سایپا

اولین ملاقات با دو محصول جدید سایپا

اوایل اردیبهشت بود که با دریافت پیامکی از شرکت سایپا متوجه شدیم عرضه‌ی خودروی جدیدی تحت نام S300 آغاز گشته. بنابراین به نزدیک‌ترین نمایندگی سایپا در شهر زنجان رفتیم تا از نزدیک با این محصول دیداری داشته باشیم و ببینیم این خودروساز وطنی این بار چه در چنته دارد. گزارشی که می‌خوانید ماحصل نخستین برخورد نگارنده با این تازه‌وارد چینی است.

سایپا S300 یا زوتای Z300
فرقی نمی کند، سایپا S300 یا زوتای Z300
در اولین نگاه متوجه کپی‌برداری از نمای کیا سراتو در این خودرو خواهید شد چرا که این کپی‌برداری نه تنها در نمای جلو و بخصوص در طرح چراغ‌ها که در نمای جانبی و خط کمر خودرو بچشم می‌خورد البته طراح نیم نگاهی نیز به نسل قبلی هوندا آکورد داشته.
رینگ‌های ۱۵ اینچی نیز کمی کوچک به نظر می‌رسند در نمای عقبی شاهد طراحی معقولی هستیم که ایرادی بدان وارد نیست و خروجی اگزوز نیز به بهتر شدن نمای عقب کمک کرده البته کیفیت مونتاژ چندان بالا نیست و با باز کردن صندوق عقب شاهد لقی زیاد در صندوق بودیم. حجم صندوق نیز ۴۵۷ لیتر می‌باشد. یک نکته‌ای که در عقب خودرو جلب توجه می‌کند این است که در بنرها و تبلیغات سایپا نام خودرو S300 است اما در عقب خودرو نوشته‌ی Z300 بچشم می‌خورد!
با ورود به داخل خودرو نخستین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند کیفیت نازل تو دری‌هاست که فرق چندانی با پراید ندارد. طراحی داشبورد و غربیلک فرمان قابل قبول است و آمپرها نیز طراحی زیبایی دارند.آینه‌ها و چهار شیشه برقی هستند و در کنسول مرکزی یک عدد نمایشگر آل سی دی بچشم می‌خورد که در مکان مناسبی نصب شده و شامل دوربین دید عقب نیز می‌شود. فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب مناسب است و به نظر نمی‌رسد در این زمینه مشکل خاصی وجود داشته باشد. تنها قسمت‌هایی که حسابی توی ذوق میزند کیفیت پایین متریال بکار رفته در اتاق و دیگری دقت پایین مونتاژ است البته در نمونه‌ی مورد آزمایش نیز دسته دنده شل بود به‌طوری که نسبت به وضعیت عادی خود نود درجه چرخیده بود. سانروف برقی نیز به روشنایی بهتر کابین کمک می‌کند. در مواد بکار رفته در کابین اصلاً درخور یک خودروی ۷۰ میلیون تومانی نبود. نکته‌ی جالب آنکه نمایندگی در اظهار نظری دور از انتظار ادعا می‌کرد که این خودرو نسبت به مزدا ۳ انتخاب بهتری است!

[jwplayer mediaid=”72122″] با بالا زدن کاپوت موتور ۴ سیلندر خطی مشاهده می‌شود که به‌صورت عرضی نصب شده است. این موتور به حجم ۱۶۰۰ سی سی و مجهز به دو میل‌سوپاپ و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ است. حداکثر قدرت این موتور ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۱۵۱ نیوتون متر می‌رسد. با این تفاسیر انتظار می‌رود سیکل ترکیبی مصرف سوخت حدود ۷.۵ لیتر در یکصد کیلومتر باشد.
در سمت دیگر نمایندگی شاهد دو دستگاه رنو کولئوس بودیم که فرصت را غنیمت شمرده و نگاهی نیز به این کراس اوور فرانسوی انداختیم. این خودرو که همزمان توسط پارس خودرو و نگین خودرو عرضه می‌شود، مونتاژ کشور کره جنوبی است و عبارت Made in South Korea در روی شیشه‌ی جلو بچشم می‌خورد. طراحی کلی خودرو زیبا و بدون نکته‌ی منفی خاصی است و بخصوص طرح جلو از نسل قبلی زیباتر شده است. البته زیبایی امری سلیقه‌ای است و چندان نمی‌توان در مورد آن به نتیجه‌ای قطعی رسید. در کل این کراس اوور طراحی بروز و مناسبی دارد که البته از زرق و برق کیا اسپرتیج در آن خبری نیست. قسمت جالب، یکی طرح بسیار زیبای رینگ‌ها و دیگری نحوه‌ی باز شدن صندوق عقب دو تکه است که با فشردن مرکز آرم رنو بخش بالایی آن باز می‌شود و سپس با فشردن کلیدی دیگر بخش پایینی آن باز می‌شود.

رنو کولئوس
رنو کولئوس
درهای کولئوس را باز کرده و گام به داخل آن می‌گذاریم. از همان لحظه‌ی اول و با شنیدن صدای باز شدن در می‌توان فهمید که در مونتاژ این خودرو دقت کافی لحاظ شده است. فضای داخلی طراحی زیبایی دارد و طرح فرمان و نشان دهنده‌ها شبیه رنو فلوئنس است. غربیلک فرمان خوش‌دست و با کیفیت بوده و روی آن تعدادی کلید برای سیستم کروز کنترل بچشم می‌خورد. راننده دارای دید مناسبی است. در سمت چپ راننده کلیدهایی بچشم می‌خورند که به ترتیب برای کنترل سیستم‌های ESP ، سنسور جلو، تنظیم نور آمپر و سیستم هشدار نقطه کور کاربرد دارند.
دریچه‌های تهویه نیز طرح و سایز متناسبی دارند ولی دریچه‌های مخصوص سرنشینان عقب بسیار کوچک است. روشن شدن خودرو همانند مگان و فلوئنس توسط کلید کارتی و کلید استارت انجام می‌شود در کنار کلید استارت کلیدی برای کنترل سیستم چهار چرخ محرک وجود درد که دارای ۳ حالت است، حالت اول نیرو فقط به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود حالت دوم نیرو به چهر چرخ و با کنترل کامپیوتر ارسال می‌شود و حالت سوم ۴WD Lock است که نیرو به طور دائم به چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. فضای داخل کولئوس جادار است و سقف پانوراما نیز بر زیبایی آن افزوده و فضای صندوق بار نیز کافی به نظر می‌رسد. کولئوس از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که قدرتی برابر ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتون متر را تولید می‌کند. این نیرو توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها انتقال می‌یابد که دارای حالت تیپ ترونیک نیز هست. طبق کاتالوگ شتاب این خودرو ۹.۳ ثانیه است که آن را در وضعیت بهتری نسبت به رقبایی چون اسپرتیج قرار می‌دهد.

رنو کولئوس

گزارش و عکس: حسین ریاحی – فربد امینی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین ریاحی

دانش‌آموخته مهندسی مکانیک خودرو

مطالب مشابه

‫۱۲۵ دیدگاه‌ها

  1. جیلی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان کسی اطلاعاتی در مورد ایمنی تصادف این ماشین داره حتی اگه تو موسسهc_ncap تست شده باشه لطفا بگید چند ستاره گرفته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      5 ستاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SAEED

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (197 ديدگاه)

      سلام.
      نکنه میخوایی بری بگیری ک میپرسی؟؟؟؟؟؟؟!!!
      آقا نخرید!جان من،این تن بمیره نرید 70 میلیون بدید این ماشین!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. من

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        سگ مگان میارزه به این که معلوم نیست چیه اصلا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. یاسر

        ۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (397 ديدگاه)

        خداییش نخرین این آشغالای فرغون سازهارو اگه ماشین چینی میخواین بخرین لااقل ماشینای خود شرکتهای چینیوبخرین نه آشغال سایپا دزدو که بنام خودروی خودش میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. amin

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      من همین امروز یه زوتای دیدم تو اتوبان شاید باورتون نشه اما مثل مینی بوس های قدیمی بالای اگزوزش سیاه شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. matin

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    یکی به این مهندسان سایپا بگه اون زد رو که علامت زدتویا است از رو فرمون بردارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      متین جون باور کن تا یه سال تولیدش میکنن، بعد میفهمن که z یعنی زدتویا!!!

      حالا اگه ازشون پرسیدی معنی z روی فرمون چیه؟ میگن: یعنی “ضدگلوله” !!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        خیلی جالب بودD:

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. یاسر

        ۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (397 ديدگاه)

        10 مت گرم. خخخخخخخخخخخخ ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یاسر

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      شما تو سایپا مهندس بمن نشون بده من بهشون میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    کامنتای منم نیست . اصلا این صفحه برا من 10 دیدگاه داره .

    پدال به دادم برس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      داداش درست شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sorena330

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      من هم همین مشکلو دارم البته با 4-5 تا آی پی مختلف اومدم فرقی نکرده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Blindman

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    گفتیم با پژو قطع رابطه کن ولی نرو با چینیا که …… فکر کن E Class و گلف دوباره مونتاژ بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. انزو

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    باور کن این ماشین چینی رو 10 میلیون پاشون نگرفته ک میخان بندازن ملت 70 میلیون.!!!!پای این قیمتا باشه میتسوبیشی لنسر 90تاس.دیگه میدونیم یه ژاپنی اصیل سواریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      تازه میتسوبیشی لنسر دنده دستی 80 میلیون هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سارا

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        البته حالا میان جلوی وارداتش رو میگیرن که این آشغال منتاژیشون رو بفروشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sadegh

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        سارا خانم صب کن تا یارانه ها تثبیت بشه، اونوقت قیمتش میشه 100 میلیون یا شایدم بیشتر!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. sorena330

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        قرار بود 80 تومن باشه دقیقا مثل قیمت همه ی ماشین هایی که تو این خراب شده وارد شده…
        الآن لنسر زیر85وجود خارجی نداره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          این لنسر که ازش میکین همون لنسر اولوشنه یانه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. یاسر

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      وقتی مردم […] هستن که ظرف یکساعت ظرفیتشو تکمیل میکنن چرا نباید 70 میلیون بدن البته الان که صحبت 78- 79تاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محسن

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (190 ديدگاه)

    هرکی اینا رو بخره واقعا […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      محسن جون یه سال صب کن انوقت میبینی که همه ی ملت […] :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      یادمه پارسال همین موقع میگفتم هرکی وانت پراید بخره احمقه
      اصلا من که میگفتم کسی نمیخره
      اما خوشبختانه به لطف مردم غیور و همیشه درصحنه ی کشورمان الان توی کوچه خودمون 2 تاش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        باور کنید اگه آرم سایپا رو روی پیشونیه خر بذارن بازم مردم میرن میخرن!!!

        اینم برا تبلیغاتش :

        ایران دوگوش بر فراز جاده های ایران !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          صادق با همین فرمون برین جلو،پدال “فندق” میشه!!! :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sadegh

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          شاهین به قول تو اگه با همین فرمون بریم جلو آخرش پدال میگه :

          نگو آقا، آقا …. آقا :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Zonda R

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        تازه یه رینگ میندازن زیرش اونوقت
        دور دورم باهاش میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. یاسر

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      کجایی داداش کلی از این واقعنا که گفتی رفتن تو صف وایسادن تا خریدنش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امید

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    پیش به سوی میتسو بیشی لنسر البته اونایی که میخاستن این اشغالو بخرن برن میتسو بخرن که واقعا درسته ارزشش 80تا90 اینا نیست ولی اینجا با این شرایط و گاریها حداقل یه خودرو خوب میاد زیر پات عقلتو بکا بنداز الکی پول بی زبونتو نده واسه گاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. صالح

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ما که راضی نیستیم خدا هم ازشون راضی نباشه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    اخه ادم دردشو به کی بگه بعد 50 سال سابقه تو خودرو سازی حالا یه محصول از یه کارخونه چینی که دوساله ماشین میسازه اوردن با قیمت کذایی بدن به مردم با کلی تبلیغات که اره ما خودروی روز دنیا رو اوردیم!
    یعنی بعد 50 سال از چینی های دو ساله هم کمترین؟
    عرضه ساخت همچین چیزی هم خودشون ندارن و توانشون فقط عوض کردن چراغای پرایده.
    اخه احمقا شما که مال ماشین ساختن نیستین خب جمعش کنین دگه اگه یه ذره مغز داشتین تو این پنجاه سال حداقل الفبای خوردوسازی رو یادگرفته بودین.
    ای خاک تو سرتون جمع کنید بساط خیانت و جنایت و کلاهبرداری تون رو.
    شما ابروی ایرانیها رو بردید به امید نابودیتون تا مردم یه نفسی بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عباس

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من دوچرخم رو میبینم بیشتر باهاش حال میکنم تا سواری ِ این ماشین:|:|:|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ahmad

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    آخه از صنعت خودروسازی که به جز به کشتن دادن مردم و ایجاد آلودگی و گران فروشی و صادر کردن پراید به سوریه دستاورد دیگه ای نداشته از این بیشتر انتظار میره؟!
    بدبختی اینجاست که توی کشور بنزین اینطوری گرون میشه اونوقت جای اینکه خودرو های پر مصرف وبی خاصیت داخلی ارزون بشن بدتر گرون میشن!!!

    اینه وضع مملکت ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عليرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا که مسخره است،این صنعت خودروسازی مملکت شده زالوی اقتصاد و بلای جون مردم،فقط باید تحریمشون کرد،خوب برن سهامشون رو بفروشن به خارجی ها بعد تعرفه رو آزاد کنن.واقعا که خیانته این پول ها رو به اینا دادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sorena330

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    من هنوز دارم فکر میکنم اینهمه کامنت کجا رفته؟؟؟
    حداقل 30-40 تا کامنت وجود نداره اگه قرار باشه همیشه اینجوری باشه یعنی شما به نظرات مخاطبین اهمیتی نمیدید و این خیلی برای معتبرترین وب خودرویی کشور بده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. همه دیدگاههای این مطلب موجود هستند و دیدگاهی پاک نشده اما در چند صفحه دسته بندی شده اند که می توانید در دیدگاههای قدیمی تر بیابید.
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena330

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        تا امروز ظهر در همون صفحه ی اول هم خبری از برخی کامنتهانبود..
        با اینحال همین که کامنت هارو مطالعه مبکنبد و به شکایت ها رسیدگی میکنید خیلی جای تشکر داره…

        اگه همین پدال هم برای بیان نظراتمون نبود نمیدونم واقعا چیکار میکردیم…

        ((ممنون پدال))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. Ferya

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    Z300 تو مدل نمایشگاهیش کاپوتش رگلاج نیست …
    مدل تحویلیش چه شود …! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    سایپا با چه دلیل و توجیهی چنین قیمت نجومی برای این خودرو قیمت گذاری کرده؟ اصلا کلاس و قدرت این خودرو به قیمتی که براش تعیین کردن نمیخوره چینی های دیگر بازار خیلی قابل قبول تر ازین هستند مخصوصا گشتاور و قدرت موتور قیمت این خودرو در این آشفته بازار و دغل بازان دو شرکت سایه بان و ویران خودرو نهایتا در رنج 25 تا 30 ملیون هست برای افرادیکه بناچار مینیاتور یا تی پا (تیبا) را نمیپسندند و قصد دارند از اتوبوس و تاکسی نجات پیدا کنند و گرنه خرید این خودرو با این قیمت کار عبث اشتباه و غیر عاقلانه ای است سایپا در مورد مردم چی فکر میکنه حقیقتا؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مجتبی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    واقعا روز به روز داره بدتر میشه خدا لعنت کنه مسولان سایپا و ایران خودرو رو
    خدا وکیلی این ماشین رو از چین اگه بیارند میشه حدود 25 تا 28 میلیون
    بعد نمیدونم روش چیکار میکنند که 70 میلیون قراره به ملت قالب کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من در عجبم!!!!!اصلا خودرو سازا نامرد..، قیمت خودرو ها اصلا متناسب با کیفیت خودرو نیست .اونایی که میگن این خودرو ها خیلی گرونه .. چرا میخرن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من چندین عکس از دو محصول جدید سایپا کاشان دارم کجا باید قرار دهم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شهرام

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دلم برای پیکان تنگ شد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. amir

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه به چینی خریدن باشه ادم با قیمت کمتر چینی های بهتری گیرش میاد مثل لیفان ایکس60 یا با60تومن میره یه جیلی ec7میگیره که حداقل نصف سهامش مال ولو هست وخودروهاش مجوز ورود به اروپا رو دارن وصدشرف داره به این ماشین که فکرکنم خودچین هم تولیدش نمیکنه
    بعضی وقتا به خودم میگم ادم سوار خربشه بهتره تا سوار اینا بشه
    حداقل دیگه دلت نمیسوزه که بالاش 70 میلیون پول دادی وسوار اشغال شدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      فقط جک جی 5 اتوماتیک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سعید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ماشین اروپایی و ژاپنی و آمریکایی ام آرزوست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سیدرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام بچه ها، نه خودمون و ناراحت کنیم نه فحش بدیم و نه نفرین کنیم. خدا جای حق نشسته. به جای این حرفا با60 و 70 و 80میلیون بریم کمری، کرولا، مزدا مدا 2007 یا اکسنت 2013بخریم و راحت باشیم. چکارداریم اینا چه خیانتهایی درحق خودشون و ملت می کنن، مگه هرچی بگیم تاثیرداره؟.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه آشغال چینی دوزاری و آوردند همچنان به ملت بزرگوار قالب نمایند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یه پسل باهوش

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اون دسته از بزرگوارانی که قصد خرید دارن و این صفحه رو مطالعه می کنن

    من به عنوان برادر کوچکترتون ازتون خواهش می کنم یه نگاهی به جیلی املگرند بندازن

    شیش تا ایربگ و مجوز ورود به اروپا دلیل کمی نیس که ادم نظرشو از اس 300 به جیلی برگردونه

    در ثانی اتومبیلی که ارم سایپا روش خورده نمی تونه یه ماشین لوکس 70 میلیونی باشه

    من که لامبورگینی با مارک سایپا رو هم سوار نمی شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. parham

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    جالبه اسمی از شهر ما هم نوشتین!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا مکانیک

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    کلا وقتی اخبار ایران خودرو و سایپا رو می شنوم یاد فاضلاب شهری می افتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. شهریار

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مطمئنم که به گرد پای لیفان 620 1.8 نمیرسه که45تومن قیمت داره چه برسه به مزدا3 فکر کنم سایپایی ها تورویا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سینا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این آشغالای فرغون سازهارونخرین تا ورشکست بشن . باید دید در پشت پرده چه کسانی در طی این سالها سلامتی و رفاه و ایمنی مردم بدبخت و بیچاره را در پیش پای این دو فرغون ساز متعفن قربانی کرده و حسابهای بانکییشان در انگلیس و اروپا را پر کرده اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. بابک

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نام اصلیش z300 هستش و سایپا چون میدونه ملت اینترنت ندارن که بروند سرج کنند کردش ” اس ” خدایش هوندا آکورد گرفتن 22000 دلار با مالیاتش شده 24000 دلار و سه سال گارانتی هم داره 5هزار دلار پیش دادم و بقیه اش قسطی 5 ساله بدون سود . به دلار همین الان 3500 تومان بگیریم نهایت نهایت بگیم 85 میلیون ولی خدایش زیبایش که اصلاً قابل مقایسه نیست ،ایمنیش با 16 ایربگ و طراحی عالی داخلی برای ایمنی، قدرت موتور 175 اسب و مصرف سوخت عالی با موتور 2.4 و صندلی و شیشه ها برقی سیستم کروز و… یعنی هرچیزی لازم داری. بعد ببینید این کارخانه های استکباری چطور دارند مردم رو به اسارت میبرند به اسم تولید و ایجاد شغل. خدایش اگر واردات خودرو و اعطای نمایندگی خودروها در ایران درست اجرا بشه به قرآن دوبرابر این تعدادی که الان دارن کار میکنند واسه ساپیا و ایران خودرو شغل ایجاد میشه الان تو آمریکا واردات خودرو طوری رقابتی شده و چنان خدمات دادن به خودرو ها و فروشگاهها و سیستم های مالی و بانکی با هم خوب کار میکنند و پرداخت مناسب مالیات توسط خریدار و از طرف دیگه فروشنده هم باید مالیات بده و طوری شده که منفعت اصلی رو مردم می برند و همه دنبال کیفیت هستند و اگر کسی جنس بی کیفیت بیاره یعنی قبر خودش رو کنده و دولت هم حتی بهتر از تولید کننده خودروها سود عاید مردم میکنه. کاهش مصرف سوخت خودش یک سود هنگفت هستش کم شدن آلودگی هوا و کاهش شدید هزینه های درمان و تصادفات و از طرفی ایجاد هزاران نمایندگی و به کار گیری هزاران نفر در این نمایندگی ها برای خدمات گارانتی و تعمیرات و فروش .یعنی اگر بگیم مثلاً فقط ده خودروساز مهم دنیا وارد ایران بشوند شک نکنید به تعداد شهرهای ایران باید حداقل بین 10 تا 40 نمایندگی ایجاد بشه و ببینید چقدر شغل ایجاد میشه و از طرفی دولت و قوه قضائیه مسئولیت این تولیدات رو طی قرارداد با شرکتهای مادر یعنی مثلاً تویوتا یا هوندا یا هیوندا و…وزارت صنایع فراداد می بندن و مسئول هستند و سرمایه آنها هم توسط وزارت صنایع تامین امنیت و گارانتی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مجید ملائی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای ریاحی اطلاعات خوبی بود واقعا دستتون درد نکنه و احسنت به این همه پشتکار و علاقه و خدا قوت به شما.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا