خودروهای چینیسایپا

چانگ‌آن ایدو، سدان چینی سایپا

سایپا این روزها به طور رقت‌انگیزی در جستجوی خودروهای بی‌نام و نشان چینی است تا از طریق آن‌ها بتواند بازاری برای خود دست و پا کند. اگر به سابقه سایپا و سرمایه و تجهیزات آن در مقایسه با شرکای چینی و شرکت‌هایی که با آن‌ها مذاکره می‌کند، نگاهی بیاندازید، خواهید دید که این شرکت اعتبار خود را نیز قربانی می‌نماید.

Changan Eado
Changan Eado
بازار بزرگ خودروی ایران چند سالی است که آشفته شده است و دخالت‌های شورای رقابت و سازمان حمایت و سیاسیون، تغییرات نرخ ارز، تحریم‌های بین‌المللی، دلال‌بازی، سودجویی شرکت‌ها و بسیاری عوامل دیگر، آن را از توازن خارج نموده‌اند. حالا سایپا که چند سالی نظاره گر حضور خودروهای چینی رنگ‌ووارنگ در بازار بود و البته با توجه به خستگی مردم از محصولات تکراری و نیاز به تنوع و همچنین افزایش قیمت خودروهای مطلوب تر، سراغ چینی‌ها را گرفته است تا علاوه بر پر کردن خلأ های خود در کلاس‌های مختلف، بتواند قسمتی از بازار و سود آن را نیز تصاحب نماید.
این روند با خودروهایی چون S300 زوتای و برلیانس آغاز شده و اکنون با دو محصول دیگر از چانگان ادامه یافته است.

Changan Eado
Changan Eado
شرکت چانگان، برخلاف بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر، سابقه ای طولانی‌مدت دارد اما نه در خودروسازی بلکه در اسلحه‌سازی! ۱۵۲ سال پیش چانگان با تولید اسلحه شروع به کار کرد و البته ساخت خودرو را در دهه ۵۰ میلادی و با مونتاژ جیپ آغاز نمود. در سال ۲۰۰۹ چانگان جدید با اتحاد هافی و چانگی به وجود آمد و در سال ۲۰۱۰ با تولید بیش از ۲.۳ میلیون خودرو، تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ چین شد. محصولات فورد و مزدا بخش عمده ای از خودروهای چانگان را تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۱۲، چانگان به دو پاره چانگان فورد و چانگان مزدا تقسیم شد.

Changan Eado Interior
Changan Eado Interior
سدان ایدو توسط مرکز طراحی ایتالیایی این شرکت چینی طراحی شده است اما ظاهراً این دفتر تنها برای تبلیغ نام آن بنانهاده شده و هیچ چیز جر کپی‌های گوناگون از خودروهای مختلف را در این خودرو نمی‌یابید. ویژگی‌های آن چراغ‌های تیز و اسپرت و برجستگی‌های کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه می‌باشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است. متأسفانه اندازه کوچک چرخ‌ها نشان‌دهنده یک خودروی تقلبی و ضعیف در زیر پوسته‌ای اسپرت است.
طراحی این مدل مربوط به سال ۲۰۱۲ است و اخیراً مدلهای هاچ بک و هیبریدی آن با فیس لیفت به نمایش درآمده‌اند.
ابعاد ایدو، ۴۶۲۰×۱۸۲۰×۱۴۹۰ طول و عرض و ارتفاع است. فاصله بین محورهای جلو و عقب هم ۲۶۶۰ میلی‌متر است. بنابراین با یک سدان متوسط و کمی جمع‌وجور طرفیم.
پیشرانه چانگان ایدو یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۳ اسبی و ۱۶۰ نیوتن متری است. این ارقام چندان بد به نظر نمی‌رسند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته تیپ ترونیک استفاده می‌شود.

[jwplayer mediaid=”83965″] با وجود قیمت پایه ۷۳۹۰۰ یوان (۱۱۹۰۰ دلار) و قیمت فول ۹۴۹۰۰ یوان (۱۵۳۲۰ دلار) این خودرو را باید در برابر رقبایی چون جیلی امگرند EC7 و برلیانس H530 قلمداد نمود. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان چند لحظه پیش یکی از دوستان یه اس ام اس بهش رسید که از طرف یکی از دوستاش بود که گفته بود برو سایت ایران خودرو ببین ماشین چقدر ارزان شده .!!!!!!!
    آقا ان شاالله برید ببیند اقا ما که رفتیم دیدیم چه قیمتای ارزون تر که نشده هیچ حداقل ١_٢میلیون رفته بود رو ماشینها فقط ۴٠۵قیمتش اومده بود پایین و جالب این که برای ۴٠۵glxداشبورد جدید رنگ سفید زده بود.دوستم که همون جا سریع زنگ زد به یه دوچرخه فروشی تا یه دوچرخه بخره حداقل یه چیزی زیر پاش والا.
    این x4هم هر قیمتی باشه با این قیمت های اعلام شده واقعا ارزش داره .
    لامصب تحویل هم ٣٠روز کاری است که خداقل میشه ۴۵یا بیشتر که حدودا نزدیک ١میلیون هم این رو باید حساب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ahmad

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    آقایون به اصطلاح خودروساز (در حقیقت دزد)، حداقل یه ذره انصاف داشته باشید.
    آخه شما که همینجور دارید از ملت دزدی میکنید دیگه چرا میخواید با محصولات بی کیفیت و درجه چندم و گم نام چینی به شخصیتشون هم توهین کنید. واقعاً لیاقت مردم ایران اینه؟! اینه صنعت 50 ساله خودرو سازی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 4x4

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    خودرو سازها که عملا دارند وارد کننده خودرو میشوند پس چه دلیلی از حمایت توسط دولت دارند؟ و بهتر است که یه جای نام خودرو سازی سایپا نام شرکت سایپای چین را برای خودشون انتخاب کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مک میسل

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    برای ملتم برای خانوادم برای خودم متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سجاد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من کلاٌ با برند چینی مخالفم و از ظعف خودروسازای داخلی متاسف.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظرظون این لیفت فیس jac j5 نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid jinpachi

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      نه …این نیست….

      اینا حداقل از رو برند های خارجی کپی می کنند {عقب و جلوش}

      ولی این دزد ها {سایپا و ایرانخودرو}از رو دست چینی ها دیگه کپی می کنند…خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      خیلی خنده داره …{ببخشید گریه داره }خاک…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ققط باید از ریشه برچیده شن ….خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سام

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب به تمامی کارکنان سایت پدال

    بچه ها! اگه حال و حوصله دارین! یه نگاهی هم به مطلب ذیل بندازین.

    ” صنعت خودروسازی چین در سال 2012 توانست برای نخستین بار میزان صادراتش را از یک میلیون دستگاه فراتر ببرد ( صادرات صنعت خودروسازی کشورمان در همین سال 55 هزار دستگاه بوده است ) رشد 29.7 درصدی صادرات خودرو از چین نسبت به سال 2011 حاکی از این است که اگر چنین روندی ادامه داشته باشد،صادرات خودرو چین تا سال 2020 از مرز 5 میلیون دستگاه در سال خواهد گذشت! این در حالی است که به این نکته نیز توجه کرد که اگرچه خودروسازان مطرح محصولات خود را در چین تولید می کنند اما اکثر آنها اجازه صادرات را به طرف چینی نمی دهند و بخش اعظم صادرات یک میلیونی انجام شده را خودروهای با نشان بومی چین تشکیل می دهند.
    در سال 2012 در مجموع 37 سازنده چینی صادرات خودرو داشته اند که همچون چند سال اخیر شرکت چری درصدر صادرکنندگان قرار دارد اما دو شرکت بزرگ چینی همچون
    «جیلی » و « لیفان » که همانند چری محصولاتشان در کشورمان عرضه می شود، بارشدی بیش از 100 درصد در صادرات بیشترین میزان رشد را داشته اند. خودروسازان چینی سعی دارند با افزایش کیفیت و دستیابی به استاندارد های روز ، بازارهای صادراتی خود را توسعه دهند و ورود آنها به بازارهای اروپای غربی، استرالیا و حتی دورخیز برای بازار آمریکای شمالی ، حاکی از این مسئله بوده است.
    بزرگترین صادرکنندگان صنعت خودرو چین در سال 2012 به ترتیب شامل :

    1ـ چری ـ باصادرات 184/757 دستگاه
    2ـ جیلی ـ با صادرات 100/779 دستگاه
    3ـ گریت وال ـ با صادرات 96/465 دستگاه
    4ـ سایک – با صادرات 95/653 دستگاه
    5ـ لیفان – با صادرات 87/014 دستگاه
    6- دانگ فنگ ـ با صادرات 84/783 دستگاه
    7ـ جک ـ باصادرات 57/210 دستگاه
    8ـ گاک – با صادرات 52/952 دستگاه
    9ـ چانگان ـ با صادرات 51/933 دستگاه ـ توضیح: این شرکت تولید کننده خودرو ایدو است.
    10ـ بایک ـ با صادرات 50/869 دستگاه

    کل تولید خودرو در چین در سال 2012 معادل 19/271/808 دستگاه بوده است که از این تعداد 15/495/200 دستگاه سواری و 3/811/200 دستگاه تجاری بوده اند.

    کل صادرات خودروهای چینی در سال 2012 برابر با 1/056/091 دستگاه بوده است که از این تعداد 478/809 دستگاه سواری و 129/052 دستگاه شاسی بلند و 294/986 دستگاه خودرو باری و 54/206 دستگاه خودرو مسافری بوده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. YaShaR

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    از ملت 45%+؟!=100% تعرفه می گیرن تا از صنعت خودروی داخل حمایت کنن بعد سایپا می ره چندتا ماشین چینی رو بصورت cbu(کامل وارداتی) وارد می کنه!!پیش فروش میکنه (قیمت موقع تحویل مشخص میشه!)
    خب ملت که دستشون چلاق نیست که نتون وارد کنن!
    بخدا خیلی زور داره “خودروسازانی که به بهانه تولید ، تعرفه 100 درصدی به ملت تحمیل می کنندو خودشون ماشین وارد میکنن”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. homa

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      بچه ها این که غمو غصه نداره اون که میخوره از رو قیمت این ماشینا دعاتون میکنه دعای خیرش پشت سرتونه اااا حالا هی ناشکری کنین .متوجهی که ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. خاوری

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      به نظرم آقای روحانی باید یه فکری به حال وزارت صنعتش بکنه…قضیه صنعت خودروسازی داره خیلی بیخ پیدا میکنه و بی کفایتی دولت در سیاست گذاری صحیح رو نشون میده..حرف دوستم یاشار رو باید با آب طلا نوشت
      “بخدا خیلی زور داره “خودروسازانی که به بهانه تولید ، تعرفه 100 درصدی به ملت تحمیل می کنندو خودشون ماشین وارد میکنن”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Junior

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    به امید خدا زوال این لکه های ننگین نزدیکه، الانم دارن تمام تلاششونو میکنن که قبل از رفتن تا اونجایی که ممکنه جیباشونو پرتر کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    در مورد ایدو کاملا نظرم مساعد هست اصلا روند کاری و کیسه دوزی سایه بان و ویران خودرو نمیپسندم اما ایدو از جدیدترین سیستم و تکنولوژی موتوری بنام blue core در هردو مدل استفاده کرده طی تحقیقی که انجام دادم متوجه شدم این تکنولوژی بسیار پیشرفته هست عملرکرد موتور و قدرت دهی بیشتری در این نوع وجود داره آلاینده ها coو co2 و سدلفور بمراتب کمتر مصرف سوخت کمتر شتاب بهتر ، همچنین سیستم ESP در این خودرو تعبیه شده که پایداری الکترونیک هست .و سیستم dvvtکه مشابه سیستمcvt است خلاصه از تمام خودرو های چینی با کیفیت تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اخه دیگه چنتا ماشین اشغال چینی که خداییش 10 میلیون هم به قیمت دلار 3 سال قبل ارزش نداره کهاین هم تبلیغش رو بکنی!
      سایپا اگه راستگو بود 3_4 سال قبل که ارزش هر دلار 1000 تومن بود و قبل ترش اینهارو وارد میکرد…
      تو هم با اون سیستم پایداری الکترونیکت!! لطفالطفا بریدتور خودتون رو جای دیگه پهن کنید،ملت دیگه هوشیارن!
      نکنه شما هم کارمند سایپا هستی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        اقا شما یا تو رویای بنز و bmw ای یا توهم ! وقتی داریم تو دنیای واقعی زندگی میکنیم با قیمتایی که الان ماشینا رو میشه خرید فعلا تا 80 تومن هیچ گزینه ای بهتر از ایدو نیست خواهشا یبار توش بشینین یه دور بزنین بعد تکذیب کنین ! انقدری خوب هست که 5 سال گارانتی تعویض قطعات داره و کیفیتش شک نکنین کمتر از ماشینای هیوندا نیست بازم میگم اول ببینید بعد مخالفت کنین نه اینکه اینو با لیفان یکی کنین بگین اینم مثل هموناس !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. ساسان

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خب!!!
    با سپاس از پروردگار…
    اینا که دارن واردکننده میشن فقط بنابراین با یه کم پیگیری و توجه بیشتر مردم به این مقوله و حل معادله سادهء اینکه شما دارید با پول خودروهای متوسط اروپایی خودروی چینی میخرید (!) جریان رو طوری ترتیب داد که در نهایت منجر به آزادسازی واردات و کاهش قیمت خودروهای خارجی بشه.
    چون عملا دیگه تولید ملی هم وجود نداره که ما بخواهیم حمایت کنیم(!)
    من به شخصه اگه قرار باشه از تولید کشور دیگری حمایت کنم (!) آلمان رو نسبت به چین ترجیح میدم!!!!

    ما تو این مساله فقط باید مردم رو بیدار کنیم…
    اینا دارن یه قبری حفر میکنن، ولی به شرطی که مردم ما بدونن دارن پول بابت چی میدن، خودشون تو این قبر میخوابن ولی اگه به همین شیوه ادامه بدیم مارو توی این قبر که اسمش انحصارطلبی و زیاده خواهیه و با دستای پشت پرده حفر شده، خاک میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sunmartin

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    با بررسی خودرو متوجه شدم که جعبه عقب نمد صدا گیر نداره ، سیستم صوتی بسیار عالی و ظاهر تریم خارجی و داخلی خودرو خوب و به روز هست تست تصادف هم مانند سایر چینی هاست که 5 ستاره از c ncap گرفته. اما یک نکته جالب و در خور توجه داره چانگان ایدو:بر خلاف جک جی 5 ، چری x33 و حتی mg که جزو با کیفیت هاست ، زیر و بند بسیار خوبی داره با کمک سیستم تعلیق مستقل و طراحب خوب کمک ها و اگزوز که مانند جک د ایکس 33 و ام جی 350 و ام جی 6 و جیلی از خودرو آویزان نیست همین نکته کوچک خیلی جاها مشتری اذیت میکنه در دست انداز ها و چاله ها ناهمواریها ، کیفیت ترین داخلی نعمولی هست درست مثل جک و جیلی اما طراحی زیباتری داره کلید خودرو خوب طراحی شده دکمه ها کارایی خوبی وارن از قبیل قفل مرکزی و پاوز ویندوز ، کاپوت که بالا بزنی موتور به زیبایی طراحی شده و علامت Blue core روش حک شده طراحیش بنظرم عالیه چراغ های عقب شباهت وصف ناشدنی با جنسیس و تویوتا آریون دارن نمای جلو و هدلایت هم با محصولات مزدا تشابه داره تلفیقی از مزدا ( حالت کاپوت )و چزاغ ها تویوتا کمرس هست سانروف دوحالته هست که حالت اول دستی و دومی اتوماته رینگ ها اصلا کوچک نیسا و حتی بزرگه بر خلاف صحبت نویسنده مقاله نسبت به 70 کمی گران و قیمت واقعیش همون 60 تومان هست کلا کیفیتش مقداری از jac و جیلی بالاتره زنگ خطر برای جیلی و جک به صدا در اومده چون این خودرو طراحی عالی داره با 6 ایربگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      salam
      man sabtenam kardam
      gheymate in khodro hade aghal 70 milioone.2 air bag dare na 6 ta
      tarahish zibas.
      keyfiatesham felan maloom nis.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sunmartin

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1918 ديدگاه)

        سعید اولا فارسی تایپ کن بنظز من بهترین کارو کردی اینخودرو کیفیتش شبیه mg هست و من خیلی بهش امیدوارم اگه تعداد ایربگ ها کم شده کار سایه بان هست اینخودرو 6ایربگ داره بصورت فابریک شایدم مدل 2 ایربگ اتومات نیست چون خودرویی که شما ثبت نام کردین طی اعلامیه فروش بصورتCBUوارد شده و مونتاژ فرغون سازی سایه بان تیست پس احتمالا مانوال هست
        این خودرو من با النترا مقایسه کردم کلا تریم خارجی و بهصوص داخلیش کپی بی عیب و نقص النترا هست دقیقا همونه میتونید خودتون نقایسه کنید حتی جایگزاری سیلور روی داشبورد تنها مورد تفاوتش کلیدهای سیستم صوتی هست که در النترا بصورت تاچ و غیر فیزیکی هست بهمراه کی لس استارت اما در ایدو فیزیکی و چندین کلید وظیفه تنظیم سیستم مولتی مدیا بعهده دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          سلام
          داخل برگه ثبت نامم اتومات ذکر شده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        اشتباه کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. احسان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شما هه ی بشینید انتقادکنید…من خوشم اومد میخرم حالمو میکنم میفروشم.تموم شد رفت.شما حرص بخورید که برنده چینی فلانه بهمانه همین حرصا واسه شما میمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    در اولین فرصت ثبت نام میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    چانگان با صرف مبالغ زیاد و استفاده از برترین طراحان جهان با اختصاص بودجه کلان در بخش طراحی تحقیق و توسعه در تورین ایتالیا جایی که ایده ها متولد میشن داره کار بزرگی انجام میده حتی کریس بنگل را هم بخدمت گرفته کسی که سری جدید bmw را طراحی کرد و شرکت bmw متحول کرد
    http://www.tehranalef.com/View/Viewreport/430/115/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2%20%D9%87%D9%85%D9%83%D8%A7%D8%B1%D9%8A%20%D9%83%D8%B1%D9%8A%D8%B3%20%D8%A8%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%8C%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%20%D8%B4%D9%87%D9%8A%D8%B1%20%D9%88%20%D9%85%D8%AF%D9%8A%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%20%D8%A8%20%D8%A7%D9%85%20%D9%88%20%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A%20%DA%86%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%DA%86%D9%8A%D9%86.aspx

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مصطفی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیشتر گفتم باز هم در مجله الکترونیکی محبوبم پدال میگویم تنها راه برانداری نظام غلط واردات و صادرات نخریدن همین محصولاتت بی کفیت ایران کندرو و سایپا بی مطمن می باشد چینیها بیست سال قبل دو چرخه سوارانی بیش نبودند نمیتوانستند بنز مازاراتی بی ام و و……. بخرند با صبر و تحمل توانستند اما دوستان در ایران این مهم میسر نمیشود چون فکر ایرانی بازسازی نیست تخریب است نماینده مردمی که بگوید من 70 سال عمر میکنم و میمیرم و این 70 سال برای مهم است و اینده هیچ دنبال ستاره هالی باید گشت […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. دانشمند جوان

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان.ببینید دوستان.اگه شما سری ب منطقه آزاد جلفا بزنید متوجه میشین ک خودرویی همچون مزدا3 بی ام و بنز تویوتا با قیمتهایی همچون 25 30 40تومان و….عرضه میشود چون تعرفه وگمرک صفر میباشد برای پیشرفت در صنعت خودرو فقط یک راه وجود دارد بایستی تعرفه تمام خودروهای وارداتی صفر شود ومردم با 20میلیون تومن مزدا3 سوار شوند اگر اینچنین شود سایپا وایرانخودرو ماشینهای خود رابه قیمتهایی چون3 یا 5 میلیون تومن عرضه میکنند وبرای ماندن در بازار ایران نمیخوابند وتلاش میکنند تا بتوانند با خودروهای خارجی رقابت کنند واگر باز خودرو گران وبی کیفیت عرضه کنند جایی در بازار وصنعت خودرو نخواهند داشت واتوماتیک وار حذف میشوند وآنهایی ک خودرو با کیفیت وقیمت مناسب عرضه میکنند باقی میمانند اگه مسئولان یه خرده برای سایپا وایرانخودرو سخت بگیرند پیشرفت حاصل میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. aria

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام. بلاخره من نفهمیدم قدرت این خودرو 112 اسب هست یا 125 اسب ؟ در کاتولوگ سایپا زده 112 ولی در بقییه مقالات خودرویی زده 124 یا 125 اسب. کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کیوان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خنده داره!! میدونم مطلبم ربطی به این پست نداره!
    تا 35 سال پیش پارس خودرو زیر مجموعه جنرال موتورز آمریکا بود (GM) بعدش شد زیر مجموعه سایپا!!!
    پیشرفت را احساس کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    جالب اینه که همون خودروی چینی وارداتی که به ایران وارد میشه به امارات و اروپا هم وارد میشه ولی این کجا و ان کجا. خلاصه بگم مونتاژ کاری هم بلد نیستیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسن بیگی

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی جالبه قیمت این خودرو در چین حدود 36 میلیونه اونوقت فرغون سازی سایپااونو میاره به ملت 80 میلیون میندازه ،واقعا خدا نابود کنه این ایران خودرو و سایپا رو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا ایدو که سهله بنزم هم مونتاژ کنند بازم بدرد نمی خوره! چراکه اصلاً مونتاژ کاری بلد نیستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستانی که مدام از بی کیفیت بودن ممحصولات چینی صحبت میکنن.
    اگه شما عزیزان 60 میلیون پول داشتید و قصد خرید خودرو صفر کیلومتر داشتید ترجیح میدادید چه خودرویی بخرید؟
    خودروهای ساخت ایران خودرو یا سایپا و… که همه قطعاتشون تو این چند سال اخیر چینی و معلوم نیست درجه چندمه دیگه از طراحی و شکل و شمایل و فنی خودرو بگذریم که مربوط به حداقل یک دهه پیشه و حداکثر شاهکاری که میکنن اینه که داشبورد خودرو عوض میکنن و دو تا هم راهنما رو آینه میزارن با قیمت بالاتر تحویل مردم میدن.
    حداقله خودروهای چینی اینه که سعی میکنن که به روز باشن چه از نظر طراحی و چه امکانات و کیفیت و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیر

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سایپا رو به خدا میسپارم فقط همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجتبی

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    قیمت این ماشین حداقل بیست میلیون گرونه سایپا مردم رو […]فرض کرده که این قیمت رو گذاشته نمیدونم چرا مردم این ماشین رو با این قیمت میخرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعید

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من امروز زنگ زدم setco میگم کی تحویل میدید چانگان رو میگه 1000 تاش بازدید شده 1500 تا دیگش مونده احتمالا 94 تحویلش شروع میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این یعنی چی !!؟؟؟؟؟
    تورو خدا زنگ بزیند.شکایت بنویسید.یه کاری کنید.
    مثلا قرار بود اذر تحویل بدن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سعید جان ما هم با همین مشکل روبرو شدیم قرار بود آذر تحویل بدن الان که 19 فروردین خبری نیست هنوز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. امیر حسین

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همین خودرو های فرسوده رو (ژیان و فولکس و رنو5 و…) اگه رنگ کنن و رو صندلی و سپرش کیشه بکشن بازم ملت واسش صف میکشن
    آخه این ملت چرا هرچی در میاد میخرن مثلا همین لوبو،
    همین پراید که 20 تومن شد تا حالاشم که چقدر تو سایتا ناسزا م یگن
    همین افراد بازم میرن میخرن

    همین وانت پراید همه میگفتن خودش رو نمیتونه بکشه چه طور بار میکشه دیدید چقدر فروش داره
    چرا …………………………واقعا چرا……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سجاد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام من خواستم دوتا نکته رو یاد آور شم اولا اینکه این چینی که این همه ازش بد میگین که بیست سال پیش هیچی نبوده با ی برنامه ده ساله تونست تو سال 2012اقتصاد آمریکارو پشت سز بذاره چین شاید تو زمینه ی خودرو سازی قدمت نداشته باشه اما شاخص رشد خارق العادشون تو این صنعت سرسام آوره و مطمین باشین این ماشینا الان از فرغونای داخلی بهتره و چندسال آینده به سطح بهترینای بازار جهانی میرسن به جای گیر دادن به صنعت چین که داره مثه بنز پیشرفت میکنه به این فرغونای صنعت ۵۰ ساله ی خودرو سازی داخل گیر بدین که راهو باز کردن واسه چینیا الان که راه واسه بقیه کشورا بستس به چینیا قناعت کنیین بهتر از ماشینای له داخله.درضمن یه شرکت مثل mvm وlifan تو شهرستان بم بیش از ۵۰۰۰ فرصت شفلی مستقیم ایجاد کردن اینارو هم در نظر بگیرین کاری که غولای داخلی نکردن درضمن یه زمانی کارخونه کیا به ایرانخودرو ما حسرت میخورد ولی الان هنوز اوراق کیا دازه نو سایپا تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Mehran

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در تاریخ آذر 93 برای EADO ثبت نام کردم تا حالا 3 ماه تأخیر داشته حتی دعوت نامه هم برام نفرستادن جواب درست و حسابی هم داده نمیشه فقط تبلیغ میکنن تحویل فوری ، خودرو چینی خریدنم یه پروژه 6 ماهه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا