معرفی کراس‌اوور چانگان CS35

استقبال بالا از خودروهای شاسی‌بلند و کراس آور در ایران باعث شده تا سایپا هم برای خالی نماندن عریضه و سود بردن از این بازار پرسود، خودروهای جدیدی را برای این منظور وارد بازار کند. قاعدتاً ساده‌ترین راه واردات خودرو آن هم از شرکت‌های چینی می‌باشد. با وجودی که سایپا یک خودروساز محسوب می‌شود، اما وسوسه سودآوری باعث شده تا به بازار واردات، توجه بیشتری معطوف کند. در این صورت حتی در زمانی که ساخت خودرو سودآوری کافی نداشته باشد یا محدودیت‌های واردات کاهش و امکان رقابت محصولات فعلی با وارداتی میسر نباشد، این شرکت همچنان در بخش واردات به سودآوری خود ادامه خواهد داد و به‌نوعی توازن و تعادل در دوکفه ترازوی تولید داخل و واردات را حفظ خواهد نمود.

Changan CS35 2014
Changan CS35 2014

این دومین خودروی شاسی‌بلند چینی بعد از برلیانس V5 در سبد محصولات سایپا می‌باشد. تغییر رویکرد از محصولاتی چون V5 و Z300 به سمت خودروهای چانگان در مدتی چنین اندک، عجیب می‌نماید. فارغ از مشکلات کیفی چانگان که منجر به فراخوانی خودروهای آن در سال گذشته شده، این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین خودروسازهای چینی به شمار می‌رود که توانسته با همکاری گسترده و طولانی‌مدت با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد، خود را آبدیده نماید.

Changan CS35 2014
Changan CS35 2014

کراس آور CS35 نیز همانند سدان ایدو از موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری با قوای 125 اسب بخار استفاده می‌کند. البته یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخار نیز برای این خودرو قابل انتخاب است. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار قابل انتخاب می‌باشند.

طراحی CS35 نسبتاً خوب است و با وجود شباهت به خودروهای معروف‌تر این رده، می‌توان نام تجاری و لوگوی چانگان را با افتخار روی خود پذیرا باشد. این خودرو در اصل اولین SUV چانگان است که با نشان تجاری خود این شرکت به فروش می‌رسد. همانند سایر خودروهای اخیر چانگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را بر عهده داشته است.

در نگاه نخست چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره آن ممکن است یادآور خودروهای دیگری باشند. با این وجود نمی‌توان نقص ظاهری خاصی را به آن الصاق کرد. هماهنگی بین خطوط کناری بدنه، گلگیرهای برجسته، شیب سقف و چراغ‌ها و سپرها به‌خوبی صورت پذیرفته است. اسپویلر کوچک سقفی عقب به‌گونه‌ای با سقف متصل است که همراه با قطعه مشکی رنگ پلاستیکی ستون‌های عقب، حالتی شناور به سقف داده است.

Changan CS35 2014 Interior
Changan CS35 2014 Interior

طراحی داخل کابین نیز جذاب و مدرن است. نورپردازی مناسب نمایشگرها، کلیدهای زیبا، فرمان با دکمه‌های روی آن با روکش چرم، دوخت صندلی‌ها با روکش چرمی و کوک قرمزرنگ، همه در کنار هم می‌توانند مورد توجه قرار گیرند. البته کیفیت مواد را تنها با لمس و تجربه واقعی می‌توان به دست آورد. و درصورتی‌که برخلاف بسیاری از خودروهای چینی از کیفیت مناسبی استفاده شده باشد، می‌توان امیدوار به ایجاد حس خوبی برای راننده و سرنشینان بود.

ابعاد CS35 نسبتاً جمع‌وجور و در حد لیفان X60 و ام‌وی‌ام X33 و برلیانس V5 می‌باشد. لیستی از تجهیزات کامل را در این خودرو می‌توانید پیدا نمایید. چرخ‌های 16 اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید، سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USB و ترمزهای ضد قفل ABS+EBD از جمله همین تجهیزات می‌باشند.

[jwplayer mediaid=”86519″]
چانگان توانسته قیمت این کراس آور را در حد معقولی پایین نگاه دارد. با قیمتی در حدود 78 تا 92 هزار یوان، نهایتاً 15 هزار دلار باید برای CS35 پرداخت کرد که با توجه به واردات آن به صورت CBU به کشور، قاعدتاً رقمی به‌مراتب کمتر را می‌توان انتظار داشت. [دانلود ویدئو]

104 دیدگاه

  1. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان…
    من نظرات اغلب دوستان رو خوندم….یه جورایی همه حق دارن….کلا تو قضیه خودروفقط یه چیزی که خیلی خیلی واضح هستش و یه جورایی دونسته سرمون میاد اینه که متاسفانه *** ما اصلا به فکر مردم و مصرف کننده نیستن…..یه گرون بهمون غالب میکنن….یا خیلی بی کیفییت…
    حرومشون باشه….

    پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با سلام و احترام به همه
    به نظرم همه اونایی که اینجا به وضعیت بازار عرضه و خودروسازی در ایران نقد و اعتراض دارن فقط حرف میزنن. نوبت به خودشون که برسه اصلا یاد این چیزا نیستن.
    خود شما که داری این نظرو میخونی! تا حالا چن نفر از اطرافیانت رو تونستی قانع کنی که در مقابل زیاده خواهی خودروسازان داخلی مقاومت کنن؟!
    البته میدونم این حرفم خیلی بیخوده! چون سیاست بازار خودرو ما جوری بهم تنیده است که آخر سر این مصرف کننده اس که ضرر میکنه. و این خودروساز و دولت محترم هستند که سود میکنه.
    جهت اطلاعتون اینو میگم
    فک کردید دولت که وام 25 تومانی خودرو داد دلش واسه مردم سوخت؟
    یا دلش واسه خودروساز؟
    هیچ کدوم!
    دلش واسه خودش میسوخت و البته این وسط از هر دو طرف سود میکنه!
    چطور؟
    چون اولا خود دولت، مثلا در همین سایپا با 35 درصد، بزرگترین سهامدار است!
    ثانیا سود وامهای 25 تومانی را در بانک مرکزی خواهد خورد!
    علت حمایت بی چون و چرای آقایان وزیرو رئیس اینه!
    ما هم که با بدبختی پولی در میاریم مجبوریم یا داخلی یا خارجی وارداتی با نسبت همان قیمت بخریم. و الا همین چانگان اگه بخواد با قیمت اصلیش وارد بشه بسیار ارزانتر خواهد بود.

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    از کجا میتونم بفهمم که این ماشین چه کیفیتی داره و سواریش چطوریه اینجا فقط همه داشتن از صنعت خودرو انتقاد می کردن.

    پاسخ
  4. Cs35 عالیه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چانگان یکی از بهترین برندهای چین هست.سایپا سال ۹۳ حدود۱۵۰۰ تا وارد کرد و به قیمت حدود۸۴ میلیون فروخت.باز خوردش بعد حدود ۱ونیم سال گرفت.اغلب راضی بودند.مشکلاتی که داشته مثل کولر که برای بازار روسیه تنظیم بوده برطرف کرده و الان با کیفیت و امکانات بالاتر داره میده ۶۴ که به نسبت قیمت عاااالیه.علت ارزونتر بودنش حذف گمرکی و حذف هزینه مربوط به اسقاط ۲ خودرو هست و گرنه کیفیت تغییری نکرده چه بسا بهتر هم شده باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.