خودروهای چینیسایپاهفته نامه

معرفی چانگان ایدو XT، نوبرانه شرقی سایپا

سام کاویانی: از قرار معلوم و به‌احتمال‌زیاد، چانگان ایدو XT توربو، از مهمانان آتی شرکت سایپاست. این خودرو چندی پیش در یکی از نمایشگاه‌های داخلی کشورمان رونمایی شد و برخی از سایت‌های خبری نیز از بهای ۶۰ الی ۶۵ میلیون تومانی آن سخن رانده‌اند که بی‌شک در تناسب با میانگین دریافتی مردمان این دیار رقم بالا و هنگفتی است. امید می‌رود که از این میزان فراتر نرفته و ما دگرباره ارقام نجومی و عجیب‌وغریبی را شاهد نباشیم.

changan-eado-xt-92
چانگان ایدو XT که در سرزمین مادری خود با پسوند ژیس هانگ (ZHISHANG) نیز خطاب می‌شود، یک هاچ‌بک نسبتاً بزرگ در حد و اندازه‌های مزدا ۳ و کیا سراتو هاچ‌بک است. این خودرو برای نخستین بار، سال ۲۰۱۳ میلادی و در نمایشگاه شهر شانگهای چین رونمایی و در ماه آگوست همان سال نیز فروش آن آغاز گردید. چانگان ایدو XT بر مبنای پلت‌فرم C ساخت شرکت چانگان تکوین و توسعه یافته است؛ پلت‌فرمی که در مدل سدان ایدو نیز به کار می‌رود.

changan-eado-xt-22

اگر جوان‌پسندی و جذابیت را معیاری برای گزینش یک خودروی زیبا بدانیم چانگان ایدو XT از این حیث نمره بالایی می‌گیرد. این خودرو که مخلوق استودیو طراحی چانگان در کشور ایتالیاست، بیشتر از طرح‌های اروپایی الهام گرفته است تا بلکه آسیایی. در مدلی از ایدو XT که تصویرش بر وب‌سایت بین‌المللی این شرکت نقش بسته است، ما جلوپنجره‌ای را می‌بینیم که در میانه آن یک نوار باریک کرومی جای گرفته است و در تلفیق با چراغ‌های باریک جلو کاراکتر ویژه‌ای را برای آن خلق نموده است، کاراکتری که در کمتر خودروی چینی دیگری مشابه آن را شاهدیم. نیمرخ جذاب این خودرو، خطوط برجسته و برآمده‌ای را در دل خود جای داده است و خطوط شارپ و تیزی هم در ستون C آن به کار رفته است. همه این موارد در کنار هم نمایی اسپرت را برای این بخش از بدنه مهیا ساخته است.

changan-eado-xt-32
طراحی بخش عقب این خودرو اگر نگوییم زیباترین، باید گفت در میان چینی‌ها کم‌نظیر است و حتی به باور بنده از برخی از طرح‌های ژاپنی و کره‌ای نیز جذاب‌تر و پرشورتر است. در این بخش خط شانه‌های بسیار قوی را می‌بینیم که از نیمرخ این خودرو نشئت می‌گیرند و در اتصال با چراغ‌های عقب این خودرو نمایی جسورانه‌ای را رقم می‌زنند. در طرفین سپرهای عقب نیز، دو مه شکن جای گرفته‌اند و در پایین سپر هم دیفیوزری مشکی رنگ تعبیه شده است. در کل، چانگان ایدو XT را می‌توان لااقل از حیث ظاهر، خودرویی سخت دلنواز و ایرانی پسند دانست.

changan-eado-xt-202
شاکله داشبورد این خودرو عیناً همانند نسخه سدان ایدو است. از طرحی نسبتاً مدرن، به‌روز و اسپرتی برخوردار است و کیفیت متریال به کار رفته در آن نیز، در حد مناسبی ارزیابی می‌شود. در میانه کنسول، یک صفحه نمایش لمسی جای گرفته و جزییات کرومی متعددی هم در گوشه و کنار این کابین به کار رفته است. بالاتر از همه، کیفیت مونتاژ و پرداخت آن نیز به‌مراتب بهتر از دیگر هم‌قطاران وطنی آن است. این کابین از فضای جاداری هم بهره می‌برد و چهار سرنشین بزرگسال در راحتی کامل و فراغ بال در آن جای می‌گیرند. از دیگر سو، با اینکه ایدو XT یک هاچ‌بک است اما از صندوق عقب با سایزی نسبتاً مناسب سود می‌برد، نکته‌ای که در کشور ما از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.

چانگان ایدو XT از حیث وجود آپشن‌های رفاهی خودروی غنی و پرباری به شمار می‌آید و مشتریان خود را از این بابت ناامید و مأیوس نمی‌سازد؛ به‌ویژه که ما ایرانیان نیز، وفور بیش از پیش آپشن‌های رفاهی و تفریحی را در یک خودرو سخت طالبیم ولو آنکه سالی یک‌بار هم از آن‌ها بهره نگیریم! عمده تجهیزات موجود در نسخه فول این خودرو بدین قرارند:
سانروف برقی – کروز کنترل – دوربین دید عقب – سیستم START/STOP – صندلی‌های چرمی – تهویه مطبوع اتوماتیک – چراغ‌های اتوماتیک جلو به همراه سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT) – چراغ‌های همراهی سرنشینان در هوای تاریک – آینه‌های برقی جانبی مجهز به گرم‌کن – صفحه نمایش لمسی رنگی به سایز ۷ اینچ – بخارزدای اتوماتیک شیشه عقب – آینه داخلی از جنس الکتروکرومیک – نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها – سنسور پارک عقب – ریموت صندوق عقب – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان با قابلیت پخش CD/DVD + درگاه USB/AUX و اتصالات بلوتوث و GPS – اسپویلر عقب و…

چانگان ایدو XT با دو پیشرانه متفاوت در بازار چین عرضه می‌شود. یکی از آن دو، نسخه‌ای تنفس طبیعی به حجم ۱.۶ لیتر است که از توانی معادل ۱۲۵ اسب بخار بهره می‌برد و آن دیگری هم نسخه‌ای مجهز به سامانه توربوشارژ است و با حجمی معادل ۱.۵ لیتر از توانی برابر با ۱۶۹ اسب بخار برخوردار است. هر دو نسخه از تکنولوژی BLUECORE شرکت فورد و مزدا بهره برده و از مصرف بهینه و آلایندگی کمی برخوردارند. در این میان، تولید نسخه توربو در دستور کار تولیدی سایپا جای گرفته است. در این نسخه، از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت AISIN ژاپن برای سیستم انتقال قدرت استفاده شده است. ورود نسخه توربو چانگان ایدو XT در بازار داخلی ایران در جای خود اتفاق بسیار مبارکی است زیرا این بار برخلاف ادوار قبل، طرف ایرانی پیشرانه توانمندتری را برای مونتاژ برگزیده است.

چانگان ایدو XT از ایمنی مناسب و درخوری بهره می‌برد. این خودرو توانسته است ۵ ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP چین دریافت نماید و به‌طور استاندارد از ۶ کیسه هوای ایمنی برخوردار است. دیگر سامانه‌های ایمنی موجود در این خودرو شامل مواردی چون: سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کمکی ترمز (BA)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل لغزش خودرو (TCS)، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی‌ها، ستون‌های جاذب انرژی، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای پیش کشاننده، قفل ایمنی کودک و… می‌گردد.

در پایان، چانگان ایدو XT را می‌توان خودرویی جذاب، جوان‌پسند و مجهز به یک پیشرانه بسیار قوی دانست و به‌نوعی می‌توان آن را نخستین «محصول اسپرتی» شرکت سایپا نیز به شمار آورد. این خودرو قادر است مشتریان بسیاری را راهی نمایندگی‌ها سایپا کند حتی آن دسته از مشتریان مرفهی که سال‌هاست با این سازنده وطنی میانه خوبی نداشته و با وارداتی‌ها ایاب و ذهاب می‌کنند.

مشخصات کلی چانگان ایدو XT (مونتاژ سایپا)

  • نوع پیشرانه: H15TC TURBO BLUE CORE – DIRECT INJECTION
  • حجم موتور: ۱۴۹۹ سی‌سی
  • توان: ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۲۳۰ نیوتن‌متر در ۱۹۵۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۳ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
  • نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک (AISIN F21)
  • سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات
  • سیستم فنربندی عقب: غیرمستقل، محور پیچشی
  • نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
  • نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی جامد
  • نوع سیستم فرمان: الکتریکی حساس به سرعت (EPS)
  • محور محرک: دیفرانسیل جلو
  • طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۲۵/۱۸۱۵/۱۴۸۵ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۶۰ میلی‌متر
  • وزن خالص: ۱۳۸۰ کیلوگرم
  • گنجایش محل بار: ۳۹۰ لیتر (۱۴۰۰ لیتر با خوابانیدن صندلی‌های عقب)
  • حجم مخزن سوخت: ۵۲ لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۴
  • قیمت در چین: ۱۰۹,۹۰۰ الی ۱۱۹,۹۰۰ یوآن (نسخه ۱.۵ لیتری توربو)

منابع:
CHINAAUTOWEB.COM
GLOBALCHANGAN.COM
CARNEWSCHINA.COM
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. پژمان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چنگال ایدو ماشین قشنگی هست ولی دیگه از مزدا 3هاج بک و النترا GTقشنگتر نیست *با این قیمت که مطمئنا بیشتر هم خواهد شد( به دست دلالان )اصلا ارزش خرید نداره بجاش میشه یه مزدا 3کارکرده خرید و خیلی گزینه دیگر ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (190 ديدگاه)

      داداش چنگال و خوب اومدی … :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. داود

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      داودم 30 ساله فوق معماری
      ما تو خانواده یه پرشیا، یه 206 تیپ 5 ،یه سمند، یه پراید و یه برلیانس H330 داریم.ضمنا همه مدل بالای 94و تو شرکتم یدونه هیوندای توسان دستمه

      پرشیا رو خداشاهده 3 دفعه گیربکسشو عوض کردم و صدای زوزه و ……
      سمند دوگانه ef7 از روز اول کل بدنه صدا میده گیربکس زوزه میکشه ،از زیر پلاستیکی که در وسط دو تا صندلی جلو و جود داره بین دنده ها در دور موتور بالای 3000 تخ تخ میکنه(احساس اپشن میده به ادم)،باد کلا میاد تو ماشین، ترمز اصلا نمیگیره و باید مثل لاک پشت بری و بارندگی بودنی که اصلا نری باهاش بیرون ،رگلاتور گاز 3 تا عوض شده و ………
      206 از اولین روز ایراد برقی داره و هر روز یه سنسور ماشین و چراغش میسوزه و ……
      پراید که دیگه هیچی گفتنش اصلا بدرد نمیخوره

      در خصوص برلیانس اتومات
      بعد دو سال و 40000 کیلومتر خداروشکر عالیه

      مشکلات ماشینای چینی فقط وفقط نبود نمایندگی و اجناسش هست

      برای مثال سپر ماشین رو زدن شکوندن رفتم نمایندگی گفت 1.5 میلیون (نمیدونم سوار بنز شدم یا برلیانس که پلاستیک رو 1.5 بخرم)
      ماشین چینی خوب نیست قبول دارم اما اگه بخواییم به ماشینا نمره بدیم از 5 :
      ماشینای امریکایی و اروپایی و ژاپنی 5
      ماشینای کره ای 3
      ماشینای چینی 1.5
      ماشینای ایرانی 0.5
      میگیرن.
      بعضی دوستان نمیدونم دارن ماشین رو که حرف میزنن درمورد فلان ماشین؟
      بیایین دهن بین نباشیم و تا چیزی رو خودمون ندیدیم حرف نزنیم درموردش لطفا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    برلیانس پنجاه میلیون بعد این شصت میلیون
    این خودرو زیر ۸۰ عرضه بشه جای بسی خوشحالی داره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      قربان تنها علت موفقیت کالاهای چینی در دنیا قیمت رقابتی آنهاست اما اگر این کالاها مثل قیمت گذاری خودرو در ایران که هیچ پایه و اساسی ندارد و به نظر میرسد چند عدد را روی کاغذ نوشته و در کیسه ای میاندازند بعد یکی را تصادفا انتخاب میکنند، باشد موفق نخواهند بود. این قیمت هم به نظر من مثل سایر قیمت گذاری ها منصفانه نیست و موفق نخواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهنام

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ایدو صندوقدار که تولیدش متوقف شده با قیمت حدود هشتاد میلیون عرضه میشد بعد چطور میشه انتظار داشت ایدو xt با پیشرانه توربو 65میلیون قیمت بخوره احتمالا قیمتی در حدود 90میلیون خواهد داشت اخه ماشین 169اسب بخاری با دنده شش سرعته اتومات با این امکانات 65میلیون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      همانطور که در متن هم گفته شد این قیمت توسط برخی از سایت های خبری اعلام شده و هنوز از طرف شرکت سایپا مورد تأیید قرار نگرفته است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    این همه دکمه واسه سیستم صوتی !!!!!!! کمی عجیبه ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (310 ديدگاه)

      یه رکورد جدیده
      جایزه بین المللی ” بیشترین دکمه روی داشبورد” رو حتما میبره ! (اگه همچین جایزه ای وجود داشت)

      روی کنسول بیشتر از 40 تا دکمه داره. تقریبا به اندازه ی یه لپ تاپ کوچیک
      ماشین های دهه هشتاد و نود آلمانی اینطوری بودن واسه اون زمان جالب بود، نه الان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    یه اشغال بی هویت و بی اصل و نسب دیگه از چین
    قالپاق پیکان مدل 54 به هیکل این به اصطلاح ماشین میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      باحال گفتی داداش :)))))))))))))))))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        فقط تویوتا و هوندا
        فدای تو داداش

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    باین که از هیچ برند چینی خوشم نمیاد باید بگم xt را لحظه ای که در نمایشگاه بهمن ماه دیدم حیرت زده شدم طراحی اینخودرو بقدری اسپورت و در قسمت عقب سیال است که گویی یکی از مهندسان شرکت های آلمانی آنرا طراحی کرده اما محصول طراحی ایتالیاست کابین خودرو زیبا جادار و صندلی ها بسیار راحت طراحی شدند کیفیت داشبورد به قطع از تمام چینی هایی که تا بحال دیدم از jac j5 و s5 و هایما s7 و چری تبگو 5 و x22 و x33 و …. با کیفیت تر است تا حدودی رینگ های 16 اینچ و کیفیت کلی خودرو نوع چیدمان موتور و کاور پلاستیکی آن کیفیت معمولی دارد و تا رسیدن به محصوللت کره ای و ژاپنی سالها و تا آلمانی ها قرن ها فاصله دارد در کل با 169 اسب و ظاهر اسپورت و آپشن های زیاد بنظر تا 65 ملیون خودروی خوبی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sunmartin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بیینید کاربران و دوستان گرامی در مورد کالای چینی چرا یک کاربر میاد و از آشغال نام میبره شاید در این زمینه تحربه داشته بنده تجربه اجناس چینی داشتم از جمله خودرو واقعا نمیدونم با چه منطقی کالاهای چینی ساخته میشوند البته فقط برای سود آنی ؛متاسفانه شرکت های بزن در رو چینی اصلا بفکر ایجاد برند و امضا و یک تجربه خوب در ذهن خریدار نیستند حتی برای کشورهایی که با آنها در زمینه خودرو صادرات دارند که بزرگترین بازار آنها اکثرا کشورهای توسعه نیافته و جهان سوم مثل ایران است ، کوچکترین ارزشی برای مشتریان قائل نیستند آپشن های ناکارا و فیک با نازلترین کیفیت مواد بکار رفته در بدنه و تریم داخلی خودرو زیر استاندارد و معیوب و بی کیفیت و داری نقصان مثبا در زیر کلزدهای شیشه بالابرها یه کلید سانروف از یک بک لایت دریغ شده و کلید ها پس از مدتی دیگر کارایز نداشته و نیاز به تعویض است سیستم گیرباکس اکثر چینی ها دچار ضعف و مشکل است داغی بیش از حد موتور صدای آن مایین بودن منبع اگزوز و گیر کردن آن در رمپ های پارکینگ و سرعت گیرها و دها و صدها موارد دیگر باعث شده که خودروی چینی با پسوند آن یک کابوس برای مشتری باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    من ماشین چینی رو لقبی بهتر از اشغال براش نمیتونم برازنده تر بدونم
    ماشین چینی به هیچ وجه بدرد نمیخوره حالا شاید بعضی ها بگن که چین هم ماشین خوب داره بله داره اما اونهای که به ایران وارد میشن نیستن خوباش
    ماشینهای چینی که به خروار وارد ایران میشن یه تعداد ماشین بی ارزش از هر نظر هستند مثل گریت وال . هافی لوبو . چانگان و حتی کامیونهای مثل هوو که باعث مرگ بسیاری از رانندگان بیگناه بود چون یه اشغال تمام معنا بود که مشکل ترمز داشت از همون لحظه ی اول

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      البته رفیق حرفتو کم و بیش قبول دارم اما به این نکته هم توجه کنید خودرو های داخلی خودمون خیلی از نظر کیفی پایین ترن نسبت به خودروی چینی جالب این که ماشین های داخلی خودمون هم باز از قطعات چینی استفاده میکنن توی این اوضاع گرونی وجود خودرو های چینی با کیفیت نسبتا راضی کننده و ظاهری به روز تر و امکانات خوب با قیمت تقریبا میشه گفت مناسب خودش نعمتی برای کسانی که تونستن 60 تا 100 میلیون برای یه ماشین خرج کنن بنده با ماشین یکی از دوستانم که یه جک سواری 4 درب بود که با قیمت 65 تومن خریده بود رانندگی کردم واقعا خیییییییییییییلی از دنا ایران که لوکس ترین ماشین ایرانه با کیفیت تر و سواری دلچسب تری داشت و حس خوبی بم دست داده بود …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (30 ديدگاه)

      چانگان از بزرگان چینه
      اینقدر آشغال آشغال هم نکن تو این قیمت فرضی(65 میلیون) این ماشین حکم طلا رو داره
      موتور bluecore گیربکس aisinو..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. reza

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مردم دنیا ماشین سوار میشن… اینجا باید چان گان سوار بشن!!!
    تازه پُز هم میدن
    فعلا با مشخصات فنیش کاری ندارم مشکل من بیشتر با اسم این ماشینه
    چان گان : بر وزن قان قان !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. amin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    به نظرم با این امکانات و قیمت ۶۵ تومن موفقتر از آی١٠ میتونه بشه که قیمتش هم بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mohammad

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    دوستانی که اطلاع دارند کیفیت چانگان نسبت به باقی خودروسازهای چینی چطوریه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد كرمستجی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (254 ديدگاه)

      داداشم من سی اس 35 دارم، 62 63 تا کار کردم، اسپورتج هم دارم که البته برا بابامه، تا حالا هیچ مشکلی نداشته چشم نخوره. اصلا و ابدا به حرفا دوستان میگن اشغاله توجه نکن نسبت به ماشین ایرانی و هم رده خوش در قیمت خیلی بهتره عزیز. کم مصرفه با کولر 8.7 میسوزونم تو شهر، واکنش گیربکسشم خوبه اگه البته اهل رانندگی مثل وحشی ها نیستی:))) تا همین الان که با شما صحبت می کنم فقط سرویس ادواری رفتم. من 87 خریدم الان منتاژیش ارزونتره فکر کنم 65 ایناست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. TRX

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (316 ديدگاه)

    این خودرو تو نمایشگاه اصفهان آورده بودند از پارسال که زمزمه های ورودش به ایران میومد خیلی به دلم نشست اما تو نمایشگاه که ددم و توش نشستم حس متفاوتی داشت به نظر من بیشتر از ۶۵ میلوین ارزش نداره!
    یه انتقاد که از داشبردش داشتم با وجود مانیتور نسبتا بزرگش اون ساعت کوچیک پراید مانندش خیلی بدقواره و بد جلوه میکنه و کیفیت داشبردش هم خیلی جالب نیست در حد برلیانس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دوستانی که همه این خودرو رو آشغال خطاب میکنن حتما به خودروهای روز دنیا آلمانی و ژاپنی دسترسی دارن ولی توجه کنن طبقه ای که این خودرو اونارو هدف گذاری کرده حاضر نیست بابت خودروی کارکرده مزدا هزینه اضافه کنه و یا هزینه های گزاف ماکسیما رو تحمل کنه این ماشین با قیمت حدود 50 میلیون ساخته میشه و تحویل داده میشه پس تا ده میلیون بیشتر برای خودروساز داخلی خیلیم خوبه حالا ما بگیم آشغال هست یا نه دردی از ما دوا نمیکنه چون بنز نمیاد ماشین 50 میلیونی برای ما بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عليرضا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز قیمت ((((تجاری ))))ماشین های جیلی که به مراتب کیفیت بهتری نسبت به این برند دارن بین ٧ تا ١۵ هزار دلاره،تازه واسه مشتری!!!واسه سایپا قاطع عرض میکنم این ماشین بیشتر ٧ ٨ هزارتا نمیفته،با همون ده تومنم که شما کیلویی کشیدی روش به احتساب سود سایپا میشه ۴٠ تومن،تفاوت فاحشی بین قیمت تمام شده و عرضه شده وجود داره که سر ادم سوت بلبلی میکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (187 ديدگاه)

        یعنی سایپا برای بقیه محصولات چنین سودی نداره ؟ مثلاً برای سراتوی نسل قبل که فاقد کمترین آپشن خصوصاً توی نسخه دستیش هست سود کلانی نمیکنه؟ این وضعیت توی اکثر خودروهای وارداتی یا مونتاژ داخل هست و ویژه چینی ها و سایپا نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آرش

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      به عنوان مالک چند ساله ماکسیما با سن 9 ساله (مدل 86 منوآل) و کارکرد حدود 200 هزار کیلومتری، باید بگم ماکسیما واقعا هزینه گزاف نداره. در حالی که در همین سال ها ماشین همسرم 206 تیپ 5 همسن و با کارکرد مشابه بوده و به جرات می تونم بگم هزینه های تعمیر و نگهداری 206 دستکم دوبرابر ماکسیما بوده. قیمت تقریبی ماکسی 60 و 206 برابر 16 میلیون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. nima

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (150 ديدگاه)

        من واتر پمپ ماکسیما عوض کردم،خودش ٢٨٠ تومن بود اما اجرت هرجا بردم زیر یک تومن قیمت نمیدادن،یکی از فن های رادیاتور رو عوض کردم خود فن فقط۴٨٠ تومن بود.
        بالشتک های اکسل عقب رو که نگو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. ASA

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    من رفتم سایپا تا شرایط فروش ال نود رو ببینم
    طرف دقیقا عین این متنایی که همش از خوبی های چینی ها میگه شروع کرد از برلیانس تعریف کردن
    یه جوری گفت موتورش قویه (میگفت موتور میستوبیشی روشه!) گفتم الان 150 اسب هست
    رفتم نگاه کردم دیدم زده 102 اسب!
    طرف شروع کرد از بدی های ال نود گفتن
    جالبه آخرش گفت:
    هرچی بد باشه اما به جز ظاهر، نقص دیگه ای نداره!
    ——
    چرا انقد برای چینیای آشغال تبلیغ میکنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پاسخ کوتاه: سود بالاتر
      در کل اوضاع تقریبا هر چیزی در بازار ایران به همین منوال بوده که واردات از چین سود خیلی بالاتری نسبت به واردات از اروپا داشته..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Madjid

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    راستش ازش خوشم نیومد.
    با اون همه دکمه روی داشبورد ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Davood

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    همه سایتهای چینی قدرت این خودرو را 150 اسب بخار اعلام کردن نمیدونم چرا اکثر سایتهای ایرانی 168 یا 169 اسب بخار زدن .فک کنم این اطلاعات غلط رو در نمایشگاه اصفهان به مردم دادن 169اسب امکان نداره . کسی باور نداره سرچ کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      سایت چینی «CHINAAUTOWEB» که از مراجع اصلی بررسی خودروهای چینی است توان نسخه توربو چانگان ایدو XT را معادل 125 کیلووات اعلام کرده است که با تبدیل آن به واحد اسب بخار عددی معادل 169.8 بدست می آید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ali

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ایدو سدان هم طراحی خوبی داشت. من از طراحی ایش خوشم میومد… طراحی داخلیش هم عینن مثل این نسخه اش هست… نمیدونم سایپا چرا تولید سدانش رو متوقف کرد ؟!! قیمتش رو میورد پایین فروش خوبی داشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد رضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    منم توی نمایشگاه پرسیدم گفتن 60تومن
    یه چیزی میگن ببینن بازار کشش چقدره همون قیمت میدن مثلا اگر مردم بگن تا65 اوناهم میگن 65 مثل قبلا قیمت پرت نمیدن بعد نتونت بیارن پایین کاریش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا نامدار

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یادش بخیر یه زمانی منم تو نمایشگاه پژو ۲۰۰۸ رو دیدم گفتن کمتر از ۷۰ تومن میافته نمی دونم یهو چی شد ۱۲۰ تومن شد؟!?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Davood

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    ماشین های چینی قدرت واقعیشون اون نیست که خودشون میگن وکیفیتشون هم خیلی افتضاحه. مثلا اکثر اونایی که برلیانس330و 320 دارن ازبه سر وصدا افتادن جلوبندی بعد از سه چهار هزار کیلومترو عدم کشش تو سربالایی شکایت دارن مثلا اچ 320 سربالایی خیابان پارک جمشیدیه را نتونسته با 4سرنشین بره بالا .درحالیکه قدرتش 1/5برابر206 تیپ 2وپرایده ولی این دوتا براحتی میان بالا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعيد

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چرا الکی میگی من خودم برلیانس دارم با پنج سرنشین و با اساس وکلی لوازم باهاش شمال رفتم هیچ جا کم نیاورد خیلیم عالی
      تو سربالایی جمشیدیه هم با هرکی خواست کورس میزارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. احمدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (187 ديدگاه)

    انصافاً از نظر ظاهر و امکانات خیلی وسوسه کننده است. اصلاً به یک خودروی چینی شبیه نیست. سایپا توی مدلهای قبلی چانگان خوب عمل نکرد و عملاً باعث شکست اونها شد ولی اگه سر این خودرو درست عمل کنه از کیفیت و امکاناتش کم نکنه و قیمتگذاری درستی بکنه به احتمال زیاد فروش خوبی خواهد داشت. امیدوارم با همون قیمت 60 تا 65 که ابتدای نوشته ذکر شده به بازار بیاد و از این بالاتر نره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهیار

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دیگه دنیا مال چین شد حرف اخر…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. B& m

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    من خودم ۲ ساله ماشین چینی دارم .در حد پول وامکاناتش عالی بود تا الان. اگه قیمتش زیر ۷۰ باشه موفقه.اون کسایی که میگن چینی اشغاله برن همون پراید عهد بوق سوار شن.و فکر نکنم تا بحال یک ماشین چینی سوار شده باشن. ببخشیدا!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فرهاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدتی است چانگان cs35 ;که یک کراس اور مونتاژ سایپا است دارم که واقعا” خودرو خوبی است. درست چینی است ولی چینی درجه 1 هم داریم. محصولات شیائومی را ببنید هم از لحاظ طراحی و هم کیفیت در سطح بالایی هستند . بنظرم در خودروسازی چین این شرکت هم همین طور عمل کرده است. بعضی به اسم خودرو گیر داده اند. این هم یک اسم است مثل بقیه اسم ها. مثلا” اسم سراتو ویا شورلت و… چه زیبایی خاصی را تداعی میکنند. بعضی از نام های فارسی هم به زبان فارسی از نام های پرطرف دار و خوش آهنگ هستند ولی در زبان های دیگر ممکن است این طور نباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. افتخار

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اگه 65 بدن خوبه ، از ظاهر و امکاناتش خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Amir.dp

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چینی ها با این کپی کاری هر روز در حال بهتر شدن در خودرو سازی بعدا ما به گفته مدیر بازاریابی سایپا بعد از دو سال زور زدن کوییییک تولید میکنیم اونم با چه آپشن هایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. کامی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ماشین زیبایی و امکانات خوبی هم داره ، این خودرو های چینی و خودرو های داخلی خودمون همه کیفیتی در یک سطح دارن ، پس اگر قیمت مناسب وامکانات قابل قبول و مخصوصا ظاهر خوب داشته باشن موفقن ، حالا این مدل همه را داره فقط قیمت .. که اونم اگر منطقی و بر حسب کار شناسی باشه نه قیمت پرت 100 % موفقه ، من یکی که منتظرشم با قیمت عادلانه بخرم . پس کی میاد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رامتین

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    به شخصه اگه قیمت 65 تومن باشه سریعا میخرمش. چرا که 2-3 سال بیشتر از خودرو نمیخوام استفاده کنم و در این مدت هم بیشک گارانتی داره و بعدها هم ارزونتر فروختم و ضرر کنم هم برام اهمیت نداره. اما شک نکنید قیمت این خودرو بین 72 تا77 خواهد بود که در اینصورت پژو301 خودروی باارزشتری محسوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Amir

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو نمایشگاه شیراز این ماشین بود 55تا 65گفت قیمتشه
    چانگان مدل بالاتر از اینم همین حدود بود نمیدونم چرا ولی ماشین شرف داره به صدتا از این لگنای ایرانی قابل مقایسه با ماشینای کره ای و ژاپنی نیست اما بهتره ایرانیه قیمتشم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مانی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی جاها 50 تا 60 گفتن قیمت رو فکر میکنم بره رو 65 مشتریش کم میشه و بالاتر بره خیلی خیلی کم. چقدر ماشین چینی زیاد شده! حیف این مملکت با این ثروت که الان جووناش بخاطر اثبات خوب بودن کیفیت ماشینای چینی ناراحت میشن و گاهی متعصب با اینهمه ثروت مملکت که میدونید چیکارش کردن شماها الان باید در مورد ماشینهای رده اول دنیا بحث میکردین واقعا حییییییف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mohammad

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز من که میگی قیمت این ماشین باید 65 باشه درسته که این قیمت هم کلاه برداریه و دارن سود چند برابری میبرن اما در حال حاضر چانگان cs35 با قیمت 65 داره عرضه میشه که موتورش 125 اسب تنفس طبیعیه و گیربکسشم 4 دنده تیپ تیرونیک با یکسری اپشن معمولی مثل سانروف و کروز کنترل حالا شما استدلالتون از اون کلاه بردار های سایپا هم بد تره اخه این ماشین موتورش 169 اسبه و گیربکس 6 دنده داره با اپشنای بیشتر از cs35 خب چطور قیمتش میشه 65 به نطر من نسبت به رقبایی که با توجه به اپشن و فنیش داره مثل بسترن و جیلی و جک s5 قیمتش تا 80 می ارزه و نه بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      cs35 تقریبا شاسی بلند حساب میشه ولی این یه هاچبکه.همیشه شاسی بلند قیمت بالاتری داره.ماشین قشنگیه ولی خب باید دید چه قیمتی میخوره و کیفیتش توی جادهای ایران چطوره.گرچه سایپا توی اکثر نمایشگاهها اینو با خودش میبره ولی همچنان خبری از ورودش به بازار نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا