خودروهای چینیسایپاهفته نامه

معرفی چانگان بنی، نوبرانه نقلی سایپا

این روزها در محوطه داخلی شرکت سایپا خودروی کوچکی آزادانه و با فراغ بال در حال گشت‌وگذار و یا به‌اصطلاح رایج این ایام در حال تست فنی است. این خودروی نقلی از شباهت‌های بسیاری با محصولات سازندگان شهیر ژاپنی بهره می‌برد، به‌گونه‌ای که با نگاهی گذرا شاید آن را با ساخته‌های خودروسازانی چون سایون و یا حتی مزدا نیز اشتباه بگیریم! در واقع، کوچولوی مورد نظر ما یک خودروی چینی است، خودرویی از شرکت چانگان با نام بنی (BENNI).

changan-benni-2014-012
چانگان بنی یک خودروی سوپر مینی و به لحاظ ابعادی بزرگتر از پراید و کمی کوچک‌تر از پژو ۲۰۶ بوده و تاکنون نیز، دو نسل از آن به جهانیان معرفی شده است. نخستین نسل از این خودرو با مشارکت میان چانگان و موسسه ایتالیایی I.DE.A تکوین و توسعه یافت و زمان ورود آن به بازار، ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی بود. اما نسخه فعلی و یا دومین نسل از بنی که موضوع مقاله ما هم درباره آن است، ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی و در نمایشگاه خودروی شهر گوانگژو (GUANGZHOU) پا به عرصه وجود نهاد و در نیمه اول سال ۲۰۱۴ میلادی، راهی بازار شد.

changan-benni-2014-002
ناگفته نماند که شرکت چانگان مدل دیگری به نام «بنی مینی» نیز تولید می‌کند که نباید با مدل «بنی» اشتباه گرفته شود، این دو مدل چه به لحاظ طرح بدنه و چه پیشرانه، هیچ نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند.

بنی مینی
بنی مینی

بدنه
همان‌گونه که در آغاز متن نیز ذکر شد، نسخه فعلی چانگان بنی از شباهت‌های غریبی با خودروهای ژاپنی برخوردار است. این امر بی‌دلیل هم نیست، زیرا برخلاف نسل اول این خودرو که از زیر دست طراحان اروپایی رد شده، بنی جدید در دفتر طراحی چانگان واقع در شهر یوکوهامای ژاپن متولد شده و از همین رو تأثیرات بارزی را در بدنه خود از دیگر ساخته‌های این سرزمین دریافت نموده است.

chana-benni-4
در نمای جلو، نخستین نکته‌ای که در چانگان بنی نگاه آدمی را به خود معطوف می‌کند چراغ‌های بزرگ و کشیده این خودروست که اتفاقاً برخلاف اکثر هم‌قطاران وطنی‌اش من‌جمله چری QQ و یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰، از هندسه درخور و ظاهر جذابی بهره برده و در تلفیق با کاپوت عضلانی و متورم آن، نمایی دلپسند و مدرنی را برایش به ارمغان آورده است. سپر جلو نیز به بهترین نحو ممکن تراش خورده و در این بین، دریچه‌های تعبیه شده در بخش زیرین آن و حفره‌های موجود در محل استقرار مه شکن‌ها، قالبی خندان را برای پیشانی بنی خلق نموده است، قالبی که مشابه اش را در برخی از سوپر مینی‌های ارزان امروزی نیز شاهدیم. در نیمرخ کناری، خط شانه‌های قوی به همراه چین‌ها و برآمدگی‌ها موجود در روی درب‌ها ظاهری نسبتاً اسپرتی را برای این بخش رقم زده‌اند. در عقب نیز، دو چراغ نسبتاً کوچک با طلقی سفید رنگ را می‌بینیم که تا حدی به نسل پیشین مزدا ۲ شباهت دارند.

chana-benni-5

chana-benni-7
در مجموع، چانگان بنی از طرحی مدرن و عامه‌پسندی بهره می‌برد که پتانسیل جذب خریداران جوان‌تر را به‌خوبی داراست و حتی می‌تواند از این لحاظ، هاچ‌بک‌های کوچک وارداتی را به چالش کشیده و زنگ خطر را برای آن‌ها به صدا در آورد.

chana-benni-2

chana-benni-6
کابین
کابین چانگان بنی، سرشار و مملو از پلاستیک است! آنهم پلاستیک خشک و سفت و سخت. البته از خودرویی در این رده قیمتی نمی‌توان انتظار وجود موادی گران قیمت و یا دوخت چرمی در کابین داشت اما به‌واقع، آیا وقت آن نرسیده که چینی‌ها از همتایان ژاپنی و کره‌ای خود درس‌های لازم را آموخته و به یک تحول اساسی در کابین خودروهای خود به‌خصوص ارزان‌قیمت‌ها دست زنند؟ البته منظور این نیست که امروزه ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها از چرم‌های طبیعی و یا مواد گران قیمت برای پوشش دهی کابین خودروهای ارزان بهای خود بهره می‌برند، بلکه منظور تبحر و چیره‌دستی آنها در کاربری این مواد در داخل کابین است. در یک کلام، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها می‌توانند به‌گونه‌ای مواد پلاستیکی را در کابین خودروهای ارزان‌قیمت خود آراسته و پیراسته کنند که به نظر مشتری نوعی گران قیمت به نظر برسد ولی چینی‌ها هنوز نتوانسته‌اند که در این امر مهم توفیق یافته و یا شاید هم تکنولوژی مربوط به آن را ندارند. بگذریم!

chana-benni-26
برخلاف متریال به کار رفته در کابین، طراحی آن تا حد زیادی شکیل و مدرن بوده و اصول ارگونومی در آن در حد خوبی رعایت شده است. در این میان، نوآوری‌هایی هم در کابین دیده می‌شوند که از جمله می‌توان حذف دسته دنده در کنسول میانی و تعبیه مهره گردان به جای آن، امکان تعویض دنده از پشت فرمان و نیز دوربین دید عقب اشاره داشت که برای خودرویی در این سگمنت و قیمت کمتر سابقه دارد. از سویی، به لطف ارتفاع زیاد این خودرو (۱.۵۳ متر)، چانگان بنی از فضای جاداری به‌خصوص در بخش عقب خود بهره می‌برد و سرنشینان بلندقامت از لحاظ وجود فضای سر و پا کمتر در مضیقه هستند.

chana-benni-13

chana-benni-14
پیشرانه
در حال حاضر، چانگان بنی تنها با یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۴ لیتری در بازار چین عرضه می‌شود، پیشرانه‌ای که از توانی معادل ۱۰۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۵ نیوتن‌متر برخوردار است. با مدد از چنین پیشرانه‌ای، این خودرو می‌تواند به ماکزیمم سرعتی معادل ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، چانگان بنی با دو نوع متفاوت از گیربکس اعم از ۵ سرعته دستی و یا ۵ سرعته نیمه اتوماتیک (IMT) در دسترس خریداران خود قرار می‌گیرد.

chana-benni-12
ایمنی
تمامی تیپ‌های این خودرو به طور استاندارد از ۲ کیسه هوا و سیستم‌های ایمنی همچون ترمز ضد قفل (ABS) و ترمز کمکی (BA) و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) بهره می‌برند. در تیپ‌های فول این خودرو، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک نیز به طور استاندارد نصب شده‌اند.

داوری
برخی از سایت‌های خبری، رقمی حول و حوش ۳۰ میلیون تومان را برای این خودرو تخمین زده‌اند که اگر به‌واقع چنین امری رخ دهد و شرکت سایپا بتواند این خودرو را با بهایی حول و حوش این عدد به بازار عرضه نماید، آن گاه می‌توان شاهد وقوع زلزله بزرگی در بازار خودروهای سی میلیون تومانی بود. بی شک چانگان بنی قابل قیاس با خودروهایی همچون کیا پیکانتو، هیوندای i10 و یا میتسوبیشی میراژ نیست ولی در حد خود آن‌چنان جذاب و مجهز است که مشتری میانه‌حال ایرانی را با رضایت خاطر بیشتری روانه نمایندگی‌های سایپا نماید. این خودرو حتی از این قابلیت هم برخوردار است که قشر جدیدی از مشتریان را برای سایپا آماده و مهیا سازد، قشری که تمایلی به‌صرف مبالغ سنگین و گزاف برای هاچ‌بک‌های کوچک ژاپنی و کره‌ای نداشته و برایش، زیبایی یک خودرو، آپشن و پشتیبانی خدمات یدکی مهم‌تر از نام و سابقه طولانی آن است. گرچه این قشر سخت در پی یک خودروی کوچک برای مصارف درون شهری خود است ولی بیشتر خواهان یک خودروی مدرن کاربردی و ارزان‌قیمت است نه یک عروسک گران وارداتی که راندنش در این ترافیک شلوغ شهری و در میان انبوهی از رانندگان ناشی و متوهم توأم با تشویش و دغدغه خاطری مداوم باشد.

خلاصه کلام، به‌رغم تمامی کمی و کاستی‌هایی که چانگان بنی از آن برخوردار است، فراموش نکنیم که این خودرو محصولی از شرکت چانگان است، شرکتی که کیفیت محصولات آن سر و گردنی از دیگر هم‌قطاران وطنی‌اش در کشورمان برتر بوده و در بازار چین نیز توانسته موفقیت‌های بسیاری را به نام خود ثبت نماید.

مشخصات فنی چانگان بنی

حجم موتور: ۱۳۷۰ سی‌سی
توان: ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۳۵ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۳ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون
سیستم فنربندی عقب: غیر مستقل، محور پیچشی
نوع سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای
استاندارد آلایندگی: یورو ۴ و ۵

chana-benni-25
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۷۳۰/۱۶۵۰/۱۵۳۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۴۱۰ میلی‌متر
وزن: ۱۰۲۰ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت: ۳۸ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۷۵/۶۰ R 15

ایمنی
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای
و…

تجهیزات رفاهی (نسخه فول)
سقف پانوراما
دوربین دید عقب
فرمان الکتریکی حساس به سرعت (EPS)
آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن
تعویض دنده از پشت فرمان (PADDLE SHIFTER)
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + MP3 و درگاه USB و AUX
سامانه هدایت GPS
صفحه نمایش رنگی
سنسور پارک عقب
تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
۶ عدد بلندگو
سیستم تهویه مطبوع دستی
قفل مرکزی با ریموت
رینگ‌های آلومینیمی
چراغ‌های مه شکن جلو
برف پاکن عقب
و…..

chana-benni-23
قیمت
در چین: ۴۷,۹۰۰ الی ۵۶,۹۰۰ یوآن (معادل ۲۶,۱ الی ۳۱ میلیون تومان)

منابع:
CHINAAUTOWEB.COM
GLOBALCHANGAN.COM
و…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تا 7 سال پیش با 30 میلیون مزدا3 و کیا سراتو میشد بخری حالا همه خوشالن ک این خدا کنه بیاد بیشتر از 35 میلیون نباشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      خاطرتون جم دست آخر با قیمت 39 میلیونو 999 هزارو 500 تومن میندازنش به مشتری توی دو ماه اول هم قیمتش ده میلیون افزایش پیدا میکنه بخاطر استقبال بی سابقه ی هموطنان متحد و غیور و دانا
      من این بی مروت هارو میشناسم
      فقط تو ایرانه که جانشین یک ماشین با دو برابر قیمت ارائه میشه
      راجب خروج پراید از تولید هم باید بهتون بگم شعری بیش نیست
      پراید تا روز ازل تولید خواهد شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Erfan

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (77 ديدگاه)

        اگه این ماشین تو رنج 30 یا 35 قیمت گذاری شه بازار 206 و تیبا به خواب سنگینی فرو میره
        پس بالای 40قیمت میزارن آقایون به اصطلاح محترم….

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. داود

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تا زمانی که پراید و‌پژو و سمند تولید بشه این ماشین قابلیت فروش نداره مثالش ام وی ام ۱۱۰ اس که توقف تولید شد اونم قیمتش۳۴تومن بود کی ۳۴ت میده به ماشینی کن روز اول ۱۰میلیون ضرر توشه این یعنی ماشین قیمت واقعی نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Aria

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اگه ایمنیش خوب باشه. من ایراد خاصی توش نمیبینم. به نظر باحال میرسه. خیلی شیک و بامزه و کم مصرفه. آپشنای خوبی هم داره. البته از سایپا کسی انتظار قیمت عقلانی و منطقی نداره. باز با قیمت غیر منطقی کاری میکنن یه محصول دیگه هم شکست بخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. محسن

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    صد در صد قیمت این ماشین پای مشتری از چهل میلیون تجاوز میکنه…باور ندارین یکم صبر کنید…تازه یه سری از آپشن هاشو هم سایپا حذف میکنه و سفارشی میکنه. ام وی ام 110 جدید چیزی حدود 32 میلیون هست که تو همه موارد ازین ضعیفتر هستش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من موندم چرا همه دست به یکی کردین و دارین قیمت دست سایپا میدید . اگه از شرکت سایپا کسی این مطالب رو بخونه که حتما هم میخونن , میبینن همه دارن میگن که این خودرو 30 تا 50 میلیون میارزه . بنابراین میگن وقتی خود مردم به این قیمت راضی هستن چرا ما ندیم . دوستان عزیز این خودرو باید قیمتش همونی باشه که تو هند و برزیل میفروشن . غیر از این کلاه گشادی سرمون گزاشتن . لطفا مثل ندیدبدیدها این همه چه چه و به به نکنید . خدایا ببین این خودرو سازها چه بلایی سرمردم مظلوم ایران اوردن که با اومدن یه خودرو چینی که معلوم نیست چیه دارن اینجور قربون صدقه اش میرن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسرو

      ۲۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      همه دوستان به توصیه آقا مجید گوش کنید و قیمت دست سایپا ندید..

      کاشناسان سایپا و ایران خودرو و دیگر حضرات ، تا یه ماشین آشغال رو یه جای دنیا میبینن، دقیقا میدونن که تا چه حد جا داره تو پاچه مردم فرو کنند.
      این ماشین میاد و با قیمتی بین 42 تا 45 به فروش میرسه و مردم همیشه در صحنه برای خریدش سر و دست میشکنن.
      این خط و این نشون…
      یه چیز بگم به همه دوستان … جالب
      بزرگترین سهام داره ایران خودرو سایپا ، دولت است.
      شما خودت رو بذار جای دولت.
      دو تا خودرو ساز داری ، افتضاحه افتضاح که البته سودشون تو جیب تو میره.
      به خاطر کاهش قیمت جهانی نفت هم به شدت با کمبود بوجه روبرو هستی.
      میای ماشین مدرن و جدید وارد یا مونتاژ کنی؟
      معلومه که نه..
      معقولانه اینه که یه سری آشغال تولید ، مونتاژ یا وارد کنی که بتونی چند برابر قیمت تمام شده تو پاچه مردم کنی و کلی پول به جیب بزنی
      تازه….. مردم کلی هم ازت تشکر میکنن. به مدیرانت هم نشان تولیدکننده نمونه میدی.

      کسی هست که قبول نداشته باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هومان اسماعيل زاده

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا همین حرف شما رو من یه جایی زدم متاسفانه اون سایت تایید نکرد کامنتم رو. کاملاً با شما موافقم. این گرونی رو ما خودمون بوجود میاریم. هنوز نیومده منتظر قیمتهای عجیب غریب برای یک ماشین دو زاری هستیم. بجای اینکه کادیلاک و شورلت با قیمت ٢٠ هزار دلار سوار شیم باید لگن بخریم خداتومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا اگه سایپا مدل فول رو تا ۳۵ بده میتونه فروش خوبی داشته باشه در غیر این صورت مردم میرن سراغ اچ۳۰ ایران خودرو البته از سایپا و این قیمت گذاری نامعقولش هیچی بعید نیست همین cs35 را یه جوری قیمت گذاری کرد که هنوز نتونسته با کم کردن خیلی زیاد قیمت و اضافه کردن اپشن فروش خوبی داشته باشه شاید درس عبرت گرفته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه قرار باشه سایپا مدل فولشو وارد کنه (اتومات) محاله زیر ۴۰ تومن بده دست مردم مگر اینکه بخواد مونتاژش کنه و نصف آپشناشو هم برداره اونوقت شاید فرجی بشه مردم بتونن با ۳۰ تومن بخرنش تازه دنده دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهراب

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون دوستمون حرف خوبی زد متاسفم برای کسایی که اومدن و نظر دادن که صبر کنید قیمتش به 40 تومن هم میرسه.خوب که چی؟این حرف شما یعنی اینکه پاچه ما گشاده سایپا خیالش راحت باشه تا 40و50 تومنم میره توش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ابوالفضل

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز لطفا قیمت روی ماشین نزارین. سایپا متن های شمارو میخونه و با متن های شما تصمیم میگیره که چه قیمتی بزاره. اگه قرار ۲۵میلیون بدن شماها تحریکشون میکنین تا بیشتر بفروشه. خواهش میکنم که نظر ندین. لطفا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا نامدار

      ۲۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش سایپا بیکار نیست ببینه من و تو چی میگیم همون کارو بکنه الان یه لگن زده به اسم کوییک هنوز نیومده قیمت گذاشته ۴۰ تومن اونم با موتور پراید حالا شما بشین تا اینو ۲۵ تومن بده بهت تنها راه نخریدنه اونم که اینا نشون دادن قیمت و کم نمی کنن فقط ممکنه یه وام بدن یا عرضه محصول قطره چکانی بشه در کل گیر کردیم فقط باید در بریم از این مملکت فقط.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ابوالفضل

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    وای بر ما ایرانی ها
    خواهشا نظر میدین قیمت نذارید روش مگه لیفان و ام وی ام نبودن که قیمتشون 40 میلیون بود و با قیمت گذاری مردم شد 60 میلیون الان سایت حدود قیمتش توی چین رو گفته بعد شما میاین قیمت بالاتر میگید واقعا که

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نيما

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قیمت گذاری اصلی ما ایرانیا
      پولیه که میدیم و میخریم
      نه این دوستانی که حدس میزنن
      ای کاش مردم ماشینای بنجل رو با این قیمت نمیخردیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ابراهیم.خمین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    درباره خودرو چانگان بنی باید بگم
    این خودرو هنوز مشخص نیست در ایران تولید بشه یا نه
    قیمت واقعی این خودرو هم در ایران 22 میلیون تومان نسخه فولش
    اگر مدیران سایپا دست به امکانات و آپشن های خودرو نزارن و با همین مدل و تجهیزات اونو روانه بازار ایران کنن جایگزین مناسبی برای انواع خودرو من درآوردی شرکت سایپا (پراید ) اینچنین کلاسها از جمله 206 خواهد بود
    که این قیمت مستلزم اینه که مدیران سایپا کمی انصاف را رعایت کنن و کمی به فکر مردم باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. صالح

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه قیمت پایین بدن دیگه کی میاد لگنای سایپا مثل تیبا و کوییک و اینارو بخره.من خودم مکانیکم باور کنید قیمت تمام شده خودرو ها به 15 م هم نمیرسه که دارن 30 میلیون تو پاچه ملت میکنن.تنها راهش نخریدنه.اگه میخواین صنعت خودرو پیشرفت کنه نخرین.بزارین مدیرای ایرانخودرو و سایپا یکم فکر قشر پایین جامعه باشن.باور کنید اونا تا سرکوچشون هم با این ماشینا نمیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا مسئولین سایپا بیان قیمت منطقی بزارن روی خودروها.این خودرو تو کشور چین با قیمت 26تومن عرضه میشه اما به ایران فقط قطعه میده و حتما ارزونترم میده چون به تعداد زیاد معامله میکنن.نسخه فول 35تومن باشه مردم بتونن بخرن سایپا هم بیشتر فروش داشته باشه وگرنه تو رنج قیمتی بالای 40تومن خودروهای خوب زیادی هست که ارزش خرید بیشتری دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    با وجود هنر نرخ گذاری سایپا ! پیشاپیش شکست این پروژه را به عموم ملت شریف ایران تبریک عرض می نمایم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایپا و این همه آپشن؟متخصصان جان بر کف سایپا روز اول مونتاژ این ماشین بی زبون ، رحم به پروژکتورای جلوش نمی کنن و حدفش می کنن چه برسه به سانروف و گیرباکس اتومات و دوربین دنده عقب . بعد این ماشین بیاد تو بازار ، تیبای زیبای ایرانی رو چکار کنه که از ۱۰۰ دستگاه تولید تیبا ، ۱۰۰ تاش گیربکساش زوزه داره دنده یک و دو . جوک خوبی بود . کلی خندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حامد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو باید زیر چهل میلیون باشه چون بالاتر از چهل بشه ارزش خرید نداره بالای چهل میلیون گزینه های بهتری از این هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mosii

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایپا و سقف پانورما اصلا مگه میشه این اولیشه که حذف میشه دنده اتومات حذف دوربین دنده عقب دست خدا مانیتور به امید خدا اون وقت قیمت هم ٣٢ میلیون ناقابل صف بکشید و در ضمن در نمایشگاه شیراز بنده دیدمش خیلی فسقلی هم هست قابل مقایسه با همین تیبا ٢ و ساینا و ٢٠۶ نیست فقط همین چندتا اپشنه داره و یه ظاهر تو دل برو واسه مردمی که سی ساله با این چهره خودروهای قدیمی دست و پنجه نرم میکنن و عمرشون تموم شد و در حسرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سجاد

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    نظرم راجع به بعضی دوستان که میگن قیمت گزاف برای این خودرو نزارید رو درست می‌دونم . شرکت هایی مثل سایپا و ایران‌خودرو همیشه کلاه گشادی سر ملت گذاشتن . من خودم تو یه سایت به صورت خیلی اتفاقی داشتم مطالعه میکردم در مورد گرانترین و ارزانترین خودروی وارداتی به ایران که ارزانترینش همین خودروی (بنی) بود با قیمت هیجده میلیون و خورده ای .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سید عباس حسینی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردم آنقدر نادان نیستند که بابت اتومبیل چینی اینقدر پول بدهند. البته باید از کسانی که همواره عاشق بزک می شوند فاکتور گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مریم

    ۱۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من از شرکت سایپا و خودروی مرگش( پراید) بیزارم، و نمیخوام طرفداریشو بکنم، ولی آخه کدوم یکی از شما دوستان جنس برای مغازتون بخرین ده تومن همون ده تومن میفروشین؟؟ دلیل عقلا اگه سایپا این ماشینو۲۰ تومن هم بخره۳۵ تا۴۰ میفروشه… اینقدر هم بیکار نیست نظرات مارو بخونه…
    و خواهید دید مردم همیشه در صحنه هم با شتاب میرن میخرن… همیناکه میگن نخرین از همه زودتر ثبت نام میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت تو خود چین به پول ایران 31000000تومنه مطمئن باشید این خودرو بیاد تو ایران زیر چهل ملیون نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. chabokol

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    ببینید تا وقتی که خودروسازی ما دولتی باشه و رقابت تو خودروسازی نباشه همین که هست.الان بیشترین سودو تو کل خودروسازی های جهان ایران‌خودرو و سایپا دارن که همه مدیران خودروسازای جهان توش موندن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. خسرو

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود . لطفا تولید ماشین با گیربکس خود کار (AMT) رو هم جدی بگیرید که معلولان هم بتونن استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا