خودروهای چینیسایپا

نگاهی کوتاه به چانگان ایدو، چینی خاص

از ابتدای ورود چینی‌ها به شهر و دیارمان، جماعت پرنخوت آریایی را کمترین التفاتی به آنان نبود و کمتر کسی را می‌یافتی که دوستدارشان باشد و نیز راغب و هواخواهشان. در آن دوره، خرد و کلان، مالکان این خودروها را فریب‌خورده می‌پنداشتند و سزاوار سرزنش و ترحم. اما کم‌کم این احوال دگرگون گشت؛ زیرا از سویی متصدیان خودروساز در بستری خوش آرمیدند و از طرفی نیز طایفه زردفامان زمین و زمان را درنوردیدند. این‌ها همه موجب شد که ساخته‌های این قوم اندکی بیشتر مورد پسند قرار گیرند و از حدت و شدت تخاصم‌ها و بدگمانی‌ها نیز رفته‌رفته کاسته گردد.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
از نیم دهه پیش بدین سوی، برندهای چینی شیوه نوینی را آغاز کردند و از کپی‌های نامأنوس و طراحی‌های اسباب‌بازی گونه عبور نموده و به‌مانند همتایان شرقی و غربی خود جدیت را وجه همت خویش قرار داده‌اند. شاید بتوان ارائه خودروهایی مانند جیلی امگرند و چانگان ایدو را نقطه شروع این روند دانست؛ امری که روزبه‌روز هم تحول بیشتری یافته و موانع قوی‌تری را از سر می‌گذراند. بی‌شک این مدل‌ها قابل قیاس با رقبای شرقی و غربی خود نیستند و بدین لحاظ یک دهه از آنان عقب‌ترند، ولی در عین حال گواهی هستند بر پیشرفتی سترگ، که قابل انکار هم نیست. چنانچه در آتیه‌ای نه‌چندان دور، برندهای چینی به‌مانند همتایان کره‌ای خویش مزه استقلال را تجربه نمایند و افسار تکنولوژی را مهار زنند، بی‌تردید زنگ خطر با شدت هر تمام‌تر برای مدل‌های ارزان‌تر کره‌ای و ژاپنی به صدا در خواهد آمد.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
چندی پیش خودروی چانگان ایدو توسط یکی از خودروسازان جاده مخصوص معرفی گردید و پیش‌فروش آن نیز صورت پذیرفت. لذا به بهانه این امر تصمیم گرفتیم که به‌اجمال آن را به شما معرفی کنیم. در ابتدا هم مروری کوتاه بر تاریخچه آن می‌نماییم.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
چانگان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین امروز است که دفتر مرکزی آن در شهر چونگ کینگ مستقر می‌باشد. این شرکت تحت مالکیت دولت بوده و عمده تولیداتش را هم خودروهای سواری، ون، میکروون و خودروهای تجاری تشکیل می‌دهند. بنا بر ادعای شرکت، سرآغاز فعالیت این مجموعه به سال ۱۸۶۲ میلادی برمی‌گردد؛ هنگامی که شخصی به نام لی هونگ ژانگ نمایندگی فروش سلاح‌های کمری را در شهر شانگهای تأسیس نمود. اما اینکه چه ارتباطی بین این موضوع و وضعیت فعلی چانگان وجود دارد چندان روشن نیست.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
پیش از این، در سال ۱۹۵۰ میلادی، متصدیان پیشین این مجموعه به مونتاژ خودروهای جیب تحت نام YANGTZE RIVER(رودخانه یانگ تسه) می‌پرداختند. در سال ۱۹۸۰ میلادی نیز این مجموعه به تولید کامیونت و ون‌های تجاری مشغول بود. شاید این‌طور بتوان گفت که حرکت جدی این خودروساز در اوایل دهه ۸۰ میلادی آغاز شد و آن‌هم زمانی بود که این خودروساز جهت اخذ تکنولوژی‌های پیشرفته شروع به همکاری با شرکت سوزوکی نمود. این همکاری از سال ۱۹۸۳ میلادی آغاز شد و تا به امروز هم ادامه یافته است. بعدها نیز این مجموعه سازندگانی چون فورد، مزدا و سیتروئن را به لیست شرکای خود اضافه نمود. چانگان دو کمپانی داخلی را هم در سال ۲۰۰۹ میلادی ضمیمه خود نمود یکی از آن‌ها HAFEI نام دارد و دیگری CHANGHE. از سال ۲۰۱۰ میلادی، ساخت و فروش جنگ‌افزار نیز به عنوان یکی از منابع کسب درآمد مورد توجه این شرکت قرار گرفت. همچنین در این سال چانگان با تولید ۲.۳۸ میلیون خودرو به عنوان چهار تولیدکننده برتر کشور چین شناخته شد. در حال حاضر مراکز تحقیق و توسعه این کمپانی در دیترویت آمریکا، ناتینگهام بریتانیا، تورین ایتالیا و یوکوهاما ژاپن دایر است. از مهم‌ترین بازارهای صادراتی این کمپانی نیز می‌توان به ممالکی همچون روسیه، برزیل، شیلی، آفریقای جنوبی، مالزی، کویت و فیلیپین و… اشاره نمود.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
برای آشنایی هر چه بیشتر، در اینجا شرح مختصری از فعالیت‌های کنونی شرکت را ارائه می‌دهم.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
شرکت مزدا: همکاری چانگان با این شرکت از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز شد و تاکنون نیز ادامه یافته است؛ در حال حاضر این دو کمپانی در تولید خودرو ونیز پیشرانه با یکدیگر مشارکت دارند. هم‌اکنون در مجموعه‌های تحت کنترل چانگان خودروهای مزدا ۳ نسل اول با نام CLASSICAL، نسل دوم با نام XINGCHENG و نسل سوم با نام ALEXA تولید می‌شود. همچنین مدل‌های مزدا ۲ و CX5 هم در این مجموعه تولید می‌شوند.

شرکت فورد: این شراکت از سال ۲۰۱۲ میلادی شروع شده است؛ در حال حاضر انواع مدل‌های فورد از جمله اسکورت، فیستا سدان و هاچ بک، فوکوس، موندئو، اکو اسپرت و نیز کوگا و C-MAX توسط چانگان تولید می‌شود.

شرکت سوزوکی: همکاری بین این دو کمپانی از سال ۱۹۸۳ میلادی آغاز شده است؛ در آغاز چانگان خودروهای تجاری ارزان قیمت را تحت لیسانس سوزوکی تولید می‌کرد. پس از مدتی این دو مجموعه به طور جدی دست به شراکت زدند و در سال ۱۹۹۳ میلادی شرکت جدیدی را تحت نام خودروسازی «چونگ کینگ چانگان سوزوکی» تشکیل دادند. به موازات آن نیز چانگان خودروهایی را نیز با برند خود تولید نمود که تکنولوژی آن‌ها برگرفته از سوزوکی بود. در حال حاضر در مجموعه‌های تحت کنترل چانگان انواع مختلف سوزوکی از جمله آلتو، سوئیفت،ALVIO ،SX4 (سدان، هاچ بک، کراس‌اوور) و خودروی مشترک LINQYANG تولید می‌شود.

شرکت PSA (پژو – سیتروئن): این همکاری از سال ۲۰۱۰ میلادی شروع شده است، که ماحصل آن تشکیل شرکتی جدید به نام CAPSA بوده است؛ سهام آن نیز به‌صورت مساوی و ۵۰/۵۰ بین دو کمپانی تقسیم شده است. در حال حاضر، این دومین سرمایه‌گذاری PSA در چین می‌باشد؛ پیش از آن نیز این کمپانی با شرکت دانگ فنگ مشارکت داشته است. هم‌اکنون در مجموعه‌های زیر نظر چانگان خودروهای لوکس سیتروئن از جمله DS 5،DS 5LS و کراس‌اوور DS6 تولید می‌شود.

علاوه بر این‌ها این مدل‌هایی همچون JOICE،REATON، ALVISIN (V3، V5،V7)، BENNI، CX20،CX30، EADO (بنزینی، الکتریکی، هیبریدی)، EADO XT و کراس‌اوورهای CS 35 و CS 75 را نیز تحت برند چانگان تولید می‌شوند.

البته برندها و مدل‌های دیگری نیز توسط چانگان تولید می‌شود که ذکر نام تمامی آن‌ها از حوصله این بحث خارج است.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
یکی از خودروهایی که از مجموعه چانگان روانه بازار کشورمان شده ایدو (EADO ) نام دارد. این مدل برای نخستین بار در مارس سال ۲۰۱۲ میلادی به بازار چین معرفی شد. طرح بدنه آن در مرکز طراحی چانگان در تورین ایتالیا تکوین یافته و از المان‌های خاص اروپایی بهره می‌گیرد. بیشتر منابع خودرویی هم خطوط به کار رفته در بدنه آن را زیبا و متناسب ارزیابی نمودند. شرکت چانگان مدعیست که مدت زمانی معادل ۳ سال را صرف توسعه این خودرو نموده است. این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان هم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
کابین این خودرو از طرح نسبتاً مدرنی بهره برده و شاخص‌های اسپرتی نیز در جای‌جای آن قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر نسبتاً بزرگی نیز در وسط داشبورد آن قرار دارد و جزییات آلومینیمی بسیاری هم در بخش‌های گوناگون آن به کار رفته است؛ با این حال، برخی از وب‌سایت‌های چینی میزان آلومینیم استفاده شده در فرمان آن را کمی بیش از حد معمول آن ارزیابی نمودند. همچنین این خودرو از صندوق بار نسبتاً بزرگ و وسیعی نیز بهره می‌برد که کاملاً رافع نیازهای یک خانواده ۴ نفره می‌باشد.

Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
Changan EADO Interior
پیشرانه این خودرو از نمونه ۱.۶ لیتری می‌باشد که BLUECORE نام دارد. این موتور که توسط خود چانگان توسعه یافته، از شاخص‌های زیست محیطی مطلوبی برخوردار است و یکی از پاک‌ترین موتورهای تولیدی در کشور چین می‌باشد. توان این پیشرانه معادل ۱۲۰ اسب بخار و خروجی گشتاور آن نیز برابر با ۱۶۰ نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت نیز این خودرو از یک گیربکس ۴ دنده خودکار سود می‌برد. با یک نگاه کلی می‌توان مشخصات این مدل را تا حد زیادی مشابه نزدیک‌ترین رقیب آن، یعنی جیلی امگرند دانست.

Changan EADO
Changan EADO
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی است و همچنین ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی C-NCAP دریافت نموده است. علاوه بر این، خودروی ایدو به مجموعه کاملی از سامانه‌های ایمنی از جمله ABS ،EBD ،BA ،ESP و TCS مجهز است که در این رده قیمتی کمتر قابل مشاهده است و بیشتر در خودروهای گران‌تر کره‌ای و یا ژاپنی یافت می‌شوند.

در حال حاضر هنوز این خودرو به بازار مصرف عرضه نشده ولی بهای نمونه‌های ثبت نامی آن در حدود ۸۰ میلیون تومان است. این رقم در حدود ۷ میلیون تومان ارزان‌تر از رقبای دیگرش از جمله جیلی امگرند و MG 350 می‌باشد. البته در بازار صحبت از ارقام گران‌تری هم برای این خودرو می‌شود که صحت‌وسقم آن هنوز برایمان روشن نیست. در خاتمه این را بگویم که مدل ایدو با فروش ۷۴/۵۵۳ دستگاه در نیمه نخست سال ۲۰۱۴، پرفروش‌ترین سدان با برند داخلی در بازار چین بوده است.

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

توان: ۱۲۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۶۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ – ۵۰۰۰ دور/دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنباله‌ای – محور پیچشی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۰/۱۸۲۰/۱۴۹۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۳۲۵ کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۵۵ R 16

حجم صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

تجهیزات ایمنی

کسب ۵ ستاره از موسسه C-NCAP

۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم ترمزگیری در حالت اضطراری BA

سیستم کنترل پایداری خودرو ESP

سیستم کنترل کشش TCS

برخی از تجهیزات این خودرو

آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن

صندلی‌های با پوشش چرمی

سانروف برقی

۶ عدد بلندگو

نمایشگر LCD + DVD + GPS

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB +AUX

سیستم ضد تشعشع آینه عقب

فرمان با پوشش چرمی

دوربین دید عقب

سنسور پارک دنده‌عقب

مه شکن‌های جلو

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

قیمت

در ایران: ۸۳.۵ میلیون تومان (ثبت نام از نمایندگی‌های شرکت)

در چین: ۹۴,۹۰۰ یوآن (نمونه فول آپشن ۱.۶ لیتری)

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۵ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقا چین بهشت تجار ایرانیه.
    بگو درجه1 می زنه.
    بگو درجه2 می زنه.

    بگو درجه10 می زنه.
    کره و ژاپن و آلمان چه آنگولا بفرسته چه قلب اروپا کیفیت یکیه.
    خداییش نمی دونم اینا درجه چندن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه ساده

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم تا حالا شده بری لوازم یدکی شو بخری که اینقدر ازش دفاع می کنی.
      چینی های یه تکنیک جالب دادن اونم اینه که بازار رو کانایزه می کنن به سمت خودشون، و وقتی که خوب تو لجن فرو رفتین ، اونوقته که هر جور که دلشون بخواد باهاتون معامله میکنن.
      ما یکسری دستگاه ازشون خریدیم به قیمت هر دستگاه 15 میلیون تومن حالا که نوبت تامین قطعات یدکی شده، مجموع قطعات یدکی رو با منت بهمون قیمت داده 60 میلیون تومن .
      حالا نه دستگاهها رو می تونیم دور بریزیم (برای سیستم دولتی خریدیم . خودمون می ریم زیر سوال) و نه خرید قطعات یدکیش برامون به صرفه هستش. شده استخون تو گلو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲۶ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        اتفاقا واسه من یه دکمه شیشه بالابر عقب مخصوص راننده رو میدادی بالا یکم گیر میکرد باس میدادی پایین که گفتم و چند روز بعد اوردن از انبار و کل 4 تا دکمه راننده رو کامل تحت گارانتی عوض کردن ! همه لوازمش هست فقط چند روزی طول میکشه که سفارش بدن از انبار اصلیشون بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    چین نه خودروساز بلکه مونتاژ کاری بشکل معکوس هست این موضوع در همه خودروهاش وجود داره و بهترین جا برای آزمایش برد و باخت محصولات شانسی این کشور ایران جاییکه ملت بخاطر یک خودروی تنبل با مصرف بنزین بالای چینی 60 ملیون پول میدن و صاحبان این شرکت ها خودسون سوار کره ای ژاپنی و آلمانی هستند،هیچکدوم از برند های چینی کارکرد سالم بی عیب و نقصی ندارن فقط مابه تعجب هست که 99 درصد افراد خودروهای روز چینی را ؛با محصولات نیم قرن پیش پژو و رنو و کیا (منظوراز نیم قرن مدل های حداقل مربوط به 30 سال پیش هست و ایراد نگیرید.) مقایسه و سپس نتیجه و یپس قضاوت میکنند که بله چینی بهتره !چرا خودروی یکسال نشخص با هپون سال مقایسه نمیکنید تا متوجه بشید چین هبچ حرف و عمل خاصی برای گفتن نداره اگه روزی واردات آزاد و خودروهای حتی متوسط وارد کشور بشن اونوقت هیچ کس سمت چینی نمیره فعلا که بازار در دست گرفتن به یمن این تعرفه های بالا و مسدود سدن مبادی ورود کالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahyar

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بازار آزاد همین خوبی رو داره دیگه همه جور جنسی تولید میشه با انواع کیفیت که خریدار واقعا گیج میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. genius

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اون قسمت اول مقاله رو که از نخوت و فریب خورده دونستن خریدارای ماشین چینی توسط سایرین گفتید خیلی دوست داشتم چون متاسفانه این تبدیل به خصلت این جماعت شده که هر محصول جدیدی رو بنجل بدونن و جنس خودشونو تاپ!!اگه یادتون باشه سر همین ال90که این روزا همه واسش سر و دست میشکنن عوام الناس چقدر به خریدارای هوشمند سریهای اولش خرده میگرفتن ولی حالا خودشون دو تا دو تا اسم می نویسن!!یا روزای اول ورود برندهای کره ای به بازار الکترونیکی همه میگفتن مفت نمی ارزه ولی حالا تو هر خونه حداقل یه تیکه از محصولاتشون پیدا میشه!!ماشین چیینی دقیقا همینه و مخالفان امروزش به زودی تبدیل به عاشقان سینه چاکش میشوند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. saeed

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    در اینکه چین می تونه جنس خوب هم تولید کنه شکی نیست.
    ولی متاسفانه کرم از خودروسازای ماست.آخه اینا ثابت کردن اول سود دوم سود
    سوم سود منتظر نباشید که بگم چهارم جان مردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    روی کاغذ ماشین خوبی به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رسول

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اقا نصف ظاهرش باطن داشته باشه با توجه به خدماتش که سایپا پوشش میده بازار رو گرفته شک نکنید تا صد قیمت میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    94,900 یوان 450 که حساب کنی میشه42.7 میلیون یعنی حدود پارس elx اون وقت خداییش وقتی چینیا با این امکانات و ظاهر و … 42.7 میدن، واقعا مثلا پارس elx چقرد تموم شده برا ایرانخودرو این کجا پارس زپرتی کجا

    اخه چقدر به اسم تولید ملی به ملت خیانت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانگ

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان دقت کردین درتست ایمنی خودرو در چین این ماشین امتیاز 5+ ستاره رو اورده واقعا خوبه که حداقل ماشین های چینی وارداتی همچین امتباز بالایی از ایمنی داشته باشن ووارد کشور بشن حداقل جون مردم کمتر در خطر میافته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان گرامی
    اقایون بجای این جنس های چینی که میخواید ۶۰ ال ۷۰ میلیون تومن پول بدید برید حداقل یک مزدا ۳ بخرید و خیال خودتونا راحت کنید.
    خودروی کیا و غیره که تولیدات کره وغیره هستند تضمینی میگم ۱۰۰ کیلومتر کارکردش اندازه بیست کیلومتر این اشغالاس.
    من خودم مزدا ۳ دست دوم برداشتم خم به ابرو نیاورده.
    یاحق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      من خودم بین مزدا و bmw 320 دست دو و این ماشینا مونده بودم ولی باید چند سال کار کردشو میخریدم و به اصرار خونواده که صفر بخرم 6 ماهه گرفتم و الان نظرم برگشته چون حداقل 5 سال گارانتی تعویض داره و خیالم بابت همه چیز حداقل تا 5 سال راحته ولی اون ماشینای دست دو کوچکترین چیزی بشه دیگه گارانتی نیست و خرجشم زیاده ! کار منم خارج شهره و بیشتر تو جاده و از همه نظر فعلا که ازش راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. دانا

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    آقا محمد چی گفتی؟!
    یعنی مزدا 3 یعنی زندگی
    واقعا عالی
    اگه بجای این چین لامصب بازار ایران جای برند های با کیفیت ژاپنی بود چی میشد؟!
    باور کنید من هنوزم یه مزدا323 کارکرده رو به هزارتای این اسباب بازی ها ترجیح میدم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سیا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوباره یه لگنته گرون بی ارزش وارد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سام

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام
    به اطلاع تمامی خوانندگان عزیز می رسانم که شرکت سایپا قیمت نهایی این خودرو را برای ثبت نام 83/5 میلیون تومان اعلام نمود.(مورخه 94/1/24)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      البته بدونید سایپا این پول روکه از تون گرفت بین شش تا 9 ماه بعد هم ماشین تحویلتون میده بدون پلاک اگر مصرف کننده هستید خودتون رو معطل سایپا نکنید از بازار پلاک شده بگیرین خودتون رو راحت کننین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ali

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من به خاطر نوع شغلم اکثر ماشین های بازار تا دویست میلیون و سوار شدم هر چند کوتاه ولی چیزی که بهم اثبات شده اینه که درسته چینی ها واقعا پیشرفت کردن و خودروهای زیبا و بروزی تولید میکنن ولی در مقام قیاس با خودرو سازای کره ای و ژاپنی هیچ حرفی واسه گفتن ندارن مخصوصا کیفیت که موضوعیه که تو بلند مدت نمایان میشه.الان تو رنج قیمت اکثر خودروهای تازه وارد چینی میشه خودروهای دست دوم با کیفیت و با اصالت کره ای و ژاپنی و حتی اروپایی رو خریداری کرد که واقعا تو مقایسه میشه فهمید که حتی کارکردهای این خودروها چقدر سرتر از چینیهای خوش ظاهر بی باطنن.این موضوع رو در نظر بگیرید که هشتاد نود میلیون مبلغ قابل توجهی برای خرید ماشین پس بهترینه گزینه رو انتخاب کنید به سابقه برندهای معتبر اعتماد کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      وقتی درباره لیفان و جک و mvm حرف بزنیم درسته ولی به نظرتون یه چینی مثل MG هم در حد ماشینای کره ای کیفیت نداره ؟!
      من خودم واسه همین حرفا بردم لاستیکاشو همون اول عوض کنم که لاستیک فروشا گفتن لاستیک خودش چینیه ولی درجه یکه همون روش بمونه بهتره ! کیفیتش در کل نمیگم از ژاپنیا ولی حداقا در حد کره ایا هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ALiHidden

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    شاهکاری دیگر از ساپیا واقعا محشره!:|

    باید صادر شده ب آلمان برای رقابت با S600 ک صددرصد سایپا پیروز خواهد شد بدون شک:|

    + اینکه خیلی شبیه سوناتا شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. عابد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نام خدا
    یعنی خودرو سازای داخلی چه گلی به سرمون زدن جز خیانت به ملت!!!!!!!!!!بازم گلی به گوشه جمال این چینیای چش بادمی ، که دارن تلاش میکنن پیشرفت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عابد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نام خدا
    یعنی خودرو سازای داخلی چه گلی به سرمون زدن جز خیانت به ملت!!!!!!!!!!بازم گلی به گوشه جمال این چینیای چش بادمی ، که دارن تلاش میکنن پیشرفت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. منصور

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا ماشین 11900 دلاری (حداکثر 36 میلیون تومانی) را دارد 84 میلیون میفروشه ؟!!!! سایپا بابا ملت ایران را گیر آوردید؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      این حرف رو وقتی میزنن که سوناتای 24000 دلاری رو 150 میلیون نفروشن الان مگه ماشینی وجود داره که قیمتش کمتر از 2 برابر قیمتش تو خارج باشه !
      همه ماشینای وارداتی 100 درصد گمرک میخوره که اینم وارداتیه ! ماشینای داخلیم بجا گمرک همونقدر مالیات و عوارض و … میگیرن ازشون ! پس مشکل مربوط به همه ماشیناس نه فقط این !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. رضا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چند ماهه که این ماشین رو گرفتم واقعا زیباست هرکی میبینه از طراحیش خوشش میاد بعضی ها با کمری اشتباه میگیرن سواری بسیار نرم و هندلینگ خوب وبسیار بهتر از مگان اتوماتی که سه سال داشتم. شتاب بالاتر از انتطار از موتور 1600 از مازندران تا شیراز مسافرت کردم وبرگشتم هم در گردنه گدوک هم گردنه امازاده هاشم با با رومسافر تست شد خدا برکتش بده شرمنده ام نکرد کولر هم خوب جواب میداد در جاده کفی که دیگه حرف نداشت واقعا راضیم کاش زودتر وارد میشد امیدوارم سایپا با قیمت مناسب و کیفیت فعلی عرضه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من میخوام این ماشین رو بگیرم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم 09338569264 با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. کوروش***

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بین این خودرو و فاو مانده ام راهنمایی کنید لطفا<

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Hami

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من طرفداری از کسی نمیخاوم بکنم ولی چیزی که برام جالبه اینه که خیلی ها حتی ماشینو از نزدیکم ندیدن چه برسه باهاش تجربه رانندگی داشته باشن ولی میان علیه ی ماشین نظرمیدن.چرا ما ایرانیها خودمونو عقل کل میدونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سهیل

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ایدو رو با قیمت 60 میلیون با شرایط(50 نقد+10 چک 2 ماهه) میخوام بگیرم .لطفاٌ با توجه به قیمت و شرایط آن راهنمایی کنید که بخرم یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز من یکماهه دارمش
      در حد همین یک ماه هم نظر میدم
      من قبلا سراتو صفر کیا داشتم، سوناتا 2008 و مزدا 3 مدل 88
      انصافا ایدو ماشین خوبیه. شتابش خوب و منطقیه. خیلی نرم و راحته. مصرفش هم خوبه . مال من حدود 8 میسوزونه
      اگه گرفتی حتما 1000 کیلومتر اول باهاش راه بیا. خیلی موثره….
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علی

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این بابا که اصن موتورش جون نداره
    1500خخخخخ
    پیکان گوجه ای ما هم اینجوریه(:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      شما اول یه نگاه به لینک زیر بنداز مسابقه بین یه چینی موتور 1500 با یه سری غول !
      http://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/byd-qin-drag/

      بعد پیکان گوجه ای رو بیا با این مقایسه کن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. امین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من هم ماشین چینی روندم هم اطرافیانم داشتن هم المانی روندمو اطرافیانم داشتن.چینیا مدل بالا بودن المانی و ژاپنی و فرانسوی و کره ای مدل پایین تر.عمرا تو کیفیت و ماندگاری هندلینگ و لذت رانندگی به پای اروپایی ها نمیرسن.من تو یه رنج قیمت میگما.ولی خب امکاناتشون کمتر از این چینیا بود.در ضمن چند بار دیدم ک چینیا واقعا با خرابی های عجیب و غریب روبه رو شدن بعضی هاشون بی دردسر.دقیقا عین تخم مرغ شانس هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ایدو دارم.دوست عزیزی م نوشتی موتورش جون نداره ی نگاه ب اسب بخارش بندازپزوبا موتور ۱۸۰۰تا۲۰۰۰ قدرتش۱۰۹ اسب بخاره
    این ماشین ۱۲۴ اسب بخار قدرت واقعیشه.
    شریک تجاری اصلیش هم فورد امریکاس.تحقیق کنید میفهمیداز همه لحاظ عالیه
    متاسفانه ماشینایی مثل جک جلوه ماشین چینی را خراب کردند
    اول تحقیق کنید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین رو من دارم.واقعا عالیه.قدرتش.نرمیش.گیریلکس هوشمندش
    شتاب و همچیز عالی.تو دوزی اتاقش قابل مقایسه با خودرو های اروپایی موتورش طراحی انگلیس پ گریبکس لکسوس و ژاپنی داره.
    شریک تجاریش فورد تمریکاس.پر فروش ترین ماشین چینی در امریکاقابل مقایسه با فاو و جک نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستانیکه این ماشینو دارن یه راهنمایی کنن کشش این ماشین تو سربالایی چطوره مثلا سربالایی هزار چم یا امامزاده هاشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ایدو

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم که دارم عالیه خیلی راضیم امکانات عالی سر پیچ فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. شایان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز من یک هفته هست این ماشینو خریدم البته قبل از اون مگان اتومات داشتم مدل90 چهارسال بود سوارش میشدم وقتی چانگانو دیدم خریدمش.الان چندروزی هست سوارمیشم واقعا سواریش عالیه درسته قدرتش ازمگان کمتره ولی خداییش ماشین قشنگیه.راحت وبیصدا هست وموتورش هم خوبه قدرتش رضایتبخشه.من که خیلی راضیم،از مگان راحتتر وبی صداترهست.اگه کسی قصدخریدن داره مطمئنا پشیمون نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان
    لطف میکنین درباره اینکه امکان نصب کروز کنترل به صورت فابریکی و نه به صورت کروز یونیورسال روی ایدو وجود داره؟
    در صورت مثبت بودن جواب لطفا درباره چگونگی و قیمت اون به بنده اطلاع بدین
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا