهم نمی‌کند.

جمع بندی . . .

تیبا خودرویی خانوادگی است که اگر قیمت ۱۲ میلیونی آن نبود قطعا در بازار زیر ۹ میلیون تومانی که برای آن پیش‌بینی می‌شد، حرف‌های زیادی برای گفتن داشت ولی متاسفانه این امر محقق نشد. البته هنوز هم امید می‌رود که مسولان مربوطه با ارائه خدمات مناسب پس از فروش، زمینه را برای جلب بیشتر مشتریان فراهم کنند. و بازهم امیدواریم که طرح جدید گرانی‌ خودروها، شامل حال تیبا نباشد وگرنه دیگر نمی‌توان به آینده آن مطمئن بود. به هرحال تیبا که لقب « دومین خودروی ملی » را با خود یدک می‌کشد (البته با کمی اغراق!) هنوز هم پتانسیل‌های کافی را برای یک رقابت منطقی در بازار دارد.

یادآوری می‌کنیم که تیبا گزینه مناسبی برای تجربه کردن یک رانندگی هیجان‌انگیز با مانورهای عالی نیست (البته می‌دانید که سایر رقبای این خودرو هم چنگی به دل نمی‌زنند) فنربندی نرم آن – همانگونه که گفته شد – در تغییر جهت‌های ناگهانی باعث انحراف قسمت عقب خودرو می‌شود و اگر در سرعت‌های بالاتر، پافشاری بیشتری در این امر داشته باشید « احساس واژگونی خودرو » چندان دور از انتظار نخواهد بود!

سایر امکانات تیبا را می‌توان در تصویر زیر – که توسط گروه سایپا منتشر شده – مشاهده کرد.

سایر امکانات تیبا

# در این متن به نکات منفی تیبا بیش از نکات مثبت آن اشاره شده؛ اما این موضوع را نمی‌بایست به حساب اینکه « این خودرو به هیچ‌وجه مناسب خانواده‌های ایرانی نیست » قلمداد نمود چرا که « گروه پدال » صرفا به آن دسته از نکات حاشیه‌ای این خودرو پرداخته که تاکنون کمتر از آن‌ها صحبت ‌می‌شد.

# بسیاری از گفته‌ها و اطلاعات موجود در این مقاله، از هفته‌نامه « دنیای خودرو » گردآوری شده‌است.

# عکس ۳۶۰ درجه‌ای کابین خودرو از وب سایت « گروه سایپا » گرفته شده است.

# برخی مسائلی که در این مقاله بدان اشاره شد مربوط به تست یک خودروی خاص توسط خبرنگاران در کارخانه « سایپای کاشان » بوده؛ بنابراین همه این مشکلات را نمی‌توان –  به صورت قطعی – به همه خودروهای تولیدی تیبا عمومیت داد.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

# تجربیات دارندگان تیبا و بحث و گفتگو درباره این خودرو را در انجمن تیبا نیز پیگیری نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۶۹۵ دیدگاه‌ها

