بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است. وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است. گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
تغییرات ظاهری سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلتفرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان میتوان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمیتوان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه های سدان به سیستمهای فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط میشود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی اندازد؛ طرحی جدید با چراغهای عمودی و کشیده که پیشتر در وانت تندر۹۰ مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانتهای دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیرهای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته میشود. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
تجربه راندن وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است. وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است. با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
ظرفیت به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم میرسد.
وزن این خودرو در حالت بنزینسوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!
راست میگن خوب واسه بارای سبک خوبه اما به درد جاده نمیخوره بین شهری نیست با وانت نیسان فرق داره بار نیسان به این بیچاره بزنی هیچی ازش نمیمونه به هر حال کاچی بهتر از هیچی
عزیز دل برادر گفته بار مجازش 500 تاس نه 2 تن تازه از اونجا که بارگزاری رو محور عقب هست و محور جلو باری رو تحمل نمیکنه چرخ ها فقط بار رو میکشن پس فشار وارده به موتور کمتر از مدل های دیف عقب هست
ای وای ایران تو فرار مغزها رتبه اول تو جهان ثبت کرده روزی 440 نفر از ایران فرار میکنن مغزا یکیش دوست خودم خیلی مخ بود تو دانشگاه رفت المان مهاجرت کرد ایران بعد نمیخواد دست بکشه از این پراید که انقدر کشته میده چون فروش پراید خیلی بالاست تند تند میسازند خراب تحویل مردم میدند واقعا برای کشورم متاسفم مردم معمولی خارج ماشین اشغالشون هیوندا کیا بعد ما انقدر ماشینو گرون کردین انگار هیوندا است
من مدیر عامل شرکت مجتمع صنعتی شمالغرب هستم مجموعه فلایویل پراید نیسان و تیبا را میسازیم سایپا این وانت پراید را ساخته تا به جای دستمزد بده به تامین کنندگان که بعد از 7 ماه که پولشون را نداد مجبورشون بکنه که اگه پول میخواهید باید از این لگنها بردارید یه قیمت 16700000 تومان و بفروشید 14000000 تومان تو قراردادش هم سودی که در نظر گرفته 5 درصد هم کمتره تا من وامثال من شرمنده پرسنل بیچاره ای بشیم که شب و روز نداشتن و زحمت کشیدن تا نتونیم حتی دستمزدشون را هم پرداخت بکنیم متاسفم برای مدیران سایپا
اقا حسین 700 کیلو به پیکان بیچاره زدی میگی ترمزاش ضعیفه!برو پراید بخر ببین 300 کیلو رو میتونه حمل کنه! ترمزش اینا بماند!در ضمن خسارت چند میلیونیش رو هم در نظر نمیگیریم.
چرا ما ایرانیان معروفیم به مسخره کردن خوب خودت تا حالا از این ماشین داشتی که نظر میدی خیلیم ماشین توپی واسه خانواده دو نفر من میخرم چند دلیل 1.برای دونفر خوبه2من نمایشگاه مبل دارم کارم راه میندازه.3کولر4فرمان هیدرولیک5زیبا6کابین جا داره……
من یکیشون رو خریدم خیلی هم راضیم کارم خدمات فنی هستش ولی ولی … درب عقب قسمت بار ماشین ضربه خورده تمام خوزستان رو گشتم نمایندگی ها جوابگو نیستند میگن نداریم از اونطرف میخوان دربی که قیمتش 220000 تومن هست رو به من 400000 تومن آزاد بفروشن سوال من اینه که چرا و چرا خودرویی تولید میکنید که توان پشتیبانی قطعاتش رو ندارید از همینجا تقاظا دارم اگر مسئولی این مطلب رو میخونه من رو راهنمایی کنه ممنون
تا زمانی ک ما مردم خصوصا مسئولین چشممونو به روی تولیداته روزه دنیا بستیم و واسه گرفتن همین چرخ دستی تو صف وایسادیم همینم از سرمون زیاده . بخرید حالشو ببریدددددددددددددددددددد .
من تمام 26 صفحه نظرات رو خوندم. بنظر من تولید کارا باید بمنظور ارتقا و جلب نظر مردم، موقتا متوقف بشه، طراحان سایپا نباید طرز فکرشون رو به 80 میلیون نفر تحمیل کنن.شکل بدنه جلوی خودرو باید ابهت و وقار یک وانت رو داشته باشه و به غرور رانندگان آنها هم پشت رول فرمان، باید توجه بشه تا احساس حقارت و تمسخر نکنند، بلکه خود با افتخار، مشوقی برای خرید بیشتر این محصول بشوند. ظرفیت باک بنزین حداقل به 80 لیتر افزایش پیداکنه تا ترافیک کمتری در پمپ بنزینها ایجاد شود و در وقت راننده صرفه جویی شود، قسمت بار خودرو بزرگتر بشه تا علاوه بر گنجایش بیشتر، در صورت نیاز بتوان آنرا دوگانه سوز نمود. طراحی و تکنولوژی و قدرت موتور، ترمزها و کمک فنرها و غیره بگونه ای باشد تا بتوان از آن در جاده ها و مسیرهای طولانی و بخصوص سربالایی استفاده نمود. متشکرم
با سلام دوستان عزیزم که زحمت می کشند و نظر میگذارند و یا عزیزانی که نظرات رو مطالعه میکند و پاسخ می دهند، از همه متشکرم. چند وقت بود که تصمیم به خرید یک وانت داشتم، خوشبختانه برایند معیارهای خودم و همچنین نظرات دوستان منتج به این شد که وانت پراید را انتخاب کنم. بهتر توجه داشته باشیم که هر نوع خودروی پیکاپ، وسیله ای است که برای کار کردن و حمل بار استفاده می شود. حال بسته به استفاده، نوع بار، راحتی، مکانهای سرویس دهی یا محل استفاده، مصرف سوخت و خیلی آیتم های دیگر این انتخاب صورت میگیرد. از همه اینها گذشته وقتی که وانت هایی مثل مزدا یا نیسان که برای حمل بارهای سنگین به کار میروند قیمتی بالا، مثلا مزدا 2000 با قیمت 43 میلیون دارند و هزینه کردن این چنین پولی توجیه اقتصادی برای امثال من ندارد، چون بار ما در این حد نیست.انتخاب پراید وانت منطقی به نظر میرسد. کاش بیخود غر نزنیم. وقتی فرق گوشت کوب با پیچ گوشتی رو نمی دانیم ژست فردی که دکتری طراحی موتور را دارد را نگیریم.با اجازه بزرگان مجلس رکورد های حمل بار یک تنی هم توسط پراید وانت دیده شده. خواهشمند است به ریزی فلفل هم نگاه نکنید.
من یکیشو خریدم، آبان 93، بخاطر بی پولی و نیاز فوری به ماشین! هفت تومن پیش دادم با 6 تا چک 4 ماهه به مبلغ 2165000 تومن، کلا درمیاد 20 تومن، اونوقت قیمت بازارش روز به روز داره پایین تر میاد وقتی من خریدم 17 تومن بود حالا شده 15.600 تومن! کلاهبرداری چجوریه به نظر شما؟
حالا بگذریم اینجا لازم میدونم برای کسانی که قصد خرید این لگنو دارن توضیحاتی راجع به کیفیت این لگن فانتزی بدم! اولا که بشدت صدای موتور تو اتاق میپیچه و غیر قابل تحمله؛ دوما اگه برای کار و بارکشی میخواین بخرین که کلا بیخیالش بشین؛ اگه هم مثل من برا سواری میخواین ازش استفاده کنین که افتضاحه کمک فنرای سفت و سر و صدای زیاد از همه جای ماشین رانندگی رو زهر مارتون میکنه؛ کیفیت ساخت بدنه هم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ با تشکر از مسئولین … بووووق بوووووووووق شرکت سایپا
سلام تمام کسانی که نظر دادید ایا وانت سواری پراید را تا حالا تجربه کرید؟ فکر کنم نه همش از بیکاری پای کام مجبورید سرگرم بشید ونظری بدونه تجربه واطلاعات فنی بدید البته ببخشید رک میگم اولا فکر کنم بیشترتون اگه دوشاخه وسیله برقی شما تو خونه خراب بشه نمیتونید حتی درستش کنید پس لطفا نظر کارشناسی وبدونه تجربه ندید بابا دیگری رو خراب نکنید چرا اخ؟خوب حا لا نظر منو میخواین باشه میگم من یه وانت پراید تیر ماه 93 خریدم کم مصرف پرقدرت وحدود یک تن بار داخلش زدم اصلان انگار هیچی بارش نکردم راحت وبدونه کاستی قدرت وسرعت بارو جابجا میکنه من خوزستانم کولرش محشره عین یخچال فریزره هم سواری وهم باری خداوکیلی با سرعت حدود 100 کیلومتر در ساعت تو اتوبان هواسم رفت توعمق ضبط صوت تو فاصله حدود20متری زدم رو ترمز بعد از ترمز کردن ماشین من از عقب خورد به زانتیا وزانتیا خورد به پراید سواری وپراید سواری خورد به مینی بوس هرسه ماشین دچار خسارت شدن بخصوص زانتیا صندوق عقبش رفت داخل در کل حدود 4میلیون تومان خصارت به هر سه ماشین وارد شدوماشین من فقط خسارات کمی دید چراغهای جلو کامپوت وشبکه جلو شکست وکمی دیاف رفت داخل سپیر جلو سالم وگلگیرها سالم وهمه ماشینم سالم از همه مهم تر خودم از شما هم سالمتر موندم خلاصه ماشینی بهتر پرقدرت تر سبکتر ارزانتربا این کارایی هم باری هم سواری هم با کلاس ندیدم نقاط ضعفی هم داره مطمعنم رفع میشه وچیز مهمی نمیستن 46 ساله هستم 25 ساله شوفرم خواستم شماره بزارم ولی……..خدا نگهدارتون
شنیده بودم بچه های خوزستان مارمولک بکشند میگویند تمساح کشتیم ولی نشنیده بودم با وانت پراید بزنند سه تا ماشین را له کنند و پرایدشان فقط چراغش بشکنه میگم داداش نمیفروشیش ؟؟ خخخخخخخ عزیزم به راننده وانت نمیگویند شوفر طرف یک تن زده تو وانت پراید؟؟؟؟ اخه یک تن بار میدونی چقدره ؟؟؟ جاش میشه تو اون فرقون
20 میلیون پول کمیه از نظر تو . ببین با همین 20 میلیون ما تو کشورهای خارجی که پول ما ارزش نداره چه ماشینی میشه سوار شد با همین ماشین بدون بار وخالی برو تو جاده کوهستانی ببین چقدر کشش داره این ماشین فقط برای شهرهای جنوبی که جادها کفی و بدون سر بالایی است با بار کم جواب میده و بعد از 3 تا4 سال به خاطر ضعیف بودن از هم میپاشه موتور سه چرخ بیش از 700کیلو بار بر میداره با قیمت این هم میشه چند تا از ش گرفت
سلام خدمت تمامی دوستان.اقایون من الان 2ماهه این ماشینو خریدم از همه نظر ازش راضیم هم شتاب هم قدرت.کار من باوانت نیست من مغازه ابزتر یراق دارم تو حسن اباد.ولی برای تست بارهم زدم تا 700کیلو اخ نگفته.واقعا راضیم.من این ماشینو خیلی بیشتر از سواری پراید خوشم اومده ازش.باتشکر
سلام و عرض ادب وانت پراید درسته کوچکه اما اشکال ما اینجاست که مقایسه میکنیم با کامیون و اسکانیا و ماک و مان هرکدوم یه کارایی داره و هر کدوم یه وزنی رو میبره برای مثال نیسان با وانتپیکان فرق داره هم تروان و قدرت و وزن و…. وانت کارا(پراید)کارایی خاص خودشو داره برای حمل نون فانتزی .کیک تولد .فقط یک یخچالی رو یکی خریده با سواری نمیره و …. واستفاده دیگه کوپه بودنشه دو نفره
سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی .به نظر بنده این وانت آشغاله قبلا پیکان سواری 83 کولر دار داشتم خیلی راحت بودم باهاش تا این که احتیاج به وانت پیدا کردم قسطی خریدم 7نقد بقیشو 4تا چک .تو جاده انداختم مسیر 100کیلومتری رو باهاش رفتم انگار 500 کیلومتر باهاش راه رفتم .صندلی افتضاح.از 100تا بیشتر صدای موتور دوبرابر پیکان سواری. سوخت خیلی زیاد بخاطر گاز خوردن بیش از حد.آخرین سرعت 160تا میخواست پرواز کنه.باد طوری طراحی شده که تو سرعت بالا باد داخل اطاق عقب می پیچه و مانع سرعت رفتن میشه.زمانی که باد باشه از 100تا بیشتر نمیره.با پیکان سواری رفیقم انداختم شتاب اولیه رو رد شدم ازش تو دور منو گرفت. وانت پرایدو با وانت تویوتا مدل 1978مقایسه کنید .قیمت وانت تویوتا تمیز 5میلیون حد اقل ظرفیت 1.5تن وانت پراید 17میلیون حد اکثر ظرفیت 400کیلوگرم.خودتون قضاوت کنید
فکر کنم یخچال بذارن عقب پرایده یکبار تک چرخ بزنه مستقیم بره تو دل دیوار آخه مهندس سایپا این چه طراحی کردی اون از طراحی غلط پیکان وانت که 40 سال پیش انجام دادین حالا همین فکر رو رو ی پراید پیاده کردین یعنی طرز فکر شما بر میگرده به 40 سال پیش !!!!!!!!!!!!!!! وانت باید بدنه بار از اتاق جدا باشه ضمنا بالای 1 تن هم حمل کنه/ نه اینکه 500 کیلو به پیکان وانت میزنی چرخش وا میره یا پرایدم 500 کیلو بزنی وا میره آخه چرخ فورغون میتونه 500 کیلو تحمل کنه!!!
آرش
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مسوولین باید خیلی بیش از پیش مواظب فرار مغزها باشن خصوصا با این طراحی جت وانت پراید توسط دانشمندان ایرانی.
امریکا دنبال این مغزهاست
مهران
۱۱ مرداد ۱۳۹۳راست میگن خوب واسه بارای سبک خوبه اما به درد جاده نمیخوره بین شهری نیست با وانت نیسان فرق داره بار نیسان به این بیچاره بزنی هیچی ازش نمیمونه به هر حال کاچی بهتر از هیچی
مهران
۱۱ مرداد ۱۳۹۳خوبه بابا سخت نگیرید
حسین
۳ شهریور ۱۳۹۳این ماشین دیفرانسیل جلو است یعنی چی؟یعنی اگر بار سنگینی پشت بذاریم به سختی راه می افتد.
چ مثل چاپلو
۱۷ آذر ۱۳۹۳عزیز دل برادر
گفته بار مجازش 500 تاس نه 2 تن
تازه از اونجا که بارگزاری رو محور عقب هست و محور جلو باری رو تحمل نمیکنه چرخ ها فقط بار رو میکشن پس فشار وارده به موتور کمتر از مدل های دیف عقب هست
دلسوز
۲۸ مرداد ۱۳۹۳سلام فقط باید برای صرف زمان بیخود وهزینه ی تحمیلی برای همچنین نوآوریهایی غصه خورد. من متاسفم که پول وزمان وتخصص وانرزی بابت اینگونه چیزها صرف میشود
مجید چیلیس
۱۹ آذر ۱۳۹۳داداش ناراحت هزینه نباش . همش از جیب مردم بیچاره تامین میشه.
فواد
۲۳ آذر ۱۳۹۳اشتباهی مخالفم رو زدم ولی با نظرت موافقم.
$AMIN
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ای وای ایران تو فرار مغزها رتبه اول تو جهان ثبت کرده روزی 440 نفر از ایران فرار میکنن مغزا یکیش دوست خودم خیلی مخ بود تو دانشگاه رفت المان مهاجرت کرد ایران بعد نمیخواد دست بکشه از این پراید که انقدر کشته میده چون فروش پراید خیلی بالاست تند تند میسازند خراب تحویل مردم میدند واقعا برای کشورم متاسفم مردم معمولی خارج ماشین اشغالشون هیوندا کیا بعد ما انقدر ماشینو گرون کردین انگار هیوندا است
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳گاز سوز هم بشه با کپسول ته اصلا دیگه هیچی جا نداره
كيارش
۱۷ شهریور ۱۳۹۳تا چن روز دگ باید منتظر سایپا ١٠۵١ باشیم((پراید جت))
مهدی.شهرکرد
۴ مهر ۱۳۹۳امید چی میگی؟؟؟؟؟ خارجی ها میرن تویوتاوانت میزنن ایرانی ها چی میزنن!ی صندوقم نمیشه بزاری توش کانادا مردم با 20 میلیون سوار سوناتا میشن شما هم برید سوار ی حلبی پراید شی صد رحمت به همون وانت پیکان
مهدی.شهرکرد
۴ مهر ۱۳۹۳خدا وکیلی پرایدم شد ماشین خودشو زورکی میبره
امیر جداری
۴ آذر ۱۳۹۳من مدیر عامل شرکت مجتمع صنعتی شمالغرب هستم مجموعه فلایویل پراید نیسان و تیبا را میسازیم سایپا این وانت پراید را ساخته تا به جای دستمزد بده به تامین کنندگان که بعد از 7 ماه که پولشون را نداد مجبورشون بکنه که اگه پول میخواهید باید از این لگنها بردارید یه قیمت 16700000 تومان و بفروشید 14000000 تومان تو قراردادش هم سودی که در نظر گرفته 5 درصد هم کمتره تا من وامثال من شرمنده پرسنل بیچاره ای بشیم که شب و روز نداشتن و زحمت کشیدن تا نتونیم حتی دستمزدشون را هم پرداخت بکنیم متاسفم برای مدیران سایپا
فواد
۵ آذر ۱۳۹۳اقا حسین 700 کیلو به پیکان بیچاره زدی میگی ترمزاش ضعیفه!برو پراید بخر ببین 300 کیلو رو میتونه حمل کنه! ترمزش اینا بماند!در ضمن خسارت چند میلیونیش رو هم در نظر نمیگیریم.
مشاور
۵ آذر ۱۳۹۳چرا ما ایرانیان معروفیم به مسخره کردن خوب خودت تا حالا از این ماشین داشتی که نظر میدی خیلیم ماشین توپی واسه خانواده دو نفر من میخرم چند دلیل 1.برای دونفر خوبه2من نمایشگاه مبل دارم کارم راه میندازه.3کولر4فرمان هیدرولیک5زیبا6کابین جا داره……
موتور سوار
۱۰ آذر ۱۳۹۳بفرمایید هوندا 125 اتاق دار
مهناز
۱۸ آذر ۱۳۹۳پراید که خودش به لحاظ ایمنی صفر بود
حداقل سمند و میکردن وانت
رضا
۱۸ آذر ۱۳۹۳من یکیشون رو خریدم خیلی هم راضیم کارم خدمات فنی هستش ولی ولی
…
درب عقب قسمت بار ماشین ضربه خورده تمام خوزستان رو گشتم نمایندگی ها جوابگو نیستند میگن نداریم از اونطرف میخوان دربی که قیمتش 220000 تومن هست رو به من 400000 تومن آزاد بفروشن
سوال من اینه که چرا و چرا خودرویی تولید میکنید که توان پشتیبانی قطعاتش رو ندارید
از همینجا تقاظا دارم اگر مسئولی این مطلب رو میخونه من رو راهنمایی کنه ممنون
foad m
۲۶ آذر ۱۳۹۳چو بیشه تهی ماند از نره شیر * شغالی در اید ز بیشه دلیر
پراد تو ایران قد علم کرده تو کشورای دیگه فرغونم حسابش نمیکنن.
محسن
۱ بهمن ۱۳۹۳تا زمانی ک ما مردم خصوصا مسئولین چشممونو به روی تولیداته روزه دنیا بستیم و واسه گرفتن همین چرخ دستی تو صف وایسادیم همینم از سرمون زیاده .
بخرید حالشو ببریدددددددددددددددددددد .
وافن
۲۲ بهمن ۱۳۹۳من تمام 26 صفحه نظرات رو خوندم. بنظر من تولید کارا باید بمنظور ارتقا و جلب نظر مردم، موقتا متوقف بشه، طراحان سایپا نباید طرز فکرشون رو به 80 میلیون نفر تحمیل کنن.شکل بدنه جلوی خودرو باید ابهت و وقار یک وانت رو داشته باشه و به غرور رانندگان آنها هم پشت رول فرمان، باید توجه بشه تا احساس حقارت و تمسخر نکنند، بلکه خود با افتخار، مشوقی برای خرید بیشتر این محصول بشوند. ظرفیت باک بنزین حداقل به 80 لیتر افزایش پیداکنه تا ترافیک کمتری در پمپ بنزینها ایجاد شود و در وقت راننده صرفه جویی شود، قسمت بار خودرو بزرگتر بشه تا علاوه بر گنجایش بیشتر، در صورت نیاز بتوان آنرا دوگانه سوز نمود. طراحی و تکنولوژی و قدرت موتور، ترمزها و کمک فنرها و غیره بگونه ای باشد تا بتوان از آن در جاده ها و مسیرهای طولانی و بخصوص سربالایی استفاده نمود. متشکرم
محمد
۲۸ بهمن ۱۳۹۳من این ماشینو حدود دو هفتهست که خریدم . در کل ماشین خوبیه
ازش راضیم…
احسان
۳ اسفند ۱۳۹۳با سلام
دوستان عزیزم که زحمت می کشند و نظر میگذارند و یا عزیزانی که نظرات رو مطالعه میکند و پاسخ می دهند، از همه متشکرم. چند وقت بود که تصمیم به خرید یک وانت داشتم، خوشبختانه برایند معیارهای خودم و همچنین نظرات دوستان منتج به این شد که وانت پراید را انتخاب کنم. بهتر توجه داشته باشیم که هر نوع خودروی پیکاپ، وسیله ای است که برای کار کردن و حمل بار استفاده می شود. حال بسته به استفاده، نوع بار، راحتی، مکانهای سرویس دهی یا محل استفاده، مصرف سوخت و خیلی آیتم های دیگر این انتخاب صورت میگیرد. از همه اینها گذشته وقتی که وانت هایی مثل مزدا یا نیسان که برای حمل بارهای سنگین به کار میروند قیمتی بالا، مثلا مزدا 2000 با قیمت 43 میلیون دارند و هزینه کردن این چنین پولی توجیه اقتصادی برای امثال من ندارد، چون بار ما در این حد نیست.انتخاب پراید وانت منطقی به نظر میرسد. کاش بیخود غر نزنیم. وقتی فرق گوشت کوب با پیچ گوشتی رو نمی دانیم ژست فردی که دکتری طراحی موتور را دارد را نگیریم.با اجازه بزرگان مجلس رکورد های حمل بار یک تنی هم توسط پراید وانت دیده شده. خواهشمند است به ریزی فلفل هم نگاه نکنید.
حامد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳من یکیشو خریدم، آبان 93، بخاطر بی پولی و نیاز فوری به ماشین! هفت تومن پیش دادم با 6 تا چک 4 ماهه به مبلغ 2165000 تومن، کلا درمیاد 20 تومن، اونوقت قیمت بازارش روز به روز داره پایین تر میاد وقتی من خریدم 17 تومن بود حالا شده 15.600 تومن! کلاهبرداری چجوریه به نظر شما؟
حامد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳حالا بگذریم اینجا لازم میدونم برای کسانی که قصد خرید این لگنو دارن توضیحاتی راجع به کیفیت این لگن فانتزی بدم! اولا که بشدت صدای موتور تو اتاق میپیچه و غیر قابل تحمله؛ دوما اگه برای کار و بارکشی میخواین بخرین که کلا بیخیالش بشین؛ اگه هم مثل من برا سواری میخواین ازش استفاده کنین که افتضاحه کمک فنرای سفت و سر و صدای زیاد از همه جای ماشین رانندگی رو زهر مارتون میکنه؛ کیفیت ساخت بدنه هم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ با تشکر از مسئولین … بووووق بوووووووووق شرکت سایپا
حجت
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام تمام کسانی که نظر دادید ایا وانت سواری پراید را تا حالا تجربه کرید؟ فکر کنم نه همش از بیکاری پای کام مجبورید سرگرم بشید ونظری بدونه تجربه واطلاعات فنی بدید البته ببخشید رک میگم اولا فکر کنم بیشترتون اگه دوشاخه وسیله برقی شما تو خونه خراب بشه نمیتونید حتی درستش کنید پس لطفا نظر کارشناسی وبدونه تجربه ندید بابا دیگری رو خراب نکنید چرا اخ؟خوب حا لا نظر منو میخواین باشه میگم من یه وانت پراید تیر ماه 93 خریدم کم مصرف پرقدرت وحدود یک تن بار داخلش زدم اصلان انگار هیچی بارش نکردم راحت وبدونه کاستی قدرت وسرعت بارو جابجا میکنه من خوزستانم کولرش محشره عین یخچال فریزره هم سواری وهم باری خداوکیلی با سرعت حدود 100 کیلومتر در ساعت تو اتوبان هواسم رفت توعمق ضبط صوت تو فاصله حدود20متری زدم رو ترمز بعد از ترمز کردن ماشین من از عقب خورد به زانتیا وزانتیا خورد به پراید سواری وپراید سواری خورد به مینی بوس هرسه ماشین دچار خسارت شدن بخصوص زانتیا صندوق عقبش رفت داخل در کل حدود 4میلیون تومان خصارت به هر سه ماشین وارد شدوماشین من فقط خسارات کمی دید چراغهای جلو کامپوت وشبکه جلو شکست وکمی دیاف رفت داخل سپیر جلو سالم وگلگیرها سالم وهمه ماشینم سالم از همه مهم تر خودم از شما هم سالمتر موندم خلاصه ماشینی بهتر پرقدرت تر سبکتر ارزانتربا این کارایی هم باری هم سواری هم با کلاس ندیدم نقاط ضعفی هم داره مطمعنم رفع میشه وچیز مهمی نمیستن 46 ساله هستم 25 ساله شوفرم خواستم شماره بزارم ولی……..خدا نگهدارتون
کوکا
۷ آذر ۱۳۹۴شنیده بودم بچه های خوزستان مارمولک بکشند میگویند تمساح کشتیم
ولی نشنیده بودم با وانت پراید بزنند سه تا ماشین را له کنند و پرایدشان فقط چراغش بشکنه
میگم داداش نمیفروشیش ؟؟
خخخخخخخ
عزیزم به راننده وانت نمیگویند شوفر
طرف یک تن زده تو وانت پراید؟؟؟؟
اخه یک تن بار میدونی چقدره ؟؟؟ جاش میشه تو اون فرقون
6904
۱۷ اسفند ۱۳۹۳داداش 20ملیون میدی انتظار داری جنسیس تحویلت بدن برو ی دوبرابر پول بده ی پژو پارس بگیر فقط بخاطر اینکه ی سری آهن بهش اضافه کردن سنگین شده…….
حبیب
۷ مهر ۱۳۹۴20 میلیون پول کمیه از نظر تو . ببین با همین 20 میلیون ما تو کشورهای خارجی که پول ما ارزش نداره چه ماشینی میشه سوار شد با همین ماشین بدون بار وخالی برو تو جاده کوهستانی ببین چقدر کشش داره این ماشین فقط برای شهرهای جنوبی که جادها کفی و بدون سر بالایی است با بار کم جواب میده و بعد از 3 تا4 سال به خاطر ضعیف بودن از هم میپاشه موتور سه چرخ بیش از 700کیلو بار بر میداره با قیمت این هم میشه چند تا از ش گرفت
حمید
۲۲ اسفند ۱۳۹۳سلام خدمت تمامی دوستان.اقایون من الان 2ماهه این ماشینو خریدم از همه نظر ازش راضیم هم شتاب هم قدرت.کار من باوانت نیست من مغازه ابزتر یراق دارم تو حسن اباد.ولی برای تست بارهم زدم تا 700کیلو اخ نگفته.واقعا راضیم.من این ماشینو خیلی بیشتر از سواری پراید خوشم اومده ازش.باتشکر
رامین
۶ تیر ۱۳۹۴سلام و عرض ادب
وانت پراید درسته کوچکه اما اشکال ما اینجاست که مقایسه میکنیم با کامیون و اسکانیا و ماک و مان
هرکدوم یه کارایی داره و هر کدوم یه وزنی رو میبره
برای مثال نیسان با وانتپیکان فرق داره
هم تروان و قدرت و وزن و….
وانت کارا(پراید)کارایی خاص خودشو داره برای حمل نون فانتزی .کیک تولد .فقط یک یخچالی رو یکی خریده با سواری نمیره و ….
واستفاده دیگه کوپه بودنشه دو نفره
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی .به نظر بنده این وانت آشغاله قبلا پیکان سواری 83 کولر دار داشتم خیلی راحت بودم باهاش تا این که احتیاج به وانت پیدا کردم قسطی خریدم 7نقد بقیشو 4تا چک .تو جاده انداختم مسیر 100کیلومتری رو باهاش رفتم انگار 500 کیلومتر باهاش راه رفتم .صندلی افتضاح.از 100تا بیشتر صدای موتور دوبرابر پیکان سواری. سوخت خیلی زیاد بخاطر گاز خوردن بیش از حد.آخرین سرعت 160تا میخواست پرواز کنه.باد طوری طراحی شده که تو سرعت بالا باد داخل اطاق عقب می پیچه و مانع سرعت رفتن میشه.زمانی که باد باشه از 100تا بیشتر نمیره.با پیکان سواری رفیقم انداختم شتاب اولیه رو رد شدم ازش تو دور منو گرفت. وانت پرایدو با وانت تویوتا مدل 1978مقایسه کنید .قیمت وانت تویوتا تمیز 5میلیون حد اقل ظرفیت 1.5تن وانت پراید 17میلیون حد اکثر ظرفیت 400کیلوگرم.خودتون قضاوت کنید
مهدی
۲۱ تیر ۱۳۹۴فکر کنم یخچال بذارن عقب پرایده یکبار تک چرخ بزنه مستقیم بره تو دل دیوار
آخه مهندس سایپا این چه طراحی کردی اون از طراحی غلط پیکان وانت که 40 سال پیش انجام دادین حالا همین فکر رو رو ی پراید پیاده کردین یعنی طرز فکر شما بر میگرده به 40 سال پیش !!!!!!!!!!!!!!!
وانت باید بدنه بار از اتاق جدا باشه ضمنا بالای 1 تن هم حمل کنه/ نه اینکه 500 کیلو به پیکان وانت میزنی چرخش وا میره یا پرایدم 500 کیلو بزنی وا میره آخه چرخ فورغون میتونه 500 کیلو تحمل کنه!!!
امین
۳۰ آبان ۱۳۹۴سلام ببخشید من یک سوال دارم این ماشین توی سرعت 90 تصادف بکنه هیچی ازش باقی می مونه؟؟؟؟؟؟
افی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی هم ماشین خوبیه شماها خودتون دارین خبر از جیب مردم که ندارن، ندارید مرفهین بی درد …