  1. Zaeir

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اینکه حتی در تولید ظرف پلاستیکی ماست هم با محدودیت و عدم تعریف “دانش” روبرو هستیم، چه برسه به خودرو! هیچ شکی نیس، اما چیزی که برای من به عنوان ارشد مهندسی مکانیک با مطالعات گسترده درمورد تولید خودرو مطرحه، اینهمه خوشبینی به چیزی مثل تیباست که خودمون بهتر از هرکسی میدونیم “چی ساختیم” !!! مثل این میمونه که من یه موشک کاغذی بسازم و بعد به همه بگم این واقعیه و اگه یکمی روش کار کنی میره فضا! اصلا گیرم همه ایرانی ها رو متقاعد کردی رفتن نفری یه تیبا خریدن! خودتو چی؟ خودتم میتونی گول بزنی؟؟؟ شما که مهندسی، شاید هم به عنوان یه فرد مطلع از طرف مهندسین گروه سایپا اینجا مینویسی (من هم از ایران خودرو اطلاعات فوق العاده کاملی دارم هم از جزییات کار شرکت سایپا مطلعم) کیا هم با ما شروع کرد اما الان اون کجاست و ما کجا؟ میگی همه ی شرکت های خودروسازی از اول درحد عالی نبودن، قبول، اما چند هزار سال دیگه ما به جای امروز اونا قراره برسیم؟؟؟ مثل مقایسه ی حلزون با یوزپلنگه! یه حلزون با اونهمه محدودیت عضلانی و سرعت کم و آموزش ناپذیری خارق العاده و گیربکس داغون هزار سال دیگه هم به جای امروز یوز نمیرسه! چیزایی هست که گفتنی نیس، اما هرکس دستش تو کار خودرو سازی ایرانیه میدونه اون تو چه خبره! تو هم اگه میدونی پس خودتو گول نزن، حتی اگه همه سعیتو برای گول زدن ما میکنی!
    با وضعیت موجود، خودرو سازی برای ما چیزی جز ضرر نیس، نگو اشتغال زایی که یه 10هزار صفحه ای مینویسم تا سال دیگه این موقع درحال خوندن ایرادات وارده به همین اشتغال زایی خودروسازی باشی!
    روی حرف من با همه کساییه که بدون دانش، و یا با دانش کافی و برای سوق دادن نظر دیگرون به سمت خاصی درحال نظر دادن هستن: شاید خیلی از مردم عادی ملاکشون برای خرید خودرو صندوق عقب باشه! و تفاوتی براشون نداشته باشه که گیربکس پراید چه تفاوتی با تیبا داره! یا اصلا تیون شده ی خودروهای مدل بالا مثل ماشین من رو ندیده باشن که بدونن تیون یعنی چی(که با دیدن تغییرات ظاهری چیزی مثل تیبا خوشحال باشن)امما مسئله ی من طرز فکر سطحی شماست، روی سخن شما با همه کساییه که مطلبتو میخونن، همه که بیسواد نیستن که جوری صحبت میکنی انگار هیشکی هیچی حالیش نیس! تست پورشه رو با تیبا مقایسه میکنی؟؟؟ داری دایلیم رو با موتورگازی مقایسه میکنی! حالت خوبه شما؟؟؟ پورشه سالها قبل امتحان کیفیت تولیداتشو پس داده اونوقت شما با این وضع خفن خودرو سازیتون داری خودتو با چی مقایسه میکنی؟؟؟
    مسئله اینهمه تعارف با خودمونه “زیبای ایرانی” !!! اینی که ساختی کجاش زیباس؟؟؟ میشه بگی ما هم بدونیم؟؟؟
    به ما و احیانا شما اگر تحصیلات اکادمیک مهندسی داشته باشی یاد دادن: دقت، دقت، دقت! اصل اساسی مهندسی! کجای اظهار نظرات هوشمندانه شما اثری از دقت دیده میشه؟
    مثال نقض آوردن که ایرادی نداره، مهم اثبات چیزیه که ما مدعی درست بودنشیم! همه دنیا هم اگه جمع بشن نمیتونن از چیزی که ایرادی نداره ایرادی بگیرن، اما چیزیکه مشکل داره و ایرارداتش از ظاهر خنده دارش تا مشکلات فنیش به چشم میاد، جای ایراد گرفتن رو حتی برای کسی که از خودرو چیزی جز تجربه ی شخصی از رانندگی باهاش نداره باز میکنه!
    شما هم بهتره ایرادات کار رو هرچند مغرضانه بپذیری و از چیزیکه میدونی مشکل داره بی جهت رفع اتهام نکنی، سعی کن به دانشت اضافه کنی، این به نفع تو و اون زیبای ایرونیه!
    من بعه عنوان یه فرد آگاه به دانش خودرو سازی نظرمو میدم، هرچند قیمت این خودرو برام رقم بالایی نیس، اما برای خیلی ها رقم زیادی برای ماشینیه که اینقدرها هم نمی ارزه، ایرانی حق داره حداقل بدونه چی داره سوار میشه!
    همه ما خودمون بهتر از هرکسی میدونیم کجا ایستادیم، نمیشه پای کوه باشی و بگی من نوک قله هستم، بهت میخندن، حتی اگه از کوهنوردی چیزی ندونن! چون خدا به همه چشم و عقل داده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۴ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (145 ديدگاه)

      شما که میدونی این ماشین برای ما نیست و کلا ساخت چینه چرا این قدر نوشتی؟
      اگر خواستید یه سر به سایت mvm‌چین بزنید و مدلهاش رو ببینید.فقط یه چراغ وسط کم داره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. bahram

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه قراره نظری بدم که حاوی توهین و عبارات غیر اخلاقی و سیاسی و مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی نباشه پس در مورد تیبا چی بگم ؟
      فقط میشه گفت آشغاله ، فاجعه ست ، ازش متنفرم
      فقط همون نظر آاقی zaeir نفر اول درسته . خوش باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فریما

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من توی تحلیل این سایت خوندم که:

    (تیبا اندازه‌ای مابین پراید و ریو داشته و در حقیقت بر روی پلت‌فرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ظاهرا تیبا در چهار تیپ مخلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می‌رفت همه این تیپ‌ها در مشخصات فنی خود یکسان‌اند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند…)

    چون خودم مدتی با تیم های طراحی آن بودم واقعا از یک سایت با ادعای بزرگ تعجب میکنم که چنین حرفی زده ، خیلی دلم میخواست بدانم اصلا مرجعش کی بوده و یا از حرفها ی من درآوردی ایرانیها است. اصلا گاهی برای خودمون تاسف میخورم که اینقدر نگاهمان کوچک و تحقیر کننده است. همیشه مرغ همسایه غازه.

    اصلا اینطوری نیست . تیبا ماشین متوسط نسبتا ارزان قیمتی است که ارزانیش به خاطر بدی کارآیش نیست. کارآیی آن قابل تحسین است همه چیز را داره و اتفاقا برای آنهایی که چشم دیدن اولین گامهای موفقیت ایرانیها رو ندارن باید بگم بهترین ها را هم داره (نسبت به تمام سایر ماشینهای مونتاژ ایرانی اما برای کیفیت بدنه و داخلی تا حد ممکن صرفه جویی شده و خود قیمت این را به ما میگوید نیازی به تحلیلش نیست . به جای حرفهایی که به ارزشهای خودمان لگد بزنه و تحقیر کنه کافی منصفانه خودمان را در یک ماشین با این قیمت بگذاریم و بعد عملکردهاش را ببینیم البته اگر حرفه ای باشیم. من که تاامروز ماشینم کمتر از جن 2 نیست خوب البته نمیتونم کیفیت قطعات ان را با این ماشین مقایسه کنم. مثلا ماشینهای کوچک با موتورهای با توان بالا باید سرو صدای بیشتری داشته باشند. این طبیعی است. اما اینکه مثلا به شاسیش گیر بدین فقط خودمونو کوچک میکنیم چون شاسی اون به مراتب از ریو بهتر است. دیروز رفته بودم تیبای دوستم رو که لاستیک ایرانیش رو عوض کرده بود بدیم بالانس کنن. کارگره میخواست بالانس بدون باز کردن چرخ انجام بده ، حاضر نبود قالپاقش رو باز کنه کار راحت انجام نمیشد گفتم چرا کار خودت رو سخت میکنی گفت نه بابا ماشین نیست که اصلا بالانس نمیشه؟؟؟
    با ماشین 12 تومنی یک دست انداز رو با سرعت 60 کیلومتر رد میشه میگه صدا میده بعد با ماشین 120 تومنی میندازه دنده یک آرام پاش رو از رو کلاج بر میداره رد میشه میگه دیدی چقدر بی صداس!!!!!!!!

    خوب اگر شما هم با من در زمان طراحی در آلمان و ایتالیا و کره میومدید انوقت مثل من از حرفهای دروغ یا غیر منصفانه ناراحت میشدید ولی اگر در مورد قطعات بدنه مثل لولا و دوام آنها بگویی با شما موافقم ، مثل سایر ماشینها ست ولی خوشبختانه ورق بدنه را ضخیم گرفتند ، میگید نه بدنه آن را ضربه بزنید و فشار دهید و مثلا با L90 یا پراید مقایسه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. او

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من امروز می خوام برم یکی شا بخرم. توکل به خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      شاسی ریو مال امریکاست و به هیچ عنوان قابل مقایسه با این اشغالا نیست اگه میگی نه کلا بعد از 6 سال تولیدش 5 تا ریو چپی پیدا کن اونقت هرچی بپی قبول

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد آقا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      مگه تمام امنیت ماشین به ضخامت ورق بدنه است؟
      یکی از پارامترها اونه، حتما میدونید سپر پلاستیکی بهتر از سپر فلزی ممولا تو دفع ضربه عمل می کنه. یا مثلا مهمه تو تصادف از جلو موتور داخل کابین نشه بلکه خودش ضربه گیر باشه.
      در رابطه با قیافه هم زیبایی یه چیز نسبیه. نظر شخصیم اینه قیافه عبش خوبه ولی خطوط روی در رو که نماد سرعته نمی پسندم و چراغ های جلوش که ماشین رو شبیه موش کرده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسین

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خودرو های تولید داخل و خودرو سازان بیشتر از اینها باید تحقیر شوند بیخود شعار نده لطفا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. amir hafez

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      عجب فریما پس کار تو
      حالا نمیشد یه خورده خوشکل تر طراحی می کردی
      ولی انصافا امکاناتش در حد ماشین های خارجی
      گرفتی ما رو بابا
      حالم بهم میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. به کسی مربوط نیست

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با نظر شما کاملا موافقم
      بعضیا فقط میخوان ماشینو خراب کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محسن آبادان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دوستان خیلی تعصبی نظر دادید چتونه بابا باشه تیبا خوبه ولی واسه اولین بار که قیافشو دیدم جا خوردم فکر نمیکردم شاسیش اینقد کوچیک و کم عرض باشه توی تبلیغاش انگار کمریه از لحاظ ظاهری که اصلا جالب نیست مخصوصا پشتش انگار کلا تو دستگاه پرس گیر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریما

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خوب فراموش نکن که زشتی ال 90 هم در دنیا معروفه به خاطر طراحی قدیمی و غیر عادی و چهار گوشه اش . اما بدلیل اینکه طراحا میخواستن یک کار خاص انجام بدن چاره زیادی نداشته اند. ایجاد سقف بلند ، جاداری جلو و عقب ، دید کافی (که توی ال 90 کاملا ضعیفه- بخصوص پنجره عقب)صندوق بزرگ و …
      اما چرا ما به آن خوب میگیم ، چون انتخاب دیگه ای نداریم توی این رنج قیمت و موتور 16 سوپاپ .
      مثلا حتی صندوق بازکن از داخل نداره ولی چند بار دیدی به این کسی گیر بده .
      حتما اگر دلایل مهندسای طراح را برای برخی اشکالات ظاهری از عقب تیبا بپرسین حرفهایی برای گفتن دارند. کور که نبودند. و اگر ما جاشون بودیم شاید بهشون حق میدادیم. یا خودمون راه حل بهتری نداشتیم. یکی اش را من میگم بدونین ، برای بزرگ کردن صندوق و قرار دادن لاستیک زاپاس در آن که با اضافه شدن کپسول گاز حجمش بیش از حد کم نشود این حالت در پشت ان دیده میشه. دوگانه سوزش که به بازار بیاد مشخص میشه چرا این فضا را اینطوری گرفته اند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahham

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ال 90ماشین زیبایی، فقط کافیه فکر نکنی که 206 سال 98 زیباست یا 405 سال 1980!
        جون 30 ساله تو این مملکت نوآوری تو صنعت خودرو نبوده اگه یه ماشین پراغهای عقبش عمودی باشه همهم میکن نه!

        به نظر صاحبشون خیلی زیباست و فکر میکنند 206 و 405 طراحی قدیمی دارن و جون ما با این نوع طراحی عادت نداریم این طور فکر می کنیم

        لذت رانندگی و شتاب و نرمی و ماشین با تکنولوژی 2005 اروپا و… اینا هم روش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بابک

        ۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کلا ما ایرانی ها عادت کردن به عیب گذاشتن الکی!
        روزی که ال 90 امد هر کسی رو میدیدی از زشتی خیلی زیاد این خودرو تا ساخت و طراحی آن در رومانی به زشت بودن صندوق عقب خودرو و دید کم ماشین و امکانات خیلی کم ال 90 و استفاده به عنوان تاکسی در رومانی و ترکیه و …. خلاصه هر جنبده ای هر چیزی دوست داشت می گفت و الان که فروش آن کم شده تبدیل به یه ماشین ایده آل شده !
        انتقادات به حدی بودی بود که دو خودرو ساز داخلی دو فیس لیف از صندوق و تعویض سپر و … به بازار قراره بدهند.
        در مورد ریو هم همینطور بود از بدنه حلبی مانند ریو گرفته به نداشتن abs و کیسه هوا و اتاق زشت و چراغهای عقب زشت و صندوق عقب زشت تر از دلال و بچه داستانهایی گفتند تا اینکه تولید این خودرو هم مثل زانتیا متوقف شد و شد ماشین خیلی خوب ایرانی ها!
        این تیبا هم داستانش همین طوره بعد یه مدت مردم حلوا حلوا خواهند کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. فریما

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه مهندسی اطلاعات خوبی داده بود بر خلاف این سایت که بسیار بد حرف زده . یه آدم حرفه ای اگر مغرضانه حرف زد باید کفت که در واقع چیزی سرش نمیشه
    من پدرم برام تیبا خریده . خودش مهندس طراحی یک شرکت طراحی خودرو ایتالیا ست . اول خیلی ناراحت شدم ولی به من گفت که اگر این ماشین با کیفیت بالا ساخته بشه بخصوص 16 سوپاپ (فکر میکنم اینطوری گفت) اونوقت میتونست توی اروپا هم فروش خیلی خوبی داشته باشه طرح بدنه زیبایی محصوصی داره. قدرت زیاد در یک ماشین کوچک. ولی خوب در ایران مونتاژ مشکلاتی داره که برای همه ماشینها یکی است.قدرت خوب ، مانور خوب ، ترمزهای خوب ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 21ali

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      آره . تو که راست میگی .ولی . . . . . . در ضمن حتما لامبورگینی ایتالیا طراحی بابای تویه . ای باباطراح . ای بابا مهندس. فقط خودت طراحی باباتی.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. یکی

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مثل اینکه دارن نقل قول میکنند ایشون،اولش ذکر کردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Zaeir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با ماشین 12 تومنی یک دست انداز رو با سرعت 60 کیلومتر رد میشه میگه صدا میده بعد با ماشین 120 تومنی میندازه دنده یک آرام پاش رو از رو کلاج بر میداره رد میشه میگه دیدی چقدر بی صداس!!!!!!!

    این حرفت کاملا درسته اما فقط درمورد کسایی که از خودرو چیزی نمیدونن، افرادی که فقط از روی ظاهر یه خودرو میتونن درموردش نظر بدن! به تعبیر من همون افراد بیسواد!!!
    کسی که بدونه خودرو چیه این مدلی که شما فرمودین درمورد همه خودروها نظر نمیده، کمی بالاتر از سطح افراد فاقد دانش نظر بدید، بحث ما دقیقا سر این زیبای ایرانیه نه خودروی 120 میلیونی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تمام مطالب را خواندم.
    من مدیر فروش در یک نمایندگیهای هیوندا.
    تا حالا به سه نفر از اقواممان که یه ماشین ایرانی متوسط خواستن تابا را پیشنهاد کردم.چون بهتر از پرایدها . با همه مسایل همه چیز داره که خریدار رازی باشه.
    در بحث اسمش هم نام پرشیا مارس و… هم مشکل داشتند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zaeir

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      چی میگی شما؟؟؟؟؟؟؟؟
      حالت خوبه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد آقا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      تابا نه و تیبا، رازی نه و راضی!!!
      حالا نظر اون سه نفر چی بود؟ الان راضی هشتن از این خودروی متوسط داخلی؟
      اونوقت چه چیزی بقیه ماشینا ندارن که این همه چیز داره که خریدار رازی باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zaeir

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        احتمالا منظورشون صندوق عقب بوده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. xoxoxo

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      عاشق ادبیاتتم!!!!!! (تابا) (پرایدها) (رازی) فکر کنم از سر همین ادبیات گرانقدر شما ایران با هیوندا و کیا به مشکل خورده!!!!!!!!1

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. m.i.s

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    به خدا وقتی تیبا رو میبینم سریع رومو بر میگزدونم.بهتر بگیم تیبا فاجعه ی قرن 21
    .وای وای وای این دیگه چیه ما دیگه کی هستیم که اینو سوار میشیم بعدشم خودمونو توجیه کردیم که آره ترمز های خوبو فرمونه نرمو آینه بالابر های برقی و… داره اگه واردات ماشین آزاد شد یه ماشین خوب تو همین قیمتا سوار شدید اونوقت از خودتون بدتون میاد که یه زمانی از اینا سوار میشدید!!.از سایت پدال تعجب مبکنم بیشتر از اینا از شما انتظار داشتیم اونقدر هست از اون سایتهای که از این آشغالا تعریف کنن لطفا شما به این سمت نرید با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zaeir

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دم شما گرم، واقعا تعبیری مناسبتر از فاجعه براش وجود نداره! آخه بدبختی از نظر فنی هم مشخصه ای نداره که بشه روش مانور داد، آینه بالابر برقی هم شد توجیه؟! یعنی واقعا بخاطر این چیزا میرن تیبا میخرن؟! سطح فکر تا این حد بالا؟!!! فک کنم منظورشون از ترمز خوب درمقایسه با دوچرخه باشه، اگر نه آدم عاقل از این حرفا نمیزنه! من تیبا ندارم ولی دو روز پیش از یکی خواهش کردم اجازه بده پشت فرمونش بشینم، چشمتون روز بد نبینه، سرعت رو که کلا با این ماشین فراموش کنید! عقب ماشین اصلا تو سرعت حرف گوش کن نیس، سه دفه حس کردم الانه که به رحمت ایزدی بپیوندم! داشت چپ میشد! موندم چه شکلی گیربکس رو طراحی کردن، احتمالا توی خواب یا تو شرایط خاص طراحی شده! دنده 1 که تعطیله! فقط با لگد جا میره (البته با عرض پوزش از سازندگان این زیبای ایرانی!) یادمه دوران لیسانس یه گیربکس توی دانشگاه طراحی کردیم اینقدا هم سخت نبود که اینا نتونستن خوب از آب در بیارن!
      خلاصه تجربه ی افتضاحی بود، حس کردم تو اون یک ساعت به خدا نزدیکتر بودم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. amir

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    خوب این واقعیت جامه اس باید بپذیریم و به قول یکی از بد (تیبا ) و بدتر (پراید ) یکی رو انتخاب کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    واقعاً آشغاله، فقط این اندازه براش وقت می ذارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهمن

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    زشته زشت. خیلی زشته. اما نه به ظاهرش نگاه نکنید. موتورش مثل چری سناباد خودروه(چری 15).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهمن

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    زیبا زیبا. خیلی زیبا. به ظاهرش نگاه نکنید. موتورش مثل چری سناباد خودروه(چری 15).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 21ali

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مسعود

    ۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به نظرم هرکسی که پول بابت تیبا میده هیچی از ماشین سرش نمیشه فقط میخواهد اسم ماشین روش باشه همین این به ظاهر ماشین ارزش 3 ملیون رو نداره چه برسه به 12 13 ملیون

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. amir

      ۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (89 ديدگاه)

      مثلا الان پراید 100 ملیون میارزه که دارن به ما11 ملیون میندازن یا اون تندر 5000000000000 ملیارد ارزش داره که دارن به 17 ملیون میکنن تو پاچمون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. بهمن

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مگه 12 میلیون قیمتشه؟!چه خبره؟ولی اگه خوب فکرشو بکنی می ارزه. به اصطلاح دزد نبره.(نظر دزد رو به خودش جلب نمی کنه)توی تصادف هم ایمنه .یارو می گه بزنم به این؟!افت داره. پس نمی زنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir hafez

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آقا بهمن حال کردم با حرف هات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. hamed

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا بعد از این همه حمایت از صنعت خودرو بعد از اینهمه تعرفه واردات بعد از این همه کشته بخاطر حمایت از صنعت خودرو و … انصاف نتیجه بشه تیبا ؟
    خودتون قضاوت کنید !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Zaeir

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شما اگه بدونید برای سرپا نگه داشتن همین به اصطلاح صنعت خودرو سازی چه کارایی نکردن احتمالا کارتون به امین آباد میکشه!
    حمایت چیه آقا، خودروسازیو گرفتن دستشون هرکاری دوس دارن انجام میدن، نظر کارشناسانه لغتی نیس که براشون مفهومی داشته باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    از اون روزی میترسم که بعد از یه قرن سایپا یا ویران خودرو یه خودرو من در آورذی دیگه با ادغام کردن رانا و دنا و تیبا و ال نود جدید بده بیرون که سر و ته 2 تا پلات فرم بیشتر نیستن اونوقت چقدر بحث و جدل بشه در باره ش ..یعنی کیاموتورز سالی 4 محصول جدید رلیز میکنه و حتی همین “چری” که قبولش ندارین ولی من خیلی قبولش دارم سالی چند نمونه خودرو بروی پلت فرم های مختلف در حالت پرتو تایب رلیز میکنه مردم اینقدر راجع بهش تو فروم ها بحث نمیکنن ..حالا سایپا اومده با هزار نق و جر و از روی حرص و طمع بیشتر ریو رو دیگه تولید نمیکنه تا این مینیاتور یا تیبا یا اسمش هر چی که هست رو غالب کنه به ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. 21ali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    کدوم بدبخت به تیبا پول میده. نگاه کردنش چندش آوره. یک سال دیگه جمع میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akram

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      کلا ماشینهایی که از روی یه ماشین دیگه و با همون پلت فرم توسعه! مثلا پیدا میکنن ، خیلی جالب نمی شن
      مثل سمند و تیبا ورانا(تند وsd) یا خود sd که از روی 206 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. یکی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اولا که سلام،از این که یک اطلاعات اجمالی در رابطه با این ماشین دادیدو هم خداییش بدشو هم خوبشو گفتید ضمنا تاکیدم کردید که نظرتون صرفا ناشی از یه دید 3ساعت و چهل دقیقه ای از این ماشینه نه بازرسی فنی و تخصصی متشکرم.
    دوم اینکه با اینه زیبایی یه امر نسبیه تو عمرم اینقدر موافق نبودم که بعد از خوندن این مطلب و نظراتش موافق شدم،چون من واقعا عاشق ظاهر این ماشینم و اصلا به خاطر ظاهرشه که دنبال مطلبش توی این سایت میگشتم،نمیگم وضعم خیلی خوبه و ماشین مدل بالا فقط سوار میشم ولی لااقل چندتا نمایشگاه ماشین دورو بر خونمون هست که ماشین باکلاس ندیده نباشم،ولی واقعا هیچوقت با دیدن هیچکدومشون اینقدر که وقتی تیبا رو میبینم گردنمو نمیچرخونمو ردشونو دنبال میکنم.این یه نظر شخصیه کسیم حق نداره بهم بگه دهاتی،چون سلیقه نسبیه.
    یه صحبت کوچولو هم با دوستانی که ماشینشون خیلی مدل بالاست و اینا دارم که عزیز من برادر گرامی شما که تحصیل کرده ای وضعتم خوبه و ماشینتم خیل باکلاسه،تو دانشگاهتون یکم تواضع به شما یاد ندادن؟؟؟ اصلا اومدی اینجا نظر بدی چیکار؟مهندس مکانیکی که باش مگه ما هرچی خوندیم تو همه ی اجناس پیاده شده که شما اینجا از این انتظارات داری؟از قدیم گفتن شکم سیر خبر از شکم گرسنه نداره،اصلا ماشین باکلاس داشتن اینجا گفتن داره؟اصولا،دارم میگم اصولا ها،کسایی که میان تیبا بخرن قبلش پرایدی چیزی داشتن،اونیم که مطلبو نوشته میدونسته واسه کیا داره مینویسه،شما برو سخنرانیاتو تویه جمع بنز سوارانو BMW سواران بکن لطفا،پز ماشینتم واسه همونا بده داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام اقای یکی من خودم بنز وBMW ندارم منم مثل خودت یک ادام معمولی هستم ولی من از خدا دوتا چشم گرفتم که زیبایی های این دنیا رو ببینم ولی من زیبایی تو این به اصطلاح ماشین نمی بینم که شما این قدر تعریف گردین.نظر شما قابل احترامه به نظر من پراید تو قیافه از این زیبا تره نمی دونم تو زیبایی رو تو کجاش می بینی از هر زاویه که نگاش می کنم حالم دگر گون میشه ومتاسفانه جلوی خونه مون نمایندگی سایپا است که هر روز می بینمش در ضمن خودم پیکان سوار می شم که به نظر خودم وخیلی ها از این زیبا تره داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یکی

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام آقای مسعود.من که گفتم چه اعتقاد عجیبی به نسبی بودن و متفاوت بودن سلیقه ها پیدا کردم.اصلا من قبل از تولید این ماشین دنبال یه چیزی توی این مایه ها میگشتم،از پرایدم خوشم نمیاد اصلا.اینیم که پرسیدید من زیبایی رو تو کجاش میبینم،راستش همه جاش، با اجازتون بیشتر از پشت سرش، بابا خیلی قشنگه یه بار عمیق نگاه کنید.اینیم که میگن از ریو کپ زده و اینجور چیزا، من اصلا این قشنگیو تویه ماشینای دیگه ندیدم.اما باز هم سلیقه هرکسی محترمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. م -م

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام الان خودروی تیبا جلوی چشم منه بهر حال از پراید بهتره دقت کن از پراید بهتره؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. roholah

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    منم اول خیلی از قیافش بدم میومد اماسر یه قضیه مجبورشدم بخرم90 دواربکه11تومن اماخداوکیلی درمقابل رواوپرایدفوق العادس وهمسطح ریو وال90 من190تاباش رفتم اصلاکم نیاورد نقاط قوتش 1شتابش1قدرتش3نرمی فوق العاده4مصرف کم5جاداری صندوق وصندلی عقب6نرمی فرمان7ایمنی باوجود 2ایربک8ترمز قوی 9خدمات گارانتی وبیمه بدنه امامعایبش 1صدای موتور البته الان من20 هزارتا باش رفتم صداش خیلی کمتر شده2ارطفاع کم از زمین3قیافش و در پایان اگه کسی قیافه ماشین براش محم نیست حتما بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akram

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      با 206 تیپ 2 و پراید و روا میشه مقایسه کرد ولی با ریو و تندر و 206 تیپ 5 و6 نه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. عرفان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    برام خیلی جالبه !× افرادی با تیبا مخالفن که خودشون این ماشینو ندارن
    من امروز میخوام یکی ثبت نام کنم.از چندین نفر که این ماشینو دارن پرسیدم همه واقعا راضی بودن
    بعنی این همه آدم که سوار این ماشینن هیچی از ماشین سرشون نمیشه؟؟؟
    این همه جبهه گیری بیخود برای چی؟
    وقتی که توانایی و بودجه من در حد خرید این ماشینه و البته ماشینیه که تاحالا هر کی داشته واقعا راضی بوده پس چرا باید تحت تاثیر این مضخرفات قرار بگیرم؟

    چرا شعور مردم رو زیر سوال میبرید؟

    چرا بویی از اصل انتقاد و نقد کردن نبردید؟؟

    من امروز یکی ثبت نام میکنم و بابتش میخوام 12میلیون و هشتصد و پنجاه و هشت هزار تومان بدم
    به کوری چشم همه بدخواهانش

    اگه ایرادی هست تخصصی نظ بدین.

    نمیدونم واقعا چرا جامعه ایرانی خاله زنک پرور شده؟؟؟؟؟
    واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. به کسی مربوط نیست

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کاملا موافقم
      من خودم یکیشو ثبتنام کردم با همین قیمتی که شما نوشتین و الانم اصلا پشیمون نیستم
      به کوریه چشم بعضیاااااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مهرداد_درگ

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا عرفان اگه انقدر عاشق و کشته مرده ضعف قیافه-طراحی بیرونی-دلخلی موتور ضعیف قطعات بی کیفیت و… تیبا(مینیاتور) هستی باهاش ازدواج کن عزیزم. برو با صاحبانش صحبت کن بپرس این ماشین لیاقت 13 14 میلیون رو داره؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. akram

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ماشین من مگان هست و طرفداری این ماشین رو نمی کنم

    ولی نمدونم پراهمه اینقدر از این ماشین بد میگن، در آپشن و قدرت موتور و نرمی وفضای داخلی و…از هم رده خودش 206 تیپ 2 بهتره و قویتر و با مصرف کمتر آلودگی کمتر

    بعد قیافه هم کاملا سلیقه ای خیلی ها مثلا قیافه 206 رو خیلی قدیمی میدونن

    ولی اگه ماشین دستکای شده ریو و موتور پراید نبود که بهبود کرده اونوقت خیلی قضیه فرق می کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رادان

    ۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    من دیروز یعنی 31/3 تیبا ثبت نام کردم.مشکی sx

    گفتن 30 رئز کاری تحویل میدن اما خیلی وقتا پیش اومده که چندین روز زودتر تحویل میدن

    میخاستم بدونم کسی اطلاع داره از زمان تقریبا درست تحویل؟؟؟

    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. به کسی مربوط نیست

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      منم دقیقا همون روز ثبت نام کردم ولی تا الان که تحویل ندادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. امین

    ۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغ های جلوییش مثل موش کوره.چراغ های عقب هم که میدادن یکم کوچیک تر کنن بلکه تموم بشه بره پی کارش.عوضش تا دلت بخاد نمای اگزوز داره.مردونه اگزوزش از ده کیلومتری تو چش میزنه .طراحی میخای اگزوز تیبا!!!!!!
    برو بخر حالشو ببر
    مفته!!
    ببریش بازار جهانی صد دلار میگیرن ببرنش ضایعاتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. م

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان تیبا دار یا دوستانی که قصد خرید دارن می تونن تو این انجمن اطلاعات مفیدی در مورد تیبا پیدا کنن.لطفا اگر به هر دلیل با تیبا مخالف هستین یا از تیبا خوشتون نمیاد با اعضای انجمن بحث و جدل نکنید و اجازه بدید تیبادارها و تیبا دوستها کار خودشون رو انجام بدن.ممنونم.

    http://forum.pedal.ir/Forum-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نيما

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بچه ها شاید ظاهرش بد باشه یا در رده خودروهای دیگه نباشه اما اگه در هم رده های خودش نگاه کنیم انصافا خوبه
    تیبارا با ام وی ام110 یا ماتیز و انواع پرایدها و لوبو مقایسه کنید نه با لامبورگینی یا حتی 204

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیافش که زشته اگزوزش هم که از چند کیلومتری پیداس.چراغاشو که دیگه نگو.سوار نشدم شاید سواریش خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کرکوتی

      ۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داشی از اگزوز کمری که پیداتر نیست ،در ضمن میشه با یه سر اگزوز اسپورت حلش کرد.
      والا ما که ارشد مهندسی مکانیک داریم جرأت نمیکنیم اینطور با قاطعیت در موارد فنی صحبت کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. شهاب

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بخدا خوب نیست به درد تو شهر میخوره تو جاده که افتضاحه تو سبقت گیری کم میاره اصلا فکر سرعت بالا نباشین با این ماشین
    خیلی زشته اگزوزش که دیگه طراحی رو ترکونده
    این اشغالو نخرین

    موافقم 0
    مخالفم 1
  30. کاوه

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه خبره 12 میلیون خب آدم 2 تومن میزاره روش یه سمند میگیره سگش می ارزه به این حلبی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. به کسی مربوط نیست

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سمند!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!
      وحشتناک آشغاله
      سمند فقط واسه تاکسی خوبه چون جاداره
      آدم بهتره با 12 تومن یه تیبا بخره با 2 تومن دیگه خرجش بکنه( لاستیکاش – سپر عقب ) بعد ببین سمند چه طور کم میاره
      فعلا که سمند کم اوورده
      یه سری بزن آپارات فیلماشو ببین

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا